LCH Tavaszi LADA találkozó
dictus magister
Anonymus
2017-11-27 21:58:56
utolsó bejelentkezése
dictus magister

262 hozzászólás
1 kedvence van és 1 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
685269852
Napi oldal:
112855
Jelenleg:
1490
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
dictus magister hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 260 hozzászólás • 13 oldal
2013-10-30 19:07:33

Csak egy vélemény:

Olvasatomban az RTE közlemény, a lényeget tekintve
pusztán arról szól, hogy versenyeiket a jövőben is
változatlan formában fogják bonyolítani, függetlenül attól,
hogy mit akar az MNASZ. Ez dicséretes szándék, de azt
nem kellene elfelejteni, hogy pillanatnyilag az MNASZ van
abban a helyzetben, hogy kérje, vagy utasíttathassa(!) a
rendőrséget, útkezelőket, hogy ne adjanak engedélyt
ilyen-olyan okokra hivatkozva a versenyek
megrendezésére. Nem ismeretlen gyakorlat! Ez lehet, hogy
törvény, vagy akár alkotmány ellenes, de amíg ez eldől,
addig biztos, hogy nem lesz száguldozás.
Röpke néhány év...

Ismétlem, én az amatőrök pártján állok.

2013-10-30 18:20:20

Ezt a mondatod:
"Hogy mást ne mondjak, a versenyek megrendezéséhez hozzájárulásért nem szedhetnek pénzt, mivel ez törvényi kötelezettségük."

Így értetted, vagyis akartad írni?:
Hogy mást ne mondjak, a versenyek megrendezéséhez hozzájárulásként nem szedhetnek pénzt, mivel ez törvényi kötelezettségük.

2013-10-29 19:00:44

Egyetértek, és a fordítást én is várom.
Van egy másik, ellenérdekelt fél is, aki (ami)
feltételezhetően nem egészen így gondolja.
Én Mészáros Ivánnak szurkolok, de a tájékoztatás
eddig elég karcsú (amit a kialakult jogi helyzet is indokolhat).

Várom a folytatást, de eddig jó...

2013-10-25 22:01:00

Koránt sem megmondó, csak véleményalkotó, ahogy itt más is. A név pedig: ez jutott, minden belőle kiolvasható
szándék nélkül.

Örülök, ha van olyan téma ahol találkozhatnak véleményeink.

Akkor talán abban is egyetérthetünk, hogy az elmúlt tizenvalahány évben a fizika idevonatkozó része
nem sokat változott. A határidők ugyan lejárhattak,
de azok a szabályok amelyek ezeket a határidőket
tartalmazták, nem azok közé tartoznak, melyek
betartatása érdem lenne. Ennek ellenére a betartása
valóban méltányolandó.
2013-10-25 19:45:18

highand2 jól beszél!
Aki sok év basz.....tás után nem akar ismét kompromisszumot kötni, annak ajánlom figyelmébe.

2013-10-25 19:44:22

Amatőr szinten nem a leírt betűket, hanem a fizikát, azaz
a csövek teherbírását kellene figyelembe venned.
A plusz 20kg-ért pedig neked kellene utolsóként aggódnod.
De ezt már korábban leírtam neked más formában.


2013-10-23 00:12:41

Vettem magamnak a bátorságot, hogy leírjam ide a
véleményemet a kialakult helyzetről. Honnan a bátorság?
Onnan, hogy fiatalságom sok szép pillanatát köszönhettem
a rallye-nak, és szeretném, ha a mai ifjúság is részesülhetne
hasonló élményekben. No meg azért, mert
hajdanán (80-as évek eleje) a legalacsonyabb osztályban
kezdtem és a feljutásos rendszerben jutottam el a R1-be.
Később (90-es évek második fele, és a 2000-es évek eleje)
belekóstoltam az amatőr versenyzésbe, autocross,
rallyecross, sprint, minirallye. Szóval, szerintem van némi
rálátásom az autósportra. Senkit sem szeretnék untatni, de
hosszú leszek, és talán sikerül egy olyan lehetőséget
felvázolnom, ami kiutat jelenthet a jelenlegi
patt helyzetből.

BALESETEK: Szerintem teljesen irrelevánsak a téma
szempontjából, mert mint ahogy előttem már többen is
leírták, az autóverseny az veszélyes üzem. Nyílván meg
kell tenni mindent a józan ész határain belül, hogy minél
kevesebb esélye legyen az emberi sérüléseknek, de ez
teljes egészében Indianapolisban, és a F1-ben sem szokott
mindig sikerülni. Ergo: Felesleges ezen görcsölni.
Balesetek voltak, vannak és lesznek is!
Azt is látni kell, hogy más sportágakban is fennáll a sérülés
veszélye, nem csak a versenyzők, de a nézők esetében is.
Ha a rallye-t csak a veszélyesség szempontjából nézzük,
akkor az hátrányos megkülönböztetés.

