Keleti kényelem, nyugati izgalom...
15. Historic Monte Carlo Regularity - Kőváry Barnáékkal
2012-02-12
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
763460267
Napi oldal:
71117
Jelenleg:
883
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Nagy meglepetés volt mindenki számára, amikor tavaly év vége felé bejelentették Kőváryék, márpedig ők most leporolják a jó öreg Trabantot, és újra mutatványoznak vele párat. Talán sokan kétkedve fogadták, hogy valóban lesz-e belőle bármi is, de most íme itt a bizonyíték: Kőváryék megcsinálták! És nem is akármit, célba vitték a 15. Historic Monte Carlo Regularity-n a legendás kis sárga autót!

Sikerült már kipihenned ezt a „túrát”?
Most már pörgök, mint a búgócsiga! Óriási energiafeltöltés, de cserében irdatlan komoly meló és eszméletlen élmény! Az ázsiai és afrikai túra után azt gondoltam, hogy én már csodát nem fogok látni... hát de!

keleti_kenyelem_3

Milyen volt, mesélj!
Drága testvéreim! Ez a rallye őse! Ez mindennek az alapja! Nagyon komolyan próbáltunk felkészülni, mind az autóval, mind pedig az információkkal kapcsolatban, de a „regularity” fogalma számunkra valami egészen más volt! Megérkeztünk, úgy gondoltuk kellően felkészültünk, tök szuper lesz. Azt vágtuk, hogy nem kell bukósisak, hogy vannak átlagtartó szakaszok és közöttük az összekötő útvonalak, ahol elmegy az ember. Az öregek itt is  lemennek előtte három héttel, hogy bejárják a pályát. No ezt mi nem tettük meg... Nem egyszerű feladat! Nézzél egy papírtérképet a rázkódó Trabantban, 1 mm-es betűkkel és számokkal, keress francia szavakat, és próbálj egyáltalán eljutni a következő gyorsaságihoz, miközben 3500-as magasságban vagy, éjszaka, ahol lefagy a Trabant karburátorában a benzin. Ezt organikus módon orvosoltuk... Jó napot kívánok...vállaljuk! :-) Két választásunk volt: vagy megfagyunk és betakar minket a hó (mivel 4 és fél méteres hófúvásban voltunk), vagy ez a munkás megoldás. Ezeken kívül viszont semmi problémája nem volt a Trabantnak, a 2560 km-es verseny alatt. Semmi! Brutálisan kemény! Még arra sem volt idő, hogy az ember kiszálljon és elszívjon egy szál cigarettát. A rajt pillanatától kezdve egyfolytában menni kell, irdatlanul feszített a tempó, hiszen a Trabinak az etap is verseny, főleg 1000 és 3000 között ingadozva. Fel, majd le... se motorerő, se fék. Szuperkirály, miközben belülről kaparod a jeget, mert ugye nem izzadsz a Trabiban. Embert és gépet próbáló feladat. Az ISUZU szervizautónk 6500 km-t ment, mi csak 2800-at...

Hogyan fogadták a Trabantot?
Nagyon pozitívan álltak a dolgokhoz, iszonyatosan jó fejek. Már van Monaco-i Trabant Fan Club! Azok a sportbírók, akik láttak már VB-t, IRC, tapsolva fogadtak minket, hogy olyan helyen ment el a Trabant, ahol más autó megdöglött. Szinte mindenkinek szöges gumija volt, csak nekünk nem. És ami egy ilyen regularity versenyen a legfontosabb dolog: a kilométeróra (hiszen a métereket igazítod az időhöz), és nekünk mi szakadt el? A kilométerspirálunk! Volt egy tartalék... de az is elszakadt egy óra múlva. Így mi műszeri információ nélkül teljesítettük ezt a Monte Carlo Rally-t. Ami még nagyon kemény,  hogy amikor szembesültek más ország versenyzői (lengyelek, dánok, stb.) ezzel, másnap reggelre ott volt három útvonalleírás a szélvédőnkön!!! Ilyen a hozzáállás, hogy „menjetek-menjetek, csak érjetek célba” és ezt a versenyzőtársaktól kaptuk. A szervezőbizottság minden kérésünket teljesítette, ha bármi problémánk volt, jeleztük hogy nem érünk oda időben, akkor csak annyit mondtak, hogy menjünk, kapjuk a büntetőpontokat, de érjünk el a célig.

keleti_kenyelem_2

A világ legkomolyabb cucca! A rallye őse! Volt olyan, hogy egy 77 éves bácsika is teljesítette ezt a versenyt, csak éppen neki nem ez volt az első, és egy Jaguárban ült! Mi viszont a legnagyobb mélyvízbe dobtuk be magunkat. Nem tudtuk hol vagyunk, nem volt fűtésünk… A legfontosabb, hogy fűtésed legyen, kényelmes autóban üljél, ne hangosban, ne legyen üvegkemény, bukócsöves, sem kemény gátlós. Na, ezek nálunk mind nem stimmeltek! De az, hogy a kétütemű, kéthengeres Trabant ezt végig bírta makulátlanul, 20 lóerővel... mindenki térdreborult és nagyon nagy szeretettel fogadtak minket! Jó érzés volt magyarnak lenni! Volt magyar zászló a kikötőben miattunk. A verseny utáni díjátadó gálán egy összefoglaló kisfilmet vetítenek le, és mit ad isten? Benne volt a kis Trabant!

