|
|||||
Összes oldal:
763364929
Napi oldal:
102386
Jelenleg:
708
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
|
![]() 2013-03-20 09:20:14
Nándi!
Szerintem mindenki érti, hogy Réthey Úr és más neves gyártók, jó csöveket csinálnak, mindenféle szempontból. Csak neked is meg kellene érteni, hogy lehetnek olyanok, akik nem feltétlenül a legjobbal akarnak versenyezni. Mondjak egy példát? –mondok! Volt egy páros, Asi-Nándi. Ők sem akartak a legjobbal menni, leragadtak egy A-s Mitsunál, pedig a legtöbb WRC jobb volt ennél az autónál (kivéve talán Szombathelyt). Miért ragadtatok le? Sok oka lehet, ne firtassuk, de Te sem ítéld el azokat, akik esetleg a saját készítésű csővel szeretnének menni, még akkor is, ha az X kg-mal nehezebb egy Réthey csőnél, és a sajátjuk nem bír el három vonatot, csak kettőt. Az X kg pluszra meg azt mondják, hogy majd lefogyunk, vagy később fékezünk. Te mit szóltál volna ahhoz, hogy az MNASZ hozott volna a Te idődben egy törvényt, hogy mindenkinek WRC-vel kell mennie, mert az a legjobb és a legbiztonságosabb? Az ominózus ATB közlésben, ami a bukócsövekről szól, van egy olyan kitétel, hogy a szemre nem megfelelő hegesztési varratok nem fogadhatók el. Ezt Gyurma, és más is szóvá tette. Első hallásra jogosan, mert ugyan hogy lehet egzakt módon leírni, hogy mi az ami szemre megfelelő? Azért csak első hallásra, mert pld. én használok egy fogaskerék tervező programot, aminek a megalkotóját is ismerem (Küllős József, aki az egyik legjobb szakértője Mo-on a fogaskerekeknek). Ő mondta nekem egyszer, hogy az a fogprofil, ami szemre jól néz ki, az általában a gyakorlatba n is meg fog felelni. Neki elhittem, és igaz is! A hegesztési varratokra is! A kérdés csupán csak az, hogy ki nézi azt a fogprofilt, illetve a hegesztési varratot, és milyen szándékkal. Réthey Úr említette a felelősség kérdését. Igen, ez a kettes (vagy akár az egyes) számú ok, cső ügyben. A mai világban mindenki maximálisan szereti, szeretné levetkőzni a felelősséget. Mert ugye felelősség nélkül sok pénzt keresni az sokkal jobb, mint felelősséggel, esetleg kevesebbet. Tiszta sor! Ha baj van, az ATB részéről jön a pilátusi mondás: Mosom kezeim...a Réthey műhely csinálta a csövet. Csakhogy, ezután a felelősség levetkőzési manőver után kinek lesz akkora kinyilvánított és hiteles szakértelme az ATB-ben, hogy felelősen, szemrevételezéssel eldönti egy hegesztésről, hogy az jó, vagy nem jó? 100 ezrekről beszélünk (Forintban). Vagy megbíznak ezzel is egy szerződött csőgyártó céget? Réthey Úr írja a monopol helyzetről: "Nem kellene pánikot kelteni ezzel, mert egyik akkreditáció sem eredményez monopolhelyzetet. Továbbra is gyárthat bárki bukóketrecet, de az akkreditáltak és a velük dolgoztatók adminisztrációja lényegesen egyszerűbb lesz. Senki sem fog a gépátvételen szembesülni azzal, hogy bizony roboghat vissza a csöves szakemberhez néhány csövet, vagy komplett ketrecet cserélni a szépen lefényezett, összerakott autójában, mert az akkreditáltak garantáltan szabályos, certifikáttal, azonosítóval ellátott bukóketrecet fognak átadni." A gondolat logikus folytatása részemről, hogy akik pedig nem az akreditáltakkal csináltatják a csövet, azok számíthatnak arra, hogy roboghatnak vissza a csöves szakemberhez néhány csövet, vagy komplett ketrecet cserélni a szépen lefényezett, összerakott autójuban. Ez papíron lehet, hogy nem monopol helyzet, de a gyakorlatban az lesz! De mindegy is, nem az én gondom hála Istennek. 2013-03-19 12:05:53
Olvasom a főoldalról elérhető
"6/2013.sz. ATB közlemény - Bukócsövek" című elrettentő iratot, és nem tudom megállni szó nélkül... Olvastam a lentebb zajló nagyemberek vitáját a csövekről és egyebekről is, arról is megvan a magam véleménye. ATB közlemény, bukócső: Nekem pályafutásom során négy versenyautóm (70-200+LE, 4x4 turbóig) volt (anno R1-ben is), és egyikben sem volt szabályos, azaz hidegen húzott, varrat nélküli (egyébként gáz cső) acélcső. Mindegyik autómban saját kivitelezésű, "varratos csőből"(egyébként fűtés cső) készült ketrec volt, az elsőben még a régi divat szerinti csavaros kötésű, kiszerelhető kivitel, de formailag megfeleltek az előírásoknak. A konstrukciók a legegyszerűbbek voltak, főkapu a letámasztásokkal, és egy hátsó átlóval. A hátsó letámasztások sem voltak egyenes csőből, a hátsó tér jobb megközelíthetősége okából. A ketrec első része is a minimál követelményeket elégítette ki. Az első, és az utolsó autómat is sikerült rendesen tetőre tennem, mindkét esetben gyakorlatilag totálkár lett az eredmény, három dolog nem sérült: a vezető, a navigátor és a bukócső! (Pedig nem akkreditált statikus tervezte, nem MNASZ-szel szerződött vállalkozó készítette, és műbizonylatok sem voltak.) De az igazsághoz tartozik az is, hogy láttam én is olyan csöveket, hegesztéseket, hogy égnek állt a hajam, és nem ültem volna bele abba az autóba versenyzőként. Szerintem az ATB jelenlegi igényei a csövekkel kapcsolatban az a „ló túlsó oldala”, nagyjából a régi időkből már idézett Zsiguli önindító lemez, fényszóró karika és díszléc mizériára emlékeztet. Ezek az előírások (szerintem) kimondottan a szektor monopolizálására irányulnak, akárcsak a sprint MNASZ alá gyűrése. A csőgyártók ideje fog következni az elképzelések szerint, csakhogy ez nem így lesz, mert lassan elfogynak azok az őrültek, akik csövet akarnak csinálni, vagy csináltatni a színes autóikba. Más szavakkal, az MNASZ ismét tanúbizonyságot tett arról, hogy mennyire együtt él a valósággal, mennyire el tudja találni a szigorítások aktualitását. Egyébként a hőskorban sem volt ez másként, a bukócső mindig is az pontja volt az autónak, amivel jól meg lehetett szívatni a balga versenyzőt. (Képzelje el aki tudja, hogy mekkora meló és költség egy csövet kicserélni!) A folyamatosság zálogát ne keresse senki, mert az nyílt titok: S zamos Miklós. Az Ő heppje volt régen is a bukócső, és a versenyzők csesztetése minden hülyeséggel, nyilván azért, mert még nem csavart be önállóan három csavart, és még nem hegesztett össze két formátlan vasdarabot sem. A konstruktív jóindulatáról meg beszélni sem érdemes. 2012-11-29 08:33:59
![]()
Kedves Zsolt!
