19 évesen is lehet visszatérni...
Demjén Martin újra a volán mögött
2011-08-11
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
763333219
Napi oldal:
70676
Jelenleg:
986
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Demjén Martin – 19 évesen – visszatért a rallye világába, futott egy abszolút első időt az egyik gyorson, az utolsón pedig másfél percet vert az ellenfélre, csak azért, hogy a dobogó legfelső fokára állhasson végül, így a „nagy visszatérés” alkalmából.

19_evesen_is_lehet_visszaterni_4

Újra láthattunk a ralipályákon, hogyan jött ez a lehetőség?
A verseny előtt két héttel leültünk tárgyalni Maricsek Mikivel, aztán nagyon sürgetett az idő, de szerencsére összejött a dolog! Nagyon örülünk ennek a lehetőségnek, és úgy tűnik, hogy lesz folytatás is, hiszen a Mecsek Rallye-n is indulni szeretnénk ezzel a Mitsubishi Evo VI-ossal.

Milyen az autó?
Nekem nagyon tetszett, most nagyon összeállt ez a kocsi. Nagyon jó a futóműve, Evo IX-es hajtás és motor van benne. Motorikusan nagyon erős, semmi rosszat nem tudnék rá mondani. Az aradi futamon a második gyors végén volt egy patak, amin át kellett menni, ott beázott és ennek a következménye a verseny céljáig végigkísért, hiszen a legnagyobb turbónyomásnál nem igazán ment, tovább kellett forgatni és ez némi kis időveszteséget jelentett, de ennyi bajunk legyen! Nagyon jól ugrik a kocsi, mindig négy kerékre érkeztünk... nagyon tetszik!

19_evesen_is_lehet_visszaterni_6

Hogy tetszett maga a verseny?
Személy szerint nagyon örültem, hogy végre ismeretlen pályákon mehettünk és ezzel az is kiderült, hogy ki megy fejből, és ki tud itinerből versenyezni! Háromszor mentünk végig a pályákon, nagyon jó itinert sikerült írnunk és tényleg mindig az jött, amit Lóci mondott. Végre egy új kihívás volt ez, új helyen, új környezetben, ismeretlen pályákon bizonyíthattunk, hogy hogyan is tudunk menni ilyen körülmények között... itinerből!

Ti tudtok menni, ezt most bebizonyítottátok! A szurkolók, a hamarosan felkerül belsőfelvételetekből is megbizonyosodhatnak róla, de addig mesélj egy kicsit erről az abszolút első időről, amit a hetedik gyorson "futottatok"!
Egyébként ezen mi is meglepődtünk! Mikor leérkeztünk, és átmentünk a célon, mondtuk, hogy "hát ez jó lendületes, tempós volt", de nem volt olyan, hogy felszisszentünk volna, vagy azt mondtuk volna, hogy "ez meleg volt". Átmentünk úgy, ahogy az előző körben is, javítottunk 12 másodpercet, ez pedig azt jelentette, hogy mi nagyjából 4 másodperccel mentünk jobbat, mint az abszolút élmezőny legjobb párosa. Mikor megtudtuk, hogy az egész mezőnyben a legjobb időt mentük... hááát, nagyon örültünk!  Épp arról beszélgettünk ma, hogy talán ilyen még nem is volt, hogy valaki 19 évesen gyorsasági szakaszt tudott volna nyerni abszolútban. De én még most sem hiszem el! :-)

19_evesen_is_lehet_visszaterni_3

Végig jól autóztatok, jól álltatok az S csoportban, mégsem volt kalandmentes a vége!
A pénteki gyorsasági szakaszhoz először úgy álltunk oda, hogy megpróbálunk időre menni, de aztán amikor elrajtoltunk, már láttuk, hogy ez nem fog menni. Mondtuk is, hogy akkor most nem érdekel az idő, megpróbálunk a nézőknek autózni egyet. A visszajelzések szerint sikerült a mutatvány, hiszen amikor kifelé mentünk a pályáról, akkor minden néző integetett és tapsolt nekünk... és ez is nagyon jó érzés volt! Szombaton az első gyorsot megnyertük és onnét kezdve végig vezettünk is, de sajnos az utolsó előtti gyorson szereztünk egy defektet. Egy hegyes kőre rámentem, és bár láttam már a követ, hogy ott van, de ezen a szűk pályán nem volt már lehetőség arra, hogy kikerüljem, és mindez a rajt után kb. 2 km-rel történt, volt még hátra 10 km, így a kerékcsere mellett döntöttünk. Lóci mondogatta is, hogy "ezt elbuktuk, elbuktuk....", de gondoltam, ha kicseréljük, akkor biztosan végig tudunk menni.

19_evesen_is_lehet_visszaterni_7

Nem ment egyszerűen a kerékcsere viszont...
Pont egy olyan helyen szereztük ezt a defektet, hogy utána volt hely félreállni, így megálltunk és kicseréltük. Aztán amikor leengedtük az autót, az elkezdett gurulni! Én hátramentem, megfogtam, de a csomagtér fedele rácsapódott az ujjamra. Bár most teljesen fekete, abban a pillanatban nem fájt! Gyorsan visszaültünk és elindultunk, végiglihegtük a gyorsot, sietni kellett, kapkodtunk és tényleg alig kaptunk levegőt a gyors végéig! Az ujjam is elkezdett fájni a gyors vége felé, már ekkor váltani is alig bírtam... de megérte kitartani!

Az utolsó gyorsaságin szintén nem egy átlagosat autóztatok - és bár erről is megnézhetjük hamarosan a felvételt - azért addig elmesélnéd?
A kerékcserés eset miatt Budaváriék 3 perc 17 másodperccel jöttek jobbat tőlünk, azaz mi - a saját előző körben futott időnkhöz képest - 4 perc 10 másodperccel jöttünk rosszabbat. Budaváriék itt átvették a vezetést tőlünk, fél perccel álltak előttünk. Az utolsó gyorsasági szakasz 22,4 km hosszú volt, aminek a rajtjába mi úgy álltunk oda, hogy "halál vagy győzelem!". Nagyon leküldtük és azon a gyorsasági szakaszon mi tényleg egy emberként jöttünk le, mint pilóta és navigátor. Nagyon ritmusosan, nagyon összeszokottan! Ekkora összhang talán még soha nem volt közöttünk, mint itt. Másfél percet adtunk itt Budaváriéknak, így sikerült megnyernünk a versenyt, kereken 1 perccel Budaváriék előtt! A verseny végén láttam ugyan, hogy kaptunk 10 másodperc büntetést, amire azt mondták, hogy még pénteken a superspecial utáni szervizből kikéstünk 1 percet, de mi ezt nem vettük észre, időre mentünk mindenhová... de mindegy, belefér! :-) Nagyon örülünk, hogy így sikerült ez az egész, hogy végig tudtuk vezetni a kategóriát, hogy abszolútban is nagyon jó helyeken tudtunk autózni, tényleg nagyon örülünk!

A szponzorok nem kezdenek még örülni neked, nem figyelnek fel rád?
Most szerencsére kezd összeállni ez a mutatvány is, amiben nagyon sok munkája van Lócinak, a navigátoromnak. Úgy néz ki, hogy Pécsen is megyünk és nagyon remélem, hogy úgymond amit a sors eddig elvett tőlünk, azt most visszakapjuk!

19_evesen_is_lehet_visszaterni_5

Úgy hírlik, hogy a románok azért felfigyeltek rád!?
A román bajnoknak a csapatából valaki, talán a menedzsere kérdezte, hogy ki az a Demjén Martin és milyen autóval megy? Mikor meghallották, hogy Evo VI-ossal, akkor azt mondták, hogy azt nem hiszik el, hogy Evo VI-ossal lehet gyorsot nyerni! :-) Nagyon jó érzés ez is, hogy ott is megismerték végre a nevünket, ebből a szempontból is jó volt ez az aradi futam!

Más szempontból is jó volt?
Nagyon jó volt szerintem, Adamovits Márk nagyon jól megszervezte. Egy perc csúszás nem volt a verseny során, a rendezés nagyon tetszett és én nagyon bízom benne, hogy lesz még ilyen külföldi futam a közeljövőben is. Nagyon jók voltak a pályák is, nagyon tetszett az első kilométerétől az utolsóig! Végre nem a megszokott pályákon mentünk és új volt minden. A 22 km-es gyors pedig egy igazi vébés pálya volt! Az valami eszméletlenül jó volt, de a többi is. A minőségüket illetően - ha a magyar pályákhoz kell hasonlítani - akkor a szombathelyi és veszprémi pályák közé tenném. Nem volt autógyilkos, jó minőségű murva is volt, köves, földes részek is, tehát volt minden talajtípus. Nem is tudom elképzelni, hogy hogyan lehet ezekről a pályákról rosszat mondani! Márk nagyon-nagyon jól kiválasztotta ezeket! Nem voltak defektveszélyesek a pályák, legalábbis a mi Yokohama gumiabroncsaink nagyon jól bírták! Ezek a gumik nagyon jók voltak, szerintem a legjobbak murván! Azt az egy defektet sem lehetne a gumira fogni, hiszen olyan éles kőre mentem rá, hogy láttam a hegyét! Az elkerülhetetlen volt már abban a pillanatban, de viszont az utolsó gyorson mindenen átmentünk, tényleg "győzelem vagy halál" címszóval lobogtunk és kibírta! A defekttűrő képessége is nagyon jó, jól is fognak, úgyhogy ezekre sem tudnék egyetlen rossz szót sem mondani, sőt!

19_evesen_is_lehet_visszaterni_2

Milyen a csapat?
Őket is csak dicsérni tudom, nagyon jó a csapat, nagyon ügyesek a fiúk, jól megcsinálták a kocsit. Szerencsére a hangulat is végig nagyon jó volt. Nekem mindig ez a lényeg, a legfontosabb, hogy jó legyen a kedvünk az autóban, jó hangulat uralkodjon a csapatnál és akkor gond nem lehet! Ha jókedv van, akkor minden jó!

19_evesen_is_lehet_visszaterni_1

Gondolom Maricsek Mikinek is jókedve lett, hogy végre egy remek pilóta terelgeti az autóját, ha már ő kiszállt a volán mögül!
Így van! Azt mondta, hogy régen volt már csapatvezető, de most tényleg jól érezte magát! Szerintem mi most a kedvében jártunk! :-)

Ez a hír most jelenik meg 5333. alkalommal
Share |
2011.08.05-07.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
3. Transolut Arad Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k