HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
19 évesen is lehet visszatérni...
Demjén Martin újra a volán mögött
2011-08-11
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
681166228
Napi oldal:
16341
Jelenleg:
597
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Demjén Martin – 19 évesen – visszatért a rallye világába, futott egy abszolút első időt az egyik gyorson, az utolsón pedig másfél percet vert az ellenfélre, csak azért, hogy a dobogó legfelső fokára állhasson végül, így a „nagy visszatérés” alkalmából.

19_evesen_is_lehet_visszaterni_4

Újra láthattunk a ralipályákon, hogyan jött ez a lehetőség?
A verseny előtt két héttel leültünk tárgyalni Maricsek Mikivel, aztán nagyon sürgetett az idő, de szerencsére összejött a dolog! Nagyon örülünk ennek a lehetőségnek, és úgy tűnik, hogy lesz folytatás is, hiszen a Mecsek Rallye-n is indulni szeretnénk ezzel a Mitsubishi Evo VI-ossal.

Milyen az autó?
Nekem nagyon tetszett, most nagyon összeállt ez a kocsi. Nagyon jó a futóműve, Evo IX-es hajtás és motor van benne. Motorikusan nagyon erős, semmi rosszat nem tudnék rá mondani. Az aradi futamon a második gyors végén volt egy patak, amin át kellett menni, ott beázott és ennek a következménye a verseny céljáig végigkísért, hiszen a legnagyobb turbónyomásnál nem igazán ment, tovább kellett forgatni és ez némi kis időveszteséget jelentett, de ennyi bajunk legyen! Nagyon jól ugrik a kocsi, mindig négy kerékre érkeztünk... nagyon tetszik!

19_evesen_is_lehet_visszaterni_6

Hogy tetszett maga a verseny?
Személy szerint nagyon örültem, hogy végre ismeretlen pályákon mehettünk és ezzel az is kiderült, hogy ki megy fejből, és ki tud itinerből versenyezni! Háromszor mentünk végig a pályákon, nagyon jó itinert sikerült írnunk és tényleg mindig az jött, amit Lóci mondott. Végre egy új kihívás volt ez, új helyen, új környezetben, ismeretlen pályákon bizonyíthattunk, hogy hogyan is tudunk menni ilyen körülmények között... itinerből!

Ti tudtok menni, ezt most bebizonyítottátok! A szurkolók, a hamarosan felkerül belsőfelvételetekből is megbizonyosodhatnak róla, de addig mesélj egy kicsit erről az abszolút első időről, amit a hetedik gyorson "futottatok"!
Egyébként ezen mi is meglepődtünk! Mikor leérkeztünk, és átmentünk a célon, mondtuk, hogy "hát ez jó lendületes, tempós volt", de nem volt olyan, hogy felszisszentünk volna, vagy azt mondtuk volna, hogy "ez meleg volt". Átmentünk úgy, ahogy az előző körben is, javítottunk 12 másodpercet, ez pedig azt jelentette, hogy mi nagyjából 4 másodperccel mentünk jobbat, mint az abszolút élmezőny legjobb párosa. Mikor megtudtuk, hogy az egész mezőnyben a legjobb időt mentük... hááát, nagyon örültünk!  Épp arról beszélgettünk ma, hogy talán ilyen még nem is volt, hogy valaki 19 évesen gyorsasági szakaszt tudott volna nyerni abszolútban. De én még most sem hiszem el! :-)

19_evesen_is_lehet_visszaterni_3

Végig jól autóztatok, jól álltatok az S csoportban, mégsem volt kalandmentes a vége!
A pénteki gyorsasági szakaszhoz először úgy álltunk oda, hogy megpróbálunk időre menni, de aztán amikor elrajtoltunk, már láttuk, hogy ez nem fog menni. Mondtuk is, hogy akkor most nem érdekel az idő, megpróbálunk a nézőknek autózni egyet. A visszajelzések szerint sikerült a mutatvány, hiszen amikor kifelé mentünk a pályáról, akkor minden néző integetett és tapsolt nekünk... és ez is nagyon jó érzés volt! Szombaton az első gyorsot megnyertük és onnét kezdve végig vezettünk is, de sajnos az utolsó előtti gyorson szereztünk egy defektet. Egy hegyes kőre rámentem, és bár láttam már a követ, hogy ott van, de ezen a szűk pályán nem volt már lehetőség arra, hogy kikerüljem, és mindez a rajt után kb. 2 km-rel történt, volt még hátra 10 km, így a kerékcsere mellett döntöttünk. Lóci mondogatta is, hogy "ezt elbuktuk, elbuktuk....", de gondoltam, ha kicseréljük, akkor biztosan végig tudunk menni.

19_evesen_is_lehet_visszaterni_7

Nem ment egyszerűen a kerékcsere viszont...
Pont egy olyan helyen szereztük ezt a defektet, hogy utána volt hely félreállni, így megálltunk és kicseréltük. Aztán amikor leengedtük az autót, az elkezdett gurulni! Én hátramentem, megfogtam, de a csomagtér fedele rácsapódott az ujjamra. Bár most teljesen fekete, abban a pillanatban nem fájt! Gyorsan visszaültünk és elindultunk, végiglihegtük a gyorsot, sietni kellett, kapkodtunk és tényleg alig kaptunk levegőt a gyors végéig! Az ujjam is elkezdett fájni a gyors vége felé, már ekkor váltani is alig bírtam... de megérte kitartani!

