Az új rally szakágvezető
Kassai András
2007-01-19
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765566505
Napi oldal:
15396
Jelenleg:
998
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Kassai Andrással, az újonnan kinevezett Rallye Szakág vezetővel beszélgettem. A beszélgetés célja, hogy megismerjék Őt azok is, akik talán még nem ismerik, valamint, hogy elmondja, milyen tervekkel vág neki ennek az új, korántsem könnyű tisztségnek.
Mivel ismeretségünk régi, így remélem nem haragszotok meg, hogy a kellő tiszteletet megadva, de tegeződünk:

Mik az előzmények?
Hogy indult Kassai András és az autósport kapcsolata?
Az autósporttal való kapcsolatom kezdete nagy vonalakban 10 éves koromra tehető, amikor, mint mindenki, én is a pálya mellett kezdtem, néztem, rajongtam, fényképeztem, szívtam a benzingőzt.
Az aktív pályafutásom 25 évvel ezelőttre vezethető vissza. 1982-ben egy távoli barátomnál véletlenül be kellett ugrani egy zirci túraversenyen navigálni. Véletlenül kerültem oda, azt sem tudtam, hogy mi az az itiner, mi a J1, B2, de azt hiszem gyorsan megbarátkoztam velük. Ráadásul azt a versenyt kategóriában meg is nyertük és onnantól kezdve gyorsan haladtunk tovább. Én navigáltam, és ezt a barátomat, aki azóta természetesen nagyon jó barátom lett, szóval Őt Csermely Gyulának hívják. Talán a legfiatalabbak kevésbé ismerik, de a kicsit idősebbek tudják, hogy nagyon tehetséges pilóta volt a maga korában.
Gyulával túraversenyeztünk, másodosztályban indultunk, majd eljött az első osztály. A kornak megfelelően a kisPolszkitól kezdve a Trabanton keresztül mentünk Zsigulival és mindenfélével.
Ezt követően a Gyula a komolyabb versenyzés irányába indult el, amit én sajnos már nem igen tudtam finanszírozni, akkor navigátort váltott. Folytattam Simon Lajos mellett a versenyzést, első osztályban és az akkor kezdtünk indulni a Mitropa Kupa futamokon.
Büszkén mondhatom, hogy Walter Röhrl-el  is mentünk egy versenyen. Mondjuk az igaz, hogy Ő az 1-es rajtszámmal indult, mi talán a száz sokadikkal, de hát ugyanazokon a gyorsokon mentünk.
:)

1982-ben már elkezdtünk autóversenyeket is rendezni.
Akkor még csak szlalomversenyek, majd túraversenyek és lépésről lépésre mentünk feljebb, amíg a Budapest Rallye eljutott a 10x-es szorzójú EK futamig.
Én 2004-ig tevékeny részese voltam ezeknek a versenyeknek a rendezőgárdájának, talán mondhatom, hogy meghatározó szerepem volt. 2005-ben kicsit elszakadtam, akkor már csak a kiértékelését intéztem, 2006-ban pedig a kiértékelésen túl jól körülhatárolt sportszakmai feladatokat láttam el.

Dolgoztam minden szinten a versenyeken.
Voltam sportbíró, sportfelügyelő, a kiértékelésben hosszú éveket töltöttem el.
Úgy gondolom nagyon sok mindenben részt vettem. Annak idején, a hőskorban még Horváth Kálmán mellett voltam a Rally Bizottság tagja, aztán Kovács Péter mellett is tagja voltam e testületnek. Most ért az a megtisztelő felkérés, hogy próbáljam elvezetni a legnépszerűbb autós szakág, a rally életét.

A rallyszakág vezetői titulus mennyire érinti a magánéletedet?
Eredendően gépészmérnökként végeztem, talán három évet tevékenykedtem gépészmérnökként, majd a számítástechnika elcsábított, innentől kezdve a számítástechnikát kezdtem el gyakorolni, 1989-ben alakítottunk egy kis számítástechnikai céget, ami a mai napig is üzemel.
Úgy indulok neki, hogy a szakágvezetéssel rám hárult munkák nem zavarják a cégemnél ellátott feladataimat. Egyértelműen prioritást élvez a rally, azt hiszem a cég elműködik az én közreműködésem nélkül is, ha úgy hozza a sors.

A kiértékelésben úttörő szerepet játszottatok anno…
Kovács Péterrel  együtt kezdtük kiépíteni az első, úgymond korszerűnek számító számítógépes kiértékelési rendszereket, ezek szerencsére a mai napra már kinőtték magukat, három csapat is csinálja ezt a munkát már a bajnokságon belül.
Úgy gondolom, hogy ezzel, hogy most én lettem a rallybizottság vezetője, nem összeegyeztethető, hogy saját kiértékelő csapatom legyen, így ezt a munkát befejezzük.

