ŐSZI LADA TALÁLKOZÓ - 2025.10.19. - Mogyoród, Autós Mozi
Friciék a tűzzel játszanak
Élménybeszámoló - 3.
2011-05-07
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
790484472
Napi oldal:
25043
Jelenleg:
1335
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A pályabejárással fejeztem be az élménybeszámolót, most kettőt kapsz egyben, sampont és hajkondícionálót… Shakedown és az első versenynap.

Csütörtökön délelőtt végre láthattuk mozgásban a shakedown-on MINI WRC-ket. Jól mozognak…

friciek_a_tuzzel_jatszanak_1

Akik ott voltak, láthatták, ahogy a Citroenek is éghető anyagból készülnek, nem csak a Fordok. Merksteijn autója lángra kapott a shakedown-on, volt egy kis riadalom, csúszott fél órát a program.

Alig több, mint 1 kilométeren olyan nyomokat ástak ki maguknak a WRC-k, hogy mire Érdi Tibiék a délutáni műszakban odaértek, már emelő nélkül lehetett kereket cserélni az autókon, annyira felültek a haspáncélukra a nyomban autózva.
friciek_a_tuzzel_jatszanak_2
Friciék 2x mentek fel a ronda, de kicsi gyorsaságira. Nem volt értelme az autót nyúzni, a shakedown pályája teljesen más jellegű volt, mint azok a szakaszok, amik az elkövetkezendő három napban várnak a fiúkra.
Meg kell említenem egy mások számára megmosolyogtató jelenetet (gondolom az ott lévő olaszok élménybeszámolóit ritkábban olvassátok, és nekik csak egy jó nevetés volt, ami nekem egy komplett szolgáltatás…) A külső íven állva az első visszafordítóban megékezett a másik holland Citroenes és úgy döntött nem a nyomban fordul. Ezt nyomban (vigyázz, ez már itt időhatározó!) le is reagálta az autó kereke és a felület, amin mind a négy kerék hajtott és kaptam egy teljes földzuhanyt!

friciek_a_tuzzel_jatszanak_3

Nem mondhatjuk rám, hogy földhöz ragadt lennék, itt inkább az ellenkezője történt.
Azzal nyugtattam magam, hogy ez a pálya teljesen más, mint a többi, és hogy remélhetőleg nem lesz több ilyen… 

friciek_a_tuzzel_jatszanak_4

A shakedown után szerviz, az autókon az utolsó állításokat végzik az MM Motorsport szerelői. A fiúk a rajtdobogó előtt pihenni mentek, én a sajtóirodán próbáltam egy vállszélességnyi helyet szerezni, hogy a képeket fel tudjam rakni, tudjak kicsit pályabejárós élménycsomagot írni és az otthoni dolgokból is el tudjak intézni párat tűzoltás jelleggel.
Pont elkészültem a rajtceremóniára. Sajnos a VW WRC projektjének sajtótájékoztatója kimaradt az életemből, pedig vicces lehetett, ahogy a komplett MSport és a Citroen Racing az első sorból 'tapsolt' a Skodából cuccokat átpakoló konszernnek, ahol valószínűleg nem azt tűzték a zászlóra, hogy a  'másodikhelyiselég'.

A rajtceremónia 30 méterre volt a rally központjától, nem lehetett arra hivatkozni, hogy valaki nem talál oda. Lelátó, illusztris vendégek, fura pódium, öröm, boldogság. Kár róla többet beszélni, a képek elmondják. Annyi volt, amennyinek egy rajtceremóniának lennie kell.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_5


A pénteki versenynap a WRC mezőnyének új, Nekünk pedig távoli pályákon zajlott. Korán kellett indulni, hogy az első szakaszra odaérjünk, 140 kilométert kellett reggelre beletenni a 159-esbe. 

friciek_a_tuzzel_jatszanak_6

Első szakasz - viszonylag jellegtelen gyorsasági, nagy tempóval.
Latvala felborult, mert hallgat a navigátorára. Bal5 helyett Bal1 volt az info, és már a forgás közben hallhattuk a belsőből, Sorry, sorry! Szerencsére tovább tudtak menni egy darabig, de aztán napközben láttuk, hogy más Forddal is akadt baj.