MNASZ:
Azt látni kell, hogy ma, Mo-on az MNASZ az autósport
nemzetközileg, és politikailag elismert vezető szervezete.
Ezen gyakorlatilag nem lehet változtatni mert ilyen a lapok
leosztása, és kész! Ahhoz, hogy ez a rendszer
megváltozzon, annak csak egy feltétele van:
Szűnjön meg az oszd meg és uralkodj világnézet.
Ja, és e feltétel teljesülése után még teljen el 5-10 év az
akklimatizálódás érdekében.
Szerintem könnyen belátható, hogy ez a feltétel nem fog
rövid időn belül megszűnni, úgyhogy jobb beletörődni a
jelenlegi helyzetbe.
Maximum csak arra lehet törekedni, hogy a személyi
változásokban való bizakodás helyett, radikális
változások történjenek, leginkább az alapszabály
és szervezeti felépítés tagsági érdekekhez történő
igazításával.
No meg, meg kellene kérdezni Mészáros Ivánt, aki az
utóbbi években a legtöbbet tette, hogy neki mi a véleménye
a jelenlegi helyzetről és a kivezető útról?
Engem nagyon érdekelne.

RALLYE:
Ez egy gyűjtőfogalom, amit a tisztánlátás érdekében
fel kell osztani részekre.

ORB: A legmagasabb anyagi színvonalon működő rész.
Az anyagi szint magasságából egyáltalán nem következik a
magas minőségi szint. Ezt fel lehet úgy is fogni, hogy baj,
és úgy is, hogy nem baj. Szerintem mindenki úgy használja
fel a rendelkezésére álló anyagiakat és versenyzői
képességeket, ahogy neki tetszik, ha megvannak hozzá a
szervezeti keretek. Attól, hogy egy bajnokságban vannak
gyengébb képességű versenyzők, még nem következik az,
hogy a legjobbak nem képviselhetnek magas minőséget.
Viszont ebből a felfogásból az is levezethető, hogy a kutyát
sem érdekli, hogy ennek a rétegnek hogy rendeznek, milyen
gazdasági feltételek mellett versenyeket. 15 résztvevőnek is
lehet ORB futamot rendezni gazdaságosan. Ennek
megfelelő nevezési díjakat kell szedni, és ehhez a 15
versenyzőhöz kell a szponzorokat meggyőzni. A jelenlegi,
rallye-t uraló pénzügyi viszonyok között (finoman szólva)
ez nem lehetetlen.

R2: Szerintem a rendszer szempontjából nem meghatározó,
sőt a létjogosultságát is meg lehet kérdőjelezni.

HISTORIC: Nem igényel különösebb szabályozást,
jól el van az oldalvizeken. Fontos, hogy legyen, mert
közönségvonzó, és olyan versenyzői igényeket elégít ki,
amit nem szabad jelentősen korlátozni, és az érzelmekről
(is) szól.

AMATŐR: Itt célszerű két részre osztani az érdekelteket.
Egyrészt van ugye a rendszámos műfaj, akik közúton is
kénytelenek közlekedni, másrészt vannak a sprintesek.

Rendszámosok:
Mivel az ország közlekedése erősen szabályozott,
egyes esetekben túlszabályozott, ezért kényszerűen
alkalmazkodni kell ehhez.
A jelenlegi vezetés e probléma megoldását a sport-
rendszámban látja. Szerintem hibásan, mert ezzel a
legbonyolultabb és legköltségesebb megoldást választotta.
Nem hiszem el, hogy amatőr versenyautók, amelyek
megfelelnek az adott verseny, versenytípusnak megfelelő
magas színvonalú gépátvételén, ne kaphatnának alkalmi és
ideiglenes közlekedési engedélyt a verseny útvonalára.
Ez pusztán hozzáállás kérdése a szövetség, a rendezők és a
hatóság részéről.

Sprintesek:
Az itt induló autókat szokásos bontószökevényeknek
nevezni, holott eredmény centrikus versenyzés esetén
műszakilag ezeknek is tökéletesnek kell lenni. A trehány,
igénytelenül megépített autók kiszűrése a gépátvételen
megtörténhet(ne).
Pillanatnyilag ez a versenyzési mód a leglenézettebb
magasabb körökben, pedig ebben van a legnagyobb
potenciál. Már 15 éve is azt vallottam, hogy a rallyecross
mintájára ez az a versenyág amit akár országos bajnoki
szintre is lehetne fejleszteni a kedvező feltételei miatt.
Ehelyett jelenleg az eltaposása a cél.
Én nem gondolom, hogy az amatőr versenyekkel
kapcsolatban a tehetséggondozást és az utánpótlás kellene
hangsúlyozni. Értem én, hogy ez jól hangzik, és magasabb
szinteken erre lehet esetleg elvi támogatókat szerezni, de
mivel a valóságban nem erről szól a dolog, megint csak egy
hazugságra építünk. Arról van szó, hogy itt olyanok
versenyeznek, akik csak szimplán szeretik a sportágat, és
nem feltétlenül tehetségek. Lehetnek fiatalok és idősebbek,
szegények és gazdagok, akiknek eszük águkban sincs
magasabb osztályba lépni. Ez természetesen nem zárja ki az
esetlegesen itt feltűnő tehetségeket.
Nem értem, hogy az autóversenyzés esetén miért nem lehet
tömegsportról beszélni, ugyanis ismét csak szerintem, a
tömegsport jelleget nem feltétlenül az indulók száma adja
(ami egyébként a sprintben nem elhanyagolható).
Azt viszont értem, hogy a költségvonzat miatt sokak
szemében irritáló lehet a tömegsportnak nevezés.
Vannak virtuális határok, amiket lassan le kellene dönteni.

BIZTONSÁG és RENDEZÉS:
Nem véletlenül említem a kettőt együtt, ugyanis összefüggő
kérdések.
Az agyrém, hogy a jelenlegi vezetés részben a ccm
korlátozásában látja a biztonság megoldását. Ez már csak
azért sem jó, mert az amatőr státusz alatt leginkább nem a
tehetséggondozást kell érteni (fentebb). Továbbá azért sem,
mert mint tudjuk az autókon van minimum két pedál,
amivel azt kordában lehet tartani. Vagyis nem a ccm a
meghatározó, hanem a pedálokat kezelő ember. Bármilyen
korlátozást életbe lehet léptetni az gépekkel kapcsolatban,
ha az emberek nem nőnek fel a feladathoz.
(A főoldalról elérhető egy cseh amatőr sprintől szóló videó,
ahol S2000-s autók is mennek, nem is egy! –akkor miről
beszélünk, mikor a ccm-eket emlegetjük?)
Az a szándék, hogy képezzük a versenyzőket (Hungaroring
vezetéstechnikai pálya) az látszólag az emberi tényező
befolyásolására irányul, de teljesen biztos vagyok benne,
hogy eredménytelen lenne az ilyen törekvés. Azért, mert
versenyezni csak (és kizárólag) versenyeken lehet
megtanulni. A rákormányzást pedig felesleges tanítani.
Szerintem emberi oldalról a versenyzéshez kell bizonyos
fokú intelligencia. Ha ez megvan, akkor jelentős
veszélyforrás szűnik meg.

Az amatőr autóversenyzést leginkább a rendezők felől
lehetne felügyelet alatt tartani. A jelenlegi elképzelés,
miszerint az MNASZ engedélyez és ellenőriz mindent, az
csak arra jó, hogy el legyen mosva a felelősség, és
mindenkit elkedvetlenítsen (nehéz zsákban futni).
Egy versenynek egy felelőse legyen!
Az MNASZ írja elő, hogy az amatőr rendezők váltsanak
licence-t (a rendezői licence nem ismeretlen fogalom),
tartsanak nekik tanfolyamot, műszaki előírásokról, nézői,
versenyzői biztonságról, pálya előírásokról, rendezési
minimumokról stb. és vizsgázzanak belőle. E tudás
birtokában rendezzék versenyeiket teljes felelősséggel.
Az MNASZ csak probléma esetén lépjen színre, és utólag
ellenőrizze a szabályok betartását, és ha rendellenességet
tapasztal, büntesse meg a rendezőt. Legyen joga arra is,
hogy szúrópróba szerűen ellenőrizze a rendezőt, és
rendezvényét, de ne legyen joga ahhoz, hogy pénzt szedjen
a gyakorlatilag tőle független rendezvény után semmilyen
címen.
Borítékolom, hogy ilyen, egyéni rendezői felelősség esetén
minden rendező meggondolná, hogy mi legyen a kiírásban,
hol legyen a gépátvétel (aknás lehetőség, és megfelelő
átvevő személyzet), kit enged elindulni, alkalmaz e
sportbírókat, milyen lesz a pályabiztosító személyzet és
milyen előzetes feltételeket ír elő a versenyén való
részvételhez. Ilyen feltételek lehetnek a versenyzői múlt,
helyi minimum vizsga (ez MNASZ jogkörbe is tartozhatna
akár), helyi gépkönyv (van aki csak nála indul),
versenyautók műszaki előírásai, sportorvosi vizsgálat, vagy
problémás versenyzők esetén akár pszichológiai
alkalmassági vizsgálat is! Ez persze csak szélsőséges
esetben, de a lényeg az, hogy a szabályok nagy részét a
rendező határozhassa meg, de a felelősséget is neki kelljen
vállalni.
Ha már vannak rendezők, azoknak lehetne ligája is, ami
megállapodhatna a szövetséggel, hogy mint rendezők mit
utalnak a szövetség hatáskörébe, és milyen jogokat
tartanának meg maguknak (és nem fordítva, hogy a
szövetség diktál.)
Nyilván logikus lenne, hogy a rendezők egymás között
egységesítsenek szabályokat (pl. biztonsági berendezések).
Az a lényeg, hogy ne a szövetség legyen mindennek a
meghatározója, hanem a rendező, saját felelősséggel és
saját rendezvényi elképzeléssel.

