Tóth Imre - frankó #2
2008-11-15
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
765592339
Napi oldal:
41230
Jelenleg:
1552
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Miután legutóbb megmondta a frankót, néhányan észbe kaptak, hogy talán nem kéne annyira mellőzni. A jelenleg még aktív, és talán Magyarországon legsikeresebb co-drivert, a 2007. év legnépszerűbb navigátorát kérdeztük igazán frankó dolgokról.

- Kezdjük mindjárt a fegyelmi tárgyalássorozatoddal…
- Az MNASZ elnöke, Szamos Miklós indított ellenem fegyelmi eljárást. Jelenleg ez az eljárás van folyamatban. Pécsett volt egy tárgyalás meghirdetve, de a fegyelmi bizottság sajnos nem jelent meg a helyszínen, úgyhogy ott volt a vádlott meg az ügyvédje, de nem volt ott a fegyelmi bizottság…

- Ez hogy lehetséges?
- Biztos valami apró félreértés történt…

- Miért Pécsen volt?
- Furcsállottam én is… de így legalább lejöttek versenyt nézni.

- Azóta kiderült, hogy mi történt? Teszem azt, máshol voltak?
- Igen, egy más helyszínen tartották meg, de biztos egy apró félreértés vagy valami földrajzi probléma lehetett…

- Tőled függetlenül lezajlott a tárgyalás, a tanúk meghallgatása?
- Igen, a távolmaradásom nem hátráltathatja a fegyelmi tárgyalás ismételt lefolytatását, legfeljebb nem tudtunk róla, hogy hol tartják meg…

- Ez nem egy eljárási hiba? Nem kell majd emiatt megismételni ezt a tárgyalást?
- Ebben az ügyben már annyi hibát és szabálytalanságot követtek el, hogy ez belefér.

- Mi lesz a következő lépés? Kaptál valami hivatalos értesítést? Lesz még egy fegyelmi tárgyalás valami másik helyszínen?
- Nem, még semmi, most csak az van, hogy eltiltottak három évre, ami ellen fellebbeztem.

- Navigálnod most még lehet?
- A versenyautóban egyenlőre még járathatom a szám, de szép lenne, ha megtiltanák még azt is! Meg talán van egy pár dolog, amivel foglalkozniuk kellene ezen kívül is. Hiszen ki tudja mit hoz a jövő…

- Beszéljünk egy kicsit a Bajnokok Tornájáról! Te, mint kívülálló, de sok mindenre rálátó ember, mit gondolsz erről?
(az interjú a verseny előtt készült! - a szerk.)
- Szerintem ezt a választások előtt egy kirakat-sztoriként kellett megrendezni, hogy a raliban a WRC-seknek is befogják a száját, és rendezzenek egy év végi valamit. A furcsa ezzel kapcsolatban számomra csak az, hogy az elmúlt két évben senkinek sem volt fontos egy ilyen tornát szervezni, és most hírtelen fontos lett. Most, hogy lemondtak, és újra kívánják magukat jelöltetni, egyfajta kampány rendezvényt csinálnak a hungaroringen, hogy szavazatokat és támogatást szerezzenek.
Egyébként jót mosolyogtunk és viccelődtünk rajta, mert az egyik vébés pilótámmal - Bútorral - beszélgettünk erről Svájcban.Ő már tervezte, hogy mi és hogyan lesz a bajnokok tornáján. Akkor mondtam neki, hogy "Öcsi, szerinted oda akarnak téged majd hívni?" - Mire hazajött, már nem mosolygott, mert kiderült, hogy nem hívták. Az első meghívottak listáján nem szerepelt a Robi sem, de hiába kerested rajta a Jani és a Turi nevét, ők is hiányoztak. Bútor úgy tudom, hogy ha már úgysem a családjával tervezte azt a hétvégét, akkor elmegy Ceredre, egy jó kis ralisprintre, ahol a VFTS-sel fog szórakozni - magának és a nézőknek egyaránt (Robi autója nem készült el a hétvégi versenyre - a szerk.), Turit pedig ezen a hétvégén hívták meg ismét Porec-be ahol tavasszal egy Bajnokok Tornája rendezvényen kifújta az orrukat. Így Turi Horvátba megy, ahol az utolsó rallye futam lesz éppen ekkor.

