Leszakadt a pajta, bent maradt a... Botka
Jött, majd ment és most maradt.
2011-11-20
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763392201
Napi oldal:
3051
Jelenleg:
891
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

„Rajta, rajta, leszakadt a pajta, benn maradt a”… Botka!

Nem most kezdődött ez az egész sztori, de nagyon úgy fest, hogy továbbra sem igazán akar megoldódni a rallye szakágvezető személyére irányuló kérdés az MNASZ háza táján, így a pár héttel ezelőtti lemondását követően most újra Botka Endre a megbízott szakágvezető. Endrével beszélgettem a döntésének miértjéről, a célokról, tervekről…

leszakadt_a_pajta_bent_maradt_a_botka_1

Elég sokat beszélgetünk mostanában, év elején arról, hogy „jöttél”, a múltkor arról, hogy „mentél”, most pedig itt az újabb kérdés: maradsz?
Igen. Mindenféleképp maradok, ami egy kívülálló számára nyilvánvalóan furcsa és kesze-kusza lehet, de aki benne van, az pontosan tudja, hogy miért választottam ezt a verziót. Az év munkája nem fejeződik be azzal, hogy lezajlott a bajnokság, hanem ilyenkor jön a következő év szabály-előkészítése, a versenynaptár megtervezése, ill. a bizottságokkal történő egyeztetések. A következő év előkészítése egy nagyobb munka, mint amit év közben a versenyek lebonyolításáért tenni kellett, most pedig felkértek és úgy érzik, hogy én ezt megtudom majd oldani. Természetesen egyeztettem a szakág más domináns személyeivel és velük közösen együttműködve megpróbálunk egy munkabizottságot létrehozni, majd úgy kidolgozni a versenynaptárat, ill. RVSZ-t, hogy az mindenki számára kicsit komfortosabb, és versenyzőbarátabb legyen.

A szakágvezető személyének megválasztásakor a legtöbb szavazat nem rád szokott érkezni, mégis te leszel mindig a megbízott.
Mi ennek az oka?
Én nem küzdöttem azért, hogy az legyek! Elmondtam már többször, és írásban is megjelent a lemondásom. Nem csak ők - de én sem - gondoltam arra, hogy én ezt folytatni akarom, de úgy érzem, hogy most nem a csatározásoknak, hanem a közös munkának és az együttműködésnek van helye! Mielőtt elvállaltam, egyeztettem mindenkivel, megbeszéltük, hogy akkor dolgozzunk közösen, és most már haladjunk előrébb.

Hogyan állnak most a versenyek?
Tényleg igaz, hogy jelenleg még csak egy verseny van bejelentve?
Örömmel jelenthetem, hogy a héten volt egy munkabizottsági ülésünk, és ott sikerült a rendezőkkel egy ideiglenes versenynaptárat kitalálnunk. Egyelőre még egy 6 fordulós bajnokságnál tartunk, mert úgy néz ki, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben a versenyzőket sem akarjuk több futammal terhelni. Kialakulóban van a versenynaptár, a rendezvények bejelentési határideje november 20-a, majd azt követően mondhatom csak, hogy már 90 %-os a 2012-es versenynaptár.

100 %-os mikor lesz?
Ha már lezajlottak, ha már túl leszünk a versenyeken, addig mindegyik csak 90 %-os! :-) Azon dolgozunk, hogy ami be van – és be lesz - jelentve és megjelenik, azt megpróbáljuk mindenféleképpen lebonyolítani.

Mennyire igazak a hírek, hogy az osztrák futamok is részei lehetnek a magyar bajnokságnak?
Ez egy olyan menekülési terv volt részemről, ami akkor lépett volna életbe, ha azt tapasztaljuk, hogy nincs elegendő versenyrendező hazai szinten, tehát ha a teljes bajnokságot nem tudtuk volna Magyarországon lebonyolítani. Keresnünk kellett olyan alternatívákat, ahol a környező országokkal egy oda-vissza alapon működő kapcsolat jön létre, tehát mi kimegyünk versenyezni, ők eljönnek hozzánk és ezzel megpróbálnánk létszámot emelni, komfortosabbá, ill. versenyezhetőbbé tenni a futamokat. A külföldi autók bevonásával nem csak a nevező létszám növelhető, de ez magával hozza például a néző szám növekedését is. Nem célunk, hogy külföldön legyen a bajnokság, ez egy szükséges lépés arra vonatkozóan, ha Magyarországon nem tudnánk megrendezni.

