Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Jöttek, mentek, győztek!
Czakó Janek átült a jobb oldalról
2011-10-17
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684410289
Napi oldal:
70288
Jelenleg:
703
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Czakó Janek nevét a leginkább talán ifj. Ranga Laci nevével együtt ismerhetjük, hiszen szenzációs párost alkottak „valaha”. Most viszont bizonyára a komplett rallye2 mezőny is megtanulta ezt a nevet, hiszen a Baranya Kupán sikerült mindenkit maguk mögé utasítani. A kérdéseimre ezúttal a pilótának szegődött Janek válaszolgatott.

jottek_mentek_gyoztek_1

Baranya Kupán te vezettél egy versenyautót!
Hányadszor fordult ez elő, hogy pilótaként versenyeztél?
A nyár végi Mecsek Rallye2-vel együtt - ahol 4 km-t sikerült megtenni - hét alkalommal ültem a jobb oldal helyett a balon. De versenykörülményeken kívül több alkalom is volt. :-) Volt egy kupás Suzuki Swiftem, amit szinte utcai autóként használtam, városban nagyon lendületesen lehetett közlekedni vele, így sokat tanultam abban az időben.

Miért bújtál eddig az itiner mögé, ha a kormányt is ilyen jól tekered?
Nem bújtam el, de erre volt lehetőségem és maximálisan ki is elégített az elmúlt évek alatt. 2004 és 2006 között fantasztikus éveink voltak Ranga Lacival, ugyanakkor az idő múlásával már nem éreztem azt, amit korábban.
Nem vágyom, és nem is vágytam soha nagy elismerésre, de valahogy a navigátori szerep egy nem túl megbecsült „szakma”. Sokszor rosszul esik a navigátoroknak - remélem beszélhetek a többi navigátor nevében is - , hogy annyit sem érdemelnek, hogy a nevüket megemlítsék az összefoglalókban. Sok a munka a versenykiírás megjelenésétől a cél park fermé-be érkezésig. Amikor a pilóta már alszik, addig a navigátor másol és radíroz, átnézi az etapokat, kiszámolja a benzin mennyiséget, és sokszor nincs arányban ez a befektetett idő és energia az élvezeti faktorral. Főleg, ha a dolgos hétköznapok után érkezünk a versenyre.

jottek_mentek_gyoztek_2

De most tényleg: ellested a vezetés technikáját miközben az itinert olvasgattad másoknak, vagy valóban a véredben van?
Nagyon kicsi gyerek voltam, amikor apu ölében ülve már vezethettem. Hárman vagyunk testvérek, és én, mint legkisebb, megnyertem a középen ülés lehetőségét a hosszú családi utazások alkalmával. Amíg tőlem jobbra és balra is aludtak a tesók, addig én órákig a faterom bámultam, hogy hogyan is kell vezetni. „Kábé” ez történt a versenyautóban is.
Navigátorként nagyon könnyű ellesni bizonyos fogásokat, sőt igazából mindent meg lehet tanulni, ami ahhoz kell, hogy az alapok meglegyenek a vezetéshez. Egy ügyes kezű pilóta mellett könnyű megszokni a féktávokat, a kanyar tempót stb., sokszor meglepődtem, amikor Sasa leszabályzáson befeszegette a kanyarokba a Suzukit. De pl. egy gyengébb képességű mellett megtanulható, hogy mit nem kell csinálni… és mindezt más kárán! :-)
Nem mondom, hogy a véremben van, de azt hiszem, van technikai érzékem, rengeteg megfizethetetlen tapasztalatom Ranga Laci és Ollé Sanyi mellett, ami hatalmas segítség lehet. Mindenképp hátrányban van az, akinek nem adatott meg, hogy lemásolja a látottakat és magától kell, hogy rájöjjön a dolgokra. Mert nem biztos, hogy nehéz elfordítani a kormányt és padlón elfordulni egy kanyart, csak hát el kell hinni, hogy ez megvalósítható! Valamint azt is megtanultam, hogy néha azért könnyű okoskodni a jobb oldalról. :-)

