Évzáró LADA találkozó - 2024.október 13. - Mogyoród, Ring autós mozi
Minden nagyon összejött
Mi kellett a győzelemhez? Sasa elmondja!
2014-07-14
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
734136918
Napi oldal:
72039
Jelenleg:
1263
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 11.futam, Chile Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
207
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
178
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
140
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
Veszprém Rallye
oldalanként | növekvő
összesen: 557 hozzászólás • 28 oldal
517. • 2013-10-18 21:55:35
Mivel látom senkit nem érdekel az elnézés.... nem baj Ernő csak az hibázik
aki dolgozik még szerencse hogy ritkán kérnek fel, különben írhatnál havonta.
516. • 2013-08-01 16:13:02
ez itt baj, ezzel egyetértek sírok
515. • 2013-08-01 15:05:01
hu0olb!
Az általad megálmodott "sportszerű vita" azonos kvalitású partnereket igényelne. Ahol az egyik fél javaslatára, észrevételére, a másik oldal csak hatalmi szóval képes reagálni, és mindenben csak a támadást véli fölfedezni, ott nincs értelme megszólalni sem. neszóljszám
514. • 2013-08-01 14:18:43
Ortodox!
Idézem önmagam:
"az lenne király ha mindenkire egyformán, ugyanazon szabályok vonatkoznának"
"A felügyelők egy zárt kaszt, szinte "megközelíthetetlen" esély sincs a személyi frissítésre, a társulatból csak kihalni lehet, függetlenségük megkérdőjelezhető.
Csak az elmúlt pár éveben hány szabálysértés maradt megtorlatlan (súly, üzemanyag, tankolózóna, IE behajtás, gyorsasági blokád, felügyelők fenyegetése)
Megújulást: személyekben szabályalkotásban, alkalmazásban!! Konkrét szabályok, korrekt alkalmazás, hosszútávú koncepció kidolgozása, ez lehet a jövő!"
Elég egyértelmű a megoldás nem?!

Üdv Roni
513. • 2013-08-01 14:15:50
Jogos,hogy kell foglalkozni egy "félrerakott" IE táblával,ebben teljesen igazad van. Inkább arra próbáltam rávilágítani,hogy sportszerű vita lenne, elfogadással, megkövetéssel...nem mindenki fújná a magáét,hogy én így,te úgy....meg amúgyis nem lesz.rom....

Egy potenciális Janikának lehet,hogy ez mégjobban elveszi a kedvét....

Az a baj,hogy izzik a levegő a rallyban,meg az egész országban...nincs összetartás,de széthúzás az ezerrel...mentalitásunkkal van a baj, hosszútávon kellene gondolkozni,nem csak sz.rni bele....bár ez márcsak az én naivitásom....
512. • 2013-08-01 12:09:59
Bocs, de KELL foglalkozni a félrerakott(?) IE táblával, mert lehet, hogy egy potenciális "Janikának" veszik el a maradék életkedvét. Milyen jövőképet kap a sportról az a kezdő, aki látja, hogy a Bajnok fittyet hány a szabályokra?
Másik:
"ha változna a hozzáállás a személyek cserélődnének"
Sajnos nem. Ha a személyek cserélődnének, akkor... talán...
511. • 2013-07-31 14:46:24
Vissza kellene térjen a rally az egészséges medrébe.

Kétségtelen,hogy RTE-be is már olyan Ladák vannak,hogy az árából már egy EVO-t lehetne venni,meg fent tartani.

Kétségtelen,hogy akinek meg van a büdzséje annak nem lehet azt mondani,hogy nem költhetsz egy Ladára(ezt más típusú autóra is nyugodtan le lehet vetíteni) 6millió forintot,mert szerencsétlen kisebb pénzű emberke labdába sem fog rúgni....ebben senkit nem lehet korlátozni. DE!

Ha felsőbb szinten hoznának kőbe vésett szabályokat, akkor talán elindulna egy folyamat, ami a jövőre való tekintettel jót tenne a sportnak. Ez egy drága sport,de meg kellene szüntetni,hogy ennyire anyagiassá váljon...mi értelme annak,hogy valaki egy,két, három évig versenyzik mondjuk RTE-be. Elautózik rengeteg pénzt,majd eltűnik a süllyesztőben,mert a hitel elfogyott vagy esetleg csak a hátszél csendesedett,egyszerűen csak megunta...

