Nem a beíróban dőlt el
Zsiros Gabi mesél a pécsi versenyről
2012-06-11
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
696590339
Napi oldal:
19925
Jelenleg:
2389
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 2.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
35
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
4. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
5. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
6. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
7. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
25
8. Diego Ruiloba
Citroen C3 Rally2
23
9. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
19
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
67
2. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
51,4
4.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
41,5
6. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
7.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
24
8. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
74
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
46
3. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
40,75
4. Hevesi Norbert
BMW E36
35
5. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
6. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
7. Petróczy Péter
LADA VFTS
23
8. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
19
9. Cseri József
LADA VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
24
2.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
15
3.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
10
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
45
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
37,5
3. Baksai László
Lada VFTS
33,5
4. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
5. Görög Péter
Citroen C2 R2
26
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
7. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
8. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
5. Simon György
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
1. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
2. Géczi László
Lada 2107
25
3. Kovács Dominik
Opel Astra
24
4. Bíró Gergő
Opel Astra
23
5. Kerekes Bence
Lada VFTS
19
6. Molnár Ferenc
Honda Civic
15
7. Kosztolányi L.
Lada 2101
13
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
11
9. Pete László
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
27
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
Mecsek Rallye
oldalanként | növekvő
összesen: 798 hozzászólás • 40 oldal
798. • 2018-10-11 15:17:28
Unfortunately no.
But if you have a 4x4...
797. • 2018-10-11 14:29:19
Hi. Can someone tell me if the green road is all tarmac or not. Did someone tried to pass trough without destroying the car.
796. • 2017-10-13 18:14:46
Botka interjúhoz:

Most, a Mecsek előtt:
"...hiszen az utóbbi két év technikai gondjai után végre egy olyan autóval tudunk elindulni egy magyar OB futamon, amivel EDDIG SEMMI gondunk nem volt, és amivel tényleg versenyképesek tudunk lenni."

Kicsit korábban, a Barum után:
"...„Van egy alkatrész az autóban, amit 600 kilométerenként ki kell cserélni. Ezt a futam előtt a csehek kicserélték, amikor felújításon esett át a motor, váltó és difi. Sajnos egy gyári hibás alkatrész került beépítésre a differenciálműbe..."
"...„Azon múlik, hogy addigra elkészül e a váltónk, amit a Barum után haza sem hoztunk, kint hagytunk a cseheknél."

Most, a Mecsek előtt:
"...Most, a futam hetében teszteltünk. A difi adta meg magát, így a teszt tökéletesre sikerült, hisz inkább ott, mint élesben menjen tönkre valami."

Én örülök, hogy végre egy versenyképes autótok van, és sikert értetek el Horvátországban. Gratulálok hozzá.
A sikeres autócsere után, a fenti idézetek tükrében, itt lenne az ideje a marketingesetek (kommunikációs tanácsadótok) lecserélésének is. Amit most nyomtok, az már régen lejárt stílus és lemez. Váltani kellene ezen a fronton is... király forgatom a szemem
795. • 2014-10-25 18:25:15
Szerintem a két esésnek nem sok köze van egymáshoz...
794. • 2014-10-25 17:41:43
szerintem meg felúszott neki a vizen...
793. • 2014-10-25 13:12:50
Kérdezni szeretnék.
Ha valóban a rally sava-borsa az improvizáció -ahogy Te állítod- akkor vajon mi a csudának járnak ezek a srácok pályát felírni? Miért nem "élvezik" a rögtönzés összes szépségét verseny közben?

Véleményed szerint, a fölsorolt versenyzők is csak a pillanatnyi helyzetmegoldó készségüknek köszönhetik a Magyar Bajnok-címet?

Jah és Fricit egy lapon emlegeted KKK-val? ;)
792. • 2014-10-24 16:50:43

Tévedsz a rallye szépségét illetően. A rallye-ban pont az a szép, hogy mindenki megtalálhatja benne a maga számára szépet. Az improvizáció csak egy a sok közül.

