Balogh Jani idén átült az N csoportos Mitsubishibe és vezeti a bajnokságot a 3-as kategóriában. Székesfehérváron is nyertek. A pilótával beszélgettünk:
Miskolcon és Bükfürdőn is voltak problémáitok az autóval, de Fehérváron már azt gondolom, hogy nem voltak gondjaitok: az abszolút ötödik helyre értetek be az N csoportos Mitsubishivel.
Nagyon szoros a kategóriánk és Fehérváron sem úgy indult a futam, ahogy azt elterveztük.
Kicsit túlvállaltam az elején, jártunk partoldalon, túlcsúsztam. A második gyorsaságin már azt tudtuk hozni, amit szerettünk volna. Gyorsan tudtunk alkalmazkodni a körülményekhez, rájöttünk, hogy nem az a tempó kell ide, amit az első szakaszon bepróbáltunk. Kicsit állítottunk is az autón és próbáltunk gyorsan menni.
Vigyáztatok az autóra a murván?
Maradandó károsodásokat nem szenvedett, amit nem volt egy könnyű feladat végrehajtani, de azt nem mondom, hogy túlóvatoskodtuk volna.
Azt vallom, ha az ember nagyon vigyáz, akkor szokott nekimenni egy sziklának, vagy valaminek. A toporgós, vigyázós menés egy darabig működhet, de akkora terhet tesz az emberre, hogy abból csak a baj van.
Összeszorított foggal, de átmentünk mindenhol… ez volt az első nap taktikája :)
Az aszfalt is a taktikáról szólt. Tudtuk, hogy a hosszú gyorson sok minden fog múlni, tudtuk, hogy a rövid szakaszok tavaly sem mentek olyan jól, így a hosszú szakaszra összpontosítottunk és jól is mentünk ott.
Abszolútban is jól végeztetek, a negyedik helyen zártátok a futamot.
Az idei négy futamból kétszer tudtunk a legjobb öt között a pódiumon állni. Ami azt gondolom, hogy jó eredmény. Természetesen nem akarjuk túlmisztifikálni. A többiek ott elől szépen keresztbeverik egymást. Mi a kiegyensúlyozott tempónkkal tudtunk előnyt kovácsolni és ezért is vagyunk a negyedik helyen az abszolútban.
A fogcsikorgatásnak és túlzott akarásnak az lett a vége, hogy az abszolútban a srácok többször is hibáztak, a jobb autóval versenyző pilótáknak nem minden sült , emiatt tudunk ilyen jó helyen állni. Ha összekapják magukat az utolsó három futamra, akkor felesleges is ezzel az N-es paripával felvenni ellenük a kesztyűt.
Volt szerencsém a jobb oldalon ülni egy R5-ös autóban… Hát teljesen más dimenzió, az biztos.
Nem is akarunk a nagy abszolútra figyelni, hiszen olyan fába vágnánk a fejszénket, ami nem vezetne jóra. Próbálom magamra erőltetni a ’take it easy’ érzést.
A kategóriára összpontosítunk és szeretnénk hozni azt a teljesítményt, amit ebből az autóból ki tudunk hozni.
Kicsit elengedted Holczer Dani kezét, de csak erre a futamra, ugye?
Már év elején megbeszéltük ezt. Mondta, hogy van egy feladata, amit meg kellene oldani és ha menni kell, akkor menni kell. Nem tudjuk pótolni Danit, de helyettesíteni tudjuk. Deák Attilával fogok menni, aki ’saját nevelés’ :)
Tény és való, hogy ORB futamon már negyedik éve megyek Danival és kellőképpen kiismertük egymást. Kiváncsi vagyok, hogy hogyan fogjuk tudni megoldani a feladatot. Készül rendesen, a pályákkal képbe vagyok. Szerencsére ezek olyan pályák, ahol igazán rallyzni kell.
Az első nap a lőteret kell abszolválnunk. A Hegyesd – Sáska szakaszt nagyon várom, az egy igazán komoly gyorsasági. A másik két szakasz ismerős, bár a Nulla pont körüli szakaszon kiestünk műszaki probléma miatt tavaly, így az új lesz. Idén remélem, hogy mindkétszer jót megyünk majd.
Ami előnyünk lehet, hogy anno 2007-ben, mikor Balázs Öcsivel és Asival öltük egymást akkor ott tudtunk gyorsan menni.
a csapat partnerei