Talán régi kapcsolatunkra való tekintettel elnézed nekem, hogy most (kivételesen) nem értek veled egyet. Csupán csak a Te hsz-od miatt olvastam el az új RSB vezető elképzeléseiről szóló cikket. Összességében nagyon reménytkeltőek az itt leírt tervek (a kortesbeszéd mindig szép), kivéve azt a szakaszt, amiről Te is véleményt mondtál: "Szándékunkban áll a regisztrált rallyeversenyek számának limitálása, egy átfogó az egész országra kiterjedő rendszer felépítése. Szeretnénk ezen versenyek regisztrációját az év első negyedében elvégezni, és azon csak indokolt esetben változtatni az év során." Ha ez az idézet arról szól, hogy a sprinteket, amatőr rallye-kat továbbra is tűzzel vassal írtani kell, akkor ezzel nem értek egyet. Azért nem, mert ezzel az elképzeléssel azok az emberek, fiatalok lesznek elüldözve a rallye környkéről, akik szűkös anyagi lehetőségeik ellenére szeretnék űzni ezt a sportot, vagyis (ha e sportág esetében lehet ilyet mondani) a "tömegsport" része lesz megölve, ami a tehetségek feltűnését is gátolni fogja. Nem arról van szó, hogy a biztonságos versenyzést, a biztonsági előírásokat hanyagolni kell,de azokat mindenképpen a realitás talaján kellene kezelni. Például elő lehet írni a homológ és a lejárt homológ cuccokat is, de tűzálló ruha (lejárt, vagy érvényes homológ) esetén azt is lehet kérni, hogy a ruházat legyen "lángálló" (amibe sokminden beleérthető), ahogy azt a szakmában méltán elismert Legeza Miklós, a 2000-es évek elején, Nyirádon, az általa rendezett (szerintem) sikeres amatőr rallye-cross versenyeken tette. A fenti idézet azon része, amely (nyilván) az amatőr versenyek számának korlátozására utal, az olvasatomban egyértelműen negatív. Az "egész országra kiterjedő rendszer felépítése" pedig monopolizációs törekvést jelent számomra. A szűkszavú közlés miatt nem állítom, hogy értelmezésem megfelelő, de szerintem mindenképpen bővebb kifejtést érdemelne a téma. Más, de azért a rallye-hoz kapcsolódva: Én manapság már ilyennel hobbizok: lásd a képet. (A 4x4-es paripát elvitték Prágába.) 45Le, 360Le/liter, 3-4kg/Le, de nem ez a lényeg, hanem az, amit e szakág egyik élvonalbeli versenyzőjével folytatott beszélgetésekből levontam. Nincsenek szélesvásznú reklám matricák, de ha bekormosodik a rezonátor belseje, lecserélik újra, mert az tizedmásodperceket számít. Nem használnak porvédős csapágyat, mert az lassabban gurul(!), és az újabb tizedeket jelent, és így tovább... A magyar rallye-ban egy-két olyan ember van, aki ilyen mentalitással, sportként csinálja amit csinál, de ezeket az embereket el is üldözik. Ma már a rallye jövője nem azon múlik, hogy Pénzes Zsolt, vagy valaki más az RSB főnök. A rallye jövője Magyarországon a fejekben fog eldőlni, de addig amíg "limitálásról", meg "egész országot átfogó rendszerről" beszél valaki, nem lehet sok jóra számítani. De ne legyen igazam... 2012-11-29 08:33:59
![]()
Kedves Zsolt!
Talán régi kapcsolatunkra való tekintettel elnézed nekem, hogy most (kivételesen) nem értek veled egyet. Csupán csak a Te hsz-od miatt olvastam el az új RSB vezető elképzeléseiről szóló cikket. Összességében nagyon reménytkeltőek az itt leírt tervek (a kortesbeszéd mindig szép), kivéve azt a szakaszt, amiről Te is véleményt mondtál: "Szándékunkban áll a regisztrált rallyeversenyek számának limitálása, egy átfogó az egész országra kiterjedő rendszer felépítése. Szeretnénk ezen versenyek regisztrációját az év első negyedében elvégezni, és azon csak indokolt esetben változtatni az év során." Ha ez az idézet arról szól, hogy a sprinteket, amatőr rallye-kat továbbra is tűzzel vassal írtani kell, akkor ezzel nem értek egyet. Azért nem, mert ezzel az elképzeléssel azok az emberek, fiatalok lesznek elüldözve a rallye környkéről, akik szűkös anyagi lehetőségeik ellenére szeretnék űzni ezt a sportot, vagyis (ha e sportág esetében lehet ilyet mondani) a "tömegsport" része lesz megölve, ami a tehetségek feltűnését is gátolni fogja. Nem arról van szó, hogy a biztonságos versenyzést, a biztonsági előírásokat hanyagolni kell,de azokat mindenképpen a realitás talaján kellene kezelni. Például elő lehet írni a homológ és a lejárt homológ cuccokat is, de tűzálló ruha (lejárt, vagy érvényes homológ) esetén azt is lehet kérni, hogy a ruházat legyen "lángálló" (amibe sokminden beleérthető), ahogy azt a szakmában méltán elismert Legeza Miklós, a 2000-es évek elején, Nyirádon, az általa rendezett (szerintem) sikeres amatőr rallye-cross versenyeken tette. A fenti idézet azon része, amely (nyilván) az amatőr versenyek számának korlátozására utal, az olvasatomban egyértelműen negatív. Az "egész országra kiterjedő rendszer felépítése" pedig monopolizációs törekvést jelent számomra. A szűkszavú közlés miatt nem állítom, hogy értelmezésem megfelelő, de szerintem mindenképpen bővebb kifejtést érdemelne a téma. Más, de azért a rallye-hoz kapcsolódva: Én manapság már ilyennel hobbizok: lásd a képet. (A 4x4-es paripát elvitték Prágába.) 45Le, 360Le/liter, 3-4kg/Le, de nem ez a lényeg, hanem az, amit e szakág egyik élvonalbeli versenyzőjével folytatott beszélgetésekből levontam. Nincsenek szélesvásznú reklám matricák, de ha bekormosodik a rezonátor belseje, lecserélik újra, mert az tizedmásodperceket számít. Nem használnak porvédős csapágyat, mert az lassabban gurul(!), és az újabb tizedeket jelent, és így tovább... A magyar rallye-ban egy-két olyan ember van, aki ilyen mentalitással, sportként csinálja amit csinál, de ezeket az embereket el is üldözik. Ma már a rallye jövője nem azon múlik, hogy Pénzes Zsolt, vagy valaki más az RSB főnök. A rallye jövője Magyarországon a fejekben fog eldőlni, de addig amíg "limitálásról", meg "egész országot átfogó rendszerről" beszél valaki, nem lehet sok jóra számítani. De ne legyen igazam... 2012-04-06 10:35:44
Bemelegítésképpen itt egy link a rallye-val kapcsolatban.
