Új szabályok a WRC futamokon
2010
2010-01-21
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
807964586
Napi oldal:
338711
Jelenleg:
1056
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Változik a világbajnokság, folyamatosan változtatják a szabályokat.

Idén sincs ez másképp, de talán mintha most egy kicsit több mindent módosítanának, talán azért, mert érzik, az IRC kicsit kezd ránőni a fejükre…
Az FIA próbál költségeket csökkenteni, miközben szeretné megőrizni versenyzőket, új kategóriákkal még több indulót szerezni a rendezők számára és szeretné növelni a World Rally Championship iránti érdeklődést.

Lássunk néhány változást:

S-WRC - új kategória a Super2000-es autókkal versenyző párosok részére.
Super2000-es autók részére 10 futamból 7 versenyen kell elindulni (minimum 2 Európán kívüli futam), hogy értékelve legyen egy páros az S-WRC bajnokságban.

WRC Kupa - S2000-es autót indító csapatok részére
Igazából ez a csapatbajnoksága a S-WRC kupában induló párosokat kiszolgáló csapatoknak. Minden verseny előtt meg kell jelölnie a csapatnak, ha több párost indít a versenyen, melyik eredménye számít be a csapatbajnokságba.

P-WRC - módosított technikai szabályrendszer
Azok a turbós, négykerékmeghajtású autók indulhatnak a Production Car bajnokságban, melyek megfelelnek az FIA J függelékében található szabályoknak

Manufacturer Team bajnokság - a korábbi WRC csapatbajnokság új neve
A név változott. Továbbra is egy vagy két autóval nevezhet egy csapat, amely legalább 8 futamon indít. Újdonság, hogy 2009 előtt homologizált autóval is be lehet nevezni egy-egy csapatnak, ha a abból a típusból nem lett újabb lehomologizáltatva.

Bukósisak - új, biztonságosabb szabályzók
A pilóta és a navigátor részére is kötelező a HANS-al felszerelt bukósisak, az FIA 8860-2004 szabályainak megfelelően.

VB futam egyben bajnoki futam is lehet
Lehetőséget kapnak a VB futam rendezői, hogy a VB futammal egy időben, egy versenyen akár más bajnokság futamát is megrendezhessék (pl: Jordánia 2010-ben a Közel Keleti Rally Bajnokságot egy időben rendezi a Jordan Rally VB futammal)

Több lehetőség a futam rendezőinek
Nincs megkötés, hogy hány napos versenyt rendezzen a VB futam rendezője. Egy megkötés, hogy szombaton vagy vasárnap kell a befutónak lennie.

Éjszakai szakaszok
Megfelelő biztonsági előírások betartása mellett lehetséges éjszakai gyorsasági szakaszok rendezése, de nem lehet egy nap csak éjszakai gyors.

Szervizparkok
Nem szükséges egy szervizparkban lebonyolítani a teljes futam szervizét. Ha a szakaszok úgy követelik meg, lehet több szervizpark is egy versenyen, de ott is biztosítani kell a megfelelő promóciós felületeket.

Nézőbarát szervizparkok
Az FIA ösztönzi a rendezőket, hogy minél több promóciós lehetőséget biztosítsanak a csapatok, gyárak részére, ezáltal még nagyobb 'cirkuszt' biztosítva a nézőknek, hogy minél többen látogassák a szervizparkokat.

Gyorsasági szakaszok
Nincs alsó és felső határa a gyorsasági szakaszoknak, de két szervizpark között maximum 80 gyorsasági kilométert kell autózni.
A verseny teljes hosszának meghatározása is változik, a korábbi 340-400 kilométer közötti összes gyorsasági távja 2010-ben 300-500kilométerre módosult.
Lehetséges különböző felületű szakaszok a versenyen, akár külön nap, akár akár egy napon belül is változhat az útminőség.

Kötelező shakedown
A média és a reklámtevékenységek növelése érdekében kötelező minden WRC Teamnek és minden Manufacturer Team összes autójának minimum 4 kört futnia a verseny rajtja előtt a kijelölt shakedown pályán. A shakedown lehet része valamelyik későbbi gyorsasági szakasznak.

Motorcsere az utolsó pillanatban
Lehetőség van gépátvétel és az első időellenőrző pont között a meghibásodott motort kicserélni, de természetesen újra kell plombáltatni az új motort. Egy versenyen egy csapat csak egy motort cserélhet.

Többet lehet késni
Hogy könnyebb legyen versenyben maradni, meghosszabbították a lehetséges késési időt. A korábbi 15 perc helyett maximum 30 percet lehet késni egy-egy szekció vagy nap végén.

A teljes szabályzatot eredeti angol nyelven itt olvashatjuk

Ez a hír most jelenik meg 7786. alkalommal
címkék: WRC, szabály, FIA
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k