19 évesen is lehet visszatérni...
Demjén Martin újra a volán mögött
2011-08-11
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
749599761
Napi oldal:
83328
Jelenleg:
1775
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Demjén Martin – 19 évesen – visszatért a rallye világába, futott egy abszolút első időt az egyik gyorson, az utolsón pedig másfél percet vert az ellenfélre, csak azért, hogy a dobogó legfelső fokára állhasson végül, így a „nagy visszatérés” alkalmából.

19_evesen_is_lehet_visszaterni_4

Újra láthattunk a ralipályákon, hogyan jött ez a lehetőség?
A verseny előtt két héttel leültünk tárgyalni Maricsek Mikivel, aztán nagyon sürgetett az idő, de szerencsére összejött a dolog! Nagyon örülünk ennek a lehetőségnek, és úgy tűnik, hogy lesz folytatás is, hiszen a Mecsek Rallye-n is indulni szeretnénk ezzel a Mitsubishi Evo VI-ossal.

Milyen az autó?
Nekem nagyon tetszett, most nagyon összeállt ez a kocsi. Nagyon jó a futóműve, Evo IX-es hajtás és motor van benne. Motorikusan nagyon erős, semmi rosszat nem tudnék rá mondani. Az aradi futamon a második gyors végén volt egy patak, amin át kellett menni, ott beázott és ennek a következménye a verseny céljáig végigkísért, hiszen a legnagyobb turbónyomásnál nem igazán ment, tovább kellett forgatni és ez némi kis időveszteséget jelentett, de ennyi bajunk legyen! Nagyon jól ugrik a kocsi, mindig négy kerékre érkeztünk... nagyon tetszik!

19_evesen_is_lehet_visszaterni_6

Hogy tetszett maga a verseny?
Személy szerint nagyon örültem, hogy végre ismeretlen pályákon mehettünk és ezzel az is kiderült, hogy ki megy fejből, és ki tud itinerből versenyezni! Háromszor mentünk végig a pályákon, nagyon jó itinert sikerült írnunk és tényleg mindig az jött, amit Lóci mondott. Végre egy új kihívás volt ez, új helyen, új környezetben, ismeretlen pályákon bizonyíthattunk, hogy hogyan is tudunk menni ilyen körülmények között... itinerből!

Ti tudtok menni, ezt most bebizonyítottátok! A szurkolók, a hamarosan felkerül belsőfelvételetekből is megbizonyosodhatnak róla, de addig mesélj egy kicsit erről az abszolút első időről, amit a hetedik gyorson "futottatok"!
Egyébként ezen mi is meglepődtünk! Mikor leérkeztünk, és átmentünk a célon, mondtuk, hogy "hát ez jó lendületes, tempós volt", de nem volt olyan, hogy felszisszentünk volna, vagy azt mondtuk volna, hogy "ez meleg volt". Átmentünk úgy, ahogy az előző körben is, javítottunk 12 másodpercet, ez pedig azt jelentette, hogy mi nagyjából 4 másodperccel mentünk jobbat, mint az abszolút élmezőny legjobb párosa. Mikor megtudtuk, hogy az egész mezőnyben a legjobb időt mentük... hááát, nagyon örültünk!  Épp arról beszélgettünk ma, hogy talán ilyen még nem is volt, hogy valaki 19 évesen gyorsasági szakaszt tudott volna nyerni abszolútban. De én még most sem hiszem el! :-)

19_evesen_is_lehet_visszaterni_3

Végig jól autóztatok, jól álltatok az S csoportban, mégsem volt kalandmentes a vége!
A pénteki gyorsasági szakaszhoz először úgy álltunk oda, hogy megpróbálunk időre menni, de aztán amikor elrajtoltunk, már láttuk, hogy ez nem fog menni. Mondtuk is, hogy akkor most nem érdekel az idő, megpróbálunk a nézőknek autózni egyet. A visszajelzések szerint sikerült a mutatvány, hiszen amikor kifelé mentünk a pályáról, akkor minden néző integetett és tapsolt nekünk... és ez is nagyon jó érzés volt! Szombaton az első gyorsot megnyertük és onnét kezdve végig vezettünk is, de sajnos az utolsó előtti gyorson szereztünk egy defektet. Egy hegyes kőre rámentem, és bár láttam már a követ, hogy ott van, de ezen a szűk pályán nem volt már lehetőség arra, hogy kikerüljem, és mindez a rajt után kb. 2 km-rel történt, volt még hátra 10 km, így a kerékcsere mellett döntöttünk. Lóci mondogatta is, hogy "ezt elbuktuk, elbuktuk....", de gondoltam, ha kicseréljük, akkor biztosan végig tudunk menni.

19_evesen_is_lehet_visszaterni_7

Nem ment egyszerűen a kerékcsere viszont...
Pont egy olyan helyen szereztük ezt a defektet, hogy utána volt hely félreállni, így megálltunk és kicseréltük. Aztán amikor leengedtük az autót, az elkezdett gurulni! Én hátramentem, megfogtam, de a csomagtér fedele rácsapódott az ujjamra. Bár most teljesen fekete, abban a pillanatban nem fájt! Gyorsan visszaültünk és elindultunk, végiglihegtük a gyorsot, sietni kellett, kapkodtunk és tényleg alig kaptunk levegőt a gyors végéig! Az ujjam is elkezdett fájni a gyors vége felé, már ekkor váltani is alig bírtam... de megérte kitartani!

