Keleti kényelem, nyugati izgalom...
15. Historic Monte Carlo Regularity - Kőváry Barnáékkal
2012-02-12
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
785133970
Napi oldal:
25275
Jelenleg:
1711
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Nagy meglepetés volt mindenki számára, amikor tavaly év vége felé bejelentették Kőváryék, márpedig ők most leporolják a jó öreg Trabantot, és újra mutatványoznak vele párat. Talán sokan kétkedve fogadták, hogy valóban lesz-e belőle bármi is, de most íme itt a bizonyíték: Kőváryék megcsinálták! És nem is akármit, célba vitték a 15. Historic Monte Carlo Regularity-n a legendás kis sárga autót!

Sikerült már kipihenned ezt a „túrát”?
Most már pörgök, mint a búgócsiga! Óriási energiafeltöltés, de cserében irdatlan komoly meló és eszméletlen élmény! Az ázsiai és afrikai túra után azt gondoltam, hogy én már csodát nem fogok látni... hát de!

keleti_kenyelem_3

Milyen volt, mesélj!
Drága testvéreim! Ez a rallye őse! Ez mindennek az alapja! Nagyon komolyan próbáltunk felkészülni, mind az autóval, mind pedig az információkkal kapcsolatban, de a „regularity” fogalma számunkra valami egészen más volt! Megérkeztünk, úgy gondoltuk kellően felkészültünk, tök szuper lesz. Azt vágtuk, hogy nem kell bukósisak, hogy vannak átlagtartó szakaszok és közöttük az összekötő útvonalak, ahol elmegy az ember. Az öregek itt is  lemennek előtte három héttel, hogy bejárják a pályát. No ezt mi nem tettük meg... Nem egyszerű feladat! Nézzél egy papírtérképet a rázkódó Trabantban, 1 mm-es betűkkel és számokkal, keress francia szavakat, és próbálj egyáltalán eljutni a következő gyorsaságihoz, miközben 3500-as magasságban vagy, éjszaka, ahol lefagy a Trabant karburátorában a benzin. Ezt organikus módon orvosoltuk... Jó napot kívánok...vállaljuk! :-) Két választásunk volt: vagy megfagyunk és betakar minket a hó (mivel 4 és fél méteres hófúvásban voltunk), vagy ez a munkás megoldás. Ezeken kívül viszont semmi problémája nem volt a Trabantnak, a 2560 km-es verseny alatt. Semmi! Brutálisan kemény! Még arra sem volt idő, hogy az ember kiszálljon és elszívjon egy szál cigarettát. A rajt pillanatától kezdve egyfolytában menni kell, irdatlanul feszített a tempó, hiszen a Trabinak az etap is verseny, főleg 1000 és 3000 között ingadozva. Fel, majd le... se motorerő, se fék. Szuperkirály, miközben belülről kaparod a jeget, mert ugye nem izzadsz a Trabiban. Embert és gépet próbáló feladat. Az ISUZU szervizautónk 6500 km-t ment, mi csak 2800-at...

Hogyan fogadták a Trabantot?
Nagyon pozitívan álltak a dolgokhoz, iszonyatosan jó fejek. Már van Monaco-i Trabant Fan Club! Azok a sportbírók, akik láttak már VB-t, IRC, tapsolva fogadtak minket, hogy olyan helyen ment el a Trabant, ahol más autó megdöglött. Szinte mindenkinek szöges gumija volt, csak nekünk nem. És ami egy ilyen regularity versenyen a legfontosabb dolog: a kilométeróra (hiszen a métereket igazítod az időhöz), és nekünk mi szakadt el? A kilométerspirálunk! Volt egy tartalék... de az is elszakadt egy óra múlva. Így mi műszeri információ nélkül teljesítettük ezt a Monte Carlo Rally-t. Ami még nagyon kemény,  hogy amikor szembesültek más ország versenyzői (lengyelek, dánok, stb.) ezzel, másnap reggelre ott volt három útvonalleírás a szélvédőnkön!!! Ilyen a hozzáállás, hogy „menjetek-menjetek, csak érjetek célba” és ezt a versenyzőtársaktól kaptuk. A szervezőbizottság minden kérésünket teljesítette, ha bármi problémánk volt, jeleztük hogy nem érünk oda időben, akkor csak annyit mondtak, hogy menjünk, kapjuk a büntetőpontokat, de érjünk el a célig.

keleti_kenyelem_2

A világ legkomolyabb cucca! A rallye őse! Volt olyan, hogy egy 77 éves bácsika is teljesítette ezt a versenyt, csak éppen neki nem ez volt az első, és egy Jaguárban ült! Mi viszont a legnagyobb mélyvízbe dobtuk be magunkat. Nem tudtuk hol vagyunk, nem volt fűtésünk… A legfontosabb, hogy fűtésed legyen, kényelmes autóban üljél, ne hangosban, ne legyen üvegkemény, bukócsöves, sem kemény gátlós. Na, ezek nálunk mind nem stimmeltek! De az, hogy a kétütemű, kéthengeres Trabant ezt végig bírta makulátlanul, 20 lóerővel... mindenki térdreborult és nagyon nagy szeretettel fogadtak minket! Jó érzés volt magyarnak lenni! Volt magyar zászló a kikötőben miattunk. A verseny utáni díjátadó gálán egy összefoglaló kisfilmet vetítenek le, és mit ad isten? Benne volt a kis Trabant!

