Kezdődjön az idei év!
Az orfűi versenykiírás mellett rengeteg információ!
2014-02-18
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
798456387
Napi oldal:
100131
Jelenleg:
1002
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Évek óta Orfűn kezdjük a szezont a tesztrallyeval. Markó Tibit, a verseny rendezőjét kérdeztem erről és az idei évéről:

Hogy vagy? Ugye vigyázol Magadra és dolgozol rendesen!? :-)
Köszönöm kérdésed, megvagyok! És innen kívánnék minden jót sorstársaimnak is! Viczena Gabi, Wirtman Feri...
Ha kicsit belemegyünk a részletekbe: most, este 10 óra van, veled beszélgetek és flamenco-t hallgatok, és mivel a professzor úr felírta: a napi vörösbor mennyiségemet pusztítom.
Nem szeretnék újra kórházba kerülni, de van még hova fejlődnöm az egészséges életmódot illetően.
 
Most küldted el az orfűi évadnyitó sprint versenykiírását, ez azt jelenti, hogy most is dolgozol és hogy lesz újra tesztrallye!
Tényleg lesz, lehet Teszt rallye! Az elmúlt 6 év hagyományát folytatva, az idei esztendőben is Orfűn, a körgyorsaságin várjuk a téli álomból ébredező ralistákat!
Az idei esztendőben is ez a verseny lehet az évadnyitó. 
 

kezdodjon_az_idei_ev_2
A123 Teszt Rallye a Grepton Kupáért.


>> versenykiírás <<

>> nevezési lap <<

Ahogy a neve is sejteti, ez egy verseny! A Rallye Sprint Bajnokság 12. szezonjának első versenye, és remélhetőleg - 1-2 hét múlva már lesz idei kiírása, és így - az ARK 2014-es évadnyitója is lesz egyben. Ezen kívül természetesen várjuk a Rallye 1 (ORB), Rallye2, a Historic és persze az RTE versenyzőit is! Licences kategóriába nevezhetnek az ORB versenyzők, a többiek - R2, Histo, RTE - pedig mezőnyben versenyezhetnek.

Remélhetőleg nem kell majd a hókotrással bajlódnunk. Talán idén ez elmarad....de ha még sem, és Holle anyó betépve rázná, akkor sem esünk kétségbe, HÓBAN IS LESZ VERSENY!
Persze úgy lenne igazán értelme, ha száraz és vagy nedves aszfalton mehetnének a bátrak.
 
Idén is az orfűi kör vár az érdeklődőkre. A változatosság kedvéért, az első 3 gyorsaságit követően megfordítjuk a pályát, és a 4., 5. gyorsaságit a második irányban kell teljesítenie mindenkinek. A verseny összesen 35km gyorsasági szakaszt kínál, és remélhetőleg egy pörgős versenyt. 
Kísérletet teszünk egy új "fícsörre" is: ha minden igaz, sikerül megvalósítanunk, hogy ez lesz az első verseny, ahonnan a rallylive.hu nem csak időeredményeket, hanem közvetlenül a STOP-ból információkat is közvetít, szinte realtime-ban. Tudomásom szerint ilyen még ARK versenyen nem volt.
 
Az ARK sorozatban eddig különböző szabályok és különböző kategóriák működtek a különböző régiókban. Pénzes Zsolt azt ígérte, lesz egy közös szabályzat. Erről tudni már valamit?
Nem titok, hogy az RSB vezető még tavaly év végén vetette fel egy átfogóbb, az egész országra kiterjedő egységes sprintes szabályozás szükségességét. Mivel Balatonyi Árpi és én a 2000-es évek eleje óta csináljuk a sprinteket szervezett formában, sorozatként, nem volt meglepő, hogy jutott a feladatból. Az egységesség, és a betartható, betartatható szabályozás a cél olyan módon, hogy az elvárható "sprintes-szintű" biztonság nem lehet alku tárgya! 
Az anyag, ami a napokban készül el az elmúlt tizenegy-két év tapasztalatára épül. Tartalmazza az alapvető sprintes sportszabályokat, és természetesen az alapvető technikai szabályokat is. Nem mindenhol, de akad, ahol megváltozik a kategóriák alapvető kiosztása is.
 
Soha nem értettem egyet azzal, hogy sprint versenyen, sprintes rendezői lehetőségekkel agyon szabályozzunk mindent pl. technikai oldalon. Azért nem, mert a szabályokat leírni a legkönnyebb leírni, de betartatni már más kérdés, és mint tudjuk minden szabály annyit ér, amennyit sikerült betartatni belőle. Többek között ezért nem lesznek csoportok (N, A, H). Meggyőződésem, hogy ma hazánkban nincs olyan sprint rendező, nincs olyan sprint sorozat, aki a csoportok különböző speciális előírásainak betartatásához, ellenőrzéséhez rendelkeznek az összes: eszközzel, képzett szakemberrel, idővel, hellyel az erdő szélén vasárnap délután, és persze a szükséges invesztícióhoz szükséges pénzzel. Nem kell túlbonyolítani, és akkor sem a versenyzők, sem a rendezők nem feszülnek!
 
