A123 Teszt Rallye Sprint az RRC Kupáért
A szezonnyitó MARB futam versenykiírása és szállásajánlója.
2017-02-18
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
686948757
Napi oldal:
101034
Jelenleg:
980
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat
MARB - Rallye Sprint Bajnokság
oldalanként | növekvő
összesen: 542 hozzászólás • 28 oldal
322. • 2014-12-27 13:41:11
Nyugi hu0olb, ez csak egy levélváltás, és nem a világvége.
Reméljük, hogy senki sem akarja továbbvinni a "butaságot".

(indulj ki abból, hogy Ernő nem P.Zs.) kacsintok
321. • 2014-12-25 13:27:34
https://www.dropbox.com/s/3fshu9ffnm9bqqc/141224_MARB_DuEn.pdf

Ez micsoda?

Tényleg tovább kell vinni a butaságot? Csináljuk azt amit PZS? Hova tovább még? Honnan jött a mostani RSB??? Ne csináljuk már ezt! Mi lesz még itt? Ennyire kell a pénz???? Az eszem megáll...

Büki Ernőnek üzenem,hogy kitartás! Majd a FESTO-ban legközelebb megint megkérdezem,hogy mi lesz itthon a Rallyeval....de attól tartok,hogy már tudom a választ előre....:(
320. • 2014-12-15 17:28:55
Sziasztok

Alakul ez hajrá MARB!
319. • 2014-12-15 12:29:21
Kedves Ernő,

Köszönjük az előkészítő munkát. Az indítványokból úgy tűnik, hogy számos javaslatunk "átment" a módosítottak pedig vállalható kompromisszumok.

Várjuk a végleges döntést... :)
318. • 2014-12-12 23:12:31
Kedves MARB-os Versenyzők!

Többen írtatok, telefonon kerestetek, hogy mi van, hogy állunk az ígéreteinkkel……
Elnézést kérek, hogy nem válaszoltam azonnal. Megígértem, hogy a Duen, MARB fórumon jelentkezem.

Úgy gondolom, hogy az ígéreteinknek megfelelően haladunk a munkával a 2015-ös versenyévad előkészítése tekintetében.

2014
November 26.-án megtartottuk évértékelő és következő év előkészítő ülésünket az idei évben versenyt rendezett Rendezőkkel. Ezen a megbeszélésen pontról pontra átbeszéltünk minden olyan felvetést, problémát, amit Ti jeleztetek felénk levelekben, beadványokban, személyesen. (ezúton is köszönjük az aktív részvételt) A Rendezők egyhangú véleménye az volt, hogy sikeres évet zártunk Veletek együtt. nagyon sokat tett a siker lebonyolítás érdekében az MNASZ Biztonsági Bizottsága is. A Rendezők kijelentették, hogy a felmerült hiányosságokat igyekeznek a jövőben kiküszöbölni. Egyértelmű mindenki részéről, hogy még „jobb érzésű” versenyeket kell rendezni számotokra.

2014-ben 20 futamot írtunk ki. Mind a 20 futam megrendezésre került! Köszönet a Rendezőknek és lelkes Csapatuknak. (déli régió Balatonyi Árpád, Markó Tibor, nyugati régió Bognár Gábor, észak-ny régió Fodor Krisztián, észak kelet Adamovits Márk)

A MARB létrehozásával megteremtődött annak a lehetősége, hogy ma Magyarországon bárki részt vehessen szabályozott keretek között rallye típusú versenyen, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség által kiírt Bajnokságban.

Kijelenthető, hogy az MNASZ, mint felügyeleti szerv, évközben a lehető legminimálisabb mértékben szólt bele a régiók életébe. Mindenkinek tisztában kell lenni azzal, hogy ezek a versenyek évek óta működtek a maguk módján. Az előírt rendezési, biztonsági előírások, alap sportszakmai szabályok betartatásán kívül meg kell hagyni a régiók teljes körű szuverenitását. A versenyzőkre nem lehet súlyos anyagi terheket kivetni, nem lehet a „nagy” rallyéban alkalmazott előírásokat alkalmazni. Ezen rendezvényeknek, régiós bajnokságoknak semmi köze nincs, nem is lehet a „nagy” rallye bajnokságokhoz. Szem előtt kell tartani, hogy ezek amatőr, hobbiszintű, hétvégi rendezvények. A legfontosabb, hogy „viszonylag” kevés pénzből jól érezzék magokat a részt vevők az adott rendezvényen. Szabadidő sport.

