h i r d e t é s
Összes oldal:
733419194
Napi oldal:
83205
Jelenleg:
1137
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
946 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
4. |
Osztás Ábel |
|
794 |
5. |
Kozsuk Péter |
|
787 |
6. |
Suborits Péter |
|
786 |
7. |
Végh Krisz |
|
783 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
759 |
9. |
Balogh Richárd |
|
714 |
1. |
Thierry Neuville |
|
207 |
2. |
Ott Tanak |
|
178 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
166 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
161 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
140 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
114 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
41 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Kerényi Ádám neve mára már nem csak hazai driftes körökben ismert, külföldön is megtanulták a magyar pilóta nevét az ellenfelek. Tavaly bajnokként, idén ezüstösen csillogó helyezéssel zárta az évet.
Az idei évrõl, a King of Europe futamairól beszélgettem Ádámmal.
Az idei évben nem láthattak hazai futamokon a szurkolók, mi volt ennek az oka?
Már 2006 óta járok külföldre versenyezni, hol kevesebb, hol több futamra jutottam el, de 2009-ben végre sikerült egy teljes külföldi sorozatot - a King of Europe-ot - végigversenyeznem, majd év végén meg is nyertem a bajnokságot. Hogy miért külföld? A támogatóim szintén inkább nyitottak a külföldi futamok irányába, valamint mivel ez egy 8 futamból álló sorozat, így ez nagyon sok energiát és pénzt emészt fel, ezért a magyar futamok valóban háttérbe szorultak.
Nem hiányoztak a hazai pályák?
Járogattam ki nézõként, ill. a King of Europe-nak van egy fordulója hazai helyszínen is, Máriapócson, ami egyébként az egyik kedvenc pályám a ritmusa miatt. A tököli pályán is szívesen mentem volna, mert jó, tempós pályák lettek kijelölve, de ugyanakkor a hangulatát tekintve egy repülõtéren soha nem olyan jót autózni, mint egy versenypályán.
Mennyire más egy külföldi futam, mint egy hazai?
Nagyon hasonlóak a külföldi futamok, mint amiket itthon rendeznek. Külföldön is kétnapos versenyek vannak, ill. annak, aki megteheti, még a pénteki nap is rendelkezésre szokott állni. Tehát ugyanúgy két napot autózunk, rengeteget vagyunk a pályán, az ellenfelek pedig sokrétûek, sokfajta autóval.
Amiben talán más, mint itthon, hogy ott több japán autóval versenyeznek, valamint talán abban is más, hogy a külföldi topversenyzõk, sokkal inkább odafigyelnek a megjelenésre, amitõl ugyan szakmailag nem lesznek többek, de azért ott már szinte mindenkinek szép csapatsátra van, "egyen" pólója, nagyon szép dekorált autókkal indulnak, és én is úgy vélem, hogy nemzetközi szinten már ilyenre is oda kell figyelni.
Ha már a megjelenés... Nem tudom kikerülni a kérdést: Miért van olyan érzésem, ha az autód jobb oldalát nézem, mintha tükörképet látnék?
Az autósportban fontos a támogatók megfelelõ kiszolgálás és egy ilyen dekorációt mindenki megjegyez... :)
Mely ország versenyzõi a legnagyobb ellenfelek?
A magyarok! Õk nagyon-nagyon jól autóznak, és azt mondhatom, hogy a hazai mezõny top 8 versenyzõje nagyon komoly ellenfél lenne. Nekem jó iskolám volt, hogy Magyarországon "nõttem fel", mert kemény küzdelmek árán jutottam el oda, ahová eljutottam. Külföldön is a közép- és kelet-európaiak dominálnak. Nagyon jók a szlovák srácok, de van például egy bolgár versenyzõ, aki nagyon ügyeskezû és nagyon jó autója van, az egyik szerb versenyzõnek is nagyon erõs a kocsija, valamint kinn külföldön már mindenki nagyon-nagyon jó minõségû gumikat használ, ami az autók mozgásán és tempóján is látszik.
Milyen volt az idei éved?
2010-ben egy 7 futamból álló sorozat volt, ami hét különbözõ országot jelentett helyszínben. Összességében második lettem a bajnokságban, ami egy szép eredmény, de az egyéni futamokkal annyira azért nem voltam elégedett.
Lehet nem tudtunk eléggé odakoncentrálni, vagy lehet nem foglalkoztunk eleget az autóval, de mindig voltak apróságok, amelyek nehezítették a dolgunkat, a felkészülést.
Ellenben eljutottam nagyon szép helyekre, két nagyon különleges helyszíne is volt a bajnokságnak: az egyik Andorrában, ahol 2300 méter magasan, augusztus elején még havas részek vették körül a kijelölt pályát. Éjszaka persze rettenetesen hideg volt, de a táj lenyûgözõ volt! Hegyek, legelészõ kecskék a pályától pár száz méterre… ez egy tényleg fantasztikus természeti adottságokkal megáldott helyszín volt!
