Nem a beíróban dőlt el
Zsiros Gabi mesél a pécsi versenyről
2012-06-11
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
785689457
Napi oldal:
163022
Jelenleg:
1735
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

nem_a_beiroban_dolt_el_29

A Turán Frigyes – Zsiros Gábor páros szinte a verseny végéig küzdött az abszolút első helyezésért a Mecsek Rallye-n, de a csatát a második helyen zárták. Ez is előkelő eredmény, sok pontot bezsebeltek, amelyről ezúttal a navigátorral, Zsiros Gabival beszélgettem.

Milyennek láttad a jobb oldalról a Mecsek Rallye-t?
Nagyon vártuk a bükfürdői után ezt a jó kis aszfaltos versenyt, hiszen Bükfürdőn a végsebességünk miatt nem kedveztek nekünk a pályák, bár itt is voltak olyan szakaszok, ahol leszabályozáson közlekedtünk, és a 171 km/h-s végsebességünk miatt megint csak hátrányban voltunk a többiekkel szemben. Próbáltuk ezt bátorsággal pótolni, és azt hiszem, hogy a második nap feléig igazi adok-kapok volt köztünk és Norbiék között.
Az első gyorsra úgy készültünk fel, hogy tudtuk, ez nedvesebb-vizesebb útfelület lesz, felpuhítottuk az autót és intermédia gumikat tettünk fel, arra taktikázva, hogy megpróbálunk „kicsit bekezdeni”. Ez sikerült is, hiszen Norbiéknak adtunk 12-t, de a második pálya már szárazabb volt, ami egy keményebb autót, vagy más gumit igényelt volna, így ott visszakaptunk 9-et.

nem_a_beiroban_dolt_el_31

Mit hozott a folytatás?
A másik napon újra adok-kapok kezdődött, ami a mi szemszögünkből nézve inkább „kapok” volt. Az utolsó kör előtt az égre tekintve azt láttuk, hogy felhős, de néha előbújik a nap, az első pályában nem voltunk biztosak, hogy mennyire száradhatott fel a keskeny rész az erdő alatt, és az ominózus tavalyi balesetünk helyszíne előtt pár kanyarral eléggé leúsztunk az útról, de szerencsére Frici még össze tudta szedni, és nem az árokban kötöttünk ki. Markko Martin is annyit mondott, hogyha biztonságosat akarunk autózni, akkor a 20-as gumi az biztonságos, de a 30-assal gyorsabban lehet menni. Gondolkodtunk rajta, és az előző körben Orfűn is alig kaptunk és úgy véltük, ha csak a futóművet keményítjük vissza, és rugót cserélünk, akkor ugyanezzel a gumival talán tudunk gyorsulni. Sajnos ez nem igazolódott be, melegedett az idő, melegedett az aszfalt is. Az első gyorson még nem is kaptunk sokat (1,9-et), a második - orfűin -, ahol mi 120 %-on jöttünk le, és Frici is mondta, hogy párszor nem is érezte, hová fogunk érkezni, ott egy picit túl is vállaltuk magunkat, ennek ellenére 12,5-t kaptunk Norbitól, és azt hiszem, hogy itt eldőlt a helyezésünk. Mögöttünk Duduék sokra voltak, így az utolsó gyorsot mi már nem teljes erőbedobással teljesítettük, mert a második helyet és az érte járó pontokat próbáltuk megtartani.

nem_a_beiroban_dolt_el_33

Hogyan értékelitek?
Kicsit csalódottak vagyunk, és nem azért mert másodikak lettünk, hanem azért, mert elveszítettünk egy csatát Norbival szemben, akinek ezúton is gratulálunk, mert egész hétvégén - egy korlátnak menést leszámítva - hibátlanul autózott. A végsebességünk még mindig kevés volt, többször mentünk leszabályozáson... ez az autó ennyit tud végsebességre, ez a homológ áttétel hozzá, a Skodához is 182-es végáttétel van, ami azért 11 km/h-val több, mint a miénk, és valószínűleg ez is sokat számít. Ha a gumiválasztás jobban sikerült volna, és mi is 30-as gumival mentünk volna ki, akkor szerintem lett volna keresnivalónk, a végsebességbeli hátrányunk ellenére is. Örülünk ennek is, és próbálunk teljes erővel készülni Veszprémre. A csapattól ismét egy nagyon jó autót kaptunk, zökkenőmentes volt a verseny, semmilyen problémája nem volt a Fordnak, mert ez Ford! Köszönjük szépen a szurkolóknak is, nagyon jó érzés volt, nagyon sokan integettek, kiabáltak, és jó volt magyar közönség előtt menni, ráadásul Fricinek is az egyik kedvenc versenye ez. Jó érzés volt itt versenyezni újra! Reméljük, hogy Veszprémben tudunk gyorsulni, és ott nem lesznek ekkora végsebességek, és az autók futóművei közti különbségek jobban ki fognak jönni.