El kell jutni mindenkinek arra pontra, hogy belássa, beismerje, hogy a MARB sorozat egy minden „megszállást” nélkülöző sorozatnak kell, hogy legyen! Résztvevőinek több mint 90%-a semmit mást nem akar „csak” versenyezni! Nem érdekli Őket az ORB-be való indulás. Néhányan kipróbálják egy-két futam erejéig a R2 rendezvényeket, de nekik megfelel az adott régió, ahol versenyezgetnek, jól érzik magukat. Meg kell hagyni a szabadságukat!


2015
A 2015 évi versenynaptár előkészítése folyamatban van. Ennek véglegesítése csak a „nagy” versenynaptár elkészülte után lehetséges, mivel figyelembe kell venni az ORB, R2 futamokat.
2015-ben 22 MARB futam kerül kiírásra. Előfordulhat, hogy egy hétvégén több MARB futam kerül lebonyolításra, természetesen a közeli régiók figyelembe vételével lesznek kialakítva az időpontok.

Elkészítettünk a 2015. évi SRVSZ-t (Sprint Rallye Versenyek Szabályzata)
A szabályzatot az előírásnak megfelelően (dec. 10. volt előírt határidő) megküldtük jóváhagyásra a Sporttanácsnak. A bajnokság lezárását követően megalakult RSB-vel tartottunk egy személyes egyeztetést a változtatásokról.
Egy gondosan előkészített élhető, kivitelezhető szabályzatot prezentáltunk. Nem volt nehéz hiszen idén szinte 100%-ban működött. Reméljük dec. 15.-ig jóváhagyva megjelenik. Ti kértétek, hogy mielőbb jelenjen meg, dec. 15.-ét ígértük, nekünk is fontos, hogy tudjátok az új előírásokat. (a megjelenés nem rajtunk múlik)
A sorozat egész évben működött, a rendezőkkel páran önszorgalomból folyamatosan tartottuk a kapcsolatot, a rendezvények nélkülünk is lebonyolításra kerültek volna, nem kell túllihegni a felügyeleti szerepet. A szabályzat előkészítéskor az egyeztetéseket a Sporttanács tagjaival, mint legfelsőbb sportszakmai szervvel végeztük, mert nem volt RSB. A megalakult RSB „bólintása” hiányzik.
Nekik, a pár napos RSB-nek idei évben semmi gondjuk, munkájuk nem volt vele (kivéve Koch Gabi), - komplett kész, terméket kaptak, amit piacra kell dobni, csak működtetni kell, ha a Közgyűlés után Ők maradnak.


Röviden tájékoztatunk Benneteket a szabályok változásáról a teljesség igénye nélkül:

Jelentős változást nem terveztünk. A 2014. évi szabályzat működőképes, hosszútávon. Csiszolgatni kell, abból a célból, hogy a résztvevőknek folyamatosan jobb lehessen, jobb legyen.

Az alábbiakban szereplő változások, egyenlőre TERVEZETNEK minősülnek, elfogadásra várnak!

A piszkos anyagiak
Az elmúlt évekhez hasonlóan most sem változik a nevezési díj: 32.000,- (bruttó)
(a biztosítási díjakról később tudunk beszámolni)

2015. évben a MARB versenyzői igazolvány díja marad 2.500,- (éves díj)
Az igazolványok kiadásával kapcsolatban ki kell dolgozni egy rugalmasabb megoldást.

A versenyekkel kapcsolatban a Rendező a nevezési és a biztosítási díjakon felül semmilyen más díjat nem szedhet a nevezőktől/versenyzőktől.

