Mégis van rally Magyarországon
Interjú Mészáros Ivánnal és Pénzes Zsolttal
2012-04-18
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
763323941
Napi oldal:
61398
Jelenleg:
1062
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

megis_van_rally_magyarorszagon_2

Közeleg a 2012-es év Young&Partners Rali-Túra Bajnokság évad nyitánya. Az első futam előtt illendőnek gondoltam, hogy Mészáros Ivánt - az RTE alapítóját és elnökét – kérdezgessem a múltról, a jelenről és a jövőről.

thumb_megis_van_rally_magyarorszagon_1Ha jól tudom „öreg rókának” számítasz már a rali világában. Hogyan is kezdődött az RTE?
Közel két évtizede kezdtem az autósporttal foglalkozni. A versenyzést is kipróbáltam, először szlalom, majd sprint és Országos Rali Bajnokságban is indultam. Először szlalom versenyeket rendeztem, ezt sprint versenyek szervezése követte az 1991-ben alapított első sportegyesületem keretében. 1993-94-re két rendező társammal és barátommal – Lendvai Zolival (Jászberény) és Kozma Lacival (Debrecen) – közösen rendeztük a Kelet-magyarországi rali sprint bajnokságot, amely a rali-túra ősének számított. Már ekkor létrejött - a versenyzők kéréseinek és igényeinek a figyelembe vételével - a mostani kettő, időnként három gyorsaságival ellátott rali-túra rendszer. Ezt követően 1999-ben megalapítottam immár a második egyesületemet az RTE-t. Az alapítással egy időben, már országos szintű bajnokságot szerveztünk az RTE versenysorozataként. Én és a barátaim korábban is nagyon jól éreztük magunkat a kelet-magyarországi sprint versenyeken is, de egyszer csak azt vettük észre, hogy egyre több a résztvevő versenyzők száma és egyre nagyobb az érdeklődés és magasabbak az igények. Mire észbe kaptunk már egy országos bajnokságot szerveztünk. Nagyon röviden érzékeltetve így kezdődött és alakult ki a Rali-Túra Bajnokság.

Sok olyan versenyzőnk van - akik már legalább egy évtizede kezdtek és még mindig ellátogatnak a rali-túra versenyeire. Persze vannak jó páran olyanok is, akik már a sprint versenyek óta kitartó versenyzőinknek számítanak és értik, ha mosolyogva felemlegetem a mezőtúri poros, esetleg saras versenyeket, s ezekre emlékezve a mai napig jókat nosztalgiázunk.

A Rali-Túra Bajnokságnak az egyik védjegye a családias légkör…
A versenyeken a nevezők többsége baráti – családi körbe érkezik, ami valóban ma már a rali-túra alapja. Ami még nagy örömmel tölt el, hogy egyre több a hölgy navigátor, sőt már páran a volán mögé is merészkedtek beülni. Ezt egyébként magunk is ösztönözzük, támogatjuk.

Az országos szintű rendezvényhez sok kitartás és motiváltság kell. Mi a titkod, mi ösztönöz már ennyi ideje?
Két dologgal tudnám megindokolni a motiváltságomat. Először is elfogult vagyok a ralival kapcsolatban. Mondhatni fanatikus! Ha valamit szeretnék elérni, akkor addig pörgök, dolgozok amíg el nem érem a célt. Nincs megállás, ha kell reggeltől éjjelig képes vagyok szervezni, rendezni mindent, ami a versennyel kapcsolatos.  A másik dolog, ami nagyon ösztönöz az a kihívás. Például ha egy megoldhatatlannak tartott feladat adódik, én úgy gondolom, hogy nincs lehetetlen, csak tehetetlen ember.

Most már rátérnék a 2012-es RTE évadra.
Milyen újdonságokra számíthatnak a résztvevők?
Szerencsére a műszaki bizottság vezetőjével – Pénzes Zsoltival - már közel egy évtizede dolgozunk együtt. Találtunk egy új kategóriát, s azt reméljük, hogy elég népszerű lesz. Ennek a bemutatását Zsoltira hagynám.

A másik dolog, amit szeretnénk kiemelni, hogy a kategóriákon és a kupákon kívül párhuzamosan 3 bajnokság zajlik az RTE-ben. Az egyik úgymond a meghívásos alapon működő bajnokság, ahol csak kategóriákat értékelünk, a másik a normál rali-túra abszolút bajnokság, ami évek óta jól bevált. A harmadikat pedig tavaly előtt indítottuk be, ahol is az N csoportos abszolút bajnoki címért lehet versengeni.