Felkérésre lettél a szakág vezetője, ha jól emlékszem…
Valóban, nem önjelöltként indultam, hozzám érkeztek felkérések még a decemberi választások előtt. Kicsit kapacitálni is kellett, hogy elvállaljam. Aztán felmérve a viszonyokat, azt gondolom, hogy nagyon sok mindent lehet tenni a rally érdekében.

Mik az elképzelések, mik a tervek?
Több fő szempont is van, ami az irányt meghatározza…
Az első, a FOLYAMATOSSÁG.
Január közepén már nem lehet mindent gyökeresen megváltoztatni. Nem lehet új kategóriákat kiírni, nem lehet a szabályokat megváltoztatni, nem lehet alapvetően új versenynaptárat létrehozni. Mindenki készült már  a 2007-es rally évadra, senkinek a számításait nem lehet keresztbehúzni. Ez a legfontosabb! Az év folyamán szeretnénk felmérni a lehetőségeket, igényeket, hogy majd a következő évadra milyen változások lesznek szükségesek.

A másik alapvető célkitűzés az ÁTLÁTHATÓSÁG. Mind a sportszakmai munkának, mind a gazdasági munkának. A tagságnak jogában áll látnia, hogy milyen pénzek jönnek be, milyen pénzek mennek ki, mire fordítjuk részben a tagság, részben a bajnokságból adódóan született szponzori pénzeket. Semmit nem lehet a háttérben csinálni, semmit nem lehet titokban csinálni, mindent átláthatóan kell működtetni.

A harmadik, nagyon fontos szempont, hogy mindenkit EGYENLŐ MÉRCÉVEL mérjünk!
Ne legyenek kivételek, ne legyen olyan, hogy a kis rajtszámú versenyzőre más szabályok vonatkoznak, mint a hátrébb indulókra! Ne legyen háromszor annyi büntetése valakinek ugyanazért a vétségért, amiért más csak fele annyit kapott!
Ezeket szeretnénk elkerülni, a szabályokat mindenkire egyformán kimérve.

A negyedik pont, amit a zászlónkra tűztünk, hogy HOSSZÚTÁVON mindennek KISZÁMÍTHATÓnak és TERVEZHETŐnek kell lenni.
Olyan szabályokat szeretnénk alkotni, amik kiszámíthatóvá teszik, hogy jövőre, vagy két év múlva is milyen autóval versenyezhessen valaki. Tervezhesse a versenyző a saját életét, a szponzorainak a felépítését.
És ugyanez vonatkozzon a Szövetség szponzoraira is. Szeretnénk elkerülni az egyéves, átmenő szponzorokat. Szeretnénk hosszú távon kiszolgálni a támogatókat. Stabil tervezhetőséget szeretnénk a jövőben.

A régi támogatókkal sikerült felvenni a kapcsolatot és vannak e új utak, melyek felé a Bizottság, vagy a Szövetség el tud indulni?
Folyamatban vannak ezek a megbeszélések. Gyakorlatilag szerdán kaptam meg az Elnökségtől a kinevezést, komoly előrelépés még nincs ez ügyben. Minden régi támogatóval fel szeretnénk venni a kapcsolatot, szeretnénk megőrizni őket a rally mellé.
Sajnos azt látni kell, hogy január közepén már nagyon nehéz komoly támogatókat szerezni, hiszen ezek a büdzsék már kiosztásra kerülnek a nyár végén, ősszel.

Ettől függetlenül nincs veszélyben a bajnokság sorsa, ugye?
Biztosan nincs! Látunk már támogatókat, és úgy gondolom, hogy a háttér adott lesz.
Meggyőződésem, hogy ha úgy adódik, az idei évben egy sokkal szűkebb bevételi keretből gazdálkodva is, jó gazdálkodás mellett meg lehet oldani a bajnokság megszervezését.

