LCH Tavaszi LADA találkozó
Csomós Mixi Európa bajnok szeretne lenni, de változás kell!
Mixivel beszélgettük a szezonról, a tervekről
2022-11-21
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684842336
Napi oldal:
74302
Jelenleg:
1002
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

csomos_mixi_europa_bajnok_szeretne_lenni_1

A népszerű sárospataki pilótával, Csomós Mixivel beszélgettük a szezonról, a tervekről és a szerinte szükséges változásokról.

Mixi, idén egy új lehetőséget kaptatok, amivel úgy gondolom, jól éltetek.
Igen, én is úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztuk ebből a szezonból. Voltak az Európa-bajnokságon jó részeredményeink, sikeres versenyeink, és estünk nagyot is. Most látjuk igazán, hogy mekkora falat egy Európa-bajnoki szezon, de ahhoz képest, hogy teljesen tapasztalatlanul vágtunk neki, kihoztunk mindent a csapatunkból, a rajtpozíciókból, a Hankook gumikból, Atiból és belőlem is. Megismertünk rengeteg új pályát, nagyon sok - számunkra új - rendezvényen voltunk, megismertettük magunkat Európával, a világgal. Nagyon örülök, hogy ilyen lehetőséget kaptunk és ilyen szintet tudtuk megugrani.

Hogy érzed, a visszajelzéseitek számítanak a gumifejlesztésben?
Azt mondták, igen. Amikor a Hankook gyárból, Dél-Koreából idejön egy mérnök, hogy adatot gyűjtsön a versenygumijukról, azt okkal teszik. Nekünk az volt a feladatunk, hogy amit kértek tőlünk, azt teljesítsük és azután elmondjuk, hogy mit éreztünk. Közel 300 kilométert mentünk a ceredi teszten, rengeteg tapasztalattal lettünk gazdagabbak és azt se felejtsd el, hogy a Hankooknak köszönhetően tudtunk részt venni az Európa-bajnokságon. Nagy lehetőséget kaptunk, amiért nagyon hálásak vagyunk.

csomos_mixi_europa_bajnok_szeretne_lenni_2

Végül a két utolsó hazai futamon is elindultatok, láthattak Benneteket a szurkolóitok és bele tudtatok kóstolni a hazai versenyekbe is.
A Barum Rallye esését többször is átbeszéltük a csapattal, és arra jutottunk, hogy inkább az ózdi és a szerencsi futamon indulunk a spanyol ERC zárófutam helyett. Nyilván kicsit bánom, hogy nem voltunk ott Spanyolországban, annak viszont örülök, hogy jól sikerült ez a két hazai futamunk. A csapat számára is fontos volt, hogy jók lettek az eredmények. Atinak és nekem is nagyon kellett, hogy az önbizalmunk visszatérjen, hogy legyen két versenyünk, ahol tét nélkül tudunk menni. Tulajdonképpen ezen a két magyar versenyen szembesültünk azzal, hogy mennyit fejlődtünk az Eb-n. Összességében örülök, hogy így döntöttünk és jó volt látni, hogy mennyien szurkolnak nekünk, mennyien biztatnak és ismerik el a munkánkat. Hatalmas élmény volt a magyar közönség előtt versenyezni. Az Eb-re is sokan kijöttek szurkolni nekünk, de nyilván a magyar versenyeken még többen voltak. 

csomos_mixi_europa_bajnok_szeretne_lenni_3

Így volt egy kis rálátásod a magyar versenyekre is a külföldiek mellett. Mennyivel másabb egy kinti EB futam, mint egy OB verseny?
Azt tudni kell, hogy az Eb-n sem tökéletes minden. Előfordulnak nagyon szűk etap idők, vagy hogy 300 kilométert kell utazni két versenyhelyszín között. Viszont a rendezést és főleg a biztonságot nagyon komolyan veszik. Egy Eb-futamon fel sem merül bennem, hogy a padkavédelem ne ott lenne, ahol a pályabejáráson felírtuk. 

