LCH Tavaszi LADA találkozó
Leszakadt a pajta, bent maradt a... Botka
Jött, majd ment és most maradt.
2011-11-20
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
685129918
Napi oldal:
94071
Jelenleg:
1080
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

„Rajta, rajta, leszakadt a pajta, benn maradt a”… Botka!

Nem most kezdődött ez az egész sztori, de nagyon úgy fest, hogy továbbra sem igazán akar megoldódni a rallye szakágvezető személyére irányuló kérdés az MNASZ háza táján, így a pár héttel ezelőtti lemondását követően most újra Botka Endre a megbízott szakágvezető. Endrével beszélgettem a döntésének miértjéről, a célokról, tervekről…

leszakadt_a_pajta_bent_maradt_a_botka_1

Elég sokat beszélgetünk mostanában, év elején arról, hogy „jöttél”, a múltkor arról, hogy „mentél”, most pedig itt az újabb kérdés: maradsz?
Igen. Mindenféleképp maradok, ami egy kívülálló számára nyilvánvalóan furcsa és kesze-kusza lehet, de aki benne van, az pontosan tudja, hogy miért választottam ezt a verziót. Az év munkája nem fejeződik be azzal, hogy lezajlott a bajnokság, hanem ilyenkor jön a következő év szabály-előkészítése, a versenynaptár megtervezése, ill. a bizottságokkal történő egyeztetések. A következő év előkészítése egy nagyobb munka, mint amit év közben a versenyek lebonyolításáért tenni kellett, most pedig felkértek és úgy érzik, hogy én ezt megtudom majd oldani. Természetesen egyeztettem a szakág más domináns személyeivel és velük közösen együttműködve megpróbálunk egy munkabizottságot létrehozni, majd úgy kidolgozni a versenynaptárat, ill. RVSZ-t, hogy az mindenki számára kicsit komfortosabb, és versenyzőbarátabb legyen.

A szakágvezető személyének megválasztásakor a legtöbb szavazat nem rád szokott érkezni, mégis te leszel mindig a megbízott.
Mi ennek az oka?
Én nem küzdöttem azért, hogy az legyek! Elmondtam már többször, és írásban is megjelent a lemondásom. Nem csak ők - de én sem - gondoltam arra, hogy én ezt folytatni akarom, de úgy érzem, hogy most nem a csatározásoknak, hanem a közös munkának és az együttműködésnek van helye! Mielőtt elvállaltam, egyeztettem mindenkivel, megbeszéltük, hogy akkor dolgozzunk közösen, és most már haladjunk előrébb.

Hogyan állnak most a versenyek?
Tényleg igaz, hogy jelenleg még csak egy verseny van bejelentve?
Örömmel jelenthetem, hogy a héten volt egy munkabizottsági ülésünk, és ott sikerült a rendezőkkel egy ideiglenes versenynaptárat kitalálnunk. Egyelőre még egy 6 fordulós bajnokságnál tartunk, mert úgy néz ki, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben a versenyzőket sem akarjuk több futammal terhelni. Kialakulóban van a versenynaptár, a rendezvények bejelentési határideje november 20-a, majd azt követően mondhatom csak, hogy már 90 %-os a 2012-es versenynaptár.

100 %-os mikor lesz?
Ha már lezajlottak, ha már túl leszünk a versenyeken, addig mindegyik csak 90 %-os! :-) Azon dolgozunk, hogy ami be van – és be lesz - jelentve és megjelenik, azt megpróbáljuk mindenféleképpen lebonyolítani.

Mennyire igazak a hírek, hogy az osztrák futamok is részei lehetnek a magyar bajnokságnak?
Ez egy olyan menekülési terv volt részemről, ami akkor lépett volna életbe, ha azt tapasztaljuk, hogy nincs elegendő versenyrendező hazai szinten, tehát ha a teljes bajnokságot nem tudtuk volna Magyarországon lebonyolítani. Keresnünk kellett olyan alternatívákat, ahol a környező országokkal egy oda-vissza alapon működő kapcsolat jön létre, tehát mi kimegyünk versenyezni, ők eljönnek hozzánk és ezzel megpróbálnánk létszámot emelni, komfortosabbá, ill. versenyezhetőbbé tenni a futamokat. A külföldi autók bevonásával nem csak a nevező létszám növelhető, de ez magával hozza például a néző szám növekedését is. Nem célunk, hogy külföldön legyen a bajnokság, ez egy szükséges lépés arra vonatkozóan, ha Magyarországon nem tudnánk megrendezni.

