Leszakadt a pajta, bent maradt a... Botka
Jött, majd ment és most maradt.
2011-11-20
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
785718061
Napi oldal:
191626
Jelenleg:
1584
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

„Rajta, rajta, leszakadt a pajta, benn maradt a”… Botka!

Nem most kezdődött ez az egész sztori, de nagyon úgy fest, hogy továbbra sem igazán akar megoldódni a rallye szakágvezető személyére irányuló kérdés az MNASZ háza táján, így a pár héttel ezelőtti lemondását követően most újra Botka Endre a megbízott szakágvezető. Endrével beszélgettem a döntésének miértjéről, a célokról, tervekről…

leszakadt_a_pajta_bent_maradt_a_botka_1

Elég sokat beszélgetünk mostanában, év elején arról, hogy „jöttél”, a múltkor arról, hogy „mentél”, most pedig itt az újabb kérdés: maradsz?
Igen. Mindenféleképp maradok, ami egy kívülálló számára nyilvánvalóan furcsa és kesze-kusza lehet, de aki benne van, az pontosan tudja, hogy miért választottam ezt a verziót. Az év munkája nem fejeződik be azzal, hogy lezajlott a bajnokság, hanem ilyenkor jön a következő év szabály-előkészítése, a versenynaptár megtervezése, ill. a bizottságokkal történő egyeztetések. A következő év előkészítése egy nagyobb munka, mint amit év közben a versenyek lebonyolításáért tenni kellett, most pedig felkértek és úgy érzik, hogy én ezt megtudom majd oldani. Természetesen egyeztettem a szakág más domináns személyeivel és velük közösen együttműködve megpróbálunk egy munkabizottságot létrehozni, majd úgy kidolgozni a versenynaptárat, ill. RVSZ-t, hogy az mindenki számára kicsit komfortosabb, és versenyzőbarátabb legyen.

A szakágvezető személyének megválasztásakor a legtöbb szavazat nem rád szokott érkezni, mégis te leszel mindig a megbízott.
Mi ennek az oka?
Én nem küzdöttem azért, hogy az legyek! Elmondtam már többször, és írásban is megjelent a lemondásom. Nem csak ők - de én sem - gondoltam arra, hogy én ezt folytatni akarom, de úgy érzem, hogy most nem a csatározásoknak, hanem a közös munkának és az együttműködésnek van helye! Mielőtt elvállaltam, egyeztettem mindenkivel, megbeszéltük, hogy akkor dolgozzunk közösen, és most már haladjunk előrébb.

Hogyan állnak most a versenyek?
Tényleg igaz, hogy jelenleg még csak egy verseny van bejelentve?
Örömmel jelenthetem, hogy a héten volt egy munkabizottsági ülésünk, és ott sikerült a rendezőkkel egy ideiglenes versenynaptárat kitalálnunk. Egyelőre még egy 6 fordulós bajnokságnál tartunk, mert úgy néz ki, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben a versenyzőket sem akarjuk több futammal terhelni. Kialakulóban van a versenynaptár, a rendezvények bejelentési határideje november 20-a, majd azt követően mondhatom csak, hogy már 90 %-os a 2012-es versenynaptár.

100 %-os mikor lesz?
Ha már lezajlottak, ha már túl leszünk a versenyeken, addig mindegyik csak 90 %-os! :-) Azon dolgozunk, hogy ami be van – és be lesz - jelentve és megjelenik, azt megpróbáljuk mindenféleképpen lebonyolítani.

Mennyire igazak a hírek, hogy az osztrák futamok is részei lehetnek a magyar bajnokságnak?
Ez egy olyan menekülési terv volt részemről, ami akkor lépett volna életbe, ha azt tapasztaljuk, hogy nincs elegendő versenyrendező hazai szinten, tehát ha a teljes bajnokságot nem tudtuk volna Magyarországon lebonyolítani. Keresnünk kellett olyan alternatívákat, ahol a környező országokkal egy oda-vissza alapon működő kapcsolat jön létre, tehát mi kimegyünk versenyezni, ők eljönnek hozzánk és ezzel megpróbálnánk létszámot emelni, komfortosabbá, ill. versenyezhetőbbé tenni a futamokat. A külföldi autók bevonásával nem csak a nevező létszám növelhető, de ez magával hozza például a néző szám növekedését is. Nem célunk, hogy külföldön legyen a bajnokság, ez egy szükséges lépés arra vonatkozóan, ha Magyarországon nem tudnánk megrendezni.

Valóban igaz, hogy 2012-ben nem kerül megrendezésre a Miskolc Rallye?
Erre azt tudom mondani, hogy felhívtam a rendezőt és megkérdeztem mik a szándékai. Én úgy érzem - lehet csak a sajátságos stílusomból adódóan - hogy akik tettek valamit a magyar autósportért, azoknak nem kell azonnal hátat fordítani, még akkor sem, ha gondjuk van. A problémákat meg kell próbálni megoldani! Megmondtam a miskolci rendezőnek, hogy én azon a környéken őt tartom annak a személynek, akit elsőként kérdezek meg arról, hogy akar-e ott versenyt rendezni? Ő erre azt mondta, hogy szeretne élni ezzel a lehetőséggel, be is fogja jelenteni, de vannak gondjai, és ha azokat megoldotta, akkor fog tudni versenyt rendezni. Azt mondta, hogy mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy működjön a dolog, hogy tovább tudjon lépni, és legyen jövőre is Miskolc Rallye.
A 90 %-ba ez is beletartozik, hogy igen, bejelenti, októberi dátummal belekerül az egyelőre - ideiglenes naptárba - a bajnokság 6. fordulójaként, de hát addig neki még nagyon sok mindent rendeznie kell. Ígéretet tett, hogy elrendezi, utána pedig az már a következő lépés, hogy ha valami véletlen oknál fogva mégsem tudja megrendezni, akkor mi hogyan lépünk tovább...

Jelenleg 2012. január végéig szól a megbízásod.
Tervezed, hogy utána is maradsz?
Január 7-én lesz egy közgyűlésünk, ahol már a minősített többség szavazata alapján ki lehet nevezni a szakágvezetőt, akit az ott jelenlévő szavazati joggal rendelkezők megválasztanak. Ők majd eldöntik. Eleinte nagyon nem szerettem volna ezt az egészet, jobban örültem volna, ha valaki más lesz a szakágvezető, de mostanság  én is kezdek úgy gondolkodni, hogy ha már megtanultam, akkor meg is csinálom a jövőben is. Ha azt mondják, hogy csináljam ezt tovább, akkor minden szó nélkül folytatom, de onnét kezdve már kinevezett szakágvezetőként, nyilván teljesen más jogosítványokkal végezve a munkát.

Nem csak „levezényelnéd” a bajnokságot, hanem megpróbálnád jobbá tenni?
Ezt a lépést már megtettük! Az elnökségtől megkaptam azt a felhatalmazást, hogy dolgozhatok Cselényi Balázzsal, Tóth Imrével, Büki Ernővel... Én eddig sem voltam távol a többiektől, mert az a véleményem, hogy aki tenni akar a rallye-ért, azt mindenféleképpen engedni kell, hogy segítse a munkát. Nincs értelme tovább szítani ezt a viszályságot. Nagyon fontos az, hogy közösen dolgozzuk ki az RVSZ-t, hogy közösen végezzük a feladatokat, mert véleményem szerint az a széthúzás, ami a rallye-t övezi, az túlnyomórészt gerjesztett, és a rallye-t használták fel arra, hogy nyomást gyakoroljanak egymásra emberek, ill. csoportok. Szeretném ezt kivonni ebből a csatározásból, hogy ez ne folytatódjon a rallye-val, mert ebbe - ha így haladunk - beledöglik ez a szakág…

Az idei év során többször felmerült, mint probléma, hogy a szakágon belüli bajnokságban versenyzik a fiad. Jövőre ezt hogyan próbálod megoldani, ha téged neveznek ki szakágvezetőnek?
Ezt nem nekem kell lejátszani magamban, hanem azoknak az embereknek, akik folyamatosan támadnak ezért. Ők azok, akik nem tudják különválasztani ezt a dolgot, nekem nincs ilyen problémám. Az év közepétől már Dávid is hozzászokott, hogy okkal, ok nélkül folyamatosan porondon legyen, de ezen túl kellene nőni azoknak a személyeknek, és a rallye-val kellene foglalkozni. Tudomásul kellene már venni azt is, hogy olyan ember nem fog tenni a rallye-ért, nem fog dolgozni érte, akinek semmilyen kötődése nincs. Valljuk be őszintén, a Botka, az Botka! :-) De nagyon sok olyan ember van itt, akinek a neve nem ugyanaz, mégis fiának tekinti az adott versenyzőt és a háttérben iszonyatosan nagy aknamunkát végez. Nekik kellene ugyanúgy viselkedniük, mint ahogyan én viselkedem!

 

apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 4614. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k