Mégis van rally Magyarországon
Interjú Mészáros Ivánnal és Pénzes Zsolttal
2012-04-18
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
751768217
Napi oldal:
46246
Jelenleg:
1304
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 1.futam, a Monte-Carlo Rallye után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
33
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
26
3. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
20
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
18
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
11
6. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
9
7. Joshua McErlean
Ford Puma Rally1
6
8. Yohan Rossel
Citroen C3 Rally2
4
9. Nikolay Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
2
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

megis_van_rally_magyarorszagon_2

Közeleg a 2012-es év Young&Partners Rali-Túra Bajnokság évad nyitánya. Az első futam előtt illendőnek gondoltam, hogy Mészáros Ivánt - az RTE alapítóját és elnökét – kérdezgessem a múltról, a jelenről és a jövőről.

thumb_megis_van_rally_magyarorszagon_1Ha jól tudom „öreg rókának” számítasz már a rali világában. Hogyan is kezdődött az RTE?
Közel két évtizede kezdtem az autósporttal foglalkozni. A versenyzést is kipróbáltam, először szlalom, majd sprint és Országos Rali Bajnokságban is indultam. Először szlalom versenyeket rendeztem, ezt sprint versenyek szervezése követte az 1991-ben alapított első sportegyesületem keretében. 1993-94-re két rendező társammal és barátommal – Lendvai Zolival (Jászberény) és Kozma Lacival (Debrecen) – közösen rendeztük a Kelet-magyarországi rali sprint bajnokságot, amely a rali-túra ősének számított. Már ekkor létrejött - a versenyzők kéréseinek és igényeinek a figyelembe vételével - a mostani kettő, időnként három gyorsaságival ellátott rali-túra rendszer. Ezt követően 1999-ben megalapítottam immár a második egyesületemet az RTE-t. Az alapítással egy időben, már országos szintű bajnokságot szerveztünk az RTE versenysorozataként. Én és a barátaim korábban is nagyon jól éreztük magunkat a kelet-magyarországi sprint versenyeken is, de egyszer csak azt vettük észre, hogy egyre több a résztvevő versenyzők száma és egyre nagyobb az érdeklődés és magasabbak az igények. Mire észbe kaptunk már egy országos bajnokságot szerveztünk. Nagyon röviden érzékeltetve így kezdődött és alakult ki a Rali-Túra Bajnokság.

Sok olyan versenyzőnk van - akik már legalább egy évtizede kezdtek és még mindig ellátogatnak a rali-túra versenyeire. Persze vannak jó páran olyanok is, akik már a sprint versenyek óta kitartó versenyzőinknek számítanak és értik, ha mosolyogva felemlegetem a mezőtúri poros, esetleg saras versenyeket, s ezekre emlékezve a mai napig jókat nosztalgiázunk.

A Rali-Túra Bajnokságnak az egyik védjegye a családias légkör…
A versenyeken a nevezők többsége baráti – családi körbe érkezik, ami valóban ma már a rali-túra alapja. Ami még nagy örömmel tölt el, hogy egyre több a hölgy navigátor, sőt már páran a volán mögé is merészkedtek beülni. Ezt egyébként magunk is ösztönözzük, támogatjuk.

Az országos szintű rendezvényhez sok kitartás és motiváltság kell. Mi a titkod, mi ösztönöz már ennyi ideje?
Két dologgal tudnám megindokolni a motiváltságomat. Először is elfogult vagyok a ralival kapcsolatban. Mondhatni fanatikus! Ha valamit szeretnék elérni, akkor addig pörgök, dolgozok amíg el nem érem a célt. Nincs megállás, ha kell reggeltől éjjelig képes vagyok szervezni, rendezni mindent, ami a versennyel kapcsolatos.  A másik dolog, ami nagyon ösztönöz az a kihívás. Például ha egy megoldhatatlannak tartott feladat adódik, én úgy gondolom, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen ember.

Most már rátérnék a 2012-es RTE évadra.
Milyen újdonságokra számíthatnak a résztvevők?
Szerencsére a műszaki bizottság vezetőjével – Pénzes Zsoltival - már közel egy évtizede dolgozunk együtt. Találtunk egy új kategóriát, s azt reméljük, hogy elég népszerű lesz. Ennek a bemutatását Zsoltira hagynám.

A másik dolog, amit szeretnénk kiemelni, hogy a kategóriákon és a kupákon kívül párhuzamosan 3 bajnokság zajlik az RTE-ben. Az egyik úgymond a meghívásos alapon működő bajnokság, ahol csak kategóriákat értékelünk, a másik a normál rali-túra abszolút bajnokság, ami évek óta jól bevált. A harmadikat pedig tavaly előtt indítottuk be, ahol is az N csoportos abszolút bajnoki címért lehet versengeni.