Kontinuitást kellene csinálni,következetesen kellene mindent megálmodni! Én is nagyon szeretnék majd RTE-be versenyezni,de abszolút szorgalmazom azt,hogy szigorítsunk a szabályokon,legyen egy kis technikai butítás,legyenek hasonló autók minden kategóriába, mindent vonjunk be bizonyos keretek közé és talán visszatérne a régi "szaga" az egésznek. Ma már inkább a divatról, a megtehetemségről, meg a nagyképűségről szól az egész....

Nincs itthon tehetségkutatás...vagy van pénzed,temérdek mennyiségben, vagy semmi és csak szenvedsz,vagy még annyit sem.

Emberek jönnek a semmiből,hatalmas anyagi háttérrel aztán 1-2 év múlva senki nem tud róluk semmit...

A jövővel kellene foglalkozni!Nem azt kellett volna csinálni,hogy a sok sprint futamot eltörlik,hanem más keretek közé kellene terelni az egészet. Azzal,hogy megszüntették a sprint futamokat,mert sok embernek, nagy "autóversenyzőnek" az érdekeit sértették,zavarták. Meg egy két cápali meg cápeti egy kis pénzt akar belőle csiholni magának, pont azzal kellett volna foglalkozni,hogy legyen végre a sprint meg az RTE tehetségkutatás,a kezdő lépcsőfok...Fiatal,kisebb pénzű emberkék is labdába rúghassanak, ne kelljen azzal szembesülnie,ha nincs egy autóra kapásból 7számjegye bele se kezdjen az egészbe,mert nincs értelme...

Az volt a terv,hogy majd sokkal több versenyző lesz ezáltal a nagyobb osztályokban,szerintem ez nem jött be,mint sok más sem...Látni kellene,hogy árvíz kell ide,nem locsolgatni...másképp nem lesz változás...

Én sprinten még mindig szorgalmaznám azt,hogy utcaigumikon kellene gurulni...emiatt sokan kővel dobálnak,de slickkel nehéz megtanulni a fizikát...de ez lehet nem így van:)

Ortodox kollegára hivatkozva tényleg eltértünk már a "vita" a epicentrumától,de egy kicsit lehet párhuzamot vonni...

Ha változna a hozzáállás, személyek cserélődnének. Ilyen vita sem alakulna ki,mert mindeki a versenyzéssel foglalkozna és nem azzal,hogy mit történt egy félra rakott IE táblánál. Bizton állíthatom,hogy ha egyszer ilyesféle változások indulnak el itthon, akkor megint lesz majd Ranga Lacink,Ferjáncz Attilánk, Szuhanyik Benitónk, Hideg Jánosunk, Janikánk, Gerencsér Titi bácsink és nem egy két évig létező,"tündöklő" versenyzők...elnézést,ha valakit kihagytam,hosszú sort lehetne írni, szerencsére:)

Szummájaként a hablatyolásomnak, gyökeres változások kellenének...a kályhától kellene megint elindulni...ilyenkor sok tyúkszemre rá kell lépni,de ha valaki tényleg azt akarja,hogy hosszútávon legyen jó a honi rally,bizony ezeket a lépéseket meg kell hozni,meg kell lépni!
510. • 2013-07-31 14:32:25

R007 ötlete: "akinek van pénze 4WD autóra vagy más motoros szörnyre, az menjen az Orb-be", Ez valóban jót tenne az Rte-nek. Talán közelednénk az eredeti rally-túra koncepcióhoz, vagyis kisebb költségek, szűkebb határok az erőviszonyok között, stb. Ennek a megoldásnak az a hátulütője, hogy az Orb-be való bekerülés mégjobban csak anyagiak kérdése lesz, nem pedig versenyzői képességeké.
Tehát, ezt sem nevezném a legoptimálisabbak . forgatom a szemem
509. • 2013-07-31 13:24:19
Sziasztok,

