LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Csomós Mixi Európa bajnok szeretne lenni, de változás kell!
Mixivel beszélgettük a szezonról, a tervekről
2022-11-21
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770210628
Napi oldal:
158019
Jelenleg:
921
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

csomos_mixi_europa_bajnok_szeretne_lenni_1

A népszerű sárospataki pilótával, Csomós Mixivel beszélgettük a szezonról, a tervekről és a szerinte szükséges változásokról.

Mixi, idén egy új lehetőséget kaptatok, amivel úgy gondolom, jól éltetek.
Igen, én is úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztuk ebből a szezonból. Voltak az Európa-bajnokságon jó részeredményeink, sikeres versenyeink, és estünk nagyot is. Most látjuk igazán, hogy mekkora falat egy Európa-bajnoki szezon, de ahhoz képest, hogy teljesen tapasztalatlanul vágtunk neki, kihoztunk mindent a csapatunkból, a rajtpozíciókból, a Hankook gumikból, Atiból és belőlem is. Megismertünk rengeteg új pályát, nagyon sok - számunkra új - rendezvényen voltunk, megismertettük magunkat Európával, a világgal. Nagyon örülök, hogy ilyen lehetőséget kaptunk és ilyen szintet tudtuk megugrani.

Hogy érzed, a visszajelzéseitek számítanak a gumifejlesztésben?
Azt mondták, igen. Amikor a Hankook gyárból, Dél-Koreából idejön egy mérnök, hogy adatot gyűjtsön a versenygumijukról, azt okkal teszik. Nekünk az volt a feladatunk, hogy amit kértek tőlünk, azt teljesítsük és azután elmondjuk, hogy mit éreztünk. Közel 300 kilométert mentünk a ceredi teszten, rengeteg tapasztalattal lettünk gazdagabbak és azt se felejtsd el, hogy a Hankooknak köszönhetően tudtunk részt venni az Európa-bajnokságon. Nagy lehetőséget kaptunk, amiért nagyon hálásak vagyunk.

csomos_mixi_europa_bajnok_szeretne_lenni_2

Végül a két utolsó hazai futamon is elindultatok, láthattak Benneteket a szurkolóitok és bele tudtatok kóstolni a hazai versenyekbe is.
A Barum Rallye esését többször is átbeszéltük a csapattal, és arra jutottunk, hogy inkább az ózdi és a szerencsi futamon indulunk a spanyol ERC zárófutam helyett. Nyilván kicsit bánom, hogy nem voltunk ott Spanyolországban, annak viszont örülök, hogy jól sikerült ez a két hazai futamunk. A csapat számára is fontos volt, hogy jók lettek az eredmények. Atinak és nekem is nagyon kellett, hogy az önbizalmunk visszatérjen, hogy legyen két versenyünk, ahol tét nélkül tudunk menni. Tulajdonképpen ezen a két magyar versenyen szembesültünk azzal, hogy mennyit fejlődtünk az Eb-n. Összességében örülök, hogy így döntöttünk és jó volt látni, hogy mennyien szurkolnak nekünk, mennyien biztatnak és ismerik el a munkánkat. Hatalmas élmény volt a magyar közönség előtt versenyezni. Az Eb-re is sokan kijöttek szurkolni nekünk, de nyilván a magyar versenyeken még többen voltak. 

csomos_mixi_europa_bajnok_szeretne_lenni_3

Így volt egy kis rálátásod a magyar versenyekre is a külföldiek mellett. Mennyivel másabb egy kinti EB futam, mint egy OB verseny?
Azt tudni kell, hogy az Eb-n sem tökéletes minden. Előfordulnak nagyon szűk etap idők, vagy hogy 300 kilométert kell utazni két versenyhelyszín között. Viszont a rendezést és főleg a biztonságot nagyon komolyan veszik. Egy Eb-futamon fel sem merül bennem, hogy a padkavédelem ne ott lenne, ahol a pályabejáráson felírtuk. 

Az Európa-bajnokságon egy olyan komoly rendszer van a versenyautókban, hogy egyből látom, ha piros zászló van előttem. Nem kell megvárni, hogy a nézők megállítsanak egy balesetnél. Rengeteg probléma van a magyar versenyeken, amiknek a nagy részét mi nem látjuk, mert elöl megyünk. 

