No, megállj csak!
Botka Dávid és Mihalik Péter interjú
2012-08-21
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
776199402
Napi oldal:
26439
Jelenleg:
1196
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Az aradi verseny után megkérdeztük a Botka Dávid – Mihalik Péter duót arról, milyen volt számukra, és ebből természetesen nem maradhatott ki az ominózus eset sem, melyhez szorosan kapcsolódik Kazár Mikiék kizárása.

no_megallj_csak_1

Hogyan vágtatok neki Aradnak?
Nagyon jól felkészültünk, az autó is rendben volt, nagyon jó beállításokat találtunk. Már a teszt során is látszott, hogy nagyon gyorsak tudunk majd lenni.

És jöttek a gyorsasági szakaszok...
Igen, és ott is gyorsak voltunk! Mármint ahol nem volt por, és amíg menni bírtunk. Az első gyorsaságin például hatalmas por volt, de a többit valóban jó tempóval és jó időeredménnyel tudtuk teljesíteni. Az ötödik gyors után már tizenvalahány másodperccel vezettük a versenyt…

De következett a mára már sokat emlegetett hatodik gyorsasági. Mi történt?
Ez volt az a pálya, ami 22 km hosszú volt, mi pedig már a rajt után 1 kilométerre kaptunk egy defektet. Eldöntöttem magamban, hogy én ezt a versenyt meg akarom nyerni, úgyhogy a defekttel le akartam menni a gyors céljáig... ám ez elég nagy hiba volt, hiszen az autóban is nagy kár keletkezett emiatt, és még csak le sem értünk erről a gyorsról.

no_megallj_csak_6

Mindemellett egy kis galibát is okoztatok, de erről majd később, most inkább arra válaszolj, hogyha ez egy ilyen hosszú gyors volt és már a legelején defektet kaptatok, miért nem álltatok meg és cseréltétek ki?
Mert úgy voltam vele, hogy ez így ki fog menni defekttel a végéig és még akkor is gyorsabbak leszünk, mintha megállnánk kicserélni. Ráadásul nem is gyakoroltuk mi még a gyors kerékcserét, és így azt hittem nem tudnánk megcsinálni 2-3 perc alatt, ami pedig számunkra akkora veszteség lett volna, hogy elbuktuk volna a versenyt. Utólag visszagondolva meg kellett volna állni, és egy viszonylag lassabb kerékcserével is akár a második helyre be tudtunk volna jönni. Ez egy hiba volt, rossz döntést hoztam.

Tehát akkor a defekt okozta a veszteteket?
Tönkretette az autót, megállt a hajtás is, egyszerűen nem bírtunk tovább menni vele. Teljesen megállt a kocsi.

Bajnokság?
Ez most egy jó kérdés, de a harmadik helyünk megvan. Nem tudjuk, hogy Kazár Mikivel mi lesz.... Megyünk Kassára, megpróbáljuk ott folytatni!

Az viszont újra aszfalt lesz, kell felkészülés előtte?
Szerintem fog menni az aszfalt, de mindenképp fogunk tesztelni előtte. A kocsink nagyon jó, bízom benne, hogy ott tudunk majd lenni az elején! Nem szabad ilyen hibás döntéseket hozni, és akkor rendben lesz minden.

no_megallj_csak_4

És akkor mesélj erről az ominózus esetről, ami mostanában mindenkit foglalkoztat!
A hosszú gyorsaságin jöttünk a defekttel, 12 km-en keresztül még egész jó nagy tempóval, majd az utolsó 3 km-ben nagyon lelassultunk, hiszen kiszakadt a kerék és a kocsi alját húztuk a földön. Még akkor is azon voltunk, hogy kiérjünk a gyorsaságiról, de az egyik jobb5-ös kanyarban teljesen leblokkolt az autó, megállt a hátsó diffi rajta. Keresztben álltunk az úton, a kanyarban, az autó pedig nem mozdult. Ekkor rögtön mondtam Petinek, hogy ugorjon ki, és állítsa meg az utánunk jövőt, nehogy belénk jöjjenek. Peti kiugrott és visszament, én meg indítgattam a kocsit, majd nem tudom hány perc múlva sikerült nagy nehezen valamennyire félreállni vele, ahol már nem zavartuk (annyira) a többieket. Ekkor ért vissza Peti, látta, hogy félre tudtam állni, és visszament a megállított páros(ok)hoz, hogy ezt jelezze. Nem tudom, hogy az addigra megállítottak miért nem indultak rögtön tovább... Én azért kértem Petit, hogy állítsa meg a mögöttünk jövőket, hogy nehogy baleset legyen ebből, hogy a porban, kanyarban belénk szállnak hátulról. Mi eddigre már nagyon sokat jöttünk defekttel, nem tudhattuk, hogy mennyire van utánunk a következő páros. Benne lehetett volna az is, hogy amint mi megálltunk, a porban nem látnak és rögtön belénk csapódnak. Örülök, hogy nem így történt, és semmilyen balesetet nem okoztunk. Ezt követően a kocsira kiraktuk az OK táblát, pár kanyarral arrébb a háromszöget...