Valóban igaz, hogy 2012-ben nem kerül megrendezésre a Miskolc Rallye?
Erre azt tudom mondani, hogy felhívtam a rendezőt és megkérdeztem mik a szándékai. Én úgy érzem - lehet csak a sajátságos stílusomból adódóan - hogy akik tettek valamit a magyar autósportért, azoknak nem kell azonnal hátat fordítani, még akkor sem, ha gondjuk van. A problémákat meg kell próbálni megoldani! Megmondtam a miskolci rendezőnek, hogy én azon a környéken őt tartom annak a személynek, akit elsőként kérdezek meg arról, hogy akar-e ott versenyt rendezni? Ő erre azt mondta, hogy szeretne élni ezzel a lehetőséggel, be is fogja jelenteni, de vannak gondjai, és ha azokat megoldotta, akkor fog tudni versenyt rendezni. Azt mondta, hogy mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy működjön a dolog, hogy tovább tudjon lépni, és legyen jövőre is Miskolc Rallye.
A 90 %-ba ez is beletartozik, hogy igen, bejelenti, októberi dátummal belekerül az egyelőre - ideiglenes naptárba - a bajnokság 6. fordulójaként, de hát addig neki még nagyon sok mindent rendeznie kell. Ígéretet tett, hogy elrendezi, utána pedig az már a következő lépés, hogy ha valami véletlen oknál fogva mégsem tudja megrendezni, akkor mi hogyan lépünk tovább...

Jelenleg 2012. január végéig szól a megbízásod.
Tervezed, hogy utána is maradsz?
Január 7-én lesz egy közgyűlésünk, ahol már a minősített többség szavazata alapján ki lehet nevezni a szakágvezetőt, akit az ott jelenlévő szavazati joggal rendelkezők megválasztanak. Ők majd eldöntik. Eleinte nagyon nem szerettem volna ezt az egészet, jobban örültem volna, ha valaki más lesz a szakágvezető, de mostanság  én is kezdek úgy gondolkodni, hogy ha már megtanultam, akkor meg is csinálom a jövőben is. Ha azt mondják, hogy csináljam ezt tovább, akkor minden szó nélkül folytatom, de onnét kezdve már kinevezett szakágvezetőként, nyilván teljesen más jogosítványokkal végezve a munkát.

Nem csak „levezényelnéd” a bajnokságot, hanem megpróbálnád jobbá tenni?
Ezt a lépést már megtettük! Az elnökségtől megkaptam azt a felhatalmazást, hogy dolgozhatok Cselényi Balázzsal, Tóth Imrével, Büki Ernővel... Én eddig sem voltam távol a többiektől, mert az a véleményem, hogy aki tenni akar a rallye-ért, azt mindenféleképpen engedni kell, hogy segítse a munkát. Nincs értelme tovább szítani ezt a viszályságot. Nagyon fontos az, hogy közösen dolgozzuk ki az RVSZ-t, hogy közösen végezzük a feladatokat, mert véleményem szerint az a széthúzás, ami a rallye-t övezi, az túlnyomórészt gerjesztett, és a rallye-t használták fel arra, hogy nyomást gyakoroljanak egymásra emberek, ill. csoportok. Szeretném ezt kivonni ebből a csatározásból, hogy ez ne folytatódjon a rallye-val, mert ebbe - ha így haladunk - beledöglik ez a szakág…

Az idei év során többször felmerült, mint probléma, hogy a szakágon belüli bajnokságban versenyzik a fiad. Jövőre ezt hogyan próbálod megoldani, ha téged neveznek ki szakágvezetőnek?
Ezt nem nekem kell lejátszani magamban, hanem azoknak az embereknek, akik folyamatosan támadnak ezért. Ők azok, akik nem tudják különválasztani ezt a dolgot, nekem nincs ilyen problémám. Az év közepétől már Dávid is hozzászokott, hogy okkal, ok nélkül folyamatosan porondon legyen, de ezen túl kellene nőni azoknak a személyeknek, és a rallye-val kellene foglalkozni. Tudomásul kellene már venni azt is, hogy olyan ember nem fog tenni a rallye-ért, nem fog dolgozni érte, akinek semmilyen kötődése nincs. Valljuk be őszintén, a Botka, az Botka! :-) De nagyon sok olyan ember van itt, akinek a neve nem ugyanaz, mégis fiának tekinti az adott versenyzőt és a háttérben iszonyatosan nagy aknamunkát végez. Nekik kellene ugyanúgy viselkedniük, mint ahogyan én viselkedem!

 

apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 4593. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k