Definíciója (ne a Wikiben keresd):
Rögtönzés, előzetes felkészülés nélküli előadás. vigyorgok

Szóval az improvizáció csak egy a sok közül és nem is a legeredményesebb (a szabályt erősítő kivétel: Colin McRae). Ami minden sportágban eredményes, az a tervszerűség és a pontosság. Ha ez meglenne Friciben, még eredményes is lehetne. Kazár, Herczig, Bútor, Botka, Janika, Asi, Benik, Ranga L. és főleg Ferjáncz A. mind megbízhatóbb, ezáltal eredményesebb versenyzők is voltak, ami nem jelenti azt, hogy Ők sosem hibáztak. Ha kételkedsz, számold össze egyenként az említettek bajnoki címeit és Friciéit.

Nem fogom elemezgetni minden élmenő bukását, maradjunk még egy kicsit Fricinél. Előhalásztam a 2002-es toyotás esetét, no nem Tóth Marival, hanem a mecseki fákkal, és láss csodát az akkori toyotás crash lett most lekopírozva a hétvégén. A különbség annyi, hogy a Toyotával a kanyar végén, a pezsóval meg a kanyar elején történt ami történt: Kitört a hátulja és az ellenkormányzással be az erdőbe. Ez mindkét videón jól látható. Szóval azt is mondhatjuk, hogy nyomtalanul ment el Frici felett a 12 év... sírok

Én eredetileg csak azt állítottam, hogy egy kanyarra nem lehet mondani egyszerre, hogy "szigorú", és "tempó". A többi az a Te kedvedért született.
Egyébként a belinkelt átszabott Focus is (Frici korábbi nyilatkozata szerint) rossz felírás miatt (itiner) készült.
A kanyar előttre beírtak egy egyenest, ami a WRC-vel nem volt egyenes, a tempó miatt eltűnt. Az eset videóján is látszott, hogy egyenesben érezték magukat, mert még befordulni sem nagyon próbáltak, ahogy jöttek, úgy mentek a szakadékba.
Szóval ideje lenne az improvizációt lecserélni pontosságra, tervszerűségre és akkor még bajnokok is lehetnének.
De ez csak az én magánvéleményem, nem várom el, hogy bárki is egyetértsen velem.

Mecsek 2002 Toyota

forgatom a szemem

791. • 2014-10-23 22:06:04
Engem meggyőztél. És Kankkunent? forgatom a szemem

Tudod mi a rally igazi szépsége és egyben a legnagyobb kockázat benne? Én is lassan írom. Az improvizálció. Én nem wikipédiázom ide a jelentését. Elemeznéd Turi, Spici, Benik, Kazár, Herczig korábbi hibáit és eséseit is?
Gyanítom, nem teszed, mert rájönnél, hogy beszélsz a nagy semmiről... de végülis ezzel is telik az idő...
790. • 2014-10-23 21:31:03

Az esés nem betervezett esemény egy verseny során, hanem valamilyen ok miatt bekövetkezik. Úgy hívják baleset.
A baleset definíciója:

"A baleset olyan szokatlan, váratlan és nem szándékos esemény, amely adott helyen és időben úgy történik, hogy annak nem volt se nyilvánvaló, se tervezett oka. Általában negatív kimenetellel rendelkezik, amit bekövetkezése előtti, megfelelő időben történt észleléssel el lehetett volna kerülni."

Leírom neked még egyszer, most lassabban...
A tervezés fizikai megjelenése az itiner. Ezt úgy kell(ene) lediktálni, hogy annak alapján ne legyen esés, ha betartják a versenyzők. Ebben benne van az is, hogy a span se ötleteljen, hanem azt, és úgy adja vissza, ahogy a pilóta a pályabejáráson lediktálta. Ha nem ez történik, akkor az balfa.zság!
Ha mindketten betartják az itinerben leírtakat, nem jön közbe nem várt körülmény (pl.sárfelhordás) és mégis esés lesz belőle, az a rossz tervezés, a rossz itiner következménye. Ergo, ha úgy tetszik ez is balfa.zság.
Ha minden a tervek szerint zajlik, de a végrehajtás során nem várt körülmény lép fel (pl. sárfelhordás), és ennek esés a vége, az nem balfa.zság, ez benne van a rallye-ban.
Leegyszerűsítve ez a helyzet.
forgatom a szemem
789. • 2014-10-23 19:37:33
Az általad vázolt itinerértelmezést próbáld megbeszélni Kankkunennel. :)
Ezek szerint aki esik, az b...sz. Ezek szerint mindenki aki versenyez b...sz?
788. • 2014-10-23 17:35:21

Frici a bakit magára vállalta, ő ismerte el a film vége felé kb. 5:58-tól. Elnézést kért fűtől, fától.
Kettőnél sokkal több lehetőség nincs, hogy balf.sz volt e, mert nem az itiner szerint ment, vagy az itiner szerint ment, de rossz volt az itiner. Esetleg még lehetett sárfelhordás, levelek, stb. és úgy látszik, hogy a nyílt részen az út száraz volt, viszont az ominózus J2 mintha nedves lenne. Akkor viszont nem hibázott, ahogy mondta, csak nem tudta kivédeni a váratlan helyzetet (mert sok volt, "tempó" volt, és nem "szigorú").

Az itinerhez:
A J –azt jelenti, hogy az út jobbra fordul, a 2 –hogy mennyire, a "szigorú" –hogy erősebb a kanyar, nagyobb figyelmet érdemel mint egy normál J2, illetve olyan helyen van ahol nagy a tempó (pl. hosszú egyenes végén), "tempó" –hogy lehet nyomni a gázt, mert elfér (pl. egy B5 után a kigyorsítási szakaszban).
Ha a "szigorú" és a "tempó" egy kanyarra van bemondva, az ellentmondásos. A kérdőjelet meg be szokták mondani, mert a hangsúlyozás nem mindig érthető az autóban.
Itt nem mondott a navigátor kérdőjelet.

A hagyományos itiner íráson ívül több kanyarjelölési módszer is van. Igazad van, az a lényeg, hogy a pilóta tisztában legyen azzal, hogy mire, mit íratott fel. Itt szerintem nem ez történt. Hangsúlyozom a látszat, és a hallottak alapján!

787. • 2014-10-23 14:44:25
Mit nem lehet ezen érteni? Van aki ugy irja, hogy J2 tempó kérdőjel. J1nél erősebb, de még nem 2. Egyébként tök mindegy, ha tudja, hogy mit iratott fel. Ki ne találd, hogy itiner hiba... :)
785. • 2014-10-23 11:22:07

A borulás előtt azt mondja Zsíros G. hogy:

". . . J2 szigorú tempó"

Kinek a pap. . ., de nekem ez a "szigorú" meg a "tempó" egy kanyaron belül nem akar összejönni.
Lehet, hogy azért annyira gyors a Frici, mert ilyen itinert ír?
kacsintok

4:50-től

https://www.youtube.com/watch?v=9v0IdA1vUcU&feature=youtu.be

784. • 2014-10-19 04:17:33
Pécsi képek kint... egy óra múlva indulás Kazárra
Az irigyeknek további szép álmokat... kacsintok
783. • 2014-10-18 20:48:57
Tudja valaki, hogy Kazár a hetedik gyorson (Hetvehely) miért nem másodiknak indult?
782. • 2014-10-12 14:53:37
Péntek dél körüli Bp-i indulással kiadó 2 hely Árpádtetőre,másnap még nem tudni hova,tán Nyárás.
Vasárnap átugrunk a Bakonyba,majd este vissza Bp.
A többit privátban.
racsi69@freemail.hu
781. • 2013-11-10 15:05:54
A Király-kategória egyetlen indulója - Király Gáborral beszélgettünk a Mecsek Rallye első versenynapja után

Teljes cikk itt olvasható!
780. • 2013-11-09 13:53:16
Turánék bajban, esés miatt megszakított szakasz R2-ben – A 47. Mecsek Rallye első versenynapja

Cikk és rengeteg fotó a pénteki napról itt!
779. • 2013-11-08 20:17:24
A Mecsek Rallye-n készítettünk interjút a Ranga tesókkal!

"A Ranga név nem ismeretlen a rallye szerelmesei számára, végképp nem mondható annak Pécsen, a néhai Ranga László városában, ahol most már fiai, László és Péter viszik tovább a nevet ebben a benzingőzös világban."

A teljes cikk itt olvasható!
Mecsek Rallye
oldalanként | növekvő
összesen: 798 hozzászólás • 40 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
03 04 05 06 070809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 050607

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k