FIA ZÓNA és RALLYCROSS OB.5.futam - 2024.szeptember 21-22. - Nyirád
Folytatódik a Technikai Szabadegyetem!
Október 30. csütörtök 19:00 - Dr. Hanula Barna tart előadást
2014-10-23
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
729273435
Napi oldal:
28727
Jelenleg:
1771
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
Kérlek jelentkezz be, ha hozzá akarsz szólni!
Technikai Szabadegyetem
oldalanként | növekvő
összesen: 57 hozzászólás • 3 oldal
57. • 2014-11-18 15:51:25
Sziasztok!

Jövő csütörtökön Kiss Norbi európa-bajnokunk, és mérnöke, Bakó Csaba tart előadást szintén a BME CH-max előadóban!

Tehát november 27. csütörtök 18. óra
56. • 2014-11-18 15:48:40
Szia!

Elérhetővé fogjuk tenni az összes előadást.
55. • 2014-10-31 12:48:34
Köszönjük a tegnapi előadást, ismét nagyszerű volt!

Gyurma!
A régi előadások videóanyaga fellelhető valahol, ha nem tervezitek az újbóli feltöltést?
54. • 2014-10-31 09:51:28
Nagyon szépen köszi a választ, más is mondta már ezt a fékolaj felforrást, bár a fékolajtartályban nem ment följebb a szint, de gondolom van egy visszacsapó szelep ami nem engedi vissza, bár azt furcsálom, hogy betétcserénél akkor hogy tudja mégis az ember visszanyomni a tartályba.

Nektek már konkrétan volt ilyen problémátok?

Mert egy másik lehetséges válasz amit kaptam az volt, hogy egyszerűen a főfékhenger karmantyúi mellett nyomja el a fékolajat, mert a karmantyúk átengednek magas hőmérsékleten.
Ez esetleg lehetséges?

Nyilván az is közrejátszott, hogy nem mentem hűtőkört a második etap végén, mert annyira jól sikerült az utólsó köröm és nem voltam tisztában ennek fontosságával.
(A pályán nem volt baj a fékkel, csak amikor megálltam.)
Korábabn csak a Hungaroringen mentem, ott nem igényelte az autó a hűtőkört nyilván a kisebb fékigénybevétel (kevesebb és gyorsabb kanyar) és a hosszú gyors egyenesek miatt, ahol jó hűtést kapott még (pedig akkor nyári forróság volt...)

Az elérhetőséggel kapcsolatban pedig írok e-mailt-t (úgy látom itt nem lehet PÜ-t küldeni)
53. • 2014-10-30 09:19:23
Sziasztok!

A plakáton hibásan szerepel a kedd, természetesen 30-án, csütörtökön, tehát MA este 7-kor van az előadás, mindenkit várunk szeretettel!
52. • 2014-10-30 09:18:05
Szia!

Ez a kérdéskör nem tartozik igazából a tárgyhoz, de igyekszem válaszolni.

A pályaversenyzéssel kapcsolatosan a gyorsasági szakág biztosan fog segíteni, privátban szívesen adok elérhetőséget.

A féked elmelegszik, nem arra van tervezve egy utcai autó fékrendszere, hogy ilyen (hő)terhelést kapjon. Ilyenkor a túlmelegedett tárcsák, betétek felmelegítik a fékdugattyún keresztül a fékfolyadékot, és ebben gázbuborékok jelennek meg, vagyis gyakorlatilag elkezd felforrni. A folyadék összenyomhatatlan, a gáz összenyomható, ezért esik be a pedál.
A forráspont függ a folyadék nedvességtartalmától (ezért is kell rendszeresen cserélni utcai autókban is), valamint a fékfolyadék minőségétől. Az utcai DOT3-4 jelzésű amyagok nem alkalmasak erre a terhelésre.
Összességében a nagyobb méretű, jobb hűtésű tárcsákkal, és a magasabb forráspontú fékfolyadékkal védekezhetsz. Az első két paraméter a fékhatást is jelentősen fogja növelni, csak legyen gumi is az autón, hogy ezt kihasználhasd...