Sajnos az már nem újdonság, hogy közös versenyeket ebben az évben nem tudunk lebonyolítani. A rali szerető emberek tudják, hogy ennek milyen okai vannak, így én ezt most nem részletezném. Tehát ebben az évben 6 önálló RTE aszfaltos versenyt rendezünk. A jelenlegi gazdasági problémák mellett nem is biztos, hogy gondot okoz az, hogy 8 helyett csak 6 verseny lesz. Ezt majd úgyis a versenyzők fogják eldönteni, hiszen továbbra is folytatjuk a már jól bevált versenyzői értékeléseket. A rendezvények alapvető minősítését és a rendezők közötti versenyt, azaz rangsort a versenyzők döntik el, a verseny végén kitöltött értékelőlap segítségével.

A  terveink között szerepel még az is, hogy szeretnénk jobban odafigyelni a nézőkre és több információt szolgáltatni a versenyek helyszíneiről.

Idén hogyan alakult a beérkezett licencek száma?
Az elmúlt 2-3évben 5-8%-ot csökkent a beadott licencek száma az előtte való évekhez képest. Idén viszont elmondható, hogy nem csökkent, hanem minimálisan emelkedett a számuk.

Végül a Tatabánya Rallye szervezéséről mondanál néhány szót?
Régi-újdonságként szeretném megemlíteni, a szombati szuperspeciált. Régen már volt ilyen, most ezt újra kipróbáljuk ugyanott ahol anno, a Rábaringen, most azonban nem este lesz, hanem már késő délután elkezdjük. Tehát ez három gyorsaságis verseny lesz és bízunk benne, hogy mind a versenyzők, mind a nézők jól fognak szórakozni és mindenki számára jó buli lesz.

--------------------------------------------------
megis_van_rally_magyarorszagon_4

Pénzes Zsolt nevét a rali-túrában igen sokan ismerhetik, hiszen közel tíz éve az RTE vezetőség tagja és a műszaki technikai bizottság vezetője is.  Vele beszélgettem az idei év újdonságairól.

A Young&Partners Rali-Túra Bajnokságban új „H”-s  kategóriát indítottatok. Mit lehet erről tudni? Milyen autókra gondoltatok?
Ivánnal közösen találtuk ki ezt az új kategóriát, ahová főleg régi Mitsubishiket (3-6-ig) és Subarukat  várunk.  Következő feltételeknek kell megfelelni: homologizációja legkésőbb 2009 dec.31-én lejárt, négykerék meghajtásúak, valamint turbófeltöltővel rendelkeznek, és korrigált lökettérfogatuk nem haladja meg a 3500 ccm-t.

Ha jól tudom nem csak ez újdonság… A nagy Mitsubishiknek az abszolút kategóriában szintén tartogatott meglepetés ez az év.
Valóban fontos változás történt, mert az összkerék meghajtású autók turbó szűkítő mérete 34 mm-ről 32 mm-re csökkent. Ennek több oka is volt. Először is úgy éreztük a vezetőséggel, hogy már kezdenek túl erősek lenni a szinte már WRC-s kategóriás Mitsubishik a bajnokságban. Ahogy a tavalyi évben történt balesetek is mutatják, nem minden pilóta volt felkészülve az ilyen erős autók kordában tartására a versenyeken. Így ez a szabályozás 20-25 lóerővel teszi gyengébbé az autókat, de még így is megfelelő látványt és élményt tud nyújtani mind a nézőknek, mind a versenyzőknek.

Gondolkodtunk azon is, hogy a két kerék meghajtású, nagy motoros BMW-knek a teljesítményéből hogyan lehetne egy kicsit visszavenni. Viszont ez még az idei évben egyelőre változatlan marad.

Az idei évben az RTE szponzorációja hogyan alakult?
A bajnokság névadója Young&Partners Pr- és Marketingügynökség.  Rajtuk kívül még sikerült mellénk állítani a Motul magyarországi forgalmazóját, akik minden versenyen jelen lesznek a szervizparkokban és lehetőséget kínálnak az RTE versenyzői számára a kedvezményes kenőanyag vásárlásra. Emellett a tavalyi partnereink is megmaradtak: Temesvári Trans, Mohanet, Centrál-Drinks Kft. és persze még dolgozunk, hogy minél több szponzort állítsunk a rali –túra szolgálatába.

megis_van_rally_magyarorszagon_5

 

megis_van_rally_magyarorszagon_9

megis_van_rally_magyarorszagon_8


megis_van_rally_magyarorszagon_10


megis_van_rally_magyarorszagon_11

 

 

Ez a hír most jelenik meg 5662. alkalommal
Share |
2012.04.21-22.
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
III. Tatabánya Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
272829 30 310102
030405 06 070809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 21 2223
24 25 26 27 28 01 02
2025.02.07-08.

részletes infóink

2025.02.09.

részletes infóink

2025.02.15.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k