Két oldalas, és a második oldal érdekesebb talán mint az első. Ajánlom mindenki figyelmébe a kommenteket is, itt van belőlük egy kis ízelítő: Nem "csak" a vezetők. Csodálkozom is, hogy ilyen őszintén írtak erről a témáról. Ha a NAV megkapargatná a nagyobb csapatokat, sok száz év börtönt kioszthatna és sok száz fiktív vállalkozást göngyölíthetne fel. Elmenni egy közgyűlésre, vagy szakággyűlésre? Tényleg nincs értelme -mindjárt be is bizonyítom, hogy miért. Legyen a tét például a tisztségviselők választása, meg lokális szabálymódosítások. A skodás-ladás-opeles-suzukis társaság - aki viszi a hátán magát a versenyzést - elmegy és egyesületenként egy szavazattal próbálja érdekeit érvényesíteni. Igenám, de megjelennek a nagy és gazdag hordák és kiderül, hogy a közgyűlést megelőző héten összesen százhuszonhárom új egyesületet egyeztek be a cégbíróságon - ugyanennyi szavazattal gazdagodtak. Válassz így szakágvezetőt, válassz így elnököt, versenyhelyszínt, gumiszabályt, stb. Inkább nem megy el - olcsóbban jön ki mindenki. A nagy pénzmosodáknak pedig leáldozott - nincs pénz és kész. Akkor sincs, ha kilencven százalékot adnak vissza zsebbe. Amúgy is jelmezbállá alacsonyodott az "élmezőny" - makulátlan autók, makulátlan ruházatok, bögyös szőkék felvonulása, fizetett cikkek a magazinokban a nagy semmiről. Ugyanezt elmondhatjuk a gyorsasági szakágról is, bátran LINK A saját véleményem: Szinte mindenben egyet tudok érteni Jocival, és Siberával (nevezhetjük Őket a nép hangjának), kivéve két dologban. 1. Utánpótlás kérdés. Sajnos ma, egyéb sportágakban is meghatározó jelentősége van a tehetséges ifjú sportolók anyagi hátterének. Ez alól a rallye sem kivétel, sőt itt fokozottan érvényes. Talán akkor lehetne ezt a szövetségen számon kérni, ha lenne egy egységes, nagyvonalú támogatói háttér a rallye mögött, ami áldozhatna erre. De nincs! 2. Sajnos nem lenne elég, ha a jelenlegi vezető tisztséget betöltő emberek (és sleppjük) el lenne zavarva a rallye környékéről. Addig, amíg szervezeti változások nem jöhetnek létre, addig majdnem teljesen mindegy, hogy személy szerint kik a vezetők. A szervezeti megújulás legnagyobb akadálya ma, hogy nemzetközileg, országonként csak egy szervezetet fogadnak el a sportág képviselőjeként. Erre hivatkozva, és a sporttörvényre, minden megújulási javaslatot lesöpörnek az asztalról. A képviselettel kapcsolatban el lehetne gondolkodni azon, hogy míg egyéb sportágakban, pl. a labdajátékok terén, ahány sportág, annyi szövetség van (kosárlabda-, kézlabda-, labdarúgó-, stb szövetségek), addig az autósportokat csupán egy szövetség képviseli, holott itt is lehetne rallye-, gyorsasági-, drift-, stb. szövetség, és rögtön tisztább lenne a kép. Ha megújulásról beszélünk, akkor ez kell, hogy legyen az egyik irány. Jelzem, hogy az érvénybe lévő rendszer megváltoztatása nem kis falat, mert ez hozzátartozik a világ működtetésével kapcsolatos szerep leosztásokhoz. Maradva a szervezeti struktúránál, a látszat alapján van egy rosszul, de demokratikusan működő MNASZ, a számtalan bizottságával ami a demokrácia terhével a vállán képtelen irányt változtatni, ha kell. (Mi lett volna Kolombusz Kristóffal, ha a hajója demokratikus irányítás alatt lett volna! Soha nem fedezte volna fel Amerikát, még most is az Atlanti óceán közepén keringenének, ahogy most ezt az MNASZ is teszi a saját vizein.) Ugyanakkor vele párhuzamosan működik egy jól prosperáló kis mostoha testvér (RTE) ahol talán nem annyira divat a bizottságosdi. A legegyszerűbb megoldás az lenne ha Mészáros Iván lenne megbízva a rallye, mint sportág (nem szakág!) rendbetételével. Azt pedig, hogy Ő ezt kikkel képzeli el, hogyan és milyen keretek között, azt rá kellene bízni. Szerintem rajta kívül az elmúlt 10-15 évben senki sem bizonyította jobban rátermettségét, és elhivatottságát. Ha a lesüllyedés konkrét okait szeretnénk elemezni, akkor nagyon régről kell indítani. Régről, abból az időkből, amikor még rallye volt a rallye, és pont ezért szerették meg a tömegek, versenyzők és nézők egyaránt.. Tehát: Anno volt a Gr1, meg a Gr2, ahol az 1-es volt a széria, a 2-es a tuning. Aztán jött a FIA, jött az 1/b, meg az A és B meg ki tudja még mi. Jöttek a homológ előírások. Ha jól emlékszem, az akkor éppen cseperedő korában járó rallyecross-ra a homológ cuccok bevezetése akkora csapást mért, hogy az majd bele pusztult. Hajdanán voltak vegyes talajú, hosszú távú, és még korábban titkos útvonalú versenyek is. Nem voltak szervizparkok. Aztán jöttek a körön lebonyolított rallye-k, azonos talajú versenyek, és a komfortos szervizparkok. Röviden, így utólag visszanézve, minden olyan szabály bevezetése egy szög volt a magyar rallye koporsójába, ami a nemzetközi trendhez való közeledést szolgálta. Ez ma is így van, csak a mai szögek duplán számítanak, és mélyebbre hatolnak. Nem mondom, hogy egy az egyben vissza kell hozni a régi szabályokat, de ahol lehet ott igen. Jotti szerint, ha a hist.EB-n a régi stílusú szervizek működhetnek, akkor ugyan az ORB-ben miért nem? Mi az, hogy nem lehet rendezni vegyes talajon versenyt? Lehetne, méghozzá úgy, hogy nincs futómű csere! Lehet tekergetni a gátlókat, meg lehet kereket cserélni, oszt go! Mert a rallye más néven, megbízhatósági túra verseny! Sibera és Joci is emlegetik a feljutási rendszert. Elméletileg jó lenne, de a mai gazdasági helyzet miatti versenyzői létszám ezt szerintem nem teszi lehetővé. Ma a relatíve kevés versenyző négy csoportra oszlik: Sprint, RTE, R2, R1. Csak kérdezem, hogy a jelenlegi helyzetben normális dolog e, a kicsit még kisebb részekre osztani? Szerintem meg kellene próbálni