Ahol nézők álltak, mi ott húztuk a kéziféket és löttyintettük. Nagyon-nagyon nehéz, és nagyon sokat kivesz az emberből, ráadásul egy minimális apró hiba óriási következménnyel járhat. Nagyon jó kapcsolatban kell lenni azzal az emberrel, akivel egy autóban ülsz, ezt a próbát pedig a mi barátságunk Zsoltival, kiállta! Zokogtunk, ordibáltunk... Bélus pedig, mint tyúkanyó vitte a csapatot....


Mit üzennél másoknak?
Aki el szeretne kezdeni ralizni, az először próbáljon ki egy ilyen regularity versenyt, mert mi rájöttünk 20 év után, ez az alap! Nem feltétlenül ezzel a Monte Carloval kell hogy benyisson, de ha Magyarországon elindul, akkor teljesen más fogalma lesz arról, hogy mi is valójában a rallye! Mi már jó ideje a könnyebbik formáját űztük. Ez nem az, de megcsináltuk! Ez a 15. Historic Monte Carlo Regularity volt, amin Trabant még soha nem indult (csak azt megelőzően, amikor ez még nem historic néven futott). Itt mi most sporttörténelmet írtunk, mi voltunk az úttörők, megcsináltuk az ösvényt. És imádják a Trabantot, szeretik, egyszerűen megőrülnek érte! És nem lettünk utolsók gyerekek, egyik kategóriában sem! 315-en rajtoltak, 215-en értek célba, amiből mi lettünk a 203-ok, a különböző kategóriákban pedig lettünk utolsó előttiek, és néggyel az utolsó előttiek is. A leggyengébb autóval mentünk és makulátlanul, hibamentesen, életünk legnagyobb élményén vagyunk túl. Nagyon, de nagyon sokat tanultunk, hogy miről is szól ez! Mindig jó döntéseket tudtunk hozni, mindig jó szituációkba kerültünk, véresen komoly meló hogy végigüld... megold és jól old meg a problémákat. A végén olyan gálaesttel zárul, ahol papagájok köröznek körülötted, artisták ugrálnak és olyan Don Perignont iszol, aminek az ára több mint a Trabant. Csak szmokingban lehetett megjelenni, exkluzív, elegáns... tulajdonképpen ezzel a díjátadóval ünnepeltük mi a 20 éves pályafutásunkat! :-)
Nem lehet összefoglalni ennyiben ezt... örülünk annak, hogy Magyarországot képviseltük, hogy nincs összetörve, célban van, teljesítve, karcmentes! Boldogság, békesség, szeretet! De komolyan: elképesztő!

Folytatás?
Mindenképp szeretnénk menni az IRC-n, vagy a Mecsek Historicon, ill. természetesen a Rally Legend még tervben van a Trabanttal, amúgy meg lesz pályaversenyzés a BMW-vel, hamarosan pedig megyek újra Afrikába az ISUZU-val. Van meló, van dolog! Ez az egy hét egy hosszú napnak tűnt egyébként, 20 órákat mentünk, hármakat aludtunk. De van mit tanulnunk! Levezettem már pár millió kilométert, de most ez olyan volt, hogy „kezdd elölről, menj vissza a múltba, és tanuld meg, hogy mi is volt az őse, az alapja ennek az egésznek!”. Mindezt persze francia nyelvterületen, ahol nem hajlandóak angolul beszélni, a városneveket még fonetikusan sem tudod kiolvasni, nemhogy úgy kiejteni, ahogy ők. Nagyon kemény feladat volt, nagyon sokat nevettünk, saját iróniával tudtuk kezelni az egészet, mert ezt csak így lehet! Nagyon összetett, nagyon durva, és egyszerűen nem tudod utolérni magad. Elképesztő mennyiségű és minőségű élménnyel tértünk haza, amit még most is csak próbál feldolgozni az agyam. Nagyon örülünk, hogy ilyen sokan szurkoltak nekünk Magyarországról.

Próbáltam odafigyelni, hogy a karosszéria ne sérüljön, fontos volt, hogy célba vigyük a Trabit, mert a magyar autósport is megérdemelte ezt! Köszönjük mindenkinek, aki ebben részt vett és segített! Nélkülük ez nem jöhetett volna létre! Elpityeredtünk a célban Zsoltival, és amikor ez megjön, azt jelzi megkaptuk amiért mentünk...
El sem hinnéd, hogy mennyire! :-)

Jövő hétre csinálunk erről egy közönségtalálkozót az SRT Racing Klubban, ahol megpróbáljuk másokkal is megosztani azokat az élményeket, amelyek még nálunk is épp csak „feldolgozás alatt állnak”! Várunk szeretettel mindenkit!

keleti_kenyelem_1 

Ez a hír most jelenik meg 7244. alkalommal
Share |
külföldi verseny
XVe. Rallye Monte-Carlo Historique
Monte Carlo
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k