HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
dictus magister
Anonymus
2017-11-27 21:58:56
utolsó bejelentkezése
dictus magister

262 hozzászólás
1 kedvence van és 1 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
681093194
Napi oldal:
114789
Jelenleg:
1593
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
dictus magister hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 260 hozzászólás • 13 oldal
2013-03-20 09:20:14
Nándi!
Szerintem mindenki érti, hogy Réthey Úr és más neves
gyártók, jó csöveket csinálnak, mindenféle szempontból.
Csak neked is meg kellene érteni, hogy lehetnek olyanok,
akik nem feltétlenül a legjobbal akarnak versenyezni.
Mondjak egy példát? –mondok!
Volt egy páros, Asi-Nándi. Ők sem akartak a legjobbal
menni, leragadtak egy A-s Mitsunál, pedig a legtöbb WRC
jobb volt ennél az autónál (kivéve talán Szombathelyt).
Miért ragadtatok le? Sok oka lehet, ne firtassuk, de Te sem
ítéld el azokat, akik esetleg a saját készítésű csővel
szeretnének menni, még akkor is, ha az X kg-mal nehezebb
egy Réthey csőnél, és a sajátjuk nem bír el három vonatot,
csak kettőt. Az X kg pluszra meg azt mondják, hogy majd
lefogyunk, vagy később fékezünk.
Te mit szóltál volna ahhoz, hogy az MNASZ hozott volna
a Te idődben egy törvényt, hogy mindenkinek WRC-vel
kell mennie, mert az a legjobb és a legbiztonságosabb?

Az ominózus ATB közlésben, ami a bukócsövekről szól,
van egy olyan kitétel, hogy a szemre nem megfelelő
hegesztési varratok nem fogadhatók el. Ezt Gyurma,
és más is szóvá tette. Első hallásra jogosan, mert ugyan
hogy lehet egzakt módon leírni, hogy mi az ami szemre megfelelő?
Azért csak első hallásra, mert pld. én használok egy
fogaskerék tervező programot, aminek a megalkotóját is
ismerem (Küllős József, aki az egyik legjobb szakértője
Mo-on a fogaskerekeknek). Ő mondta nekem egyszer, hogy
az a fogprofil, ami szemre jól néz ki, az általában a
gyakorlatba n is meg fog felelni. Neki elhittem, és igaz is!
A hegesztési varratokra is! A kérdés csupán csak az, hogy
ki nézi azt a fogprofilt, illetve a hegesztési varratot, és
milyen szándékkal.

Réthey Úr említette a felelősség kérdését. Igen, ez a kettes
(vagy akár az egyes) számú ok, cső ügyben. A mai világban
mindenki maximálisan szereti, szeretné levetkőzni a
felelősséget. Mert ugye felelősség nélkül sok pénzt keresni
az sokkal jobb, mint felelősséggel, esetleg kevesebbet.
Tiszta sor! Ha baj van, az ATB részéről jön a
pilátusi mondás: Mosom kezeim...a Réthey műhely csinálta
a csövet.
Csakhogy, ezután a felelősség levetkőzési manőver után
kinek lesz akkora kinyilvánított és hiteles szakértelme az
ATB-ben, hogy felelősen, szemrevételezéssel eldönti egy
hegesztésről, hogy az jó, vagy nem jó?
100 ezrekről beszélünk (Forintban).
Vagy megbíznak ezzel is egy szerződött csőgyártó céget?

Réthey Úr írja a monopol helyzetről:
"Nem kellene pánikot kelteni ezzel, mert egyik akkreditáció
sem eredményez monopolhelyzetet. Továbbra is gyárthat
bárki bukóketrecet, de az akkreditáltak és a velük
dolgoztatók adminisztrációja lényegesen egyszerűbb lesz.
Senki sem fog a gépátvételen szembesülni azzal, hogy
bizony roboghat vissza a csöves szakemberhez néhány
csövet, vagy komplett ketrecet cserélni a szépen
lefényezett, összerakott autójában, mert az
akkreditáltak garantáltan szabályos, certifikáttal,
azonosítóval ellátott bukóketrecet fognak átadni."
A gondolat logikus folytatása részemről, hogy akik pedig
nem az akreditáltakkal csináltatják a csövet, azok
számíthatnak arra, hogy roboghatnak vissza a csöves
szakemberhez néhány csövet, vagy komplett ketrecet
cserélni a szépen lefényezett, összerakott
autójuban. Ez papíron lehet, hogy nem monopol helyzet, de
a gyakorlatban az lesz!

De mindegy is, nem az én gondom hála Istennek.


2013-03-19 12:05:53
Olvasom a főoldalról elérhető
"6/2013.sz. ATB közlemény - Bukócsövek"
című elrettentő iratot, és nem tudom megállni szó nélkül...
Olvastam a lentebb zajló nagyemberek vitáját a csövekről és
egyebekről is, arról is megvan a magam véleménye.

ATB közlemény, bukócső: Nekem pályafutásom során
négy versenyautóm (70-200+LE, 4x4 turbóig) volt
(anno R1-ben is), és egyikben sem volt
szabályos, azaz hidegen húzott, varrat nélküli (egyébként
gáz cső) acélcső.
Mindegyik autómban saját kivitelezésű,
"varratos csőből"(egyébként fűtés cső)
készült ketrec volt, az elsőben még a régi divat szerinti
csavaros kötésű, kiszerelhető kivitel, de formailag
megfeleltek az előírásoknak.
A konstrukciók a legegyszerűbbek voltak, főkapu a
letámasztásokkal, és egy hátsó átlóval. A hátsó
letámasztások sem voltak egyenes csőből, a hátsó tér jobb
megközelíthetősége okából.
A ketrec első része is a minimál követelményeket elégítette
ki. Az első, és az utolsó autómat is sikerült rendesen tetőre
tennem, mindkét esetben gyakorlatilag totálkár lett az
eredmény, három dolog nem sérült: a vezető, a navigátor
és a bukócső!
(Pedig nem akkreditált statikus tervezte, nem MNASZ-szel
szerződött vállalkozó készítette, és műbizonylatok sem
voltak.)
De az igazsághoz tartozik az is, hogy láttam én is olyan
csöveket, hegesztéseket, hogy égnek állt a hajam, és nem
ültem volna bele abba az autóba versenyzőként.
Szerintem az ATB jelenlegi igényei a csövekkel kapcsolatban
az a „ló túlsó oldala”, nagyjából a régi időkből már idézett
Zsiguli önindító lemez, fényszóró karika és díszléc mizériára
emlékeztet. Ezek az előírások (szerintem) kimondottan a
szektor monopolizálására irányulnak, akárcsak a sprint
MNASZ alá gyűrése. A csőgyártók ideje fog következni az
elképzelések szerint, csakhogy ez nem így lesz, mert lassan
elfogynak azok az őrültek, akik csövet akarnak csinálni,
vagy csináltatni a színes autóikba. Más szavakkal, az MNASZ ismét tanúbizonyságot tett arról, hogy mennyire
együtt él a valósággal, mennyire el tudja találni a
szigorítások aktualitását.
Egyébként a hőskorban sem volt ez másként, a bukócső
mindig is az pontja volt az autónak, amivel jól meg lehetett
szívatni a balga versenyzőt. (Képzelje el aki tudja,
hogy mekkora meló és költség egy csövet kicserélni!)
A folyamatosság zálogát ne keresse senki, mert az nyílt
titok: S zamos Miklós.
Az Ő heppje volt régen is a bukócső, és a versenyzők
csesztetése minden hülyeséggel, nyilván azért, mert még
nem csavart be önállóan három csavart, és még nem
hegesztett össze két formátlan vasdarabot sem.
A konstruktív jóindulatáról meg beszélni sem érdemes.


