Nem félsz a sötétben? Itt majd fogsz!
MARB éjjel - ReLoad
Szűk két hét van csak hátra az első éjszakai MARB futamig. Hogy áll a verseny szénája?
Haladunk a tennivalókkal, de természetesen ezekben a napokban, a finisben a legtöbb a feladat. Ahogy már korábban beszéltünk róla, szerencsére ez már nem az első éjszakai sprintversenyünk, hiszen a Rallye Sprint Bajnokságban ennek komoly hagyománya volt. Ezúttal is tisztességgel készülünk fel.
A MARB versenyeken nem megszokott, sőt(!) ritka a fakultatív átvétel lehetősége.
Ezzel a versenyzők és a rendezőség saját dolgát is egyszerűsíthetjük. Azok a versenyzők, akik már pénteken a környékén vannak „előre dolgozhatnak”. Azaz, ha pénteken megoldják a fakultatív adminisztratív átvételt, akkor szombaton kényelmesebben tudják megoldani a pályabejárást és a technikai átvételt – ahova egyébként a csapat más tagjai is elhozhatják a versenyautót, hogy a versenyzők tudjanak pályát bejárni. Szóval: pénteken 18:00 és 21:00 óra között, fakultatív adminisztratívvel várjuk a versenyzőket.
A verseny programjáról mit érdemes tudnia versenyzőknek, nézőknek?
Nagy vonalakban pénteken fakultatív adminisztratív átvétel 18:00 és 21:00 óra között, szombaton 07:00 és 12:30 óra között adminisztratív, 07:30 és 13:00 óra között technikai átvétel és közben 07:00 és 12:00 óra között pályabejárás. A versenyzők számára a következő fontos időpont 13:45 a kötelező versenyzői eligazítás időpontja, ami már kint a pályán, a parc fermé-nél lesz.
A nézők számára is érdekes program 15:00 órakor kezdődik, ekkor rajtol a Gy1, mint szuperspeciál. Ez egy kör jellegű szakasz lesz, üldözéses rajtoltatással. Ezt követően pedig folyamatossá válik a verseny az „A” és „B” irányok váltakozásával, egészen az utolsó, 6. gyorsasági szakaszig, ami várhatóan hajnalban rajtol majd. A kiírásban közzétett rajtidők tervezett időpontok, amelyeket a nevezői létszám és a verseny ritmusa (pl. az esések) befolyásolhatnak. A mindenre kiterjedő részleteket a hivatalos versenykiírás tartalmazza.
A Vasas – Zobákpuszta szakasz valóban nem egy átlagos másodikos, harmadikos pálya. Az elmúlt években többek „magabiztosságán” is kifogott…
Így is fogalmazhatunk. De ha kevésbé vagyunk PC hangulatban, akkor egész egyszerűen azok, akik legyintenek erre a pályára nagy valószínűséggel kaptak már itt fényéveket az ellenfeleiktől. A pálya relatív egyszerűsége megtévesztő. Könnyű leszólni, de gyorsan menni rajta, pláne sötétben… Amint már említettem: a déli régió nem játék!
Ha jók az infóim, lesz online eredményközlés is…
Így van! Folytatjuk a hagyományt és ezúttal is lesz Rallylive eredményközlés, és versenyzői hangulatjelentés a STOP állomásokról.
Milyen extrával készül a Marco Racing Team?
Szeretnénk megfelelően kiszolgálni a versenyzőket és a kötelező, szabályok által előírtakon felül igyekszünk még néhány plusszal szolgálni. Mivel éjszakai versenyre készülünk minden állomást kivilágítunk valamint a pálya zobákpuszta felőli gyűjtőjében kialakítunk egy – ahogy az egyik kollégám elnevezte - Rallye Sprint Paddock Club-ot! Ez egy olyan fedett hely lesz, ahol a versenyzőket meg tudjuk vendégelni oly módon, hogy frissek maradjanak: kv, energiaital, tea várja majd őket. Ami még szervezés alatt van és erősen dolgozunk rajta, az, hogy több nézői ponton is állandó világítással segítsük a nézők és egyúttal a versenyzők dolgát. Azaz, a „préri” és az erdő közepén igyekszünk kivilágított kanyarokat prezentálni. Amennyiben ez megvalósul, úgy megint sikerül valami újat megvalósítanunk. Rajta vagyunk!
Meddig nevezhetnek az érdeklődők?
Az előnevezési zárlat 2016. szeptember 14. A maradék szabad helyekre még a verseny szombati napján, az adminisztratív átvételen lehet lecsapni.