Résztvevők:
A 2015-ös versenyszezontól kezdődően azok a versenyzők, akik:
„új versenyzőként” rallye jellegű versenytapasztalat hiányában, vagy
a 2010. január 1. óta eltelt időszakban igazolható rallye verseny teljesítése nélkül kívánnak, sprint jellegű rallye versenyre (MARB versenyre) 1. Versenyzőként (vezetőként) nevezni, maximum 1600cm3 hengerűrtartalmú szívó motorral szerelt autóval nevezhetnek és versenyezhetnek az első évaduk versenyein.

A 2015. évi MARB futamokon vezető versenyzőként csak olyan versenyző szerezhet pontot, aki rendelkezik MARB-A versenyzői igazolvánnyal, Az adott és az előző évben nem rendelkezett „magasabb” osztályú vezetői licenccel.
(megjegyzés: az idei év elején ebből rengeteg probléma adódott. R2 vezetői licenncel nem lehet MARBban indulni vezetőként)

A MARB futamokon navigátorként MARB-N, MNASZ ORB, R2, Historic licenccel részt lehet venni.

Kizárólag MNASZ „N” tip. licenccel, egyedi engedéllyel, lehet indulni vezetőként a MARB bajnokságban, MARB-A igazolvány kiváltásával.


2015.-ben az alábbi új régió felosztás szerint zajlanak a bajnokság futamai:

A MARB bajnokság értékelésébe számító futamok:
1. „déli régió” dél-Dunántúl 6 verseny (6 MARB értékelt)
2. „nyugati régió” észak-Dunántúl 6 verseny (6 MARB értékelt)
3. „északi régió észak M.o. (Pest, Nógrád, Heves) 5 verseny (5 MARB értékelt)
4. „keleti” régió kelet M.o. (Heves, BAZ, Szabolcs) 5 verseny (5 MARB értékelt)
(megjegyzés:2014-ben északi régiónként működő (8 futam 6 MARB értékelt), terület 2015-ben két önálló régiónként fog szerepelni, 5-5 futammal. Mindegyik régiós futam MARAB pontszerző.)

MARB kategóriák továbbra is: 5,4,3,2 (Lada Kupa)

A MARB BAJNOKSÁG ÉVES ÉRTÉKELÉSE
(megjegyzés: az éves értékelésnél figyelembe vettük az észrevételiteket. Már az évelején láttuk, hogy nem lehet hosszútávon az összes futamot beszámítani a pontszerzésbe. A 2014-es rendszer szerint, akinek anyagi lehetősége engedte, elmehetet az összes futamra. Az évfolyamán készített felmérés egyértelműen azt igazolta, hogy a versenyzők többsége a saját régiójában és még 1-2 futamon indul el maximum. Ennek figyelembe vételével határoztuk meg a 8 futamon történő pontszerzés lehetőségét. Természetesen, akinek van rá lehetősége, ideje Ő akár mind a 22 futamon indulhat, de bajnokság értékelésébe „csak” az első nyolc futamon megszerzett pontjai számítanak be.)

A bajnokság éves értékelése a fent kiírt régiók valamennyi MARB értékeléssel rendelkező versenyének figyelembevételével történik.

Az éves értékeléskor figyelembe vett futamok száma:
Sorrendben, az első 8 futamon történő rajtoláskor megszerzett pontok összessége.

pl. a versenyzőpáros sorrendben elrajtolt, ötször a keleti régióban (megszerzett pontjai 2, 0, 6, 10, 0), utána kétszer indult a déli régióban (megszerzett pontjai 8, 4), majd háromszor rajtolt a nyugati régióban (megszerzett pontjai 6,2,1). Összesen 10 futamon indult, ebből az első nyolc számít, az alábbi pontokat szerezte: 2+0+6+10+0+8+4+6=36

A bajnokság értékelése a MARB 2015. évben értékelt versenyein a vezető versenyző által szerzett bajnoki pontok összegzése alapján történik úgy, hogy az első helyezett az, aki a legtöbb bajnoki pontot szerezte. Pontazonosság esetén a több jobb helyezés dönt, ha ekkor is holtverseny áll fenn akkor az a jobb helyezés számít, ahol a teljesített gyorsasági szakaszok össztávolsága a nagyobb.

KATEGÓRIA ÉRTÉKELÉS
A kategória akkor kerül értékelésre, ha legalább 3 versenyzőpáros elrajtolt. Rajtolásnak minősül az, ha a versenyzőpáros, az első gyorsasági szakaszon a megadott jelre elhagyja a rajthelyet.
Amennyiben az elrajtoló versenyzőpárosok száma kevesebb, mint, 3, úgy felsorolásra kerülnek az eggyel magasabb kategóriába, és az ott megszerzett pontot/kat viszik a nevezés szerinti kategóriájukba.

(megjegyzés: érkezett olyan észrevétel, hogy a kategória akkor kerüljön értékelésre, ha min. 5 induló van. Megvizsgáltuk az összes versenyen kategóriánként az indulok számát. Megállapítottuk, hogy a 3. kategória az északi régióban gyengélkedik, de itt is csak kétszer volt három indulónál kevesebb, 2. kategória egyedül a déli régióban működőképes. Azonban ha az un. felsorolást alkalmazzuk, a pontszerzési lehetőség megmarad. Három induló esetén, talán többeket ösztönözhett, hogy részt vegyen a bajnokságban.)

A MARB-RS VERSENYEK RÉGIÓNKÉNTI ÉVES ÉRTÉKELÉSE, DÍJAZÁSA
Régiók szerinti futamok száma:

Déli Régió: 6 futam A versenynaptárban szereplő 6 déli régiós futam
Nyugati régió: 6 futam A versenynaptárban szereplő 6 nyugati régiós futam
Északi Régió: 6 futam A versenynaptárban szereplő 5 északi régiós futam plusz 1 keleti régiós futam, ahol (kronológiailag) először rajtolt a versenyző
Keleti Régió: 6 futam: A versenynaptárban szereplő 5 keleti régiós futam plusz 1 északi régiós futam, ahol (kronológiailag) először rajtolt a versenyző
(megjegyzés: Régiós szinten a Rendezők megállapodása alapján 6 futam kerül értékelésre. A két új régióban ez úgy lehetséges, hogy 1-1 futamon a szomszédos régióban lehet pontot szerezni.)

régió kategóriák: 5,4,3,2 (MARB) Lada Kupa, Extra Lada Kupa
a 6-4WD és a 6.2WD kategória továbbra is kupaként kerül kiírásra.

Egységesített rajtszám panel kerül bevezetésre országosan.
Rajtszám panel – teljes felülete: 60x50 cm, helyét kötelezően, az első ajtók felületén kell szabadon hagyni

Szuper Rallye:
Az adott versenyen azon versenyzőpárosok, akik kiestek, a Rendező döntése alapján, megismételt technikai ellenőrzést követően (verseny technikai ellenőre által), ha versenyzésre alkalmas a gépjárművük, a mezőny végén elrajtolhatnak, a vissza lévő szakaszokon. Az eredménylistán kiesett versenyzőként kell őket szerepeltetni, bajnoki pontokat nem kaphatnak.
(megjegyzés: a szuper rallye szabály már 2014 év közepén a fenti formában került alkalmazásra, a beadott versenyzői észrevételek alapján hozott módosítás szerint)

Néhány a Sprint jellegére alakított büntetési tétel illetve elbírálási iránymutatás:

Időellenőrző állomáson való jelentkezés:
Amennyiben a versenyen a versenyzőknek a menetlevélben szereplő un. időellenőrző állomásokon kell az előírt időben jelentkezniük úgy az alábbi büntetések kerülnek kiszabásra:
az előírt időtől való késés, minden megkezdett perc 10 mp időbüntetés
az előírt idő előtti korai érkezés, minden megkezdett perc 20 mp időbüntetés

Gyorsasági:
A rajtkésleltetése a versenyző hibájából: 20 mp büntetéssel jár. (a versenyző nincs rajt kész állapotban, ideális idejében nem rajtoltatható el. pl. nincs bekötve öv, sisak)

A hibás, különösen a korai rajtot, ami a rajtjel megadása előtt történik, a következő módon büntetik:
1. eset: 10 másodperc.
2. eset: 15 másodperc.
3. eset: 20 másodperc.
További esetekben: a Felügyelők döntése szerint.

