Évzáró LADA találkozó - 2024.október 13. - Mogyoród, Ring autós mozi
Friciék a tűzzel játszanak
Élménybeszámoló - 3.
2011-05-07
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
733776272
Napi oldal:
31712
Jelenleg:
4360
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 11.futam, Chile Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
207
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
178
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
140
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A pályabejárással fejeztem be az élménybeszámolót, most kettőt kapsz egyben, sampont és hajkondícionálót… Shakedown és az első versenynap.

Csütörtökön délelőtt végre láthattuk mozgásban a shakedown-on MINI WRC-ket. Jól mozognak…

friciek_a_tuzzel_jatszanak_1

Akik ott voltak, láthatták, ahogy a Citroenek is éghető anyagból készülnek, nem csak a Fordok. Merksteijn autója lángra kapott a shakedown-on, volt egy kis riadalom, csúszott fél órát a program.

Alig több, mint 1 kilométeren olyan nyomokat ástak ki maguknak a WRC-k, hogy mire Érdi Tibiék a délutáni műszakban odaértek, már emelő nélkül lehetett kereket cserélni az autókon, annyira felültek a haspáncélukra a nyomban autózva.
friciek_a_tuzzel_jatszanak_2
Friciék 2x mentek fel a ronda, de kicsi gyorsaságira. Nem volt értelme az autót nyúzni, a shakedown pályája teljesen más jellegű volt, mint azok a szakaszok, amik az elkövetkezendő három napban várnak a fiúkra.
Meg kell említenem egy mások számára megmosolyogtató jelenetet (gondolom az ott lévő olaszok élménybeszámolóit ritkábban olvassátok, és nekik csak egy jó nevetés volt, ami nekem egy komplett szolgáltatás…) A külső íven állva az első visszafordítóban megékezett a másik holland Citroenes és úgy döntött nem a nyomban fordul. Ezt nyomban (vigyázz, ez már itt időhatározó!) le is reagálta az autó kereke és a felület, amin mind a négy kerék hajtott és kaptam egy teljes földzuhanyt!

friciek_a_tuzzel_jatszanak_3

Nem mondhatjuk rám, hogy földhöz ragadt lennék, itt inkább az ellenkezője történt.
Azzal nyugtattam magam, hogy ez a pálya teljesen más, mint a többi, és hogy remélhetőleg nem lesz több ilyen… 

friciek_a_tuzzel_jatszanak_4

A shakedown után szerviz, az autókon az utolsó állításokat végzik az MM Motorsport szerelői. A fiúk a rajtdobogó előtt pihenni mentek, én a sajtóirodán próbáltam egy vállszélességnyi helyet szerezni, hogy a képeket fel tudjam rakni, tudjak kicsit pályabejárós élménycsomagot írni és az otthoni dolgokból is el tudjak intézni párat tűzoltás jelleggel.
Pont elkészültem a rajtceremóniára. Sajnos a VW WRC projektjének sajtótájékoztatója kimaradt az életemből, pedig vicces lehetett, ahogy a komplett MSport és a Citroen Racing az első sorból 'tapsolt' a Skodából cuccokat átpakoló konszernnek, ahol valószínűleg nem azt tűzték a zászlóra, hogy a  'másodikhelyiselég'.

A rajtceremónia 30 méterre volt a rally központjától, nem lehetett arra hivatkozni, hogy valaki nem talál oda. Lelátó, illusztris vendégek, fura pódium, öröm, boldogság. Kár róla többet beszélni, a képek elmondják. Annyi volt, amennyinek egy rajtceremóniának lennie kell.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_5


A pénteki versenynap a WRC mezőnyének új, Nekünk pedig távoli pályákon zajlott. Korán kellett indulni, hogy az első szakaszra odaérjünk, 140 kilométert kellett reggelre beletenni a 159-esbe. 

friciek_a_tuzzel_jatszanak_6

Első szakasz - viszonylag jellegtelen gyorsasági, nagy tempóval.
Latvala felborult, mert hallgat a navigátorára. Bal5 helyett Bal1 volt az info, és már a forgás közben hallhattuk a belsőből, Sorry, sorry! Szerencsére tovább tudtak menni egy darabig, de aztán napközben láttuk, hogy más Forddal is akadt baj.



