KZ Invest Kupa 5.forduló - 2023. szeptember 30. szombat este / Nyíregyháza
Csomós Mixi Európa bajnok szeretne lenni, de változás kell!
Mixivel beszélgettük a szezonról, a tervekről
2022-11-21
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
657270993
Napi oldal:
37489
Jelenleg:
861
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

GARMIN

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a hetedik futam után
1. Kasza Kristóf
1276
2.
Fónagy Kristóf
1232
3. Molnár Alex
1230
4. Martinák Balázs
1222
5. Bíró-Ambrus Roland
1192
6. Budai Csaba
1018
7. Martin Márkó
1005
8. Juhász Ferenc
984
9. Péntek Ádám
916
teljes táblázat
World Rally Championship 2023
a10.futam,
az Acropolis Rally után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
200
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
167
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
134
4. Ott Tanak
Ford Puma Rally1
119
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
99
6. Esapekka Lappi
Toyota Yaris GR Rally1
98
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
66
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
63
9. Teemu Suninen
Hyundai i20 N Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
A 7.futam,
a Barum Czech Rally Zlín után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
113
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
80
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
80
5. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
72
6. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
65
7. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
8. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
63
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
108
2. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
99
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
85
4. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
80
5. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
76
6. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
72
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
61
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
40
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Péter Pál
Honda Civic
93
2. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
86
3. Tamás Gyula
Lada 2107
84
4. Békési Richárd
BMW 320
79
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Takács István
BMW E36
56
8. Borza Balázs
Lada 2107
53
9. Bíró Gergő
Opel Astra
41
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

csomos_mixi_europa_bajnok_szeretne_lenni_1

A népszerű sárospataki pilótával, Csomós Mixivel beszélgettük a szezonról, a tervekről és a szerinte szükséges változásokról.

Mixi, idén egy új lehetőséget kaptatok, amivel úgy gondolom, jól éltetek.
Igen, én is úgy érzem, hogy amit lehetett, kihoztuk ebből a szezonból. Voltak az Európa-bajnokságon jó részeredményeink, sikeres versenyeink, és estünk nagyot is. Most látjuk igazán, hogy mekkora falat egy Európa-bajnoki szezon, de ahhoz képest, hogy teljesen tapasztalatlanul vágtunk neki, kihoztunk mindent a csapatunkból, a rajtpozíciókból, a Hankook gumikból, Atiból és belőlem is. Megismertünk rengeteg új pályát, nagyon sok - számunkra új - rendezvényen voltunk, megismertettük magunkat Európával, a világgal. Nagyon örülök, hogy ilyen lehetőséget kaptunk és ilyen szintet tudtuk megugrani.

Hogy érzed, a visszajelzéseitek számítanak a gumifejlesztésben?
Azt mondták, igen. Amikor a Hankook gyárból, Dél-Koreából idejön egy mérnök, hogy adatot gyűjtsön a versenygumijukról, azt okkal teszik. Nekünk az volt a feladatunk, hogy amit kértek tőlünk, azt teljesítsük és azután elmondjuk, hogy mit éreztünk. Közel 300 kilométert mentünk a ceredi teszten, rengeteg tapasztalattal lettünk gazdagabbak és azt se felejtsd el, hogy a Hankooknak köszönhetően tudtunk részt venni az Európa-bajnokságon. Nagy lehetőséget kaptunk, amiért nagyon hálásak vagyunk.

csomos_mixi_europa_bajnok_szeretne_lenni_2

Végül a két utolsó hazai futamon is elindultatok, láthattak Benneteket a szurkolóitok és bele tudtatok kóstolni a hazai versenyekbe is.
A Barum Rallye esését többször is átbeszéltük a csapattal, és arra jutottunk, hogy inkább az ózdi és a szerencsi futamon indulunk a spanyol ERC zárófutam helyett. Nyilván kicsit bánom, hogy nem voltunk ott Spanyolországban, annak viszont örülök, hogy jól sikerült ez a két hazai futamunk. A csapat számára is fontos volt, hogy jók lettek az eredmények. Atinak és nekem is nagyon kellett, hogy az önbizalmunk visszatérjen, hogy legyen két versenyünk, ahol tét nélkül tudunk menni. Tulajdonképpen ezen a két magyar versenyen szembesültünk azzal, hogy mennyit fejlődtünk az Eb-n. Összességében örülök, hogy így döntöttünk és jó volt látni, hogy mennyien szurkolnak nekünk, mennyien biztatnak és ismerik el a munkánkat. Hatalmas élmény volt a magyar közönség előtt versenyezni. Az Eb-re is sokan kijöttek szurkolni nekünk, de nyilván a magyar versenyeken még többen voltak. 

csomos_mixi_europa_bajnok_szeretne_lenni_3

Így volt egy kis rálátásod a magyar versenyekre is a külföldiek mellett. Mennyivel másabb egy kinti EB futam, mint egy OB verseny?
Azt tudni kell, hogy az Eb-n sem tökéletes minden. Előfordulnak nagyon szűk etap idők, vagy hogy 300 kilométert kell utazni két versenyhelyszín között. Viszont a rendezést és főleg a biztonságot nagyon komolyan veszik. Egy Eb-futamon fel sem merül bennem, hogy a padkavédelem ne ott lenne, ahol a pályabejáráson felírtuk. 

