Nem a beíróban dőlt el
Zsiros Gabi mesél a pécsi versenyről
2012-06-11
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
742171509
Napi oldal:
63747
Jelenleg:
1308
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

nem_a_beiroban_dolt_el_29

A Turán Frigyes – Zsiros Gábor páros szinte a verseny végéig küzdött az abszolút első helyezésért a Mecsek Rallye-n, de a csatát a második helyen zárták. Ez is előkelő eredmény, sok pontot bezsebeltek, amelyről ezúttal a navigátorral, Zsiros Gabival beszélgettem.

Milyennek láttad a jobb oldalról a Mecsek Rallye-t?
Nagyon vártuk a bükfürdői után ezt a jó kis aszfaltos versenyt, hiszen Bükfürdőn a végsebességünk miatt nem kedveztek nekünk a pályák, bár itt is voltak olyan szakaszok, ahol leszabályozáson közlekedtünk, és a 171 km/h-s végsebességünk miatt megint csak hátrányban voltunk a többiekkel szemben. Próbáltuk ezt bátorsággal pótolni, és azt hiszem, hogy a második nap feléig igazi adok-kapok volt köztünk és Norbiék között.
Az első gyorsra úgy készültünk fel, hogy tudtuk, ez nedvesebb-vizesebb útfelület lesz, felpuhítottuk az autót és intermédia gumikat tettünk fel, arra taktikázva, hogy megpróbálunk „kicsit bekezdeni”. Ez sikerült is, hiszen Norbiéknak adtunk 12-t, de a második pálya már szárazabb volt, ami egy keményebb autót, vagy más gumit igényelt volna, így ott visszakaptunk 9-et.

nem_a_beiroban_dolt_el_31

Mit hozott a folytatás?
A másik napon újra adok-kapok kezdődött, ami a mi szemszögünkből nézve inkább „kapok” volt. Az utolsó kör előtt az égre tekintve azt láttuk, hogy felhős, de néha előbújik a nap, az első pályában nem voltunk biztosak, hogy mennyire száradhatott fel a keskeny rész az erdő alatt, és az ominózus tavalyi balesetünk helyszíne előtt pár kanyarral eléggé leúsztunk az útról, de szerencsére Frici még össze tudta szedni, és nem az árokban kötöttünk ki. Markko Martin is annyit mondott, hogyha biztonságosat akarunk autózni, akkor a 20-as gumi az biztonságos, de a 30-assal gyorsabban lehet menni. Gondolkodtunk rajta, és az előző körben Orfűn is alig kaptunk és úgy véltük, ha csak a futóművet keményítjük vissza, és rugót cserélünk, akkor ugyanezzel a gumival talán tudunk gyorsulni. Sajnos ez nem igazolódott be, melegedett az idő, melegedett az aszfalt is. Az első gyorson még nem is kaptunk sokat (1,9-et), a második - orfűin -, ahol mi 120 %-on jöttünk le, és Frici is mondta, hogy párszor nem is érezte, hová fogunk érkezni, ott egy picit túl is vállaltuk magunkat, ennek ellenére 12,5-t kaptunk Norbitól, és azt hiszem, hogy itt eldőlt a helyezésünk. Mögöttünk Duduék sokra voltak, így az utolsó gyorsot mi már nem teljes erőbedobással teljesítettük, mert a második helyet és az érte járó pontokat próbáltuk megtartani.

nem_a_beiroban_dolt_el_33

Hogyan értékelitek?
Kicsit csalódottak vagyunk, és nem azért mert másodikak lettünk, hanem azért, mert elveszítettünk egy csatát Norbival szemben, akinek ezúton is gratulálunk, mert egész hétvégén - egy korlátnak menést leszámítva - hibátlanul autózott. A végsebességünk még mindig kevés volt, többször mentünk leszabályozáson... ez az autó ennyit tud végsebességre, ez a homológ áttétel hozzá, a Skodához is 182-es végáttétel van, ami azért 11 km/h-val több, mint a miénk, és valószínűleg ez is sokat számít. Ha a gumiválasztás jobban sikerült volna, és mi is 30-as gumival mentünk volna ki, akkor szerintem lett volna keresnivalónk, a végsebességbeli hátrányunk ellenére is. Örülünk ennek is, és próbálunk teljes erővel készülni Veszprémre. A csapattól ismét egy nagyon jó autót kaptunk, zökkenőmentes volt a verseny, semmilyen problémája nem volt a Fordnak, mert ez Ford! Köszönjük szépen a szurkolóknak is, nagyon jó érzés volt, nagyon sokan integettek, kiabáltak, és jó volt magyar közönség előtt menni, ráadásul Fricinek is az egyik kedvenc versenye ez. Jó érzés volt itt versenyezni újra! Reméljük, hogy Veszprémben tudunk gyorsulni, és ott nem lesznek ekkora végsebességek, és az autók futóművei közti különbségek jobban ki fognak jönni.

