LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Nyolcadszor is Loeb
Wales Rally GB 2011 – Második nap után
2011-11-12
információ • Magyar Bence
h i r d e t é s
Összes oldal:
770144591
Napi oldal:
91982
Jelenleg:
1021
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Hirvonen idő előtt kiszállt, Loeb megint világbajnok


nyolcadszor_is_loeb_1
fotó : Bálint Richárd

Izgalmakban bővelkedő nap volt a pénteki Walesben. Úgy tűnt, hogy Mikko szorongatni tudja Loeb-öt, hiszen két gyorsasági szakaszon is a finn volt a gyorsabb kettőjük közül, sőt a hatodik gyorsasági után a vezetést is megszerezte Hirvonen. A hetes gyorson azonban beigazolódott, hogy a nagy akarásnak nyögés a vége, hiszen a finn megforgott, odaverte a Fiesta elejét és kilyukasztotta az autó hűtőjét. Az eset nem tűnt súlyosnak, sok ilyen megforgás történik egy vb-futamon, most azonban a szerencse nem kedvezett Mikko-nak, aki egyébként még négy-öt kilométert teljesített a gyorsból, amíg az elfolyt hűtőfolyadék miatt meg nem főzte a motorját. A szervizbe már tréleren érkezett a hármas rajtszámú Ford és az M-Sport szerelőinek pontosan három óra állt rendelkezésére, hogy ismét versenyzésre alkalmas állapotba hozzák a technikát, mivel Mikko mindenképpen szuperralizni akart. Ezt egy kicsit elkeseredett lépésnek éreztem, hiszen még ha sikerül is visszaállni és Loeb is kiesik, akkor is szinte reménytelen lett volna a helyzet számára. Miközben a szerelők Hirvonen autóján dolgoztak, megkezdődött a második kör, Loeb egy kicsit visszavett a tempóból, Latvala és Meeke pedig parádéztak. A nap végére aztán kiderült, hogy Mikko motorja olyan súlyosan károsodott, hogy lehetetlen megcsinálni, ezzel Loeb nyolcadszor is világbajnoknak érezhette magát. Nem nagyon van már olyan statisztika vagy adat, amit ne írtak volna le Loebről az elmúlt években, nehezen lepődik meg az ember vele kapcsolatban bármin is, de sorozatban nyolc világbajnoki címet nyerni… Elképesztő!

nyolcadszor_is_loeb_2
fotó : Bálint Richárd

És akkor a többiek. Östberg remek napon van túl, azonban nagy csata vár rá szombaton. Köztudottan nagyon jó viszonyban van Petterrel, azonban a 2003-as világbajnok mindent meg fog tenni, hogy visszaszerezze a dobogó legalsó fokát ifjú pártfogoltjától. Ebbe a norvég belharcba szólhatott volna bele még az idősebbik Solberg fivér is, azonban Henning a tizenegyedik gyorson sok időt veszített.

Tanak zseniálisan terelgeti a D-MACK abroncsokkal szerelt Fiesta WRC-t. Ne felejtsük, hogy életében először versenyzik világbajnokságon WRC-vel, ráadásul egy eddig nem túl sikeres cég abroncsait használva. Dick Cormack, a D-MACK gyár sportigazgatója is csak szuperlatívuszokban beszél az észt fiúról, de kiemelte, hogy külön a Wales Rallyra tervezték a gumik mintázatát.

Némi meglepetésre a valószínűleg utolsó vb-futamát teljesítő Kimi Raikkonen is előkelő helyen áll két nap után. A Forma-1-be visszatérő finn gondtalan napokat tudhat maga mögött, pénteken többször is hetedik időket autózott.

A Minisek közül Meeke is teljesítette a második napot, míg ugyanez Sordonak már nem sikerült. A spanyol az ötös gyorson egy árokban fejezte be a versenyzést, az autója nem sérült meg komolyabban, így szombaton újra versenyben lesz majd. Szegény Kris Meeke megint a rossz látási viszonyokra panaszkodott, a nap utolsó gyorsaságiját már sötétben kellett teljesítenie. Egyébként a brit volt az egyetlen, aki Loeb-ön és Latvalán kívül gyorsaságit tudott nyerni, a rövidke kilences gyorson ő volt a leggyorsabb. Ennek is köszönheti, hogy a tizenegyedik helyről vissza tudott kapaszkodni a nyolcadikra, ráadásul Tanak és Raikonnen is látótávolságban van számára.

Érdi Tibiék továbbra is versenyben vannak, igaz, elég sok időt veszítettek.

Szombaton hat gyorsasági szakasz vár a mezőnyre és függetlenül attól, hogy a világbajnoki cím sorsa már eldőlt, izgalmas verseny van kibontakozóban a nyolcszoros világbajnok Loeb és Jari-Matti Latvala között. Mindketten felszabadultan autózhtanak, mostantól csak ez a verseny számít nem kell foglalkozniuk magasabb célokkal.

Wales Rally GB szombat:
SS 12 Hafren 32,14 km
SS 13 Sweet Lamb 4,01 km
SS 14 Myherin 27,88 km
SS 15 Hafren 32,14 km
SS 16 Sweet Lamb 4,01 km
SS 17 Myherin 27,88 km

A verseny állása 11 gyorsasági szakasz után:
1.    Loeb
2.    Latvala +1,1
3.    Östberg +1:13,5
4.    P.Solberg +1:21,3
5.    H.Solberg +2:51,7
6.    Tanak +3:46,0
7.    Raikonnen +3:47,0
8.    Meeke +3:51,3
9.    Wilson +3:59,4
10.    Kuipers +4:23,2

Ez a hír most jelenik meg 2757. alkalommal
címkék: Magyar Bence, WRC, Wales
Share |
2011.11.11-13.
World Rally Championship 2011
Wales Rally GB 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k