2012-11-29 08:33:59
Kedves Zsolt!
Talán régi kapcsolatunkra való tekintettel elnézed nekem,
hogy most (kivételesen) nem értek veled egyet.
Csupán csak a Te hsz-od miatt olvastam el az új RSB
vezető elképzeléseiről szóló cikket. Összességében nagyon
reménytkeltőek az itt leírt tervek (a kortesbeszéd mindig
szép), kivéve azt a szakaszt, amiről Te is véleményt
mondtál:

"Szándékunkban áll a regisztrált rallyeversenyek számának
limitálása, egy átfogó az egész országra kiterjedő rendszer
felépítése.  Szeretnénk ezen versenyek regisztrációját az év
első negyedében elvégezni, és azon csak indokolt esetben
változtatni az év során."

Ha ez az idézet arról szól, hogy a sprinteket, amatőr
rallye-kat továbbra is tűzzel vassal írtani kell, akkor ezzel
nem értek egyet. Azért nem, mert ezzel az elképzeléssel
azok az emberek, fiatalok lesznek elüldözve a rallye
környkéről, akik szűkös anyagi lehetőségeik ellenére
szeretnék űzni ezt a sportot, vagyis (ha e sportág esetében
lehet ilyet mondani) a "tömegsport" része lesz megölve,
ami a tehetségek feltűnését is gátolni fogja.
Nem arról van szó, hogy a biztonságos versenyzést, a
biztonsági előírásokat hanyagolni kell,de azokat
mindenképpen a realitás talaján kellene kezelni. Például elő
lehet írni a homológ és a lejárt homológ cuccokat is, de
tűzálló ruha (lejárt, vagy érvényes homológ) esetén azt
is lehet kérni, hogy a ruházat legyen "lángálló" (amibe
sokminden beleérthető), ahogy azt a szakmában méltán
elismert Legeza Miklós, a 2000-es évek elején, Nyirádon,
az általa rendezett (szerintem) sikeres amatőr rallye-cross
versenyeken tette.

A fenti idézet azon része, amely (nyilván) az amatőr
versenyek számának korlátozására utal, az olvasatomban
egyértelműen negatív.

Az "egész országra kiterjedő rendszer felépítése" pedig
monopolizációs törekvést jelent számomra.
A szűkszavú közlés miatt nem állítom, hogy értelmezésem
megfelelő, de szerintem mindenképpen bővebb kifejtést
érdemelne a téma.

Más, de azért a rallye-hoz kapcsolódva:
Én manapság már ilyennel hobbizok: lásd a képet.
(A 4x4-es paripát elvitték Prágába.)

45Le, 360Le/liter, 3-4kg/Le, de nem ez a lényeg,
hanem az, amit e szakág egyik élvonalbeli versenyzőjével
folytatott beszélgetésekből levontam. Nincsenek
szélesvásznú reklám matricák, de ha bekormosodik a
rezonátor belseje, lecserélik újra, mert az
tizedmásodperceket számít. Nem használnak porvédős
csapágyat, mert az lassabban gurul(!), és az újabb tizedeket
jelent, és így tovább...
A magyar rallye-ban egy-két olyan ember van, aki ilyen
mentalitással, sportként csinálja amit csinál, de ezeket az
embereket el is üldözik.
Ma már a rallye jövője nem azon múlik, hogy Pénzes Zsolt,
vagy valaki más az RSB főnök. A rallye jövője
Magyarországon a fejekben fog eldőlni, de addig
amíg "limitálásról", meg "egész országot átfogó
rendszerről" beszél valaki, nem lehet sok jóra számítani.

De ne legyen igazam...

2012-11-29 08:33:59
Kedves Zsolt!
Talán régi kapcsolatunkra való tekintettel elnézed nekem,
hogy most (kivételesen) nem értek veled egyet.
Csupán csak a Te hsz-od miatt olvastam el az új RSB
vezető elképzeléseiről szóló cikket. Összességében nagyon
reménytkeltőek az itt leírt tervek (a kortesbeszéd mindig
szép), kivéve azt a szakaszt, amiről Te is véleményt
mondtál:

"Szándékunkban áll a regisztrált rallyeversenyek számának
limitálása, egy átfogó az egész országra kiterjedő rendszer
felépítése.  Szeretnénk ezen versenyek regisztrációját az év
első negyedében elvégezni, és azon csak indokolt esetben
változtatni az év során."

Ha ez az idézet arról szól, hogy a sprinteket, amatőr
rallye-kat továbbra is tűzzel vassal írtani kell, akkor ezzel
nem értek egyet. Azért nem, mert ezzel az elképzeléssel
azok az emberek, fiatalok lesznek elüldözve a rallye
környkéről, akik szűkös anyagi lehetőségeik ellenére
szeretnék űzni ezt a sportot, vagyis (ha e sportág esetében
lehet ilyet mondani) a "tömegsport" része lesz megölve,
ami a tehetségek feltűnését is gátolni fogja.
Nem arról van szó, hogy a biztonságos versenyzést, a
biztonsági előírásokat hanyagolni kell,de azokat
mindenképpen a realitás talaján kellene kezelni. Például elő
lehet írni a homológ és a lejárt homológ cuccokat is, de
tűzálló ruha (lejárt, vagy érvényes homológ) esetén azt
is lehet kérni, hogy a ruházat legyen "lángálló" (amibe
sokminden beleérthető), ahogy azt a szakmában méltán
elismert Legeza Miklós, a 2000-es évek elején, Nyirádon,
az általa rendezett (szerintem) sikeres amatőr rallye-cross
versenyeken tette.

A fenti idézet azon része, amely (nyilván) az amatőr
versenyek számának korlátozására utal, az olvasatomban
egyértelműen negatív.

Az "egész országra kiterjedő rendszer felépítése" pedig
monopolizációs törekvést jelent számomra.
A szűkszavú közlés miatt nem állítom, hogy értelmezésem
megfelelő, de szerintem mindenképpen bővebb kifejtést
érdemelne a téma.

Más, de azért a rallye-hoz kapcsolódva:
Én manapság már ilyennel hobbizok: lásd a képet.
(A 4x4-es paripát elvitték Prágába.)

