gyurma
Nattán György
2016-01-20 17:54:54
utolsó bejelentkezése
gyurma

143 hozzászólás
nincsenek kedvencei és 1 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
686866265
Napi oldal:
18542
Jelenleg:
1704
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
gyurma hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 143 hozzászólás • 8 oldal
2012-08-31 08:43:06
Zsoltika,

Ha kihisztizted magad, mint egy óvodás, és kijutottál a saját képzeleted világából, amiben Duen egy csíra, én meg autókat vagdosok össze (ezen különösen jól mulattam :) ), akkor esetleg újra olvashatnád a kérdéseket, és az arra adott "válaszaidat"...

(Annak különösen örülök, hogy végül mindhárom alkalommal megmentettek a börtöntől, amikor oda kerültél majdnem, hiszen ha ilyen dolgokon kiborulsz, akkor ki tudja mi várt volna rád ott..)

De nézzük a "válaszokat":
A szövetség szerintem félrevezető a biztosítással kapcsolatosan, mert az sugallja, hogy egyedi árat kap, aki ezt a ki tudja miért reklámozott céget hívja. Ez nem igaz, kötött áras a bitzosítás, a Generali és az Allianz is 9100 Ft-ot kér havonta, a többiek nem nyilatkoztak még az árról a megkeresésemre.

Köszi, azt tudom, hogy lehet egy hónapra kötni, hiszen havi díja van, a kérdés az volt, hogy kiadják-e majd a rendszámot, ha nincs befizetve az egész év! (szerintem nem)

Azt is köszi, hogy a teljesítménymérés EU-szabály, ez mindent megmagyaráz! :)

Segítek: Az EU és az EGT területén is csak kétoldalú megállapodás, vagy viszonosság esetén használható a rendszám, létezik-e ilyen ez lett volna a kérdés, ha megérted.

Szerinted nem kell adókat fizetni utána, szerintem pedig ahogy a P rendszámra is, erre is lesz egy teljesítmény-adó változat.

Nem tudtuk meg, hogy a külföldről behozott autókra kell-e ÁFÁt és regisztrációs adót fizetni, ha SP rendszám kerül rá.

Azt viszont megtudtuk, hogy a rendszám jogosítottja a bejegyzett tulajdonos szerinted, tehát bérbeadás esetén versenyenként át kellene íratni a bérlő nevére?

Mindegy, be is fejezem, értelmetlen veled a kommunikáció, félelmetes, ahogy totális fogalmatlansággal nagy vehemenciával osztod az észt.... Már értem, hogy miért tiltottak le a fórumról, és ma sem fogják megsimogatni a fejecskédet asszem :)

Szép napot, ne érezd kötelezőnek reagálni :)

2012-08-30 20:44:17
Kedves kzsolt,

Nagy öröm, hogy megint írsz, bár érdeminek nem nevezném.

Kérdések, amire választ várunk:

-Ki kell-e fizetni előre 1 évre a KGFB díjat?
-Ki az SP rendszám jogosítottja, milyen módon ruházható át?
-Létezik-e kétoldalú megállapodás, viszonosság bármilyen országgal az SP rendszám használatáról, ezáltal használható-e jogszerűen külföldön?
-Miért közöl az MNASZ félrevezető információt a biztosítással kapcsolatosan? Hiszen a KGFB minden évre rögzített áras jelenleg, így nincs lehetőség "egyedi" ajánlattételre!
-Elfogadható-e szerinted a jelenleg alkalmazott évi 109.200 Ft-os éves fix biztosítási díj?
-Mennyibe kerül egy SP rendszámra váró jármű szemléje?
-Mennyibe kerül egy SP rendszám ideiglenes forgalomban tartási engedéllyel, és indítási naplóval?
-Milyen adókat kell megfizetni a kiváltott rendszám után, és mennyit?
-Miért nem kell az SP rendszámos autókon teljesítményt mérni, és miért kell minden hagyományos rendszámos versenyautón minden műszaki vizsgán?
-Hány SP rendszámot válthat ki egy tulajdonos?
-Egy alvázszámra évente hány rendszámot lehet kiadni? Hogy értsd: Átíratható-e év közben az SP rendszám?
-Mentesül-e az ÁFA fizetése alól az a jogi vagy magánszemély, aki SP rendszámmal helyez autót forgalomba?
-Mentesül-e a regisztráció alól az a jármű, ami SP rendszámot kap?