Ahol nézők álltak, mi ott húztuk a kéziféket és löttyintettük. Nagyon-nagyon nehéz, és nagyon sokat kivesz az emberből, ráadásul egy minimális apró hiba óriási következménnyel járhat. Nagyon jó kapcsolatban kell lenni azzal az emberrel, akivel egy autóban ülsz, ezt a próbát pedig a mi barátságunk Zsoltival, kiállta! Zokogtunk, ordibáltunk... Bélus pedig, mint tyúkanyó vitte a csapatot....


Mit üzennél másoknak?
Aki el szeretne kezdeni ralizni, az először próbáljon ki egy ilyen regularity versenyt, mert mi rájöttünk 20 év után, ez az alap! Nem feltétlenül ezzel a Monte Carloval kell hogy benyisson, de ha Magyarországon elindul, akkor teljesen más fogalma lesz arról, hogy mi is valójában a rallye! Mi már jó ideje a könnyebbik formáját űztük. Ez nem az, de megcsináltuk! Ez a 15. Historic Monte Carlo Regularity volt, amin Trabant még soha nem indult (csak azt megelőzően, amikor ez még nem historic néven futott). Itt mi most sporttörténelmet írtunk, mi voltunk az úttörők, megcsináltuk az ösvényt. És imádják a Trabantot, szeretik, egyszerűen megőrülnek érte! És nem lettünk utolsók gyerekek, egyik kategóriában sem! 315-en rajtoltak, 215-en értek célba, amiből mi lettünk a 203-ok, a különböző kategóriákban pedig lettünk utolsó előttiek, és néggyel az utolsó előttiek is. A leggyengébb autóval mentünk és makulátlanul, hibamentesen, életünk legnagyobb élményén vagyunk túl. Nagyon, de nagyon sokat tanultunk, hogy miről is szól ez! Mindig jó döntéseket tudtunk hozni, mindig jó szituációkba kerültünk, véresen komoly meló hogy végigüld... megold és jól old meg a problémákat. A végén olyan gálaesttel zárul, ahol papagájok köröznek körülötted, artisták ugrálnak és olyan Don Perignont iszol, aminek az ára több mint a Trabant. Csak szmokingban lehetett megjelenni, exkluzív, elegáns... tulajdonképpen ezzel a díjátadóval ünnepeltük mi a 20 éves pályafutásunkat! :-)
Nem lehet összefoglalni ennyiben ezt... örülünk annak, hogy Magyarországot képviseltük, hogy nincs összetörve, célban van, teljesítve, karcmentes! Boldogság, békesség, szeretet! De komolyan: elképesztő!

Folytatás?
Mindenképp szeretnénk menni az IRC-n, vagy a Mecsek Historicon, ill. természetesen a Rally Legend még tervben van a Trabanttal, amúgy meg lesz pályaversenyzés a BMW-vel, hamarosan pedig megyek újra Afrikába az ISUZU-val. Van meló, van dolog! Ez az egy hét egy hosszú napnak tűnt egyébként, 20 órákat mentünk, hármakat aludtunk. De van mit tanulnunk! Levezettem már pár millió kilométert, de most ez olyan volt, hogy „kezdd elölről, menj vissza a múltba, és tanuld meg, hogy mi is volt az őse, az alapja ennek az egésznek!”. Mindezt persze francia nyelvterületen, ahol nem hajlandóak angolul beszélni, a városneveket még fonetikusan sem tudod kiolvasni, nemhogy úgy kiejteni, ahogy ők. Nagyon kemény feladat volt, nagyon sokat nevettünk, saját iróniával tudtuk kezelni az egészet, mert ezt csak így lehet! Nagyon összetett, nagyon durva, és egyszerűen nem tudod utolérni magad. Elképesztő mennyiségű és minőségű élménnyel tértünk haza, amit még most is csak próbál feldolgozni az agyam. Nagyon örülünk, hogy ilyen sokan szurkoltak nekünk Magyarországról.

Próbáltam odafigyelni, hogy a karosszéria ne sérüljön, fontos volt, hogy célba vigyük a Trabit, mert a magyar autósport is megérdemelte ezt! Köszönjük mindenkinek, aki ebben részt vett és segített! Nélkülük ez nem jöhetett volna létre! Elpityeredtünk a célban Zsoltival, és amikor ez megjön, azt jelzi megkaptuk amiért mentünk...
El sem hinnéd, hogy mennyire! :-)

Jövő hétre csinálunk erről egy közönségtalálkozót az SRT Racing Klubban, ahol megpróbáljuk másokkal is megosztani azokat az élményeket, amelyek még nálunk is épp csak „feldolgozás alatt állnak”! Várunk szeretettel mindenkit!

keleti_kenyelem_1 

Ez a hír most jelenik meg 7319. alkalommal
Share |
külföldi verseny
XVe. Rallye Monte-Carlo Historique
Monte Carlo
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k