ALLSTAR HUNGARY SUPERSPECIAL 2024 ÉS DRIFT VERSENY
Mégis van rally Magyarországon
Interjú Mészáros Ivánnal és Pénzes Zsolttal
2012-04-18
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
691816813
Napi oldal:
210569
Jelenleg:
2113
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Portugal Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
110
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
86
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
79
4. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
71
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
70
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
49
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 2.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
35
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
4. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
5. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
6. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
7. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
25
8. Diego Ruiloba
Citroen C3 Rally2
23
9. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
19
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
67
2. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
51,4
4.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
41,5
6. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
7.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
24
8. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
74
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
46
3. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
40,75
4. Hevesi Norbert
BMW E36
35
5. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
6. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
7. Petróczy Péter
LADA VFTS
23
8. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
19
9. Cseri József
LADA VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
24
2.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
15
3.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
10
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
45
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
37,5
3. Baksai László
Lada VFTS
33,5
4. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
5. Görög Péter
Citroen C2 R2
26
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
7. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
8. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
5. Simon György
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
2. Géczi László
Lada 2107
25
3. Kovács Dominik
Opel Astra
24
4. Bíró Gergő
Opel Astra
23
5. Kerekes Bence
Lada VFTS
19
6. Molnár Ferenc
Honda Civic
15
7. Kosztolányi L.
Lada 2101
13
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
11
9. Pete László
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

megis_van_rally_magyarorszagon_2

Közeleg a 2012-es év Young&Partners Rali-Túra Bajnokság évad nyitánya. Az első futam előtt illendőnek gondoltam, hogy Mészáros Ivánt - az RTE alapítóját és elnökét – kérdezgessem a múltról, a jelenről és a jövőről.

thumb_megis_van_rally_magyarorszagon_1Ha jól tudom „öreg rókának” számítasz már a rali világában. Hogyan is kezdődött az RTE?
Közel két évtizede kezdtem az autósporttal foglalkozni. A versenyzést is kipróbáltam, először szlalom, majd sprint és Országos Rali Bajnokságban is indultam. Először szlalom versenyeket rendeztem, ezt sprint versenyek szervezése követte az 1991-ben alapított első sportegyesületem keretében. 1993-94-re két rendező társammal és barátommal – Lendvai Zolival (Jászberény) és Kozma Lacival (Debrecen) – közösen rendeztük a Kelet-magyarországi rali sprint bajnokságot, amely a rali-túra ősének számított. Már ekkor létrejött - a versenyzők kéréseinek és igényeinek a figyelembe vételével - a mostani kettő, időnként három gyorsaságival ellátott rali-túra rendszer. Ezt követően 1999-ben megalapítottam immár a második egyesületemet az RTE-t. Az alapítással egy időben, már országos szintű bajnokságot szerveztünk az RTE versenysorozataként. Én és a barátaim korábban is nagyon jól éreztük magunkat a kelet-magyarországi sprint versenyeken is, de egyszer csak azt vettük észre, hogy egyre több a résztvevő versenyzők száma és egyre nagyobb az érdeklődés és magasabbak az igények. Mire észbe kaptunk már egy országos bajnokságot szerveztünk. Nagyon röviden érzékeltetve így kezdődött és alakult ki a Rali-Túra Bajnokság.

Sok olyan versenyzőnk van - akik már legalább egy évtizede kezdtek és még mindig ellátogatnak a rali-túra versenyeire. Persze vannak jó páran olyanok is, akik már a sprint versenyek óta kitartó versenyzőinknek számítanak és értik, ha mosolyogva felemlegetem a mezőtúri poros, esetleg saras versenyeket, s ezekre emlékezve a mai napig jókat nosztalgiázunk.

A Rali-Túra Bajnokságnak az egyik védjegye a családias légkör…
A versenyeken a nevezők többsége baráti – családi körbe érkezik, ami valóban ma már a rali-túra alapja. Ami még nagy örömmel tölt el, hogy egyre több a hölgy navigátor, sőt már páran a volán mögé is merészkedtek beülni. Ezt egyébként magunk is ösztönözzük, támogatjuk.

Az országos szintű rendezvényhez sok kitartás és motiváltság kell. Mi a titkod, mi ösztönöz már ennyi ideje?
Két dologgal tudnám megindokolni a motiváltságomat. Először is elfogult vagyok a ralival kapcsolatban. Mondhatni fanatikus! Ha valamit szeretnék elérni, akkor addig pörgök, dolgozok amíg el nem érem a célt. Nincs megállás, ha kell reggeltől éjjelig képes vagyok szervezni, rendezni mindent, ami a versennyel kapcsolatos.  A másik dolog, ami nagyon ösztönöz az a kihívás. Például ha egy megoldhatatlannak tartott feladat adódik, én úgy gondolom, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen ember.

Most már rátérnék a 2012-es RTE évadra.
Milyen újdonságokra számíthatnak a résztvevők?
Szerencsére a műszaki bizottság vezetőjével – Pénzes Zsoltival - már közel egy évtizede dolgozunk együtt. Találtunk egy új kategóriát, s azt reméljük, hogy elég népszerű lesz. Ennek a bemutatását Zsoltira hagynám.