45Le, 360Le/liter, 3-4kg/Le, de nem ez a lényeg,
hanem az, amit e szakág egyik élvonalbeli versenyzőjével
folytatott beszélgetésekből levontam. Nincsenek
szélesvásznú reklám matricák, de ha bekormosodik a
rezonátor belseje, lecserélik újra, mert az
tizedmásodperceket számít. Nem használnak porvédős
csapágyat, mert az lassabban gurul(!), és az újabb tizedeket
jelent, és így tovább...
A magyar rallye-ban egy-két olyan ember van, aki ilyen
mentalitással, sportként csinálja amit csinál, de ezeket az
embereket el is üldözik.
Ma már a rallye jövője nem azon múlik, hogy Pénzes Zsolt,
vagy valaki más az RSB főnök. A rallye jövője
Magyarországon a fejekben fog eldőlni, de addig
amíg "limitálásról", meg "egész országot átfogó
rendszerről" beszél valaki, nem lehet sok jóra számítani.

De ne legyen igazam...

2012-04-06 10:35:44
Bemelegítésképpen itt egy link a rallye-val kapcsolatban.
Két oldalas, és a második oldal érdekesebb talán mint az
első. Ajánlom mindenki figyelmébe a kommenteket is,
itt van belőlük egy kis ízelítő:

Nem "csak" a vezetők. Csodálkozom is, hogy ilyen őszintén
írtak erről a témáról. Ha a NAV megkapargatná a nagyobb
csapatokat, sok száz év börtönt kioszthatna és sok száz fiktív vállalkozást göngyölíthetne fel. Elmenni egy
közgyűlésre, vagy szakággyűlésre? Tényleg nincs értelme -mindjárt be is bizonyítom, hogy miért. Legyen a tét például a tisztségviselők választása, meg lokális szabálymódosítások. A skodás-ladás-opeles-suzukis társaság - aki viszi a hátán magát a versenyzést - elmegy és egyesületenként egy szavazattal próbálja érdekeit érvényesíteni. Igenám, de megjelennek a nagy és gazdag hordák és kiderül, hogy a közgyűlést megelőző héten összesen százhuszonhárom új egyesületet egyeztek be a cégbíróságon - ugyanennyi szavazattal gazdagodtak. Válassz így szakágvezetőt, válassz így elnököt, versenyhelyszínt, gumiszabályt, stb. Inkább nem megy el - olcsóbban jön ki mindenki. A nagy pénzmosodáknak pedig leáldozott - nincs pénz és kész. Akkor sincs, ha kilencven százalékot adnak vissza zsebbe. Amúgy is jelmezbállá alacsonyodott az "élmezőny" - makulátlan autók, makulátlan ruházatok, bögyös szőkék felvonulása, fizetett cikkek a magazinokban a nagy semmiről. Ugyanezt elmondhatjuk a gyorsasági szakágról is, bátran
LINK

A saját véleményem:

Szinte mindenben egyet tudok érteni Jocival, és Siberával (nevezhetjük Őket a nép hangjának), kivéve két dologban.
1.
Utánpótlás kérdés. Sajnos ma, egyéb sportágakban is meghatározó jelentősége
van a tehetséges ifjú sportolók anyagi hátterének. Ez alól a rallye sem kivétel, sőt
itt fokozottan érvényes. Talán akkor lehetne ezt a szövetségen számon kérni, ha
lenne egy egységes, nagyvonalú támogatói háttér a rallye mögött, ami áldozhatna erre.
De nincs!

2.
Sajnos nem lenne elég, ha a jelenlegi vezető tisztséget betöltő emberek (és sleppjük)
el lenne zavarva a rallye környékéről. Addig, amíg szervezeti változások nem jöhetnek létre, addig majdnem teljesen mindegy, hogy személy szerint kik a vezetők.
A szervezeti megújulás legnagyobb akadálya ma, hogy nemzetközileg, országonként csak egy szervezetet fogadnak el a sportág képviselőjeként. Erre hivatkozva, és a sporttörvényre,
minden megújulási javaslatot lesöpörnek az asztalról.
A képviselettel kapcsolatban el lehetne gondolkodni azon, hogy míg egyéb sportágakban,
pl. a labdajátékok terén, ahány sportág, annyi szövetség van (kosárlabda-, kézlabda-,
labdarúgó-, stb szövetségek), addig az autósportokat csupán egy szövetség képviseli,
holott itt is lehetne rallye-, gyorsasági-, drift-, stb. szövetség, és rögtön tisztább lenne a kép.
Ha megújulásról beszélünk, akkor ez kell, hogy legyen az egyik irány.
Jelzem, hogy az érvénybe lévő rendszer megváltoztatása nem kis falat, mert ez hozzátartozik
a világ működtetésével kapcsolatos szerep leosztásokhoz.

Maradva a szervezeti struktúránál, a látszat alapján van egy rosszul, de demokratikusan működő MNASZ, a számtalan bizottságával ami a demokrácia terhével a vállán képtelen
irányt változtatni, ha kell. (Mi lett volna Kolombusz Kristóffal, ha a hajója demokratikus irányítás alatt lett volna! Soha nem fedezte volna fel Amerikát, még most is az Atlanti
óceán közepén keringenének, ahogy most ezt az MNASZ is teszi a saját vizein.)
Ugyanakkor vele párhuzamosan működik egy jól prosperáló kis mostoha testvér (RTE)
ahol talán nem annyira divat a bizottságosdi. A legegyszerűbb megoldás az lenne
ha Mészáros Iván lenne megbízva a rallye, mint sportág (nem szakág!) rendbetételével.
Azt pedig, hogy Ő ezt kikkel képzeli el, hogyan és milyen keretek között, azt rá kellene bízni. Szerintem rajta kívül az elmúlt 10-15 évben senki sem bizonyította jobban rátermettségét, és elhivatottságát.

Ha a lesüllyedés konkrét okait szeretnénk elemezni, akkor nagyon régről kell indítani.
Régről, abból az időkből, amikor még rallye volt a rallye, és pont ezért szerették
meg a tömegek, versenyzők és nézők egyaránt..
Tehát: Anno volt a Gr1, meg a Gr2, ahol az 1-es volt a széria, a 2-es a tuning.
Aztán jött a FIA, jött az 1/b, meg az A és B meg ki tudja még mi.
Jöttek a homológ előírások. Ha jól emlékszem, az akkor éppen cseperedő korában
járó rallyecross-ra a homológ cuccok bevezetése akkora csapást mért, hogy az majd bele pusztult. Hajdanán voltak vegyes talajú, hosszú távú, és még korábban titkos útvonalú versenyek is. Nem voltak szervizparkok. Aztán jöttek a körön lebonyolított rallye-k, azonos talajú versenyek, és a komfortos szervizparkok.
Röviden, így utólag visszanézve, minden olyan szabály bevezetése egy szög volt a magyar
rallye koporsójába, ami a nemzetközi trendhez való közeledést szolgálta. Ez ma is így van,
csak a mai szögek duplán számítanak, és mélyebbre hatolnak.
Nem mondom, hogy egy az egyben vissza kell hozni a régi szabályokat, de ahol lehet ott igen.
Jotti szerint, ha a hist.EB-n a régi stílusú szervizek működhetnek, akkor ugyan az ORB-ben miért nem? Mi az, hogy nem lehet rendezni vegyes talajon versenyt? Lehetne, méghozzá
úgy, hogy nincs futómű csere! Lehet tekergetni a gátlókat, meg lehet kereket cserélni, oszt go!
Mert a rallye más néven, megbízhatósági túra verseny!

