Új szabályok a WRC futamokon
2010
2010-01-21
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
796355201
Napi oldal:
209385
Jelenleg:
659
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Változik a világbajnokság, folyamatosan változtatják a szabályokat.

Idén sincs ez másképp, de talán mintha most egy kicsit több mindent módosítanának, talán azért, mert érzik, az IRC kicsit kezd ránőni a fejükre…
Az FIA próbál költségeket csökkenteni, miközben szeretné megőrizni versenyzőket, új kategóriákkal még több indulót szerezni a rendezők számára és szeretné növelni a World Rally Championship iránti érdeklődést.

Lássunk néhány változást:

S-WRC - új kategória a Super2000-es autókkal versenyző párosok részére.
Super2000-es autók részére 10 futamból 7 versenyen kell elindulni (minimum 2 Európán kívüli futam), hogy értékelve legyen egy páros az S-WRC bajnokságban.

WRC Kupa - S2000-es autót indító csapatok részére
Igazából ez a csapatbajnoksága a S-WRC kupában induló párosokat kiszolgáló csapatoknak. Minden verseny előtt meg kell jelölnie a csapatnak, ha több párost indít a versenyen, melyik eredménye számít be a csapatbajnokságba.

P-WRC - módosított technikai szabályrendszer
Azok a turbós, négykerékmeghajtású autók indulhatnak a Production Car bajnokságban, melyek megfelelnek az FIA J függelékében található szabályoknak

Manufacturer Team bajnokság - a korábbi WRC csapatbajnokság új neve
A név változott. Továbbra is egy vagy két autóval nevezhet egy csapat, amely legalább 8 futamon indít. Újdonság, hogy 2009 előtt homologizált autóval is be lehet nevezni egy-egy csapatnak, ha a abból a típusból nem lett újabb lehomologizáltatva.

Bukósisak - új, biztonságosabb szabályzók
A pilóta és a navigátor részére is kötelező a HANS-al felszerelt bukósisak, az FIA 8860-2004 szabályainak megfelelően.

VB futam egyben bajnoki futam is lehet
Lehetőséget kapnak a VB futam rendezői, hogy a VB futammal egy időben, egy versenyen akár más bajnokság futamát is megrendezhessék (pl: Jordánia 2010-ben a Közel Keleti Rally Bajnokságot egy időben rendezi a Jordan Rally VB futammal)

Több lehetőség a futam rendezőinek
Nincs megkötés, hogy hány napos versenyt rendezzen a VB futam rendezője. Egy megkötés, hogy szombaton vagy vasárnap kell a befutónak lennie.

Éjszakai szakaszok
Megfelelő biztonsági előírások betartása mellett lehetséges éjszakai gyorsasági szakaszok rendezése, de nem lehet egy nap csak éjszakai gyors.

Szervizparkok
Nem szükséges egy szervizparkban lebonyolítani a teljes futam szervizét. Ha a szakaszok úgy követelik meg, lehet több szervizpark is egy versenyen, de ott is biztosítani kell a megfelelő promóciós felületeket.

Nézőbarát szervizparkok
Az FIA ösztönzi a rendezőket, hogy minél több promóciós lehetőséget biztosítsanak a csapatok, gyárak részére, ezáltal még nagyobb 'cirkuszt' biztosítva a nézőknek, hogy minél többen látogassák a szervizparkokat.

Gyorsasági szakaszok
Nincs alsó és felső határa a gyorsasági szakaszoknak, de két szervizpark között maximum 80 gyorsasági kilométert kell autózni.
A verseny teljes hosszának meghatározása is változik, a korábbi 340-400 kilométer közötti összes gyorsasági távja 2010-ben 300-500kilométerre módosult.
Lehetséges különböző felületű szakaszok a versenyen, akár külön nap, akár akár egy napon belül is változhat az útminőség.

Kötelező shakedown
A média és a reklámtevékenységek növelése érdekében kötelező minden WRC Teamnek és minden Manufacturer Team összes autójának minimum 4 kört futnia a verseny rajtja előtt a kijelölt shakedown pályán. A shakedown lehet része valamelyik későbbi gyorsasági szakasznak.

Motorcsere az utolsó pillanatban
Lehetőség van gépátvétel és az első időellenőrző pont között a meghibásodott motort kicserélni, de természetesen újra kell plombáltatni az új motort. Egy versenyen egy csapat csak egy motort cserélhet.

Többet lehet késni
Hogy könnyebb legyen versenyben maradni, meghosszabbították a lehetséges késési időt. A korábbi 15 perc helyett maximum 30 percet lehet késni egy-egy szekció vagy nap végén.

A teljes szabályzatot eredeti angol nyelven itt olvashatjuk

Ez a hír most jelenik meg 7771. alkalommal
címkék: WRC, szabály, FIA
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08.

részletes infóink

2025.11.08-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k