egy olyan országos, nyílt rallye bajnokságot kiírni, ahol a jelenlegi négy osztály versenyzői együtt, egymás ellen versenyezhetnének. A versenytávot valahol a jelenlegi osztályokban alkalmazott távok átlaga körül kellene meghatározni, hogy az a R1-nek költség csökkenést, az alacsonyabb osztályoknak pedig csak a minőség növekedésével arányos költségnövekedést okozna. A menők, és a sprintesek is kapkodhatnák a lábukat, mert mindenki bizonyítani szeretne. A tréningezés, pályabejárás szabályain is lenne mit felülvizsgálni, lazítani, ami a tempót és a biztonságot is kedvezően befolyásolhatná, a verseny előtti ráhangolódásról (nézők, versenyzők és helyi lakosság) nem is beszélve. A lecsúszás okainak vizsgálata során nem mehetünk el szó nélkül amellett, hogy a rallye (de tartok tőle, hogy az autósport más ágai is) túlságosan el üzletisedtek. Jobban hasonlít az egész egy pénzügyi bűvész klubhoz, mint a sporthoz. A klasszikus értelembe vett szponzor ritka mint a fehér holló. Ez sajnos igaz a versenyzőre, szövetségre, rendezőkre. A tisztesség hiánycikk lett, a lenyúlás természetes. Ez az oka annak(többek közt), hogy a sportérték is a nulla felé tendál. A sokat szidott fociból példát hozva, ott egyetlen egy kétballábas, vagy sztár futballista sem merte volna venni magának a bátorságot egy vesztes meccs után, hogy azt mondja, hogy ugyan a meccset elvesztettük, de a csapat nagyon jól játszott, jól éreztük magunkat és jól szórakoztunk. A nézők leharapták volna az így nyilatkozó játékosok fejét. Hányszor hallottunk ilyen tartalmú nyilatkozatokat a rallye versenyzőktől? –tisztelet a kivételnek. Harapdálják is a nézők a fejüket most rendesen. Afelől pedig ne legyen kétsége senkinek, hogy a mostani helyzet egy háború, a jelenlegi vezetés és a helyükre pályázók között. A rendező, e háborúnak az egyik fegyverneme. A csaták már tavaly aktuálisak lettek volna, de akkor még volt mit veszteni. Az idén már nincs sok, ezért a verseny (ek) elmaradása (is). 2012-03-12 10:32:32
Kedves "scheiben"!
Szerintem neked nem sikerült elsőre értelmezned a 957-es hsz-t. Fuss neki mégegyszer. 2012-03-12 10:30:06
"figyelő"-nek jár a pirospont!
Mert figyel. Kiegészítésem: "Jó lenne, ha újra nem 2-3 rendező kénye-kedve határozná meg a magyar bajnokságot, hanem annyi rendező lenne ahány verseny. " De leginkább az lenne a legjobb, hogy csak egy rendező lenne, és úgy hívnák hogy MNASZ. És akkor a bevétel is egy helyre folyna, amivel lehetne a tagság érdekei szerint gazdálkodni. 2011-10-27 18:18:10
És amiről nem esik szó, ott van még a 3000 €-s bünti is, amit, ha nem fizetnek be eltiltásra számíthatnak az MNASZ részéről. (1€=(kb)300 ft) lásd: 623 hsz. 2011-10-21 13:47:52
No meg amikor a nagy, sötét éjszakában, minden előzetes egyeztetés nélkül, egy rajtban összejött a mezőny apraja, nagyja. Több volt a duma, röhögés, mint a tréning! Uána meg egymást szedtük ki az árokból. Régi szép idők... 2011-10-21 09:26:37
Köszönöm kérdésed, már csak azért is, mert ez a
vesszőparipám (az egyik), de Farkasgyepűvel kapcsolatban feltenni, főleg az ORB-ben uralkodó helyzetre utalva, nem szerencsés. Azért, mert ... ha jól emlékszem, csaknem harminc év távlatából, ezen a versenyen Farkasgyepű felírása felvezetéssel történt, ami azt jelenti, hogy egy rendezői autó után ment az egész mezőny, és próbálta felírni a pályát. Ezután talán egy lehetőség volt az itiner ellenőrzésére. Hogy itt miért volt így, arra már nem emlékszem, de egyáltalán nem volt jellemző arra a korszakra. Általában a tréningek abban az időben nem voltak korlátozva. Én és klubtársaim, szokás szerint négy-öt nappal a verseny előtt leköltöztünk a helyszínre, és a gépátvételig folyamatosan tréningeztünk. Tettük, tehettük ezt a versenyautóval. Általában éjszaka jártuk a pályákat a szembejövők jobb észlelhetősége miatt, akkor is, ha a verseny nappal zajlott. Egy pályát, attól függően, hogy ismert volt, vagy új, háromszor-ötször jártunk be, de ha szükségét láttuk akár többször is. A lényeg az, hogy a verseny előtti hét tömény autóversenyzés volt, rengeteg élménnyel, kalanddal. Számomra a felkészülésre szánt napok talán nagyobb élményt jelentettek, mint maga a verseny. A jelenlegi rendről az a véleményem, hogy a felkészüléssel kapcsolatos korlátozások a versenybiztonság, a gyorsaság és az élmények ellen hatnak, és ahogy látjuk, nem betarthatók, és nem ellenőrizhetők megbízhatóan. A M-W-Bp típusú versenyeket tréning szempontjából ne hasonlítsuk, a gyakorlatilag körpályákon zajló, rövidtávú versenyekhez. Én arra lennék kíváncsi, hogy a Dakart hogy tréningezik, vagy hogy készülnek fel rá? 2011-10-20 09:14:11
Első rallye 2-es fellépésem 1982 Volán rallye. Első gyors Farkasgyepü (murva). Emlékezetes számomra, mert itt volt az első TK-m is. Fiatalság, bolondság! Később leaszfaltozták. Ma sorompóval lezárva! -pedig szívesen vágigkocsiznék rajta. Gondolom, nem csak én... 2011-10-20 09:14:11
Első rallye 2-es fellépésem 1982 Volán rallye. Első gyors Farkasgyepü (murva). Emlékezetes számomra, mert itt volt az első TK-m is. Fiatalság, bolondság! Később leaszfaltozták. Ma sorompóval lezárva! -pedig szívesen vágigkocsiznék rajta. Gondolom, nem csak én... 2011-10-12 10:26:09