Tudom, hogy minden felmerülő kérdésre én sem adhattam
választ, de ha csak egy használható ötletet felvetettem, akkor már nem untattalak benneteket hiába.
2013-10-23 00:12:41

Vettem magamnak a bátorságot, hogy leírjam ide a
véleményemet a kialakult helyzetről. Honnan a bátorság?
Onnan, hogy fiatalságom sok szép pillanatát köszönhettem
a rallye-nak, és szeretném, ha a mai ifjúság is részesülhetne
hasonló élményekben. No meg azért, mert
hajdanán (80-as évek eleje) a legalacsonyabb osztályban
kezdtem és a feljutásos rendszerben jutottam el a R1-be.
Később (90-es évek második fele, és a 2000-es évek eleje)
belekóstoltam az amatőr versenyzésbe, autocross,
rallyecross, sprint, minirallye. Szóval, szerintem van némi
rálátásom az autósportra. Senkit sem szeretnék untatni, de
hosszú leszek, és talán sikerül egy olyan lehetőséget
felvázolnom, ami kiutat jelenthet a jelenlegi
patt helyzetből.

BALESETEK: Szerintem teljesen irrelevánsak a téma
szempontjából, mert mint ahogy előttem már többen is
leírták, az autóverseny az veszélyes üzem. Nyílván meg
kell tenni mindent a józan ész határain belül, hogy minél
kevesebb esélye legyen az emberi sérüléseknek, de ez
teljes egészében Indianapolisban, és a F1-ben sem szokott
mindig sikerülni. Ergo: Felesleges ezen görcsölni.
Balesetek voltak, vannak és lesznek is!
Azt is látni kell, hogy más sportágakban is fennáll a sérülés
veszélye, nem csak a versenyzők, de a nézők esetében is.
Ha a rallye-t csak a veszélyesség szempontjából nézzük,
akkor az hátrányos megkülönböztetés.

MNASZ:
Azt látni kell, hogy ma, Mo-on az MNASZ az autósport
nemzetközileg, és politikailag elismert vezető szervezete.
Ezen gyakorlatilag nem lehet változtatni mert ilyen a lapok
leosztása, és kész! Ahhoz, hogy ez a rendszer
megváltozzon, annak csak egy feltétele van:
Szűnjön meg az oszd meg és uralkodj világnézet.
Ja, és e feltétel teljesülése után még teljen el 5-10 év az
akklimatizálódás érdekében.
Szerintem könnyen belátható, hogy ez a feltétel nem fog
rövid időn belül megszűnni, úgyhogy jobb beletörődni a
jelenlegi helyzetbe.
Maximum csak arra lehet törekedni, hogy a személyi
változásokban való bizakodás helyett, radikális
változások történjenek, leginkább az alapszabály
és szervezeti felépítés tagsági érdekekhez történő
igazításával.
No meg, meg kellene kérdezni Mészáros Ivánt, aki az
utóbbi években a legtöbbet tette, hogy neki mi a véleménye
a jelenlegi helyzetről és a kivezető útról?
Engem nagyon érdekelne.

RALLYE:
Ez egy gyűjtőfogalom, amit a tisztánlátás érdekében
fel kell osztani részekre.

ORB: A legmagasabb anyagi színvonalon működő rész.
Az anyagi szint magasságából egyáltalán nem következik a
magas minőségi szint. Ezt fel lehet úgy is fogni, hogy baj,
és úgy is, hogy nem baj. Szerintem mindenki úgy használja
fel a rendelkezésére álló anyagiakat és versenyzői
képességeket, ahogy neki tetszik, ha megvannak hozzá a
szervezeti keretek. Attól, hogy egy bajnokságban vannak
gyengébb képességű versenyzők, még nem következik az,
hogy a legjobbak nem képviselhetnek magas minőséget.
Viszont ebből a felfogásból az is levezethető, hogy a kutyát
sem érdekli, hogy ennek a rétegnek hogy rendeznek, milyen
gazdasági feltételek mellett versenyeket. 15 résztvevőnek is
lehet ORB futamot rendezni gazdaságosan. Ennek
megfelelő nevezési díjakat kell szedni, és ehhez a 15
versenyzőhöz kell a szponzorokat meggyőzni. A jelenlegi,
rallye-t uraló pénzügyi viszonyok között (finoman szólva)
ez nem lehetetlen.

R2: Szerintem a rendszer szempontjából nem meghatározó,
sőt a létjogosultságát is meg lehet kérdőjelezni.

HISTORIC: Nem igényel különösebb szabályozást,
jól el van az oldalvizeken. Fontos, hogy legyen, mert
közönségvonzó, és olyan versenyzői igényeket elégít ki,
amit nem szabad jelentősen korlátozni, és az érzelmekről
(is) szól.

AMATŐR: Itt célszerű két részre osztani az érdekelteket.
Egyrészt van ugye a rendszámos műfaj, akik közúton is
kénytelenek közlekedni, másrészt vannak a sprintesek.

Rendszámosok:
Mivel az ország közlekedése erősen szabályozott,
egyes esetekben túlszabályozott, ezért kényszerűen
alkalmazkodni kell ehhez.
A jelenlegi vezetés e probléma megoldását a sport-
rendszámban látja. Szerintem hibásan, mert ezzel a
legbonyolultabb és legköltségesebb megoldást választotta.
Nem hiszem el, hogy amatőr versenyautók, amelyek
megfelelnek az adott verseny, versenytípusnak megfelelő
magas színvonalú gépátvételén, ne kaphatnának alkalmi és
ideiglenes közlekedési engedélyt a verseny útvonalára.
Ez pusztán hozzáállás kérdése a szövetség, a rendezők és a
hatóság részéről.

Sprintesek:
Az itt induló autókat szokásos bontószökevényeknek
nevezni, holott eredmény centrikus versenyzés esetén
műszakilag ezeknek is tökéletesnek kell lenni. A trehány,
igénytelenül megépített autók kiszűrése a gépátvételen
megtörténhet(ne).
Pillanatnyilag ez a versenyzési mód a leglenézettebb
magasabb körökben, pedig ebben van a legnagyobb
potenciál. Már 15 éve is azt vallottam, hogy a rallyecross
mintájára ez az a versenyág amit akár országos bajnoki
szintre is lehetne fejleszteni a kedvező feltételei miatt.
Ehelyett jelenleg az eltaposása a cél.
Én nem gondolom, hogy az amatőr versenyekkel
kapcsolatban a tehetséggondozást és az utánpótlás kellene
hangsúlyozni. Értem én, hogy ez jól hangzik, és magasabb
szinteken erre lehet esetleg elvi támogatókat szerezni, de
mivel a valóságban nem erről szól a dolog, megint csak egy
hazugságra építünk. Arról van szó, hogy itt olyanok
versenyeznek, akik csak szimplán szeretik a sportágat, és
nem feltétlenül tehetségek. Lehetnek fiatalok és idősebbek,
szegények és gazdagok, akiknek eszük águkban sincs
magasabb osztályba lépni. Ez természetesen nem zárja ki az
esetlegesen itt feltűnő tehetségeket.
Nem értem, hogy az autóversenyzés esetén miért nem lehet
tömegsportról beszélni, ugyanis ismét csak szerintem, a
tömegsport jelleget nem feltétlenül az indulók száma adja
(ami egyébként a sprintben nem elhanyagolható).
Azt viszont értem, hogy a költségvonzat miatt sokak
szemében irritáló lehet a tömegsportnak nevezés.
Vannak virtuális határok, amiket lassan le kellene dönteni.

BIZTONSÁG és RENDEZÉS:
Nem véletlenül említem a kettőt együtt, ugyanis összefüggő
kérdések.
Az agyrém, hogy a jelenlegi vezetés részben a ccm
korlátozásában látja a biztonság megoldását. Ez már csak
azért sem jó, mert az amatőr státusz alatt leginkább nem a
tehetséggondozást kell érteni (fentebb). Továbbá azért sem,
mert mint tudjuk az autókon van minimum két pedál,
amivel azt kordában lehet tartani. Vagyis nem a ccm a
meghatározó, hanem a pedálokat kezelő ember. Bármilyen
korlátozást életbe lehet léptetni az gépekkel kapcsolatban,
ha az emberek nem nőnek fel a feladathoz.
(A főoldalról elérhető egy cseh amatőr sprintől szóló videó,
ahol S2000-s autók is mennek, nem is egy! –akkor miről
beszélünk, mikor a ccm-eket emlegetjük?)
Az a szándék, hogy képezzük a versenyzőket (Hungaroring
vezetéstechnikai pálya) az látszólag az emberi tényező
befolyásolására irányul, de teljesen biztos vagyok benne,
hogy eredménytelen lenne az ilyen törekvés. Azért, mert
versenyezni csak (és kizárólag) versenyeken lehet
megtanulni. A rákormányzást pedig felesleges tanítani.
Szerintem emberi oldalról a versenyzéshez kell bizonyos
fokú intelligencia. Ha ez megvan, akkor jelentős
veszélyforrás szűnik meg.

