Itt kezdődik 2018 - Rendezői interjú
A rendezőt kérdeztük a friss infókról, kiírásokról, extrákról
2018-03-05
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763447907
Napi oldal:
58757
Jelenleg:
830
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

a123_teszt_rallye_-_rendezoi_interju_2

Kevesebb, mint két hét múlva kezdődik a 2018-as szezon Orfűn. Több mint 10 éve járunk Orfűre minden márciusban így nem mondható, hogy ne ismernénk az A123 Teszt Rallye-t, mégis, minden évben van valami újdonság, valami plusz. Korábban már hírt adtunk például a MARB és Sprint versenyzőknek nyújtott nevezési díj kedvezményről, és az RSK Jr újításról is. A versenyről és a részletekről Markó Tibor rendezőt kérdeztem. 
 
Kezdjük az alapvető dolgokkal: kik indulhatnak idén Orfűn?
Az A123 Teszt Rallye-t a megszokottak szerint idén is olyan programmal készítettük elő, hogy a ralis társadalom számára élhető, élvezetes és megfelelő sportszakmai tartalommal bíró rendezvényt jelentsen. Az „amatőr” szekció képviselői számára hivatalos, bajnoki versenyként, a Licencesek számára pedig egy megfelelően biztosított, profi tesztként. Azaz: a MARB bajnokságban és a Rallye Sprint Kupában bajnoki verseny lesz, a Licencesek számára pedig egy profi tesztlehetőség. …és még valami: majdnem kifelejtettem az RSK Jr-t, amiben az utánpótlásnak kívánunk kedvezni, így az alapvető szabályok betartásával a szlalomosok, miniralisok is belekóstolhatnak a rali egy másik, magasabb szegmensébe. Akkor viszont összegezve: MARB, SPRINT, Licence és RSK JR indulóknak kínálunk lehetőséget Orfűn.
 
 
 
 
Rendhagyóan csütörtök-péntek?
Igen, a hosszúhétvégére való tekintettel és az érintettek kérésének megfelelően került csütörtök-péntekre az esemény, így a verseny után mindenkinek megmarad a hétvégéje a családra, pihenésre, vagy a Licenceseknek az orfűi fellépés-, teszt után az autó további felkészítésére az egri verseny előtt.
 
Részletezzük egy kicsit. A versenyhez kapcsolódó szokásos kiegészítő szolgáltatások most is meglesznek?
A szokásos MNASZ gépkönyvezés most is a versenyzők rendelkezésére áll. Ami a mai napig fix: a 2018. március 15., csütörtöki gépkönyvezés a szokott pécsi helyszínen, az ATI-ban, amit ezúton is köszönök Jovánovics János tulajdonosnak. További kérésem is volt az illetékesek felé, ha kapok választ, és tudok miről beszámolni, tájékoztatjuk az érintetteket.

A versenyen indulni szándékozó MARB és Licences versenyzők figyelmét szeretném felhívni arra, hogy bár az MNASZ gépkönyvezés a versenyhez kapcsolódóan bonyolódik Baranyában, azért a verseny technikai átvételén történő megjelenés az előírt időben kötelező. Azaz: úgy egyeztessen mindenki magának gépkönyvezési időpontot Pécsre, hogy az ne okozzon késést a verseny technikai átvételéről, Orfűről.
Az MNASZ gépkönyvezéssel kapcsolatos egyeztetéseket az MNASZ ATB-vel kell megejteni mindenkinek: atb@mnasz.hu.
Visszatérve a kérdésre gépkönyvezési lehetőség az érintettek közreműködésével adott, a szabályismereti vizsgát pedig az MNASZ „e rendszerében” kell megoldania minden érintettnek.
 
 
Az A123 Teszt Rallye elsősorban az „amatőr” versenyzők bajnoki versenye. Bár kiszivárgott a kiírás munkapéldánya, így ismertek a részletek, mégis, mi vár a MARB versenyzőkre Orfűn?
Fontos az elején leszögeznem, hogy a januári fórumunkon már tisztázott alapvetés a déli régiót illetően, hogy a MARB versenyeinket éppolyan lendülettel toljuk és ajánljuk, mint a Sprintet, hiszen egyik nincs a másik nélkül. A program felépítése nem változott: MNASZ gépkönyvezés (ez a MARB-osok gépkönyvezése is), aztán csütörtökön adminisztratív és technikai átvétel, majd pályabejárás, és este versenyzői eligazítás rajtszám osztással, pénteken pedig reggeltől estig versenyzés. Vállaltuk, hogy igyekszünk a MARB versenyeket még vonzóbbá tenni a versenyzők számára ezért az idei esztendőben az eddigi 5 helyett, 6 gyorsaságival várjuk a MARB versenyzőket. Azaz, a pályát mindkét irányból 3-3 alkalommal teljesíthetik majd. Ez azt jelenti, hogy a MARB évadnyitó 42km gyorsasági szakaszt kínál az érintett versenyzőknek. Ne felejtsük el: ez az az évadnyitó verseny, ahol valóban az „amatőrök”, a MARB-osok a főszerepelők. 
 
Elfogtuk a MARB kiírás módosított munkapéldányát, ami már az ARVSZ 2018 szerinti szabályváltozásokat is tartalmazza 
 
A MARB és a Sprint mezőnybe nevezők kedvezményt is kapnak tőletek. Hogyan működik ez a rendszer?
Fontos kiemelnem, hogy amint mondtad is, a MARB és a Sprint versenyzőkre egyaránt érvényes ez a kedvezmény. Ezzel elsősorban a távolabbról érkezőket szeretnénk motiválni, azaz, ez egyfajta gesztus, ha úgy tetszik, egy kis üzemanyag költség hozzájárulás. Minden vezető versenyző hivatalos lakcíme és Orfű közötti távolság a mérvadó, és 150km-ként 5.000,-Ft kedvezményt vehetnek igénybe a nevezési díjat illetően.
 
Tehát, ha én MARB vagy az RSK versenyzőként neveznék Orfűre pl. Mezőkövesdről, akkor mit csináljak pontosan?
Add fel a nevezésedet a szabályok szerint, és kedvezményt pontosan leíró dokumentum alapján, az adminisztratív átvételen érvényesítheted a kedvezményedet. Mezőkövesd esetében ez 10.000,-Ft-ot jelent összegszerűen. 
 
 
Az amatőr szekció másik érintett része a sprint. Az MNASZ tájékoztatása és a már ismert információk alapján kiderült, hogy 2018-ban kizárólag déli régióban lesz teljes szezonja a sprint versenyzőknek.
Így van, idén minden MARB versenyünk betétprogramjaként, külön MNASZ regisztrációval valósulhatnak meg a Rallye Sprint Kupa versenyek. Ez a sorozat azokat a versenyzőket célozza, akik valamilyen okból nem tudnak, nem képesek a MARB versenyeken indulni, de az alapvetően elvárható és előírt normákat teljesítik, betartják. Ahogy már korábban említettem, fontos tisztán látnunk a MARB és Rallye Sprint tekintetében, hogy egyik nincs a másik nélkül. A lebonyolítással kapcsolatos egyezség része tény az is, hogy a MARB a primer, a befogadó sorozat, amelynek keretében, betétprogramként valósulhat meg a Sprint verseny.
Orfűn az eddigieknek megfelelően idén is 3+2, azaz öt szakasszal, 35km gyorsaságival várjuk a sprinteseket. A Rallye Sprint Kupa szabályai 95%-ban összecsengenek a MARB szabályokkal, a maradék részükben viszont pontosan annyira térnek el, hogy a tavaly a tányér szélére került versenyzők újra versenyezni tudjanak – és ami még fontosabb, hogy visszanyerjék a bizalmukat és versenyezni akarjanak – megfelelően szervezett és ellenőrzött körülmények között.
Sajnos manapság is érik nemtelen támadások ezt a 20 éve (!) szabályok adta kereteken belül működő és életképes rendszert, de akár hogy kiabáljanak az önjelölt megváltók, a lényeg változatlan: a Rallye Sprinten most sem lehet kerékkel szerelt kettes-létrával, fürdőgatyában és papírcsákóban versenyezni. A Sprintesek esetében idén bevezetésre kerül a rajtengedélyhez kötött, kötelező szabályismereti vizsga, amelyet a versenyek helyszínén, a rendező által biztosított és felügyelt módon kell elkövetni. Magyarra fordítva: a sprintes nevezőknek a MARB szabályokból kell felkészülniük és a helyszínen egy tesztlap kitöltésével számot adniuk tudásukról. Ez alapfeltétele a versenyen való részt vételnek. Ez nem teljesíthetetlen, és nem ördögtől való. A Rallye Sprint Kupa 2018 pontgyűjtő sorozata tehát szintén itt, Orfűn, 3+2 szakasszal, 35km gyorsaságival rajtol.   
 
A Rallye Sprint Kupa versenykiírása is módosult az ARVSZ 2018 megjelenése után. 
 
Mit lehet és kell tudni az RSK Jr programról?
Nem titkoltan ezt kedvcsinálónak szánjuk. A cél az, hogy további és újabb eszközzel biztosítsunk utánpótlást a Sprintnek, a MARB-nak, a ralinak. A Rallye Sprint Bajnokság 2001 óta működő rendszere mindvégig ezt az elvet szolgálta, és bár az MNASZ térnyerése sok változást hozott az utóbbi években, a célunk továbbra sem változott. Bár az utánpótlás nevelés nem csak a mi feladatunk, ugyanakkor mi felelősnek érezzük magunkat, így a saját jövőnk érdekében nem tehetjük meg, hogy nem foglalkozunk a kérdéssel. Ezért született ez az úttörő és egyedülálló ötlet, a Rallye Sprint Kupa Jr.. Zanzásítva: olcsóbban, csökkentett távon, értékelésen kívül, de részt vehetnek a szlalom és egyéb alacsonyabb osztályú rali jellegű rendezvényeken versenyző ifjak a versenyünkön, amennyiben az alapvető normákat teljesítik: szabályismereti vizsga, ill. a versenyjármű technikai oldala. 
 
  
Az orfűi évadnyitó az egyik olyan verseny, ahol a Licencesek nem bajnoki pontokért autóznak, még is sokan vannak. Mondhatjuk, hogy már ez is hagyomány.
A123 Teszt Rallye. Ez az esemény neve, amely kettős célt szolgál: hivatalos, bajnoki évkezdet a MARB és a Sprint versenyzők számára, ugyanakkor professzionális, verseny szimuláció – teszt a Licencesek számára. Idén sincs ez másként, így szeretettel és akár 84km tesztlehetőséggel – ez ugyebár 12 gyors – várjuk a licenceseket Orfűre. Mivel ez a verseny a számukra éles bevetést jelentő egri verseny előtt zajlik egy héttel, ha a versenyjárgánynak itt, Orfűn derül ki bármi gondja, még marad egy hét orvosolni, míg ha ugyan ez a verseny előtti csütörtökön jön elő, már jelentősen szűkül az érintettek mozgástere. Ezzel a lehetőséggel sok Licences élt az elmúlt bő évtizedben, és nagyon örülök neki, hogy minden évben szép számmal jelennek meg nálunk és emelik a rendezvény színvonalát. Ennek köszönhetőn jó néhány hazai premier kapott helyet, sok újdonság itt, nálunk volt először látható, ezen az orfűi versenyen, ami még értékesebbé teszi ezt a történetet.  
 
Szivárogtass egy kicsit! Milyen érdekességekre lehet számítani nálatok?
Az eddig beérkezett nevezések alapján ismét színes lesz a paletta, ugyanis a legkisebbektől a legnagyobbakig minden és mindenki megtalálható lesz Orfűn. Természetesen a régióban eddig érdekelt MARB és Sprint versenyzők java itt lesz, az sem túl nagy titok, hogy a közönség-kedvenc „hátulhajtós” típusból is szépen képviselteti magát. Örülök, hogy az ORB/ORC élmezőnyből is lesz autó is és versenyző is, sőt, bajnok is! Akik WRC-t, R5-ös autót szeretnének látni, azok sem fognak csalódni.
 
Kértél, hogy szóljak, mindenképpen kérdezzelek a csajokról.
Tényleg! Nagyon fontos! Nagyon örülök neki, hogy újra lányokat köszönthetek a versenyünkön, versenyzőként!
 
Vezető, vagy navigátori szerepben?
Szerencsére mondhatom, hogy a lányok navigátori szerepvállalása már-már megszokottnak nevezhető, és ez örömteli. De az, hogy vezető versenyzőként vegyenek részt a rali bármelyik ágában, még meglehetősen ritka. A Sun Aqua Kia Racing Team delegál két hölgyet hozzánk, akik, ha már így alakult versenyautókat is hoznak magukkal. Vogel Adrienn és Krajnyák Petra eddig a gyorsasági szakágban, tavaly pedig a nemzetközi KIA LOTOS Kupában edződött. Nagyon örülök érkezésüknek, és kíváncsian várom, hogy mire lesznek képesek ebben a meglehetősen férfias mezőnyben, egy számukra új szakágban és egy idegen helyszínen. Üde színfoltjai lehetnek az idei versenyünknek, szurkolok nekik! És ha már itt tartunk, várjuk a további bátor és elhivatott hölgyek nevezését is, éppen ezért 2018-ban útjára indítunk egy Lady’s Cup elnevezésű különdíjat is! Hölgyeim, a déli régió ajtaja előttetek is nyitva áll!  
 
a123_teszt_rallye_-_rendezoi_interju_3
 
Mikor vannak a nevezési határidők? Ha valaki most kap kedvet, vagy szponzorpénzt :o) meddig nevezhet még?
Tekintettel arra, hogy az idei évre vonatkozó szabályok nem oly régen véglegesedtek, picit mi is kitoltuk az előnevezési határidőt, így az eredeti időponttól eltérően 2018. március 7., szerda az előnevezési határidő, eddig az időpontig még olcsóbb a nevezés. Ha ekkor sem telnek még be a szabad helyek, akkor 2018. március 15-én, az adminisztratív átvételen, azaz a helyszínen is lehet majd még nevezni, de ezt érdemes előzetesen email-ben jelezni. Jelenleg (2018.03.02.) még a MARB, a Sprint és a Licences mezőnyben is akad helyünk, és még előfutók is jelentkezhetnek. A várható időjárásról - hátha segít dönteni: nem lesz hó, ez 100%. 10-14 oC közötti hőmérséklet várható, talán 1-2mm csapadékkal, amit a versenyautók 2 gyorsasági alatt fel is tudnak szárítani. Az pedig, ha olykor kicsit csúszik, kicsit nedves, mindenkinek jó. 
   
 

 

Ez a hír most jelenik meg 4682. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k