duenShop.hu BLACK FRIDAY - 2025.november 28-30.
Ezt a bajnokságot mi veszítettük el!
Herczig Norbi interjú
2012-11-09
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
800623570
Napi oldal:
249273
Jelenleg:
1100
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

 ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_1

Matematikai esélye még volt a bajnoki címre a Herczig Norbert – Igor Bacigal párosnak, mégsem ennek megszerzését tekintették legfőbb feladatuknak a Baranya Kupán. A kassai kudarc után szerettek volna újra talpra állni, és ebben bizonyára nagy segítséget jelentett a jövőre nézve is, hogy a záró futamon az abszolút első helyen zártak.

A baranyai verseny előtt még arról beszélgettünk, vajon a kassai bukáson hogyan tudtok majd túllépni. Nekem úgy tűnt az első gyorson, hogy a félelemérzetet otthon hagytátok!
Ezt éreztem én is! Kilométerről kilométerre nyertem vissza az önbizalmamat, de ez már a verseny előtti teszten megtörtént. Nem kellett túl sok idő hozzá, de az első 20-25-30 kilométer a teszten azzal telt, hogy visszanyerjem ezt. Nagyjából a teszt felénél éreztem, és ekkor volt is egy „felszisszenésem”, hogy „igen, most megvan!”. Pont egy vendéget vittem, aki utána meg is kérdezte, hogy annak örültem ennyire, hogy jól sikerült egy kanyar? Alapvetően viszont az érzésnek örültem, azt vártam vissza nagyon! Fontos volt számunkra ez a verseny, talán életem egyik legfontosabbja és nem az eredmény miatt, hanem hogy visszataláljak, megtaláljam önmagam. Főként az én feladatom volt ez, Igornak kisebb szerepe volt ebben, hiszen a hibát én követtem el, nekem kellett újra megbíznom önmagamban. Azt hittem, ez egy nagyobb falat lesz, de szerencsére gyorsan úrrá tudtam lenni ezen a dolgon.

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_2

Nagyon jó volt azt megélni, hogy a különböző segítségek – melyeket igénybe vettünk a két verseny között – miként működnek a gyakorlatban is. Már az első gyorson sem éreztem, hogy óvatosabb lennék, és bár valóban nem mentünk olyan tempót, mint szoktunk, volt benne óvatoskodás ez nem kérdés, de mégsem volt ez számottevő. Nem volt bennem az egész verseny során az a gondolat, hogy „nehogy elessünk… nehogy kicsússzunk!”. Majd amikor már éreztem, hogy nyomás alatt is működünk, akkor bebátorodtam. Volt, hogy kicsit visszafogtuk, volt hogy hevítettük a tempót, de nekünk ez az egész verseny egy nagy visszaigazolás volt, mellé pedig az eredmény is jól sikerült.

Bár a Baranya Kupán elért győzelmetek valóban remek eredmény, gondolom mégsem tudtál a céldobogón teljesen örülni?!
Ha másként esünk ki Kassán, vagy nem ekkora a perec, akkor azt mondom, lehet igazad van. De mi úgy jöttünk a Baranya Kupára, hogy lélekben tudtuk, tisztában voltunk azzal, hogy mi év végén nem tudunk győztesen kijönni. Persze, adtunk ennek pár százalék esélyt, Igor és a csapatvezetőnk Zsolti foglalkoztak is ezzel a dologgal, ők tisztában voltak azzal, miként kellene az ellenfeleinknek és nekünk végeznünk ahhoz, hogy meglegyen az év végi legnemesebb fém. Engem viszont ez már nem igazán érdekelt, én már korábban eldobtam… egy riválisunk is megmondta, ezt a bajnokságot mi veszítettük el! Jól esett hogy ezt mondta, és én is kicsit így látom, mert ha a teljes évet nézzük, és a két eldobott versenyünkből csak az egyiket dobogón fejezzük be, akkor most másként beszélgetnénk… de a „ha”-val kezdődő mondatoknak semmi értelme!

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_6

A Baranya Kupában számunkra ami a legfontosabb volt, az a jövő! Most nem úgy kell a téli pihenőre mennünk, hogy kudarccal zártuk az évet, hogy nincs már kellő motiváció bennünk, hanem be tudtuk bizonyítani, hogy abban az esetben, ha pontosan, összeszedetten versenyzünk, akkor nagyon jó eséllyel indulunk az első helyért, amit a számok, a gyorsasági szakaszgyőzelmek, a futamgyőzelmek is alátámasztanak. Háromévnyi magyarországi S2000-es tapasztalattal, és ezzel a csapattal a hátam mögött azt mondhatom, hogy számolni kell velünk!

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_4

Elégedett vagy az ezüstös bajnoki eredménnyel?
Év elején is mondtam, hogy ilyen háttérrel nem lehet arra törekedni, hogy elég a dobogóra odaférni. Aki elindul a bajnokságban, az nyerni szeretne! Mi egy olyan technikai és támogatói háttérrel mentünk oda, amivel már majdhogynem kötelező volt az év végi jó eredmény. Mindenki ezt várta el tőlünk, a partnereink, a szurkolóink, a csapattagok, a család, mi magunk is a BRR-Team, akik ráadásul mindenhova nyerni mennek, és ez így van jól! Az események tükrében viszont azt kell mondjam, hogy elégedettek vagyunk, Igor is és én is. Nagyon fontos, hogy mi olyan srácoknak gondoljuk magunkat, akik alapvetően emberek, és mellette szeretnek sportolni, autóversenyezni és nem azért jövünk össze, hogy „megcsináljunk” egy versenyt, mi emberileg is nagyon jól tudunk együttműködni, de nem csak Igorral, hanem a csapattal is. Összekovácsolódás történt ebben az évben, ami szerintem példaértékű, és ezt a balesetünk még segítette is. Nem eltávolodtunk egymástól, hanem még szorosabb lett a kötelék a csapatban. Senki egy pillanatig sem kételkedett, hogy a Baranya Kupán odaálljunk és megcsináljuk. Senki egy szóval nem mondta, hogy „jól van… de óvatosan!”, hanem ott álltak egy emberként mögöttem és segítettek, hogy ki tudjam hozni magamból azt, amit tudok.

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_3

Téli szünet következik?
Most sajnos jön a kényszerpihenő, de ez egy olyan dolog, amire borzasztó nagy szükség van. A magyar Rallye I. osztály nem bír el több versenyt, ez a hat futam pontosan elég volt egy bajnoksághoz a jelenlegi gazdasági környezetben. Most az a feladatunk, hogy megpróbáljuk összeszedni a hátteret ahhoz, hogy jövőre versenyezni tudjunk.

Pihenés is lesz azért?
Egy nagyon picit fogunk ezzel is foglalkozni, de ez a „kis” kár, amit okoztam Kassán, az előrevetíti, hogy gőzerővel kell dolgoznom minden fronton, mind a vállalkozásomban, mind az autósportban, hogy ezt el tudjam rendezni, mert ugyan volt tervezve egy bizonyos összeg egy esetleges balesetre de egy ekkora káresemény nem volt belekalkulálva a büdzsébe. Ilyenkor egyébként is nagyon sok dolgunk van decemberig, mert ekkor rakjuk össze a hátteret a következő évre, elkezdjük már szeptemberben, így már most is benne vagyunk, folynak a tárgyalások, megbeszélések, egyeztetések. Karácsony után jöhet egy kisebb pihenő, általában január egy olyan holtszezon – mind a vállalkozásunkban, mind az autósportban – amikor megengedhetünk magunknak egy kis szabadságot.

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_5

Utána pedig elkezdhetünk készülni az első versenyre. Bízunk benne, hogy lesz bajnokság 2013-ban! Fontos lenne, hogy megtörténjen végre egy összefogás, és ezt nem győzöm hangsúlyozni. Úgy gondolom, hogy tényleg az utolsó utáni órában vagyunk…

 

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_7

Ez a hír most jelenik meg 3088. alkalommal
Share |
2012-10-20
Komló • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
2025.11.27-30.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k