Évzáró LADA találkozó - 2024.október 13. - Mogyoród, Ring autós mozi
Kerényi Ádám idén is megmutatta
King of Europe ezüstérmese 2010-ben
2010-11-26
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
733419194
Napi oldal:
83205
Jelenleg:
1137
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 11.futam, Chile Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
207
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
178
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
140
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_11Kerényi Ádám neve mára már nem csak hazai driftes körökben ismert, külföldön is megtanulták a magyar pilóta nevét az ellenfelek. Tavaly bajnokként, idén ezüstösen csillogó helyezéssel zárta az évet.
Az idei évrõl, a King of Europe futamairól beszélgettem Ádámmal.


thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_7

Az idei évben nem láthattak hazai futamokon a szurkolók, mi volt ennek az oka?
Már 2006 óta járok külföldre versenyezni, hol kevesebb, hol több futamra jutottam el, de 2009-ben végre sikerült egy teljes külföldi sorozatot - a King of Europe-ot - végigversenyeznem, majd év végén meg is nyertem a bajnokságot. Hogy miért külföld? A támogatóim szintén inkább nyitottak a külföldi futamok irányába, valamint mivel ez egy 8 futamból álló sorozat, így ez nagyon sok energiát és pénzt emészt fel, ezért a magyar futamok valóban háttérbe szorultak.

thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_16

Nem hiányoztak a hazai pályák?
Járogattam ki nézõként, ill. a King of Europe-nak van egy fordulója hazai helyszínen is, Máriapócson, ami egyébként az egyik kedvenc pályám a ritmusa miatt. A tököli pályán is szívesen mentem volna, mert jó, tempós pályák lettek kijelölve, de ugyanakkor a hangulatát tekintve egy repülõtéren soha nem olyan jót autózni, mint egy versenypályán.

Mennyire más egy külföldi futam, mint egy hazai?
Nagythumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_9on hasonlóak a külföldi futamok, mint amiket itthon rendeznek. Külföldön is kétnapos versenyek vannak, ill. annak, aki megteheti, még a pénteki nap is rendelkezésre szokott állni. Tehát ugyanúgy két napot autózunk, rengeteget vagyunk a pályán, az ellenfelek pedig sokrétûek, sokfajta autóval.
thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_12Amiben talán más, mint itthon, hogy ott több japán autóval versenyeznek, valamint talán abban is más, hogy a külföldi topversenyzõk, sokkal inkább odafigyelnek a megjelenésre, amitõl ugyan szakmailag nem lesznek többek, de azért ott már szinte mindenkinek szép csapatsátra van, "egyen" pólója, nagyon szép dekorált autókkal indulnak, és én is úgy vélem, hogy nemzetközi szinten már ilyenre is oda kell figyelni. 

thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_15

Ha már a megjelenés... Nem tudom kikerülni a kérdést: Miért van olyan érzésem, ha az autód jobb oldalát nézem, mintha tükörképet látnék?
Az autósportban fontos a támogatók megfelelõ kiszolgálás és egy ilyen dekorációt mindenki megjegyez... :)

Mely ország versenyzõi a legnagyobb ellenfelek?
A magyarok! Õk nagyon-nagyon jól autóznak, és azt mondhatom, hogy a hazai mezõny top 8 versenyzõje nagyon komoly ellenfél lenne. Nekem jó iskolám volt, hogy Magyarországon "nõttem fel", mert kemény küzdelmek árán jutottam el oda, ahová eljutottam. Külföldön is a közép- és kelet-európaiak dominálnak. Nagyon jók a szlovák srácok, de van például egy bolgár versenyzõ, aki nagyon ügyeskezû és nagyon jó autója van, az egyik szerb versenyzõnek is nagyon erõs a kocsija, valamint kinn külföldön már mindenki nagyon-nagyon jó minõségû gumikat használ, ami az autók mozgásán és tempóján is látszik.

kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_1

Milyen volt az idei éved?
thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_82010-ben egy 7 futamból álló sorozat volt, ami hét különbözõ országot jelentett helyszínben. Összességében második lettem a bajnokságban, ami egy szép eredmény, de az egyéni futamokkal annyira azért nem voltam elégedett.
Lehet nem tudtunk eléggé odakoncentrálni, vagy lehet nem foglalkoztunk eleget az autóval, de mindig voltak apróságok, amelyek nehezítették a dolgunkat, a felkészülést.

thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_10Ellenben eljutottam nagyon szép helyekre, két nagyon különleges helyszíne is volt a bajnokságnak: az egyik Andorrában, ahol 2300 méter magasan, augusztus elején még havas részek vették körül a kijelölt pályát. Éjszaka persze rettenetesen hideg volt, de a táj lenyûgözõ volt! Hegyek, legelészõ kecskék a pályától pár száz méterre… ez egy tényleg fantasztikus természeti adottságokkal megáldott helyszín volt!


kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_4

A másik különleges helyszín pedig a zárófutam helyszíne volt, amelyet Krétán rendeztek: egy teherkikötõben volt kirakva egy jó nagy pálya. thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_5A depó 3 méterre volt a tengertõl, így mikor álltam be, a csapattársaim folyamatosan álltak az autó és a tenger között, hogy ne essek be a vízbe. : Körülöttünk teherhajók álltak, kicsit rozsdás, nagy darukkal, konténert szállító teherhajókkal volt körbevéve a pálya. Mindehhez pedig egy olyan világítás tartozott, hogy gyakorlatilag nappali világosságot csináltak este is, valamint olyan minõségû aszfalt volt, amely teljesen alkalmas volt drift pályának, sõt, sok drift-pályától sokkal jobb minõségû is volt.

Melyik volt a legjobb verseny idén?
Eredményt tekintve nyilván az, ahol vagy nyertem, vagy a dobogón álltam, de ahol nagyon-nagyon jól éreztük magunkat, az a krétai futam volt. A görögök szintén nagyon erõsek, iszonyatos lóerõhajhászás van náluk, az 500-600 LE az teljesen normális. Az õ mezõnyükben az én autóm egy kifejezetten gyenge autó. Nagyon komoly csatákat vívtunk, még ha lóerõben alul is maradtam, és hát a helyszín is fantasztikus volt. Októberben az idõjárás pedig szintén megdöbbentõ volt, hiszen 30 fokban attól tartottunk, hogy ne égjünk le.

kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_6

Melyik volt a legnehezebb futamod?
Talán az andorrai... ami azért volt nehéz, mert nagyon magasan volt a pálya, az én autóm pedig egy szívóautó és rettenetesen nem akart mûködni! 100 LE kapásból eltûnt belõle. Addig állítgattuk a hátsó futómûvet ill. a guminyomást, hogy egy nap ezzel el is telt. Meglepõdtünk ezen, nem számoltunk ezzel, mivel nem volt korábban még ilyen jellegû tapasztalatunk, nem ismertük a helyszínt. Itt technikailag nagyon megküzdöttünk.

thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_13

Hogyan tovább?
Jó kérdés... a támogatóimmal folyik az egyeztetés, hogy hol szeretnének engem látni a 2011-es évben, de majdnem biztos, hogy ismét a külföldi futamokon lesz a hangsúly, és az is eléggé valószínû, hogy a King of Europe több futamán is részt veszek. Nem biztos, hogy az egész sorozatot végigcsinálom... Szeretnék nyitni más országok felé is, például szívesen versenyeznék Angliában is egy futamon, bár ez már egy következõ lépcsõfok, hiszen a távolság és a nevezési díj miatt, ez körülbelül háromszoros összeget jelent egy európai futamhoz képest.

Versenyzésen kívül pedig épp belefogsz valamibe…
2009 év eleje óta versenyzek ugyanazzal a FEDERAL gumiabronccsal. Ez egy ismeretlen márka volt, amikor elkezdtem ezzel versenyezni. 2009-ben még senki nem használt ilyet a környezetemben, majd ebben az évben én ezekkel a gumikkal megnyertem a bajnokságot, meglehetõsen nagy fölénnyel. Ezt követõen kezdek el nézelõdni a többiek is ezek a gumik irányába.
Mára eljutott a dolog arra a szintre, hogy a King of Europe futamon a Top 8 versenyzõ is ilyen abroncsokkal versenyzik, mert annyira bevált driftre, de a pályautósok közül is egyre többen használják ezt.
Most pedig úgy döntöttem, hogy ha erre ekkora az érdeklõdés, akkor miért ne kezdjek el ennek a forgalmazásával foglalkozni? Kicsit szélesítjük a palettát, hiszen vannak most már rallye abroncsok is, kifejezetten pálya - slick - gumik, valamint utcai slickek is.
A Federal az elmúlt két évben utcán és versenykörülmények között is bizonyított nekem, nagyon jó minõségûek, így nyugodt szívvel merem árulni, mert tudom jól, hogy ár-érték arányban talán jobbak, mint a nagy neves márkás gumik. Aki szeretné kipróbálni ezeket a Federal gumiabroncsokat, azoknak tudom a figyelmébe ajánlani, hogy december 17-éig van egy elõvételi akció, amelyrõl további részleteket a www.federaltire.hu oldalon találják meg, ill.a sales@federaltire.hu e-mail címen is érdeklõdhetnek.

kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_14fotók: autosportfoto.sk, GabiTomescu.ro, fotoHD.sk, Michael Timong, AlexisGoure.com

Ez a hír most jelenik meg 6461. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
28293031 010203
2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.13.

részletes infóink

2024.10.10-13.

részletes infóink

2024.10.12-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k