LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Liepäja margójára
Két nap száguldás az ERC második futamán
2014-02-03
összefoglaló • Győri Kristóf
h i r d e t é s
Összes oldal:
770186345
Napi oldal:
133736
Jelenleg:
952
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

 
Annyi minden történt Lettországban, Liepäja környékén a hétvégén, hogy a két kezem és a két lábam is kevés lenne ahhoz, hogy összeszámoljam. Nem is próbálom, inkább csak leírom, hogy mi zajlott tőlem 1400 kilométerre, a lett ERC-futamon.

Aki figyelmesen végigfutotta a nevezési listát, az már előre sejthette, hogy nagy csatára lehet majd számítani a Rally Liepäján. Volt egy Breenünk, egy Lappink, egy Bouffierünk, Kajetanowiczunk, Wiegandunk és napestig sorolhatnánk a jókezű pilótákat. Mert ugye ott voltak a hazai sztárok is, akikről aztán senki meg nem mondta, hogy mit fognak mutatni. Kivéve talán az ifjú Gryazint, aki sötét ló volt, nagy esélyekkel.

Szóval két napjuk volt az ERC élmenőinek arra, hogy eldöntsék, ki a jobb a szélsebes lett murván. Péntek este pont ezzel a tudattal tértek nyugovóra, a kvalifikáció és az ünnepélyes rajtceremónia után.
A kvalit mellesleg Sepp Wiegand nyerte Breen és Lappi előtt. Ő választott először, jókedvűen a kedvenc száma, a 7-es mellé tette fel a fotóját a falra. Ennek megfelelően hetediknek rajtolhatott szombaton. Az esélyesek mind magasabb számot választottak, hiszen tudták, hogy az elejének takarítani kell a pályát (rajtszámot az a 17 pilóta választhatott, amelyik ERC és FIA prioritással rendelkezett). A magyarok a shakedownon jól szerepeltek (ami nem került egy értékelésre a kvalifikációval), Csucsu a 10. lett, Hadik Andris a 12., Klausz Kristóf pedig a 29.

liepaja_margojara_8
Szombat reggel valószínűleg csipatörölgetés közben többen a szívükhöz kaptak, hiszen Liepäja környékére lehullott a hó. Ráadásul farkasordító hideg volt, így nem meglepő, hogy meg is maradt mindenhol. Az a kellemetlen helyzet állt tehát elő, hogy a tréningen felírt itiner már csak iránymutatásra lett jó.

Az első 10 és fél kilométeres gyors többeknek maga volt a pokol. Azt tudni kell, hogy a teljes hétvégére elő volt írva, hogy kötelező jelleggel kell szöges gumit használni. A szokásos 380 darab szöggel, amelynek mindössze 7 mm-re látszik ki. Tehát ezzel a tudattal készült az élmezőny a rajtra. Az elsőként rajtoló Consani kerek egy percet kapott a szakaszgyőztes Bouffiertől, aki tartotta jó formáját a Monte óta. Meglepetésre a hazai pályán versenyző Gryazin lett a második, Lappi pedig harmadiknak jött le az Optibetről.

thumb_liepaja_margojara_5Érdekesség, hogy a szervezők az első szakasz mellett egy jégkorong pályát is "felállítottak", hogy a nézők egy téli kupán összemérhessék tudásukat.

Ami az elsőn nagyon jól ment, az a másodikon nagyon rosszul Bouffiernek. Francia barátunk ugyanis egy mosoly és egy integetés után a harmadik kanyarban besokallt és úgy megkoccantotta DS3 RRC-jének az elejét, hogy kisvártatva félre kellett állnia. A fránya hűtőn keletkezett lyuk nem engedte továbbmenni. Az egyik legnagyobb esélyes tehát rögtön az elején búcsúzott. A kis tejfelesszájú orosz fiú, Gryazin pedig tönkreverte a mezőnyt. Ezzel pedig ellépett a többiektől. Jött is a remote szerviz, ahol néhányan beprogramozták a rakéta üzemmódot.

Akár hiszik, akár nem, a harmadik gyorsasági abszolút értékelésének 3., 4. és 5. pozíciójában első kerék meghajtású autó ért célba. Még egyszer mondom, első kerék meghajtású! ERC-futamon! Északon tudnak valamit ezek a fiúk, ugyanis egy lett páros és két norvég duó parádézott ekkorát. Halkan jegyzem meg, hogy az átlagsebességük valamivel 100 km/h fölött volt. A bátorság nagy erény ott is. Az elejében sokan érezték félelmetesnek a pályákat és sokat panaszkodtak a tapadásra is.

A napot végig vezette Gryazin, egészen az utolsó gyorsig, ahol Lappi villantott egyet és az élre állt. Ekkor még mindhárom magyar egység versenyben volt. Bár Csucsuék már begyűjtöttek 1:40 másodperc büntetést, amivel elszálltak az esélyeik egy esetleges jó eredményre.


Másnap minden maradt a régiben, talán kevesebb hó volt a pályákon. Gryazin az első gyorson rögtön visszavette a vezetést, de ezt követően Lappi nem kegyelmezett.

liepaja_margojara_7

Eszeveszett száguldásba kezdett és még néha panaszkodni is volt ideje megforgásra és arra, hogy nem érzi 100%-osnak magát...csak 90-nek. A futamot végül magabiztosan nyerte. Kettővel hátrébb Kajto és Breen egy darabig csatázott egymással a harmadik helyért, aztán ők is belátták, hogy jobb a békesség. Így a lengyel nagyvonalúan előre engedte a 207 S2000-t búcsúztató Breent (legközelebb egy R5-ös 208-assal fog menni az Akropoliszon), aki a sajtótájékoztatón tréfásan megjegyezte, hogy megkapja az autót, mert a szerződésben beleírta ezt az opciót az apróbetűsbe.

 

liepaja_margojara_3

Production Cup

Nagy fába vágja a fejszéjét, aki Lettországban ebben a kategóriában akar tündökölni. Voltak itt litvánok, lettek, oroszok, észtek, magyarok. Mintha egy 80-as évekbeli BBK-futamon indult volna az ember. Ráadásul ezek a fiúk úgy terelgették az EVO-kat, mint annak idején apáik a VFTS-eket.
Külön ki kell emelni bizonyos Siim Plangit, aki úgy néz ki, mint egy jól lakott napközis, de úgy megy mint a meszes. Ugyan kizárták a srácot, mert az ébresztő kibabrált vele és kikéste az idejét, de a hetedik szakaszon abszolút időt ment, a nyolcadikon pedig másodikat. Rá érdemes lesz odafigyelni.
Vorobjovszról nem is beszélve, a lett fiú a második napon talált magára. A kilencedik szakasztól mindig egy helyezéssel ment jobbat abszolútban (8.-7.-6.-5.). Volt egy Svilisünk, aki stabilan a 10-ben autózott, végül ő is kiesett. Egy szó, mint száz vannak tehetségek.


liepaja_margojara_6

A magyarok is remekül helyt álltak, amíg versenyben voltak, végül egy tempós bal kanyar (Csucsu) és egy kigyulladt motor (Hadik) állította meg őket. Végül Vorobjovsz nyert, a három keréken is szélvészgyors Pushkar lett a második, míg az orosz Travnyikov ért be harmadikként.

 

liepaja_margojara_1

ERC Junior kupa

Idén a kétkerekes kupát kicsit háttérbe szorítva jönnek a juniorok. A Junior kupa egy kiváló kezdeményezés, hiszen nagyon komoly tehetségek kerültek elő. A győztes Jan Cerny többször is ment top10-es időt és végül az abszolút 10. helyen végzett. Az ezüstös Immonen sem kímélte a C2-esét, ő is ment a legjobb tízben, de leginkább a 10 környékén. A harmadik helyezett norvég, Petter Kristiansen és a svéd Olsson sem spórolt sokat. Ők azok, akik a célt is meglátták. De voltak rajtuk kívül is gyors pilóták. Ráadásul látványosan is mennek, többnyire R2-es autókkal.

liepaja_margojara_2

A Liepäja-rali egy nagyon jó hangulatú verseny volt, nagy tempó, elképesztő látvány és sok borulás (mindössze 34 páros fejezte be a versenyt az 57-ből) jellemezte. A sok baleset ellenére egyetlen perc csúszás nem volt és személyi sérülés sem történt. A parázs csatákért mindegyik pilóta hálás volt, ha tehetik, szívesen jönnek vissza jövőre is.

Ez a hír most jelenik meg 2391. alkalommal
Share |
2014.01.31-02.02.
European Rally Championship 2014
Rally Liepaja 2014
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k