Végső Összecsapás - 2021.szeptember 25. Tököl KEVIÉP Rallycross Fesztivál - 2021.szeptember 25-26. RabócsiRing
Lemondott a Rallye Sport Bizottság
Nattán György leveléből kiderült, hogy miért...
2011-03-18
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
577132858
Napi oldal:
8078
Jelenleg:
776
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
AutoHifiStudio
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2021
a 7. futam után
1.
Suborits Péter
Volkswagen Polo GTi R5
566
2. Bíró-Ambrus R.
Ford Fiesta R5 MkII
489
3. Tóth Patrik
Volkswagen Polo GTi R5
414
4. Molnár Alex
Ford Fiesta R5 MkII
405
5. Fónagy Kristóf
Ford Fiesta R5 MkII
357
6. Szöcs Attila
Volkswagen Polo GTi R5
346
7. Martinák Balázs
Mitsubishi Space Star R5
337
8. Varga Gergely
Ford Fiesta R5 MkII
318
9. Bartók Vince
Ford Fiesta R5 MkII
316
teljes táblázat
World Rally Championship 2021
a 9. futam,
az Acropolis Rally után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
180
2. Elfyn Evans Toyota Yaris WRC
136
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
130
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
129
5.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
106
6. T. Katsuma Toyota Yaris WRC
66
7. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
60
8. Gus Greensmith
Ford Fiesta WRC
44
9. Dani Sordo Hyundai i20 Coupe WRC
43
teljes táblázat
European Rally Championship
az 5. futam,
az 55.Azores Rally után
1. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
136
2. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
102
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia R5 Evo
95
4. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
67
5. Herczig Norbert
SKODA Fabia R5 Evo
67
6. Craig Breen
Hyundai i20 R5
43
7. Nikolay Gryazin
Volkswagen Polo GTi R5
39
8. G. Basso
SKODA Fabia R5 Evo
39
9. Jan Kopecky
SKODA Fabia R5 Evo
39
teljes táblázat
World Rallycross Championship
az 5.futam, Riga után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
130
2. Kevin Hansen
Peugeot 208
113
3. J.Kristoffersson
Audi S1
110
4. N. Grönholm
Hyundai i20
107
5. Szabó Krisztián
Hyundai i20
88
6. Kevin Abbring
Renault Megane RS
79
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
64
7. Enzo Ide
Audi S1
57
9. Juha Rytkönen
Ford Fiesta
43
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
164
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
155
3.
Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
134
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
131
5. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
93
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
66
7. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
65
8. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
6.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
55
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2021
a 6.futam,
a Vértes Rallye után
1. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
115
2.
Kronome Ákos
SKODA Fabia
68
3. Ráti Gergő
Ford Escort MkII
61
4. Helembai Zsolt
Lada VFTS
55
5. Szőllősi Roland
BMW
52
6.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
7. Bartha Aurél
Honda Civic
49
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
47,5
9. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
47
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Vértes Rallye után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
40
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 Rally4
38
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
29
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
17
6. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
14
7. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
10
8. Schubert István
Peugeot 208 Rally4
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2021
a 3.futam,
a Vértes Rallye után
1. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
103
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
71
3. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
65
4. Vitek Viktor
Peugeot 208 R2
43
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
31
6. Ruszkai Attila
Lada 2101
31
7. Péter Pál
Honda Civic Type-R
27
8. Czékmány Norbert
Lada VFTS
24
9. Baksai László
Lada VFTS
20
teljes táblázat
Országos Rallye3 Bajnokság 2021
a 4.futam,
a Bakonya Rally után
1. Nagy Dávid
Lada 21053
116
2. Bíró Gergő
Opel Astra GSi
116
3. Zákányi János
Lada 2107
69
4. Mihálszki Csaba
Renault Clio
65
5. Pallaghy Botond
Peugeot 205
64,5
6. Dénes Szabolcs
Lada 21013
51
7. Dugo
Volkswagen Golf
48,5
8. Spéder Bence
BMW E36
40,5
9. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
39,5
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2021
az 5.futam,
a Vértes Rallye után
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escport MkII
70
2. Csukovics István
Lada 21013
31
3. Kalapács Zsolt
Opel Kadett
28
4. Magoss Péter
Subaru Legacy
27
5. Zsírpapa
Lada VFTS
20
6. Fehérvári Csaba
Mitsubishi Galant GTi
16
7. Müller Roland
Lada 21011 Gr2
13
8. Mang Huba
SKODA Favorit
12
9. Komjáti Ákos
Lada 2105
10
teljes táblázat

