Botka Dudu a Peugeot 207 S2000-el nevezett a szezonnyitó futamra, de a tesztre a régi ismerőssel, a fekete Mitsubishi Lancer Evo IX-el érkezett meg a csapat.
Nem sikerült úgy az évkezdet, ahogyan vártátok és nem is azzal az autóval vágtatok neki, mint amivel eredetileg terveztétek... Mi történt pontosan?
Terveink szerint az első román bajnoki futamot szántuk az S2000 tesztelésére. Úgy gondoltuk, ez a futam tökéletesen alkalmas lesz arra, hogy a miskolci rajtba úgy állhassunk oda, hogy bárkivel felvehessük a kesztyűt.
Sajnos már a romániai teszten olyan olajnyomás probléma keletkezett, amit nem tudtunk megoldani, a versenyen nem tudtunk egy métert sem menni és mivel ez egy héttel volt a hazai szezonnyitó előtt, így az utazást is figyelembe véve, nem tudtuk versenykész állapotba hozni a Peugeot-t.
Pár napunk maradt csak, hogy a Mitsubishit harcba állítsuk. Mivel nem foglalkoztunk vele annyit, mint amennyit igényelt volna, így sok kis apró probléma jött elő. Az autó különben tökéletesen működött, csak nem volt benne annyi lóerő, amennyi kellett volna, a hajtása sem volt tökéletes. A verseny alatt folyamatosan próbáltuk javítgatni az autót. Ami nem is sikerült teljes mértékig, a motor sajnos oda lett, felújításra szorul. Küzdöttünk vele az egész verseny alatt. Nem volt száz százalékos a kocsi, a tavalyi időinkhez képest kilométerenként egy másodperccel voltam lassabb úgy, hogy amit tudtam, azt kiautóztam belőle.
Nem sokat tudtunk javítani a második körre, száz százalékosan mentünk, ahogy én éreztem.
Beszéltem a célban Mihalik Petivel, a navigátoroddal, Ő is azt mondta, hogy Ti mindent megtettetek, de az idők mégsem úgy jöttek, amit azt saját magatoktól is elvártatok.
A pályafelírásnál a negyedikes kanyarokat ötödikben fordultuk el, ahol kis fékes volt, ott elnyomtuk padlón és még úgy sem tudtuk hozni azokat az időket, amiket szerettünk volna.
Az volt a fura, hogy az autó működött, effektív nem volt nagy problémája, de a sok kis apróság, a gyenge motor, a buta hajtás ahhoz vezetett, hogy ezt az eredményt tudtuk vele hozni.
Milyen volt a verseny?
Voltak jó pillanatok, voltak rossz pillanatok.
Romániában 3 felírásból lehet menni a versenyeken. Ez tökéletesen működik ott. Itt is megpróbáltunk így menni, de nem volt sok jelentősége, hiszen olyan pályák lettek kijelölve, amelyeken sokan 'hazajárnak', így nehéz volt velük versenyezni. A dobogón csak Miskolciak álltak. De nem adjuk fel, még van öt versenyünk behozni a lemaradást. Nagyon dolgozunk rajta!
Korábban említetted, hogy ha nem is teljes szezonban, de továbbra is foglalkoztok a román bajnoksággal és tudom jól, hogy a murva nagyon közel áll Hozzád... Mik a további tervek?
Hogy áll a Peugeot, mi lesz vele?
Azt gondolom megoldottuk a problémát, kapott egy új motort és támadunk vele!
Aradon biztosan indulni fogunk! Nagyon jó verseny, jó pályákon. Mindenkinek csak ajánlani tudom, aki szereti a murvát és a jó versenyeket! Tökéletes teszt a fehérvári bajnoki futamra!