Lesz-e verseny? Ez nem lehet kérdés!
Nevezési listák és a rendező helyzetismertetése
2012-10-11
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763321667
Napi oldal:
59124
Jelenleg:
939
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

lesz-e_verseny_ez_nem_lehet_kerdes_1

Közeledik a Baranya Kupa, mint az MNASZ rallye bajnokságainak következő állomása. A nevezési zárlatot követően megszülettek a nevezési listák, és bár térképet még nem kaptunk, további részletekről a rendezőt kérdeztük.

Csapjunk bele a közepébe: folyosói pletykák szerint problémák vannak a Baranya Kupa környezetvédelmi engedélyeivel…

Sajnos a hír nem alaptalan, de csak részben igaz. Manapság, kis hazánkban egy verseny megrendezéséhez temérdek engedélyre, hozzájárulásra van szükség, jó pár éve a környezetvédelem oldalával is kötelező együttműködnünk. Ezzel alapvetően nincs is probléma. Augusztusban kezdtük meg az engedélyek megkérését a „zöldhatóságnál”, ami egy távolról, szabad szemmel is jól látható összeg – mint eljárási díj – átutalásával indul. Ez a beugró, ami mindenképpen a hatóságnál marad, az ügy végeredményétől függetlenül. A kezdeti kommunikáció és a részletek egyeztetése után az első válasz a fizetendő összeg megduplázása volt. Meglepő, és távolról sem mulatságos. Befizettük. Hosszú csend után sajnos többszöri kérésünk, megkeresésünk ellenére sem kaptunk információt az ügy állásáról, mígnem egész egyszerűen megkaptuk az első fokú elutasító határozatot.

Ez mit jelent pontosan?
A határozat indoklása szerint, a Mecsekben, egész pontosan a Nyugat Mecseki Tájvédelmi körzet Natura 2000 oltalom alá eső területein a Baranya Kupa c. autóverseny lebonyolítása káros hatással van a környezetre.

Konkrétan ez melyik terület? Ennyire védett?
Ez az, ami igazán meglepő! Bár még nem lepleztük le az idei konkrét útvonalat, annyit elárulhatok, hogy a hatóság elutasító határozatának indoklása szerint nagyon káros a rendezvény Árpádtető és Orfű környékére és Hetvehely környékére. Érthetetlen!!! Ahol 40 éve zajlanak autóversenyek. Legutóbb az idei Mecsek Rallye, ill. a Rallye Sprint Bajnokság járt ezeken a területeken. Idén! Akkor még nem volt baj, akkor még nem volt káros…

Hogyan befolyásolja mindez e versenyt?
Hétfőn kaptuk meg az első fokú határozatot és aznap, azonnal meg is fellebbeztük, egy újabb kisebb táska pénz befizetésével. Most lassan az eddigi „normál” összeg háromszorosánál tartunk. A fellebbezést személyesen vittem be a felügyelőségre, hogy a posta kiiktatásával időt nyerjünk. Ezt követően pedig megkerestem a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség Vezetőit, és az Ő segítségüket kértem. Ezúttal is köszönöm közbenjárásukat! Az MNASZ Vezetőinek elkötelezettsége felől nincs kétségem, így az ügy végkimenetelét illetően sem lehet…

… és a többi szükséges hozzávaló?
Mindenki gőzerővel dolgozik! Az összes többi szükséges engedély megvan, nyomdában van az itiner és a többi dokumentum, kész a biztosítási terv, szerkesztjük a műsorfüzetet, szerveződnek a sportbírói és egyéb közreműködői társaságok, készítjük elő a szervizparkot, röviden: Komló és Baranya várja az autósport szerelmeseit! Ott tartunk, ahol ilyenkor tartanunk kell! Rajtunk nem múlik! A csapatunk készen áll!

lesz-e_verseny_ez_nem_lehet_kerdes_2

Beszéljünk egy kicsit a versenyről, a sportszakmai oldalról is!
Elkészültek a listák, melyeket a szakág jóváhagyott. Nagyon örülök, hogy az elmúlt hónapok eredményei után ennyien neveztek az ORB és a R2 mezőnyébe! A Historic mezőnyben is sokan vannak – ebben a legnagyobb érdeme Wirtmann Ferencnek van! Köszönöm! -, és a TR Consult Rallye Sprint Bajnokság nevezői is betöltötték a megszabott 80 helyet. Így elmondható, hogy idén a Baranya Kupán rajtol el a legtöbb versenyautó egy napon, hiszen vasárnap mindenki „pályára lép”. Az MRT nevében köszönöm minden nevező versenyzőnek, hogy megtisztelt bennünket nevezésével!

lesz-e_verseny_ez_nem_lehet_kerdes_4

Talán nem titok, hogy egy külföldi megfigyelő is dolgozik majd a Baranya Kupán.
Jók az informátoraid! A jövőben – amennyiben sikerül életben tartanunk a honi rallyesportot (sokan dolgozunk ezért…) – nagyravágyó nemzetközi vonatkozású terveink vannak. Ennek okán érkezik a versenyre egy portugál úr, Mr. Barbados Edmond, aki megfigyelőként vesz részt az eseményen.

lesz-e_verseny_ez_nem_lehet_kerdes_3

Kérted, hogy feltétlenül beszéljünk a versenyközpontról, szervizparkról…
Igen. Köszönöm! Fontos! Bár a kiírásba is beleírtuk, felhívom minden tisztelt versenyző figyelmét, hogy a szervizpark bizonyos részei salakos és kisebb részben füves területet is érintenek. Ennek megfelelően, amennyiben esőt kapunk a nyakunkba, úgy szükséges lesz bizonyos fa, vagy egyéb, keményebb alátétek használata az autók megemelésénél. Arra is kérem a szervizcsapatokat, hogy készüljenek úgy, ha esik az eső, bizony pocsolyák alakulhatnak ki itt-ott, ami megfelelő ruházat és lábbeli híján kellemetlenséget okozhat.

Minden ORB, R2 és Historic nevezőt kérek, hogy 2012. október 14. (vasárnap) este 20:00 óráig szíveskedjen elküldeni a rendezőnek (marcoracingteamkft@gmail.com) a közös szervizeléssel kapcsolatos igényeket rajtszámokkal és nevekkel! A határidőt követően beérkező kéréseket sajnos nem tudjuk teljesíteni.

Az útvonallapból kiderül, hogy az első napon komoly koncentrátum lesz a program.
Az ellenkező híresztelésekkel szemben: lesz Prológ!
A Magyarországon manapság egyedülálló, belvárosi nyitány szombaton 15:00 órakor rajtol majd Komlón, és sorrendben a: Historic, ORB + All Stars és a Rallye2 mezőnye mutatkozik be itt. Rendhagyó lesz, hogy a rajtsorrendet módosítani vagyunk kénytelenek, és ezúttal rajtszám szerint növekvő sorrendben lesznek láthatóak a versenyautók, hogy a Prológ után elrajtolhassanak az első gyorsasági szakaszon is. A szombati napon két gyorsot kell teljesíteniük a versenyzőknek ugyan azon a helyszínen és a két gyors között egy a megszokottnál terjedelmesebb gyűjtő vár rájuk. A gyűjtőben egy fűtött sátorral várjuk a versenyzőket egy kis étellel és itallal és keresem a lehetőségét, hogy az eredményeket „élőben” elérhetővé tudjuk tenni a várakozás idejére. Remélhetőleg, így könnyebben, gyorsabban telik majd a várakozás ideje.

lesz-e_verseny_ez_nem_lehet_kerdes_5

Mikor láthatunk térképeket?
Már tényleg csak párat kell aludni… A hivatalos oldalunkon fogjuk közzé tenni a jövő hét elején a térképeket!
 
Az előbb elhangzott az All Stars! Sikerült? Összejött?
Nagy örömömre: igen! Szűkebb pátriámban többen is elismerően nyilatkoztak az ötletről, ami nagyon jól esett! Remélem, hogy nem erőlködök hiába, és a nézők is értékelni fogják, örömmel fogadják a kezdeményezést! A listából az is látható, hogy nekünk sikerült elsőként elérnünk, hogy a Béres család versenyautóval tegyen látogatást a Mecsekben! Szerintem nagyon élvezetes lesz! Nézd végig a névsort és az autókat! … szerencsére ez az összes nevezési listára igaz! Talán nem kell hozzá magyarázat…

>> ORB + All Stars nevezési lista <<

>> Rallye2 nevezési lista <<

>> Historic nevezési lista <<

>> Sprint nevezési lista <<

 

Ez a hír most jelenik meg 8084. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k