Ezt a bajnokságot mi veszítettük el!
Herczig Norbi interjú
2012-11-09
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763352684
Napi oldal:
90141
Jelenleg:
708
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

 ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_1

Matematikai esélye még volt a bajnoki címre a Herczig Norbert – Igor Bacigal párosnak, mégsem ennek megszerzését tekintették legfőbb feladatuknak a Baranya Kupán. A kassai kudarc után szerettek volna újra talpra állni, és ebben bizonyára nagy segítséget jelentett a jövőre nézve is, hogy a záró futamon az abszolút első helyen zártak.

A baranyai verseny előtt még arról beszélgettünk, vajon a kassai bukáson hogyan tudtok majd túllépni. Nekem úgy tűnt az első gyorson, hogy a félelemérzetet otthon hagytátok!
Ezt éreztem én is! Kilométerről kilométerre nyertem vissza az önbizalmamat, de ez már a verseny előtti teszten megtörtént. Nem kellett túl sok idő hozzá, de az első 20-25-30 kilométer a teszten azzal telt, hogy visszanyerjem ezt. Nagyjából a teszt felénél éreztem, és ekkor volt is egy „felszisszenésem”, hogy „igen, most megvan!”. Pont egy vendéget vittem, aki utána meg is kérdezte, hogy annak örültem ennyire, hogy jól sikerült egy kanyar? Alapvetően viszont az érzésnek örültem, azt vártam vissza nagyon! Fontos volt számunkra ez a verseny, talán életem egyik legfontosabbja és nem az eredmény miatt, hanem hogy visszataláljak, megtaláljam önmagam. Főként az én feladatom volt ez, Igornak kisebb szerepe volt ebben, hiszen a hibát én követtem el, nekem kellett újra megbíznom önmagamban. Azt hittem, ez egy nagyobb falat lesz, de szerencsére gyorsan úrrá tudtam lenni ezen a dolgon.

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_2

Nagyon jó volt azt megélni, hogy a különböző segítségek – melyeket igénybe vettünk a két verseny között – miként működnek a gyakorlatban is. Már az első gyorson sem éreztem, hogy óvatosabb lennék, és bár valóban nem mentünk olyan tempót, mint szoktunk, volt benne óvatoskodás ez nem kérdés, de mégsem volt ez számottevő. Nem volt bennem az egész verseny során az a gondolat, hogy „nehogy elessünk… nehogy kicsússzunk!”. Majd amikor már éreztem, hogy nyomás alatt is működünk, akkor bebátorodtam. Volt, hogy kicsit visszafogtuk, volt hogy hevítettük a tempót, de nekünk ez az egész verseny egy nagy visszaigazolás volt, mellé pedig az eredmény is jól sikerült.

Bár a Baranya Kupán elért győzelmetek valóban remek eredmény, gondolom mégsem tudtál a céldobogón teljesen örülni?!
Ha másként esünk ki Kassán, vagy nem ekkora a perec, akkor azt mondom, lehet igazad van. De mi úgy jöttünk a Baranya Kupára, hogy lélekben tudtuk, tisztában voltunk azzal, hogy mi év végén nem tudunk győztesen kijönni. Persze, adtunk ennek pár százalék esélyt, Igor és a csapatvezetőnk Zsolti foglalkoztak is ezzel a dologgal, ők tisztában voltak azzal, miként kellene az ellenfeleinknek és nekünk végeznünk ahhoz, hogy meglegyen az év végi legnemesebb fém. Engem viszont ez már nem igazán érdekelt, én már korábban eldobtam… egy riválisunk is megmondta, ezt a bajnokságot mi veszítettük el! Jól esett hogy ezt mondta, és én is kicsit így látom, mert ha a teljes évet nézzük, és a két eldobott versenyünkből csak az egyiket dobogón fejezzük be, akkor most másként beszélgetnénk… de a „ha”-val kezdődő mondatoknak semmi értelme!