Hol is kezdjem? Zene füleimnek, mikor ezen az oldalon valaki személyeskedéstől mentes beszélgetést, tényszerű eszmecserét szeretne folytatni. Én is ezt szeretném, ebben egyetértünk, viszont számomra egy kicsit skizofréniás állapotra (enyhébb esetben is amnéziára) utal, ha Te hivatkozol velem szemben személyeskedésre. De lássuk az előzményeket: A 648, 668 és 669 hsz-ekben tárgyszerűen kifejtettem véleményemet a Mecsek-Rallye-val kapcsolatban. Ezekre több, erősen személyeskedő válasz is érkezett. Többek között a tiéd, amit kis változtatásokkal az előző hsz-ben idéztem (lehet, hogy nem ismertél rá?) Az eredeti, a 675sz- ú kommentedben olvasható. Figyelmedbe ajánlom még, a 660. 670. és 673sz-ú hsz-eket. Ezekről persze Te nem tehetsz, de ha a személyeskedés ellen kívánsz harcot indítani, amiben én támogatlak, akkor egyenlő mércével mérj, és az ok-okozat kapcsolatot sem feledd! De a fentiek ellenére, ha úgy gondolod, hogy személyeskedtem veled, és ne adj’ Isten megsértettelek, akkor elöl járva a jó példával, elnézést kérek tőled. A témánkra térve, még mindig a Mecsek-Rallye apropóján: A rallye-t is, ahogy az élet más dolgait is, a szemlélők a saját szempontjaik szerint súlyozzák. Van akinek ez, van akinek az nem tetszik. Sibera és Joci, az én olvasatomban megcsömörlöttek a „semmi sincs mögötte” napszemüvegektől, a redbull-tól, a sztár allűröktől. Meguntak egy lepusztult kuplerájt, és átmentek a szomszéd házba, ahol normálisabban mennek a dolgok. Van tisztelet a sport, a sort ág, az eredmény iránt, és a megélhetést, az üzletet nem keverik össze a sporttal. Tudod hányan gondolkodnak így a motorsportokról? –beleértve a F1 nevű színházat is? Nehezen tudják, tudjuk elfogadni, helyesebben nem fogadjuk el, hogy a nulla eredményeket kommunikációval akarják felturbózni. Én az utóbbi időben különleges figyelmet fordítok az élversenyzők kommunikációjára. Az a tapasztalatom, és véleményem, hogy kedvenceink tisztára hülyére veszik a közönséget. Olyan sajtóközleményeket adnak ki, ami mintha csak hülyéknek szólna. Ebben élen jár Spici és Turán. Kapcsolódva hozzád: Hogy mondhat olyat egy élversenyző, és ennek nyomán, hogy mondhatsz Te is olyat, hogy egy versenyen, ami 14 gyorsból áll, jó eredmény az, hogy 4 gyorson megyünk ahogy a csövön kifér, aztán az 5-en berongyolunk a fák közé? Sokadszor mondom, a versenynek a célban van vége! Ami a cél előtt történik, az nem kerül bele az évkönyvekbe! Aki ezt másként gondolja, annak fogalma sincs a sport lényegéről. Atlétikában 3000m-en elindulhat egy 100-as sprinter, aki az első egy-két száz méteren alázza a mezőnyt, de a célban, a végén más nyakába fogják akasztani az érmet. Ha ez a sprinter a verseny után azt nyilatkozza, hogy „pedig az elején milyen nagyon jó voltam”, akkor sokak szemében sajnálatot fog kiváltani, és nevetségessé válik. Normális világban! –teszem hozzá. Bútor Robi interjúval kapcsolatban: Robi bent van nálam az első háromban (Asi, Janika, Robi). Ők azok, akik a versenypályán nem „üzletemberek”, hanem sportolók, autóversenyzők. Így is nyilatkoznak. Ők nem a kommunikációjukkal érik el a sikert, hanem a pályán tudnak gyorsan meni, és ezt a verseny céljáig akarják tenni. Az eredményességüket a célban mérik csak le, és tudják, hogy aki nem éri el a célt, az csak az utolsók között lehet (kommunikációval) király. A kommunikációval kapcsolatban jó példaként Janikát hozom fel, aki mindig kimérten, tárgyszerűen és őszintén nyilatkozik. Lásd ezt Ez a stílus Robira is igaz, még ha most, egy kis hiba is csúszott ebbe. Amit Robi mondott az interjú végén, az méltatlan hozzá, és szerintem nagyon kilóg a róla, sokak által alkotott képből. Ő is nagyon jól tudja, és erről korábbi nyilatkozatai meg is győztek, hogy a rallye-t nem szépségre játszák, és nem pontozással dől el ki a jobb. Az óra -a könyörtelen és pártatlan idő mérője- dönt! Az eredmény szempontjából teljesen mindegy, hogy ki, hol, és hányszor húzza meg a kéziféket! És szerintem Sibera és Joci véleménye e pontnál válik könyörtelenné, és cáfolhatatlanná. Aki pedig még mindig kételkedik abban, hogy a kanyarok levágását sportszerű körülmények között a gumi bóják is meg tudják akadályozni, annak ajánlom figyelmébe Sibera 730-as hsz-ában belinkelt videót, annak is a 2,02-nél látható részét. Csak bízni tudok abban, hogy számodra is tényszerű, és személyeskedéstől mentes voltam. Üdv. 2011-10-12 10:26:09
Hol is kezdjem? Zene füleimnek, mikor ezen az oldalon valaki személyeskedéstől mentes beszélgetést, tényszerű eszmecserét szeretne folytatni. Én is ezt szeretném, ebben egyetértünk, viszont számomra egy kicsit skizofréniás állapotra (enyhébb esetben is amnéziára) utal, ha Te hivatkozol velem szemben személyeskedésre. De lássuk az előzményeket: A 648, 668 és 669 hsz-ekben tárgyszerűen kifejtettem véleményemet a Mecsek-Rallye-val kapcsolatban. Ezekre több, erősen személyeskedő válasz is érkezett. Többek között a tiéd, amit kis változtatásokkal az előző hsz-ben idéztem (lehet, hogy nem ismertél rá?) Az eredeti, a 675sz- ú kommentedben olvasható. Figyelmedbe ajánlom még, a 660. 670. és 673sz-ú hsz-eket. Ezekről persze Te nem tehetsz, de ha a személyeskedés ellen kívánsz harcot indítani, amiben én támogatlak, akkor egyenlő mércével mérj, és az ok-okozat kapcsolatot sem feledd! De a fentiek ellenére, ha úgy gondolod, hogy személyeskedtem veled, és ne adj’ Isten megsértettelek, akkor elöl járva a jó példával, elnézést kérek tőled. A témánkra térve, még mindig a Mecsek-Rallye apropóján: A rallye-t is, ahogy az élet más dolgait is, a szemlélők a saját szempontjaik szerint súlyozzák. Van akinek ez, van akinek az nem tetszik. Sibera és Joci, az én olvasatomban megcsömörlöttek a „semmi sincs mögötte” napszemüvegektől, a redbull-tól, a sztár allűröktől. Meguntak egy lepusztult kuplerájt, és átmentek a szomszéd házba, ahol normálisabban mennek a dolgok. Van tisztelet a sport, a sort ág, az eredmény iránt, és a megélhetést, az üzletet nem keverik össze a sporttal. Tudod hányan gondolkodnak így a motorsportokról? –beleértve