Végső Összecsapás - 2021.szeptember 25. Tököl KEVIÉP Rallycross Fesztivál - 2021.szeptember 25-26. RabócsiRing
Kerényi Ádám idén is megmutatta
King of Europe ezüstérmese 2010-ben
2010-11-26
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
577262313
Napi oldal:
22423
Jelenleg:
760
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a 7. futam után
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
566
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
489
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
414
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
405
5. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
357
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
346
7. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
337
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
318
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
316
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 9. futam,
az Acropolis Rally után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
180
2. Elfyn Evans Toyota Yaris WRC
136
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
130
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
129
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
106
6. T. Katsuma Toyota Yaris WRC
66
7. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
60
8. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
44
9. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
43
teljes táblázat
European Rally Championship
az 5. futam,
az 55.Azores Rally után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
136
2. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
102
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
95
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
67
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
67
6. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
7. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
39
8. G. Basso
SKODA Fabia R5 Evo
39
9. Jan Kopecky
SKODA Fabia R5 Evo
39
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 5.futam, Riga után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
130
2. Kevin Hansen
Peugeot 208
113
3. J.Kristoffersson
Audi S1
110
4. N. Grönholm
Hyundai i20
107
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
88
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
79
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
64
7. Enzo Ide
Audi S1
57
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
43
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
164
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
155
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
134
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
131
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
7. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
65
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
6.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
55
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat

thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_11Kerényi Ádám neve mára már nem csak hazai driftes körökben ismert, külföldön is megtanulták a magyar pilóta nevét az ellenfelek. Tavaly bajnokként, idén ezüstösen csillogó helyezéssel zárta az évet.
Az idei évről, a King of Europe futamairól beszélgettem Ádámmal.


thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_7

Az idei évben nem láthattak hazai futamokon a szurkolók, mi volt ennek az oka?
Már 2006 óta járok külföldre versenyezni, hol kevesebb, hol több futamra jutottam el, de 2009-ben végre sikerült egy teljes külföldi sorozatot - a King of Europe-ot - végigversenyeznem, majd év végén meg is nyertem a bajnokságot. Hogy miért külföld? A támogatóim szintén inkább nyitottak a külföldi futamok irányába, valamint mivel ez egy 8 futamból álló sorozat, így ez nagyon sok energiát és pénzt emészt fel, ezért a magyar futamok valóban háttérbe szorultak.

thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_16

Nem hiányoztak a hazai pályák?
Járogattam ki nézőként, ill. a King of Europe-nak van egy fordulója hazai helyszínen is, Máriapócson, ami egyébként az egyik kedvenc pályám a ritmusa miatt. A tököli pályán is szívesen mentem volna, mert jó, tempós pályák lettek kijelölve, de ugyanakkor a hangulatát tekintve egy repülőtéren soha nem olyan jót autózni, mint egy versenypályán.

Mennyire más egy külföldi futam, mint egy hazai?
Nagythumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_9on hasonlóak a külföldi futamok, mint amiket itthon rendeznek. Külföldön is kétnapos versenyek vannak, ill. annak, aki megteheti, még a pénteki nap is rendelkezésre szokott állni. Tehát ugyanúgy két napot autózunk, rengeteget vagyunk a pályán, az ellenfelek pedig sokrétűek, sokfajta autóval.
thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_12Amiben talán más, mint itthon, hogy ott több japán autóval versenyeznek, valamint talán abban is más, hogy a külföldi topversenyzők, sokkal inkább odafigyelnek a megjelenésre, amitől ugyan szakmailag nem lesznek többek, de azért ott már szinte mindenkinek szép csapatsátra van, "egyen" pólója, nagyon szép dekorált autókkal indulnak, és én is úgy vélem, hogy nemzetközi szinten már ilyenre is oda kell figyelni. 

thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_15

Ha már a megjelenés... Nem tudom kikerülni a kérdést: Miért van olyan érzésem, ha az autód jobb oldalát nézem, mintha tükörképet látnék?
Az autósportban fontos a támogatók megfelelő kiszolgálás és egy ilyen dekorációt mindenki megjegyez... :)

Mely ország versenyzői a legnagyobb ellenfelek?
A magyarok! Ők nagyon-nagyon jól autóznak, és azt mondhatom, hogy a hazai mezőny top 8 versenyzője nagyon komoly ellenfél lenne. Nekem jó iskolám volt, hogy Magyarországon "nőttem fel", mert kemény küzdelmek árán jutottam el oda, ahová eljutottam. Külföldön is a közép- és kelet-európaiak dominálnak. Nagyon jók a szlovák srácok, de van például egy bolgár versenyző, aki nagyon ügyeskezű és nagyon jó autója van, az egyik szerb versenyzőnek is nagyon erős a kocsija, valamint kinn külföldön már mindenki nagyon-nagyon jó minőségű gumikat használ, ami az autók mozgásán és tempóján is látszik.

kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_1

Milyen volt az idei éved?
thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_82010-ben egy 7 futamból álló sorozat volt, ami hét különböző országot jelentett helyszínben. Összességében második lettem a bajnokságban, ami egy szép eredmény, de az egyéni futamokkal annyira azért nem voltam elégedett.
Lehet nem tudtunk eléggé odakoncentrálni, vagy lehet nem foglalkoztunk eleget az autóval, de mindig voltak apróságok, amelyek nehezítették a dolgunkat, a felkészülést.

thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_10Ellenben eljutottam nagyon szép helyekre, két nagyon különleges helyszíne is volt a bajnokságnak: az egyik Andorrában, ahol 2300 méter magasan, augusztus elején még havas részek vették körül a kijelölt pályát. Éjszaka persze rettenetesen hideg volt, de a táj lenyűgöző volt! Hegyek, legelésző kecskék a pályától pár száz méterre… ez egy tényleg fantasztikus természeti adottságokkal megáldott helyszín volt!


kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_4

A másik különleges helyszín pedig a zárófutam helyszíne volt, amelyet Krétán rendeztek: egy teherkikötőben volt kirakva egy jó nagy pálya. thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_5A depó 3 méterre volt a tengertől, így mikor álltam be, a csapattársaim folyamatosan álltak az autó és a tenger között, hogy ne essek be a vízbe. : Körülöttünk teherhajók álltak, kicsit rozsdás, nagy darukkal, konténert szállító teherhajókkal volt körbevéve a pálya. Mindehhez pedig egy olyan világítás tartozott, hogy gyakorlatilag nappali világosságot csináltak este is, valamint olyan minőségű aszfalt volt, amely teljesen alkalmas volt drift pályának, sőt, sok drift-pályától sokkal jobb minőségű is volt.

Melyik volt a legjobb verseny idén?
Eredményt tekintve nyilván az, ahol vagy nyertem, vagy a dobogón álltam, de ahol nagyon-nagyon jól éreztük magunkat, az a krétai futam volt. A görögök szintén nagyon erősek, iszonyatos lóerőhajhászás van náluk, az 500-600 LE az teljesen normális. Az ő mezőnyükben az én autóm egy kifejezetten gyenge autó. Nagyon komoly csatákat vívtunk, még ha lóerőben alul is maradtam, és hát a helyszín is fantasztikus volt. Októberben az időjárás pedig szintén megdöbbentő volt, hiszen 30 fokban attól tartottunk, hogy ne égjünk le.

kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_6

Melyik volt a legnehezebb futamod?
Talán az andorrai... ami azért volt nehéz, mert nagyon magasan volt a pálya, az én autóm pedig egy szívóautó és rettenetesen nem akart működni! 100 LE kapásból eltűnt belőle. Addig állítgattuk a hátsó futóművet ill. a guminyomást, hogy egy nap ezzel el is telt. Meglepődtünk ezen, nem számoltunk ezzel, mivel nem volt korábban még ilyen jellegű tapasztalatunk, nem ismertük a helyszínt. Itt technikailag nagyon megküzdöttünk.

thumb_kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_13

Hogyan tovább?
Jó kérdés... a támogatóimmal folyik az egyeztetés, hogy hol szeretnének engem látni a 2011-es évben, de majdnem biztos, hogy ismét a külföldi futamokon lesz a hangsúly, és az is eléggé valószínű, hogy a King of Europe több futamán is részt veszek. Nem biztos, hogy az egész sorozatot végigcsinálom... Szeretnék nyitni más országok felé is, például szívesen versenyeznék Angliában is egy futamon, bár ez már egy következő lépcsőfok, hiszen a távolság és a nevezési díj miatt, ez körülbelül háromszoros összeget jelent egy európai futamhoz képest.

Versenyzésen kívül pedig épp belefogsz valamibe…
2009 év eleje óta versenyzek ugyanazzal a FEDERAL gumiabronccsal. Ez egy ismeretlen márka volt, amikor elkezdtem ezzel versenyezni. 2009-ben még senki nem használt ilyet a környezetemben, majd ebben az évben én ezekkel a gumikkal megnyertem a bajnokságot, meglehetősen nagy fölénnyel. Ezt követően kezdek el nézelődni a többiek is ezek a gumik irányába.
Mára eljutott a dolog arra a szintre, hogy a King of Europe futamon a Top 8 versenyző is ilyen abroncsokkal versenyzik, mert annyira bevált driftre, de a pályautósok közül is egyre többen használják ezt.
Most pedig úgy döntöttem, hogy ha erre ekkora az érdeklődés, akkor miért ne kezdjek el ennek a forgalmazásával foglalkozni? Kicsit szélesítjük a palettát, hiszen vannak most már rallye abroncsok is, kifejezetten pálya - slick - gumik, valamint utcai slickek is.
A Federal az elmúlt két évben utcán és versenykörülmények között is bizonyított nekem, nagyon jó minőségűek, így nyugodt szívvel merem árulni, mert tudom jól, hogy ár-érték arányban talán jobbak, mint a nagy neves márkás gumik. Aki szeretné kipróbálni ezeket a Federal gumiabroncsokat, azoknak tudom a figyelmébe ajánlani, hogy december 17-éig van egy elővételi akció, amelyről további részleteket a www.federaltire.hu oldalon találják meg, ill.a sales@federaltire.hu e-mail címen is érdeklődhetnek.

kerenyi_adam_iden_is_megmutatta_14fotók: autosportfoto.sk, GabiTomescu.ro, fotoHD.sk, Michael Timong, AlexisGoure.com

Ez a hír most jelenik meg 6036. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13 14 15 16171819
20 21 22 23 242526
272829 30 010203
04 05 06 07080910
11 12 13 14 15 1617
2021.09.24-27.

részletes infóink

2021.09.25.

részletes infóink

2021.09.25-26.

részletes infóink

2021.09.28.

részletes infóink

2021.10.03.

részletes infóink

2021.10.07-10.

részletes infóink

2021.10.09-10.

részletes infóink

2021.10.09.

részletes infóink

2021.10.09.

részletes infóink

2021.10.10.

részletes infóink

2021.10.16-17.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k