A helikopter kizökkentette
Bujdos Miki részletes élménybeszámolója
2012-07-11
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
572086332
Napi oldal:
18604
Jelenleg:
1021
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
 
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
az ötödik futam után
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
426
2.
Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
332
3. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
318
4. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
316
5. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
272
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
247
7. Kasza Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
242
8. Háklár Marcell
Volkswagen Polo GTi R5
230
9. Budai Csaba
Ford Fiesta R5 MkII
214
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a hetedik futam,
a Rally Estonia után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
148
2. Elfyn Evans Toyota Yaris WRC
111
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
96
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
82
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
74
6. Takamoto K. Toyota Yaris WRC
66
7. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
42
8. Gus Greensmith Ford Fiesta WRC
34
9. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
31
teljes táblázat
European Rally Championship
a harmadik futam,
a Rally di Roma után
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
67
2. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
66
3. E. Llarena
Skoda Fabia R5
61
4. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
60
5. Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
46
6. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
7. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo R5
39
8. G. Basso
Skoda Fabia R5
39
9. Andrea Crugnola
Hyundai i20 R5
29
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az első futam, Barcelona után
1 Kevin Hansen
Peugeot 208
29
2. Timmy Hansen
Peugeot 208
27
3. J. Krisoffersson
Audi S1
20
4. Szabó Krisztián
Hyundai i20
20
5. René Münnich
Seat Ibiza
16
6. Timo Scheider
Seat Ibiza
15
7. Kevin Abbring
Renault Megane RS
14
8. N. Grönholm
Hyundai i20
14
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
10
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a negyedik futam,
a Mecsek Rallye után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
130
2.
Mads Ostberg
Citroen CD3 Rally2
87
3.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
86
4.
Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
78
5. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
6.
Osváth Péter
Skoda Fabia R5
52
7.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
50
8.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
38
9. Bodolai László
Ford Fiesta MkII R5
37
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a negyedik futam,
a Mecsek Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Szöllösi Roland
BMW
52
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
47.5
4. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
5. Kronome Ákos
Skoda Fabia
44
6. Bartha Aurél
Honda Civic
42
7. Ráti Gergö
Ford Escort MkII
32
8. Alberti Szabolcs
Mitsubishi Lancer Evo IX
29
9. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
27
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a harmadik futam,
a Mecsek Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
32
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
31
3.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
23
4.
Szauer Gergö
Peugeot 208 Rally4
17
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
16
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
6
8. Schubert Isván
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat
 

Bujdos Miki Benkő Andrással a 40. San Marino Rallyról kupákkal tért haza. A pilóta részletes élménybeszámolója:

Még tavasszal kinéztem magamnak ezt a San Marinoban rendezendő IRC murvás versenyt, milyen jó lenne indulni rajta... Utána ezt félre is tettem magamban, mert nem volt biztos az indulás lehetősége.
Két héttel ezelőtt beszélgettem Benkő Andrissal, mikor is megvitattuk, hogy már többször beszéltünk róla, egyszer kellene együtt menni, ekkor eszembe jutott, hogy itt a lehetőség. Innen már felpörögtek az események...

a_helikopter_kizokkentette_1

Egyeztettünk a többi magyar indulóval, és feladtuk a nevezést, amihez ezúton is köszönjük Maurizionak a segítséget!
Az autó fel volt készítve Baranyai Attila által a Veszprém rallyra, így az készen állt a rajtra, csak át kellett programozni az IRC-n használható versenybenzinre, amitől kicsit gyengébb lett az autó.

a_helikopter_kizokkentette_5

Kiutaztunk a versenyre. A nagy izgalomban elsőként toporogtunk a pályabejáráshoz szükséges papírok átvételéért. Szerdai napon elindultunk, hogy felírjuk a pályákat. Az első gyorsaságin döbbentünk rá, hogy ezek teljesen más pályák, mint amikhez szoktunk és még nem mentünk ilyenen. Az első pályák 20-25 kilométeresek voltak, ami talán nem is lett volna különleges, de az éles, és visszafordító kanyarok között szinte nem is volt méter. Ha esetleg tudtál egy kis lendületet szerezni egy pár Jobb2 sima Bal-ból, akkor tuti, hogy a végén volt egy szakadékos Jobb5, amit mi halálfejesnek neveztünk el az itinerben.:) Tényleg az volt, a "szigorú" már kevésnek bizonyult volna...!
A pályák feldolgozása után a következő nap jött a gépátvétel, és a kötelező Shakedown. Már itt éreztük, hogy nagyon meleg lesz, mert ezen a rövid szakaszon is folyt rólunk a víz.