Amikor legelőször lerohant Kazár Mikiékhez, Petinél ott volt az OK tábla?
Nem, akkor erre tényleg nem figyeltünk, csak lerohant megállítani őket, majd amikor visszajött a kocsihoz, akkor ragasztotta ki az autóra, hogy a többi autó, aki majd elmegy mellettünk, már lássa, minden rendben, a háromszöget is megkereste, és levitte néhány kanyarral arrébb, hogy ezzel is jelezzük, hogy ott állunk az út szélén.


Megkérdeztük a Botka - Mihalik páros másik tagját is, így most Peti mesél arról, ő hogyan látta, hogyan emlékszik a történtekre.

no_megallj_csak_2

Kezdjük onnét, hogy megállta az autótok...
Nem csak megállt, de le is fulladt és nem tudta Dudu rögtön újraindítani. Semerre nem bírtunk mozdulni, és eddigre kb. 15 km-t mentünk a bal hátsó defekttel, így sejtettük, hogy lassabbak vagyunk, már előtte is folyamatosan figyeltünk hátrafelé, nehogy valaki utolérjen. Így amikor megállt az autó, az volt az első reakciónk, hogy rögtön szaladtam hátra, figyelmeztetni a mögöttünk jövőt. Visszafutottam kb. 300 métert és mikor Mikiék megérkeztek, megállítottam őket. Ők megálltak, mondtam nekik, hogy keresztben állunk, nem tudnak elmenni tőlünk. Ők kiszálltak én pedig visszasétáltam Duduhoz. Addigra az autó majdnem abban a pozícióban volt, mint ami fotót lehetett is látni róla a neten. Egyesben önindítóval levergődött a pálya szélére, majd lett még kicsit mozdítgatva rajta, hogy minél kevésbé legyen az úton. Nem tudom, hogy időben mennyi volt, de pár perc biztos. Majd visszamentem, mondtam, hogy már nincs a kocsi az úton. Amikor Delacour-ék megérkeztek, akkor mi meg akartuk állítani. Nem mondanám, hogy ők akartak megállni, inkább azt kell mondjam, hogy mi állítottuk meg. Mikiék kocsija az úton állt, Delacour pedig ki akarta kerülni, de végül meg lett állítva. Elég nehezen kommunikáltunk vele, én pláne, mert ő magyarul nem beszél. Nem tudom, hogy mihez képest hány perc telt el, nem ezzel foglalkoztunk, de azt hittem, hogy mindenki számára világos volt ebben a szituációban, hogy ez a gyors meg lett állítva és mindenki kap majd egy átlagidőt. Delacourék miután megálltak, a navigátora velem jött vissza, ő meg is nézte a helyszínt és ők tovább is akartak menni, de nem is tudnám most megmondani, hogy ők végül mikor mentek tovább, Mikiék előtt vagy után...

