LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Új szabályok a WRC futamokon
2010
2010-01-21
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770139896
Napi oldal:
87287
Jelenleg:
1362
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Változik a világbajnokság, folyamatosan változtatják a szabályokat.

Idén sincs ez másképp, de talán mintha most egy kicsit több mindent módosítanának, talán azért, mert érzik, az IRC kicsit kezd ránőni a fejükre…
Az FIA próbál költségeket csökkenteni, miközben szeretné megőrizni versenyzőket, új kategóriákkal még több indulót szerezni a rendezők számára és szeretné növelni a World Rally Championship iránti érdeklődést.

Lássunk néhány változást:

S-WRC - új kategória a Super2000-es autókkal versenyző párosok részére.
Super2000-es autók részére 10 futamból 7 versenyen kell elindulni (minimum 2 Európán kívüli futam), hogy értékelve legyen egy páros az S-WRC bajnokságban.

WRC Kupa - S2000-es autót indító csapatok részére
Igazából ez a csapatbajnoksága a S-WRC kupában induló párosokat kiszolgáló csapatoknak. Minden verseny előtt meg kell jelölnie a csapatnak, ha több párost indít a versenyen, melyik eredménye számít be a csapatbajnokságba.

P-WRC - módosított technikai szabályrendszer
Azok a turbós, négykerékmeghajtású autók indulhatnak a Production Car bajnokságban, melyek megfelelnek az FIA J függelékében található szabályoknak

Manufacturer Team bajnokság - a korábbi WRC csapatbajnokság új neve
A név változott. Továbbra is egy vagy két autóval nevezhet egy csapat, amely legalább 8 futamon indít. Újdonság, hogy 2009 előtt homologizált autóval is be lehet nevezni egy-egy csapatnak, ha a abból a típusból nem lett újabb lehomologizáltatva.

Bukósisak - új, biztonságosabb szabályzók
A pilóta és a navigátor részére is kötelező a HANS-al felszerelt bukósisak, az FIA 8860-2004 szabályainak megfelelően.

VB futam egyben bajnoki futam is lehet
Lehetőséget kapnak a VB futam rendezői, hogy a VB futammal egy időben, egy versenyen akár más bajnokság futamát is megrendezhessék (pl: Jordánia 2010-ben a Közel Keleti Rally Bajnokságot egy időben rendezi a Jordan Rally VB futammal)

Több lehetőség a futam rendezőinek
Nincs megkötés, hogy hány napos versenyt rendezzen a VB futam rendezője. Egy megkötés, hogy szombaton vagy vasárnap kell a befutónak lennie.

Éjszakai szakaszok
Megfelelő biztonsági előírások betartása mellett lehetséges éjszakai gyorsasági szakaszok rendezése, de nem lehet egy nap csak éjszakai gyors.

Szervizparkok
Nem szükséges egy szervizparkban lebonyolítani a teljes futam szervizét. Ha a szakaszok úgy követelik meg, lehet több szervizpark is egy versenyen, de ott is biztosítani kell a megfelelő promóciós felületeket.

Nézőbarát szervizparkok
Az FIA ösztönzi a rendezőket, hogy minél több promóciós lehetőséget biztosítsanak a csapatok, gyárak részére, ezáltal még nagyobb 'cirkuszt' biztosítva a nézőknek, hogy minél többen látogassák a szervizparkokat.

Gyorsasági szakaszok
Nincs alsó és felső határa a gyorsasági szakaszoknak, de két szervizpark között maximum 80 gyorsasági kilométert kell autózni.
A verseny teljes hosszának meghatározása is változik, a korábbi 340-400 kilométer közötti összes gyorsasági távja 2010-ben 300-500kilométerre módosult.
Lehetséges különböző felületű szakaszok a versenyen, akár külön nap, akár akár egy napon belül is változhat az útminőség.

Kötelező shakedown
A média és a reklámtevékenységek növelése érdekében kötelező minden WRC Teamnek és minden Manufacturer Team összes autójának minimum 4 kört futnia a verseny rajtja előtt a kijelölt shakedown pályán. A shakedown lehet része valamelyik későbbi gyorsasági szakasznak.

Motorcsere az utolsó pillanatban
Lehetőség van gépátvétel és az első időellenőrző pont között a meghibásodott motort kicserélni, de természetesen újra kell plombáltatni az új motort. Egy versenyen egy csapat csak egy motort cserélhet.

Többet lehet késni
Hogy könnyebb legyen versenyben maradni, meghosszabbították a lehetséges késési időt. A korábbi 15 perc helyett maximum 30 percet lehet késni egy-egy szekció vagy nap végén.

A teljes szabályzatot eredeti angol nyelven itt olvashatjuk

Ez a hír most jelenik meg 7715. alkalommal
címkék: WRC, szabály, FIA
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k