Mára ennyi, holnap ha lesz kedvem, írok mégy egyszer ennyit, hidd el, sokan várják a választ. Ha nincs válasz, vagy nem tudod, akkor meg szerintem ne oszd az észt!
2012-08-25 21:38:06
Kedves kzsolt!

Remélem jól nyaraltál, gondolom te is láttad a Magyar Közlöny pénteki számát.

Ebben megint szó esik arról a témáról, aminek fogadatlan prókátora vagy mióta az egész dolog elkezdődött. Eleinte is szkeptikus voltam az SP rendszámmal kapcsolatban, de ahogy körvonalazódnak a részletek, egyre jobban aggaszt ez a dolog...

A Magyar Közlöny augusztus 23-i száma szerint kizárólag a Központi Okmányiroda jogosult az ügyintézésre. Én itt lakom, de nem gondolom, hogy normális dolog ide rángatni mindenkit. Vagy ha már úgyis a Hungaroringen akarjátok őket szemléztetni, akkor mindegy?

Olvasom, hogy akkor lehet más országban használni ezt a rendszámot, ha viszonosság, kétoldalú megállapodás van a két ország között, illetve, ha az adott ország törvényei lehetővé teszik... Szlovákiával van ilyen kétoldalú megállapodás? Vagy SP rendszámmal nem kell eröltetni a külföldi helyszínen rendezett Magyar Bajnoki futamokat?

Van még bőven aggasztó részlet, de nem sorolom, mindenki megtapasztalja majd élőben...


Köszönjük!

2012-08-06 14:31:52
Nem hiszem, ennyire talán még ők sem sötétek. Mondanám, hogy majd kzsolt megmondja, de nem mondom :)

Ellene szól, hogy a P-rendszám is használható az EU-ban, bár erről elég nehéz meggyőzni a külföldi hatósági személyeket, lévén csak magyar nyelvű az okmány.

Tehát szerintem az EU-ban érvényes lehet az SP rendszám, a kérdés a nem EU-országok...

Az idézeted biztos nem pontos, mert Magyarország nagybetű :)
2012-08-02 14:44:18
"Gyurma általi csalás" ? :) nade... :)


kzsolt itt le van tiltva (mondjuk nem világos ki által, mert egy ideje eggyel kevesebben tiltanak le, meg fenyegetnek embereket ugye), de nekem azért szorgalmasan írogat, pl ezt:

"Elértünk egy szabályzást ami a versenyzők részére, hosszú távon komoly költség csökkentéssel jár. Viszont ha az egyik oldalon adnak akkor a másikon meghúzzák a szíjjat. "

Asszem akkor én tévedtem, bocsánatot kérek, szuper minden! :) Vagy izé... Milyen költségcsökkentés is? Hol is van ez leírva? Mihez is kell a teljesítmény érték (már a felesleges, hiteltelen de sok pénzbe és károsodásba kerülő fékpadi mérések propagálásán kívül)? Ugye nem teljesítményadóhoz, vagy kW alapú átírási illetékhez?

Ezekre a válaszokra még mindig várni kell, hiszen senki nem tudja továbbra sem, hogy mi is a pontos szabályozás.

Csak szépen lassan, ahogy a csillag megy az égen, nem kapkodunk. Majd egy ideig nem lesz autóverseny, ha épp a régi szabályozás már nem, az új meg még nem működik, nincs itt semmi probléma, hiszen a szövetség is jól működik teljesen figyelmen kívül hagyva a saját alapszabályát, és a sporttörvényt...
2012-08-02 14:44:18
"Gyurma általi csalás" ? :) nade... :)


kzsolt itt le van tiltva (mondjuk nem világos ki által, mert egy ideje eggyel kevesebben tiltanak le, meg fenyegetnek embereket ugye), de nekem azért szorgalmasan írogat, pl ezt:

"Elértünk egy szabályzást ami a versenyzők részére, hosszú távon komoly költség csökkentéssel jár. Viszont ha az egyik oldalon adnak akkor a másikon meghúzzák a szíjjat. "

Asszem akkor én tévedtem, bocsánatot kérek, szuper minden! :) Vagy izé... Milyen költségcsökkentés is? Hol is van ez leírva? Mihez is kell a teljesítmény érték (már a felesleges, hiteltelen de sok pénzbe és károsodásba kerülő fékpadi mérések propagálásán kívül)? Ugye nem teljesítményadóhoz, vagy kW alapú átírási illetékhez?

