LCH Tavaszi LADA találkozó
Kerényi Ádám idén is megmutatta
King of Europe ezüstérmese 2010-ben
2010-11-26
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
685003856
Napi oldal:
104520
Jelenleg:
1024
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_11Kerényi Ádám neve mára már nem csak hazai driftes körökben ismert, külföldön is megtanulták a magyar pilóta nevét az ellenfelek. Tavaly bajnokként, idén ezüstösen csillogó helyezéssel zárta az évet.
Az idei évről, a King of Europe futamairól beszélgettem Ádámmal.


thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_7

Az idei évben nem láthattak hazai futamokon a szurkolók, mi volt ennek az oka?
Már 2006 óta járok külföldre versenyezni, hol kevesebb, hol több futamra jutottam el, de 2009-ben végre sikerült egy teljes külföldi sorozatot - a King of Europe-ot - végigversenyeznem, majd év végén meg is nyertem a bajnokságot. Hogy miért külföld? A támogatóim szintén inkább nyitottak a külföldi futamok irányába, valamint mivel ez egy 8 futamból álló sorozat, így ez nagyon sok energiát és pénzt emészt fel, ezért a magyar futamok valóban háttérbe szorultak.

thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_16

Nem hiányoztak a hazai pályák?
Járogattam ki nézőként, ill. a King of Europe-nak van egy fordulója hazai helyszínen is, Máriapócson, ami egyébként az egyik kedvenc pályám a ritmusa miatt. A tököli pályán is szívesen mentem volna, mert jó, tempós pályák lettek kijelölve, de ugyanakkor a hangulatát tekintve egy repülőtéren soha nem olyan jót autózni, mint egy versenypályán.

Mennyire más egy külföldi futam, mint egy hazai?
Nagythumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_9on hasonlóak a külföldi futamok, mint amiket itthon rendeznek. Külföldön is kétnapos versenyek vannak, ill. annak, aki megteheti, még a pénteki nap is rendelkezésre szokott állni. Tehát ugyanúgy két napot autózunk, rengeteget vagyunk a pályán, az ellenfelek pedig sokrétűek, sokfajta autóval.
thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_12Amiben talán más, mint itthon, hogy ott több japán autóval versenyeznek, valamint talán abban is más, hogy a külföldi topversenyzők, sokkal inkább odafigyelnek a megjelenésre, amitől ugyan szakmailag nem lesznek többek, de azért ott már szinte mindenkinek szép csapatsátra van, "egyen" pólója, nagyon szép dekorált autókkal indulnak, és én is úgy vélem, hogy nemzetközi szinten már ilyenre is oda kell figyelni. 

thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_15

Ha már a megjelenés... Nem tudom kikerülni a kérdést: Miért van olyan érzésem, ha az autód jobb oldalát nézem, mintha tükörképet látnék?
Az autósportban fontos a támogatók megfelelő kiszolgálás és egy ilyen dekorációt mindenki megjegyez... :)

Mely ország versenyzői a legnagyobb ellenfelek?
A magyarok! Ők nagyon-nagyon jól autóznak, és azt mondhatom, hogy a hazai mezőny top 8 versenyzője nagyon komoly ellenfél lenne. Nekem jó iskolám volt, hogy Magyarországon "nőttem fel", mert kemény küzdelmek árán jutottam el oda, ahová eljutottam. Külföldön is a közép- és kelet-európaiak dominálnak. Nagyon jók a szlovák srácok, de van például egy bolgár versenyző, aki nagyon ügyeskezű és nagyon jó autója van, az egyik szerb versenyzőnek is nagyon erős a kocsija, valamint kinn külföldön már mindenki nagyon-nagyon jó minőségű gumikat használ, ami az autók mozgásán és tempóján is látszik.

kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_1

Milyen volt az idei éved?
thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_82010-ben egy 7 futamból álló sorozat volt, ami hét különböző országot jelentett helyszínben. Összességében második lettem a bajnokságban, ami egy szép eredmény, de az egyéni futamokkal annyira azért nem voltam elégedett.
Lehet nem tudtunk eléggé odakoncentrálni, vagy lehet nem foglalkoztunk eleget az autóval, de mindig voltak apróságok, amelyek nehezítették a dolgunkat, a felkészülést.

thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_10Ellenben eljutottam nagyon szép helyekre, két nagyon különleges helyszíne is volt a bajnokságnak: az egyik Andorrában, ahol 2300 méter magasan, augusztus elején még havas részek vették körül a kijelölt pályát. Éjszaka persze rettenetesen hideg volt, de a táj lenyűgöző volt! Hegyek, legelésző kecskék a pályától pár száz méterre… ez egy tényleg fantasztikus természeti adottságokkal megáldott helyszín volt!


kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_4

A másik különleges helyszín pedig a zárófutam helyszíne volt, amelyet Krétán rendeztek: egy teherkikötőben volt kirakva egy jó nagy pálya. thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_5A depó 3 méterre volt a tengertől, így mikor álltam be, a csapattársaim folyamatosan álltak az autó és a tenger között, hogy ne essek be a vízbe. : Körülöttünk teherhajók álltak, kicsit rozsdás, nagy darukkal, konténert szállító teherhajókkal volt körbevéve a pálya. Mindehhez pedig egy olyan világítás tartozott, hogy gyakorlatilag nappali világosságot csináltak este is, valamint olyan minőségű aszfalt volt, amely teljesen alkalmas volt drift pályának, sőt, sok drift-pályától sokkal jobb minőségű is volt.

Melyik volt a legjobb verseny idén?
Eredményt tekintve nyilván az, ahol vagy nyertem, vagy a dobogón álltam, de ahol nagyon-nagyon jól éreztük magunkat, az a krétai futam volt. A görögök szintén nagyon erősek, iszonyatos lóerőhajhászás van náluk, az 500-600 LE az teljesen normális. Az ő mezőnyükben az én autóm egy kifejezetten gyenge autó. Nagyon komoly csatákat vívtunk, még ha lóerőben alul is maradtam, és hát a helyszín is fantasztikus volt. Októberben az időjárás pedig szintén megdöbbentő volt, hiszen 30 fokban attól tartottunk, hogy ne égjünk le.

kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_6

Melyik volt a legnehezebb futamod?
Talán az andorrai... ami azért volt nehéz, mert nagyon magasan volt a pálya, az én autóm pedig egy szívóautó és rettenetesen nem akart működni! 100 LE kapásból eltűnt belőle. Addig állítgattuk a hátsó futóművet ill. a guminyomást, hogy egy nap ezzel el is telt. Meglepődtünk ezen, nem számoltunk ezzel, mivel nem volt korábban még ilyen jellegű tapasztalatunk, nem ismertük a helyszínt. Itt technikailag nagyon megküzdöttünk.

thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_13

Hogyan tovább?
Jó kérdés... a támogatóimmal folyik az egyeztetés, hogy hol szeretnének engem látni a 2011-es évben, de majdnem biztos, hogy ismét a külföldi futamokon lesz a hangsúly, és az is eléggé valószínű, hogy a King of Europe több futamán is részt veszek. Nem biztos, hogy az egész sorozatot végigcsinálom... Szeretnék nyitni más országok felé is, például szívesen versenyeznék Angliában is egy futamon, bár ez már egy következő lépcsőfok, hiszen a távolság és a nevezési díj miatt, ez körülbelül háromszoros összeget jelent egy európai futamhoz képest.

Versenyzésen kívül pedig épp belefogsz valamibe…
2009 év eleje óta versenyzek ugyanazzal a FEDERAL gumiabronccsal. Ez egy ismeretlen márka volt, amikor elkezdtem ezzel versenyezni. 2009-ben még senki nem használt ilyet a környezetemben, majd ebben az évben én ezekkel a gumikkal megnyertem a bajnokságot, meglehetősen nagy fölénnyel. Ezt követően kezdek el nézelődni a többiek is ezek a gumik irányába.
Mára eljutott a dolog arra a szintre, hogy a King of Europe futamon a Top 8 versenyző is ilyen abroncsokkal versenyzik, mert annyira bevált driftre, de a pályautósok közül is egyre többen használják ezt.
Most pedig úgy döntöttem, hogy ha erre ekkora az érdeklődés, akkor miért ne kezdjek el ennek a forgalmazásával foglalkozni? Kicsit szélesítjük a palettát, hiszen vannak most már rallye abroncsok is, kifejezetten pálya - slick - gumik, valamint utcai slickek is.
A Federal az elmúlt két évben utcán és versenykörülmények között is bizonyított nekem, nagyon jó minőségűek, így nyugodt szívvel merem árulni, mert tudom jól, hogy ár-érték arányban talán jobbak, mint a nagy neves márkás gumik. Aki szeretné kipróbálni ezeket a Federal gumiabroncsokat, azoknak tudom a figyelmébe ajánlani, hogy december 17-éig van egy elővételi akció, amelyről további részleteket a www.federaltire.hu oldalon találják meg, ill.a sales@federaltire.hu e-mail címen is érdeklődhetnek.

kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_14fotók: autosportfoto.sk, GabiTomescu.ro, fotoHD.sk, Michael Timong, AlexisGoure.com

Ez a hír most jelenik meg 6390. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k