Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Bükfürdő után, Árpádtető előtt
Markó Tibor interjú
2010-07-21
interjú és ajánló • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684314496
Napi oldal:
77285
Jelenleg:
854
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_bukfurdo_utan_arpadteto_elott_3A hétvégi 17. Veszprém Rallye-val véget ért a bajnokság megcsappant számú  murvás versenyeinek sora. Az idei sorozatban két futam jutott a laza talaj szerelmeseinek. Ezúttal mégsem a hétvégi veszprémi viadalról, hanem a pár hete zajlott Karpackie – Groupama Bükfürdő Rallye-ról kérdeztem az egyik „fő-elkövetőt” Markó Tibort.
 


A verseny óta eltelt idő alatt talán már letisztult benned is a kép. Milyennek értékeled a bükfürdői futamot?
A kérdés nem egyszerű,  így a válaszom sem lehet az. Minden verseny saját „személyiséggel” rendelkezik, amelynek alakulását több dolog is befolyásolja. Az első és legmeghatározóbb természetesen a rendezői munka, amelyet kiegészít a szerencse, az időjárás alakulása és még jó pár kisebb tényező.
Rendezői oldalról talán abban mérhető egy verseny sikeressége – és most nem a sportszakmai oldalról beszélek -, hogy az általunk megtervezett dolgokból mennyi tud úgy megvalósulni, hogy azt a címzettek (versenyzők, támogatók, nézők, stb.) észrevegyék, érezzék, értékeljék. Érzésem szerint, bár a versenyt megelőző, ismert problémáink újabb fejtörést okoztak, jól sikerült a rendezvény.
Az elsődleges „ügyfelek”, a versenyzők közvetlen visszajelzései, valamint a célceremónián, és a rally-rádióban hallott versenyzői nyilatkozatok alapján mindenképpen. Ezek azok a reakciók, amelyek előre viszik a dolgot, amelyek igazolják, hogy van értelme a jobbra, a szebbre törekednie a rendezőknek. Természetesen a nézőkről sem szabad megfeledkeznünk, és persze a támogatókról sem. Azt is tudomásul kell vennünk, hogy képtelenség olyan rendezvényt összehozni, ami egyformán tetszik mindenkinek. Sajnos csak kevesen tudják, kevesen látják, hogy milyen helyzetben vannak a rendezők, hogy a gazdasági környezet, és az egyéb körülmények mennyire megnehezítik a dolgunkat. Ebben a helyzetben minden rendező tíz körmével küzd a versenye életben tartásáért, s ilyen körülmények között nagyon nehéz az átlagostól pozitív irányba eltérni.    

A versenyzők szinte kivétel nélkül pozitívan fogadták a szombati közös ebédet, és az autómosást.
Furcsa fintora a sorsnak, hogy bár Büki Ernő barátommal januárban egy hetet töltöttünk Vas megyében hogy elindítsuk a verseny engedélyeztetését, mégis a verseny előtti hetekben ütköztünk olyan falakba, amelyeket valakik szándékosan emeltek rendezvényünk és így a sport sikeressége elé. A verseny szombati napjának programjába sok fejtörést követően került be az a bizonyos hosszú gyűjtő, amelyet szerettünk volna tartalommal megtölteni. Több lehetőséget is tálaltunk az RSB-nek, azonban a kérésüket, a sportszabályok szigorú betartását szem előtt tartva szűkítették le lehetőségeinket.

bukfurdo_utan_arpadteto_elott_2

Így jött az ötlet: Rallye Menza! És ha már így alakult, valóban szerettem volna, ha sikerül megfelelő hangulatot kölcsönözni ehhez, ezért szándékosan nem kaviár és rákkal töltött pisztráng volt a menü egy 5 csillagos étteremben, hanem egy baráti – de nagyon jól sikerült – gulyás a Káldi Polgármester segítségével a helyi iciri-piciri menzán, sörpadokon ülve. A másik a mosás. Régi vágyam volt ezt megvalósítani. Végre sikerült. Talán még nem 100%-osan, de működött, és nagyon örültem neki! Ebben komoly szerepet vállalt a házigazdaként is „non plus ultra” teljesítményt nyújtó Bük Városa (KÖSZÖNÖM!!!), valamint Ősz László és a Makita Racing Team, nekik is köszönöm!

