Apa, kezdődik!
46. Catalunya Rally
2010-10-21
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
526459537
Napi oldal:
65753
Jelenleg:
1096
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
az ötödik futam,
a Zala Rally után
1.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
373
2. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
339
3. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
339
4. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
330
5. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
299
6.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
286
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
223
8. Szabó Zoltán
Volkswagen Golf GTi R5
209
9. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
203
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a negyedik futam,
Rally Estonia után
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
79
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
70
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
66
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
55
5.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
6. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
34
7. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
30
8. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
teljes táblázat
European Rally Championship
a második futam,
Rally Liepaja után
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
70
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
66
3. Craig Breen
Hyundai i20 R5
40
4.
G. Basso
Volkswagen Polo GTi R5
32
5. G. Munster
Hyundai i20 R5
28
6. Emil Lindholm
Skoda Fabia R5 Evo
27
7. E. Llarena
Citroen C3 R5
26
8. E. Pietarinen
Volkswagen Polo GTi R5
24
9. S. Tempestini
Skoda Fabia R5 Evo
19
teljes táblázat
World Rallycross Championship
4 futam után
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
111
2. M.Ekström
Audi S1
94
3. Niclas Grönholm
Hyundai i20
76
4. Timmy Hansen
Peugeot 208
70
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
64
6. Robin Larsson
Audi S1
59
7. Timo Scheider
Seat Ibiza
57
8. A.Bakkerud
Renault Megane RS
53
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
46
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
71
2. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
56
3.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
47
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
41
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
22
6. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
22
7.
Petr Semerad
Skoda Fabia R5
21
8. Német László
Skoda Fabia R5
19
9.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
17
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
72
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
58
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
44
4. Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
25
5. Tajmel Tibor
BMW
25
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
25
7. Kocsomba Károly
BMW
21
8.
Berta László
Citroen C2R2
19
9. Szilágyi Patrik
BMW
19
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a harmadik futam, az Eger Rally után
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
29
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
16
3.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
4.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
13
5.. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
6
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

Shakedown és rajtdobogó

Megint a lobbyban írok, napközben nem volt idő, most pedig leragad a szemem… épp most jött be a bejáraton egy öltönyös, kiöltözött fickó. Hulla részeg, alig fér el a 8x8 méteres előtérben, folyamatos sasszéban lépdel, van baja, Fred Astaire megirigyelné. Vagy lehet, hogy épp neki jó? :) Felébresztett kicsit, neki köszönheted, hogy egy bekezdéssel többet írok ma, mint ahogy azt elterveztem…

Tehát:
Elkezdődött. De tényleg!
Reggel 8-ra mentünk ki a szervizparkba, Friciék beültek az autóba és elmentek az 500 méterre lévő shakedown rajtjához. Ahogy már korábban írtam, nem tudták eddig felírni a pályát, így most mindenkinek az első körben, versenyautóval kellett felírni a 3 kilométeres, elején murvás, a második két harmadban aszfaltos szakaszt. A murván nagy por, az aszfalton nagy tempó volt a jellemző. Kis késéssel követtük Friciéket, nem éreztük, hogy a pályabejáró autók látványa bármiféle kitöltetlen űrt hagyna az életünkben. Viszont mikor kiindultunk f9-kor, jött a hír, áll a shakedown, Kimi az első (!) gyors körében felborította az ezüstös C4-et. Bravó! Ekkor még nem tudtuk, hogy sikerült a csövet is meghajlítania, úgyhogy ennyi volt a finn spanyol szereplésének. Sajnálom. Jó lett volna, ha meg tudjuk nézni, mit tud vele kezdeni a magyar srác.
papa_kezdodik_9
Kis csúszás a shakedown-on, pont odaértünk, mikor Friciék lejöttek az első gyors körükről. Sikerült elkapni az első reakcióját a srácoknak: igazából már az ajtó kinyitása előtt kiderült a széles mosolyukból: tetszik nekik!
Gabika izgult, hogy majd nem fog kilátni, nincs gond, mindent lát.
Frici tartott kicsit az autótól, nem tudta, hogy mennyire lesz más, mint a Peugeot volt, amit már jól belakott. De nincs gond, kezes az autó: nagyon jó a súlyelosztása, jók a fékek, jól fordul. Kicsit a motorerőt érzi gyengébbnek a 307-hez képest, de vannak dolgok bőven, amik kiegyenlítik ezt. Közel autózott a többiekhez, nem hiszem, hogy bármiféle következtetést le lehet vonni az időeredményekből. A következőről még vidámabban jöttek le a fiaink.

papa_kezdodik_2

Élvezik! Ez jó! Tartottam kicsit az első reakcióiktól. Nem lett volna jó, ha megijeszti őket az autó, kezelhetetlennek érzik, nem tetszik Fricinek. De tetszett és jól kezeli. Persze, be kell még lakniuk és ez a 9x3km, amit itt mentek, nem hiszem, hogy elég lenne a teljes megismeréshez, de már legalább ültek az autóban, képben vannak, hogy mit tud.
A shakedown-nak egyszerű vonalvezetése volt, de volt egy kis katlan, ahol forogtak és egy körforgalom, amit a murvagumikkal lekörzőztek.