a F1 nevű színházat is? Nehezen tudják, tudjuk elfogadni, helyesebben nem fogadjuk el, hogy a nulla eredményeket kommunikációval akarják felturbózni. Én az utóbbi időben különleges figyelmet fordítok az élversenyzők kommunikációjára. Az a tapasztalatom, és véleményem, hogy kedvenceink tisztára hülyére veszik a közönséget. Olyan sajtóközleményeket adnak ki, ami mintha csak hülyéknek szólna. Ebben élen jár Spici és Turán. Kapcsolódva hozzád: Hogy mondhat olyat egy élversenyző, és ennek nyomán, hogy mondhatsz Te is olyat, hogy egy versenyen, ami 14 gyorsból áll, jó eredmény az, hogy 4 gyorson megyünk ahogy a csövön kifér, aztán az 5-en berongyolunk a fák közé? Sokadszor mondom, a versenynek a célban van vége! Ami a cél előtt történik, az nem kerül bele az évkönyvekbe! Aki ezt másként gondolja, annak fogalma sincs a sport lényegéről. Atlétikában 3000m-en elindulhat egy 100-as sprinter, aki az első egy-két száz méteren alázza a mezőnyt, de a célban, a végén más nyakába fogják akasztani az érmet. Ha ez a sprinter a verseny után azt nyilatkozza, hogy „pedig az elején milyen nagyon jó voltam”, akkor sokak szemében sajnálatot fog kiváltani, és nevetségessé válik. Normális világban! –teszem hozzá. Bútor Robi interjúval kapcsolatban: Robi bent van nálam az első háromban (Asi, Janika, Robi). Ők azok, akik a versenypályán nem „üzletemberek”, hanem sportolók, autóversenyzők. Így is nyilatkoznak. Ők nem a kommunikációjukkal érik el a sikert, hanem a pályán tudnak gyorsan meni, és ezt a verseny céljáig akarják tenni. Az eredményességüket a célban mérik csak le, és tudják, hogy aki nem éri el a célt, az csak az utolsók között lehet (kommunikációval) király. A kommunikációval kapcsolatban jó példaként Janikát hozom fel, aki mindig kimérten, tárgyszerűen és őszintén nyilatkozik. Lásd ezt Ez a stílus Robira is igaz, még ha most, egy kis hiba is csúszott ebbe. Amit Robi mondott az interjú végén, az méltatlan hozzá, és szerintem nagyon kilóg a róla, sokak által alkotott képből. Ő is nagyon jól tudja, és erről korábbi nyilatkozatai meg is győztek, hogy a rallye-t nem szépségre játszák, és nem pontozással dől el ki a jobb. Az óra -a könyörtelen és pártatlan idő mérője- dönt! Az eredmény szempontjából teljesen mindegy, hogy ki, hol, és hányszor húzza meg a kéziféket! És szerintem Sibera és Joci véleménye e pontnál válik könyörtelenné, és cáfolhatatlanná. Aki pedig még mindig kételkedik abban, hogy a kanyarok levágását sportszerű körülmények között a gumi bóják is meg tudják akadályozni, annak ajánlom figyelmébe Sibera 730-as hsz-ában belinkelt videót, annak is a 2,02-nél látható részét. Csak bízni tudok abban, hogy számodra is tényszerű, és személyeskedéstől mentes voltam. Üdv. 2011-10-12 10:26:09
Hol is kezdjem? Zene füleimnek, mikor ezen az oldalon valaki személyeskedéstől mentes beszélgetést, tényszerű eszmecserét szeretne folytatni. Én is ezt szeretném, ebben egyetértünk, viszont számomra egy kicsit skizofréniás állapotra (enyhébb esetben is amnéziára) utal, ha Te hivatkozol velem szemben személyeskedésre. De lássuk az előzményeket: A 648, 668 és 669 hsz-ekben tárgyszerűen kifejtettem véleményemet a Mecsek-Rallye-val kapcsolatban. Ezekre több, erősen személyeskedő válasz is érkezett. Többek között a tiéd, amit kis változtatásokkal az előző hsz-ben idéztem (lehet, hogy nem ismertél rá?) Az eredeti, a 675sz- ú kommentedben olvasható. Figyelmedbe ajánlom még, a 660. 670. és 673sz-ú hsz-eket. Ezekről persze Te nem tehetsz, de ha a személyeskedés ellen kívánsz harcot indítani, amiben én támogatlak, akkor egyenlő mércével mérj, és az ok-okozat kapcsolatot sem feledd! De a fentiek ellenére, ha úgy gondolod, hogy személyeskedtem veled, és ne adj’ Isten megsértettelek, akkor elöl járva a jó példával, elnézést kérek tőled. A témánkra térve, még mindig a Mecsek-Rallye apropóján: A rallye-t is, ahogy az élet más dolgait is, a szemlélők a saját szempontjaik szerint súlyozzák. Van akinek ez, van akinek az nem tetszik. Sibera és Joci, az én olvasatomban megcsömörlöttek a „semmi sincs mögötte” napszemüvegektől, a redbull-tól, a sztár allűröktől. Meguntak egy lepusztult kuplerájt, és átmentek a szomszéd házba, ahol normálisabban mennek a dolgok. Van tisztelet a sport, a sort ág, az eredmény iránt, és a megélhetést, az üzletet nem keverik össze a sporttal. Tudod hányan gondolkodnak így a motorsportokról? –beleértve a F1 nevű színházat is? Nehezen tudják, tudjuk elfogadni, helyesebben nem fogadjuk el, hogy a nulla eredményeket kommunikációval akarják felturbózni. Én az utóbbi időben különleges figyelmet fordítok az élversenyzők kommunikációjára. Az a tapasztalatom, és véleményem, hogy kedvenceink tisztára hülyére veszik a közönséget. Olyan sajtóközleményeket adnak ki, ami mintha csak hülyéknek szólna. Ebben élen jár Spici és Turán. Kapcsolódva hozzád: Hogy mondhat olyat egy élversenyző, és ennek nyomán, hogy mondhatsz Te is olyat, hogy egy versenyen, ami 14 gyorsból áll, jó eredmény az, hogy 4 gyorson megyünk ahogy a csövön kifér, aztán az 5-en berongyolunk a fák közé? Sokadszor mondom, a versenynek a célban van vége! Ami a cél előtt történik, az nem kerül bele az évkönyvekbe! Aki ezt másként gondolja, annak fogalma sincs a sport lényegéről. Atlétikában 3000m-en elindulhat egy 100-as sprinter, aki az első egy-két száz méteren alázza a mezőnyt, de a célban, a végén más nyakába fogják akasztani az érmet. Ha ez a sprinter a verseny után azt nyilatkozza, hogy „pedig az elején milyen nagyon jó voltam”, akkor sokak szemében sajnálatot fog kiváltani, és nevetségessé válik. Normális világban! –teszem