Alulírott Nattán György, mint az MNASZ Rallye Sport Bizottságának vezetője az RSB tagok által felhatalmazva nyilatkozom, hogy az elmúlt hetek történései, és legfőképpen a tegnapi Intéző Bizottsági ülésen történt, a szakágvezetés céljait, és döntéseit figyelmen kívül hagyó intézkedések miatt a Rallye Sport Bizottság minden tagja azonnali hatállyal lemond tisztségéről.

 lemondott_a_rallye_sport_bizottsag_1

És egy levél Nattán Györgytől, a lemondott Rallye Szakág Vezetőtől:

Kedves Érintettek!

Jelen pillanatban én vagyok a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség Rallye Szakágának vezetője. Aki ismer, az tudja, hogy nehezen tudom véka alá rejteni véleményemet, úgy gondolom, hogy az elmúlt időszakban lojális voltam az MNASZ-hez, tiszteletben tartottam az előírásokat, és próbáltam sportvezetőként legjobb tudásom szerint dolgozni azokkal az emberekkel, akik vállalták velem közösen a munkát. Az elmúlt egy hónapban azonban folyamatosan olyan hatások értek, amit csak nagyon nehezen tudtam a fent említett keretek között elviselni. A tegnapi Intéző Bizottsági ülés után egyértelművé vált számomra, hogy az én, és az általam választott RSB hozzáállásával, nézeteivel nem egyeztethető össze az MNASZ jelenlegi vezetésének gondolkodása, működése.

Mivel tisztségviselőként nem engedhetem meg magamnak, hogy bíráljam azt a rendszert, amelynek magam is része vagyok, ezért azonnali hatállyal lemondok a Rallye szakág vezetéséről.

Az MNASZ-ben évek óta folyik a harc a hatalomért, és decemberben megérkezett egy csoport, akik a sportért tenni akaróknak mondták magukat, Frank Tamást jelölték elnöknek. Tamás személye igencsak megosztja a tagságot, legtöbbünknek már volt vele olyan vitája, konfliktusa, ami miatt nem tartjuk alkalmas sportvezetőnek. Ez a decemberi közgyűlésen be is igazolódott, a tagság jól láthatóan bármilyen, ismeretlen alternatívát inkább támogatott, mint azt az elnökséget, melyet magukat élversenyzőnek gondoló emberek próbáltak hatalomra juttatni a saját érdekeik védelme céljából.

Decemberben a Rallye Szakág jelenlévő tagjai engem választottak meg RSB vezetőnek. Tudtam, hogy ez nem egy stabil állapot, de elvállaltam. Választottam magam köré egy bizottságot, ami azt gondolom, hogy jelesre vizsgázott az elmúlt napra pontosan 3 hónap alatt.

A választásokon vereséget szenvedett csoport nem adta fel a küzdelmet, és minden eszközzel megpróbált ismét hatalomra kerülni. Az sem számított, hogy a működésképtelenség szélére taszítják az MNASZ-t, minden áron nekik kellett hatalomra kerülni, és ez sikerült is. A siker ára az volt, hogy Frank Tamás nem maradhatott elnök jelölt, csupán általános alelnök.

Magán a közgyűlésen is jól látszott az új irány, kordonok közé terelték a tagságot, és biztonsági őrök mondták meg, hogy hova állhatunk. Más használható alternatíva nem lévén én maradtam a szakágvezető.

Az új elnökség gyorsan az értésemre adta, hogy más szelek fújnak, utasításba kaptam, hogy a rendezők képviselőjét Tóth Imit nem tehetem be a bizottságba, valamint, hogy a 4 évvel korábban ugyanezen vezetők által összeállított RTE szerződést, melyből én kivettem egy 160ezer forintos –szerintem és Mészáros Iván szerint legalábbis nem elegáns- jogdíjat, nem írják alá ebben a formában.

Én nem voltam hajlandó Tóth Imit elküldeni, ezt az Intéző Bizottságra bíztam, ahol a sportszakma legfelsőbb vezetőinek mondott emberek úgy döntöttek, hogy bár Imi szakértelme vitathatatlan, egyéb okokból nem nevezik ki RSB tagnak. Később, amikor megjelent a kiírás (Eger Rallye), amiben Imi szerepel mint RSB megfigyelő, Frank Tamás szombat délelőtt jelezte felém, hogy „kekeckedésnek” tekinti Imi megjelölését, hiszen az elnökség írásba adta, hogy nemkívánatos személy.