A másik különleges helyszín pedig a zárófutam helyszíne volt, amelyet Krétán rendeztek: egy teherkikötõben volt kirakva egy jó nagy pálya. A depó 3 méterre volt a tengertõl, így mikor álltam be, a csapattársaim folyamatosan álltak az autó és a tenger között, hogy ne essek be a vízbe. : Körülöttünk teherhajók álltak, kicsit rozsdás, nagy darukkal, konténert szállító teherhajókkal volt körbevéve a pálya. Mindehhez pedig egy olyan világítás tartozott, hogy gyakorlatilag nappali világosságot csináltak este is, valamint olyan minõségû aszfalt volt, amely teljesen alkalmas volt drift pályának, sõt, sok drift-pályától sokkal jobb minõségû is volt.
Melyik volt a legjobb verseny idén?
Eredményt tekintve nyilván az, ahol vagy nyertem, vagy a dobogón álltam, de ahol nagyon-nagyon jól éreztük magunkat, az a krétai futam volt. A görögök szintén nagyon erõsek, iszonyatos lóerõhajhászás van náluk, az 500-600 LE az teljesen normális. Az õ mezõnyükben az én autóm egy kifejezetten gyenge autó. Nagyon komoly csatákat vívtunk, még ha lóerõben alul is maradtam, és hát a helyszín is fantasztikus volt. Októberben az idõjárás pedig szintén megdöbbentõ volt, hiszen 30 fokban attól tartottunk, hogy ne égjünk le.
Melyik volt a legnehezebb futamod?
Talán az andorrai... ami azért volt nehéz, mert nagyon magasan volt a pálya, az én autóm pedig egy szívóautó és rettenetesen nem akart mûködni! 100 LE kapásból eltûnt belõle. Addig állítgattuk a hátsó futómûvet ill. a guminyomást, hogy egy nap ezzel el is telt. Meglepõdtünk ezen, nem számoltunk ezzel, mivel nem volt korábban még ilyen jellegû tapasztalatunk, nem ismertük a helyszínt. Itt technikailag nagyon megküzdöttünk.
Hogyan tovább?
Jó kérdés... a támogatóimmal folyik az egyeztetés, hogy hol szeretnének engem látni a 2011-es évben, de majdnem biztos, hogy ismét a külföldi futamokon lesz a hangsúly, és az is eléggé valószínû, hogy a King of Europe több futamán is részt veszek. Nem biztos, hogy az egész sorozatot végigcsinálom... Szeretnék nyitni más országok felé is, például szívesen versenyeznék Angliában is egy futamon, bár ez már egy következõ lépcsõfok, hiszen a távolság és a nevezési díj miatt, ez körülbelül háromszoros összeget jelent egy európai futamhoz képest.
Versenyzésen kívül pedig épp belefogsz valamibe…
2009 év eleje óta versenyzek ugyanazzal a FEDERAL gumiabronccsal. Ez egy ismeretlen márka volt, amikor elkezdtem ezzel versenyezni. 2009-ben még senki nem használt ilyet a környezetemben, majd ebben az évben én ezekkel a gumikkal megnyertem a bajnokságot, meglehetõsen nagy fölénnyel. Ezt követõen kezdek el nézelõdni a többiek is ezek a gumik irányába.
Mára eljutott a dolog arra a szintre, hogy a King of Europe futamon a Top 8 versenyzõ is ilyen abroncsokkal versenyzik, mert annyira bevált driftre, de a pályautósok közül is egyre többen használják ezt.
Most pedig úgy döntöttem, hogy ha erre ekkora az érdeklõdés, akkor miért ne kezdjek el ennek a forgalmazásával foglalkozni? Kicsit szélesítjük a palettát, hiszen vannak most már rallye abroncsok is, kifejezetten pálya - slick - gumik, valamint utcai slickek is.
A Federal az elmúlt két évben utcán és versenykörülmények között is bizonyított nekem, nagyon jó minõségûek, így nyugodt szívvel merem árulni, mert tudom jól, hogy ár-érték arányban talán jobbak, mint a nagy neves márkás gumik. Aki szeretné kipróbálni ezeket a Federal gumiabroncsokat, azoknak tudom a figyelmébe ajánlani, hogy december 17-éig van egy elõvételi akció, amelyrõl további részleteket a www.federaltire.hu oldalon találják meg, ill.a sales@federaltire.hu e-mail címen is érdeklõdhetnek.
fotók: autosportfoto.sk, GabiTomescu.ro, fotoHD.sk, Michael Timong, AlexisGoure.com
Ez a hír most jelenik meg 6461. alkalommal
|