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_6

A Baranya Kupában számunkra ami a legfontosabb volt, az a jövő! Most nem úgy kell a téli pihenőre mennünk, hogy kudarccal zártuk az évet, hogy nincs már kellő motiváció bennünk, hanem be tudtuk bizonyítani, hogy abban az esetben, ha pontosan, összeszedetten versenyzünk, akkor nagyon jó eséllyel indulunk az első helyért, amit a számok, a gyorsasági szakaszgyőzelmek, a futamgyőzelmek is alátámasztanak. Háromévnyi magyarországi S2000-es tapasztalattal, és ezzel a csapattal a hátam mögött azt mondhatom, hogy számolni kell velünk!

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_4

Elégedett vagy az ezüstös bajnoki eredménnyel?
Év elején is mondtam, hogy ilyen háttérrel nem lehet arra törekedni, hogy elég a dobogóra odaférni. Aki elindul a bajnokságban, az nyerni szeretne! Mi egy olyan technikai és támogatói háttérrel mentünk oda, amivel már majdhogynem kötelező volt az év végi jó eredmény. Mindenki ezt várta el tőlünk, a partnereink, a szurkolóink, a csapattagok, a család, mi magunk is a BRR-Team, akik ráadásul mindenhova nyerni mennek, és ez így van jól! Az események tükrében viszont azt kell mondjam, hogy elégedettek vagyunk, Igor is és én is. Nagyon fontos, hogy mi olyan srácoknak gondoljuk magunkat, akik alapvetően emberek, és mellette szeretnek sportolni, autóversenyezni és nem azért jövünk össze, hogy „megcsináljunk” egy versenyt, mi emberileg is nagyon jól tudunk együttműködni, de nem csak Igorral, hanem a csapattal is. Összekovácsolódás történt ebben az évben, ami szerintem példaértékű, és ezt a balesetünk még segítette is. Nem eltávolodtunk egymástól, hanem még szorosabb lett a kötelék a csapatban. Senki egy pillanatig sem kételkedett, hogy a Baranya Kupán odaálljunk és megcsináljuk. Senki egy szóval nem mondta, hogy „jól van… de óvatosan!”, hanem ott álltak egy emberként mögöttem és segítettek, hogy ki tudjam hozni magamból azt, amit tudok.

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_3

Téli szünet következik?
Most sajnos jön a kényszerpihenő, de ez egy olyan dolog, amire borzasztó nagy szükség van. A magyar Rallye I. osztály nem bír el több versenyt, ez a hat futam pontosan elég volt egy bajnoksághoz a jelenlegi gazdasági környezetben. Most az a feladatunk, hogy megpróbáljuk összeszedni a hátteret ahhoz, hogy jövőre versenyezni tudjunk.

Pihenés is lesz azért?
Egy nagyon picit fogunk ezzel is foglalkozni, de ez a „kis” kár, amit okoztam Kassán, az előrevetíti, hogy gőzerővel kell dolgoznom minden fronton, mind a vállalkozásomban, mind az autósportban, hogy ezt el tudjam rendezni, mert ugyan volt tervezve egy bizonyos összeg egy esetleges balesetre de egy ekkora káresemény nem volt belekalkulálva a büdzsébe. Ilyenkor egyébként is nagyon sok dolgunk van decemberig, mert ekkor rakjuk össze a hátteret a következő évre, elkezdjük már szeptemberben, így már most is benne vagyunk, folynak a tárgyalások, megbeszélések, egyeztetések. Karácsony után jöhet egy kisebb pihenő, általában január egy olyan holtszezon – mind a vállalkozásunkban, mind az autósportban – amikor megengedhetünk magunknak egy kis szabadságot.

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_5

Utána pedig elkezdhetünk készülni az első versenyre. Bízunk benne, hogy lesz bajnokság 2013-ban! Fontos lenne, hogy megtörténjen végre egy összefogás, és ezt nem győzöm hangsúlyozni. Úgy gondolom, hogy tényleg az utolsó utáni órában vagyunk…

 

ezt_a_bajnoksagot_mi_veszitettuk_el_7

Ez a hír most jelenik meg 2984. alkalommal
Share |
2012-10-20
Komló • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k