A másik dolog, amit szeretnénk kiemelni, hogy a kategóriákon és a kupákon kívül párhuzamosan 3 bajnokság zajlik az RTE-ben. Az egyik úgymond a meghívásos alapon működő bajnokság, ahol csak kategóriákat értékelünk, a másik a normál rali-túra abszolút bajnokság, ami évek óta jól bevált. A harmadikat pedig tavaly előtt indítottuk be, ahol is az N csoportos abszolút bajnoki címért lehet versengeni.

Sajnos az már nem újdonság, hogy közös versenyeket ebben az évben nem tudunk lebonyolítani. A rali szerető emberek tudják, hogy ennek milyen okai vannak, így én ezt most nem részletezném. Tehát ebben az évben 6 önálló RTE aszfaltos versenyt rendezünk. A jelenlegi gazdasági problémák mellett nem is biztos, hogy gondot okoz az, hogy 8 helyett csak 6 verseny lesz. Ezt majd úgyis a versenyzők fogják eldönteni, hiszen továbbra is folytatjuk a már jól bevált versenyzői értékeléseket. A rendezvények alapvető minősítését és a rendezők közötti versenyt, azaz rangsort a versenyzők döntik el, a verseny végén kitöltött értékelőlap segítségével.

A  terveink között szerepel még az is, hogy szeretnénk jobban odafigyelni a nézőkre és több információt szolgáltatni a versenyek helyszíneiről.

Idén hogyan alakult a beérkezett licencek száma?
Az elmúlt 2-3évben 5-8%-ot csökkent a beadott licencek száma az előtte való évekhez képest. Idén viszont elmondható, hogy nem csökkent, hanem minimálisan emelkedett a számuk.

Végül a Tatabánya Rallye szervezéséről mondanál néhány szót?
Régi-újdonságként szeretném megemlíteni, a szombati szuperspeciált. Régen már volt ilyen, most ezt újra kipróbáljuk ugyanott ahol anno, a Rábaringen, most azonban nem este lesz, hanem már késő délután elkezdjük. Tehát ez három gyorsaságis verseny lesz és bízunk benne, hogy mind a versenyzők, mind a nézők jól fognak szórakozni és mindenki számára jó buli lesz.

--------------------------------------------------
megis_van_rally_magyarorszagon_4

Pénzes Zsolt nevét a rali-túrában igen sokan ismerhetik, hiszen közel tíz éve az RTE vezetőség tagja és a műszaki technikai bizottság vezetője is.  Vele beszélgettem az idei év újdonságairól.

A Young&Partners Rali-Túra Bajnokságban új „H”-s  kategóriát indítottatok. Mit lehet erről tudni? Milyen autókra gondoltatok?
Ivánnal közösen találtuk ki ezt az új kategóriát, ahová főleg régi Mitsubishiket (3-6-ig) és Subarukat  várunk.  Következő feltételeknek kell megfelelni: homologizációja legkésőbb 2009 dec.31-én lejárt, négykerék meghajtásúak, valamint turbófeltöltővel rendelkeznek, és korrigált lökettérfogatuk nem haladja meg a 3500 ccm-t.

Ha jól tudom nem csak ez újdonság… A nagy Mitsubishiknek az abszolút kategóriában szintén tartogatott meglepetés ez az év.
Valóban fontos változás történt, mert az összkerék meghajtású autók turbó szűkítő mérete 34 mm-ről 32 mm-re csökkent. Ennek több oka is volt. Először is úgy éreztük a vezetőséggel, hogy már kezdenek túl erősek lenni a szinte már WRC-s kategóriás Mitsubishik a bajnokságban. Ahogy a tavalyi évben történt balesetek is mutatják, nem minden pilóta volt felkészülve az ilyen erős autók kordában tartására a versenyeken. Így ez a szabályozás 20-25 lóerővel teszi gyengébbé az autókat, de még így is megfelelő látványt és élményt tud nyújtani mind a nézőknek, mind a versenyzőknek.

Gondolkodtunk azon is, hogy a két kerék meghajtású, nagy motoros BMW-knek a teljesítményéből hogyan lehetne egy kicsit visszavenni. Viszont ez még az idei évben egyelőre változatlan marad.

Az idei évben az RTE szponzorációja hogyan alakult?
A bajnokság névadója Young&Partners Pr- és Marketingügynökség.  Rajtuk kívül még sikerült mellénk állítani a Motul magyarországi forgalmazóját, akik minden versenyen jelen lesznek a szervizparkokban és lehetőséget kínálnak az RTE versenyzői számára a kedvezményes kenőanyag vásárlásra. Emellett a tavalyi partnereink is megmaradtak: Temesvári Trans, Mohanet, Centrál-Drinks Kft. és persze még dolgozunk, hogy minél több szponzort állítsunk a rali –túra szolgálatába.

megis_van_rally_magyarorszagon_5

 

megis_van_rally_magyarorszagon_9

megis_van_rally_magyarorszagon_8


megis_van_rally_magyarorszagon_10


megis_van_rally_magyarorszagon_11

 

 

Ez a hír most jelenik meg 5593. alkalommal
Share |
2012.04.21-22.
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
III. Tatabánya Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 21 2223
2024.05.30-06.02.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink

2024.06.01-02.

részletes infóink

2024.06.01-02.

részletes infóink

2024.06.08.

részletes infóink

2024.06.13-15.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k