Leszakadt a pajta, bent maradt a... Botka
Jött, majd ment és most maradt.
2011-11-20
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
808251631
Napi oldal:
161296
Jelenleg:
1113
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

„Rajta, rajta, leszakadt a pajta, benn maradt a”… Botka!

Nem most kezdődött ez az egész sztori, de nagyon úgy fest, hogy továbbra sem igazán akar megoldódni a rallye szakágvezető személyére irányuló kérdés az MNASZ háza táján, így a pár héttel ezelőtti lemondását követően most újra Botka Endre a megbízott szakágvezető. Endrével beszélgettem a döntésének miértjéről, a célokról, tervekről…

leszakadt_a_pajta_bent_maradt_a_botka_1

Elég sokat beszélgetünk mostanában, év elején arról, hogy „jöttél”, a múltkor arról, hogy „mentél”, most pedig itt az újabb kérdés: maradsz?
Igen. Mindenféleképp maradok, ami egy kívülálló számára nyilvánvalóan furcsa és kesze-kusza lehet, de aki benne van, az pontosan tudja, hogy miért választottam ezt a verziót. Az év munkája nem fejeződik be azzal, hogy lezajlott a bajnokság, hanem ilyenkor jön a következő év szabály-előkészítése, a versenynaptár megtervezése, ill. a bizottságokkal történő egyeztetések. A következő év előkészítése egy nagyobb munka, mint amit év közben a versenyek lebonyolításáért tenni kellett, most pedig felkértek és úgy érzik, hogy én ezt megtudom majd oldani. Természetesen egyeztettem a szakág más domináns személyeivel és velük közösen együttműködve megpróbálunk egy munkabizottságot létrehozni, majd úgy kidolgozni a versenynaptárat, ill. RVSZ-t, hogy az mindenki számára kicsit komfortosabb, és versenyzőbarátabb legyen.

A szakágvezető személyének megválasztásakor a legtöbb szavazat nem rád szokott érkezni, mégis te leszel mindig a megbízott.
Mi ennek az oka?
Én nem küzdöttem azért, hogy az legyek! Elmondtam már többször, és írásban is megjelent a lemondásom. Nem csak ők - de én sem - gondoltam arra, hogy én ezt folytatni akarom, de úgy érzem, hogy most nem a csatározásoknak, hanem a közös munkának és az együttműködésnek van helye! Mielőtt elvállaltam, egyeztettem mindenkivel, megbeszéltük, hogy akkor dolgozzunk közösen, és most már haladjunk előrébb.

Hogyan állnak most a versenyek?
Tényleg igaz, hogy jelenleg még csak egy verseny van bejelentve?
Örömmel jelenthetem, hogy a héten volt egy munkabizottsági ülésünk, és ott sikerült a rendezőkkel egy ideiglenes versenynaptárat kitalálnunk. Egyelőre még egy 6 fordulós bajnokságnál tartunk, mert úgy néz ki, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben a versenyzőket sem akarjuk több futammal terhelni. Kialakulóban van a versenynaptár, a rendezvények bejelentési határideje november 20-a, majd azt követően mondhatom csak, hogy már 90 %-os a 2012-es versenynaptár.

100 %-os mikor lesz?
Ha már lezajlottak, ha már túl leszünk a versenyeken, addig mindegyik csak 90 %-os! :-) Azon dolgozunk, hogy ami be van – és be lesz - jelentve és megjelenik, azt megpróbáljuk mindenféleképpen lebonyolítani.

Mennyire igazak a hírek, hogy az osztrák futamok is részei lehetnek a magyar bajnokságnak?
Ez egy olyan menekülési terv volt részemről, ami akkor lépett volna életbe, ha azt tapasztaljuk, hogy nincs elegendő versenyrendező hazai szinten, tehát ha a teljes bajnokságot nem tudtuk volna Magyarországon lebonyolítani. Keresnünk kellett olyan alternatívákat, ahol a környező országokkal egy oda-vissza alapon működő kapcsolat jön létre, tehát mi kimegyünk versenyezni, ők eljönnek hozzánk és ezzel megpróbálnánk létszámot emelni, komfortosabbá, ill. versenyezhetőbbé tenni a futamokat. A külföldi autók bevonásával nem csak a nevező létszám növelhető, de ez magával hozza például a néző szám növekedését is. Nem célunk, hogy külföldön legyen a bajnokság, ez egy szükséges lépés arra vonatkozóan, ha Magyarországon nem tudnánk megrendezni.