Az utolsó gyorsaságin szintén nem egy átlagosat autóztatok - és bár erről is megnézhetjük hamarosan a felvételt - azért addig elmesélnéd?
A kerékcserés eset miatt Budaváriék 3 perc 17 másodperccel jöttek jobbat tőlünk, azaz mi - a saját előző körben futott időnkhöz képest - 4 perc 10 másodperccel jöttünk rosszabbat. Budaváriék itt átvették a vezetést tőlünk, fél perccel álltak előttünk. Az utolsó gyorsasági szakasz 22,4 km hosszú volt, aminek a rajtjába mi úgy álltunk oda, hogy "halál vagy győzelem!". Nagyon leküldtük és azon a gyorsasági szakaszon mi tényleg egy emberként jöttünk le, mint pilóta és navigátor. Nagyon ritmusosan, nagyon összeszokottan! Ekkora összhang talán még soha nem volt közöttünk, mint itt. Másfél percet adtunk itt Budaváriéknak, így sikerült megnyernünk a versenyt, kereken 1 perccel Budaváriék előtt! A verseny végén láttam ugyan, hogy kaptunk 10 másodperc büntetést, amire azt mondták, hogy még pénteken a superspecial utáni szervizből kikéstünk 1 percet, de mi ezt nem vettük észre, időre mentünk mindenhová... de mindegy, belefér! :-) Nagyon örülünk, hogy így sikerült ez az egész, hogy végig tudtuk vezetni a kategóriát, hogy abszolútban is nagyon jó helyeken tudtunk autózni, tényleg nagyon örülünk!

A szponzorok nem kezdenek még örülni neked, nem figyelnek fel rád?
Most szerencsére kezd összeállni ez a mutatvány is, amiben nagyon sok munkája van Lócinak, a navigátoromnak. Úgy néz ki, hogy Pécsen is megyünk és nagyon remélem, hogy úgymond amit a sors eddig elvett tőlünk, azt most visszakapjuk!

19_evesen_is_lehet_visszaterni_5

Úgy hírlik, hogy a románok azért felfigyeltek rád!?
A román bajnoknak a csapatából valaki, talán a menedzsere kérdezte, hogy ki az a Demjén Martin és milyen autóval megy? Mikor meghallották, hogy Evo VI-ossal, akkor azt mondták, hogy azt nem hiszik el, hogy Evo VI-ossal lehet gyorsot nyerni! :-) Nagyon jó érzés ez is, hogy ott is megismerték végre a nevünket, ebből a szempontból is jó volt ez az aradi futam!

Más szempontból is jó volt?
Nagyon jó volt szerintem, Adamovits Márk nagyon jól megszervezte. Egy perc csúszás nem volt a verseny során, a rendezés nagyon tetszett és én nagyon bízom benne, hogy lesz még ilyen külföldi futam a közeljövőben is. Nagyon jók voltak a pályák is, nagyon tetszett az első kilométerétől az utolsóig! Végre nem a megszokott pályákon mentünk és új volt minden. A 22 km-es gyors pedig egy igazi vébés pálya volt! Az valami eszméletlenül jó volt, de a többi is. A minőségüket illetően - ha a magyar pályákhoz kell hasonlítani - akkor a szombathelyi és veszprémi pályák közé tenném. Nem volt autógyilkos, jó minőségű murva is volt, köves, földes részek is, tehát volt minden talajtípus. Nem is tudom elképzelni, hogy hogyan lehet ezekről a pályákról rosszat mondani! Márk nagyon-nagyon jól kiválasztotta ezeket! Nem voltak defektveszélyesek a pályák, legalábbis a mi Yokohama gumiabroncsaink nagyon jól bírták! Ezek a gumik nagyon jók voltak, szerintem a legjobbak murván! Azt az egy defektet sem lehetne a gumira fogni, hiszen olyan éles kőre mentem rá, hogy láttam a hegyét! Az elkerülhetetlen volt már abban a pillanatban, de viszont az utolsó gyorson mindenen átmentünk, tényleg "győzelem vagy halál" címszóval lobogtunk és kibírta! A defekttűrő képessége is nagyon jó, jól is fognak, úgyhogy ezekre sem tudnék egyetlen rossz szót sem mondani, sőt!

19_evesen_is_lehet_visszaterni_2

Milyen a csapat?
Őket is csak dicsérni tudom, nagyon jó a csapat, nagyon ügyesek a fiúk, jól megcsinálták a kocsit. Szerencsére a hangulat is végig nagyon jó volt. Nekem mindig ez a lényeg, a legfontosabb, hogy jó legyen a kedvünk az autóban, jó hangulat uralkodjon a csapatnál és akkor gond nem lehet! Ha jókedv van, akkor minden jó!

19_evesen_is_lehet_visszaterni_1

Gondolom Maricsek Mikinek is jókedve lett, hogy végre egy remek pilóta terelgeti az autóját, ha már ő kiszállt a volán mögül!
Így van! Azt mondta, hogy régen volt már csapatvezető, de most tényleg jól érezte magát! Szerintem mi most a kedvében jártunk! :-)

Ez a hír most jelenik meg 5304. alkalommal
Share |
2011.08.05-07.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
3. Transolut Arad Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23242526
272829 30 310102
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13141516
2025.01.24-28.

részletes infóink

2025.01.23-26.

részletes infóink

2025.01.31-02.01.

részletes infóink

2025.02.08.

részletes infóink

2025.02.09.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k