Friciéket nagyon vártuk, kicsit csalódottak voltunk a tempó láttán, de ilyen az, amikor az ember csak a látványból ítél… Mint később megtudtuk, ekkor már füstben ültek a bódéban.

Rohantunk át a harmadik szakaszra, elvileg nem kellett volna időben odaérnünk a mezőny elejére és ez így is történt. Sajnáltuk, kíváncsiak lettünk volna, hogy a 'watersplash'-t ki milyen bátran meri elnyomni.
A hír megelőzte Friciéket, hiszen még azelőtt kaptuk, mielőtt jönniük kellett volna.

Megint volt (most azért kevesebb) tűz. Szétnyílt a kipufogó és a láng a bódét melegítette kívülről, de belül is jelét adta a szerkezet, hogy melege van. A második gyorsra menő etapon Tanak még megnézte, hogy mit lehet tenni, de sajnos a kiállás tényét kellett közölniük a sportbírókkal.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_7

Nagyon szomorúak voltunk. Rengeteg munka van mögötte és nem tudnak bizonyítani a srácok.
Mondhatnám, hogy milyen jó lett volna, ha legalább a patakig eljönnek, a víz majd hűt a dolgokon egy kicsit, de félek, ezzel nem hűteném le a kedélyeket.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_9

A pataknál jött a mezőny, bár egyre foghíjasabban. A szünetek jelezték: kemény a verseny, sokan elvéreznek. Egy két finomabb vízátkelés után Prokop és Nasser megmutatta: gázelvétel nélkül is át lehet úszni a patakon… Van róla videó is, lehet, hogy megmutatom… Maaajd! (még mielőtt a héten többen számon kérnétek…)

friciek_a_tuzzel_jatszanak_10

Nem volt hírünk arról, hogy mik a további lépések, így a kis médiás csapat a programnak megfelelően, bár Friciéket sajnos mellőzve az 5. szakaszra érkezett, ahol szélmalomból volt bőven. Látványos visszafordító, rengeteg ember, kilométeres gyaloglás a kocsisor végéről. Elvileg át lehetett volna sétálni a gyors után a mellette lévőre is, de ennyi tüskés bokrot összesen nem láttam, mint amennyit erre a másfél kilométerre 'ültettek'. Kihagytuk a sétát, mentünk a napi utolsó szakaszra, mert még mindig nem volt infóm arról, lesz a szombaton szuperrally.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_11

Ugyan hatalmas időveszteséggel, de pontokért autózik a magyar páros a szombati napon. Az autón kipufogót cseréltek és az MM Motorsport szerelői mindent megtettek azért, hogy végig versenyezzék a mieink a 2011-es Szardínia Rally-t. Tehát szombaton ott lesznek a magyarok, mindkét párosunk szuperrally szabályai alapján megkapta összetettben a kimaradt gyorsasági szakaszokért 'járó' 5-5 perceket. Friciék 35 perc hátrányban vannak az elejétől.

A WRC mezőny durván közlekedik, a gyáriak és Petter hiányoztak fizika órákról. Novikov is komolyan nyomta, szerintem a srác az elmúlt évben otthon a sztyeppén gyakorolt.

Az SWRCben számítani lehetett rá, hogy Al-Attiyah és Prokop őrült módjára fog közlekedni és aki már hallott a Turán Motorsport autóját a jordánia  futamon lelkesen szerelő, most Szardínián az 5 éves Ford szerződésnek köszönhetően autózó Ott Tanakról, az tudta: észt barátunk valahol az SWRC mezőny elejében fog csatázni.

Szombaton is kövessétek figyelemmel az eseményeket!

 

Ez a hír most jelenik meg 7164. alkalommal
címkék: Turán, Szardínia
Share |
World Rally Championship 2011
Rally Italy - Sardegna 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
28293031 010203
2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.13.

részletes infóink

2024.10.10-13.

részletes infóink

2024.10.12-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k