Ezekre a válaszokra még mindig várni kell, hiszen senki nem tudja továbbra sem, hogy mi is a pontos szabályozás.

Csak szépen lassan, ahogy a csillag megy az égen, nem kapkodunk. Majd egy ideig nem lesz autóverseny, ha épp a régi szabályozás már nem, az új meg még nem működik, nincs itt semmi probléma, hiszen a szövetség is jól működik teljesen figyelmen kívül hagyva a saját alapszabályát, és a sporttörvényt...
2012-08-01 09:21:55
Szeretném megköszönni mindenkinek, aki a sportrendszám ügyében szakmai segítséget nyújtott a hatóságoknak egy átgondolt, élhető szabályozás kidolgozása kapcsán. Különösen Katona, és Csepela sporttársaknak!

7. § Az MR. a 112/A. §-át követően a következő alcímekkel, 112/B. és 112/C. §-sal egészül ki:
- Versenyjárműre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
112/B. § (1) Az e rendeletben foglalt üzemeltetési műszaki feltételeket – az ER. megjelölt eljárásaiban a versenyjárművek esetében a következő eltérésekkel kell alkalmazni:
(...)
h) a versenyjármű legnagyobb teljesítményét 30 napnál nem régebbi, erre vonatkozó mérési jegyzőkönyv alapján kell megállapítani,

tehát mostantól a normál 3 betű 3 számos rendszámú, több százezer Ft-ért legalizált átalakítású, bejegyzett, érvényes gépkönyvvel rendelkező versenyautót sem lehet simán levizsgáztatni, csak friss fékpad-mérés igazolással.

Van esetleg fékpadotok, ami kihasználatlan???

Aki látott már fékpadot, és versenyautót, az tudja: pont annyit mérek, amennyit akarok, főleg, ha lefele érdemes csalni. Mi értelme volt ennek? Egy működő rendszert vertetek szét, és nincs semmi helyette, csak a bizonytalan ígérgetés.

Köszönjük!
2012-04-02 15:40:07
Idézet a cikkből:"először is: nem kell rá regisztrációs díjat és súlyadót fizetni, nem vonatkozik rá az átírási díj sem, valamint nem kell műszaki vizsgára vinni, helyette az MNaSZ autós Technikai Bizottsága (aTB) által kiadott gépkönyv és szakvélemény birtokában, úgynevezett versenygépjármû szemlére kell vinni."

Hibák a helyesírási hibákat kivéve:
-Szuper, hogy nem kell súlyadót fizetni! Egyetlen szépséghiba, hogy semmire nem kell, mert teljesítményadó van helyette pár éve, és ezt tudtommal minden jelenleg működő ideiglenes forgalomban-tartási engedéllyel rendelkező jármű, vagy rendszám után fizetni kell, csodálkoznék, ha az SP rendszám lenne a kivétel.
Átírási díj sincs, csak vagyonszerzési illeték...

"ha valaki egy VfTS-t megvásárol, eddig 130 ezer forint átírási díjat kellett fizetnie"

Korábbi díjtétel szerint 6e+6e+20e+1600*18=60.832 Ft egy VFTS átírás, a mostani szabály szerint a forgalmiban szereplő teljesítmény számít , az mondjuk 75kW, akkor az összeg 65.750 Ft. Tamás enyhén túloz attól tartok.

"Ha valaki benevez egy versenyre, akkor azzal igazolja, hogy azon a versenyen indult" Értitek! Mindenki indul, aki benevezett, punktum.

"ezenfelül lehetôség van tesztelésre, amelyet 30-45 nap közötti idôben szeretnénk meghatározni"

Felhívom a figyelmet a többesszám első személyre, itt kezdődnek a problémák, hogy Csepela Tamás bármit szeretne meghatározni bárkinek ilyen ügyben...

"Jelenleg több biztosítóval is tárgyalunk, és a legkedvezôbb ajánlatot tevôvel köt szerzôdést az MNaSZ."

Az szuper lenne, mert eddig a kapott jutalékok alapján szerződött az MNASZ. Vagy így értette a legkedvezőbbet?!
2012-04-02 15:16:08
Nem kell őket bántani, a Katona-Csepela páros komoly elánnal járja az SP-rendszámos utat!

Képzeljétek el, ha lenne minimális hozzáértésük is, akkor a csillagos ég lenne a határ!

K.Zsolt,

ha már így átmenetileg megint fórumozhatsz, nem kérnéd meg az Elnökségben ülők veled szóbaálló részét, hogy írják ki a 2012. évi MNASZ Rallye Bajnokságokat?!

Mert így esetleg áprilist írva eszébe jut egy-két egyesületnek, hogy visszakérjék az összes idén befizetett díjat teljesítés hiányában. Minden létező leírt, majd meghosszabbított határidő is lejárt már egy ideje...

Előre is köszi,
sportbaráti üdvözlettel:

gyurma
2012-04-01 18:46:42
Pontosan emiatt a bizonytalanság miatt kellett volna hagyni egy év átfedést, nem egyből nekirombolni az F-csoportnak...

Most majd lehet megint módosítgatni, hogy egyáltalán lehessen gépkönyvet kapni új építésű F/P csoportos autókra.
2012-03-21 08:55:41
Juhi,

Megtennéd, hogy nem másolgatod ugyanazt a hozzászólást több topicba? Baromi zavaró.

Köszi!
2012-03-20 12:14:47
:) Nekem is úgy tűnik, hogy Lakatos hibázott itt a legnagyobbat! :)
2012-03-06 17:28:15
Én nem azt írtam, hogy a kezdetektől tudta, hogy nem tudja megrendezni! Azt írtam, hogy a kezdetektől tudta, hogy egymaga nem tudja finanszírozni, ez nagy különbség.
Végig bíztatták, hogy jelentse be, kap segítséget, és persze ő maga is kereste a megoldást. Az ígéretekből nem lett semmi, és lemondta.

Endre írásából és az azóta történtekből is azt szűröm le én is, hogy ő valamiért ezt személyes támadásnak véli, de ez abszolút nem állja meg a helyét. Ez a történet Robinak jobban árt, mint Endrének, tehát ez egyszerűen nem jó következtetés, és nincs is ok ilyesmire, ha valaki meg akarná őt "buktatni", akkor az nyilván szavazatokat gyűjtene vele szemben, ilyen nem volt most sem.

Remélem, hogy elfogadásra kerül az a javaslat, ami szerint az Eger Rallye legyen megrendezve a Bükfürdő Rallye időpontjában a már bejelentett pénzügyi segítséggel, és a bükfürdői futam pedig októberben kerüljön megrendezésre.

Ez a megoldás mindenkinek megnyugtató lehetne, hiszen sem egyik mezőny és város sem vesztene versenyt, és volna idő a nyugodt előkészítésre.

2012-03-06 09:44:52
Nézd egy kicsit messzebbről. Évek óta tartó visszaesés van a rallye-sportban, egyre szűkül az olló. Lakatos Robi volt az, aki elsőként elkezdte kongatni a vészharangot anno, neki is ugrott mindenki, hogy biztos csak az a baja, hogy már nem 20 millió, hanem csak 5 marad egy versenyen.

Több, mint egy éve nincs kinevezve szakágvezető, ment a marakodás az MNASz vezetéséért, ez nyilván nem segített stabilizálni az anyagi helyzetet sem, nem lehetett hosszútávú kilábalási tervet kitalálni sem, nemhogy megvalósítani.

Lakatos Robi az első perctől kezdve azt mondta, hogy nem fogja tudni önerőből megrendezni a versenyt, az elmúlt két évben több verseny is veszteséges volt, ezt idén már nem vállalja. Kiszállt a Start Autó az egri futam mögül, és bár valóban mindenki nagyon lelkes volt, de konkrét segítséget senki nem tett le az asztalra vasárnapig. A várható indulói létszám messze elmarad a tavalyi válságosan kevésnek nevezhetőtől is, tehát a két alappillérből (ami a támogatói oldal, és a nevezési díj) mindkettő erősen csorbult.