jottek_mentek_gyoztek_5

Kazár Miki után szabadon, vagy te azért visszaülsz majd a jobb1-be?
Nincs komoly ambícióm már a navigáláshoz, de egy S2000-es autóban egy top pilóta mellett azért el tudnék képzelni egy évet. Ami még motiválna, az a VB szereplés, ahogyan most Friciék csinálják. Egy ilyen projektben szívesen részt vennék. Vagy például Ollé Sanyival pár IRC, vagy horvát bajnoki futamon. Most a vezetés egy újabb élményt nyújtott és sokat járok crossmotorozni, ami kielégíti a bennem lévő versenyszellemet. Szóval meg vagyok a jobb1 nélkül! :-)

Ki navigált neked? És miért ő? Eszedbe sem jutott, hogy a barátnőd is navigátor, vagy Marcsiban nem bízol azért annyira, hogy rábízd magad az autóban? :-)
Az állandó navigátorom a testvérem, Czakó Palkó. Ő elcserélhetetlen! Az eddig pilótaként teljesített versenyeken - egy kivételével - mindig együtt mentünk. Ő ad egy pluszt, nagyon bízik bennem, és ez nagyon jó érzés. Bár szerintem egy kicsit túl értékel. :-) Szerencsére még nem ment „igazi pilótával” versenyen, mert akkor könnyen összeomlana benne a rólam alkotott kép. :-)

jottek_mentek_gyoztek_3

Marcsival, aki a menyasszonyom (nehogy megsértődjön a barátnő tituluson:-)), már indultunk együtt az egyik Mikulás Rally-n, Ollé Sanyi egyik N-es Ignis-ével. Sikerült megnyerni a kategóriát, érdekes élmény volt. Teljesen elvonatkoztattunk attól, hogy egy pár vagyunk, és tök jól dolgoztunk együtt, de nem lenne egészséges dolog még ott is együtt lenni. Így is szinte a nap 24 órájában együtt vagyunk.

Miért ilyen csupasz fehér a versenyautótok? Nem volt otthon matrica, amivel teleragasztgassátok? Hűtőmágnest sem tudtál otthonról elcsenni, hogy kicsit jobb legyen a dizájn?) :-) Hol vannak a szponzoraitok???
Az autó Tóth Bálint tulajdona (volt), tőle kaptuk a remek lehetőséget, hogy indulni tudjunk a versenyen. (Amit ezúton is nagyon köszönünk!) És azt beszéltük, hogy az igazi versenyautó színe az fehér!
Igazából az összes szponzorunk rajta volt az autón!:-) A „minimális költségvetéshez minimális designt” elvhez ragaszkodtunk, persze azért volt ám koncepció a csapatban. A két Opel Astra teljesen egyforma lett. Nem láttuk értelmét annak, hogy egy alkalomra vagyonokat költsünk dekorra, főleg, hogy a szponzorok sem tolongnak az ajtónkban. Bezzeg régen a gazdagság szimbóluma volt egy-egy hófehér versenyautó! Nekünk tetszett és Duen is  megdicsérte a testvér Astrákat. Persze azt tudjuk, hogy nem fog egyik rally évkönyv borítójára sem rákerülni a kocsi, és hogy túl látványos fotókra sem számíthatunk. Sajnos a hűtőmágneseink is igazán rondák és olyan gyenge a mágnes rajtuk, hogy még a hűtőről is leesik, nem ám a zobáki dobálós részen az autóról! :-)

