Miskolc után, Vác előtt az RTE
A miskolci győztesek interjúi
2012-09-13
interjúk • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
797845930
Napi oldal:
132741
Jelenleg:
1124
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat
RTE - AMTOSZ
oldalanként | növekvő
összesen: 2289 hozzászólás • 115 oldal
1189. • 2012-03-02 10:21:15
Sziasztok!
Van egy kis jó hírem!! (Akinek az örüljön, akinek nem az annak sajnálom)
Miskolc KPM érkezett egy rendelet, miszerint 2012. március 31.ig érvényes RTE gépkönyvel rendelkező versenyautókat levizsgáztatják!!! Aki gondolja kérdezzen utána.
Remélem segítettem egy kicsit!
Üdv: Melinda
1188. • 2012-03-02 09:57:39
Itt van egy kis ellentmondás. A 132. oldalon a szöveg szerint az öv lehet lejárt homológ, aztán a 134. oldal táblazata szerint már nem... Most akkor melyiket kell figyelembe venni?
1187. • 2012-03-02 09:13:20
Sziasztok

Az RVSZ 2012 ben R2-re vonatkozóan ezek az előírások olvashatóak:

Öv:
132.oldal jelenleg érvényes homológizációnak megfelelő, de lejárt érvényeségű öv használata engedélyezett

Ülés:
134.oldal táblázat lejárt homológ ülés kötelező

Katalizátor:
132.oldal 9.
Akkor kell katalizátor ha a forgalmiban a környezetvédelmi besorolás ezt indokolja

Tűzoltó készülék:
Kézi 4kg
RVSZ 2012
1186. • 2012-03-02 09:08:21
Én személy szerint a mai napig nem értem, hogy mi értelme volt az MNASZ-el való együttműködés erőltetésének. Úgy emlékszem és gondolom hogy a "közös munka" előtt, ebben a "családban" jóval kevesebb negatív megnyilvánulás és kedveszegett versenyző volt, mint amennyi az elmúlt pár évben előjött.

Nézzük csak meg mi volt akkor amikor az RTE még függetlennek volt tekinthető! Az emberke megépített fix, jó előre ismert szabályok szerint az autóját. Március elején elvitte gépkönyvezésre (nem parázott, hiszen a szabályok le voltak fixálva), elment műszakira, majd pedig március végén április elején elment egy jó hangulatú társasággal közösen versenyezni egy előre tervezhető versenynaptár alapján.

Ezzel szemben mi van most? Nincs sehol egy fix szabálylista ami alapján lehet autót építeni, nem tudni pontosan mi a megengedett. Gyomorideggel megy gépkönyvre, hogy "Ugyan mibe kötnek bele!??". Túrás papírral már nem kaphat műszakit. Tavaly ilyenkor ugyanígy ment a huzavona az Eger Rally körül, hogy ugyan lesz-e vagy nem. Így aztán tervezni...? A társaság pedig szépen lassan elfogy, hiszen vagy itthagynak minket, vagy (Forgihoz hasonlóan) a garázsban pihentetik az autót mert ehhez nincs kedvük...

ELSZOMORÍTÓ!!! sírok

Mint ahogy az is, hogy vannak olyanok akik több milliót beleölnek egy autóba évek alatt, majd amikor kigurulnának vele azzal szembesülnek hogy az autó hirtelen sajnos már nem "szalonképes" úgy, hogy tavaly még az lett volna...

neszóljszám neszóljszám neszóljszám
1185. • 2012-03-01 21:46:42
Nos, Urak mindkét oldalról. Amit Forgi irt aza nagy magyar valóság, mondom ezt Én aki szinte mindig a "csillivilli elejébe" megy. mosolygok De, ettől még átláthatom és átérzhetem a nem ennyire szerencsések helyzetét is szontyoli
1184. • 2012-03-01 21:28:33
Forgi szépen összefoglalta a gondolatainkat.
1183. • 2012-03-01 20:27:38
Kzs, R007 és Tisztelt érintettek!

Az elvekkel vannak a bajok. Tényleg nézzetek körül, mi zajlik itt, nem leszek rövid, de akár egy könyvet is kiadhatnánk a témákkal kapcsolatban:

- Azt mondjátok rendszerezzünk, jogszabályozzunk, mert nem biztonságosak az autók. Kérdésem: Hány személyi sérüléssel járó műszaki okból kifolyó baleset történt az elmúlt 10 évben, sérülések/nevezők száma átlagban? Szerintem egy tized százalék alatt lenne ez a szám!!!!!
- Egyszerűsítés, átláthatóság? - Bocs de a saját bőrömön érzem, hogy ez csakis drágább és bonyolultabb lett!
- RTE a Rallye2 előszobája? - ne viccelj:) 20nevező 7 kategóriára:) Valahogy nem érzem nívóbeli fejlődésnek
- Csőcertifikáció: Megcsináltattam a csövet a Simon műhelyben (kiváló ajánlom), x pénzért 6 éve. Kaptam hegesztői tanúsítványt, fényképes dokumentációt, sorszámot, származási és műbizonylatot a csőről. Ne haragudjatok, de nem tudom Ti személy szerint milyen képesítéssel rendelkeztek, de 31500HUF ért nem óhajtok egy kék pecsétet a papír aljára. Vagy esetleg van valamilyen extra szolgáltatás mellé? Fényezés, gittelés? Én speciel ennyi pénzért elég sokat dolgozom.
- Az versenyzőközpontú gondolkodásmódról pedig azt gondolom, hogy Finnországban amit szerintem mindannyiunk látott videón, amikor ugyanazon a pályán ahol a VB megy, utána jönnek a Haakapukkák a 2-es Golfal, és miután tetőre vágják 130-al, a navigátor röhögve mászik ki egy kockás ingben! Na erről gondolom azt, hogy ez versenyzőközpontú, mert az a lényeg, hogy menjél! Egyébként visszautalva Buna Zolira aki (bocs Zoli) engem idézett, tényleg úgy érzem magam, mint akinek elvették a játékát!
- Tényleg átérzem mennyire nem érdekel Titeket a véleményem, (szerintem sokan gondolkoznak így ahogy én, de nem akarok túl optimista lenni) de az a baj, hogy felültetek egy faágra és le akarjátok fűrészelni, de mondok valamit, ha a törzs felőli oldalt vágod, előbb - utóbb le fogsz esni. És ne vegyétek ezt lázításnak, tüzelésnek, ellenségeskedésnek, mert higyjétek el 70-et sem üt már a pulzusom a téma kapcsán, csak egyszerűen szomorúan konstatálom, hogy Egerben Nem Fogok Menni, majd, ha ülepszik a víz talán, de végül is, ha jól meggondolom, tényleg segítettetek, mert a garázsban álló versenyautónál olcsóbb tán nincs is, csak, ha nincs.

Tisztelettel,
Forgács István
1182. • 2012-03-01 16:09:07
Nekem műszaki vizsga kell a versenyautómra...ezt most nem tudom,milyen gépkönyvvel fogom összehozni,mert sehol semmilyen konkrétum nincs leírva,csak találgatunk...én így el nem viszem 11.-én RTE gépkönyvezésre a kocsit,az tuti,mert azzal én nem tudom levizsgáztatni a KPM-be.Ez nagyon sz*r helyzet,mert 2 év építés után,meg 2 milla belapátolással nem gondoltam,hogy itt fogok állni,és nem tudom,mikor hogy lesz műszaki az autómon... nemértem mérges szontyoli
1181. • 2012-03-01 16:00:50
Lejárt hom ülés-öv elég az MNASZ gépkönyvhöz is, R2-ben sem kérnek többet. Azt mondjuk én sem tudom, hogy katalizátort kérnek-e, mert R2-ben kell a versenykatalizátor, túrában pedig nem..
1180. • 2012-03-01 15:51:56
És ezen az MNASZ gépkönyvezésen fog kapni gépkönyvet a kocsim?Nekem nincsen csak lejárt homológ ülésem,meg övem...ebbe belekötnek?A cső az homológ,Gál-féle..
1179. • 2012-03-01 15:46:59
Nem gépkönyvet kapsz, hanem valami "technikai átvételi lapot" vagy hasonló nevűt. Az RTE idén gépkönyvet nem ad ki a jelen állás szerint. A technikai átvételi lappal tudsz RTE-ben indulni, csak a műszaki lejárta után nem vizsgázik le vele az autód (ezért beszélgetünk a kényszer-MNASZ gépkönyvezésről), és elvileg a közúti közlekedésben sem vehet részt gépkönyv nélkül. Kissé meg van keverve idén a katymaz. megdöbbent
1178. • 2012-03-01 15:46:15
Az én kérdésemre nem tud vki hozzáértő válaszolni?Tényleg fontos lenne,szerintem sokakat érdekelne,és tényleg már hallottunk annyi félét,sokféle verziót,végre kellene vki,aki megbízható választ tudna adni.. forgatom a szemem bizonytalan bizonytalan
1177. • 2012-03-01 15:22:11
Ezt vehetjük célzásnak arra vonatkozóan, hogy az idei évben még olyan drasztikus változások nem lesznek amik negatívan befolyásolhatják 1-1 RTE szabályok szerint épült autó sorsát??
1176. • 2012-03-01 14:58:47
El gondolkozva a reggel 1168-as bejegyzésemen helyesbíteném a hozzászólásom vagyis inkább kijavítanám.Nem a "felsőbb vezetéssel" vagyis az MNASZ-t irányító személyekkel van bajom hanem a titulus nélküli önuralkodókkal akik szerint mindenki hülye és f..... (ezt ma már megkaptam) aki az autósport közelében van és ezért tenni akar.Én úgy érzem ez a vita abszolút független minden olyan embertől aki az MNASZ-t irányítja.Úhy gondolom ilyen drasztikusan nem lehetne megváltoztatni az úgy mond kis pénzből versenyzők játékát.Persze itt majd megint kapom,hogy akinek van 20 millája kocsira annak legyen "pár ezre" :-) gépkönyvre meg homológ lapra is.
Na úgy érzem kiadtam magamból.
üdv:Buna Zoltán vigyorgok
1175. • 2012-03-01 13:58:55
Sziasztok

Szerintem kár belemenni bármilyen vitába itt, reméljük 1-2 napon belül pontos információ lesz mindenki birtokában.

az én magánvéleményem az, hogy mivel a jogszabályi környezet évközben fog véglegesedni, így mindent meg kellene tenni, hogy ez az átmeneti év lemenjen, és mire decembert írunk mindenki tisztában legyen azzal mit lehet és mit nem a 2013-as évben autóépítés terén.