Robi próbált korrekten eljárni, megkezdődött a verseny előkészítése, egészen múlt hét végéig sok pénz és energia ment bele. Tájékoztatta az illetékeseket már tavaly, hogy nem tud anyagi kockázatot vállalni, mert nem biztos a verseny megrendezhetőségében. Ígéreteket persze kapott innen-onnan, de senki nem tett le semmit az asztalra múlt hét végéig. Azt is tudni kell, hogy már tavaly is konkrét ígéreteket kapott az útjavítás költségeinek fedezését illetően, ezt megelőlegezte, és végül nem kapott egy fillért sem.

Vasárnap döntött úgy, hogy tovább nem várhat, és lemondta a rendezvényt.

Szerintem a legnagyobb probléma az lehetett, hogy igazán senki nem vette komolyan a problémát. Meghallgatták a rendezőt, és azt gondolták, hogy sír, sír, de úgyis megcsinálja.
Ha jól tudom, az RTE naptárba is úgy került be, hogy igazi megállapodás még nem volt... Mindenki azt gondolta, hogy majd csak lesz valahogy.

Ennyi történt ahogy én tudom.

Az a baj, hogy ha most valami csoda folytán elő is venné valaki a hiányzó pénzt, akkor a többi rendezvény is joggal kérhetne belőle. Ráadásul szerintem ha versenyző, vagy csapat siet a rendezvény segítségére, akkor utána nagyon nehéz lesz az egyenlő feltételeket biztosítani, mi van, ha pont az egyik támogató csapat követ el a versenyen szabálytalanságot?

Robi megszólalására én nem számítok, Endre nyilatkozata után minden csak magyarázkodás tűnne, talán még a fentiek is...

2012-03-06 09:44:52
Nézd egy kicsit messzebbről. Évek óta tartó visszaesés van a rallye-sportban, egyre szűkül az olló. Lakatos Robi volt az, aki elsőként elkezdte kongatni a vészharangot anno, neki is ugrott mindenki, hogy biztos csak az a baja, hogy már nem 20 millió, hanem csak 5 marad egy versenyen.

Több, mint egy éve nincs kinevezve szakágvezető, ment a marakodás az MNASz vezetéséért, ez nyilván nem segített stabilizálni az anyagi helyzetet sem, nem lehetett hosszútávú kilábalási tervet kitalálni sem, nemhogy megvalósítani.

Lakatos Robi az első perctől kezdve azt mondta, hogy nem fogja tudni önerőből megrendezni a versenyt, az elmúlt két évben több verseny is veszteséges volt, ezt idén már nem vállalja. Kiszállt a Start Autó az egri futam mögül, és bár valóban mindenki nagyon lelkes volt, de konkrét segítséget senki nem tett le az asztalra vasárnapig. A várható indulói létszám messze elmarad a tavalyi válságosan kevésnek nevezhetőtől is, tehát a két alappillérből (ami a támogatói oldal, és a nevezési díj) mindkettő erősen csorbult.

Robi próbált korrekten eljárni, megkezdődött a verseny előkészítése, egészen múlt hét végéig sok pénz és energia ment bele. Tájékoztatta az illetékeseket már tavaly, hogy nem tud anyagi kockázatot vállalni, mert nem biztos a verseny megrendezhetőségében. Ígéreteket persze kapott innen-onnan, de senki nem tett le semmit az asztalra múlt hét végéig. Azt is tudni kell, hogy már tavaly is konkrét ígéreteket kapott az útjavítás költségeinek fedezését illetően, ezt megelőlegezte, és végül nem kapott egy fillért sem.

Vasárnap döntött úgy, hogy tovább nem várhat, és lemondta a rendezvényt.

Szerintem a legnagyobb probléma az lehetett, hogy igazán senki nem vette komolyan a problémát. Meghallgatták a rendezőt, és azt gondolták, hogy sír, sír, de úgyis megcsinálja.
Ha jól tudom, az RTE naptárba is úgy került be, hogy igazi megállapodás még nem volt... Mindenki azt gondolta, hogy majd csak lesz valahogy.

Ennyi történt ahogy én tudom.

Az a baj, hogy ha most valami csoda folytán elő is venné valaki a hiányzó pénzt, akkor a többi rendezvény is joggal kérhetne belőle. Ráadásul szerintem ha versenyző, vagy csapat siet a rendezvény segítségére, akkor utána nagyon nehéz lesz az egyenlő feltételeket biztosítani, mi van, ha pont az egyik támogató csapat követ el a versenyen szabálytalanságot?

Robi megszólalására én nem számítok, Endre nyilatkozata után minden csak magyarázkodás tűnne, talán még a fentiek is...

2012-03-06 09:44:52
Nézd egy kicsit messzebbről. Évek óta tartó visszaesés van a rallye-sportban, egyre szűkül az olló. Lakatos Robi volt az, aki elsőként elkezdte kongatni a vészharangot anno, neki is ugrott mindenki, hogy biztos csak az a baja, hogy már nem 20 millió, hanem csak 5 marad egy versenyen.

Több, mint egy éve nincs kinevezve szakágvezető, ment a marakodás az MNASz vezetéséért, ez nyilván nem segített stabilizálni az anyagi helyzetet sem, nem lehetett hosszútávú kilábalási tervet kitalálni sem, nemhogy megvalósítani.

Lakatos Robi az első perctől kezdve azt mondta, hogy nem fogja tudni önerőből megrendezni a versenyt, az elmúlt két évben több verseny is veszteséges volt, ezt idén már nem vállalja. Kiszállt a Start Autó az egri futam mögül, és bár valóban mindenki nagyon lelkes volt, de konkrét segítséget senki nem tett le az asztalra vasárnapig. A várható indulói létszám messze elmarad a tavalyi válságosan kevésnek nevezhetőtől is, tehát a két alappillérből (ami a támogatói oldal, és a nevezési díj) mindkettő erősen csorbult.

Robi próbált korrekten eljárni, megkezdődött a verseny előkészítése, egészen múlt hét végéig sok pénz és energia ment bele. Tájékoztatta az illetékeseket már tavaly, hogy nem tud anyagi kockázatot vállalni, mert nem biztos a verseny megrendezhetőségében. Ígéreteket persze kapott innen-onnan, de senki nem tett le semmit az asztalra múlt hét végéig. Azt is tudni kell, hogy már tavaly is konkrét ígéreteket kapott az útjavítás költségeinek fedezését illetően, ezt megelőlegezte, és végül nem kapott egy fillért sem.

Vasárnap döntött úgy, hogy tovább nem várhat, és lemondta a rendezvényt.

Szerintem a legnagyobb probléma az lehetett, hogy igazán senki nem vette komolyan a problémát. Meghallgatták a rendezőt, és azt gondolták, hogy sír, sír, de úgyis megcsinálja.
Ha jól tudom, az RTE naptárba is úgy került be, hogy igazi megállapodás még nem volt... Mindenki azt gondolta, hogy majd csak lesz valahogy.

Ennyi történt ahogy én tudom.

Az a baj, hogy ha most valami csoda folytán elő is venné valaki a hiányzó pénzt, akkor a többi rendezvény is joggal kérhetne belőle. Ráadásul szerintem ha versenyző, vagy csapat siet a rendezvény segítségére, akkor utána nagyon nehéz lesz az egyenlő feltételeket biztosítani, mi van, ha pont az egyik támogató csapat követ el a versenyen szabálytalanságot?

Robi megszólalására én nem számítok, Endre nyilatkozata után minden csak magyarázkodás tűnne, talán még a fentiek is...

2012-03-06 09:44:52
Nézd egy kicsit messzebbről. Évek óta tartó visszaesés van a rallye-sportban, egyre szűkül az olló. Lakatos Robi volt az, aki elsőként elkezdte kongatni a vészharangot anno, neki is ugrott mindenki, hogy biztos csak az a baja, hogy már nem 20 millió, hanem csak 5 marad egy versenyen.

Több, mint egy éve nincs kinevezve szakágvezető, ment a marakodás az MNASz vezetéséért, ez nyilván nem segített stabilizálni az anyagi helyzetet sem, nem lehetett hosszútávú kilábalási tervet kitalálni sem, nemhogy megvalósítani.

Lakatos Robi az első perctől kezdve azt mondta, hogy nem fogja tudni önerőből megrendezni a versenyt, az elmúlt két évben több verseny is veszteséges volt, ezt idén már nem vállalja. Kiszállt a Start Autó az egri futam mögül, és bár valóban mindenki nagyon lelkes volt, de konkrét segítséget senki nem tett le az asztalra vasárnapig. A várható indulói létszám messze elmarad a tavalyi válságosan kevésnek nevezhetőtől is, tehát a két alappillérből (ami a támogatói oldal, és a nevezési díj) mindkettő erősen csorbult.

Robi próbált korrekten eljárni, megkezdődött a verseny előkészítése, egészen múlt hét végéig sok pénz és energia ment bele. Tájékoztatta az illetékeseket már tavaly, hogy nem tud anyagi kockázatot vállalni, mert nem biztos a verseny megrendezhetőségében. Ígéreteket persze kapott innen-onnan, de senki nem tett le semmit az asztalra múlt hét végéig. Azt is tudni kell, hogy már tavaly is konkrét ígéreteket kapott az útjavítás költségeinek fedezését illetően, ezt megelőlegezte, és végül nem kapott egy fillért sem.

Vasárnap döntött úgy, hogy tovább nem várhat, és lemondta a rendezvényt.

Szerintem a legnagyobb probléma az lehetett, hogy igazán senki nem vette komolyan a problémát. Meghallgatták a rendezőt, és azt gondolták, hogy sír, sír, de úgyis megcsinálja.
Ha jól tudom, az RTE naptárba is úgy került be, hogy igazi megállapodás még nem volt... Mindenki azt gondolta, hogy majd csak lesz valahogy.

Ennyi történt ahogy én tudom.

Az a baj, hogy ha most valami csoda folytán elő is venné valaki a hiányzó pénzt, akkor a többi rendezvény is joggal kérhetne belőle. Ráadásul szerintem ha versenyző, vagy csapat siet a rendezvény segítségére, akkor utána nagyon nehéz lesz az egyenlő feltételeket biztosítani, mi van, ha pont az egyik támogató csapat követ el a versenyen szabálytalanságot?

Robi megszólalására én nem számítok, Endre nyilatkozata után minden csak magyarázkodás tűnne, talán még a fentiek is...

2012-03-01 09:42:40
Ahogy én tudom tegnap született egy kompromisszum, így azok az autók, aminek eddig volt már MNASZ gépkönyve, plusz azok, amelyek forgalmijában szerepel a sport célú átalakítás, azok az autók nem kerülnek nehéz helyzetbe.

Nyilván lesz majd illetékes, aki ezt pontosan elmondja, meg azt is, hogy a többieknek mi a teendője.
2012-03-01 09:40:38
Szia Roni!

Valóban félreérthető voltam, pontosítok:

Semmi bajom a sportrendszámmal! Erős a gyanúm, hogy lesz hátulütője, nekem nagyon nem tetszik, hogy ha kiváltom, akkor már sosem lehet rendes rendszáma később a versenyautómnak, ha a normál rendszámot jobbnak tartanám valamiért (nem visszaalakításra gondolok, hanem normál rendszámos versenyautóra). Várjuk meg mi leswz a vége, összességében nagyon remélem, hogy pozitív lesz.

Az én hozzászólásom az F-csoport, és az RTE H-csoport eltúlzott beállítására vonatkozik. Szerintem ha egy autó megfelel a közúti közlekedés szabályainak, akkor nagy baj nincs. Ha ez ki van kötve, akkor sem az ATB, sem az MNASZ nem lehet felelős.
Persze bonyolódik a helyzet, ha a műszaki vizsga intézménye megszűnik, és kizárólag az ATB látja az autókat, de meggyőződésem, hogy még ez sem indokolja az F csoport megszüntetését, elég lett volna kicsit jobban körülírni a lehetőségeket.

Alapvető bajom a P-csopottal, hogy nem lehet egy rendes homologizációt ennyi pénzért elvégezni, és ez a pénz is rengeteg egy olcsó F-csoportos autó szempontjából.

A másik bajom az időzítés, várni kellett volna egy szezont, és úgy bevezetni a rendszert, hogy mellette még van a régi is. Az, hogy kijelentjük év elején, amikor már félkész néhány autó, hogy bocs, te már nem kaphatsz új gépkönyvet, csak P-csoportosat, de várnod kell, mert még nem találtuk ki, hogy az mi lesz. Ilyet nem lehet! Ez a fő bajom.

Ami magát a P-csoport tervezetet illeti, lehet, hogy az általad említett két úr sokat dolgozott vele, erre mondom én, hogy elég baj, mert nem jól csinálják. Ha gondolod szívesen átküldöm az észrevételeket, amiket pl Cselényi Balázs küldött be ezzel kapcsolatosan, szerintem kifejezetten konstruktív.

Ez itt pedig az RTE fóruma, az ő szempontjukból pedig egyszerű zsarolás a történet, ezt is lehetett volna úgy intézni, hogy érdekeltek legyenek, ne pedig kénytelenek. Világos, hogy az MNASz kíván lenni az, aki ilyen engedélyeket kiad, ez rendben is van, csak nem kellene visszaélni a helyzettel, főleg akkor nem, amikor a rally, a közös ügyünk elég nagy bajban van, és szerintem nem fér bele most egy MNASZ-RTE háború...
2012-03-01 07:34:17
Kedves Katona Zsolt!

Azért az már tényleg vérlázító, amit művelsz.

Ismerem a hozzáállásodat, és tudom azt is, hogy alapvetően egy helyes irányba próbáltál indulni. A probléma az, hogy mérhetetlen hozzá nem értésed miatt teljesen tévúton jársz, és az külön ijesztő, hogy gyakorlatilag te irányítod ezt a vonalat. Megdöbbentő, hogy egy olyan ember mint te, aki gyakorlatilag sehova nem tartozik az autósportban (nem vagy tisztségviselő ((ezt a koordinációs bohóckodást remélem te sem gondolod annak)), nem vagy versenyző, nem vagy csapatvezető, és ami legfontosabb sem képesítésed, sem képességed nincs átlátni ezt a problémakört), te vagy a megmondóember.

Kevés valós, és sajnos sok rosszul feltételezett probléma miatt csináltál egy akkora vihart a biliben, amit most több száz ember szív majd meg.
Ne legyél álszent, az, hogy az F csoportos rallye2-es, és a H csoportot RTE autók "életveszélyesek" ez a TE paranoiád, és elég komoly tévedés.

Az ATB-nek és az MNASZnek van felelőssége, de koránt sem akkora, mint állítod.

Jól jellemzi a mai magyar állapotokat, hogy egy hozzá nem értő embercsoport hisztijéből mekkora vihart lehet ma itt csinálni.

A szabályok eddig is jók voltak, elég lett volna finomítani. Egyszerűen be kellett volna tartani. Most indokolatlanul megdrágul, és bonyolódik majd a helyzet a Túrásoknak, és ennek nem más az oka, mint az, hogy néhány ember pénzt szeretne beszedni egy olyan bajnokságból, amihez semmi köze.

Lehet tartani a markodat az RTE felé, sok szempontból jogosan is, de nem hiszem, hogy ennek van itt az ideje.

Ez viszont, amit itt csinálsz, az tényleg minden határon túl megy, legalább ne állítsd már úgy be, hogy Mészáros Iván vagy Pénzes Zsolt követel tartalom nélküli szolgáltatásért pénzt.

Ezt az egészet meg lehetett volna oldani többféleképpen úgy is, hogy mindenki elégedett legyen a végén. Ehhez kellett volna valaki, aki képben van, sajnos nem volt.

A P-csoport szabályai, amit rá akarsz most kényszeríteni a már meglévő autókra, még el sem készült! A tervezet olyan hibás, hogy szégyellje magát, aki összetákolta!

Minden célt, amit megjelöltél el lehetett volna érni nyugiban is. Egyszerűen ÉSSZERŰEN végig kellett volna gondolni, MEGALKOTNI az alternatív megoldást, és UTÁNA megszüntetni a régi utat.
Ezzel szemben most pofán van verve mindenki, és senki nem tudja, hogy mi lesz. Kötelező egy olyan szabály ma, ami még meg sem született!

Március van, pár hét múlva verseny, és jogkövető módon nem tud majd versenyezni sok ember, megint KÉNYTELEN lesz a mutyira.

Nem tudom mi történt a tegnapi megbeszélésen, de félek, hogy hirtelen nem világosodtál meg...

Nem gondolod, hogy jobb lenne inkább csöndben maradnod?!

gyurma hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 143 hozzászólás • 8 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k