Kérdeztünk, válaszoltak
Cselényi Balázs válaszai
2010-02-17
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
686782044
Napi oldal:
112282
Jelenleg:
1834
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Cselényi Balázsnak, az MNASZ Sportszakmai Alelnökének tettünk fel néhány kérdést:

Mikor rendeződik a versenynaptár kérdése?
Remélhetőleg a naptár kérdése folyamatosan rendeződik. Amennyiben a rendezők rendezik az elmaradt dolgokat (most hogy a szabályok megjelentek, elhárultak az akadályok), és azonnal kerülnek át a rendes naptárba. A legvégső határidő március 15.-e mikor a ma látható hiányos bejenletések naptára megszűnik, azok a rendezvények amik addig nincsenek rendben kikerülnek a naptárból. 

Milyen lehetőségeket látsz a versenyzői létszám növelésére?
Sajnos a versenyzői létszám a gazdasági válság miatt csökkenő létszámot mutat.
A pontos adatokat nem ismerjük, hiszen a licencbeadási idő most záródik le, de emelkedés biztos nem várható.
A legtöbb szakág nem változtatott az előírásain, megmaradtak a kategóriák és a biztonsági előírások is csak minimális mértékben változtak.
Gyorsasági szakágban kötelező lesz a HANS használata, és a Rallye szakág is megjelentette, hogy 2011-től az ORB futamain kötelező lesz a használata.
Remélhetőleg az MNASZ szerződéssel tudja majd garantálni a versenyzőknek, hogy kedvezményeket kapjanak a licencükkel. ORB keretein belül is kiírásra kerül a Lada kupa, és olyan szakágaink is vannak, ahol lejárt homológ autókkal lehet  A és N csoportban versenyezni.

Lada kupa?
Igen kiírásra kerül a Lada kupa. A kupában részt vehetnek az A, N és S csoportban induló Ladával induló versenyzők. A szakág éves díjazást írt ki, de nem árulok el azzal titkot, ha elmondom, hogy a versenyzők egy maroknyi csoportja dolgozik azon, hogy különböző szponzorokat találjanak. Lehetőséget keresnek arra, hogy olcsóbban tudjanak gumit szerezni, úgy hogy mindannyian egyféle típussal mennének, keresik a megoldásokat arra, hogy esetleg nevezési díj kedvezményeket érjenek el. Bízom benne, hogy ez a lelkes maroknyi csapat újra vissza tud csábítani nézőket a pálya szélére, úgy hogy több mint 10 autó vív látványos versenyt a pályán.
Bővebbet remélem hamarosan elárulhatunk a Lada kupáról.

Lejárt homológ autókkal lehet versenyezni?
Igen, a gyorsasági szakágban és a Rallye 2-ben is lehetőség volt tavaly, és idén is, hogy lejárt homológ autók versenyezzenek A és N csoportban is. Természetesen meg kell felelni a biztonsági előírásoknak, és a kategóriára vonatkozó előírásoknak, de remélhetőleg így amatőr sorozatokból esetleg fellépő versenyzőknek - vagy olyanoknak, akik nem tudnak továbblépni - is lesz lehetősége  versenyezni ezekben a kategóriákban.

 
Milyen biztonsági előírások vonatkoznak ezekre a kategóriákra?
Gyorsasági szakágban a versenyzőknek minden biztonsági felszerelés tekintetében homológ az előírás.
Rallye 2 esetében lejárt homológ ülés és öv is elfogadott, alsó ruházat használata fokozottan ajánlott, a többi ruházat tekintetében pedig a lejárt homológ felszerelések elfogadottak.
Remélhetőleg azok a versenyzők akiket eddig ezek ára tántorított el az esetleges R2 bajnokságban való részvételtől, azok is kedvet kapnak, hogy kipróbálják magukat.


Milyen lehetőségeket rejt az S csoport?
S csoportban a versenyzőknek lehetősége van az azonos gyártmányú autókra vonatkozó homológ lapokból is alkatrészeket használni, így esetleg a már nem kapható alkatrészek kérdése is megoldódik, és némi szabadság is lesz így az autóépítés tekintetében.

Új kategória Historic bajnokságban, "Youngtimer" néven?
Historic bajnokságban negyedik csoportként megjelenik a sokak által várt "fiatalabb" autók kategóriája. 1982 és 1986 között homológizált modellek részére, sajnos van pár autó melyek használatát betiltotta rallye versenyeken a nemzetközi szövetség, így azokat sajnos nem lehet itt sem használni. Sajnos továbbra sem láthatunk B csoportos "szörnyetegeket" a pályáinkon, de szélesedik azon autók köre, melyekkel lehet versenyezni Historic bajnokság keretei között.

Szabályzatok?
A szakágak sport és technikai szabályai folyamatosan kerülnek föl a szövetség honlapjára, remélhetőleg február végére a szabályzatok mind végleges verzióban lesznek fönn.

Nem okozott gondot a szabályok megjelenése és a licencbeadási határidők közti átfedés?
Igen, sajnos ez is egy jogos panasz a versenyzők részéről, a szabályoknak és a naptárnak lehetőség szerint picit hamarabb kell majd a jövőben megjelennie. Az Intéző Bizottság idén annyival tudott ezen segíteni, hogy kitolta 2 héttel a licenckérelmek leadási határidejét a rallye szakágban.