a_helikopter_kizokkentette_4

Eljött az első versenynap:
Az első etap-ot normális tempóban teljesítve megálltunk a rajt előtt párszáz méterrel guminyomást ellenőrizni. Az utolsó keréknél tartottam, mikor szólt Andris, hogy siessünk mert "idő van". Elindultunk, de egy erdei elágnál megálltunk egy pillanatra, hogy melyik földúton kell továbbmenni, ugyanis nem működött jól a frissen beszerelt méterszámláló.
Ez épp elég volt ahhoz, hogy kikéssünk pár másodpercet az első időellenőrzőből. Nem tett jót a kedvünknek, hogy egyből így kezdtünk, de másnak rosszabbul sikerült, mert elestek a gyorson, így ez nekünk etap lett. Hozzátartozik, hogy a gyorsok annyira szűkek voltak, nem lehetett még félreállni sem. Etapként végiggurulva ellenőriztük az itinert, ami kellett is, mert elsőre lehet, hogy okozott volna meglepetéseket... Ezen a következő gyors előtt mosolyogtunk is a többi versenyzővel.
Sajnos kérésünk ellenére 1 percre indítottak bennünket, ami ezt jelentette, hogy nagyon nagy volt a por a szakaszon. Mi többször is közel kerültünk az előttünk rajtolóhoz, és egyszer meg is előztük bent a gyorson. Ez sokszor jelentett gondot, így összeszedtünk egy perc hátrányt a kategóriában előttünk állótól. A 30-35 fokos hőség sokat kivett belőlünk és a hosszú gyorsok nagyon fárasztóak voltak.
Ezután jött egy 3 órás szünet, mert az 5. gyorsaságit fordított sorrendben, éjszaka kellett teljesíteni. "Természetesen" lámpasor nem volt nálunk, így ráhuztam a refit, "Mehetünk!". Azért próbáltunk ésszel menni, de így is sikerült abszolút 11. időt elérni. Nagyon nagy élmény volt a történelmi városrészen, a Várba vezető úton versenyezni, amit úgy tudok, idén először engedélyezett a városvezetés.
Az első napon kategória 3., az abszolút 14. helyen zártunk.

a_helikopter_kizokkentette_2

A második nap:
Mindjárt az első gyorson "kommunikációs probléma" miatt:) megforogtunk, és időbe telt, mire a szűk úton megtaláltuk a helyes irányt. Innen viszont elkezdtük ledolgozni a hátrányunkat a kategóriát vezető olasz versenyzővel szemben. Voltak gyorsok, amelyet elég jól teljesítettünk, a 12. gyorson abszolút 6. időt autóztunk. Jött az utolsó gyorsasági, ahol 0.4 másodpercre voltak előttünk a Puskádiék. Próbáltunk egy biztonsági tempót menni, mert a két első guminkon már nem volt minta, és elkezdett kopogni valami a futóműben is.
A célkanyarban vettük észre, hogy Puskádiék sajnos becsúsztak, nem bírnak kijönni.
 
Az egész verseny alatt próbáltunk összeszedetten versenyezni, de volt olyan is, amikor a szemem sarkából láttam, hogy az Eurosport-os helikopter követ minket, és ilyenkor azért hajlamosabb az ember kizökkenni a ritmusból...:) A kategóriában vezetővel szembeni 1 perces hátrányunkat sikerült ledolgozni 15 másodpercre.
 
Karcmentesen, technikai probléma nélkül értünk célba, az abszolút 9. és kategória 2 helyezéssel teljesítettük a 2012-es San Marino-i IRC futamot.

a_helikopter_kizokkentette_6

Gratulálunk minden induló magyar párosnak! Köszönjük támogatóinknak, a csapatnak, és mindazoknak a szurkolóknak, akik itthon, vagy a helyszínen követték az eseményeket!

 

a csapat partnerei:

 mindenkepp_versenyzunk_1

mindenkepp_versenyzunk_2

mindenkepp_versenyzunk_3

mindenkepp_versenyzunk_4

mindenkepp_versenyzunk_5

 

mindenkepp_versenyzunk_7

mindenkepp_versenyzunk_8



mindenkepp_versenyzunk_16

Ez a hír most jelenik meg 3170. alkalommal
Share |
2012.07.06-07.
Intercontinental Rally Challenge 2012
Rally San Marino 2012
San Marino
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2627 28 29 30 3101
02 03 04 05 060708
0910 11 12 13 1415
16 17 18 19 202122
23 24 25 26 272829
2021.08.08.

részletes infóink


2021.08.06-09.

részletes infóink


2021.08.07.

részletes infóink


2021.08.08.

részletes infóink


2021.08.08.

részletes infóink


2021.08.14-15.

részletes infóink


2021.08.27-29.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k