Valóban igaz, hogy 2012-ben nem kerül megrendezésre a Miskolc Rallye?
Erre azt tudom mondani, hogy felhívtam a rendezőt és megkérdeztem mik a szándékai. Én úgy érzem - lehet csak a sajátságos stílusomból adódóan - hogy akik tettek valamit a magyar autósportért, azoknak nem kell azonnal hátat fordítani, még akkor sem, ha gondjuk van. A problémákat meg kell próbálni megoldani! Megmondtam a miskolci rendezőnek, hogy én azon a környéken őt tartom annak a személynek, akit elsőként kérdezek meg arról, hogy akar-e ott versenyt rendezni? Ő erre azt mondta, hogy szeretne élni ezzel a lehetőséggel, be is fogja jelenteni, de vannak gondjai, és ha azokat megoldotta, akkor fog tudni versenyt rendezni. Azt mondta, hogy mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy működjön a dolog, hogy tovább tudjon lépni, és legyen jövőre is Miskolc Rallye.
A 90 %-ba ez is beletartozik, hogy igen, bejelenti, októberi dátummal belekerül az egyelőre - ideiglenes naptárba - a bajnokság 6. fordulójaként, de hát addig neki még nagyon sok mindent rendeznie kell. Ígéretet tett, hogy elrendezi, utána pedig az már a következő lépés, hogy ha valami véletlen oknál fogva mégsem tudja megrendezni, akkor mi hogyan lépünk tovább...

Jelenleg 2012. január végéig szól a megbízásod.
Tervezed, hogy utána is maradsz?
Január 7-én lesz egy közgyűlésünk, ahol már a minősített többség szavazata alapján ki lehet nevezni a szakágvezetőt, akit az ott jelenlévő szavazati joggal rendelkezők megválasztanak. Ők majd eldöntik. Eleinte nagyon nem szerettem volna ezt az egészet, jobban örültem volna, ha valaki más lesz a szakágvezető, de mostanság  én is kezdek úgy gondolkodni, hogy ha már megtanultam, akkor meg is csinálom a jövőben is. Ha azt mondják, hogy csináljam ezt tovább, akkor minden szó nélkül folytatom, de onnét kezdve már kinevezett szakágvezetőként, nyilván teljesen más jogosítványokkal végezve a munkát.

Nem csak „levezényelnéd” a bajnokságot, hanem megpróbálnád jobbá tenni?
Ezt a lépést már megtettük! Az elnökségtől megkaptam azt a felhatalmazást, hogy dolgozhatok Cselényi Balázzsal, Tóth Imrével, Büki Ernővel... Én eddig sem voltam távol a többiektől, mert az a véleményem, hogy aki tenni akar a rallye-ért, azt mindenféleképpen engedni kell, hogy segítse a munkát. Nincs értelme tovább szítani ezt a viszályságot. Nagyon fontos az, hogy közösen dolgozzuk ki az RVSZ-t, hogy közösen végezzük a feladatokat, mert véleményem szerint az a széthúzás, ami a rallye-t övezi, az túlnyomórészt gerjesztett, és a rallye-t használták fel arra, hogy nyomást gyakoroljanak egymásra emberek, ill. csoportok. Szeretném ezt kivonni ebből a csatározásból, hogy ez ne folytatódjon a rallye-val, mert ebbe - ha így haladunk - beledöglik ez a szakág…

Az idei év során többször felmerült, mint probléma, hogy a szakágon belüli bajnokságban versenyzik a fiad. Jövőre ezt hogyan próbálod megoldani, ha téged neveznek ki szakágvezetőnek?
Ezt nem nekem kell lejátszani magamban, hanem azoknak az embereknek, akik folyamatosan támadnak ezért. Ők azok, akik nem tudják különválasztani ezt a dolgot, nekem nincs ilyen problémám. Az év közepétől már Dávid is hozzászokott, hogy okkal, ok nélkül folyamatosan porondon legyen, de ezen túl kellene nőni azoknak a személyeknek, és a rallye-val kellene foglalkozni. Tudomásul kellene már venni azt is, hogy olyan ember nem fog tenni a rallye-ért, nem fog dolgozni érte, akinek semmilyen kötődése nincs. Valljuk be őszintén, a Botka, az Botka! :-) De nagyon sok olyan ember van itt, akinek a neve nem ugyanaz, mégis fiának tekinti az adott versenyzőt és a háttérben iszonyatosan nagy aknamunkát végez. Nekik kellene ugyanúgy viselkedniük, mint ahogyan én viselkedem!

 

apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 4638. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k