hozzá. Bútor Robi interjúval kapcsolatban: Robi bent van nálam az első háromban (Asi, Janika, Robi). Ők azok, akik a versenypályán nem „üzletemberek”, hanem sportolók, autóversenyzők. Így is nyilatkoznak. Ők nem a kommunikációjukkal érik el a sikert, hanem a pályán tudnak gyorsan meni, és ezt a verseny céljáig akarják tenni. Az eredményességüket a célban mérik csak le, és tudják, hogy aki nem éri el a célt, az csak az utolsók között lehet (kommunikációval) király. A kommunikációval kapcsolatban jó példaként Janikát hozom fel, aki mindig kimérten, tárgyszerűen és őszintén nyilatkozik. Lásd ezt Ez a stílus Robira is igaz, még ha most, egy kis hiba is csúszott ebbe. Amit Robi mondott az interjú végén, az méltatlan hozzá, és szerintem nagyon kilóg a róla, sokak által alkotott képből. Ő is nagyon jól tudja, és erről korábbi nyilatkozatai meg is győztek, hogy a rallye-t nem szépségre játszák, és nem pontozással dől el ki a jobb. Az óra -a könyörtelen és pártatlan idő mérője- dönt! Az eredmény szempontjából teljesen mindegy, hogy ki, hol, és hányszor húzza meg a kéziféket! És szerintem Sibera és Joci véleménye e pontnál válik könyörtelenné, és cáfolhatatlanná. Aki pedig még mindig kételkedik abban, hogy a kanyarok levágását sportszerű körülmények között a gumi bóják is meg tudják akadályozni, annak ajánlom figyelmébe Sibera 730-as hsz-ában belinkelt videót, annak is a 2,02-nél látható részét. Csak bízni tudok abban, hogy számodra is tényszerű, és személyeskedéstől mentes voltam. Üdv. 2011-10-11 18:01:04
![]()
Realista!
Siberával és Jocival kapcsolatban fogadd el egy klasszikus jó tanácsát, ami ugyan nem nagy érték, mert sok van belőle, de talán tanulságos számodra: "Kár a szót pazarolni rá(juk), a figura(ák) Nagy tudású elméleti autóversenyző(k), Loeböt is legyőzné(k), ha rajta (tuk) múlna, és a lehetőségek adottak lennének. Valószínűleg életében (tükben) nem ült(ek) még versenyautóban." Az ilyen, és ehhez hasonló, gyakran hangoztatott okosságaid helyett elgondolkozhatnál, inkább Sibera 725-sz-ú kommentjén, mert gondolkodás nélkül nem fogod tudni megcáfolni. De tudod mit? Ne is gondolkozz, mert reménytelen számodra (és vélemény udvartartásod számára) a cáfolat lehetősége. Miért? Azért mert Ők értenek hozzá, szeretik, és tényekkel érvelnek! Te (Ti) meg csak beszélsz(tek) a semmibe! A legnagyobb bajotok Siberával, és Jocival, hogy markáns, határozott és nem cáfolható véleményük van, ami mellett kiállnak, és hangoztatják (jól teszik!). A csehekkel kapcsolatban: Ha leporolnád megrövidült memóriádat, emlékezhetnél rá, hogy a rallye-ban, és más technikai sportokban is messze az élen járnak, jártak Közép- Európában, amióta világ a világ, emiatt e tárgykörben például is szolgálhatnak. Ez lehet, hogy téged zavar, de ettől ez még tény marad. ![]() Mielőtt ismét "elméleti" autóversenyzőnek minősítenél, tekints a mellékelt képre. Nem a legyek hordták össze. 2011-09-16 10:08:52
Igazad van, ha gumi van a belső íven, annak nem mennek neki. Azon átmennek, félrelökik stb. Abban is igazad van, hogy ha ez nem így lenne, akkor a gumi is ellátná a feladatát. Ha így lenne, akkor nem csak a gumi, hanem a bója, vagy a szalag is tökéletesen megfelelne. Sőt, tovább megyek, elég lenne, ha a rendező a kanyar elé kitenne egy felkiáltójelet egy táblán, és versenyzői eligazításon azt KÉRNÉ!!! a versenyzőktől, hogy a jelzett kanyarokban ne használják a padkát az út védelmében, a versenyzők pedig méltányolnák ezt a kérést. De mivel ez így egyre kevésbé működött, egyre inkább masszívabb akadályokat kellett használni a cél érdekében. Jelenleg a rönköknél tartunk, de lesz ebből még autópálya elválasztó beton elem is. Egyébként szerintem ez biztonságosabb is lenne mint a rönk, csak ugyebár a felhasználási terület az az erdőben van, és az erdőben rönkök teremnek, nem beton elemek. 2011-09-16 09:56:53
Ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy kinek van nehezebb dolga (ki a jobb?)? -annak aki jó időt megy, vagy annak aki rosszabbat, egyértelmű a válasz, hogy a gyorsabb az ügyesebb. Frici olyan tempót ment az első 4,5 gyorson, ami a mellékelt ábra szerint meghaladta a képességeit. Ha úgy tetszik gyorsabb volt mint az őrangyala. Szinte minden sportágra jellemző, hogy az erőt, koncentráció képességet, technikát, sőt talán a szerencsét is ide lehet sorolni, vagyis a "municiót" úgy kell beosztani, hogy az a verseny végéig kitartson. Van akinek ez általában sikerül, jelen esetben pld. Asinak, és vannak akiknek nem. Fricinek ez most nem sikerült. Vagy a muníciót becsülte túl, vagy a versenytávot alá. Nehezen cáfolható tétel, hogy a versenynek a célban van vége, és a részeredmények alapján ebben a sportágban nem osztanak díjakat. Ennyi! Azon meg még morfondírozzál egy kicsit, hogy igaz e az az állításom, hogy egy gyári autó többekközött azért is jobb, mert azt ott is ell lehet tólni teli gázon, ahol a nem gyáriakat meg kell fékezni. És ez nem ember, hanem technikai színvonal függő! 2011-09-16 09:56:53
Ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy kinek van nehezebb dolga (ki a jobb?)? -annak aki jó időt megy, vagy annak aki rosszabbat, egyértelmű a válasz, hogy a gyorsabb az ügyesebb. Frici olyan tempót ment az első 4,5 gyorson, ami a mellékelt ábra szerint meghaladta a képességeit. Ha úgy tetszik gyorsabb volt mint az őrangyala. Szinte minden sportágra jellemző, hogy az erőt, koncentráció képességet, technikát, sőt talán a szerencsét is ide lehet sorolni, vagyis a "municiót" úgy kell beosztani, hogy az a verseny végéig kitartson. Van akinek ez általában sikerül, jelen esetben pld. Asinak, és vannak akiknek nem. Fricinek ez most nem sikerült. Vagy a muníciót becsülte túl, vagy a versenytávot alá. Nehezen cáfolható tétel, hogy a versenynek a célban van vége, és a részeredmények alapján ebben a sportágban nem osztanak díjakat. Ennyi! Azon meg még morfondírozzál egy kicsit, hogy igaz e az az állításom, hogy egy gyári autó többekközött azért is jobb, mert azt ott is ell lehet tólni teli gázon, ahol a nem gyáriakat meg kell fékezni. És ez nem ember, hanem technikai színvonal függő! 2011-09-15 08:43:05