Az SRVSZ 2015 végén található egy un. Büntetések táblázata
(összefoglalja a szabályzatban szereplő regulákat)

A lassító rombolások büntetésének kiszabása esetén a mindenkori Felügyelő Testületnek az alábbiakat kell mérlegelnie:
a lassító rombolás jogtalan előnyszerzést eredményezett-e,
a vétkes versenyző magatartása a lassító rombolás elkerülésére irányult-e,
különböző módon megtörtént eseteket nem lehet azonos, „szabványbüntetéssel” sújtani,
amennyiben a versenyző hibázott és lassítót rombolt, a ténybíró azt jegyzőkönyvezni köteles, függetlenül attól, hogy az esettel kapcsolatban a versenyző veszített-e időt, vagy sem.
lassító rombolás esetén a ténybírónak nem mérlegelhet, kötelessége jegyzőkönyvet készítenie, az eset tényszerű és rövid leírásával, annak minősítése nélkül.
Javaslat: a MARB versenyek jellegére, távjának mértékére való tekintettel az egyes lassító rombolások esetén nem javasolt „perces” büntetések kiszabása – kivéve az egyértelmű szándékos, csalárd eljárás esetét, vagy a sokadik alkalommal, „visszaesőként” elkövetett szabálytalanságot.

A rendezvényekkel kapcsolatos észrevételek alapján az alábbiakkal egészítettük ki a szabályzatot:

A Rendezőknek törekednie kell arra, hogy az átvételek helyét a gyorsasági szakaszon vagy annak közelében jelölje ki.

A technika átvételek helyszíne:
A verseny rendezője az átvételek lebonyolításához fedett, a közönségtől elhatárolt területet köteles biztosítani.
A minimális feltételek, amelyeket a rendezőnek kötelessége biztosítani:
fedett helyszín, minimum: 6x6m-es terület (2db 6x3-as szerviz sátor)
minimum 1db asztal, 2db szék
220V, elosztóval, és a munkát lehetővé tévő világítás kiépítése
a lassítók kialakításakor a lassító egyes sorainak olyan szélességben és közökkel kell zárniuk az adott területet, hogy a lassító ne legyen autóval kikerülhető lassító rombolás nélkül. A lassítók szabályos és előírás szerinti felépítésének felelőssége a verseny rendezőjét terhelik.

Néhány technikai jellegű előírás:

Turbóval, vagy bármilyen más feltöltővel szerelt motor használata esetén a tényleges hengerűrtartalmat diesel motor esetén 1,5-el kell szorozni, és az így kapott érték alapján kell az autót a megfelelő csoportba besorolni.
(Az idei évben versenyzői beadvány alapján már évközben meg lett változtatva a diesel autó szorzója 1-ről 1,5 re)

A 2012-2014 évben bármelyik MARB régióban már regisztrált jármű a MARB/MARB-RS sorozatban a regisztrációkor érvényben lévő szabályozás szerint kialakított bukócsővel vehet részt. A még regisztrációval nem rendelkező, régebbi szabályozás szerinti bukócsővel épített autóra új regisztráció nem adható ki, csak a bukócső érvényben lévő előírások szerinti módosítása esetén.

Az üzemanyagtank átépítése, áthelyezése során kizárólag kereskedelmi forgalomban kapható, „gyári” kivitelű tank használata engedélyezett, a házilag kialakított tankok (tartályok) nem elfogadottak.

Azok a gépjárművek melyek a technikai átvételen nem feleltek meg (technikai és biztonsági előírások) a rendezvényen semmilyen formában nem vehetnek részt.


A fentiekben felsorolt szabályváltozások tervezete megítélésünk szerint a sprint jellegű futamok egységesítését, élhetőségét szolgálják.


Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a régiókban esetlegesen kiírandó kupákról, az egységesített szabályokat mielőbb le kell egyeztetni az adott régiós sorozat rendezőivel.
Északi-keleti régió Fodor Krisztián, Adamovits Márk. Ezen a terülten versenyzői kezdeményezésre a Ladások valami déli régióhoz hasonló Lada kupát szeretnének. …………

Ezúton szeretnénk gratulálni a MARB bajnokság Bajnokainak, helyezettjeinek.
A MARB éves díjkiosztó időpontjáról az RSB fog tájékoztatni Benneteket.


Reméljük, a 2015-ös szezonban még egységesebbek lesznek a sprint rendezvények, az ország különböző régióiban.


Sporttársi üdvözlettel:

Büki Ernő

Markó Tibor, Vörös Gábor (Marb munkabizottság)

Továbbra is állunk rendelkezésetekre
317. • 2014-11-19 14:10:33
Na ez tényleg elhamarkodott döntésnek tűnik.
Először is, nem biztos, hogy mindenki rendelkezik korlátlan szabadidővel. Sajnos elég sokunknak 2-3 héttel előre megmondják, hogy mikor "akarunk" menni dolgozni.
Vagy pl. mi van akkor, ha valaki utána számol és hiba van a listán /volt már erre is példa/.
Az éves bajnokság végén nincs lehetőség egy ideigleneslista/óvás/véglegeslista kombóra? bizonytalan
316. • 2014-11-19 13:32:24
Komolyan úgy érzem magam már mint egy meorgós vénember akinek semmi sem jó.

MARB észask díjátadó most szombaton!
http://www.csapassunk.hu/main/images/stories/meghivo3.jpg

Ez korrekt lesz, a helyszín tökéletesen alkalmas, a programbeosztás is jó, szeretnénk részt venni a tervező beszélgetésen is.
Egyéni problémám: Ez tegnap este került fel a netre, előtte semmi hír nem volt erről az időpontról. Navigám elutazik, nekem is le kell mondanom a hétvégét ha ott akarok lenni. Jó lett volna ezt előbb tudni, vagy kicsit későbbre szervezni, nagyon szerettünk volna egy évzárót.
315. • 2014-11-17 11:31:00
Szia!

Bocs, mikor regisztráltam elírtam! (büki.erno)
A jó címem: buki.erno@freemail.hu
(kértem a Duent, javítsa ki)

üdv.

ernő
314. • 2014-11-17 11:12:50
Kedves Ernő!

Kérlek adj meg egy működő E-Mail címet, mert az adatlapodon lévő nem elérhető.

Köszi!
galuska.szabolcs@gmail.com
313. • 2014-11-12 19:51:08
Tisztelt Amatőr versenyzők tájékoztatlak benneteket,hogy az át nem vett ez évi MARB versenyzői igazolványokat átvehetitek tőlem a következő két versenyen Sajókazán ill. Lábatlanon .
Sportársi üdvözlettel Koch Gábor MNASZ RSB megfigyelő.
312. • 2014-11-07 09:56:24
nagy igazság amit írsz...
310. • 2014-11-05 23:03:28
A csapatunknak a bajnokság múlik rajta de ennek ellenére NEM fogunk nevezni Sajókazára.
Köszönjün nem kell több 1400ft/km-es nevezési költségű amatőr verseny (38 000FT /27km), nem kell több a szervizparktól 30 km-re lévő gépátvétel, és nem kell olyan időterv ami előre láthatóan nem fér bele világosban. (persze legyen lámpasora az amatőröknek, ezen múljon az éves eredmény)
Nem lázítok senkit, de leírom ezt visszacsatolásként, mert a néma gyereknek az annya sem látja a fától az erdőt.

Kunmadarast kár idekeverni, azt egy lelkes csapat csinálja okosan, és ki merem jelenteni hogy nincs tőle jobb ár-érték arányú verseny itthon. Akad ott pár utacska változó aszfalttal, messze nem szlalomról van szó.
309. • 2014-11-05 21:06:33
gabcsesz85!
Hiszek neked, hogy az is egy sprintverseny, bár az én szótáramban a reptéri betonon, a gumik közötti forgolódásnak szlalom a neve.