Az utolsó gyorsaságin szintén nem egy átlagosat autóztatok - és bár erről is megnézhetjük hamarosan a felvételt - azért addig elmesélnéd?
A kerékcserés eset miatt Budaváriék 3 perc 17 másodperccel jöttek jobbat tőlünk, azaz mi - a saját előző körben futott időnkhöz képest - 4 perc 10 másodperccel jöttünk rosszabbat. Budaváriék itt átvették a vezetést tőlünk, fél perccel álltak előttünk. Az utolsó gyorsasági szakasz 22,4 km hosszú volt, aminek a rajtjába mi úgy álltunk oda, hogy "halál vagy győzelem!". Nagyon leküldtük és azon a gyorsasági szakaszon mi tényleg egy emberként jöttünk le, mint pilóta és navigátor. Nagyon ritmusosan, nagyon összeszokottan! Ekkora összhang talán még soha nem volt közöttünk, mint itt. Másfél percet adtunk itt Budaváriéknak, így sikerült megnyernünk a versenyt, kereken 1 perccel Budaváriék előtt! A verseny végén láttam ugyan, hogy kaptunk 10 másodperc büntetést, amire azt mondták, hogy még pénteken a superspecial utáni szervizből kikéstünk 1 percet, de mi ezt nem vettük észre, időre mentünk mindenhová... de mindegy, belefér! :-) Nagyon örülünk, hogy így sikerült ez az egész, hogy végig tudtuk vezetni a kategóriát, hogy abszolútban is nagyon jó helyeken tudtunk autózni, tényleg nagyon örülünk!

A szponzorok nem kezdenek még örülni neked, nem figyelnek fel rád?
Most szerencsére kezd összeállni ez a mutatvány is, amiben nagyon sok munkája van Lócinak, a navigátoromnak. Úgy néz ki, hogy Pécsen is megyünk és nagyon remélem, hogy úgymond amit a sors eddig elvett tőlünk, azt most visszakapjuk!

19_evesen_is_lehet_visszaterni_5

Úgy hírlik, hogy a románok azért felfigyeltek rád!?
A román bajnoknak a csapatából valaki, talán a menedzsere kérdezte, hogy ki az a Demjén Martin és milyen autóval megy? Mikor meghallották, hogy Evo VI-ossal, akkor azt mondták, hogy azt nem hiszik el, hogy Evo VI-ossal lehet gyorsot nyerni! :-) Nagyon jó érzés ez is, hogy ott is megismerték végre a nevünket, ebből a szempontból is jó volt ez az aradi futam!

Más szempontból is jó volt?
Nagyon jó volt szerintem, Adamovits Márk nagyon jól megszervezte. Egy perc csúszás nem volt a verseny során, a rendezés nagyon tetszett és én nagyon bízom benne, hogy lesz még ilyen külföldi futam a közeljövőben is. Nagyon jók voltak a pályák is, nagyon tetszett az első kilométerétől az utolsóig! Végre nem a megszokott pályákon mentünk és új volt minden. A 22 km-es gyors pedig egy igazi vébés pálya volt! Az valami eszméletlenül jó volt, de a többi is. A minőségüket illetően - ha a magyar pályákhoz kell hasonlítani - akkor a szombathelyi és veszprémi pályák közé tenném. Nem volt autógyilkos, jó minőségű murva is volt, köves, földes részek is, tehát volt minden talajtípus. Nem is tudom elképzelni, hogy hogyan lehet ezekről a pályákról rosszat mondani! Márk nagyon-nagyon jól kiválasztotta ezeket! Nem voltak defektveszélyesek a pályák, legalábbis a mi Yokohama gumiabroncsaink nagyon jól bírták! Ezek a gumik nagyon jók voltak, szerintem a legjobbak murván! Azt az egy defektet sem lehetne a gumira fogni, hiszen olyan éles kőre mentem rá, hogy láttam a hegyét! Az elkerülhetetlen volt már abban a pillanatban, de viszont az utolsó gyorson mindenen átmentünk, tényleg "győzelem vagy halál" címszóval lobogtunk és kibírta! A defekttűrő képessége is nagyon jó, jól is fognak, úgyhogy ezekre sem tudnék egyetlen rossz szót sem mondani, sőt!

19_evesen_is_lehet_visszaterni_2

Milyen a csapat?
Őket is csak dicsérni tudom, nagyon jó a csapat, nagyon ügyesek a fiúk, jól megcsinálták a kocsit. Szerencsére a hangulat is végig nagyon jó volt. Nekem mindig ez a lényeg, a legfontosabb, hogy jó legyen a kedvünk az autóban, jó hangulat uralkodjon a csapatnál és akkor gond nem lehet! Ha jókedv van, akkor minden jó!

19_evesen_is_lehet_visszaterni_1

Gondolom Maricsek Mikinek is jókedve lett, hogy végre egy remek pilóta terelgeti az autóját, ha már ő kiszállt a volán mögül!
Így van! Azt mondta, hogy régen volt már csapatvezető, de most tényleg jól érezte magát! Szerintem mi most a kedvében jártunk! :-)

Ez a hír most jelenik meg 5212. alkalommal
Share |
2011.08.05-07.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
3. Transolut Arad Rally
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k