- Te sem mész el?
- Nem tudom még, de biztos izgalmas lesz, hisz egy jó kezdeményezés.

- Mit gondolsz a sport mai helyzetéről? Volt vezetőváltás, Te pedig korábban RSB-tag voltál. Hogy működik most az RSB? Mennyire látsz egyáltalán erre rá?
- Egyszer erről már elmondtam a véleményemet, akkor megsértődött rajta mindenki, sőt talán ezért el is távolítottak az RSB-től. Egy régi ralisportban járatos barátommal beszéltünk erről a dologról, és arra jutottunk, hogy eddig soha senki a szövetség sportvezetésében, a ralival kapcsolatos sportvezetésért és az RSB tagságért nem fogadott el pénzt. Most ez a hatalmi harc arról szólt, hogy kinek, mennyi lesz a fizetése, és ez is volt az első RSB-ülés témája. Úgy tűnik, hogy a sportszakmával teljesen tisztában vannak, hisz más probléma nagyon fel sem merült, de bízom benne, hogy megvannak az elképzeléseik, és jól felkészülnek ezekre a feladatokra.

- Mi lesz a ralival, ha valóban nem lesz WRC és A/8?
- Ez egy olyan probléma, amit még aktív RSB tagságom alatt is, 3-4 éve pedzegetünk. Valójában nemcsak a WRC-vel van probléma, hanem a Magyar Bajnokság százegynéhány autójának közel 40 százaléka nem felel meg az FIA szabályoknak. El kell dönteni, milyen irányban indulunk el. El kell dönteni végre, hogy az FIA-t mennyire akarjuk követni, vagy mennyire nem. Mivel hosszú idő óta nem jól voltak megfogalmazva a szabályok és nem voltak egyértelműek az irányvonalak, így az emberek saját és szponzoraik pénzét sem biztos, hogy mindig megfelelően fektették be. Nemcsak a WRC és az A/8 a probléma, ha kitiltják, hanem ott van a H-csoport, mint felmerülő probléma, ott vannak azok az autók, amik magyar bajnokságban mehetnek esetleg különleges engedéllyel, de FIA futamokon nem mehetnek. El kell dönteni, hogy milyen irányba szeretnénk elindulni. De mivel a szövetségben a marakodás megy, ezzel a legkevésbé foglalkoznak.

- Van annak realitása, hogy egyszer összeüljenek az okosok és átnézzék a szabályokat? Kiderült, hogy egy csomó esetben ütik egymást a szabályok, és van, amiben követjük az FIA-t, van, amiben pedig nem. Esély pedig mindig van, de más kérdés, hogy tudnak e vele élni.
- Esély szerintem, az lenne rá, de jelen pillanatban az okosokat inkább el kell távolítani, mert gondoljodnak és túl értelmesek, és sajnos ezt közben a maradék "bólogatójánosokkal" nem lehet megcsinálni.

- Most, hogy az elnökség lemondott, nem lehet egy új irány?
- Szerintem azért mondtak csak le, hogy újra tudják jelöltetni magukat decemberben. Biztos, hogy fognak megint gyűjteni annyi szavazólapot, hogy esélyt lássanak a választásokra. Úgy gondolom, hogy azért mondtak le, mert munkájuk elismeréseként pár embert a közgyűlésen elzavartak volna a helyszínről, és azért azt nehezebb lett volna elviselni, mintsem, hogy így hősiesen lemondtak.