Sajnos az már nem újdonság, hogy közös versenyeket ebben az évben nem tudunk lebonyolítani. A rali szerető emberek tudják, hogy ennek milyen okai vannak, így én ezt most nem részletezném. Tehát ebben az évben 6 önálló RTE aszfaltos versenyt rendezünk. A jelenlegi gazdasági problémák mellett nem is biztos, hogy gondot okoz az, hogy 8 helyett csak 6 verseny lesz. Ezt majd úgyis a versenyzők fogják eldönteni, hiszen továbbra is folytatjuk a már jól bevált versenyzői értékeléseket. A rendezvények alapvető minősítését és a rendezők közötti versenyt, azaz rangsort a versenyzők döntik el, a verseny végén kitöltött értékelőlap segítségével.

A  terveink között szerepel még az is, hogy szeretnénk jobban odafigyelni a nézőkre és több információt szolgáltatni a versenyek helyszíneiről.

Idén hogyan alakult a beérkezett licencek száma?
Az elmúlt 2-3évben 5-8%-ot csökkent a beadott licencek száma az előtte való évekhez képest. Idén viszont elmondható, hogy nem csökkent, hanem minimálisan emelkedett a számuk.

Végül a Tatabánya Rallye szervezéséről mondanál néhány szót?
Régi-újdonságként szeretném megemlíteni, a szombati szuperspeciált. Régen már volt ilyen, most ezt újra kipróbáljuk ugyanott ahol anno, a Rábaringen, most azonban nem este lesz, hanem már késő délután elkezdjük. Tehát ez három gyorsaságis verseny lesz és bízunk benne, hogy mind a versenyzők, mind a nézők jól fognak szórakozni és mindenki számára jó buli lesz.

--------------------------------------------------
megis_van_rally_magyarorszagon_4

Pénzes Zsolt nevét a rali-túrában igen sokan ismerhetik, hiszen közel tíz éve az RTE vezetőség tagja és a műszaki technikai bizottság vezetője is.  Vele beszélgettem az idei év újdonságairól.

A Young&Partners Rali-Túra Bajnokságban új „H”-s  kategóriát indítottatok. Mit lehet erről tudni? Milyen autókra gondoltatok?
Ivánnal közösen találtuk ki ezt az új kategóriát, ahová főleg régi Mitsubishiket (3-6-ig) és Subarukat  várunk.  Következő feltételeknek kell megfelelni: homologizációja legkésőbb 2009 dec.31-én lejárt, négykerék meghajtásúak, valamint turbófeltöltővel rendelkeznek, és korrigált lökettérfogatuk nem haladja meg a 3500 ccm-t.

Ha jól tudom nem csak ez újdonság… A nagy Mitsubishiknek az abszolút kategóriában szintén tartogatott meglepetés ez az év.
Valóban fontos változás történt, mert az összkerék meghajtású autók turbó szűkítő mérete 34 mm-ről 32 mm-re csökkent. Ennek több oka is volt. Először is úgy éreztük a vezetőséggel, hogy már kezdenek túl erősek lenni a szinte már WRC-s kategóriás Mitsubishik a bajnokságban. Ahogy a tavalyi évben történt balesetek is mutatják, nem minden pilóta volt felkészülve az ilyen erős autók kordában tartására a versenyeken. Így ez a szabályozás 20-25 lóerővel teszi gyengébbé az autókat, de még így is megfelelő látványt és élményt tud nyújtani mind a nézőknek, mind a versenyzőknek.

Gondolkodtunk azon is, hogy a két kerék meghajtású, nagy motoros BMW-knek a teljesítményéből hogyan lehetne egy kicsit visszavenni. Viszont ez még az idei évben egyelőre változatlan marad.

Az idei évben az RTE szponzorációja hogyan alakult?
A bajnokság névadója Young&Partners Pr- és Marketingügynökség.  Rajtuk kívül még sikerült mellénk állítani a Motul magyarországi forgalmazóját, akik minden versenyen jelen lesznek a szervizparkokban és lehetőséget kínálnak az RTE versenyzői számára a kedvezményes kenőanyag vásárlásra. Emellett a tavalyi partnereink is megmaradtak: Temesvári Trans, Mohanet, Centrál-Drinks Kft. és persze még dolgozunk, hogy minél több szponzort állítsunk a rali –túra szolgálatába.

megis_van_rally_magyarorszagon_5

 

megis_van_rally_magyarorszagon_9

megis_van_rally_magyarorszagon_8


megis_van_rally_magyarorszagon_10


megis_van_rally_magyarorszagon_11

 

 

Ez a hír most jelenik meg 5683. alkalommal
Share |
2012.04.21-22.
Young&Partners Rali-Túra Bajnokság 2012
III. Tatabánya Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k