Ma nem lehet más a cél, mint a versenyzők megtartása, akár MNASZ, akár RTE szinten beszélgetünk.
1174. • 2012-03-01 11:24:00
Az előbbit még kiegészítem azzal,hogy pl. a cső a kocsiba homológ,Gál-féle,az ülések-övek lejárt homológok,tehát RTE-be tökéletesen megfelel,viszont nem tudom,Mnasz gépkönyvre elég lenne e így a kocsi?Hozzátenném,én nekem nincs szükségem Mnasz gépkönyvre,amennyiben a műszaki vizsgát RTE gépkönyvvel is véghez tudjuk vinni!
1173. • 2012-03-01 11:18:25
Sziasztok!

Lenne egy egyszerű kérdésem,remélem,többünk nevében,lesz,aki egyértelmű választ ad rá.Tavaly év végére meg lett építve RTE-be teljesen megfelelő autó,mely még eddíg soha sem volt versenyautó,és most ideiglenesen ki van vonva Március 10.-ig a forgalomból.Ez a kocsi 11.-e után kap biztosítást,vissza lesz helyezve forgalomba.Rte-be szerettem volna indulni,és gépkönnyvvel együtt,átalakítási engedéllyel Március közepén már az illetékes KPM-be műszaki vizsgára akartam vinni az autót.Most ebben a kialakult állapotban,mit kell tennem,hogy ne is fizessek potyára össze-vissza,illetve le tudjam műszakiztatni az autót?Ez a kérdés szerintem sokmindenkit érdekel,mert szerintem az MNASZ gépkönyv,plusz egy RTE gépkönyv felesleges együtt,ha én csak RTE-ben akarok indulni,viszont nekem KELL A MŰSZAKI A KOCSIMRA!Mit tegyek?? bizonytalan nemértem
1172. • 2012-03-01 11:08:03
Szia Gyurma!

Ha átküldöd megköszönöm office@monroagency.hu.
Az illetékeseknek is megküldtétek? Az időpont tényleg nem optimális, de mint írtad kompromisszum alakult ki.
Én úgy tudom, hogy az évek óta érvényben levő rendelkezések alapján egy versenyautó műszaki vizsgájának alapfeltétele a jármű származási papírjain kívül:
az MNASZ ATB által kiállított gépkönyv
átalakítási engedély
Az átalakítási engedély feltétele a gépkönyv.
A gépkönyvkiadás feltétele a homológlap melynek tartalmaznia kell az összes átalakítást.
Az "F" csoportnál az eddigi gyakorlat szerint nem szerepelt minden átalakítás a homológlapon érthető okokból, de így a gépkönyv kibocsájtása sem volt 100%-ban korrekt az
érvényes előírások szerint.
A "P" csoportnál bár hívhatjuk bárminek, a korrekt homológlap megoldható, egyedi, nemzeti homológizációval, bár van egy egyszeri költsége de utána szabályos, nem támadható. A visszaalakítás normál járművé, szerintem azért van, hogy ne lehessen kikerülni a regadó és áfa megfizetését amennyiben nem versenyzés céljára használják a járművet.
Azon autóknál melyeknél már megfizették a sarcot, és esetleg volt már Magyarországon forgalomba helyezve, ez kérvényezhető, vagy a szövetség nyújtson be egy módosító javaslatot egy fél év múlva, várjuk meg hátha kell még máson is módosítani.
Volt olyan felvetés nem tőled, hogy külön RTE és MNASZ, ez a sporttörvény szerint nem megoldható, de nem is ésszerű együtt kellene megtalálni a mindenkinek megfelelő utat, az energiát tartsuk meg a sportolásra és a szponzorszerzésre.

Üdv, várom az anyagot

Herczeg Áron "Roni"
1171. • 2012-03-01 09:55:12
és mi van a friss építésű autókkal, amik a tavalyi szabályoknak megfelelően épültek, így még nem volt neki MNASZ gépkönyve viszont megfelel annak a kritériumnak aminek az amelyiknek már volt pl tavaly??

Kettős mérce???
1170. • 2012-03-01 09:51:32
Gyurma:

"Ahogy én tudom tegnap született egy kompromisszum, így azok az autók, aminek eddig volt már MNASZ gépkönyve, plusz azok, amelyek forgalmijában szerepel a sport célú átalakítás, azok az autók nem kerülnek nehéz helyzetbe."

-mivel kapcsolatosan nem kerülnek nehéz helyzetbe ezek az autók?

RTE - AMTOSZ
oldalanként | növekvő
összesen: 2289 hozzászólás • 115 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k