Még nem állt fel a Rallye Bizottság. Mikor fog megalakulni és kik a várható tisztségviselők?
A Bizottság felállításában, mint ahogy a közgyűlésen elmondtam, van három olyan tag, akikről még fogalmam sincs, hogy kik azok. Gondolok itt a rendezők képviselőjére, akit majd a rendezők fognak javasolni, valamint a két versenyzői képviselőre, akit a "nagyautós" kategóriából és a "kisautósok" közül választanak majd maguk közül a versenyzők a két héten belül megrendezett plénumon.
Ezeken túlmenően pillanatnyilag Sándor Istvánnal van megbeszélve, hogy részt vesz a Rallye Bizottság munkájában, amennyiben a felügyelői kollégium vezetésének tisztsége ezt nem gátolja. Földes József a Historic ügyében lenne jártas és a műszaki kérdések vonatkozásában számítanánk rá. Miskolc és környékén mindenki ismeri Prókai Zoltán nevét, aki a versenyrendezőkkel való kapcsolattartásban vállalna tevékenységet. Az utánpótlás vonalat, gondolok itt az RTE-vel való kapcsolattartásra és az Amatőr Kupa koordinálását Pénzes Zsolt gondozná. Szerénységem pedig a sportszakmai részben venne részt tevékenyen.
Ezek a személyek vállalják a munkát, de természetesen a megerősítésükhöz az Intéző Bizottság döntése is szükséges.

A Rallye Bizottságon belül nincs szükség gazdasági szakemberre?
Azt hiszem, el tudom látni ezt a szerepet, hiszen egy gazdasági vállalkozást vezetek 17 éve, úgy tűnik sikeresen, a működőképességünket semmi sem befolyásolta. Nem akkora szervezet ez és nem is akarunk belőle akkorát csinálni, hogy külön személy kellene a gazdasági feladatok ellátására. Természetesen az Intéző Bizottság át fogja vizsgálni és ellenőrizni fogja a tevékenységünket. Úgy tudom, az Elnökség készül olyan intézkedések bevezetésére, ami garantálja a korrekt, átlátható működést.

Azt hiszem az egyik legizgatóbb kérdés a versenyzők és a rallyongók számára is:
mikorra várható végleges versenynaptár?
Egy tervezett már kiadásra került a díjkiosztón. Ez egy olyan tervezet, aminek a gerincét mindenképpen szeretnénk megtartani. Vannak még kérdések, versenyütközések, amik bizonytalanná tesznek egy-két verseny időpontját és ezt kezelni szeretnénk. A Rallye2-nek két versenyét kell még pontosítani. A versenynaptár gerince ugyanez lesz.
8 Rallye első osztályú verseny lesz, amit szeretnék hangsúlyozni: ebben nincs benne a Budapest Rallye! És pillanatnyilag hét verseny van feltüntetve a Rallye2-es naptárba, amin még dolgozunk, hogy itt is 8 legyen.
A 8 versenyből kettőt lehet majd minuszolni.

Túlestünk a választásokon, remélem a kedélyek megnyugodtak és elkezdődhet az érdemi munka. Azt szeretném, ha mindenki, függetlenül, hogy melyik vezetést, a korábbit, vagy az újat támogatta, mindenki most már a munkára helyezné a hangsúlyt.
Azok az emberek, akik a korábbi vezetés idejében nem is voltak tisztségben, attól függetlenül ott voltak a versenyeken, tisztességgel elvégezték a munkájukat, mindig is a rallyért tették és azért, hogy ez a bajnokság működjön, bármilyen tisztségben is dolgoztak. Én nagyon remélem, hogy a továbbiakban is ugyanígy lesz ez a sportvezetőktől elkezdve egészen a pályabírókig. Remélem, hogy mindenki, függetlenül attól, hogy a zöldszínű kártyáját ki mellett emelte fel, váll vetve a rallyért fog dolgozni!

Mik azok a lépések, amik a legsürgetőbbek és amiket meg kell tennetek?
Át kell tekintenünk a korábban aláírt kötelezettségeinket, át kell tekintenünk a szerződéseket. El kell kezdeni a versenynaptár és a szabálykörnyezet véglegesítését.

A jövő hét elején szeretnék leülni a versenyrendezőkkel, részben a végleges versenynaptár miatt, részben a Bizottságban delegált rendezői tagnak a kiválasztása ügyében, valamint a versenyrendezések feltételeit tisztázni.

Ami nagyon fontos, hogy körülbelül egy hét múlva szeretnénk egy NYÍLT SZAKÁGI NAP-ot tartani, ahol szeretném, ha minél több versenyző, csapatvezető, rallyban részt vevő megjelenne. A problémákat szeretnénk átbeszélni, a leendő szabálymódosításokról szeretnénk beszélni illetve ki kellene jelölni a Bizottság tagja közé azt a két versenyzőt, akikről már korábban beszéltünk.

Hol és mikor lesz ez a szakági nyílt nap?
Pontos helyszínt és időt még nem tudok mondani, de amennyiben Dudás Endre hozzájárul, akkor többek között az Ő honlapján is meghirdetjük
:)

Így lesz! :)

 

Ez a hír most jelenik meg 9104. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k