nem_a_beiroban_dolt_el_27

Ha már a szurkolókat említed… hogyan élitek meg, hogy egy szervizparkban talán Markko Martint többen nézik meg, mint Fricit vagy téged? :-)
Ezt el kell fogadni, mivel Markko Martin azért elég sok mindent letett az asztalra a világbajnokság keretein belül. Ő nagyon jól kezeli ezt a dolgot, mert például a teszten kb. tizenötször rángattam ki a kamionból és kértem, hogy „plíz, egy fotót!” és megint... és megint... Ő pedig mind a 15 alkalommal mosolyogva fogadta azokat az embereket, akik kíváncsiak voltak rá. Voltak olyan srácok, akik ott fontolgatták, már negyed órája jöttek-mentek, láttam, hogy szeretnének valamit, és egyszer csak odajöttek, hogy nem tudnám-e Markko-t kihívni egy fotó erejéig. Dehogynem, szóljatok! Ez ugyanolyan volt, mikor én találkoztam vele először, kinn Észtországban az első tesztünkön, mondtam is neki, hogy ne haragudjon, de most csak nézni fogom egy darabig, mert csak tévében láttam egész eddig. :-) Mosolygott, de azt hiszem, hogy ő hozzászokott ezekhez a dolgokhoz. Mi is nagyon örülünk, hogy velük együtt dolgozhatunk, és persze, természetesen jó érzés, ha valaki odajön csak azért, hogy Markko-t lássa, akkor már nem csak őt látja, hanem bennünket is. Nekünk csak egy pluszt hoz a konyhára, mert aki Markko-val fotózkodik, az az autónk előtt van! :-)

nem_a_beiroban_dolt_el_28

Kicsit még kanyarodjunk vissza a Mecsekre, ahol majdnem kikéstetek?
Ez egy nagyon kellemetlen dolog számomra, hiába jártam meg a VB-t és indultam az IRC számos futamán, soha életemben nem követtem még el olyan hibát, hogy beíróból (vagy bárhonnan) számolás miatt, vagy magam miatt kikéstünk volna. Általában mikor leérünk a gyorsaságiról, kiadom a menetlevelet és én már elkezdem számolni az etapidőt, addig még a sisakomat sem veszem le, amíg az „irodát” rendbe nem rakom, és itt a gyűjtő előtt elnéztem valamit... nem tudom, hogy a fáradtság miatt, vagy megzavartak, teljesen mindegy, nincs mentségem. Elszámoltam és nem is akármennyivel, hanem 20 perccel az érkezési időnket! Én vidáman beszélgettem, Frici interjút adott és egyszer csak a mögöttünk állók, Kertész Krisztián, és Igor szólt, hogy „Gabi, nem kell mennetek?” Ránéztem az órára... 36 volt! Abban a pillanatban előkaptam a zsebemből a menetlevelet, ránéztem, és egyből bevillant, hogy az 54 és az 50 az nem 04! Úgyhogy Marci kisfiamtól, aki most lesz ötödikes, vennem kell pár számtanleckét összeadásból azt hiszem. :-) Fricit elrángattam a tévésektől, pont egy interjút adott, üvöltöttem, hogy rögtön üljön be, és beértünk! Nagyon-nagyon sportszerű volt a srácoktól és ezúton is nagyon-nagyon köszönöm nekik! Ha nem szólnak, és csak akkor veszem észre a hibát, mikor Norbiék bemennek, akkor kaptuk volna a 10 másodperces büntetést érte, és ez eldöntötte volna a meccset! A céldobogó után elvittek minket bontásra, és ott volt Igornak egy mondata, hogy „nehogy már a beíróban dőljön el a verseny!”. És azt hiszem, hogy ez is azt idézte, hogy kezd visszajönni az a régi hangulat, ami még a '90-es években uralkodott, hogy „a pályán dőljenek el a dolgok”. A WRC-s időszakban kezdődtek az áskálódások és a személyes dolgok egymás ellen, amivel próbálták egymást kizökkenteni... Ezúton is tényleg nagyon köszönöm Kertész Krisztiánnak és Igor Bacigálnak is ezt a hozzáállást, ezt a sportszerű viselkedést!   

a csapat támogatói :

nem_a_beiroban_dolt_el_1

nem_a_beiroban_dolt_el_2

nem_a_beiroban_dolt_el_3

nem_a_beiroban_dolt_el_4

nem_a_beiroban_dolt_el_5

nem_a_beiroban_dolt_el_34

nem_a_beiroban_dolt_el_7

nem_a_beiroban_dolt_el_8

nem_a_beiroban_dolt_el_9

nem_a_beiroban_dolt_el_10

nem_a_beiroban_dolt_el_11

nem_a_beiroban_dolt_el_12

nem_a_beiroban_dolt_el_13

nem_a_beiroban_dolt_el_14

nem_a_beiroban_dolt_el_15

nem_a_beiroban_dolt_el_16

nem_a_beiroban_dolt_el_17

nem_a_beiroban_dolt_el_18

nem_a_beiroban_dolt_el_19

nem_a_beiroban_dolt_el_20

nem_a_beiroban_dolt_el_21

nem_a_beiroban_dolt_el_22

nem_a_beiroban_dolt_el_23

nem_a_beiroban_dolt_el_24

nem_a_beiroban_dolt_el_25

nem_a_beiroban_dolt_el_26

Ez a hír most jelenik meg 3927. alkalommal
Share |
Pécs • rally ob
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k