Összegezve a versenyautó-építés egy láncszerű folyamat, helyesen a fék-futómű paraméterek javításával kezded, de javaslom, hogy mielőtt ténylegesen belevágsz, mérd föl a kapcsolódó költségek végösszegét!
51. • 2014-10-29 23:02:58
Sziasztok!
Két kérdésem van:
-az egyik, hogy hol érdemes pályaversenyezni. MAgamról anynit, hoyg eddig nyílt napokon versenyeztem az órával és most töbebt szeretnék. A lehetőségek a Swift Kupa (már felvettem csapattal a kapcsolatot ahová befizethetnék, de drágának találom), a másik a Magyar Time Attack saját autóval, ez kedvezőbb, de csak időmérő és jobb szeretnék rendes versenyt.
A Swift Kupában a saját autó is jól hangzik, mert állítólag "csak" 1,5 millióFt-ba kerül.
A cél az olcsóság (ha a Time Attack a legolcsóbb akkor az nem számít, hogy csak időmérő). Nem tudom milyen lehetőségek vannak még mert hallottam mindenféle amatőr futamokról, de az se tudott konkrétat mondani akitől hallottam.
Eleve nagyon kevés infót siekrült begyűjtenem amatőr pályaversenyzésről.
-a másik kérdésem: Járt már valaki úgy, hogy teljesen elment a fék, aztán egy fél óra 1-2-be való baromi lassú menetelés után visszajött?
Versenypályán mentem vele és teljesen jó volt, aztán a boxba kiálltam, összepakoltam és kb. 10 perc múlva indultam is tovább és csak beesett a pedál. A pedálút felénél kb mintha fogott volna egy kicsit, de az szinte semmi. Persze pumpátam, de ítélat napig is pumpálhattam, semmi. Van aki azt mondja, hoyg a nagy hőtől a főfékhenger gumikarmantyúi visszaengedték az olajat.
Másik pályán ilyen gond még nem volt (Hungaroringen), de ott talán jobb a hűtés a nagyobb tempó miatt. (Ez a mostani az Euroring volt, ami tele van kanyarral és nagyon lassú.)
Azóta teljesen jó, tökéletes.
50. • 2014-10-25 12:13:09
Megnéztem, legközelebb 2018-ban lesz kedd október 30.-án.
49. • 2014-10-25 12:11:08
Most én vagyok hülye, vagy október 30. az tényleg nem kedd?
47. • 2013-02-27 18:48:08
Szia!

mivel valaki kedvesen feltörte az oldalt, ezért egyelőre nem, de lesz újra honlap, és ha minden jül megy, akkor hamarosan folytatás is!
46. • 2013-02-27 13:26:10
Üdv!

Megtalálhatóak valahol a felvételek?
gyurma linkje sajnos már nem működik
45. • 2011-12-01 22:27:35
picit megfogyva, de nem volt rossz.
44. • 2011-11-30 16:10:04
Sziasztok,

Akkor holnap várunk mindenkit 6-kor!
43. • 2010-12-17 18:41:28
Ahogy ígértük, mindenki számára elérhetővé tettük a MAFC Autósport Technikai Szabadegyetemről készült felvételeket.

A MAFC Autósport és Motorsport Szakosztálya ezekkel a felvételekkel kíván mindenkinek békés, boldog karácsonyt!

MAFC Technikai Szabadegyetem Replay
42. • 2010-11-06 13:32:37
Sziasztok!

Már felkerült az oldalunkra néhány kép a csütörtöki előadásról:

http://www.facebook.com/editphoto.php?oid=139735112737074&success=5&failure=0#!/group.php?gid=139735112737074
41. • 2010-10-10 14:28:38
Sok minden t tervezünk, meglátjuk mi valósul meg belőle :)
40. • 2010-10-10 12:52:00
Ezt a hozzászólást olyan felhasználó írta, akit a többiek nem tartanak ide illőnek.
39. • 2010-09-30 22:26:44
..ez tényleg jó volt, és laikusnak is érthető. csak így tovább!
38. • 2010-09-30 22:21:59
Mindenkinek nagyon köszönöm, aki eljött ma.

Tényleg megható volt, amennyien voltatok, amilyen néma csendben hallgattátok...

Elnézést kérek mindenkitől, aki nem fért be, sajnos minden igyekezetünk ellenére sem kaptunk ennél a 360fős teremnél nagyobbat. Ennek ellenére kb 600an préselődtetek be, mindent meg fogok tenni, hogy nagyobb termet szerezzek, és ha bárkinek van ötlete 6-700 fő befogadására képes teremmel kapcsolatban az ne tartsa magába!

Köszönöm még egyszer mindenkinek, aki hozzátett a ma estéhez, akár csak a jelenlétével is!
Technikai Szabadegyetem
oldalanként | növekvő
összesen: 57 hozzászólás • 3 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
091011 12 131415
161718 19 202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
2024.09.20-22.

részletes infóink

2024.09.22.

részletes infóink

2024.09.21-22.

részletes infóink

2024.09.20-22.

részletes infóink

2024.09.26-29.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k