R007 idéznék Tőled: "Tehát az RTE-ben maximálni kell a motor űrtartalmát 2000cm-ben, turbóval 1600cm-ben, hajtás 2WD, ki kell írni egy junior kupát max. 1600cm szívó motoros autókra "kereklámpás" műszaki változtatások lehetőségeivel. Az RTE-ben csak normál kereskedelemben (benzinkúton) kapható
üzemanyagot és széria utcai gumit lehessen használni. Akinek van pénze 4WD autóra vagy nagy motoros szörnyre az menjen az ORB-be. "
Én ugyan egy ideje RTE-ben próbálok levegőhöz jutni egy egyszerű A-s ladával, de az már észbontó, hogy mi zajlik ott is. Nem normális dolog sztem, hogy egy átlagos évadot 1,5-2 millió ft között lehet kihozni, ha nincs nagyobb javításod, törésed és max, minden 3. versenyre teszel fel új gumit, ha egyáltalán labdába akarsz rúgni. Itt Kom-Egom megye környékén teljesen megszűntek az ARK futamok, így más lehetőség nincs. Van egy két páros, aki igazán jól kijön egymással, de vannak akik vérre menő küzdelemnek élik meg az egészet, holott fogalmam sincs mit profitálnak belőle ( pláne egy ladával) a felhalmozott adósságokon kívül. A vége az, hogy eltűnik mindenki a süllyesztőben. Anno mikor versenyezni kezdtem még arról szólt az RTE is amiről kellett azaz küzdelemről, szórakozásról, utánpótlásról, stb. Most miről szól: akinek több a lóvéja, az már tud óvni, csalni, bejelentéseket tenni, stb. De ez van.
508. • 2013-07-31 08:18:22
R007!
A tények ismeretében megértelek és elfogadom, hogy arra figyelmeztetsz, az idealizmusom, ablakon kidobott fölösleg. Azonban továbbra is nyitva marad a kérdés: hogyan tovább? Téged kérdezlek, miután hozzám képest, Te közelebb vagy a tűzhöz, és több midenre van rálátásod, mint nekem innen az északi felvégről. Azt már megírtad, hogy mi az, amit tenni kell(ene). Most azt kérdem, mi az amit tenni lehet, hogy ez a katyvasz ne maradjon így tovább?
507. • 2013-07-30 11:59:04
Ortodox!

Nem voltam ott, másodkezes információk alapján nehéz megállapítani ki a hunyó. Ma a Rally-ban sajnos nem mindenkire vonatkoznak egyformán, ugyanazon szabályok. A felügyelők egy zárt kaszt szinte "megközelíthetetlen", esély sincs a személyi frissítésre, a társulatból csak kihalni lehet, függetlenségük megkérdőjelezhető. Cak az elmúlt pár éveben hány szabálysértés maradt megtorlatlan (súly, üzemanyag, tankolózóna, IE behajtás, gyorsasági blokád, felügyelők fenyegetése). Megújulást: személyekben szabályalkotásban, alkalmazásban!! Konkrét szabályok, korrekt alkalmazás, hosszútávú koncepció kidolgozása, ez lehet a jövő! De ma ott tartunk, hogy az élmezőnyben mindenkinek volt már valami stiklije ami el lett meszelve (persze) vannak kivételek de ők nincsenek jóban a tisztségviselőkkel), a csapatvezetők manapság többet vannak a felügyelők körül mint a szerívparkban. Más, a mai morál tragikus, ma egy rallystának azt mondod fair play, azt hiszi anyázol vagy azonnal a Wikipédiát bújja. Az idealizmus szép dolog, de egy idő után átgondolandó és talán nem ártana tenni is valamit.
506. • 2013-07-29 22:52:09
R007!
Nem, vagyunk olyan viszonyban, hogy kóstolgassalak, ráadásul nem is az én stílusom.

Egyszerűen csak megpróbáltam jelezni, hogy ne térjünk el a vitaindító témától. Balga módon hiszem, hogy ha egy ilyen abszurd esetet kitárgyalunk, ha a "hunyót" pellengérre állítjuk, azzal talán elősegítjük a sport megtisztulását.
Vagy talán túlzottan idealista vagyok? kacsintok
505. • 2013-07-29 15:34:15
Szerintem kár filozófiálni ezen a "rally" kérdésen. Két féle versenyző van:
1. azért megy mert szereti. Hála istennek talán ebből van több!!! (maximum néhányan túl vállalják magukat. Ezek esnek egy jó nagyot, aztán helyre áll a fejükben az egész, ha meg nem, akkor jó sokba kerül és feltöltik a létszámot)
2. azért megy mert ebből él. Na ezeket a többi nem érdekli. Nekik ez pénzről szól. Nem kevésről, sokról.
A cél érdekében átgázol, cselez, mindent szabályosnak beállítva felhasznál. De Őt a pénz motíválja. (ezért akár egyet is lehet vele érteni.) Jó, sokaknak szúrja a szemét. De Ő úgy gondolja ez felmenti, mert pénzért csinálja. (Neki az a jó, ha kevés a versenyző. Sok ellenfél - sok gond.)
A két csoport sosem fog egymással "versenyezni". Egyszerüen nem tud.
A Vezetőség jó része meg már rég óta s***ik az egészre. Meg kell élni!!!Mindig - minden körülmények között.
Na, ez öli meg az egészet.
504. • 2013-07-29 15:13:24
Igazad van. "Te" versenyeztél, a "Te" pénzedből és idödből. "Ő" alkalmazott. Azzal megy és úgy, ahogy a teszt azt megkívánja. Ez NAGY különbség. Elképzelhető, hogy "Ő" is másképpen ment volna, ha hagyták volna. Na én arról beszéltem. Üdv
503. • 2013-07-29 14:43:40
A 19 évesen ha teszteltem is versenyeztem vigyorgok vigyorgok vigyorgok, mint ahogy Ő is szerintem kacsintok
502. • 2013-07-29 14:04:01
Tisztelt "Sporttársak"!
Azért azt ne felejtsétek el, hogy a 19 éves gyermek nem versenyezni jött, hanem versenykörülmények között gumit tesztelni. (gondoljatok bele ha nem ezt teszi??!!!) Akkor lett volna igazán magyarázkodás.
Üdv
501. • 2013-07-29 09:40:34
Remélem,hogy egyszer azok az emberek is így látják a dolgokat akiknek jogar van a kezében a magyar rally döntéshozó asztalánál...

