Változik a világbajnokság, folyamatosan változtatják a szabályokat.
Idén sincs ez másképp, de talán mintha most egy kicsit több mindent módosítanának, talán azért, mert érzik, az IRC kicsit kezd ránőni a fejükre…
Az FIA próbál költségeket csökkenteni, miközben szeretné megőrizni versenyzőket, új kategóriákkal még több indulót szerezni a rendezők számára és szeretné növelni a World Rally Championship iránti érdeklődést.

Lássunk néhány változást:
S-WRC - új kategória a Super2000-es autókkal versenyző párosok részére.
Super2000-es autók részére 10 futamból 7 versenyen kell elindulni (minimum 2 Európán kívüli futam), hogy értékelve legyen egy páros az S-WRC bajnokságban.
WRC Kupa - S2000-es autót indító csapatok részére
Igazából ez a csapatbajnoksága a S-WRC kupában induló párosokat kiszolgáló csapatoknak. Minden verseny előtt meg kell jelölnie a csapatnak, ha több párost indít a versenyen, melyik eredménye számít be a csapatbajnokságba.
P-WRC - módosított technikai szabályrendszer
Azok a turbós, négykerékmeghajtású autók indulhatnak a Production Car bajnokságban, melyek megfelelnek az FIA J függelékében található szabályoknak
Manufacturer Team bajnokság - a korábbi WRC csapatbajnokság új neve
A név változott. Továbbra is egy vagy két autóval nevezhet egy csapat, amely legalább 8 futamon indít. Újdonság, hogy 2009 előtt homologizált autóval is be lehet nevezni egy-egy csapatnak, ha a abból a típusból nem lett újabb lehomologizáltatva.
Bukósisak - új, biztonságosabb szabályzók
A pilóta és a navigátor részére is kötelező a HANS-al felszerelt bukósisak, az FIA 8860-2004 szabályainak megfelelően.
VB futam egyben bajnoki futam is lehet
Lehetőséget kapnak a VB futam rendezői, hogy a VB futammal egy időben, egy versenyen akár más bajnokság futamát is megrendezhessék (pl: Jordánia 2010-ben a Közel Keleti Rally Bajnokságot egy időben rendezi a Jordan Rally VB futammal)
Több lehetőség a futam rendezőinek
Nincs megkötés, hogy hány napos versenyt rendezzen a VB futam rendezője. Egy megkötés, hogy szombaton vagy vasárnap kell a befutónak lennie.
Éjszakai szakaszok
Megfelelő biztonsági előírások betartása mellett lehetséges éjszakai gyorsasági szakaszok rendezése, de nem lehet egy nap csak éjszakai gyors.
Szervizparkok
Nem szükséges egy szervizparkban lebonyolítani a teljes futam szervizét. Ha a szakaszok úgy követelik meg, lehet több szervizpark is egy versenyen, de ott is biztosítani kell a megfelelő promóciós felületeket.
Nézőbarát szervizparkok
Az FIA ösztönzi a rendezőket, hogy minél több promóciós lehetőséget biztosítsanak a csapatok, gyárak részére, ezáltal még nagyobb 'cirkuszt' biztosítva a nézőknek, hogy minél többen látogassák a szervizparkokat.
Gyorsasági szakaszok
Nincs alsó és felső határa a gyorsasági szakaszoknak, de két szervizpark között maximum 80 gyorsasági kilométert kell autózni.
A verseny teljes hosszának meghatározása is változik, a korábbi 340-400 kilométer közötti összes gyorsasági távja 2010-ben 300-500kilométerre módosult.
Lehetséges különböző felületű szakaszok a versenyen, akár külön nap, akár akár egy napon belül is változhat az útminőség.
Kötelező shakedown
A média és a reklámtevékenységek növelése érdekében kötelező minden WRC Teamnek és minden Manufacturer Team összes autójának minimum 4 kört futnia a verseny rajtja előtt a kijelölt shakedown pályán. A shakedown lehet része valamelyik későbbi gyorsasági szakasznak.
Motorcsere az utolsó pillanatban
Lehetőség van gépátvétel és az első időellenőrző pont között a meghibásodott motort kicserélni, de természetesen újra kell plombáltatni az új motort. Egy versenyen egy csapat csak egy motort cserélhet.
Többet lehet késni
Hogy könnyebb legyen versenyben maradni, meghosszabbították a lehetséges késési időt. A korábbi 15 perc helyett maximum 30 percet lehet késni egy-egy szekció vagy nap végén.
A teljes szabályzatot eredeti angol nyelven itt olvashatjuk