- Mi lesz a közgyűlésen? Elmész?
- Elmegyek, mert szórakoztató és mindig jókat mosolygok az emberek pillanatnyi ígérgetésein és feledékenységén, amikor időnként másképp emlékeznek dolgokra. :)

- Arra nem gondoltál még, hogy új erőként, hátha lenne esélyetek friss vért vinni ebbe a sportba?
- Ezt a két tábor közti állapotot úgy gondolom, mindenféleképpen csak úgy lehetne megoldani, hogy új embereket kellene a jelenlegiek helyére tenni. Egyrészt ezek a srácok fiatalok, de már kellően tapasztaltak és az MNASZ-t, mint társadalmi szervezetet, nem egzisztenciális kérdésnek tekintik. Én azt gondolom, hogy van a sport környékén még pár ember, akit még nem sikerült elüldözni, vagy csak picit parkoló pályára tenni, aki a sportot, és ezzel együtt a versenyzést és a versenyzés továbbfejlesztését tűzné ki célul.
Egyébként, ha összehasonlítjuk az évekkel korábbi bajnokság helyzetét, nemcsak a gazdasági helyzetet kell átértékelni, hanem figyelembe kell venni azt is, hogy azért nincs teljesen rend, mert a magában a szövetség vezetőségében is ellentmondások és érdekellentétek vannak. Mindkét brigád bizonyított már és mindkét brigád felsült. Akkor mire számítunk még?

- Versenyezni mikor fogsz legközelebb?
- Lehet, hogy a Mikulás Ralin fogunk indulni, de nem tudom még. A jövő évre van tárgyalásunk több külföldi futamra, a magyar bajnokságban is szeretnék indulni Trullival. Szeretném, ha zsúfolt versenyhétvégéim lennének Magyarországon Tomival, a másik VB-s pilótámmal, Bútor Robival pedig külföldön.

- Tudsz te nyugodtan aludni?
- Hogyne tudnék. Olyan jól és mélyen alszom. Vagy mire gondolsz? :)

- Hogy sokan megsértődnek a szavaidon, sokakkal szemben mész már hosszú ideje…
- Az emberek általában azért sértődnek meg, mert van valóságtartalma annak, amit mondok.

- Mikorra várható a fegyelmi tárgyalásnak valami folytatása? Mikor lesz vége?
- Majd véget ér, különösebben nem izgat.

- Egy utolsó dolog lenne: láttam, mostanában változott a divat iránti szenvedélyed, és új kedvenc pólód van…
- Igen, a közelmúltban volt a névnapom. A Turi Fanclub-tól Pécsett kaptam egy TOMISZTÁR mintájára készült T.IMISZTÁR feliratú tortát, és kaptam tőlük két darab pólót, amit ők készítettek, amin szerintem nagyon jópofa kis rajz van. Felvettem, sőt a kérésükre a versenyen is ebben voltam. Kettőt kaptam, de még aznap este egy másik "hangulat karbantartó egységben" összefutottunk Szamos Miklós elnök úrral, akinek persze semmi köze a pólón szereplő "Számos" elnevezésű figurához, vagy Károly bácsihoz, ez csakis a véletlen műve.
Volt, aki megérkeztünkkor sietve távozott, de mi csatlakoztunk, és némi tudatmódosító szer elfogyasztása után a társaság zrikálni kezdett. Azt gondolom, hogy olyan srác vagyok, aki igazán önzetlenül tud adni, ezért az egyik pólót oda ajándékoztam Miklósnak, akin lehetett látni, hogy abszolút felhőtlen és őszinte mosollyal örült neki. Másnap, mikor találkoztunk szintén megdicsért, és rajta keresztül a szintén nem a pólón szereplő "Frakk" szereplővel azonosított Frank Tamás is üzent, hogy kér belőle egyet. Nagyon tetszett nekik, hiszen ők is értik a tréfát! Egyébként ezt még meg kell beszélni a szurkolói klubbal, mert egyelőre csak kettőt adtak nekem - de ha megengedik az én sajátomat átadom majd. A Fanclubosok nem gondolták, hogy annyira kapós lesz ez a dizájn, hogy az elnökség tagjai is akarnak majd belőle, de már tervezik az újabb darabokat! Nem hiszed el, de naponta úgy negyven telefont kapok az ügyben… Lehet, hogy divatot teremtettek a srácok. :) Sőt vannak újabb motívumaik is meglepetésként. De ha más nem, legalább lesz végre valami tárgyi bizonyíték a következő fegyelmi eljárásomra…

Ez a hír most jelenik meg 8545. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k