És ahogy várható volt: rengeteg ember! De tényleg sok. A franciák is sokan voltak néhány hete. Itt talán még többen vannak, akiket érdekel ez a hüjeség. És itt délebbre vagyunk. Ez meglátszik az emberek viselkedésén is. Van hangulat. Jól érzik magukat. Nem füstölögnek mindenféle problémán. Inkább mást füstölnek. Mindenfelé :)

papa_kezdodik_3

Visszamentünk a szervizbe. Itt is egyre több a nép, sok magyarral találkoztunk. Raikönnen autója már ponyva alatt, Loeb-öt szétszedi a tömeg, a Fordosok körül is sok a fan, Ken Blockot hasonlóan istenítik, mint a portugálok, veszik szép számmal a leértékelt, tavalyi pólókat.

papa_kezdodik_10

Friciék is visszaértek az utolsó futásukról. Jött Henning és Malcolm Wilson is, mindketten örültek, hogy tetszik a magyarnak az autó, elismerően vélekedtek az első méterekről.

Elrepedt a szélvédő, azt cserélték ki a szerelők. Addig Friciék megtanulták, hogyan kell az emelőt és a pótkereket a leghamarabb kiszedni, én pedig beraktam a ProCam-os belső kamerát. Kellett futni néhány kört, mire kiderült, hogy le kell tenni a nagyesküt a médiajogokkal rendelkező North One előtt (és alá is kellett írni), hogy nem publikálhatják Friciék az engedélyük nélkül a belső felvételeket.
Ez a válasz egy korábbi, fórumban feltett kérdésre: a Peugeot-ról is van belső, de sajnos nem lehet közzétenni. Szerintem rendezni kellene egy baráti összejövetelt, esetleg valamelyik megagigaplázban és ott matiné kereteiben levetíteni néhány érdekes részt, közönségtalálkozó formájában. Esetleg.

Kamera bent, jöhet a megérdemelt kaja a Ford menzáján. Mindenki ott volt… De tényleg. És akik még felfértek a vendéglistára (ami nem lehet annyira zárt, ha még én is ehettem…) Szóval ott volt Markko Martin a felfedezettjével, Ott Tanak-kal. A komplett Wilson család, Wilsonnéval és Malcolm 84 éves anyukájával, aki a mai napig indul egy Ford Fiestával ügyességi versenyeken. Még egyszer mondom, ha nem figyeltél volna: 84 éves! És ami nagyon fontos: ott volt egy magyar páros is! Turán Frigyes, Zsiros Gábor! Ezt most már tényleg el kell hinni, hiszen van róla fénykép! :)

papa_kezdodik_5

Megettük a tegnap illendőségből fel nem bontott, 200. futamot dicsőítő tortát és ment mindenki a dolgára. Friciék pihenni, én a sajtóirodára. Feldobáltam a shakedown képeit, majd újra nekifutottam, hogy feltöltöm a Hirvonen teszten készült két videót, de szerintem az már megmarad a verseny utánra. Mintha modemmel neteznék…

Közben megékezett a különítmény, támogatók, családtagok, komálósok. Bérautók szétosztása után indultunk a céldobogóhoz, hisz közben beesteledett.
papa_kezdodik_6
A város főterén, a tengerparton állították fel a céldobogót. Rengeteg ember itt is, de ez már nem is meglepő. Bandázás, fotózkodás, kis káosz és jó hangulat. Kifejezetten jó hangulat.
A város főutcáján mindkét oldalon emberek, örülnek minden 'értük elnyomott' gázfröccsnek.
De minek magyarázzam? Ha szereted a rallyt, akkor voltál már Egerben, tudod miről beszélek… És ezt nálunk is meg lehet csinálni! De jó lenne minden versenyen hasonlót látni. Otthon is…

papa_kezdodik_8


Érdekes, hogy itt nem volt külön ováció egyik versenyzőnek sem. Mindegyiket szeretik! Egyformán! Hisz a kedvenc sportjukat űzi…

Holnap 3 különböző szakaszt kell kétszer teljesíteni a mezőnynek. Vegyes talajú szakaszok lesznek és a por miatt holnap 3 percenként indulnak a versenyzők. Reggel 7kor kelünk és és 9-től már remélem Te is az eredményeket bújod és szurkolsz a magyarjainknak!

Tegnap elfelejtettem, de ma nem: Hatalmas respect a Suzuki Sport Europe magyar srácainak! Talpra - ráadásul külön aszfalt és külön murva szettre  - állították a német jampee által hétfőn kukára tört Swiftet. Fáradtan jöttek ma be reggel a szervizbe, de azt gondolom újra letették a névjegyüket! Gratulálok Fiúk!

papa_kezdodik_7

 

Ez a hír most jelenik meg 7643. alkalommal
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1415 16 17 181920
2122 23 24252627
2829 30 01020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
2020.09.25-28.

részletes infóink

2020.09.27.

hivatalos honlap

2020.09.25-26.

részletes infóink

2020.09.26-27.

részletes infóink

2020.09.25-26.

részletes infóink

2020.10.01-04.

részletes infóink

2020.10.10-11.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k