Az RVSz tervezete még a legutóbbi közgyűlés előtt megjelent, az új IB Szamos Miklós vezetésével kinevezett egy háromtagú bizottságot, amely ezt jóváhagyhatja. Ez a bizottság számos észrevételt tett az RVSz-el kapcsolatban, melyet az RSB megfontolt, és a helytálló kifogásokat kijavította. Több kérdésben vitatták szakmailag az RVSz-t, mellyel mi egy hosszú távú változást készítettünk elő. Az IB kijelölt bizottságának vezetője, Miklós az általa kifogásolt részekkel kapcsolatban kijelentette, hogy az RSB döntése nem befolyásolja az RVSz véglegesítését, tudomásul veszik a döntésünket. Ez meg is történt, az RVSZ véglegesé vált. Ennek ellenére, ugyan ez a Szamos Miklós egy hét múlva az IB elé vitte ezeket a kérdéseket,  hogy abszolút rallye-hoz nem (vagy sem) értő emberek döntsenek az általunk vezetett szakág feje fölött.

Eközben egyes magukat élversenyzőnek gondoló emberek nyomására folyamatos magyarázkodásba kényszerültem a sportszakmai alelnökkel, Szamos Miklóssal szemben, hogy miért arra megy a pálya Egerben amerre, miért nem lehet más időtervet csinálni, miért nem adunk még egy negyedik év haladékot is a Histricnak a homológ felszerelésekre, stb. Érdekes módon az elnökség felé észrevételt tevőknek nem azzal a pályával szemben volt kifogásuk, amely rosszabb minőségű, hanem azzal szemben, ahol az ellenfelek autói jobb eredményt érnek el várhatóan.

Az IB vezetője ezeket a kéréseket tolmácsolta felém, és folyamatos pressziót gyakorolt a szakágra az említett élversenyzők megkeresései, nyomása hatására.

Eközben született egy levél az Elnökség részéről, mely gyakorlatilag ellehetetleníti az Eger Rallye megrendezhetőségét a verseny előtt két-három héttel.

Én ekkor megkerestem a Szövetség elnökét, Gyulay Zsoltot, - akiben egy tisztességes, a sportért valóban tenni akaró embert ismertem meg -, hogy találkozzunk négyszemközt. Sajnos a találkozó nem jött létre ebben a formában, csak a két alelnök társaságában egyéb okokból. A megbeszélés előtt Frank Tamás emelkedett hangnemben értésemre adta, hogy én ne próbáljak meg átnyúlni a feje fölött, nekem nincs jogom személyes találkozót kérni az MNASZ elnökétől, csak ha ő is ott van, az ő tudta nélkül itt semmi sem történhet.

A megbeszélésen Frank Tamás közölte, hogy az RTE egy profitorientált vállalkozás, aminek én olyan vagyon értékű jogokat akarok adni (lásd közös gépkönyv az előző évek gyakorlata szerint, lásd Eger Rallye-n való indulás lehetősége), amelyek hátrányosan érintik az MNASZ-t, hiszen nem termel kézzel fogható bevételt az MNASZ-nél. Hosszas vita után Gyulay Zsolt mellém, és a sport mellé állt, és leszögezte, hogy az egri futamot nem lehet olyan helyzetbe hozni, hogy a verseny előtt két héttel megváltoztatjuk önkényesen a pályát, és az időtervet, vagy esetleg kizárjuk az RTE-t. Mindez március 16-án történt délben.

29 órával később az IB felelős tagjai megszavazták, hogy az RSB és az Eger Rallye rendezője köteles megváltoztatni az Eger Rallye kész időtervét a verseny előtt kettő héttel.

Barna György követeléseit is meghallgatta az IB, és az eddigi 3 év haladék után a Historic mezőny további haladékot kapott a homológ felszerelések egy részének tekintetében. Az IB vezetője, Szamos Miklós kijelentette, hogy az S és F csoportoknak nincs helye a magyar bajnokságokban hosszú távon, háttérbe kell szorítani őket. Kijelentette, hogy hibás sportszakmai döntés idehívni egy szlovák mezőnyt a magyar pályákra közös futamra, ez hátrányos nekünk.
Kijelentette, hogy a szlovák prioritásos WRC-knek hátul kellene mennie a mezőnyben, ha már ide engedtük őket…

Frank Tamás az RTE-ről kijelentette: „kitenyésztettünk magunknak egy konkurenciát”. Az IB ezután deklarálta, hogy kötelesek vagyunk felforgatni az egri versenyt, és ezáltal veszélyeztetni annak megrendezhetőségét. Sportszakmai szempontokat nem vettek figyelembe, csak az RTE alárendelése volt a cél minden áron.