Az Európa-bajnokságon egy olyan komoly rendszer van a versenyautókban, hogy egyből látom, ha piros zászló van előttem. Nem kell megvárni, hogy a nézők megállítsanak egy balesetnél. Rengeteg probléma van a magyar versenyeken, amiknek a nagy részét mi nem látjuk, mert elöl megyünk. 

Számomra nagyon furcsa volt, hogy egész évben semmilyen segítséget nem kaptunk az MNASZ-től. Azt gondolom, hogy erre talán rászolgáltunk, hiszen részt vettünk az Európa-bajnokságon, ahol Magyarországot képviseltük.

Csak hogy egy közeli példát mondjak: Eric Cais a cseh autósport szövetségtől kap jelentős támogatást, nevezési díjban és egyéb dolgokban segítik. A fiatal tehetségeket támogatják. Nyilván nem lehet mindenkit, de fel lehet állítani egy rangsort és két-három embert, akik tehetségesek, időt, energiát ölnek abba, hogy eljussanak az Európa-bajnokságig, azokat segíteni kellene. Nyilván a Szövetségnek erre sokkal több kapcsolata és lehetősége van, mint nekem innen Sárospatakról. Bízok abban, hogy az új csapat Szujó Zoltánnal az élén ki tud találni egy egységes támogatási rendszert. Nagyon jó alapja lehet ennek az idén indult HUMDA Academy, aminek több versenyzővel együtt mi is részesei lehettünk.

Szerintem Magyarországon nagyon fontos lenne az utánpótlással foglalkozni. Mi is amatőr versenyeken kezdtünk, onnan lépdeltünk előre. Most is sok tehetséges fiatal versenyez amatőr rallykon. Nekik kellene lehetőséget adni, kedvet csinálni ahhoz, hogy feljebb lépjenek. De nem csak a versenyzők terén van szükség utánpótlásra, ugyanez mondható el a szerelőkről, mérnökökről, sportbírókról is. Gondolj csak bele, hogy kiraksz egy padkavédelmet egy pályára, ha az öt–tíz centivel arrébb kerül, már nem tudsz egy kanyart úgy fordulni, ahogy eltervezted. Szerencsés esetben gyorsabb lehetsz, de tíz centi miatt be is eshetsz. Ezért kell minden padkavédelem mellé olyan sportbírót állítani, aki tisztában van a dolog súlyával és mindig ugyanoda kerül a padkavédelem, ahol a pályabejáráson felírtad. 

Annak a munkának, amit Szujó Zoltán csapata elkezdene, nyilván nem február elején lesz meg az eredménye, egy hosszabb folyamat, amihez türelem kell mindenkitől, de látok benne reményt, lehetőséget!

Visszatérve a Ti versenyzésetekre… Beszéltünk a Zemplén Rally céldobogóján és egyértelmű, hogy ilyenkor még nem tudsz a jövő évről nyilatkozni. De azt biztosan meg tudod mondani, hogy mi lenne az a forgatókönyv a következő szezonra, amire azt mondanád, igen, ezt szeretném.
Annak örülnék, ha gondtalanul tudnék versenyezni. Jó lenne egy csapatnál úgy menni, hogy Attilával visszük a sisakunkat, a mérnökünket. Megcsináljuk a versenyt, kiszállunk a futam után és mindenki boldog.

csomos_mixi_europa_bajnok_szeretne_lenni_4

Nyilván erre nagyon kevés esélyt látok, de picit kezdünk belefáradni az állandó pénztelenségbe, abba, hogy mindent magunknak kell előteremteni és megcsinálni. Félre ne értsd, hisz nem azt mondom, hogy a csapatunktól bármiben is rosszabb kiszolgálást kaptunk, de ez már erőn felüli nekünk!

A célunk nem titok: Európa-bajnokok szeretnénk lenni! Erre látok reális esélyt, a dobogóra mindenképp! Nyilván ez függ az aktuális mezőnytől, de ha olyan lesz, mint ami volt az elmúlt években, akkor ennek meg van az esélye. Viszont ezt a mi eszközeinkkel nem biztos, hogy meg tudjuk valósítani, hiszen annyira felemésztenek minket az előkészületek, hogy egyszerűen elfáradunk, mire odaérünk a versenynapokra.
 

Ez a hír most jelenik meg 2599. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k