A helikopter kizökkentette
Bujdos Miki részletes élménybeszámolója
2012-07-11
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
790131898
Napi oldal:
58356
Jelenleg:
1567
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Bujdos Miki Benkő Andrással a 40. San Marino Rallyról kupákkal tért haza. A pilóta részletes élménybeszámolója:

Még tavasszal kinéztem magamnak ezt a San Marinoban rendezendő IRC murvás versenyt, milyen jó lenne indulni rajta... Utána ezt félre is tettem magamban, mert nem volt biztos az indulás lehetősége.
Két héttel ezelőtt beszélgettem Benkő Andrissal, mikor is megvitattuk, hogy már többször beszéltünk róla, egyszer kellene együtt menni, ekkor eszembe jutott, hogy itt a lehetőség. Innen már felpörögtek az események...

a_helikopter_kizokkentette_1

Egyeztettünk a többi magyar indulóval, és feladtuk a nevezést, amihez ezúton is köszönjük Maurizionak a segítséget!
Az autó fel volt készítve Baranyai Attila által a Veszprém rallyra, így az készen állt a rajtra, csak át kellett programozni az IRC-n használható versenybenzinre, amitől kicsit gyengébb lett az autó.

a_helikopter_kizokkentette_5

Kiutaztunk a versenyre. A nagy izgalomban elsőként toporogtunk a pályabejáráshoz szükséges papírok átvételéért. Szerdai napon elindultunk, hogy felírjuk a pályákat. Az első gyorsaságin döbbentünk rá, hogy ezek teljesen más pályák, mint amikhez szoktunk és még nem mentünk ilyenen. Az első pályák 20-25 kilométeresek voltak, ami talán nem is lett volna különleges, de az éles, és visszafordító kanyarok között szinte nem is volt méter. Ha esetleg tudtál egy kis lendületet szerezni egy pár Jobb2 sima Bal-ból, akkor tuti, hogy a végén volt egy szakadékos Jobb5, amit mi halálfejesnek neveztünk el az itinerben.:) Tényleg az volt, a "szigorú" már kevésnek bizonyult volna...!
A pályák feldolgozása után a következő nap jött a gépátvétel, és a kötelező Shakedown. Már itt éreztük, hogy nagyon meleg lesz, mert ezen a rövid szakaszon is folyt rólunk a víz.

a_helikopter_kizokkentette_4

Eljött az első versenynap:
Az első etap-ot normális tempóban teljesítve megálltunk a rajt előtt párszáz méterrel guminyomást ellenőrizni. Az utolsó keréknél tartottam, mikor szólt Andris, hogy siessünk mert "idő van". Elindultunk, de egy erdei elágnál megálltunk egy pillanatra, hogy melyik földúton kell továbbmenni, ugyanis nem működött jól a frissen beszerelt méterszámláló.
Ez épp elég volt ahhoz, hogy kikéssünk pár másodpercet az első időellenőrzőből. Nem tett jót a kedvünknek, hogy egyből így kezdtünk, de másnak rosszabbul sikerült, mert elestek a gyorson, így ez nekünk etap lett. Hozzátartozik, hogy a gyorsok annyira szűkek voltak, nem lehetett még félreállni sem. Etapként végiggurulva ellenőriztük az itinert, ami kellett is, mert elsőre lehet, hogy okozott volna meglepetéseket... Ezen a következő gyors előtt mosolyogtunk is a többi versenyzővel.
Sajnos kérésünk ellenére 1 percre indítottak bennünket, ami ezt jelentette, hogy nagyon nagy volt a por a szakaszon. Mi többször is közel kerültünk az előttünk rajtolóhoz, és egyszer meg is előztük bent a gyorson. Ez sokszor jelentett gondot, így összeszedtünk egy perc hátrányt a kategóriában előttünk állótól. A 30-35 fokos hőség sokat kivett belőlünk és a hosszú gyorsok nagyon fárasztóak voltak.
Ezután jött egy 3 órás szünet, mert az 5. gyorsaságit fordított sorrendben, éjszaka kellett teljesíteni. "Természetesen" lámpasor nem volt nálunk, így ráhuztam a refit, "Mehetünk!". Azért próbáltunk ésszel menni, de így is sikerült abszolút 11. időt elérni. Nagyon nagy élmény volt a történelmi városrészen, a Várba vezető úton versenyezni, amit úgy tudok, idén először engedélyezett a városvezetés.
Az első napon kategória 3., az abszolút 14. helyen zártunk.

a_helikopter_kizokkentette_2

A második nap:
Mindjárt az első gyorson "kommunikációs probléma" miatt:) megforogtunk, és időbe telt, mire a szűk úton megtaláltuk a helyes irányt. Innen viszont elkezdtük ledolgozni a hátrányunkat a kategóriát vezető olasz versenyzővel szemben. Voltak gyorsok, amelyet elég jól teljesítettünk, a 12. gyorson abszolút 6. időt autóztunk. Jött az utolsó gyorsasági, ahol 0.4 másodpercre voltak előttünk a Puskádiék. Próbáltunk egy biztonsági tempót menni, mert a két első guminkon már nem volt minta, és elkezdett kopogni valami a futóműben is.
A célkanyarban vettük észre, hogy Puskádiék sajnos becsúsztak, nem bírnak kijönni.
 
Az egész verseny alatt próbáltunk összeszedetten versenyezni, de volt olyan is, amikor a szemem sarkából láttam, hogy az Eurosport-os helikopter követ minket, és ilyenkor azért hajlamosabb az ember kizökkenni a ritmusból...:) A kategóriában vezetővel szembeni 1 perces hátrányunkat sikerült ledolgozni 15 másodpercre.
 
Karcmentesen, technikai probléma nélkül értünk célba, az abszolút 9. és kategória 2 helyezéssel teljesítettük a 2012-es San Marino-i IRC futamot.

a_helikopter_kizokkentette_6

Gratulálunk minden induló magyar párosnak! Köszönjük támogatóinknak, a csapatnak, és mindazoknak a szurkolóknak, akik itthon, vagy a helyszínen követték az eseményeket!

 

a csapat partnerei:

 mindenkepp_versenyzunk_1

mindenkepp_versenyzunk_2

mindenkepp_versenyzunk_3

mindenkepp_versenyzunk_4

mindenkepp_versenyzunk_5

 

mindenkepp_versenyzunk_7

mindenkepp_versenyzunk_8



mindenkepp_versenyzunk_16

Ez a hír most jelenik meg 4128. alkalommal
Share |
2012.07.06-07.
Intercontinental Rally Challenge 2012
Rally San Marino 2012
San Marino
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
060708 09 101112
131415 16171819
20 21 22 2324 2526
27 28 29 30 310102
030405 06070809

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k