RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
A helikopter kizökkentette
Bujdos Miki részletes élménybeszámolója
2012-07-11
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
711647627
Napi oldal:
47223
Jelenleg:
3366
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 2.futam után
1. Suborits Péter
418
2. Kasza Kristóf
392
3.
Fónagy Kristóf
374
4. Tóth Richárd
342
5. Gönczi Dániel
339
6. Gách Bence
336
7. Bíró-Ambrus Roland
318
8. Petrovszki Máté
318
9. Kozsuk Péter
304
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 8.futam, Lett Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
145
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
117
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
101
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
65
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Bujdos Miki Benkő Andrással a 40. San Marino Rallyról kupákkal tért haza. A pilóta részletes élménybeszámolója:

Még tavasszal kinéztem magamnak ezt a San Marinoban rendezendő IRC murvás versenyt, milyen jó lenne indulni rajta... Utána ezt félre is tettem magamban, mert nem volt biztos az indulás lehetősége.
Két héttel ezelőtt beszélgettem Benkő Andrissal, mikor is megvitattuk, hogy már többször beszéltünk róla, egyszer kellene együtt menni, ekkor eszembe jutott, hogy itt a lehetőség. Innen már felpörögtek az események...

a_helikopter_kizokkentette_1

Egyeztettünk a többi magyar indulóval, és feladtuk a nevezést, amihez ezúton is köszönjük Maurizionak a segítséget!
Az autó fel volt készítve Baranyai Attila által a Veszprém rallyra, így az készen állt a rajtra, csak át kellett programozni az IRC-n használható versenybenzinre, amitől kicsit gyengébb lett az autó.

a_helikopter_kizokkentette_5

Kiutaztunk a versenyre. A nagy izgalomban elsőként toporogtunk a pályabejáráshoz szükséges papírok átvételéért. Szerdai napon elindultunk, hogy felírjuk a pályákat. Az első gyorsaságin döbbentünk rá, hogy ezek teljesen más pályák, mint amikhez szoktunk és még nem mentünk ilyenen. Az első pályák 20-25 kilométeresek voltak, ami talán nem is lett volna különleges, de az éles, és visszafordító kanyarok között szinte nem is volt méter. Ha esetleg tudtál egy kis lendületet szerezni egy pár Jobb2 sima Bal-ból, akkor tuti, hogy a végén volt egy szakadékos Jobb5, amit mi halálfejesnek neveztünk el az itinerben.:) Tényleg az volt, a "szigorú" már kevésnek bizonyult volna...!
A pályák feldolgozása után a következő nap jött a gépátvétel, és a kötelező Shakedown. Már itt éreztük, hogy nagyon meleg lesz, mert ezen a rövid szakaszon is folyt rólunk a víz.

a_helikopter_kizokkentette_4

Eljött az első versenynap:
Az első etap-ot normális tempóban teljesítve megálltunk a rajt előtt párszáz méterrel guminyomást ellenőrizni. Az utolsó keréknél tartottam, mikor szólt Andris, hogy siessünk mert "idő van". Elindultunk, de egy erdei elágnál megálltunk egy pillanatra, hogy melyik földúton kell továbbmenni, ugyanis nem működött jól a frissen beszerelt méterszámláló.
Ez épp elég volt ahhoz, hogy kikéssünk pár másodpercet az első időellenőrzőből. Nem tett jót a kedvünknek, hogy egyből így kezdtünk, de másnak rosszabbul sikerült, mert elestek a gyorson, így ez nekünk etap lett. Hozzátartozik, hogy a gyorsok annyira szűkek voltak, nem lehetett még félreállni sem. Etapként végiggurulva ellenőriztük az itinert, ami kellett is, mert elsőre lehet, hogy okozott volna meglepetéseket... Ezen a következő gyors előtt mosolyogtunk is a többi versenyzővel.
Sajnos kérésünk ellenére 1 percre indítottak bennünket, ami ezt jelentette, hogy nagyon nagy volt a por a szakaszon. Mi többször is közel kerültünk az előttünk rajtolóhoz, és egyszer meg is előztük bent a gyorson. Ez sokszor jelentett gondot, így összeszedtünk egy perc hátrányt a kategóriában előttünk állótól. A 30-35 fokos hőség sokat kivett belőlünk és a hosszú gyorsok nagyon fárasztóak voltak.
Ezután jött egy 3 órás szünet, mert az 5. gyorsaságit fordított sorrendben, éjszaka kellett teljesíteni. "Természetesen" lámpasor nem volt nálunk, így ráhuztam a refit, "Mehetünk!". Azért próbáltunk ésszel menni, de így is sikerült abszolút 11. időt elérni. Nagyon nagy élmény volt a történelmi városrészen, a Várba vezető úton versenyezni, amit úgy tudok, idén először engedélyezett a városvezetés.
Az első napon kategória 3., az abszolút 14. helyen zártunk.

a_helikopter_kizokkentette_2

A második nap:
Mindjárt az első gyorson "kommunikációs probléma" miatt:) megforogtunk, és időbe telt, mire a szűk úton megtaláltuk a helyes irányt. Innen viszont elkezdtük ledolgozni a hátrányunkat a kategóriát vezető olasz versenyzővel szemben. Voltak gyorsok, amelyet elég jól teljesítettünk, a 12. gyorson abszolút 6. időt autóztunk. Jött az utolsó gyorsasági, ahol 0.4 másodpercre voltak előttünk a Puskádiék. Próbáltunk egy biztonsági tempót menni, mert a két első guminkon már nem volt minta, és elkezdett kopogni valami a futóműben is.
A célkanyarban vettük észre, hogy Puskádiék sajnos becsúsztak, nem bírnak kijönni.
 
Az egész verseny alatt próbáltunk összeszedetten versenyezni, de volt olyan is, amikor a szemem sarkából láttam, hogy az Eurosport-os helikopter követ minket, és ilyenkor azért hajlamosabb az ember kizökkenni a ritmusból...:) A kategóriában vezetővel szembeni 1 perces hátrányunkat sikerült ledolgozni 15 másodpercre.
 
Karcmentesen, technikai probléma nélkül értünk célba, az abszolút 9. és kategória 2 helyezéssel teljesítettük a 2012-es San Marino-i IRC futamot.

a_helikopter_kizokkentette_6

Gratulálunk minden induló magyar párosnak! Köszönjük támogatóinknak, a csapatnak, és mindazoknak a szurkolóknak, akik itthon, vagy a helyszínen követték az eseményeket!

 

a csapat partnerei:

 mindenkepp_versenyzunk_1

mindenkepp_versenyzunk_2

mindenkepp_versenyzunk_3

mindenkepp_versenyzunk_4

mindenkepp_versenyzunk_5

 

mindenkepp_versenyzunk_7

mindenkepp_versenyzunk_8



mindenkepp_versenyzunk_16

Ez a hír most jelenik meg 3806. alkalommal
Share |
2012.07.06-07.
Intercontinental Rally Challenge 2012
Rally San Marino 2012
San Marino
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
222324 25 262728
29 30 31 01020304
050607 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k