Friciéket nagyon vártuk, kicsit csalódottak voltunk a tempó láttán, de ilyen az, amikor az ember csak a látványból ítél… Mint később megtudtuk, ekkor már füstben ültek a bódéban.

Rohantunk át a harmadik szakaszra, elvileg nem kellett volna időben odaérnünk a mezőny elejére és ez így is történt. Sajnáltuk, kíváncsiak lettünk volna, hogy a 'watersplash'-t ki milyen bátran meri elnyomni.
A hír megelőzte Friciéket, hiszen még azelőtt kaptuk, mielőtt jönniük kellett volna.

Megint volt (most azért kevesebb) tűz. Szétnyílt a kipufogó és a láng a bódét melegítette kívülről, de belül is jelét adta a szerkezet, hogy melege van. A második gyorsra menő etapon Tanak még megnézte, hogy mit lehet tenni, de sajnos a kiállás tényét kellett közölniük a sportbírókkal.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_7

Nagyon szomorúak voltunk. Rengeteg munka van mögötte és nem tudnak bizonyítani a srácok.
Mondhatnám, hogy milyen jó lett volna, ha legalább a patakig eljönnek, a víz majd hűt a dolgokon egy kicsit, de félek, ezzel nem hűteném le a kedélyeket.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_9

A pataknál jött a mezőny, bár egyre foghíjasabban. A szünetek jelezték: kemény a verseny, sokan elvéreznek. Egy két finomabb vízátkelés után Prokop és Nasser megmutatta: gázelvétel nélkül is át lehet úszni a patakon… Van róla videó is, lehet, hogy megmutatom… Maaajd! (még mielőtt a héten többen számon kérnétek…)

friciek_a_tuzzel_jatszanak_10

Nem volt hírünk arról, hogy mik a további lépések, így a kis médiás csapat a programnak megfelelően, bár Friciéket sajnos mellőzve az 5. szakaszra érkezett, ahol szélmalomból volt bőven. Látványos visszafordító, rengeteg ember, kilométeres gyaloglás a kocsisor végéről. Elvileg át lehetett volna sétálni a gyors után a mellette lévőre is, de ennyi tüskés bokrot összesen nem láttam, mint amennyit erre a másfél kilométerre 'ültettek'. Kihagytuk a sétát, mentünk a napi utolsó szakaszra, mert még mindig nem volt infóm arról, lesz a szombaton szuperrally.

friciek_a_tuzzel_jatszanak_11

Ugyan hatalmas időveszteséggel, de pontokért autózik a magyar páros a szombati napon. Az autón kipufogót cseréltek és az MM Motorsport szerelői mindent megtettek azért, hogy végig versenyezzék a mieink a 2011-es Szardínia Rally-t. Tehát szombaton ott lesznek a magyarok, mindkét párosunk szuperrally szabályai alapján megkapta összetettben a kimaradt gyorsasági szakaszokért 'járó' 5-5 perceket. Friciék 35 perc hátrányban vannak az elejétől.

A WRC mezőny durván közlekedik, a gyáriak és Petter hiányoztak fizika órákról. Novikov is komolyan nyomta, szerintem a srác az elmúlt évben otthon a sztyeppén gyakorolt.

Az SWRCben számítani lehetett rá, hogy Al-Attiyah és Prokop őrült módjára fog közlekedni és aki már hallott a Turán Motorsport autóját a jordánia  futamon lelkesen szerelő, most Szardínián az 5 éves Ford szerződésnek köszönhetően autózó Ott Tanakról, az tudta: észt barátunk valahol az SWRC mezőny elejében fog csatázni.

Szombaton is kövessétek figyelemmel az eseményeket!

 

Ez a hír most jelenik meg 7257. alkalommal
címkék: Turán, Szardínia
Share |
World Rally Championship 2011
Rally Italy - Sardegna 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
060708 09 101112
131415 16171819
20 21 22 2324 2526
27 28 29 30 31 01 02
03 04 05 06070809

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k