Amit írtál az maximálisan támogatandó és lehetne "Bibliának" is venni.

Nincs semmi baj azzal,ha valaki a kereklámpás zsigulis időszakot hozza fel,meg nyugodtan el lehet térni a témától. Itthon már mindenki a kiskapukat keresi, lassan már nem is a versenyzéssel foglalkoznak,hanem csak azzal,hogy hol mentsünk,csaljunk, kinek van igaza meg kinek nincs...ujjal mutogatásban már nagyon jók vagyunk....

A lényeg pont azon van,hogy változás kellene, a jövőt alakítani!

Addig még ennyire "anyagias" a rally,addig csak leépülés lesz, évről évre kevesebb induló, gyenge marketing érték...

Igenis kellenének lépcsőfokok! Én személyszerint az RTE felé kacsingatok,ha egyszer összejön,de abszolút szorgalmaznám R007-es ötletét...végülis az RTE-ben kezdődik a rally, legyenek korlátok amiket nem lehet átlépni...Talán így egyszer visszanyeri régi fényét az R2, ORB...

Lassan már komolyabbak a sprint és túra versenyek,mint azok a versenyek amiknek komolynak kéne lenniük.

Sok ember biztos foggal körömmel ez ellen van,de ha a jövőt nézzük,gyökeres változásokat kell hozni a magyar rallyban,mert a mostani irányvonal nem helyes....nagyon nem....

Az idei változások megint csak a kiskapukat erősítik, részrehajlás, meg a spanok majd érvényesülnek.

Merni kellene változásokat hozni. Biztos rengetegen hőbörögni fognak, mindent megtesznek majd azért,hogy NASA technológiával kolbászolhassanak sprint futamokon,RTE futamokon...de így jövőre sem lesz több induló ORB-be és tényleg jönnek külföldről 19 éves kezdő rallysták orrot fújni....
500. • 2013-07-28 22:10:33
Még valami kedves Ortodox! A Magyar Rallysport jövőjét csak abban befolyásolja a sokat rágott story, hogy ez megtörténhet.
Ha szebb jövőt akarunk akkor azzal kellene foglalkozni amit leírtam. Az érintettek a jelen szereplő,i de nem meghatározói a hazai autósport történetének. Jövőt kellene építeni!!
499. • 2013-07-28 21:56:39
Konkrétan kóstolgathatsz, mivel nem láttam a konkrét esetet amúgy meg mindenki jól értesült, én meg nem!
Ezért általánosságban írtam le a véleményem: "Az időellenőrzővel kapcsolatban már mindenki elmondta amit akart, az lenne király ha mindenkire egyformán, ugyanazon szabályok vonatkoznának. Azonban 35-éves autósportos múltamban nem nagyon emlékszem, hogy a rendezőt meszelték volna el hasonló esetben" mit akarsz még?
Vicces, hogy olyan kér számon sportszerűséget aki előző évben mindent megtesz egy gyors kivételéért.
Nem vicces, hogy vannak akik minden szabálysértést megúsznak. Meg kellene újulni, szerkezetileg, személyileg!
498. • 2013-07-28 13:55:56
R007!
Az utánpótlás kérdésében maximálisan egyetértünk, bár még mindig ott tartok, hogy nem ez volt a vitaindító felvetés.

Látom, hogy az eredeti kérdésről - H.N. ismételt baklövéséről- továbbra is tartózkodsz véleményt nyilvánítanil.

Tudomásul vettem, lapozzunk. ;)
Veszprém Rallye
oldalanként | növekvő
összesen: 557 hozzászólás • 28 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
28293031 010203
2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.13.

részletes infóink

2024.10.10-13.

részletes infóink

2024.10.12-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k