Sibera és Joci is emlegetik a feljutási rendszert. Elméletileg jó lenne, de a mai gazdasági helyzet miatti versenyzői létszám ezt szerintem nem teszi lehetővé. Ma a relatíve kevés versenyző négy csoportra oszlik: Sprint, RTE, R2, R1. Csak kérdezem, hogy a jelenlegi helyzetben normális dolog e, a kicsit még kisebb részekre osztani? Szerintem meg kellene próbálni egy olyan országos, nyílt rallye bajnokságot kiírni, ahol a jelenlegi négy osztály versenyzői együtt, egymás ellen versenyezhetnének. A versenytávot valahol a jelenlegi osztályokban alkalmazott távok átlaga körül kellene meghatározni, hogy az a R1-nek költség csökkenést, az alacsonyabb osztályoknak pedig csak a minőség növekedésével arányos költségnövekedést okozna. A menők, és a sprintesek is kapkodhatnák a lábukat, mert mindenki bizonyítani szeretne.
A tréningezés, pályabejárás szabályain is lenne mit felülvizsgálni, lazítani, ami a tempót és
a biztonságot is kedvezően befolyásolhatná, a verseny előtti ráhangolódásról (nézők, versenyzők és helyi lakosság) nem is beszélve.

A lecsúszás okainak vizsgálata során nem mehetünk el szó nélkül amellett,
hogy a rallye (de tartok tőle, hogy az autósport más ágai is) túlságosan el üzletisedtek.
Jobban hasonlít az egész egy pénzügyi bűvész klubhoz, mint a sporthoz.
A klasszikus értelembe vett szponzor ritka mint a fehér holló. Ez sajnos igaz a versenyzőre,
szövetségre, rendezőkre. A tisztesség hiánycikk lett, a lenyúlás természetes. Ez az oka annak(többek közt), hogy a sportérték is a nulla felé tendál. A sokat szidott fociból példát hozva, ott egyetlen egy kétballábas, vagy sztár futballista sem merte volna venni magának a bátorságot egy vesztes meccs után, hogy azt mondja, hogy ugyan a meccset elvesztettük, de a csapat nagyon jól játszott, jól éreztük magunkat és jól szórakoztunk. A nézők leharapták volna az így nyilatkozó játékosok fejét.
Hányszor hallottunk ilyen tartalmú nyilatkozatokat a rallye versenyzőktől? –tisztelet a kivételnek. Harapdálják is a nézők a fejüket most rendesen.

Afelől pedig ne legyen kétsége senkinek, hogy a mostani helyzet egy háború, a jelenlegi
vezetés és a helyükre pályázók között. A rendező, e háborúnak az egyik fegyverneme.
A csaták már tavaly aktuálisak lettek volna, de akkor még volt mit veszteni. Az idén
már nincs sok, ezért a verseny (ek) elmaradása (is).

2012-03-12 10:32:32
Kedves "scheiben"!

Szerintem neked nem sikerült elsőre értelmezned
a 957-es hsz-t.
Fuss neki mégegyszer.

2012-03-12 10:30:06
"figyelő"-nek jár a pirospont!
Mert figyel.

Kiegészítésem:

"Jó lenne, ha újra nem 2-3 rendező kénye-kedve határozná meg a magyar bajnokságot, hanem annyi rendező lenne ahány verseny. "

De leginkább az lenne a legjobb, hogy csak egy rendező
lenne, és úgy hívnák hogy MNASZ.
És akkor a bevétel is egy helyre folyna, amivel lehetne a
tagság érdekei szerint gazdálkodni.

2011-10-27 18:18:10

És amiről nem esik szó, ott van még a 3000 €-s bünti is,
amit, ha nem fizetnek be eltiltásra számíthatnak az
MNASZ részéről. (1€=(kb)300 ft)
lásd: 623 hsz.

2011-10-21 13:47:52

No meg amikor a nagy, sötét éjszakában, minden előzetes
egyeztetés nélkül, egy rajtban összejött a mezőny apraja, nagyja. Több volt a duma, röhögés, mint a tréning!
Uána meg egymást szedtük ki az árokból.
Régi szép idők...
2011-10-21 09:26:37
Köszönöm kérdésed, már csak azért is, mert ez a
vesszőparipám (az egyik), de Farkasgyepűvel kapcsolatban
feltenni, főleg az ORB-ben uralkodó helyzetre utalva, nem
szerencsés. Azért, mert ...
ha jól emlékszem, csaknem harminc év távlatából, ezen a
versenyen Farkasgyepű felírása felvezetéssel történt, ami
azt jelenti, hogy egy rendezői autó után ment az egész
mezőny, és próbálta felírni a pályát. Ezután talán egy
lehetőség volt az itiner ellenőrzésére.
Hogy itt miért volt így, arra már nem emlékszem,
de egyáltalán nem volt jellemző arra a korszakra.
Általában a tréningek abban az időben nem voltak
korlátozva. Én és klubtársaim, szokás szerint négy-öt
nappal a verseny előtt leköltöztünk a helyszínre, és a
gépátvételig folyamatosan tréningeztünk. Tettük, tehettük
ezt a versenyautóval.
Általában éjszaka jártuk a pályákat a szembejövők jobb
észlelhetősége miatt, akkor is, ha a verseny nappal zajlott.
Egy pályát, attól függően, hogy ismert volt, vagy új,
háromszor-ötször jártunk be, de ha szükségét láttuk akár
többször is. A lényeg az, hogy a verseny előtti hét tömény
autóversenyzés volt, rengeteg élménnyel, kalanddal.
Számomra a felkészülésre szánt napok talán nagyobb
élményt jelentettek, mint maga a verseny.

A jelenlegi rendről az a véleményem, hogy a felkészüléssel
kapcsolatos korlátozások a versenybiztonság, a gyorsaság
és az élmények ellen hatnak, és ahogy látjuk, nem
betarthatók, és nem ellenőrizhetők megbízhatóan.

A M-W-Bp típusú versenyeket tréning szempontjából ne
hasonlítsuk, a gyakorlatilag körpályákon zajló, rövidtávú
versenyekhez. Én arra lennék kíváncsi, hogy a Dakart
hogy tréningezik, vagy hogy készülnek fel rá?
2011-10-20 09:14:11

Első rallye 2-es fellépésem 1982 Volán rallye.
Első gyors Farkasgyepü (murva). Emlékezetes számomra,
mert itt volt az első TK-m is. Fiatalság, bolondság!

Később leaszfaltozták. Ma sorompóval lezárva! -pedig
szívesen vágigkocsiznék rajta. Gondolom, nem csak én...

2011-10-20 09:14:11

Első rallye 2-es fellépésem 1982 Volán rallye.
Első gyors Farkasgyepü (murva). Emlékezetes számomra,
mert itt volt az első TK-m is. Fiatalság, bolondság!

Később leaszfaltozták. Ma sorompóval lezárva! -pedig
szívesen vágigkocsiznék rajta. Gondolom, nem csak én...