Várható, hogy nagy általánosságban a szabályok érvényesek maradnak a 2011-es évre is?
A nemzetközi és a biztonsági szabályok tekintetében ezt ígérni sajnos nem tudjuk, de javaslat van arra vonatkozólag, hogy a szakágak, esetleg az Intéző Bizottság nyilvánítsa ki mihamarabb azon célt, hogy a bajnokságokban idénre kiírt kategóriákon nem kíván változtatni, esetleg záros határidőn belül közzéteszi ezirányú terveit.  Ugye túl vagyunk a WRC nem WRC kérdésen, melynek sajnos a legnagyobb tanulsága az, hogy nem lehet a versenyzőtársadalommal azt megcsinálni, hogy évente, félévente, vagy akár havonta mást kommunikálunk feléjük,  a bizonytalanságnál még a rossz irány is jobb választás szerintem.


Sok embert érdeklő kérdés, mi lesz a rajtsorrend az ORB futamain?
Az A és N csoportos versenyzők indulnak a  mezőny első csoportjaként, az S és P csoport versenyzői pedig minimum 3 perc különbséggel rajtolnak az első csoport után. Ez a sorrend a második napon sem változik. Információim szerint lesznek olyan versenyek ahol az R2 vagy éppen az RTE vagy esetleg mindkettő csatlakozik a mezőnyhöz. Erre a lépésre szükség van, hiszen a versenyzői létszám jelentősen csökkent némely kategóriában az elmúlt évekhez képest. Remélhetőleg egy esetleges megszakítás esetén a versenyek vezetősége, majd rugalmasan tud úgy intézkedni, hogy a megszakítás csak egy csoportot (A,N vagy S,P) érintsen és a többi versenyző gyorsaságiként tudja teljesíteni a szakaszt

Hol kaphatok válaszokat ha a szabályokat érintően kérdéseim lennének?
Én kéthetente (egyenlőre pénteki napokon) igyekszem a Lurdy házban személyesen válaszolni az érdeklődők kérdéseire, természetesen igény esetén a kérdéseket továbbítani is tudom az illetékesekhez, vagy igény esetén más tisztségviselőket is meg tudunk oda invitálni. A szövetség honlapján található elérhetőségeken pedig szintén lehet választ váró kérdéseket feltenni.

Mit takar az Off-Road szakág?
Az Off-Road szakág az Autocross és a Rallycross szakágakat foglalja magába a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően. Rallycrossban ugye kizárólag karosszériás autókkal lehet versenyezni több kategóriában. Külön futnak a négykerék-hajtású turbós autók, valamint a kétkerékhajtású autók még négy kategóriába vannak osztva a magyar bajnokságban. 2 EB kategória (1.6 elsőkerékhajtás illetve 2.0 hátsókerékhajtás) , valamint a Közép Európai Zóna bajnokság keretei között is kiírt csoport ahol kétkeréhajtású autók versenyezhetnek lejárt homológizációval is. A negyedik csoport pedig a divízió 9 ahol az esetlegesen amatőr sorozatokból érkező versenyzők is könnyen felvehetik a versenyt  mezőnnyel. Maximum 2literes szívómotorral szerelt autók versenyezhetnek itt, kizárólag kétkerék-hajtással. A szabályok pedig úgy alakulnak, hogy a minimális tömegre vonatkozó előírásokkal a köbcenti különbségekből adodó különbségek kiegyenlítődjenek. 
Autocross bajnokságban továbbra is van lehetőség karosszériás autóval versenyezni, négykerék-hajtású és kétkerék-hajtású kategóriában is, valamint továbbra is ki van írva Trabantok részére külön kategória.
Crossautóval 1600 köbcenti alatti és feletti kategóriában lehet versenyezni, valamint külön kategória van junior versenyzőknek 600 köbcentis autókra kiírva. Emelett idén is kiírásra került az úgynevezett N csoport ahol, 1600 köbcentis szériaközeli VW motorokkal szerelt, kizárólag hátsó kerékhajtású szöcskékkel versenyezni.

Végül egy utolsó kérdés, hogyan próbálja az MNASZ az amatőr versenyzőket segíteni?
Minden lehetséges fórumon fölajánljuk bárkinek, hogy érdeklődjön. A felmerülő kérdésekre igyekszünk úgy válaszolni, hogy az amatőr sorozatokra,és majd esetleg az mnasz valamely bajnokságába is használható technikai kerüljön megépítésre, ezzel segítve az esetlegese feljebblépést. Véleményem szerint a versenyautó megépítésekor - pénzben - jelentős különbség nincsen egy "amatőr"  versenyzésre épített autó, és egy bajnokságra épített autó között. Példaként remélhetőleg a jövőbben említhetünk majd olyan versenyzőket akik, a szlalom versenyzéstől kezdve egészen a Bamako versenyig bezárólag valamilyen nem szövetségi versenyrendszerben bonyolított eseményen versenyzett, és könnyen tovább tud lépni Tereprallyba, gyorsaságiba,  autocrossba, rallycrossba vagy esetleg rallyba.
A forgalmi engedéllyel rendelkező versenyautók tulajdonosait igyekszünk segíteni azzal, hogy ha az autó megfelel minimum az R2-re vonatkozó előírásoknak, akkor egy könnyen kiváltható úgynevezett " ARK" engedély kiváltásával lehetőség nyílik MNASZ gépkönyvhöz jutni.

Köszönjük a válaszokat!

Ez a hír most jelenik meg 8092. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k