Friciék a tűzzel játszanak
Élménybeszámoló - 3.
2011-05-07
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
772548603
Napi oldal:
42227
Jelenleg:
891
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A pályabejárással fejeztem be az élménybeszámolót, most kettőt kapsz egyben, sampont és hajkondícionálót… Shakedown és az első versenynap.

Csütörtökön délelőtt végre láthattuk mozgásban a shakedown-on MINI WRC-ket. Jól mozognak…

friciek_a_tuzzel_jatszanak_1

Akik ott voltak, láthatták, ahogy a Citroenek is éghető anyagból készülnek, nem csak a Fordok. Merksteijn autója lángra kapott a shakedown-on, volt egy kis riadalom, csúszott fél órát a program.

Alig több, mint 1 kilométeren olyan nyomokat ástak ki maguknak a WRC-k, hogy mire Érdi Tibiék a délutáni műszakban odaértek, már emelő nélkül lehetett kereket cserélni az autókon, annyira felültek a haspáncélukra a nyomban autózva.
friciek_a_tuzzel_jatszanak_2
Friciék 2x mentek fel a ronda, de kicsi gyorsaságira. Nem volt értelme az autót nyúzni, a shakedown pályája teljesen más jellegű volt, mint azok a szakaszok, amik az elkövetkezendő három napban várnak a fiúkra.
Meg kell említenem egy mások számára megmosolyogtató jelenetet (gondolom az ott lévő olaszok élménybeszámolóit ritkábban olvassátok, és nekik csak egy jó nevetés volt, ami nekem egy komplett szolgáltatás…) A külső íven állva az első visszafordítóban megékezett a másik holland Citroenes és úgy döntött nem a nyomban fordul. Ezt nyomban (vigyázz, ez már itt időhatározó!) le is reagálta az autó kereke és a felület, amin mind a négy kerék hajtott és kaptam egy teljes földzuhanyt!

friciek_a_tuzzel_jatszanak_3

Nem mondhatjuk rám, hogy földhöz ragadt lennék, itt inkább az ellenkezője történt.
Azzal nyugtattam magam, hogy ez a pálya teljesen más, mint a többi, és hogy remélhetőleg nem lesz több ilyen… 

friciek_a_tuzzel_jatszanak_4

A shakedown után szerviz, az autókon az utolsó állításokat végzik az MM Motorsport szerelői. A fiúk a rajtdobogó előtt pihenni mentek, én a sajtóirodán próbáltam egy vállszélességnyi helyet szerezni, hogy a képeket fel tudjam rakni, tudjak kicsit pályabejárós élménycsomagot írni és az otthoni dolgokból is el tudjak intézni párat tűzoltás jelleggel.
Pont elkészültem a rajtceremóniára. Sajnos a VW WRC projektjének sajtótájékoztatója kimaradt az életemből, pedig vicces lehetett, ahogy a komplett MSport és a Citroen Racing az első sorból 'tapsolt' a Skodából cuccokat átpakoló konszernnek, ahol valószínűleg nem azt tűzték a zászlóra, hogy a  'másodikhelyiselég'.

A rajtceremónia 30 méterre volt a rally központjától, nem lehetett arra hivatkozni, hogy valaki nem talál oda. Lelátó, illusztris vendégek, fura pódium, öröm, boldogság. Kár róla többet beszélni, a képek elmondják. Annyi volt, amennyinek egy rajtceremóniának lennie kell.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_5


A pénteki versenynap a WRC mezőnyének új, Nekünk pedig távoli pályákon zajlott. Korán kellett indulni, hogy az első szakaszra odaérjünk, 140 kilométert kellett reggelre beletenni a 159-esbe. 

friciek_a_tuzzel_jatszanak_6

Első szakasz - viszonylag jellegtelen gyorsasági, nagy tempóval.
Latvala felborult, mert hallgat a navigátorára. Bal5 helyett Bal1 volt az info, és már a forgás közben hallhattuk a belsőből, Sorry, sorry! Szerencsére tovább tudtak menni egy darabig, de aztán napközben láttuk, hogy más Forddal is akadt baj.



Friciéket nagyon vártuk, kicsit csalódottak voltunk a tempó láttán, de ilyen az, amikor az ember csak a látványból ítél… Mint később megtudtuk, ekkor már füstben ültek a bódéban.

Rohantunk át a harmadik szakaszra, elvileg nem kellett volna időben odaérnünk a mezőny elejére és ez így is történt. Sajnáltuk, kíváncsiak lettünk volna, hogy a 'watersplash'-t ki milyen bátran meri elnyomni.
A hír megelőzte Friciéket, hiszen még azelőtt kaptuk, mielőtt jönniük kellett volna.

Megint volt (most azért kevesebb) tűz. Szétnyílt a kipufogó és a láng a bódét melegítette kívülről, de belül is jelét adta a szerkezet, hogy melege van. A második gyorsra menő etapon Tanak még megnézte, hogy mit lehet tenni, de sajnos a kiállás tényét kellett közölniük a sportbírókkal.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_7

Nagyon szomorúak voltunk. Rengeteg munka van mögötte és nem tudnak bizonyítani a srácok.
Mondhatnám, hogy milyen jó lett volna, ha legalább a patakig eljönnek, a víz majd hűt a dolgokon egy kicsit, de félek, ezzel nem hűteném le a kedélyeket.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_9

A pataknál jött a mezőny, bár egyre foghíjasabban. A szünetek jelezték: kemény a verseny, sokan elvéreznek. Egy két finomabb vízátkelés után Prokop és Nasser megmutatta: gázelvétel nélkül is át lehet úszni a patakon… Van róla videó is, lehet, hogy megmutatom… Maaajd! (még mielőtt a héten többen számon kérnétek…)

friciek_a_tuzzel_jatszanak_10

Nem volt hírünk arról, hogy mik a további lépések, így a kis médiás csapat a programnak megfelelően, bár Friciéket sajnos mellőzve az 5. szakaszra érkezett, ahol szélmalomból volt bőven. Látványos visszafordító, rengeteg ember, kilométeres gyaloglás a kocsisor végéről. Elvileg át lehetett volna sétálni a gyors után a mellette lévőre is, de ennyi tüskés bokrot összesen nem láttam, mint amennyit erre a másfél kilométerre 'ültettek'. Kihagytuk a sétát, mentünk a napi utolsó szakaszra, mert még mindig nem volt infóm arról, lesz a szombaton szuperrally.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_11

Ugyan hatalmas időveszteséggel, de pontokért autózik a magyar páros a szombati napon. Az autón kipufogót cseréltek és az MM Motorsport szerelői mindent megtettek azért, hogy végig versenyezzék a mieink a 2011-es Szardínia Rally-t. Tehát szombaton ott lesznek a magyarok, mindkét párosunk szuperrally szabályai alapján megkapta összetettben a kimaradt gyorsasági szakaszokért 'járó' 5-5 perceket. Friciék 35 perc hátrányban vannak az elejétől.

A WRC mezőny durván közlekedik, a gyáriak és Petter hiányoztak fizika órákról. Novikov is komolyan nyomta, szerintem a srác az elmúlt évben otthon a sztyeppén gyakorolt.

Az SWRCben számítani lehetett rá, hogy Al-Attiyah és Prokop őrült módjára fog közlekedni és aki már hallott a Turán Motorsport autóját a jordánia  futamon lelkesen szerelő, most Szardínián az 5 éves Ford szerződésnek köszönhetően autózó Ott Tanakról, az tudta: észt barátunk valahol az SWRC mezőny elejében fog csatázni.

Szombaton is kövessétek figyelemmel az eseményeket!

 

Ez a hír most jelenik meg 7228. alkalommal
címkék: Turán, Szardínia
Share |
World Rally Championship 2011
Rally Italy - Sardegna 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2025.06.27-07.01.

részletes infóink

2025.07.04-07.

részletes infóink

2025.07.06.

részletes infóink

2025.07.12-13.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k