A szabályrendszer munkaneve: Sprint jellegű Rallye Versenyek Szabályai (SRVSZ), a nagytesó RVSZ után. Bár jelen pillanatban nincs regnáló RSB, miután elkészül a tervezet - és azt pár hozzáértő is látta, véleményezte - mindenképpen publikálni szeretném, mint "tervezetet", mert az idő nagyon fogy, 3-4 hét múlva beindul a szezon, és senkinek nincs semmi fogalma, hogy mi lesz, mire készüljön. Talán ha a legalább a tervezet szintjén is, de picit tájékozódhatnak a sprintes versenyzők, legalább is ez a cél.
 
Amit azonban feltétlenül e kell mondanom, a sprintes szezon kezdetéhez, így az orfűi Teszt Rallye-hoz is szükség van arra, hogy a megújult MNASZ Elnöksége visszavonja a tavalyi sprintekre, RTE-re vonatkozó határozatát. Remélhetőleg ez is megtörténik.
 
Ha már szabályok. Az RVSZ-ben is benne van a kezed?
Nem, az RVSZ készítésében nincs szerepem, nincs feladatom. Csupán a sprint jellegű versenyekre vonatkozó szabályozás elkészítésében vállaltam szerepet. De talán egy keveset szivárogtathatok!
 
Nem is kell annyira szivárogtatni, mert a legutóbbi szakág-vezetői nyilatkozatában Pénzes Zsolt itt, a duenhu-n mesélt az RSB idei elképzeléseiről, többek között egy 'ÚJ' bajnokság megszületéséről is. Ez pedig az Országos Murva Rallye Bajnokság (OMRB)! A hivatalos versenynaptár tervezetben még nem szerepel, mivel még nincs jóváhagyott szabályzata, de ezt a hiányt a közgyűlést követően pótolja az RSB.
 

Ennek a bajnokság lesz az idei évben nyitó versenye a visszatérő Bükfürdő Rallye! És ha már itt tartunk: a kiadott naptár tervezettel kapcsolatban a Marco Racing Team módosítási kérelmet adott be a szövetséghez. Kérelmeztük, hogy a Bükfürdő Rallye augusztus helyett májusban kapjon helyet, és így a Baranya Kupa áprilisról augusztus 8-10-re kerülne.

kezdodjon_az_idei_ev_1

A visszatérő Bükfürdő Rallye májusban az OMRB első futamaként, 3-4 napos programmal és 106km gyorsasági szakasszal várja az érdeklődőket! Csütörtök-pályabejárás és teszt, pénteken pályabejárás, majd átvételek, aztán prológ, szombaton 4 féle gyorsasági szakaszon autózhatnak a srácok, és a célceremónia/díjkiosztó kombó után igazi Rallye Party hajnalig! ... a vasárnapi ébredés, és délutáni reggeli után ráér haza menni! A szokásos kiegészítő kényelmi szolgáltatásokkal, lehetőségekkel várjuk a versenyzőket idén is!

 
Az ORB versenyzők mellett természetesen hivatalos lesz ide a Rallye2 és próba jelleggel csalogatjuk a Historic versenyzőket is, és persze az osztrák versenyzőket is.
 
Szeretném felhívni az ORB versenyzők figyelmét, hogy az idei évben visszatérő, Murva Rallye Bajnoki Bükfürdő Rallye, a maga kompakt, közel 110km-es programjával igazi rally élményt kínál a már megismert extra szolgáltatásokkal és egyben kitűnő felkészülés a az első és második verseny közötti 2 hónapos szünetben a fehérvári folytatásra! A másik hagyományos versenyről annyit érdemes tudni, hogy a Baranya Kupa augusztusi időpontja sem véletlen, hiszen egy hónappal, a júliusi Vp-i murva után kínál megfelelő felkészülést a versenymentes augusztusban a kassai futamra. A Baranya Kupa prológot és 90km gyorsaságit jelent az idén olyan pályákon, amin 2 hónappal később újra versenyeznie kell az ORB-seknek. A fentiekből talán kiderülhetett, hogy jól választ, aki velünk tart Bükfürdőn és Komlón!
 
Ez a hír most jelenik meg 9237. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
2025.11.15.

részletes infóink

2025.11.14-18.

részletes infóink

2025.11.14-15.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k