Mivel ennek ellenkezőjéről biztosított 29 órával előbb a Szövetség elnöke, Gyulay Zsolt, ezért úgy gondolom, hogy ezzel őt is becsapták.

A mi bizottságunk 3 hónap alatt olyan fenntartható működést dolgozott ki, mely a tavalyi évhez képest előreláthatólag 9,5 millió forint megtakarítást eredményezett. Dolgoztunk olykor éjjelnappal a versenyzőkért, és egy élhető bajnokságért. Szerettünk volna egy békés átmenetet, ahol az ORB, a Rallye2 és a Historic mezőny megfelelő szakmai hátteret, és megbecsülést kapja békés együttélésben a Rallye Túra Egyesülettel, igen, akár egymást segítve is.

Szerettük volna megszüntetni a „telefonálgatást”, és a jogtalan előnyszerzést. Mivel már az első verseny előtt bebizonyosodott, hogy a vezetés számos tagja befolyásolható, ezért nem vállalom fel annak a felelősségét, hogy az egri futammal hozott korábbi, és ezutáni döntéseinket ilyen tisztségviselők bírálják felül, a sport hosszú távú érdekeitől totálisan eltérő külső érdekek mentén.

Az RSB nem tudja elfogadni a ránk erőszakolt változtatásokat, tiltakozásul egységesen lemondunk az RSB tagságunkról .

Szeretném megköszönni azoknak az embereknek a segítséget, akik erőn felül tettek azért, hogy valami megváltozzon, ez most nem sikerült. Elnézést kérek azoktól, akik úgy érzik, hogy ezzel cserben hagyjuk őket, de van egy határ, aminek átlépése után már nem adhatjuk a nevünket ehhez a működéshez. Mi megpróbáltuk, de a sportszeretet itt már alulmarad az anyagi érdekekkel szemben.


Én azért vállaltam el ezt a tisztséget, mert komolyan hittem benne, hogy meg tudjuk változtatni a rendszert, sok munkával, és harccal. Sajnos be kell látnom, hogy ez lehetetlen a mostani helyzetben. Nem gondolom, hogy idő előtt adtam volna fel, addig mentem el, amíg az értékrendem bírta. Sajnálom, hogy így alakult, de az elmúlt hetek tanulsága alapján csupán egy bábura van szükség a Rallye Szakág élén, ez pedig nem én leszek. Megpróbáltam egy szakmailag maximálisan felkészült bizottsággal helyt állni, ám ennek ma nincs létjogosultsága. Minden döntésünket egy olyan szervezeti egység írja felül, amely nem az én szakmai és emberi értékrendem alapján dönt.

Azzal, hogy egyszer teret engedtünk a külső nyomásnak, én úgy gondolom, hogy az MNASZ Intéző Bizottsága tegnap az RSB hitelességét vonta kétségbe. Így pedig nem lehet dolgozni, ez egy lavina, innentől mindenki feljogosítva érzi majd magát, hogy utasításokat adjon annak a tisztségviselőnek, akinek épp ismeri a telefonszámát.

A mostani helyzet úgy gondolom legnagyobb áldozata Gyulay Zsolt, aki felvállalta, hogy tisztességesen vezeti az MNASZ-t, és olimpiai bajnokhoz méltó hozzáállással közelített egy olyan munka felé, ahol neki nem ezt a szerepet szánták. Félek tőle, hogy hosszú távon ő sem tud majd sportemberhez méltóan dolgozni, és ezzel egy újabb névvel nő annak a listának a hossza, akik valóban a sport érdekeit nézték, de nem kértünk belőle.

Budapest, 2011.03.17.

Nattán György

Ez a hír most jelenik meg 10924. alkalommal
címkék: Nattán, RSB, 2011
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13 14 15 16171819
20 21 22 23 242526
2728 29 30 01 0203
04 05 06 07080910
11 12 13 14 15 1617
2021.09.24-27.

részletes infóink

2021.10.16-17.

részletes infóink

2021.09.25.

részletes infóink

2021.09.25-26.

részletes infóink

2021.10.07-10.

részletes infóink

2021.10.09-10.

részletes infóink

2021.10.09.

részletes infóink

2021.10.09.

részletes infóink

2021.10.10.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021.10.22-24.

részletes infóink

2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k