Az amatőr autóversenyzést leginkább a rendezők felől
lehetne felügyelet alatt tartani. A jelenlegi elképzelés,
miszerint az MNASZ engedélyez és ellenőriz mindent, az
csak arra jó, hogy el legyen mosva a felelősség, és
mindenkit elkedvetlenítsen (nehéz zsákban futni).
Egy versenynek egy felelőse legyen!
Az MNASZ írja elő, hogy az amatőr rendezők váltsanak
licence-t (a rendezői licence nem ismeretlen fogalom),
tartsanak nekik tanfolyamot, műszaki előírásokról, nézői,
versenyzői biztonságról, pálya előírásokról, rendezési
minimumokról stb. és vizsgázzanak belőle. E tudás
birtokában rendezzék versenyeiket teljes felelősséggel.
Az MNASZ csak probléma esetén lépjen színre, és utólag
ellenőrizze a szabályok betartását, és ha rendellenességet
tapasztal, büntesse meg a rendezőt. Legyen joga arra is,
hogy szúrópróba szerűen ellenőrizze a rendezőt, és
rendezvényét, de ne legyen joga ahhoz, hogy pénzt szedjen
a gyakorlatilag tőle független rendezvény után semmilyen
címen.
Borítékolom, hogy ilyen, egyéni rendezői felelősség esetén
minden rendező meggondolná, hogy mi legyen a kiírásban,
hol legyen a gépátvétel (aknás lehetőség, és megfelelő
átvevő személyzet), kit enged elindulni, alkalmaz e
sportbírókat, milyen lesz a pályabiztosító személyzet és
milyen előzetes feltételeket ír elő a versenyén való
részvételhez. Ilyen feltételek lehetnek a versenyzői múlt,
helyi minimum vizsga (ez MNASZ jogkörbe is tartozhatna
akár), helyi gépkönyv (van aki csak nála indul),
versenyautók műszaki előírásai, sportorvosi vizsgálat, vagy
problémás versenyzők esetén akár pszichológiai
alkalmassági vizsgálat is! Ez persze csak szélsőséges
esetben, de a lényeg az, hogy a szabályok nagy részét a
rendező határozhassa meg, de a felelősséget is neki kelljen
vállalni.
Ha már vannak rendezők, azoknak lehetne ligája is, ami
megállapodhatna a szövetséggel, hogy mint rendezők mit
utalnak a szövetség hatáskörébe, és milyen jogokat
tartanának meg maguknak (és nem fordítva, hogy a
szövetség diktál.)
Nyilván logikus lenne, hogy a rendezők egymás között
egységesítsenek szabályokat (pl. biztonsági berendezések).
Az a lényeg, hogy ne a szövetség legyen mindennek a
meghatározója, hanem a rendező, saját felelősséggel és
saját rendezvényi elképzeléssel.

Tudom, hogy minden felmerülő kérdésre én sem adhattam
választ, de ha csak egy használható ötletet felvetettem, akkor már nem untattalak benneteket hiába.
2013-10-21 21:24:21

Rossz kérdésfeltevésre csak rossz választ adhatsz!
A helyes kérdés nem úgy szól, hogy hányan kapnak fizetést
azért mert autóversenyeznek(?), hanem úgy, hogy hányan
élnek belőle? -és erre egész más a válasz, mint amit írtál.

Szerintem az RTE elejétől felfelé (majdnem) mindenki,
plusz rallycross eleje, autocross eleje.


2013-10-21 21:15:21
És ez így van már legalább tizenöt éve!
2013-10-14 21:52:39

A válasz nagyon egyszerű, és nagyjából igaz
minden magyarországi folyamatra!
Sarkítva: Tíz évvel ezelőtt a környező országokban azon dolgoztak, hogy meglegyenek az anyagi és erkölcsi alapok
a későbbi boldoguláshoz.
Magyarország hitelből dajdajozott! Nem csak az akkori
jelen lett felélve, hanem a jövő is kamatostól.
Szóval sem anyagi, sem erkölcsi alapok nincsenek.
És nem csak a rallye-hoz!

2013-10-14 21:52:39

A válasz nagyon egyszerű, és nagyjából igaz
minden magyarországi folyamatra!
Sarkítva: Tíz évvel ezelőtt a környező országokban azon dolgoztak, hogy meglegyenek az anyagi és erkölcsi alapok
a későbbi boldoguláshoz.
Magyarország hitelből dajdajozott! Nem csak az akkori
jelen lett felélve, hanem a jövő is kamatostól.
Szóval sem anyagi, sem erkölcsi alapok nincsenek.
És nem csak a rallye-hoz!

2013-10-14 21:52:39

A válasz nagyon egyszerű, és nagyjából igaz
minden magyarországi folyamatra!
Sarkítva: Tíz évvel ezelőtt a környező országokban azon dolgoztak, hogy meglegyenek az anyagi és erkölcsi alapok
a későbbi boldoguláshoz.
Magyarország hitelből dajdajozott! Nem csak az akkori
jelen lett felélve, hanem a jövő is kamatostól.
Szóval sem anyagi, sem erkölcsi alapok nincsenek.
És nem csak a rallye-hoz!

2013-10-09 21:36:10

highand2 pertársasági ajánlatával kapcsolatban:

Ti, kedves amatőr autóversenyzők, akik milliókat szereltek
ki-be, le-fel, szét-össze a garázsban, és százezreket autóztok
el az erdőkben szerte az országban, nem mindegy, hogy
highand2-nek igaza van e jogilag vagy sem? Szerinte
1000 Ft esik fejenként. De legyen ennek tízszerese, 10.000.-
Vastagon megérné ebbe belevágni, ha másért nem, hát
azért, hogy lássák, hogy a hülyék a másik oldalon vannak.
És még esélyetek is lenne!
2013-10-09 20:31:11

A főoldali Herczig cikkhez:

Én egy Norbi antifan vagyok, elismerem.
De amit idén csinál, harcol mint egy oroszlán, pedig a zászló
nem neki áll (S2000 vs. WRC), le a kalappal!
A szememben idén sportolóvá nőtt.

Pécsen nem öröm autózni kell, hanem továbbra is "oroszlánként" menni, és akkor lesz csak igazi értéke a
második helynek.
2013-09-29 09:13:26
Szia Hillman!

Nem, mi nem ezt hívjuk rallye-nak!

Elgondolkodtam azon, hogy kb. a nyolcvanas évek elején
változott meg a rallye rendezésének felfogása, miszerint
kis területen, közeli gyorsokon „kell” rendezni a versenyeket,
mert így gazdaságos, energia kímélő, környezet és
nézőbarát stb. Azóta fordult a világ, a műszaki szabályokat
túlbonyolították, a top versenyautók agyig fel vannak húzva,
minden a marketing, és kommunikáció kőbevésett szabályai
szerint van működtetve. Csakhogy a "tudományos"
(marketing és kommunikáció) támogatás ellenére a VB
(szerintem) haldoklik, az IRC, EB. és más egyéb
érdekeltségű sorozatok (pld. ORB) rövid pünkösdi
királykodás után érdektelenségbe fulladnak szinte
törvényszerűen. Ez ellen egyetlen gyógymódjuk van az
illetékeseknek, a műszaki előírások, csoportok, kategóriák
variálása.(lásd: WRC vs. ORB)
Az senkinek nem jut eszébe, hogy a nyolcvanas évek
kezdetén bevezetett versenyrendezési elveket kellene
újravizsgálni, (ha nincs jobb ötlete senkinek) és ezzel más értelmezést kellene adni a rallye-nak. Uram bocsá’, (ahogy
"senki07" is írta más értelemben) vissza kellene térni az
alapokhoz, vagy legalább is meg kellene vizsgálni ennek a
lehetőségét.
(Hosszabb versenytáv, vegyes talaj, országrészeken átívelő útvonal, stb. Ugye nem akarod azt mondani, hogy erre
nincs pénz, mikor jelenleg az ehhez szükséges források
többszörösét költik a csapatok, versenyzők a megjelenésre,
rongyrázásra.) Tudom, hogy a világ megváltozott, de a retro
is a reneszánszát éli...


2013-09-27 20:35:41
Na figyelj barátom!
Először is nem három csak kettő, de már ennyi idős koromban is tudok normálisan kommunikálni, nem úgy mint
TE!
Másodszor! - senki sem mondta, hogy vissza akarnak térni a
gyökerekhez, ezt csak Te gondoltad bele a szűk látóköröd
miatt!

Harmadszor! – Azért tart ott a rallye, ahol tart, mert olyan
egyszerű emberek igazgatják (csak az anyagi érdek),
művelik (szintén anyagi érdek, és nagyzási hóbort), és nézik
(mert nekik ez is elég), mint Te is vagy.
Azaz senkik!
NAGY TISZTELET A KIVÉTELNEK!

2013-09-27 19:58:27
Nem igazán értem a fanyalgást a gyorsasági szakaszok késői
nyilvánosságra hozatala miatt. Az is rallye, amikor titkos az
útvonal és titkosak az SS-ek. Sőt ez lenne az igazi rallye!
Eddig az volt a probléma, hogy a versenyzők fejből mennek
és tiltott tréningeket csinálnak. Most az a baj, hogy titkosak a
gyorsok, ergo nincs fejből menés, nincs tiltott tréning.
Persze van egy szépséghiba, hogy titkos is meg nem is, mert
a rajt előtt néhány nappal csak nyilvánosságra fognak
kerülni.
Meg kellene próbálni olyan versenyt rendezni, hogy az
útvonal lapot és az itinert a tényleges rajt előtt 10 perccel
kapnák meg a versenyzők. Rögtön megnőne a jelentőségük
a navigátoroknak, a rögtönzési és szervezési képességeknek. A hőskorban voltak ilyen versenyek (pld.
Monte, ha jól emlékszem).
Az újkori rallye rendszeréből ez a fajta rendezés kilógna, de
évente egyszer meg lehetne rendezni, már csak a kihívás
miatt is. Szervizpark nélkül, előre lefoglalt szállások nélkül,
csak úgy régimódian.


2013-09-27 19:58:27
Nem igazán értem a fanyalgást a gyorsasági szakaszok késői
nyilvánosságra hozatala miatt. Az is rallye, amikor titkos az
útvonal és titkosak az SS-ek. Sőt ez lenne az igazi rallye!
Eddig az volt a probléma, hogy a versenyzők fejből mennek
és tiltott tréningeket csinálnak. Most az a baj, hogy titkosak a
gyorsok, ergo nincs fejből menés, nincs tiltott tréning.
Persze van egy szépséghiba, hogy titkos is meg nem is, mert
a rajt előtt néhány nappal csak nyilvánosságra fognak
kerülni.
Meg kellene próbálni olyan versenyt rendezni, hogy az
útvonal lapot és az itinert a tényleges rajt előtt 10 perccel
kapnák meg a versenyzők. Rögtön megnőne a jelentőségük
a navigátoroknak, a rögtönzési és szervezési képességeknek. A hőskorban voltak ilyen versenyek (pld.
Monte, ha jól emlékszem).
Az újkori rallye rendszeréből ez a fajta rendezés kilógna, de
évente egyszer meg lehetne rendezni, már csak a kihívás
miatt is. Szervizpark nélkül, előre lefoglalt szállások nélkül,
csak úgy régimódian.


2013-03-20 09:20:14
Nándi!
Szerintem mindenki érti, hogy Réthey Úr és más neves
gyártók, jó csöveket csinálnak, mindenféle szempontból.
Csak neked is meg kellene érteni, hogy lehetnek olyanok,
akik nem feltétlenül a legjobbal akarnak versenyezni.
Mondjak egy példát? –mondok!
Volt egy páros, Asi-Nándi. Ők sem akartak a legjobbal
menni, leragadtak egy A-s Mitsunál, pedig a legtöbb WRC
jobb volt ennél az autónál (kivéve talán Szombathelyt).
Miért ragadtatok le? Sok oka lehet, ne firtassuk, de Te sem
ítéld el azokat, akik esetleg a saját készítésű csővel
szeretnének menni, még akkor is, ha az X kg-mal nehezebb
egy Réthey csőnél, és a sajátjuk nem bír el három vonatot,
csak kettőt. Az X kg pluszra meg azt mondják, hogy majd
lefogyunk, vagy később fékezünk.
Te mit szóltál volna ahhoz, hogy az MNASZ hozott volna
a Te idődben egy törvényt, hogy mindenkinek WRC-vel
kell mennie, mert az a legjobb és a legbiztonságosabb?

Az ominózus ATB közlésben, ami a bukócsövekről szól,
van egy olyan kitétel, hogy a szemre nem megfelelő
hegesztési varratok nem fogadhatók el. Ezt Gyurma,
és más is szóvá tette. Első hallásra jogosan, mert ugyan
hogy lehet egzakt módon leírni, hogy mi az ami szemre megfelelő?
Azért csak első hallásra, mert pld. én használok egy
fogaskerék tervező programot, aminek a megalkotóját is
ismerem (Küllős József, aki az egyik legjobb szakértője
Mo-on a fogaskerekeknek). Ő mondta nekem egyszer, hogy
az a fogprofil, ami szemre jól néz ki, az általában a
gyakorlatba n is meg fog felelni. Neki elhittem, és igaz is!
A hegesztési varratokra is! A kérdés csupán csak az, hogy
ki nézi azt a fogprofilt, illetve a hegesztési varratot, és
milyen szándékkal.

Réthey Úr említette a felelősség kérdését. Igen, ez a kettes
(vagy akár az egyes) számú ok, cső ügyben. A mai világban
mindenki maximálisan szereti, szeretné levetkőzni a
felelősséget. Mert ugye felelősség nélkül sok pénzt keresni
az sokkal jobb, mint felelősséggel, esetleg kevesebbet.
Tiszta sor! Ha baj van, az ATB részéről jön a
pilátusi mondás: Mosom kezeim...a Réthey műhely csinálta
a csövet.
Csakhogy, ezután a felelősség levetkőzési manőver után
kinek lesz akkora kinyilvánított és hiteles szakértelme az
ATB-ben, hogy felelősen, szemrevételezéssel eldönti egy
hegesztésről, hogy az jó, vagy nem jó?
100 ezrekről beszélünk (Forintban).
Vagy megbíznak ezzel is egy szerződött csőgyártó céget?

Réthey Úr írja a monopol helyzetről:
"Nem kellene pánikot kelteni ezzel, mert egyik akkreditáció
sem eredményez monopolhelyzetet. Továbbra is gyárthat
bárki bukóketrecet, de az akkreditáltak és a velük
dolgoztatók adminisztrációja lényegesen egyszerűbb lesz.
Senki sem fog a gépátvételen szembesülni azzal, hogy
bizony roboghat vissza a csöves szakemberhez néhány
csövet, vagy komplett ketrecet cserélni a szépen
lefényezett, összerakott autójában, mert az
akkreditáltak garantáltan szabályos, certifikáttal,
azonosítóval ellátott bukóketrecet fognak átadni."
A gondolat logikus folytatása részemről, hogy akik pedig
nem az akreditáltakkal csináltatják a csövet, azok
számíthatnak arra, hogy roboghatnak vissza a csöves
szakemberhez néhány csövet, vagy komplett ketrecet
cserélni a szépen lefényezett, összerakott
autójuban. Ez papíron lehet, hogy nem monopol helyzet, de
a gyakorlatban az lesz!

De mindegy is, nem az én gondom hála Istennek.


dictus magister hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 260 hozzászólás • 13 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k