2011-10-12 10:26:09

Hol is kezdjem?
Zene füleimnek, mikor ezen az oldalon valaki személyeskedéstől mentes beszélgetést, tényszerű
eszmecserét szeretne folytatni. Én is ezt szeretném,
ebben egyetértünk, viszont számomra egy kicsit
skizofréniás állapotra (enyhébb esetben is amnéziára) utal,
ha Te hivatkozol velem szemben személyeskedésre.
De lássuk az előzményeket:

A 648, 668 és 669 hsz-ekben tárgyszerűen kifejtettem
véleményemet a Mecsek-Rallye-val kapcsolatban. Ezekre
több, erősen személyeskedő válasz is érkezett. Többek
között a tiéd, amit kis változtatásokkal az előző hsz-ben
idéztem (lehet, hogy nem ismertél rá?) Az eredeti, a 675sz-
ú kommentedben olvasható.
Figyelmedbe ajánlom még, a 660. 670. és 673sz-ú hsz-eket.
Ezekről persze Te nem tehetsz, de ha a személyeskedés
ellen kívánsz harcot indítani, amiben én támogatlak, akkor
egyenlő mércével mérj, és az ok-okozat kapcsolatot sem
feledd!

De a fentiek ellenére, ha úgy gondolod, hogy
személyeskedtem veled, és ne adj’ Isten megsértettelek,
akkor elöl járva a jó példával, elnézést kérek tőled.


A témánkra térve, még mindig a Mecsek-Rallye apropóján:

A rallye-t is, ahogy az élet más dolgait is, a szemlélők a
saját szempontjaik szerint súlyozzák. Van akinek ez, van
akinek az nem tetszik. Sibera és Joci, az én olvasatomban
megcsömörlöttek a „semmi sincs mögötte”
napszemüvegektől, a redbull-tól, a sztár allűröktől.
Meguntak egy lepusztult kuplerájt, és átmentek a szomszéd
házba, ahol normálisabban mennek a dolgok. Van tisztelet a
sport, a sort ág, az eredmény iránt, és a megélhetést, az
üzletet nem keverik össze a sporttal. Tudod hányan
gondolkodnak így a motorsportokról? –beleértve a F1 nevű
színházat is?
Nehezen tudják, tudjuk elfogadni, helyesebben nem
fogadjuk el, hogy a nulla eredményeket kommunikációval
akarják felturbózni. Én az utóbbi időben különleges
figyelmet fordítok az élversenyzők kommunikációjára.
Az a tapasztalatom, és véleményem, hogy kedvenceink
tisztára hülyére veszik a közönséget.
Olyan sajtóközleményeket adnak ki, ami mintha csak
hülyéknek szólna. Ebben élen jár Spici és Turán.

Kapcsolódva hozzád: Hogy mondhat olyat egy élversenyző,
és ennek nyomán, hogy mondhatsz Te is olyat, hogy egy
versenyen, ami 14 gyorsból áll, jó eredmény az, hogy
4 gyorson megyünk ahogy a csövön kifér, aztán az 5-en
berongyolunk a fák közé?
Sokadszor mondom, a versenynek a célban van vége! Ami
a cél előtt történik, az nem kerül bele az évkönyvekbe! Aki
ezt másként gondolja, annak fogalma sincs a sport
lényegéről.
Atlétikában 3000m-en elindulhat egy 100-as sprinter, aki az
első egy-két száz méteren alázza a mezőnyt, de a célban,
a végén más nyakába fogják akasztani az érmet.
Ha ez a sprinter a verseny után azt nyilatkozza, hogy „pedig
az elején milyen nagyon jó voltam”, akkor sokak szemében
sajnálatot fog kiváltani, és nevetségessé válik.
Normális világban! –teszem hozzá.

Bútor Robi interjúval kapcsolatban:
Robi bent van nálam az első háromban (Asi, Janika, Robi).
Ők azok, akik a versenypályán nem „üzletemberek”, hanem
sportolók, autóversenyzők. Így is nyilatkoznak. Ők nem a
kommunikációjukkal érik el a sikert, hanem a pályán tudnak
gyorsan meni, és ezt a verseny céljáig akarják tenni.
Az eredményességüket a célban mérik csak le, és tudják,
hogy aki nem éri el a célt, az csak az utolsók között lehet
(kommunikációval) király.
A kommunikációval kapcsolatban jó példaként Janikát
hozom fel, aki mindig kimérten, tárgyszerűen és őszintén
nyilatkozik. Lásd ezt

Ez a stílus Robira is igaz, még ha most, egy kis hiba is
csúszott ebbe. Amit Robi mondott az interjú végén, az
méltatlan hozzá, és szerintem nagyon kilóg a róla, sokak
által alkotott képből. Ő is nagyon jól tudja, és erről korábbi
nyilatkozatai meg is győztek, hogy a rallye-t nem szépségre
játszák, és nem pontozással dől el ki a jobb.
Az óra -a könyörtelen és pártatlan idő mérője- dönt!
Az eredmény szempontjából teljesen mindegy, hogy ki, hol,
és hányszor húzza meg a kéziféket! És szerintem Sibera és
Joci véleménye e pontnál válik könyörtelenné,
és cáfolhatatlanná.

Aki pedig még mindig kételkedik abban, hogy a kanyarok
levágását sportszerű körülmények között a gumi bóják is
meg tudják akadályozni, annak ajánlom figyelmébe
Sibera 730-as hsz-ában belinkelt videót, annak is a 2,02-nél
látható részét.

Csak bízni tudok abban, hogy számodra is tényszerű, és
személyeskedéstől mentes voltam.
Üdv.
2011-10-12 10:26:09

Hol is kezdjem?
Zene füleimnek, mikor ezen az oldalon valaki személyeskedéstől mentes beszélgetést, tényszerű
eszmecserét szeretne folytatni. Én is ezt szeretném,
ebben egyetértünk, viszont számomra egy kicsit
skizofréniás állapotra (enyhébb esetben is amnéziára) utal,
ha Te hivatkozol velem szemben személyeskedésre.
De lássuk az előzményeket:

A 648, 668 és 669 hsz-ekben tárgyszerűen kifejtettem
véleményemet a Mecsek-Rallye-val kapcsolatban. Ezekre
több, erősen személyeskedő válasz is érkezett. Többek
között a tiéd, amit kis változtatásokkal az előző hsz-ben
idéztem (lehet, hogy nem ismertél rá?) Az eredeti, a 675sz-
ú kommentedben olvasható.
Figyelmedbe ajánlom még, a 660. 670. és 673sz-ú hsz-eket.
Ezekről persze Te nem tehetsz, de ha a személyeskedés
ellen kívánsz harcot indítani, amiben én támogatlak, akkor
egyenlő mércével mérj, és az ok-okozat kapcsolatot sem
feledd!

De a fentiek ellenére, ha úgy gondolod, hogy
személyeskedtem veled, és ne adj’ Isten megsértettelek,
akkor elöl járva a jó példával, elnézést kérek tőled.


A témánkra térve, még mindig a Mecsek-Rallye apropóján:

A rallye-t is, ahogy az élet más dolgait is, a szemlélők a
saját szempontjaik szerint súlyozzák. Van akinek ez, van
akinek az nem tetszik. Sibera és Joci, az én olvasatomban
megcsömörlöttek a „semmi sincs mögötte”
napszemüvegektől, a redbull-tól, a sztár allűröktől.
Meguntak egy lepusztult kuplerájt, és átmentek a szomszéd
házba, ahol normálisabban mennek a dolgok. Van tisztelet a
sport, a sort ág, az eredmény iránt, és a megélhetést, az
üzletet nem keverik össze a sporttal. Tudod hányan
gondolkodnak így a motorsportokról? –beleértve a F1 nevű
színházat is?
Nehezen tudják, tudjuk elfogadni, helyesebben nem
fogadjuk el, hogy a nulla eredményeket kommunikációval
akarják felturbózni. Én az utóbbi időben különleges
figyelmet fordítok az élversenyzők kommunikációjára.
Az a tapasztalatom, és véleményem, hogy kedvenceink
tisztára hülyére veszik a közönséget.
Olyan sajtóközleményeket adnak ki, ami mintha csak
hülyéknek szólna. Ebben élen jár Spici és Turán.

Kapcsolódva hozzád: Hogy mondhat olyat egy élversenyző,
és ennek nyomán, hogy mondhatsz Te is olyat, hogy egy
versenyen, ami 14 gyorsból áll, jó eredmény az, hogy
4 gyorson megyünk ahogy a csövön kifér, aztán az 5-en
berongyolunk a fák közé?
Sokadszor mondom, a versenynek a célban van vége! Ami
a cél előtt történik, az nem kerül bele az évkönyvekbe! Aki
ezt másként gondolja, annak fogalma sincs a sport
lényegéről.
Atlétikában 3000m-en elindulhat egy 100-as sprinter, aki az
első egy-két száz méteren alázza a mezőnyt, de a célban,
a végén más nyakába fogják akasztani az érmet.
Ha ez a sprinter a verseny után azt nyilatkozza, hogy „pedig
az elején milyen nagyon jó voltam”, akkor sokak szemében
sajnálatot fog kiváltani, és nevetségessé válik.
Normális világban! –teszem hozzá.

Bútor Robi interjúval kapcsolatban:
Robi bent van nálam az első háromban (Asi, Janika, Robi).
Ők azok, akik a versenypályán nem „üzletemberek”, hanem
sportolók, autóversenyzők. Így is nyilatkoznak. Ők nem a
kommunikációjukkal érik el a sikert, hanem a pályán tudnak
gyorsan meni, és ezt a verseny céljáig akarják tenni.
Az eredményességüket a célban mérik csak le, és tudják,
hogy aki nem éri el a célt, az csak az utolsók között lehet
(kommunikációval) király.
A kommunikációval kapcsolatban jó példaként Janikát
hozom fel, aki mindig kimérten, tárgyszerűen és őszintén
nyilatkozik. Lásd ezt

Ez a stílus Robira is igaz, még ha most, egy kis hiba is
csúszott ebbe. Amit Robi mondott az interjú végén, az
méltatlan hozzá, és szerintem nagyon kilóg a róla, sokak
által alkotott képből. Ő is nagyon jól tudja, és erről korábbi
nyilatkozatai meg is győztek, hogy a rallye-t nem szépségre
játszák, és nem pontozással dől el ki a jobb.
Az óra -a könyörtelen és pártatlan idő mérője- dönt!
Az eredmény szempontjából teljesen mindegy, hogy ki, hol,
és hányszor húzza meg a kéziféket! És szerintem Sibera és
Joci véleménye e pontnál válik könyörtelenné,
és cáfolhatatlanná.

Aki pedig még mindig kételkedik abban, hogy a kanyarok
levágását sportszerű körülmények között a gumi bóják is
meg tudják akadályozni, annak ajánlom figyelmébe
Sibera 730-as hsz-ában belinkelt videót, annak is a 2,02-nél
látható részét.

Csak bízni tudok abban, hogy számodra is tényszerű, és
személyeskedéstől mentes voltam.
Üdv.
2011-10-12 10:26:09

Hol is kezdjem?
Zene füleimnek, mikor ezen az oldalon valaki személyeskedéstől mentes beszélgetést, tényszerű
eszmecserét szeretne folytatni. Én is ezt szeretném,
ebben egyetértünk, viszont számomra egy kicsit
skizofréniás állapotra (enyhébb esetben is amnéziára) utal,
ha Te hivatkozol velem szemben személyeskedésre.
De lássuk az előzményeket:

A 648, 668 és 669 hsz-ekben tárgyszerűen kifejtettem
véleményemet a Mecsek-Rallye-val kapcsolatban. Ezekre
több, erősen személyeskedő válasz is érkezett. Többek
között a tiéd, amit kis változtatásokkal az előző hsz-ben
idéztem (lehet, hogy nem ismertél rá?) Az eredeti, a 675sz-
ú kommentedben olvasható.
Figyelmedbe ajánlom még, a 660. 670. és 673sz-ú hsz-eket.
Ezekről persze Te nem tehetsz, de ha a személyeskedés
ellen kívánsz harcot indítani, amiben én támogatlak, akkor
egyenlő mércével mérj, és az ok-okozat kapcsolatot sem
feledd!

De a fentiek ellenére, ha úgy gondolod, hogy
személyeskedtem veled, és ne adj’ Isten megsértettelek,
akkor elöl járva a jó példával, elnézést kérek tőled.


A témánkra térve, még mindig a Mecsek-Rallye apropóján:

A rallye-t is, ahogy az élet más dolgait is, a szemlélők a
saját szempontjaik szerint súlyozzák. Van akinek ez, van
akinek az nem tetszik. Sibera és Joci, az én olvasatomban
megcsömörlöttek a „semmi sincs mögötte”
napszemüvegektől, a redbull-tól, a sztár allűröktől.
Meguntak egy lepusztult kuplerájt, és átmentek a szomszéd
házba, ahol normálisabban mennek a dolgok. Van tisztelet a
sport, a sort ág, az eredmény iránt, és a megélhetést, az
üzletet nem keverik össze a sporttal. Tudod hányan
gondolkodnak így a motorsportokról? –beleértve a F1 nevű
színházat is?
Nehezen tudják, tudjuk elfogadni, helyesebben nem
fogadjuk el, hogy a nulla eredményeket kommunikációval
akarják felturbózni. Én az utóbbi időben különleges
figyelmet fordítok az élversenyzők kommunikációjára.
Az a tapasztalatom, és véleményem, hogy kedvenceink
tisztára hülyére veszik a közönséget.
Olyan sajtóközleményeket adnak ki, ami mintha csak
hülyéknek szólna. Ebben élen jár Spici és Turán.

Kapcsolódva hozzád: Hogy mondhat olyat egy élversenyző,
és ennek nyomán, hogy mondhatsz Te is olyat, hogy egy
versenyen, ami 14 gyorsból áll, jó eredmény az, hogy
4 gyorson megyünk ahogy a csövön kifér, aztán az 5-en
berongyolunk a fák közé?
Sokadszor mondom, a versenynek a célban van vége! Ami
a cél előtt történik, az nem kerül bele az évkönyvekbe! Aki
ezt másként gondolja, annak fogalma sincs a sport
lényegéről.
Atlétikában 3000m-en elindulhat egy 100-as sprinter, aki az
első egy-két száz méteren alázza a mezőnyt, de a célban,
a végén más nyakába fogják akasztani az érmet.
Ha ez a sprinter a verseny után azt nyilatkozza, hogy „pedig
az elején milyen nagyon jó voltam”, akkor sokak szemében
sajnálatot fog kiváltani, és nevetségessé válik.
Normális világban! –teszem hozzá.

Bútor Robi interjúval kapcsolatban:
Robi bent van nálam az első háromban (Asi, Janika, Robi).
Ők azok, akik a versenypályán nem „üzletemberek”, hanem
sportolók, autóversenyzők. Így is nyilatkoznak. Ők nem a
kommunikációjukkal érik el a sikert, hanem a pályán tudnak
gyorsan meni, és ezt a verseny céljáig akarják tenni.
Az eredményességüket a célban mérik csak le, és tudják,
hogy aki nem éri el a célt, az csak az utolsók között lehet
(kommunikációval) király.
A kommunikációval kapcsolatban jó példaként Janikát
hozom fel, aki mindig kimérten, tárgyszerűen és őszintén
nyilatkozik. Lásd ezt

Ez a stílus Robira is igaz, még ha most, egy kis hiba is
csúszott ebbe. Amit Robi mondott az interjú végén, az
méltatlan hozzá, és szerintem nagyon kilóg a róla, sokak
által alkotott képből. Ő is nagyon jól tudja, és erről korábbi
nyilatkozatai meg is győztek, hogy a rallye-t nem szépségre
játszák, és nem pontozással dől el ki a jobb.
Az óra -a könyörtelen és pártatlan idő mérője- dönt!
Az eredmény szempontjából teljesen mindegy, hogy ki, hol,
és hányszor húzza meg a kéziféket! És szerintem Sibera és
Joci véleménye e pontnál válik könyörtelenné,
és cáfolhatatlanná.

Aki pedig még mindig kételkedik abban, hogy a kanyarok
levágását sportszerű körülmények között a gumi bóják is
meg tudják akadályozni, annak ajánlom figyelmébe
Sibera 730-as hsz-ában belinkelt videót, annak is a 2,02-nél
látható részét.

Csak bízni tudok abban, hogy számodra is tényszerű, és
személyeskedéstől mentes voltam.
Üdv.
2011-10-11 18:01:04
Realista!

Siberával és Jocival kapcsolatban fogadd el egy klasszikus
jó tanácsát, ami ugyan nem nagy érték, mert sok van
belőle, de talán tanulságos számodra:

"Kár a szót pazarolni rá(juk), a figura(ák) Nagy tudású
elméleti autóversenyző(k), Loeböt is legyőzné(k), ha rajta
(tuk) múlna, és a lehetőségek adottak lennének.
Valószínűleg életében (tükben) nem ült(ek) még
versenyautóban."

Az ilyen, és ehhez hasonló, gyakran hangoztatott
okosságaid helyett elgondolkozhatnál, inkább
Sibera 725-sz-ú kommentjén, mert gondolkodás nélkül
nem fogod tudni megcáfolni. De tudod mit? Ne is
gondolkozz, mert reménytelen számodra (és vélemény
udvartartásod számára) a cáfolat lehetősége. Miért?
Azért mert Ők értenek hozzá, szeretik, és tényekkel
érvelnek! Te (Ti) meg csak beszélsz(tek) a semmibe!

A legnagyobb bajotok Siberával, és Jocival, hogy markáns,
határozott és nem cáfolható véleményük van, ami mellett
kiállnak, és hangoztatják (jól teszik!).

A csehekkel kapcsolatban: Ha leporolnád megrövidült
memóriádat, emlékezhetnél rá, hogy a rallye-ban, és más
technikai sportokban is messze az élen járnak, jártak
Közép- Európában, amióta világ a világ, emiatt e
tárgykörben például is szolgálhatnak. Ez lehet, hogy
téged zavar, de ettől ez még tény marad.
megdöbbent

Mielőtt ismét "elméleti" autóversenyzőnek minősítenél,
tekints a mellékelt képre. Nem a legyek hordták össze.
2011-09-16 10:08:52

Igazad van, ha gumi van a belső íven, annak nem mennek neki. Azon átmennek, félrelökik stb.
Abban is igazad van, hogy ha ez nem így lenne, akkor a
gumi is ellátná a feladatát.
Ha így lenne, akkor nem csak a gumi, hanem a bója, vagy
a szalag is tökéletesen megfelelne.
Sőt, tovább megyek, elég lenne, ha a rendező a kanyar elé kitenne egy felkiáltójelet egy táblán, és versenyzői eligazításon azt KÉRNÉ!!! a versenyzőktől, hogy a jelzett kanyarokban ne használják a padkát az út védelmében,
a versenyzők pedig méltányolnák ezt a kérést.
De mivel ez így egyre kevésbé működött, egyre inkább masszívabb akadályokat kellett használni a cél érdekében.
Jelenleg a rönköknél tartunk, de lesz ebből még autópálya elválasztó beton elem is. Egyébként szerintem ez biztonságosabb is lenne mint a rönk, csak ugyebár a felhasználási terület az az erdőben van, és az erdőben rönkök teremnek, nem beton elemek.


2011-09-16 09:56:53

Ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy kinek van nehezebb dolga (ki a jobb?)? -annak aki jó időt megy, vagy annak aki rosszabbat, egyértelmű a válasz, hogy a gyorsabb az
ügyesebb.
Frici olyan tempót ment az első 4,5 gyorson, ami a mellékelt
ábra szerint meghaladta a képességeit. Ha úgy tetszik gyorsabb volt mint az őrangyala. Szinte minden sportágra
jellemző, hogy az erőt, koncentráció képességet, technikát,
sőt talán a szerencsét is ide lehet sorolni, vagyis
a "municiót" úgy kell beosztani, hogy az a verseny
végéig kitartson. Van akinek ez általában sikerül, jelen esetben pld. Asinak, és vannak akiknek nem.
Fricinek ez most nem sikerült. Vagy a muníciót becsülte túl,
vagy a versenytávot alá.
Nehezen cáfolható tétel, hogy a versenynek a célban van vége, és a részeredmények alapján ebben a sportágban nem osztanak díjakat.
Ennyi!
Azon meg még morfondírozzál egy kicsit, hogy igaz e az az állításom, hogy egy gyári autó többekközött azért is jobb,
mert azt ott is ell lehet tólni teli gázon, ahol a nem
gyáriakat meg kell fékezni. És ez nem ember, hanem
technikai színvonal függő!

2011-09-16 09:56:53

Ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy kinek van nehezebb dolga (ki a jobb?)? -annak aki jó időt megy, vagy annak aki rosszabbat, egyértelmű a válasz, hogy a gyorsabb az
ügyesebb.
Frici olyan tempót ment az első 4,5 gyorson, ami a mellékelt
ábra szerint meghaladta a képességeit. Ha úgy tetszik gyorsabb volt mint az őrangyala. Szinte minden sportágra
jellemző, hogy az erőt, koncentráció képességet, technikát,
sőt talán a szerencsét is ide lehet sorolni, vagyis
a "municiót" úgy kell beosztani, hogy az a verseny
végéig kitartson. Van akinek ez általában sikerül, jelen esetben pld. Asinak, és vannak akiknek nem.
Fricinek ez most nem sikerült. Vagy a muníciót becsülte túl,
vagy a versenytávot alá.
Nehezen cáfolható tétel, hogy a versenynek a célban van vége, és a részeredmények alapján ebben a sportágban nem osztanak díjakat.
Ennyi!
Azon meg még morfondírozzál egy kicsit, hogy igaz e az az állításom, hogy egy gyári autó többekközött azért is jobb,
mert azt ott is ell lehet tólni teli gázon, ahol a nem
gyáriakat meg kell fékezni. És ez nem ember, hanem
technikai színvonal függő!

2011-09-15 08:43:05

Aludtunk már néhányat a Mecsek Rallye óta, olvashattunk sok véleményt, kommentet itt is, ott is ezzel kapcsolatban.
Ahogy múlik az idő, úgy lesznek egyre árnyaltabbak,
józanabbak a megszólalások. Eddig azoké volt a terep, akik
számítanak. Én a "nemszámítók" sorát szeretném megnyitni.

Sibera és Joci:
Igazatok van! – de mielőtt kitelepülnétek: "...áldjon, vagy
verjen sors keze...".

Rendezés:
Úgy gondolom, hogy nagyon nagy köszönettel tartozunk a
verseny rendezőjének azért, mert erőt meghaladó módon
idehozta nekünk az IRC-t.
Hogy voltak hibák? Valószínűleg a tizedik alkalommal is
lesznek. Ekkora méretű rendezvényt egyszerűen lehetetlen
hiba nélkül, mindenki megelégedésére megrendezni.
Akár tetszik egyeseknek, akár nem, az az álláspont, hogy
inkább a versenyzőknek tetsszen, mint a nézőknek,
helyénvaló. Ha nem így lenne akkor a versenyzők csak
bohócok lehetnének ebben a cirkuszban, lásd: F1 (Ha tetszik
a versenyzőknek, a nézőknek is tetszeni fog!)

Számomra érthetetlen, hogy vannak emberek, akik
nézőként elvárják a rendezőtől, hogy "terelgessék" őket,
mint a birkákat, és megsértődnek a rendező azon
kijelentésén, hogy fel kellene nőni, európai módon kellene a
nézőknek viselkedni. Ha az "európai" jelzővel nem is értek
teljesen egyet, a lényeggel igen. Ez lenne a megoldás, még
akkor is, ha ez sok összetevős.
A versenyzők, nézők, rendező közös érdeke (lenne), hogy a
gyorson a biztonságiak látótávolságban helyezkedjenek el.
Ez szolgálná leginkább a biztonságot. Ezt nyilván minden
rendező tudja, de az anyagi lehetőségeik behatárolják a
segítők számát. Az más kérdés, hogy a biztonságon kell-e
spórolni?

Nagyon furcsán gondolkodnak azok, akik azt mondják, hogy
a büfé működése, árai szolgáltatásai nem tartoznak a
rendezvény megítéléséhez. Nagyon is hozzátartoznak, a
rendezőnek igenis meg kellene határoznia itt is a keret
feltételeket, leginkább a jó híre érdekében. Mint tudjuk a
piac nem szabályoz, főleg, ha az egyrésztvevős.

Azokra az emberekre meg kikerekedett szemekkel nézek,
akiknek Kőváry produkciója tetszett, vagy mentegetik.
Szerintem nem csak magát, de a rendezőt is lejáratta, mert
az nem vette ki a kezéből a mikrofont a második percben.
Ha valaki azt hiszi, hogy a közönség többsége azon az
értelmi színvonalon van, amit Barna képviselt, az remélem,
hogy téved! Ez a stílus egyszerűen kultúrálatlan,
közönséges, alpári és bunkó. Aki ezt védi, az maga is az, és
mielőtt közösségi funkciót vállal, iratkozzon be valamilyen
iskolába, mert van mit pótolnia.

Rönkök, gumizás:
Az biztos, hogy a rönkök félelmetesek. Az is, hogy a gumit
félre lehet lökni, és félre is lökik. (No meg a kedvencünk
elől el is lehet húzkodni, majd utána visszatenni, akár egy
kicsit beljebb is, az ellenfeleknek.)
Az is igaz, hogy fel lehet (kell!) írni, ha másért nem, hát
azért, hogy ne menjünk neki. Aki azon a véleményen van,
hogy a rallye rögtönzés, annak bele kell férnie a rönköknek,
gumiknak még akkor is, ha nincsenek a helyükön. Akik
szerint a mai rallye már nem elsősorban a rögtönzésről szól,
annak sem nagyon lehet ellenvéleménye, mert a pilótával
a span közli az akadályt. Aki hibázik, az vesztett, ugyan úgy
mint aki a szakadékba esik, vagy fának ütközik (Jobbulást a
hondás párosnak!)
Szép lenne, ha a célnak akár egy szalag is megfelelhetne,
de a versenyzők (rossz)emberből vannak, akik nem riadnak
vissza egy kis jogtalan előnyszerzéstől a szalag leszakítása
árán. A rönkön nehezebb átmenni, mint a szalagon. Az a
véleményem, hogy a rönköket, vizes hordókat, teherautó
gumikat a versenyzőtársadalom magának köszönheti.
Régen ez műanyag bójákkal kezdődött!

Asi:
Nagy gratulát érdemel! A csalózóknak ezt az eredményt
már tényleg el kellene ismerniük. Ilyen kiélezett
bajnokságban nyerni az nem a véletlen műve volt. Ő volt az
aki a legösszeszedettebb volt, fejben Ő volt ott leginkább, a
technikát Ő gereblyézte össze a legjobban. Ő tudott lépést
tartani az elittel. Akinek ez nem elég, az csinálja utána.
Mindezt egy Mitsuval.

Bútor Robi:
Dicséretes a nyolcadik hely. Én előrébbre vártam, de nála
még nem állt össze a nyerő csapat.

Janika:
Sajnálom! De az élet könyörtelen. A jó eredményhez ezen a
szinten mindennek klappolnia kell. Neki ez most nem adatott
meg. Szorítok, hogy jövőre sikerüljön neki.

Frici:
Hogy a vb-s km-ektől, pályaismerettől, vagy a gyári (gyár
közeli) autótól volt e annyira gyors, amennyire?
Nehéz lenne eldönteni, nyilván mindhárom körülmény közre
játszott. Az a vélemény elég egyértelműen lejött a verseny
után, hogy a gyári autók technikailag kiemelkednek a
mezőnyből. Tartok tőle, hogy Frici azért tudott a magyar
mezőny fölé nőni, mert az autója top autó (volt).
Lehet, hogy az első négy gyorson jó időket ment, de ez a
teljesítmény egy libakergető sprinten sem lett volna elég a
jó eredményhez, mert sokszor ott öt szakaszt kell
teljesíteni.Ez neki most nem jött össze, ismét nagyot
hibázott. Ennyit tud, reálisan ennyi várható tőle.

Az első magyar IRC után azt várom, hogy a következő még jobban sikerül rendezőnek, nézőknek és főleg az
élmezőnyünknek.

dictus magister hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 260 hozzászólás • 13 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k