Valóban igaz, hogy 2012-ben nem kerül megrendezésre a Miskolc Rallye?
Erre azt tudom mondani, hogy felhívtam a rendezőt és megkérdeztem mik a szándékai. Én úgy érzem - lehet csak a sajátságos stílusomból adódóan - hogy akik tettek valamit a magyar autósportért, azoknak nem kell azonnal hátat fordítani, még akkor sem, ha gondjuk van. A problémákat meg kell próbálni megoldani! Megmondtam a miskolci rendezőnek, hogy én azon a környéken őt tartom annak a személynek, akit elsőként kérdezek meg arról, hogy akar-e ott versenyt rendezni? Ő erre azt mondta, hogy szeretne élni ezzel a lehetőséggel, be is fogja jelenteni, de vannak gondjai, és ha azokat megoldotta, akkor fog tudni versenyt rendezni. Azt mondta, hogy mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy működjön a dolog, hogy tovább tudjon lépni, és legyen jövőre is Miskolc Rallye.
A 90 %-ba ez is beletartozik, hogy igen, bejelenti, októberi dátummal belekerül az egyelőre - ideiglenes naptárba - a bajnokság 6. fordulójaként, de hát addig neki még nagyon sok mindent rendeznie kell. Ígéretet tett, hogy elrendezi, utána pedig az már a következő lépés, hogy ha valami véletlen oknál fogva mégsem tudja megrendezni, akkor mi hogyan lépünk tovább...

Jelenleg 2012. január végéig szól a megbízásod.
Tervezed, hogy utána is maradsz?
Január 7-én lesz egy közgyűlésünk, ahol már a minősített többség szavazata alapján ki lehet nevezni a szakágvezetőt, akit az ott jelenlévő szavazati joggal rendelkezők megválasztanak. Ők majd eldöntik. Eleinte nagyon nem szerettem volna ezt az egészet, jobban örültem volna, ha valaki más lesz a szakágvezető, de mostanság  én is kezdek úgy gondolkodni, hogy ha már megtanultam, akkor meg is csinálom a jövőben is. Ha azt mondják, hogy csináljam ezt tovább, akkor minden szó nélkül folytatom, de onnét kezdve már kinevezett szakágvezetőként, nyilván teljesen más jogosítványokkal végezve a munkát.

Nem csak „levezényelnéd” a bajnokságot, hanem megpróbálnád jobbá tenni?
Ezt a lépést már megtettük! Az elnökségtől megkaptam azt a felhatalmazást, hogy dolgozhatok Cselényi Balázzsal, Tóth Imrével, Büki Ernővel... Én eddig sem voltam távol a többiektől, mert az a véleményem, hogy aki tenni akar a rallye-ért, azt mindenféleképpen engedni kell, hogy segítse a munkát. Nincs értelme tovább szítani ezt a viszályságot. Nagyon fontos az, hogy közösen dolgozzuk ki az RVSZ-t, hogy közösen végezzük a feladatokat, mert véleményem szerint az a széthúzás, ami a rallye-t övezi, az túlnyomórészt gerjesztett, és a rallye-t használták fel arra, hogy nyomást gyakoroljanak egymásra emberek, ill. csoportok. Szeretném ezt kivonni ebből a csatározásból, hogy ez ne folytatódjon a rallye-val, mert ebbe - ha így haladunk - beledöglik ez a szakág…

Az idei év során többször felmerült, mint probléma, hogy a szakágon belüli bajnokságban versenyzik a fiad. Jövőre ezt hogyan próbálod megoldani, ha téged neveznek ki szakágvezetőnek?
Ezt nem nekem kell lejátszani magamban, hanem azoknak az embereknek, akik folyamatosan támadnak ezért. Ők azok, akik nem tudják különválasztani ezt a dolgot, nekem nincs ilyen problémám. Az év közepétől már Dávid is hozzászokott, hogy okkal, ok nélkül folyamatosan porondon legyen, de ezen túl kellene nőni azoknak a személyeknek, és a rallye-val kellene foglalkozni. Tudomásul kellene már venni azt is, hogy olyan ember nem fog tenni a rallye-ért, nem fog dolgozni érte, akinek semmilyen kötődése nincs. Valljuk be őszintén, a Botka, az Botka! :-) De nagyon sok olyan ember van itt, akinek a neve nem ugyanaz, mégis fiának tekinti az adott versenyzőt és a háttérben iszonyatosan nagy aknamunkát végez. Nekik kellene ugyanúgy viselkedniük, mint ahogyan én viselkedem!

 

apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 4512. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k