h i r d e t é s
Összes oldal:
711648109
Napi oldal:
47705
Jelenleg:
3577
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
418 |
2. |
Kasza Kristóf |
|
392 |
3. |
Fónagy Kristóf |
|
374 |
4. |
Tóth Richárd |
|
342 |
5. |
Gönczi Dániel |
|
339 |
6. |
Gách Bence |
|
336 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
318 |
8. |
Petrovszki Máté |
|
318 |
9. |
Kozsuk Péter |
|
304 |
1. |
Thierry Neuville |
|
145 |
2. |
Ott Tanak |
|
137 |
3. |
Elfyn Ewans |
|
132 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
117 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
101 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
65 |
8. |
A.Mikkelsen |
|
29 |
9. |
Dani Sordo |
|
27 |
1. |
Hayden Paddon |
|
73 |
2. |
M.Franceschi |
|
63 |
3. |
Mads Ostberg |
|
53 |
4. |
Jon Armstrong |
|
25 |
5. |
S. Tempestini |
|
40 |
6. |
Miko Marczyk |
|
40 |
7. |
Oliver Solberg |
|
35 |
8. |
Georg Linnamae |
|
26 |
9. |
Andrea Mabellini |
|
28 |
1. |
Csomós Miklós |
|
122 |
2. |
Turán Frigyes |
|
103 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
96 |
4. |
Német Gábor |
|
85,5 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
77 |
6. |
Tóth Tibor |
|
71 |
7. |
Trencsényi J. |
|
56,5 |
8. |
László Martin |
|
35,5 |
9. |
Osváth Péter |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Rongits Attila |
|
85 |
3. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
4. |
Balla Tamás |
|
74,75 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
72 |
6. |
Kronome Ákos |
|
42,5 |
7. |
Cseri József |
|
37,5 |
8. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
9. |
Prigyeni Péter |
|
34,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
50 |
2. |
Határ Attila |
|
35 |
3. |
Kerék Balázs |
|
31,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
96,5 |
2. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
3. |
Tamás Gyula |
|
61,5 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
6. |
Szetei Norbert |
|
37 |
7. |
Görög Péter |
|
35,5 |
8. |
Hauck Zsolt |
|
28 |
9. |
Strider Zoltán |
|
26 |
1. |
Kovács Dominik |
|
59 |
2. |
Bíró Gergő |
|
53 |
3. |
Bajusz Krisztián |
|
46 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
6. |
Kerekes Bence |
|
34 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
9. |
Oberling K. |
|
29 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
45 |
2. |
Nagy István |
|
27 |
3. |
Müller Roland |
|
24 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
45 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
28 |
3. |
Hankó László |
|
26 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
![megis_van_rally_magyarorszagon_2](https://www.duen.hu/userfiles/image/120418_Megis_van_rally_Magyarorszagon/megis_van_rally_magyarorszagon_2.jpg)
Közeleg a 2012-es év Young&Partners Rali-Túra Bajnokság évad nyitánya. Az első futam előtt illendőnek gondoltam, hogy Mészáros Ivánt - az RTE alapítóját és elnökét – kérdezgessem a múltról, a jelenről és a jövőről.
Ha jól tudom „öreg rókának” számítasz már a rali világában. Hogyan is kezdődött az RTE?
Közel két évtizede kezdtem az autósporttal foglalkozni. A versenyzést is kipróbáltam, először szlalom, majd sprint és Országos Rali Bajnokságban is indultam. Először szlalom versenyeket rendeztem, ezt sprint versenyek szervezése követte az 1991-ben alapított első sportegyesületem keretében. 1993-94-re két rendező társammal és barátommal – Lendvai Zolival (Jászberény) és Kozma Lacival (Debrecen) – közösen rendeztük a Kelet-magyarországi rali sprint bajnokságot, amely a rali-túra ősének számított. Már ekkor létrejött - a versenyzők kéréseinek és igényeinek a figyelembe vételével - a mostani kettő, időnként három gyorsaságival ellátott rali-túra rendszer. Ezt követően 1999-ben megalapítottam immár a második egyesületemet az RTE-t. Az alapítással egy időben, már országos szintű bajnokságot szerveztünk az RTE versenysorozataként. Én és a barátaim korábban is nagyon jól éreztük magunkat a kelet-magyarországi sprint versenyeken is, de egyszer csak azt vettük észre, hogy egyre több a résztvevő versenyzők száma és egyre nagyobb az érdeklődés és magasabbak az igények. Mire észbe kaptunk már egy országos bajnokságot szerveztünk. Nagyon röviden érzékeltetve így kezdődött és alakult ki a Rali-Túra Bajnokság.
Sok olyan versenyzőnk van - akik már legalább egy évtizede kezdtek és még mindig ellátogatnak a rali-túra versenyeire. Persze vannak jó páran olyanok is, akik már a sprint versenyek óta kitartó versenyzőinknek számítanak és értik, ha mosolyogva felemlegetem a mezőtúri poros, esetleg saras versenyeket, s ezekre emlékezve a mai napig jókat nosztalgiázunk.
A Rali-Túra Bajnokságnak az egyik védjegye a családias légkör…
A versenyeken a nevezők többsége baráti – családi körbe érkezik, ami valóban ma már a rali-túra alapja. Ami még nagy örömmel tölt el, hogy egyre több a hölgy navigátor, sőt már páran a volán mögé is merészkedtek beülni. Ezt egyébként magunk is ösztönözzük, támogatjuk.
Az országos szintű rendezvényhez sok kitartás és motiváltság kell. Mi a titkod, mi ösztönöz már ennyi ideje?
Két dologgal tudnám megindokolni a motiváltságomat. Először is elfogult vagyok a ralival kapcsolatban. Mondhatni fanatikus! Ha valamit szeretnék elérni, akkor addig pörgök, dolgozok amíg el nem érem a célt. Nincs megállás, ha kell reggeltől éjjelig képes vagyok szervezni, rendezni mindent, ami a versennyel kapcsolatos. A másik dolog, ami nagyon ösztönöz az a kihívás. Például ha egy megoldhatatlannak tartott feladat adódik, én úgy gondolom, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen ember.
Most már rátérnék a 2012-es RTE évadra.
Milyen újdonságokra számíthatnak a résztvevők?
Szerencsére a műszaki bizottság vezetőjével – Pénzes Zsoltival - már közel egy évtizede dolgozunk együtt. Találtunk egy új kategóriát, s azt reméljük, hogy elég népszerű lesz. Ennek a bemutatását Zsoltira hagynám.
A másik dolog, amit szeretnénk kiemelni, hogy a kategóriákon és a kupákon kívül párhuzamosan 3 bajnokság zajlik az RTE-ben. Az egyik úgymond a meghívásos alapon működő bajnokság, ahol csak kategóriákat értékelünk, a másik a normál rali-túra abszolút bajnokság, ami évek óta jól bevált. A harmadikat pedig tavaly előtt indítottuk be, ahol is az N csoportos abszolút bajnoki címért lehet versengeni.
Sajnos az már nem újdonság, hogy közös versenyeket ebben az évben nem tudunk lebonyolítani. A rali szerető emberek tudják, hogy ennek milyen okai vannak, így én ezt most nem részletezném. Tehát ebben az évben 6 önálló RTE aszfaltos versenyt rendezünk. A jelenlegi gazdasági problémák mellett nem is biztos, hogy gondot okoz az, hogy 8 helyett csak 6 verseny lesz. Ezt majd úgyis a versenyzők fogják eldönteni, hiszen továbbra is folytatjuk a már jól bevált versenyzői értékeléseket. A rendezvények alapvető minősítését és a rendezők közötti versenyt, azaz rangsort a versenyzők döntik el, a verseny végén kitöltött értékelőlap segítségével.
A terveink között szerepel még az is, hogy szeretnénk jobban odafigyelni a nézőkre és több információt szolgáltatni a versenyek helyszíneiről.
Idén hogyan alakult a beérkezett licencek száma?
Az elmúlt 2-3évben 5-8%-ot csökkent a beadott licencek száma az előtte való évekhez képest. Idén viszont elmondható, hogy nem csökkent, hanem minimálisan emelkedett a számuk.
Végül a Tatabánya Rallye szervezéséről mondanál néhány szót?
Régi-újdonságként szeretném megemlíteni, a szombati szuperspeciált. Régen már volt ilyen, most ezt újra kipróbáljuk ugyanott ahol anno, a Rábaringen, most azonban nem este lesz, hanem már késő délután elkezdjük. Tehát ez három gyorsaságis verseny lesz és bízunk benne, hogy mind a versenyzők, mind a nézők jól fognak szórakozni és mindenki számára jó buli lesz.
--------------------------------------------------
![megis_van_rally_magyarorszagon_4](https://www.duen.hu/userfiles/image/120418_Megis_van_rally_Magyarorszagon/megis_van_rally_magyarorszagon_4.jpg)
Pénzes Zsolt nevét a rali-túrában igen sokan ismerhetik, hiszen közel tíz éve az RTE vezetőség tagja és a műszaki technikai bizottság vezetője is. Vele beszélgettem az idei év újdonságairól.
A Young&Partners Rali-Túra Bajnokságban új „H”-s kategóriát indítottatok. Mit lehet erről tudni? Milyen autókra gondoltatok?
Ivánnal közösen találtuk ki ezt az új kategóriát, ahová főleg régi Mitsubishiket (3-6-ig) és Subarukat várunk. Következő feltételeknek kell megfelelni: homologizációja legkésőbb 2009 dec.31-én lejárt, négykerék meghajtásúak, valamint turbófeltöltővel rendelkeznek, és korrigált lökettérfogatuk nem haladja meg a 3500 ccm-t.
Ha jól tudom nem csak ez újdonság… A nagy Mitsubishiknek az abszolút kategóriában szintén tartogatott meglepetés ez az év.
Valóban fontos változás történt, mert az összkerék meghajtású autók turbó szűkítő mérete 34 mm-ről 32 mm-re csökkent. Ennek több oka is volt. Először is úgy éreztük a vezetőséggel, hogy már kezdenek túl erősek lenni a szinte már WRC-s kategóriás Mitsubishik a bajnokságban. Ahogy a tavalyi évben történt balesetek is mutatják, nem minden pilóta volt felkészülve az ilyen erős autók kordában tartására a versenyeken. Így ez a szabályozás 20-25 lóerővel teszi gyengébbé az autókat, de még így is megfelelő látványt és élményt tud nyújtani mind a nézőknek, mind a versenyzőknek.
Gondolkodtunk azon is, hogy a két kerék meghajtású, nagy motoros BMW-knek a teljesítményéből hogyan lehetne egy kicsit visszavenni. Viszont ez még az idei évben egyelőre változatlan marad.
Az idei évben az RTE szponzorációja hogyan alakult?
A bajnokság névadója Young&Partners Pr- és Marketingügynökség. Rajtuk kívül még sikerült mellénk állítani a Motul magyarországi forgalmazóját, akik minden versenyen jelen lesznek a szervizparkokban és lehetőséget kínálnak az RTE versenyzői számára a kedvezményes kenőanyag vásárlásra. Emellett a tavalyi partnereink is megmaradtak: Temesvári Trans, Mohanet, Centrál-Drinks Kft. és persze még dolgozunk, hogy minél több szponzort állítsunk a rali –túra szolgálatába.
![megis_van_rally_magyarorszagon_5](https://www.duen.hu/userfiles/image/120418_Megis_van_rally_Magyarorszagon/megis_van_rally_magyarorszagon_5.gif)
![megis_van_rally_magyarorszagon_9](https://www.duen.hu/userfiles/image/120418_Megis_van_rally_Magyarorszagon/megis_van_rally_magyarorszagon_9.gif)
![megis_van_rally_magyarorszagon_8](https://www.duen.hu/userfiles/image/120418_Megis_van_rally_Magyarorszagon/megis_van_rally_magyarorszagon_8.gif)
![megis_van_rally_magyarorszagon_10](https://www.duen.hu/userfiles/image/120418_Megis_van_rally_Magyarorszagon/megis_van_rally_magyarorszagon_10.gif)
![megis_van_rally_magyarorszagon_11](https://www.duen.hu/userfiles/image/120418_Megis_van_rally_Magyarorszagon/megis_van_rally_magyarorszagon_11.gif)
Ez a hír most jelenik meg 5612. alkalommal
hírek • fórumok
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
hírek • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok
|