jottek_mentek_gyoztek_6

Hogyan értékelnéd ezt a győzelmet?
Szerencse, vagy kemény munka eredménye?
Nehéz az értékelés… de megpróbálom! Szóval, ha a nevezési listát nézem, akkor egyáltalán nem számítottam ilyen eredményre, kb. az ötödik-hatodik hely környékére saccoltam volna magunkat. Aztán a gépátvételen szembesültünk a dízel Astrával és a Kondor-Dara párossal, a Dékányék brutál hangú C2-jével… szóval romlottak az esélyeink! A mi autónk sokkal közelebb áll egy N/3-as autóhoz, mint egy A/7-eshez, ezért ekkor már hátrébb soroltuk magunkat.
Tóth Bálintnak és csapatának rengeteg munkája volt abban, hogy a két autó ott tudjon lenni a rajtnál.
Azt nem mondanám, hogy magára a pályabejárásra túl nagy hangsúlyt fektettünk, de becsületesen felkészültünk. Szóval, ha kemény nem is, de munkánk volt rendesen.
Szerencse? Ez a faktor állandó része a rallye-nak. Elvittünk egy lassítót, szerencsénk volt, hogy a hűtőnk egyben maradt. Sokszor megcsúsztunk, de megoldottuk. Kiestek előlünk Bálinték. Ez is, ha úgy vesszük szerencse. Persze elment a kedvünk egy kicsit az egésztől, amikor kiestek, mert nagyon szerettük volna együtt végigcsinálni a versenyt.
Ugyanakkor viszont próbáltunk gyorsan menni és szerintem sikerült is. Természetesen szem előtt tartva, hogy az autó nem a miénk, és elvileg már el van adva. Utólag már az esőnek is örülök, mert a csúszós körülményekhez valahogy jobban alkalmazkodtunk.
Összességében azt mondanám, hogy az eredmény nagyon jó, de semmiképp sem értékelem túl. Igazi következtetést egy teljes bajnokságban, nagyobb nevezőszám mellett futott év után vonnék le.

jottek_mentek_gyoztek_4

Lesz még ennek folytatása?
Ennek a „két fehér Astrás” dolognak sajnos nem, mert az autó közben elkelt. Az eddigi pályafutásom alatt nagyjából úgy alakultak a dolgok, hogy amelyik évben navigátorként nem futottam teljes évet, akkor tudtam időt, energiát és pici pénzt fordítani a Rally2-re. Bízom benne, hogy a jövőben lesz még lehetőségünk versenyezni. Ez a verseny most feltöltött mindkettőnket egy ideig, de ahogy ismerem magunkat, amint az élmények elhomályosodnak, rögtön elkezdünk majd tervezgetni. Persze ez is, mint minden, leginkább pénzkérdés.

Nekem nagyon hiányzik a régi, jó öreg, jól megszokott Ranga-Czakó páros, hogy minden egyes futamon láthassuk! Van még erre esély, hogy egy komplett bajnokságot ilyen formában versenyezzetek végig?
Ahogy már írtam, az S2000 és/vagy egy VB szereplés motivál, de persze Lacival szívesen nosztalgiáznék, kiváltképp ha S2000-ről vagy VB programról lenne szó.:) Laci, az öccse Peti, Palkó és én szinte 4 testvér vagyunk tízen akárhány éve. Mi szavak nélkül megértjük egymást. Ez nagyon fontos egy ilyen bizalmi kapcsolatban, ami a versenyautóban van. Szerintem mi tökéletesen tudunk együtt dolgozni, akármennyi idő marad ki. És mindig jó volt a hangulat. Olyan összhang van köztünk, ami eredményhez tud vezetni! Ha mi ketten egy autóban ülünk, gyorsabbak tudunk lenni, azonban jelen pillanatban nem nagy esélyt látok rá, hogy együtt versenyezzünk egy teljes évet. Laciék idén sem tudtak teljes évet menni, csak gondolom, hogy anyagi okai lehettek. De ilyen helyzetben, amikor minden forint számít, nagy anyagi hozzájárulás és szponzori kapcsolatok szükségesek navigátori oldalról is. Én ezt nem tudom vállalni és azt a kicsit, amit tudok, azt a Rally2-re és a motocross-ra költöm.

Köszönöm az interjút!
Én pedig köszönöm a lehetőséget!

Ez a hír most jelenik meg 3584. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k