Nem tudom hogyan tudsz véleményt nyilvánítani egy versenyről előre előre, de, bizonyára úgy lesz, ahogy Te mondod. Sajnos ezek ellenére sem fogok Kunmadarasra lelátogatni, inkább maradok a 60-70 párosnál akik "időre mennek látványtalanul".
Sok sikert, és legalább 100 nevezőt, akik mind 100%-ot nyujtanak a nézőknek.
Üdv: hillman
308. • 2014-11-05 20:46:14
MG73!
Valamit félreérthettél. megdöbbent
A gumikerülgetést csak a szlalom szinonímájaként használtam, nem hasonlítottam össze a két helyszínt.
(megjegyzem: ha rajtam múlna, rally gyorsaságira egy darab gumit sem tennék ki)
Egyébként pedig nem is akarlak meggyőzni.

Kétségtelen, az is egy szempont, ha csak a rajhoz állók létszámát veszed alapul. Bár ha a legutóbbi F1. futamot nézzük, 18-autó állt rajthoz, vagyis rezeg a léc, ha pusztán a darabszámot veszed alapul. ;)

Ja, a Versenyzői Ligába ne bízz, ha valaha működni fog, akkor is csak egy formális "izé" lesz, sajnos.

Ha véletlenül mégis úgy fogsz dönteni, hogy a rallyt nézed nem a szlalomot, S.kazán folytathatjuk.....
307. • 2014-11-05 16:06:51
Rendben van hogy messze van, meg az egyesületi díj is (1000ft egy évre) de nem mindegy nézői szemmel sem hogy mit nézel. Kb 60-70 párost aki időre megy látványtalanul, vagy egy népes mezőnyt aki 100%-ban a közönségnek megy. A kunmadarasi is sprintverseny, ahol mindig megvan a 100-120 nevező.... vigyorgok
306. • 2014-11-05 16:02:57
Na veled szívesen elbeszélgetnék azt hiszem,lenne pro és kontra, de ha mondjuk az általad leírt gumikerülgetést nézzük Kunmadarason,akkor Sajókazára is időben menni kell a rendező embereinek mert azért a cirka 5km-re ki kell rakni a pálya rajz alapján egy pár darab tyrest.... Azt hiszem az általad említett "legendás rally pálya" idejében jó ha volt az úton 20 gumi,mondjuk az úgy jött ki,hogy percenkénti indítással lehetett kb egyszerre 5 autó a gyorson,az 5x4=20..... vigyorgok
Egyébként meg nem tudsz meggyőzni,de szerintem a nevezők létszáma valószínűleg majd megadja a választ....Sajnos,és ezt most viccet félre téve mondom! Na majd a VERSENYZŐI LIGA reméljük megoldja,ha hamarabb nem is,de talán jövőre ezeket a problémákat király
304. • 2014-11-05 13:51:05
MG73!

"Nem értem a hozzászólásod?"
/kérdezted ma 21:03:45-kor/

Problémát sejtek, ha tőlem kell meg kérdezned, hogy Te érted-e? helyeslek
303. • 2014-11-05 13:36:37
MG73!

Az ár-arány kérdésével kapcsolatban, gyenge az érvelés, mert egy nagymúltú rally pálya és egy reptéri szlalom összehasonlíthatalan.
Amellett tedd még hozzá, hogy Miskolcról mennyit kell menned S.kazára, viszont a kunmadarasi pálya 230km oda-vissza.
Aztán az a 27km -es pálya sem annyi, hiszen az értékelésben csak a két jobbik eredemény számít, azaz 18km.
Valóban, ha kétszer nevezel 4 edzőkört mehetsz a gumisorok között. Na bumm, S.kazán, annyit mehetsz, amennyit akarsz....
Apróság, de ha már leautózol Kunmadarasig, ne felejts el beíratkozni az ottani klubba, mivel -a kiírás szerint- csak a helyi egyesület versenyzői nevezhetnek.
Na akkor mennyi az az annyi? kacsintok
MARB - Rallye Sprint Bajnokság
oldalanként | növekvő
összesen: 542 hozzászólás • 28 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k