Aludtunk már néhányat a Mecsek Rallye óta, olvashattunk sok véleményt, kommentet itt is, ott is ezzel kapcsolatban. Ahogy múlik az idő, úgy lesznek egyre árnyaltabbak, józanabbak a megszólalások. Eddig azoké volt a terep, akik számítanak. Én a "nemszámítók" sorát szeretném megnyitni. Sibera és Joci: Igazatok van! – de mielőtt kitelepülnétek: "...áldjon, vagy verjen sors keze...". Rendezés: Úgy gondolom, hogy nagyon nagy köszönettel tartozunk a verseny rendezőjének azért, mert erőt meghaladó módon idehozta nekünk az IRC-t. Hogy voltak hibák? Valószínűleg a tizedik alkalommal is lesznek. Ekkora méretű rendezvényt egyszerűen lehetetlen hiba nélkül, mindenki megelégedésére megrendezni. Akár tetszik egyeseknek, akár nem, az az álláspont, hogy inkább a versenyzőknek tetsszen, mint a nézőknek, helyénvaló. Ha nem így lenne akkor a versenyzők csak bohócok lehetnének ebben a cirkuszban, lásd: F1 (Ha tetszik a versenyzőknek, a nézőknek is tetszeni fog!) Számomra érthetetlen, hogy vannak emberek, akik nézőként elvárják a rendezőtől, hogy "terelgessék" őket, mint a birkákat, és megsértődnek a rendező azon kijelentésén, hogy fel kellene nőni, európai módon kellene a nézőknek viselkedni. Ha az "európai" jelzővel nem is értek teljesen egyet, a lényeggel igen. Ez lenne a megoldás, még akkor is, ha ez sok összetevős. A versenyzők, nézők, rendező közös érdeke (lenne), hogy a gyorson a biztonságiak látótávolságban helyezkedjenek el. Ez szolgálná leginkább a biztonságot. Ezt nyilván minden rendező tudja, de az anyagi lehetőségeik behatárolják a segítők számát. Az más kérdés, hogy a biztonságon kell-e spórolni? Nagyon furcsán gondolkodnak azok, akik azt mondják, hogy a büfé működése, árai szolgáltatásai nem tartoznak a rendezvény megítéléséhez. Nagyon is hozzátartoznak, a rendezőnek igenis meg kellene határoznia itt is a keret feltételeket, leginkább a jó híre érdekében. Mint tudjuk a piac nem szabályoz, főleg, ha az egyrésztvevős. Azokra az emberekre meg kikerekedett szemekkel nézek, akiknek Kőváry produkciója tetszett, vagy mentegetik. Szerintem nem csak magát, de a rendezőt is lejáratta, mert az nem vette ki a kezéből a mikrofont a második percben. Ha valaki azt hiszi, hogy a közönség többsége azon az értelmi színvonalon van, amit Barna képviselt, az remélem, hogy téved! Ez a stílus egyszerűen kultúrálatlan, közönséges, alpári és bunkó. Aki ezt védi, az maga is az, és mielőtt közösségi funkciót vállal, iratkozzon be valamilyen iskolába, mert van mit pótolnia. Rönkök, gumizás: Az biztos, hogy a rönkök félelmetesek. Az is, hogy a gumit félre lehet lökni, és félre is lökik. (No meg a kedvencünk elől el is lehet húzkodni, majd utána visszatenni, akár egy kicsit beljebb is, az ellenfeleknek.) Az is igaz, hogy fel lehet (kell!) írni, ha másért nem, hát azért, hogy ne menjünk neki. Aki azon a véleményen van, hogy a rallye rögtönzés, annak bele kell férnie a rönköknek, gumiknak még akkor is, ha nincsenek a helyükön. Akik szerint a mai rallye már nem elsősorban a rögtönzésről szól, annak sem nagyon lehet ellenvéleménye, mert a pilótával a span közli az akadályt. Aki hibázik, az vesztett, ugyan úgy mint aki a szakadékba esik, vagy fának ütközik (Jobbulást a hondás párosnak!) Szép lenne, ha a célnak akár egy szalag is megfelelhetne, de a versenyzők (rossz)emberből vannak, akik nem riadnak vissza egy kis jogtalan előnyszerzéstől a szalag leszakítása árán. A rönkön nehezebb átmenni, mint a szalagon. Az a véleményem, hogy a rönköket, vizes hordókat, teherautó gumikat a versenyzőtársadalom magának köszönheti. Régen ez műanyag bójákkal kezdődött! Asi: Nagy gratulát érdemel! A csalózóknak ezt az eredményt már tényleg el kellene ismerniük. Ilyen kiélezett bajnokságban nyerni az nem a véletlen műve volt. Ő volt az aki a legösszeszedettebb volt, fejben Ő volt ott leginkább, a technikát Ő gereblyézte össze a legjobban. Ő tudott lépést tartani az elittel. Akinek ez nem elég, az csinálja utána. Mindezt egy Mitsuval. Bútor Robi: Dicséretes a nyolcadik hely. Én előrébbre vártam, de nála még nem állt össze a nyerő csapat. Janika: Sajnálom! De az élet könyörtelen. A jó eredményhez ezen a szinten mindennek klappolnia kell. Neki ez most nem adatott meg. Szorítok, hogy jövőre sikerüljön neki. Frici: Hogy a vb-s km-ektől, pályaismerettől, vagy a gyári (gyár közeli) autótól volt e annyira gyors, amennyire? Nehéz lenne eldönteni, nyilván mindhárom körülmény közre játszott. Az a vélemény elég egyértelműen lejött a verseny után, hogy a gyári autók technikailag kiemelkednek a mezőnyből. Tartok tőle, hogy Frici azért tudott a magyar mezőny fölé nőni, mert az autója top autó (volt). Lehet, hogy az első négy gyorson jó időket ment, de ez a teljesítmény egy libakergető sprinten sem lett volna elég a jó eredményhez, mert sokszor ott öt szakaszt kell teljesíteni.Ez neki most nem jött össze, ismét nagyot hibázott. Ennyit tud, reálisan ennyi várható tőle. Az első magyar IRC után azt várom, hogy a következő még jobban sikerül rendezőnek, nézőknek és főleg az élmezőnyünknek. |
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |