ALLSTAR HUNGARY SUPERSPECIAL 2024 ÉS DRIFT VERSENY
Kellett egy hátsókerekes!
Béres Józsi szerint a hóban csak hátul hajtóssal érdemes autózni
2014-08-26
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
691955490
Napi oldal:
104074
Jelenleg:
1766
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Portugal Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
110
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
86
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
79
4. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
71
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
70
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
49
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 2.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
35
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
4. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
5. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
6. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
7. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
25
8. Diego Ruiloba
Citroen C3 Rally2
23
9. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
19
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
67
2. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
51,4
4.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
41,5
6. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
7.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
24
8. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
74
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
46
3. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
40,75
4. Hevesi Norbert
BMW E36
35
5. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
6. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
7. Petróczy Péter
LADA VFTS
23
8. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
19
9. Cseri József
LADA VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
24
2.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
15
3.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
10
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
45
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
37,5
3. Baksai László
Lada VFTS
33,5
4. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
5. Görög Péter
Citroen C2 R2
26
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
7. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
8. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
5. Simon György
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
2. Géczi László
Lada 2107
25
3. Kovács Dominik
Opel Astra
24
4. Bíró Gergő
Opel Astra
23
5. Kerekes Bence
Lada VFTS
19
6. Molnár Ferenc
Honda Civic
15
7. Kosztolányi L.
Lada 2101
13
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
11
9. Pete László
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
Rallyongók fóruma
oldalanként | növekvő
összesen: 392 hozzászólás • 20 oldal
272. • 2012-08-30 18:18:26
Helo mindeki.
Vasárnap tervbe van a SRT sprintbajnokság vesenye Petőfibány-Rózsaszentmárton-Ecséd között. Ha valakit érdekel jelezzen a rubi313@freemail.hu címen. Indulás Győrből vasárnap kora hajnalban.
271. • 2012-08-25 09:36:43
Valaki segítség!!! a terep rally egyik térképét sem találom a Rába híd - Pápoc érdekelne ha valaki megtalálná és ide belinkelné igen megköszönném !!
270. • 2012-06-11 12:18:30
Hali.
Tervezek egy látogatást Waldviertel rallyra idén.Oktoberi utolsó hétvégén,péntek-szombat.Szóval 1 hely kiadó.
Nomád stílus(Kombi astraában alvás,szabadtéren sütés).
Elérhetőségek megtalálhatók a nevem alatt.
269. • 2012-05-20 16:48:47
Bocs, nem ebbe a fórumba akartam!
268. • 2012-05-20 04:45:17
Nagyon szép verseny volt a tegnapi prológ.
Már csak a mai gyors maradt hátra. Most indolunk. helyeslek
267. • 2012-05-19 20:31:07
Sajnos egy eleg szomoru friss hir :(((((( sírok

http://automotorcenter.hu/rally-hirek/rally-hirek-belgium-tragikus-baleset-a-sezoens-rallyn.html
266. • 2012-05-14 09:45:48
szevasztok. Nekem egy furcsa kérdésem lenne, de rallyhoz van pici köze. Szeretnék az oldalsó ablakra csináltatni olyat mint a rally autókon hogy a 2 név plusz a zászlók mellettük, de sehol se találok ilyen matricás dolgot. Tud vki segíteni hogy ilyet hol tudok csináltani? esetleg az email cimemre is írhattok, ha itt nem fogom látni. email: skyline5@freemail.hu segítsetek mert nagyon kéne olyan :) köszönöm
265. • 2012-04-23 21:11:27
18.Miskolc Rally 2011 Prológ
Szeretnél hasonló élményben részesülni május 1-jén Budapest belvárosában? Lájkoljátok a Maximmun Racing Team facebook oldalát, és ha elérjük az 500 rajongót, sorsolunk! A legszerencsésebb beülhet Kazár Miki mellé az Evo IX jobb1-ébe! Hajrá! :)

Maximmun Racing Team facebook oldala
264. • 2012-04-13 20:04:46
Remember...remember.... ez maradt itthon..
Szenzációs sárga autó, jó pilóta, és egy mára elfeledett gyorsasági itt
263. • 2012-04-07 12:16:30
hello istván biztos nem emlékszel rám gál jános vagyok,csobánkárol,tibinek barátja ,sok sikert és mutasd meg hogy kell versenyezni,elég jok vagytok te vagy a jo te leszel a bajnok.sok sikert kéz lábbtörést csak egy mondás ,ne érts félre,hajrá te vagy jobb, forgatom a szemem
262. • 2012-04-07 12:00:55
Amit írtál a Historic bajnokságról az is igaz.(Szívem csücske)Mert ma Magyarországon jóval több Historic versenyautó áll bevetésre készen mint ami el is indul egy bajnokin.Ez csak a pénznek tudható be.Mint nevezési díj mint az FIA szábájokhoz való ragaszkodás végett.Volt hagyva némi idő ugyan de szerintem még egy kicsit kéne várni,ugyan is mire felöltözik egy páros az pont annyi pénzbe kerül mindha a NASA-l vennének ruhát.
261. • 2012-04-07 09:02:33
Ma Sáta-Borsodbóta között Hadik Bandiék fogják tesztelni az új N14-es Subarut és a régi N14-esüket! Pontos időpont nincs de körülbelül 13:00 - 15:00-ig érkezhetnek meg és olyan 18:00-ig madadnak! helyeslek Már tegnap is voltak igaz kevés ideig!
260. • 2012-04-06 19:27:03
nem leszek olyan helyzetben, hogy hozzájussak a menetlevélhez! :D
Tudom, erősen sarkosítok, de azért szerintem Te is tudod, mindig vannak őrült emberek egy-egy kategóriában akik kis autóval, meglepőket mennek.... pl. R2-ben suzuki kupa...Asi, Hevesi.... de kicsit korábbról suzukival Turi, Bútor...ladával Cigány, Matics, Kiss A. Wieszt...és még fel lehetne sorolni vagy 100 nevet, sőt most is vannak jópáran..... de ugye nem gondolod egy kategória kikapni GSI-vel Suzukitól, vagy Micuval Ladától (szinte összes gyorson) Nem R1-be való...nincs vele probléma, csak nem oda való.
Am. osztom az írásod, mert szerintem is gyorsabb az R1 eleje, még nézve is érezhető a különbség.
Nekem is van olyan haverom, mire összeállt minden, és egy ütőképes N-es ladát összeraktak, megismerték az autót, kategóriában elég jók lettek volna már ami akkor igen komoly volt, mert voltak vagy 40-en ( de ugye kinek írom...) bevitték katonának, és mire leszerelt, már akkor sokat változott minden..90-es évek eleje...
Az is egy külön történet amiről Ő beszél, miszerint a mostani rally egy kalap...... mert Ők még átmentek árkon-bokron, a mostani autókat meg picit megütik, ott a vége...
Na mind egy, Van hozzá erőtök, és lelkesedés, akkor mihamarabb sikerüljön a historic....Nálunk sajna ez is gyerekcipőben jár, meg ott is indokolatlanul soknak tartom a nevezést, mert biztos vagyok benne, kis nevezésnél sokkal többen lennének, és előjönnének az "őrült" szegényebb driverek, mert így az is unalmas... és ott is beleférne egy nyitottabb kategória, mint akár a Cseheknél (csak hogy megint írjam) mert pl. ott is van olyan historicos Skoda, amiben szekvencionális váltó van.... de szigorúan 13-as kerékkel megy, nem 15-el, mégis el tud fordulni.
259. • 2012-04-06 18:28:08
Még annyit: ha valamilyen csoda folytán néhány éven belül elindulnánk a Historic Bajnokságban (persze, ha lesz) és megverne minket egy sokkal gyengébb autó (bizony lenne rá esély), a beíróban miről ismerünk meg? Csak azért kérdezem, mert ha neked adjuk oda a menetlevelet, nekünk újabb ~15 év kényszerszünet. vigyorgok
258. • 2012-04-06 18:16:22
Kedves Sibera! Szerintem Magyarország, de az egy másik fórum lenne… Úgy gondolom, hogy valamilyen, dictus magister féle megoldás lenne jó. Szerintem is menjen mindenki, aki tud, viszont a tempójának megfelelő rajtszámmal. Egyébként a visszasírt ’80-as, ’90-es években is a nézők nagy többsége a másodosztályt favorizálta ( szinte minden versenyen és kanyarban ezt tapasztaltam ), pedig az R1 gyorsabb, ha kellett pontosabb (persze ilyenkor a többség számára látványtalan ) volt. Én a versenyzőtársaimmal jártam versenyt nézni és nekünk a R1 volt a csúcs látványban is. Én nem élveztem annyira az eséseket, mert tudtam, hogy néhány esetben ez, a páros számára a rallye pályafutásuk legvégét is jelentheti. Volt néhány 1-2 versenyes ill. 1-2 gyorsos ismerősöm,barátom, tudnának mesélni… Nem értettem, hogy a nézők nagyobb része miért látja úgy, hogy aki felmegy R1-be, elfelejt vezetni, mindig spórol az autóval, stb. Tehát már akkor is volt egy ilyen antagonisztikus ellentét a R1 és R2 megítélése között. A feljutásról: akkor is volt pl. méltányossági licenc és voltak nagyon-nagyon népes és nagyon népes kategóriák. Az utóbbiakból a számok alapján könnyebb volt felkerülni, ismétlem a számok alapján, de ez ugyebár rallye. Viszont bármilyen feljutási rendszerről is beszélünk, a legfontosabb megmarad: A PÉNZ. Ha valakinek több van belőle, minden versenyen el tud indulni, nem kell annyira spórolnia, 100%-on mehet, többet tud edzeni(ez most a teszt ) ,erősebb/megbízhatóbb az autója, komolyabb szervízcsapatot tud megfizetni és sorolhatnám az ünnepek végéig. A lényeg: előbb vagy utóbb felkerül. Annak idején mi is vertünk túrában csontszéria Trabanttal majdnem teljes A-s trabis mezőnyt (az N-eseken kívül), meg jónéhány N-es Zsigulit. Aztán végül Opel Kadett GSi –vel „romboltunk” és minket vertek széria Suzukikkal. Én egyik esetben sem örültem volna, ha valaki ezért versenyzői engedélyeket vont volna be. Gondolom, hogy csak képletesen írtad, de akkor is bántó. Te végül nem indultál el egy versenyen sem, aki ezt már megtette vagy meg fogja tenni, én tisztelem és tisztelni fogom. Ez egy alap tisztelet, aztán ehhez jönnek a további jó vagy rossz tapasztalatok, de az alap meg kell, hogy maradjon. Az általánosítás viszont megsérti ezt.
Sajnos Magyarország más pályát fut be, mint Csehország, de ez is egy másik fórum lenne. A rallye pedig valamilyen formában a lenyomata. A csehekhez, pláne nyugati országokhoz képest nálunk kezd eltűnni az a bizonyos középosztály. Szerintem innen is jöhettek volna az általad javasolt kupákba, viszont ilyen társadalmi viszonyok között ez nagyjából kiesik. Tehát marad a felső kategória (autókban is ) ,aztán némi űr, majd a kisebb, olcsóbb versenyek. Persze ezt is oldalakon keresztül lehetne tagolni, mert így általánosító, ill. ez is csak egy vélemény.
A szponzorpénzekről meg miket is ír az a cikk, valamilyen szokatlanul erős anyagot szívott az író? kacsintok neszóljszám
257. • 2012-04-06 16:05:47
jól mondod
de, egyszerűbb mindenkit lehúzni...
256. • 2012-04-06 15:55:43
Tévedés.
Nem azért írok, mert azt gondolom, ettől változna is valami.
Nem hiszem a mai világban egy "górét" is érdekelné ki miért tiltakozik!
...egy vélemény a sok ember közül...van aki így látja, és biztos vagyok benne, sokkal többen nem! Ez van!

annyi hozzáfűznivalóm lenne pestitomi az írásodhoz... ha már magyar szurkolói klub..
Vannak Nálam sokkal többet Csehországba kijáró embrek...Dicsérjük a rallykat, mert van miért! Ez anno eljutott még Kopeckyékhez is, és hogy lásd mennyivel máskép gondolkodnak, Kopeckyék szerveztek egy murva tesztet nálunk, ahová meghívtak Minket, mint Cseh fanokat! Tudod mi lett a vége? nah ez magyarország, csupa kis betűvel! A sok senkiházi irígy mocsok bekavart, hogy nehogymár, idejön egy sztár (!) és nem a lóvés kölyköket, meg celebeket fogja vinni, hanem fórumokon írkáló senkiket......
Kopeckyék meg elmentek máshova tesztelni...
Ilyenek után (is!) lelkesedjek itt bármiért?
255. • 2012-04-06 14:26:59
Kedves Sibera! Ha ennyi ideje és ennyire jól látsz minden problémát, javaslom, hogy alakíts pl. egy szurkolói klubot (pl. a fociban is van ilyen, sőt elképzelhető, hogy külföldön a rallye-ban is, ezt te jobban átlátod). Ha jól csinálod, elég sok embert tudsz mozgósítani és ezzel, az általad felépített háttérrel lehet, hogy el tudsz érni egy bizonyos mértékű érdekképviseletet. Hogy mekkorát és van-e egyáltalán értelme? Meg kell csinálni és akkor kiderül! Ezt csak azért írom, mert úgy gondolom, hogy az „okádás” –nak így önmagában semmi értelme,sőt inkább rombol. Eddigi hozzászólásidból arra következtetek, hogy versenyek rendezésében eddig nem segédkeztél, valami miatt versenyautóba sem ültél (bár megtetted volna…), viszont meglehetősen általánosító és bántó módon ütöd-vágod azokat, akik ezt már megtették. Kritikáid nagy része jogos, de ha te nem vállalsz semmit, akkor ez nagyon, de nagyon kevés… Még annyit: természetesen magyar szurkolói klubra gondoltam…
254. • 2012-04-06 10:35:44
Bemelegítésképpen itt egy link a rallye-val kapcsolatban.
Két oldalas, és a második oldal érdekesebb talán mint az
első. Ajánlom mindenki figyelmébe a kommenteket is,
itt van belőlük egy kis ízelítő:

Nem "csak" a vezetők. Csodálkozom is, hogy ilyen őszintén
írtak erről a témáról. Ha a NAV megkapargatná a nagyobb
csapatokat, sok száz év börtönt kioszthatna és sok száz fiktív vállalkozást göngyölíthetne fel. Elmenni egy
közgyűlésre, vagy szakággyűlésre? Tényleg nincs értelme -mindjárt be is bizonyítom, hogy miért. Legyen a tét például a tisztségviselők választása, meg lokális szabálymódosítások. A skodás-ladás-opeles-suzukis társaság - aki viszi a hátán magát a versenyzést - elmegy és egyesületenként egy szavazattal próbálja érdekeit érvényesíteni. Igenám, de megjelennek a nagy és gazdag hordák és kiderül, hogy a közgyűlést megelőző héten összesen százhuszonhárom új egyesületet egyeztek be a cégbíróságon - ugyanennyi szavazattal gazdagodtak. Válassz így szakágvezetőt, válassz így elnököt, versenyhelyszínt, gumiszabályt, stb. Inkább nem megy el - olcsóbban jön ki mindenki. A nagy pénzmosodáknak pedig leáldozott - nincs pénz és kész. Akkor sincs, ha kilencven százalékot adnak vissza zsebbe. Amúgy is jelmezbállá alacsonyodott az "élmezőny" - makulátlan autók, makulátlan ruházatok, bögyös szőkék felvonulása, fizetett cikkek a magazinokban a nagy semmiről. Ugyanezt elmondhatjuk a gyorsasági szakágról is, bátran
LINK

A saját véleményem:

Szinte mindenben egyet tudok érteni Jocival, és Siberával (nevezhetjük Őket a nép hangjának), kivéve két dologban.
1.
Utánpótlás kérdés. Sajnos ma, egyéb sportágakban is meghatározó jelentősége
van a tehetséges ifjú sportolók anyagi hátterének. Ez alól a rallye sem kivétel, sőt
itt fokozottan érvényes. Talán akkor lehetne ezt a szövetségen számon kérni, ha
lenne egy egységes, nagyvonalú támogatói háttér a rallye mögött, ami áldozhatna erre.
De nincs!

2.
Sajnos nem lenne elég, ha a jelenlegi vezető tisztséget betöltő emberek (és sleppjük)
el lenne zavarva a rallye környékéről. Addig, amíg szervezeti változások nem jöhetnek létre, addig majdnem teljesen mindegy, hogy személy szerint kik a vezetők.
A szervezeti megújulás legnagyobb akadálya ma, hogy nemzetközileg, országonként csak egy szervezetet fogadnak el a sportág képviselőjeként. Erre hivatkozva, és a sporttörvényre,
minden megújulási javaslatot lesöpörnek az asztalról.
A képviselettel kapcsolatban el lehetne gondolkodni azon, hogy míg egyéb sportágakban,
pl. a labdajátékok terén, ahány sportág, annyi szövetség van (kosárlabda-, kézlabda-,
labdarúgó-, stb szövetségek), addig az autósportokat csupán egy szövetség képviseli,
holott itt is lehetne rallye-, gyorsasági-, drift-, stb. szövetség, és rögtön tisztább lenne a kép.
Ha megújulásról beszélünk, akkor ez kell, hogy legyen az egyik irány.
Jelzem, hogy az érvénybe lévő rendszer megváltoztatása nem kis falat, mert ez hozzátartozik
a világ működtetésével kapcsolatos szerep leosztásokhoz.

Maradva a szervezeti struktúránál, a látszat alapján van egy rosszul, de demokratikusan működő MNASZ, a számtalan bizottságával ami a demokrácia terhével a vállán képtelen
irányt változtatni, ha kell. (Mi lett volna Kolombusz Kristóffal, ha a hajója demokratikus irányítás alatt lett volna! Soha nem fedezte volna fel Amerikát, még most is az Atlanti
óceán közepén keringenének, ahogy most ezt az MNASZ is teszi a saját vizein.)
Ugyanakkor vele párhuzamosan működik egy jól prosperáló kis mostoha testvér (RTE)
ahol talán nem annyira divat a bizottságosdi. A legegyszerűbb megoldás az lenne
ha Mészáros Iván lenne megbízva a rallye, mint sportág (nem szakág!) rendbetételével.
Azt pedig, hogy Ő ezt kikkel képzeli el, hogyan és milyen keretek között, azt rá kellene bízni. Szerintem rajta kívül az elmúlt 10-15 évben senki sem bizonyította jobban rátermettségét, és elhivatottságát.

Ha a lesüllyedés konkrét okait szeretnénk elemezni, akkor nagyon régről kell indítani.
Régről, abból az időkből, amikor még rallye volt a rallye, és pont ezért szerették
meg a tömegek, versenyzők és nézők egyaránt..
Tehát: Anno volt a Gr1, meg a Gr2, ahol az 1-es volt a széria, a 2-es a tuning.
Aztán jött a FIA, jött az 1/b, meg az A és B meg ki tudja még mi.
Jöttek a homológ előírások. Ha jól emlékszem, az akkor éppen cseperedő korában
járó rallyecross-ra a homológ cuccok bevezetése akkora csapást mért, hogy az majd bele pusztult. Hajdanán voltak vegyes talajú, hosszú távú, és még korábban titkos útvonalú versenyek is. Nem voltak szervizparkok. Aztán jöttek a körön lebonyolított rallye-k, azonos talajú versenyek, és a komfortos szervizparkok.
Röviden, így utólag visszanézve, minden olyan szabály bevezetése egy szög volt a magyar
rallye koporsójába, ami a nemzetközi trendhez való közeledést szolgálta. Ez ma is így van,
csak a mai szögek duplán számítanak, és mélyebbre hatolnak.
Nem mondom, hogy egy az egyben vissza kell hozni a régi szabályokat, de ahol lehet ott igen.
Jotti szerint, ha a hist.EB-n a régi stílusú szervizek működhetnek, akkor ugyan az ORB-ben miért nem? Mi az, hogy nem lehet rendezni vegyes talajon versenyt? Lehetne, méghozzá
úgy, hogy nincs futómű csere! Lehet tekergetni a gátlókat, meg lehet kereket cserélni, oszt go!
Mert a rallye más néven, megbízhatósági túra verseny!

Sibera és Joci is emlegetik a feljutási rendszert. Elméletileg jó lenne, de a mai gazdasági helyzet miatti versenyzői létszám ezt szerintem nem teszi lehetővé. Ma a relatíve kevés versenyző négy csoportra oszlik: Sprint, RTE, R2, R1. Csak kérdezem, hogy a jelenlegi helyzetben normális dolog e, a kicsit még kisebb részekre osztani? Szerintem meg kellene próbálni egy olyan országos, nyílt rallye bajnokságot kiírni, ahol a jelenlegi négy osztály versenyzői együtt, egymás ellen versenyezhetnének. A versenytávot valahol a jelenlegi osztályokban alkalmazott távok átlaga körül kellene meghatározni, hogy az a R1-nek költség csökkenést, az alacsonyabb osztályoknak pedig csak a minőség növekedésével arányos költségnövekedést okozna. A menők, és a sprintesek is kapkodhatnák a lábukat, mert mindenki bizonyítani szeretne.
A tréningezés, pályabejárás szabályain is lenne mit felülvizsgálni, lazítani, ami a tempót és
a biztonságot is kedvezően befolyásolhatná, a verseny előtti ráhangolódásról (nézők, versenyzők és helyi lakosság) nem is beszélve.

A lecsúszás okainak vizsgálata során nem mehetünk el szó nélkül amellett,
hogy a rallye (de tartok tőle, hogy az autósport más ágai is) túlságosan el üzletisedtek.
Jobban hasonlít az egész egy pénzügyi bűvész klubhoz, mint a sporthoz.
A klasszikus értelembe vett szponzor ritka mint a fehér holló. Ez sajnos igaz a versenyzőre,
szövetségre, rendezőkre. A tisztesség hiánycikk lett, a lenyúlás természetes. Ez az oka annak(többek közt), hogy a sportérték is a nulla felé tendál. A sokat szidott fociból példát hozva, ott egyetlen egy kétballábas, vagy sztár futballista sem merte volna venni magának a bátorságot egy vesztes meccs után, hogy azt mondja, hogy ugyan a meccset elvesztettük, de a csapat nagyon jól játszott, jól éreztük magunkat és jól szórakoztunk. A nézők leharapták volna az így nyilatkozó játékosok fejét.
Hányszor hallottunk ilyen tartalmú nyilatkozatokat a rallye versenyzőktől? –tisztelet a kivételnek. Harapdálják is a nézők a fejüket most rendesen.

Afelől pedig ne legyen kétsége senkinek, hogy a mostani helyzet egy háború, a jelenlegi
vezetés és a helyükre pályázók között. A rendező, e háborúnak az egyik fegyverneme.
A csaták már tavaly aktuálisak lettek volna, de akkor még volt mit veszteni. Az idén
már nincs sok, ezért a verseny (ek) elmaradása (is).

253. • 2012-04-05 19:41:56
Kedves Sibera remélem rajtam kívűl is elolvasták.Nagyon ül amit írtál.
Rallyongók fóruma
oldalanként | növekvő
összesen: 392 hozzászólás • 20 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 21 2223
2024.05.30-06.02.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink

2024.06.01-02.

részletes infóink

2024.06.01-02.

részletes infóink

2024.06.08.

részletes infóink

2024.06.13-15.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k