Számomra nagyon furcsa volt, hogy egész évben semmilyen segítséget nem kaptunk az MNASZ-től. Azt gondolom, hogy erre talán rászolgáltunk, hiszen részt vettünk az Európa-bajnokságon, ahol Magyarországot képviseltük.

Csak hogy egy közeli példát mondjak: Eric Cais a cseh autósport szövetségtől kap jelentős támogatást, nevezési díjban és egyéb dolgokban segítik. A fiatal tehetségeket támogatják. Nyilván nem lehet mindenkit, de fel lehet állítani egy rangsort és két-három embert, akik tehetségesek, időt, energiát ölnek abba, hogy eljussanak az Európa-bajnokságig, azokat segíteni kellene. Nyilván a Szövetségnek erre sokkal több kapcsolata és lehetősége van, mint nekem innen Sárospatakról. Bízok abban, hogy az új csapat Szujó Zoltánnal az élén ki tud találni egy egységes támogatási rendszert. Nagyon jó alapja lehet ennek az idén indult HUMDA Academy, aminek több versenyzővel együtt mi is részesei lehettünk.

Szerintem Magyarországon nagyon fontos lenne az utánpótlással foglalkozni. Mi is amatőr versenyeken kezdtünk, onnan lépdeltünk előre. Most is sok tehetséges fiatal versenyez amatőr rallykon. Nekik kellene lehetőséget adni, kedvet csinálni ahhoz, hogy feljebb lépjenek. De nem csak a versenyzők terén van szükség utánpótlásra, ugyanez mondható el a szerelőkről, mérnökökről, sportbírókról is. Gondolj csak bele, hogy kiraksz egy padkavédelmet egy pályára, ha az öt–tíz centivel arrébb kerül, már nem tudsz egy kanyart úgy fordulni, ahogy eltervezted. Szerencsés esetben gyorsabb lehetsz, de tíz centi miatt be is eshetsz. Ezért kell minden padkavédelem mellé olyan sportbírót állítani, aki tisztában van a dolog súlyával és mindig ugyanoda kerül a padkavédelem, ahol a pályabejáráson felírtad. 

Annak a munkának, amit Szujó Zoltán csapata elkezdene, nyilván nem február elején lesz meg az eredménye, egy hosszabb folyamat, amihez türelem kell mindenkitől, de látok benne reményt, lehetőséget!

Visszatérve a Ti versenyzésetekre… Beszéltünk a Zemplén Rally céldobogóján és egyértelmű, hogy ilyenkor még nem tudsz a jövő évről nyilatkozni. De azt biztosan meg tudod mondani, hogy mi lenne az a forgatókönyv a következő szezonra, amire azt mondanád, igen, ezt szeretném.
Annak örülnék, ha gondtalanul tudnék versenyezni. Jó lenne egy csapatnál úgy menni, hogy Attilával visszük a sisakunkat, a mérnökünket. Megcsináljuk a versenyt, kiszállunk a futam után és mindenki boldog.

csomos_mixi_europa_bajnok_szeretne_lenni_4

Nyilván erre nagyon kevés esélyt látok, de picit kezdünk belefáradni az állandó pénztelenségbe, abba, hogy mindent magunknak kell előteremteni és megcsinálni. Félre ne értsd, hisz nem azt mondom, hogy a csapatunktól bármiben is rosszabb kiszolgálást kaptunk, de ez már erőn felüli nekünk!

A célunk nem titok: Európa-bajnokok szeretnénk lenni! Erre látok reális esélyt, a dobogóra mindenképp! Nyilván ez függ az aktuális mezőnytől, de ha olyan lesz, mint ami volt az elmúlt években, akkor ennek meg van az esélye. Viszont ezt a mi eszközeinkkel nem biztos, hogy meg tudjuk valósítani, hiszen annyira felemésztenek minket az előkészületek, hogy egyszerűen elfáradunk, mire odaérünk a versenynapokra.
 

Ez a hír most jelenik meg 2734. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k