Több versenyző is jelezte, hogy meglepődött az első  mosóban, amikor meglátták a rendezőt gőzborotvával a kezében tetőtől talpig sárosan…
Hm… Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy akadt egy kis problémánk a hálózattal miközben már ott voltak a versenyautók. Így amíg a hozzáértő kollégák a megoldást keresték, Ernő kezébe nyomtam a telefonomat, és beálltam mosni, hogy addig is megfelelő intenzitással haladjon, működjön a dolog. Meg is lett az eredménye, mert ennyi százast még sosem kerestem autómosással, amennyit a vigyorgó versenyzők dobáltak nekem.

bukfurdo_utan_arpadteto_elott_4

Említetted Bük városát. A versenyre érkezőknek egyáltalán nem úgy tűnt, hogy Bükfürdő első  alkalommal tölti be a házigazda szerepét! Sokkal inkább a hozzáértés, a rutin, és a szeretet dominált!
Bükről és Bükfürdőről kizárólag szuperlatívuszokban beszélhetek! Minden elképzelésemet felülmúlta mindaz, amit házigazdáink hozzátettek az egészhez! A januári első találkozáskor még picit tartottak az egésztől, aztán ahogy haladt a munka egyre inkább átérezték a verseny adta lehetőségek nagyságát, súlyát és eszerint asszisztáltak mindenhez. Első szóra mondtak igent a területigényeinkre, megkaptuk a versenyirodát és a fürdő bejáratát is. Nagyon örültem, hogy sikerült kialakítanunk a verseny központját úgy, hogy 200m-es körön belül volt minden fontos dolog. A versenyt követő napokban egy búcsúvacsora keretében köszöntem meg mindenkinek a segítségét, s bár nem állt szándékomban „dolgozni” ezen a kötetlen, baráti találkozón, vendégeim kivétel nélkül tervezgették a közös jövőt, ami nagyon jól esett.

Minden jó, ha a vége jó?
Nem szeretném túllihegni a dolgot! Természetesen akadtak a versenynek olyan részei is, amiken még van mit javítani! Nem szeretném kétszer ugyan azt a hibát elkövetni. Ennek ellenére örömmel tölt el a megszokottnál is több pozitív visszajelzés. Szintén nagyon fontos, hogy támogatóink is elégedettségüknek adtak hangot, és abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy kijelenthetem, már most: meg van a névadó támogatónk 2011-re! A versenyt így fogom bejelenteni: Prince Rallye 2011. Köszönet érte a Kakuszi Brothers-nek, és köszönet a többi támogatónknak is!

…és még most sem jön a megérdemelt pihenés. Nem volt elég Bükfürdő  és Veszprém, most jön Árpádtető.
thumb_bukfurdo_utan_arpadteto_elott_1A Marco Racing Team Kft saját versenyét a naptárban Lakatos Robi tradicionális versenye követte a 17. Prince Veszprém Rallye. Mivel hosszú évek óta együtt dolgozunk, mindegyikünk segít a másiknak, ez most sem volt másként. Ahogy mi is, úgy Robi és a csapat is kőkemény, frissen épült akadályokon kellett, hogy átküzdje magát a verseny megvalósíthatóságáért. Kicsi, de fontos dolgokban volt szerencsém közreműködni Veszprémben: pl. fűnyírás, pizza rendelés, itiner átadás. És valóban! A két murva után pedig újra aszfalton folytatjuk ténykedésünket.

bukfurdo_utan_arpadteto_elott_6

Ez pedig már a Rallye Sprint Bajnokság. Mire készültök Árpádtetőn?
Egy igazi csemege vár a nevezőkre! A pálya közel 10km, Remeterét – Lapis –  Árpádtető között mindkét irányban! Összesen 5 gyorsaságival várjuk a versenyzőket, közel 50km gyorsaságival. A Rallye Sprint Bajnokság teljes mezőnye mellett itt is rajthoz állhatnak a Licences versenyzők is, akiknek ez a verseny akár egy hivatalos aszfaltos teszttel is felérhet, sőt! Az igazán gyorsak még serleget is kapnak. A verseny része az MNASZ Amatőr Rallye Kupájának, MNASZ regisztrált, így nincs akadálya, hogy a R1 és R2-ből és természetesen az RTE-ből is idejöjjön versenyezni aki szeretne.


Hogy alakul a program?

Szombaton az átvételek, és a pályabejárás vár a résztvevőkre, illetve aki lecsúszott az előnevezési zárlatról, nevezhet a helyszínen is. Vasárnap pedig versenyzünk reggeltől estig.

bukfurdo_utan_arpadteto_elott_5

…ezek után jön a szabadság?
Majdnem! Előtte még nekilátunk a Baranya Kupának, amely az idei esztendőben szeptember 25-26-án zajlik majd Komlón és környékén. Három + egy helyszínnel, és 11 gyorsasági szakasszal várjuk az érdeklődőket. A verseny szombati napján prológ, vasármap 3x3 gyorsasági szakasz és egy szuperspeciál várja az indulókat. A verseny tervezett össztávja: 230km, amelyből közel 90 km lesz a gyorsasági szakasz. És majd egyszer, pár hónappal később jön a szabadság…

Ez a hír most jelenik meg 6091. alkalommal
Share |
2010.07.31-08.01.
Rallye Sprint Bajnokság 2010
Mecsextrém Kupa
Árpádtető
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k