Mi történt ezután?
Volt aki lement a gyorsról, mintha etap lenne, páran jöttek versenytempóban, padlón. Mi nem is tudtuk, hogy mi van, nem volt semmi infónk, hogy akkor most mi a helyzet. Ott ültünk 5 órán keresztül, és senki meg nem kérdezte tőlünk, hogy nem döglünk-e meg... Balogh Janiék adtak Dudunak egy tűzforró vizet, nyilván nem volt náluk más, így azt is nagyon-nagyon köszönjük, legalább nem haltunk szomjan! Nem volt egy sportbíró, néző.... senki! Miután már lement ez a „megálltak-továbbmentek szitu’ és újra jöttek-mentek a kocsik, akkor indultam el visszafelé a rajt irányába, és kb. 3 km-re találtam egy rádiós pontot. Szerencsére ő beszélt magyarul is, így vele bírtam kommunikálni, elmondtam, hogy mi történt... bár azt ő sem kérdezte meg, hogy kell-e nekünk bármilyen segítség. Mentek el mellettünk a román rendezők, egyszer jött egy civil autó is, ők elvették a menetlevelünket... de ők sem kérdezték, hogyan tervezzük a továbbiakat.

Mi volt azzal az OK-táblával?
Semmilyen tábla nem volt nálam, mikor kipattantam a kocsiból. Egyszerűen nem éreztem úgy, hogy arra lenne időm, hogy a táblát is megfogjam és vigyem magammal. Nem mutattam fel semmit, de integettem és úgy állítottam meg őket. Ők pedig teljesen korrekt módon meg is álltak. Nem is értettük utána ezt az egészet, mert csak azt láttuk, hogy ők nekünk semmilyen problémát nem okoztak, arról már nem volt infónk, hogy ők utána kivel, hogyan, miként vesztek össze. Erről mi teljes mértékben lemaradtunk. Hivatalos formában azóta senki sem hallgatott meg bennünket, Mikiékkel beszéltünk erről, de nekik is csak annyit tudtunk mondani, hogy mi csak arról tudunk nyilatkozni, aminél ott voltunk, amit mi mondtunk. Miután többen megálltak (és közben Dudu félre bírta vinni a kocsit), én annyit mondtam, hogy a kocsi már nem áll az úton. Ezt fotózták le Delacour-ék, és akkor már valóban nem az út közepén állt a kocsi. Nem mondom, hogy 100 %-osan biztonságos helyen állt, de el lehetett férni mellette, az elakadásjelző háromszög ki lett rakva, mint ahogyan az OK tábla is. A „versenyakadályozós-sztoriból” mi kimaradtunk, arról én nem tudok mit mondani. Delacourék megállításánál ott voltam, a többiekénél nem. De velük sem igazán tudtunk kommunikálni, nem beszélünk egy nyelvet, nem bírtam elmagyarázni nekik, hogy amikor én megállítottam a gyorsot, akkor mi még keresztben voltunk, abban a pillanatban mi már nem, csak Kazárék állnak előttük. De például Pethő Tyutyuék is minket hibáztattak, hogy minek állítottuk meg őket, holott amikor ők meg lettek állítva, mi nem is voltunk azon a helyszínen, hanem a mi autónknál álltunk.

no_megallj_csak_5

Mikiék belső felvételén látszik, hogy miután megállítottad őket, visszamentél és eltelt ezután jó pár perc... mi történt ez idő alatt?
Nem tudom, hogy pontosan hány perc telt el... nem mértem sem stopperrel, sem mással, akkor engem ez egyáltalán nem foglalkoztatott. A belső felvételből biztosan jól kiszámolgatható. Nem érzem úgy, hogy bármi rosszat tettünk volna. Egyszerűen csak megpróbáltuk elkerülni, hogy ebből bármi baj, sérülés, kár keletkezzen.
Hallottam arról is, hogy a belső felvétel alapján elemezgetik, hogy amikor visszatértem Mikiékhez, akkor mit mondhattam... igen, megrántottam a vállam... hogy ebből ki-mit von le...
Nem tudom megmondani, hogy konkrétan milyen szavakat használtam, de azt tudom, hogy tájékoztattam mindenkit, hogy el lehet menni mellettünk most már. Sem kényszeríteni, sem utasítani nem tudok senkit, hogy utána mit csináljon, tovább menjen-e vagy maradjon. De ez ott, bennem fel sem merült, tényleg úgy véltük, hogy a megállítottak – és akik etapban teljesítették ezután ezt a gyorsot – majd kapnak egy átlagidőt, és senkinek sem származik semmiféle kára ebből. Sajnáljuk ezt az egészet, de annak azért örülünk, hogy legalább balesetet nem okoztunk!

Ez a hír most jelenik meg 6097. alkalommal
Share |
2012.08.17-18.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Arad Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k