nem_a_beiroban_dolt_el_27

Ha már a szurkolókat említed… hogyan élitek meg, hogy egy szervizparkban talán Markko Martint többen nézik meg, mint Fricit vagy téged? :-)
Ezt el kell fogadni, mivel Markko Martin azért elég sok mindent letett az asztalra a világbajnokság keretein belül. Ő nagyon jól kezeli ezt a dolgot, mert például a teszten kb. tizenötször rángattam ki a kamionból és kértem, hogy „plíz, egy fotót!” és megint... és megint... Ő pedig mind a 15 alkalommal mosolyogva fogadta azokat az embereket, akik kíváncsiak voltak rá. Voltak olyan srácok, akik ott fontolgatták, már negyed órája jöttek-mentek, láttam, hogy szeretnének valamit, és egyszer csak odajöttek, hogy nem tudnám-e Markko-t kihívni egy fotó erejéig. Dehogynem, szóljatok! Ez ugyanolyan volt, mikor én találkoztam vele először, kinn Észtországban az első tesztünkön, mondtam is neki, hogy ne haragudjon, de most csak nézni fogom egy darabig, mert csak tévében láttam egész eddig. :-) Mosolygott, de azt hiszem, hogy ő hozzászokott ezekhez a dolgokhoz. Mi is nagyon örülünk, hogy velük együtt dolgozhatunk, és persze, természetesen jó érzés, ha valaki odajön csak azért, hogy Markko-t lássa, akkor már nem csak őt látja, hanem bennünket is. Nekünk csak egy pluszt hoz a konyhára, mert aki Markko-val fotózkodik, az az autónk előtt van! :-)

nem_a_beiroban_dolt_el_28

Kicsit még kanyarodjunk vissza a Mecsekre, ahol majdnem kikéstetek?
Ez egy nagyon kellemetlen dolog számomra, hiába jártam meg a VB-t és indultam az IRC számos futamán, soha életemben nem követtem még el olyan hibát, hogy beíróból (vagy bárhonnan) számolás miatt, vagy magam miatt kikéstünk volna. Általában mikor leérünk a gyorsaságiról, kiadom a menetlevelet és én már elkezdem számolni az etapidőt, addig még a sisakomat sem veszem le, amíg az „irodát” rendbe nem rakom, és itt a gyűjtő előtt elnéztem valamit... nem tudom, hogy a fáradtság miatt, vagy megzavartak, teljesen mindegy, nincs mentségem. Elszámoltam és nem is akármennyivel, hanem 20 perccel az érkezési időnket! Én vidáman beszélgettem, Frici interjút adott és egyszer csak a mögöttünk állók, Kertész Krisztián, és Igor szólt, hogy „Gabi, nem kell mennetek?” Ránéztem az órára... 36 volt! Abban a pillanatban előkaptam a zsebemből a menetlevelet, ránéztem, és egyből bevillant, hogy az 54 és az 50 az nem 04! Úgyhogy Marci kisfiamtól, aki most lesz ötödikes, vennem kell pár számtanleckét összeadásból azt hiszem. :-) Fricit elrángattam a tévésektől, pont egy interjút adott, üvöltöttem, hogy rögtön üljön be, és beértünk! Nagyon-nagyon sportszerű volt a srácoktól és ezúton is nagyon-nagyon köszönöm nekik! Ha nem szólnak, és csak akkor veszem észre a hibát, mikor Norbiék bemennek, akkor kaptuk volna a 10 másodperces büntetést érte, és ez eldöntötte volna a meccset! A céldobogó után elvittek minket bontásra, és ott volt Igornak egy mondata, hogy „nehogy már a beíróban dőljön el a verseny!”. És azt hiszem, hogy ez is azt idézte, hogy kezd visszajönni az a régi hangulat, ami még a '90-es években uralkodott, hogy „a pályán dőljenek el a dolgok”. A WRC-s időszakban kezdődtek az áskálódások és a személyes dolgok egymás ellen, amivel próbálták egymást kizökkenteni... Ezúton is tényleg nagyon köszönöm Kertész Krisztiánnak és Igor Bacigálnak is ezt a hozzáállást, ezt a sportszerű viselkedést!   

a csapat támogatói :

nem_a_beiroban_dolt_el_1

nem_a_beiroban_dolt_el_2

nem_a_beiroban_dolt_el_3

nem_a_beiroban_dolt_el_4

nem_a_beiroban_dolt_el_5

nem_a_beiroban_dolt_el_34

nem_a_beiroban_dolt_el_7

nem_a_beiroban_dolt_el_8

nem_a_beiroban_dolt_el_9

nem_a_beiroban_dolt_el_10

nem_a_beiroban_dolt_el_11

nem_a_beiroban_dolt_el_12

nem_a_beiroban_dolt_el_13

nem_a_beiroban_dolt_el_14

nem_a_beiroban_dolt_el_15

nem_a_beiroban_dolt_el_16

nem_a_beiroban_dolt_el_17

nem_a_beiroban_dolt_el_18

nem_a_beiroban_dolt_el_19

nem_a_beiroban_dolt_el_20

nem_a_beiroban_dolt_el_21

nem_a_beiroban_dolt_el_22

nem_a_beiroban_dolt_el_23

nem_a_beiroban_dolt_el_24

nem_a_beiroban_dolt_el_25

nem_a_beiroban_dolt_el_26

Ez a hír most jelenik meg 3847. alkalommal
Share |
Pécs • rally ob
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28 293001
020304 05 060708
091011 12 131415
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 272829
2024.11.29-12.03.

részletes infóink

2024.11.30.

részletes infóink

2024.12.01.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink

2024.12.27-29.

részletes infóink

2024.12.27-28.

részletes infóink

2025.01.03-05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k