Az Európa-bajnokságon egy olyan komoly rendszer van a versenyautókban, hogy egyből látom, ha piros zászló van előttem. Nem kell megvárni, hogy a nézők megállítsanak egy balesetnél. Rengeteg probléma van a magyar versenyeken, amiknek a nagy részét mi nem látjuk, mert elöl megyünk. 

Számomra nagyon furcsa volt, hogy egész évben semmilyen segítséget nem kaptunk az MNASZ-től. Azt gondolom, hogy erre talán rászolgáltunk, hiszen részt vettünk az Európa-bajnokságon, ahol Magyarországot képviseltük.

Csak hogy egy közeli példát mondjak: Eric Cais a cseh autósport szövetségtől kap jelentős támogatást, nevezési díjban és egyéb dolgokban segítik. A fiatal tehetségeket támogatják. Nyilván nem lehet mindenkit, de fel lehet állítani egy rangsort és két-három embert, akik tehetségesek, időt, energiát ölnek abba, hogy eljussanak az Európa-bajnokságig, azokat segíteni kellene. Nyilván a Szövetségnek erre sokkal több kapcsolata és lehetősége van, mint nekem innen Sárospatakról. Bízok abban, hogy az új csapat Szujó Zoltánnal az élén ki tud találni egy egységes támogatási rendszert. Nagyon jó alapja lehet ennek az idén indult HUMDA Academy, aminek több versenyzővel együtt mi is részesei lehettünk.

Szerintem Magyarországon nagyon fontos lenne az utánpótlással foglalkozni. Mi is amatőr versenyeken kezdtünk, onnan lépdeltünk előre. Most is sok tehetséges fiatal versenyez amatőr rallykon. Nekik kellene lehetőséget adni, kedvet csinálni ahhoz, hogy feljebb lépjenek. De nem csak a versenyzők terén van szükség utánpótlásra, ugyanez mondható el a szerelőkről, mérnökökről, sportbírókról is. Gondolj csak bele, hogy kiraksz egy padkavédelmet egy pályára, ha az öt–tíz centivel arrébb kerül, már nem tudsz egy kanyart úgy fordulni, ahogy eltervezted. Szerencsés esetben gyorsabb lehetsz, de tíz centi miatt be is eshetsz. Ezért kell minden padkavédelem mellé olyan sportbírót állítani, aki tisztában van a dolog súlyával és mindig ugyanoda kerül a padkavédelem, ahol a pályabejáráson felírtad. 

Annak a munkának, amit Szujó Zoltán csapata elkezdene, nyilván nem február elején lesz meg az eredménye, egy hosszabb folyamat, amihez türelem kell mindenkitől, de látok benne reményt, lehetőséget!

Visszatérve a Ti versenyzésetekre… Beszéltünk a Zemplén Rally céldobogóján és egyértelmű, hogy ilyenkor még nem tudsz a jövő évről nyilatkozni. De azt biztosan meg tudod mondani, hogy mi lenne az a forgatókönyv a következő szezonra, amire azt mondanád, igen, ezt szeretném.
Annak örülnék, ha gondtalanul tudnék versenyezni. Jó lenne egy csapatnál úgy menni, hogy Attilával visszük a sisakunkat, a mérnökünket. Megcsináljuk a versenyt, kiszállunk a futam után és mindenki boldog.

csomos_mixi_europa_bajnok_szeretne_lenni_4

Nyilván erre nagyon kevés esélyt látok, de picit kezdünk belefáradni az állandó pénztelenségbe, abba, hogy mindent magunknak kell előteremteni és megcsinálni. Félre ne értsd, hisz nem azt mondom, hogy a csapatunktól bármiben is rosszabb kiszolgálást kaptunk, de ez már erőn felüli nekünk!

A célunk nem titok: Európa-bajnokok szeretnénk lenni! Erre látok reális esélyt, a dobogóra mindenképp! Nyilván ez függ az aktuális mezőnytől, de ha olyan lesz, mint ami volt az elmúlt években, akkor ennek meg van az esélye. Viszont ezt a mi eszközeinkkel nem biztos, hogy meg tudjuk valósítani, hiszen annyira felemésztenek minket az előkészületek, hogy egyszerűen elfáradunk, mire odaérünk a versenynapokra.
 

Ez a hír most jelenik meg 2474. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
18 19 20 21 222324
25 26 27 28293001
0203 04 05 06 0708
09 10 11 12 13 1415
1617 18 19 202122
2023.09.29-10.02.

részletes infóink

2023.09.29-10-01.

részletes infóink

2023.09.30.

részletes infóink

2023.09.28-10.01.

részletes infóink

2023

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2023
European Rally Championship 2023
Országos Rally Bajnokság 2023
Országos Rally Sprint Bajnokság 2023
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k