LCH Tavaszi LADA találkozó
gyurma
Nattán György
2016-01-20 17:54:54
utolsó bejelentkezése
gyurma

143 hozzászólás
nincsenek kedvencei és 1 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
684774770
Napi oldal:
6736
Jelenleg:
1928
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
gyurma hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 143 hozzászólás • 8 oldal
2016-01-20 17:48:20
Az utolsó alapszabály szerint nincs olyan opció, hogy 50% alatt van a tagok száma, addig kell ismételgetni a közgyűlést, amíg egyszer a tagok legalább fele ott nem lesz.

Nem baj, ha ezek létező tagok persze...
2015-12-18 21:56:23
Jogos, rosszul emlékeztem.

Akkor is azt mondom, hogy a nemzeti szabályok megalkotása, és betartatása prioritást kellene élvezzen. A jelen helyzetben, amikor megint visszahívókat gyűjtenek, nem ezzel kellene először foglalkozni.
2015-12-18 18:28:29
Én is erre utaltam. Akinek az MNASz kiadja a hozzájárulást, annak lehet külföldi licence. A kinti lakcímet esetleg a kinti szövetség ellenőrizheti.

Most majd az MNASz akar lakcímigazolást kérni, ami nem tűnik jogosnak. Neki csak azt kellene néznie, hoy van-e itthon licence, vagy eltiltása.

2015-12-18 15:58:29
Nagyon szép dolog, hogy az FIA szabályokra hivatkozol, de egyrészt az a szabály megengedi, hogy külföldi indulhasson (csak a saját szüvetségének nyilatkoznia kell, hogy elengedi), másrészt pedig előszür a nemzeti szabályokat kellene betartani, aztán lehet kifelé nézegetni.

Amúgy pedig ez semmi más, mint az élhetetlen MNASZ miatt elkívánkozó versenyzők kényszerítése, ami azért jó, mert így legalább lesz egy réteg, aki amúgy csönben elmenne máshová, de így kényszerítve lesz, hogy háborúzzon.

Köszönöm, ránkfér a segítség!
2015-10-08 18:57:40
Balli,

Gyárfás leírta, hogy minden szervezet kiválóan teljesít, légyszíves ne rontsd ez az idilli képet!

Ráadásul lehetetlent kérsz, hiszen a MARB sorozatnak NINCS ELFOGADOTT SZABÁLYZATA, ami alapján meg lehetne csinálni, az utolsó határidő múlt április volt a Sporttanács szerint :)
2015-10-03 20:20:38
Azért abban van valami megmosolyogtató, hogy ez a levél, és Oláh Gyárfás némileg önfényező, a valóságot némileg plasztikusan értelmező levele egy napon jelent meg...

Azt gondlom, hogy ez kiválóan szimbolizálja az MNASz idei évét, lassan mindenki elhallgat az amatőrök feletti szinteken, elfáradtak, és nem hisznek abban, hogy lehet változás. A felső vezetés közben folyamatosan nyomja, hogy jó úton haladunk, elnöki, sporttanácsi és RSB szinten is, szakmaiság nyomokban létezik már csak.

Az év elején indított vizsgálatokról, beadványokról semmi hír, elásták őket. A szabálytalanságok mindennaposak, és mára teljesen természetesek sokak számára.

Egyedül az amatőrök maradtak ringben, és nincsenek kevesen.

Kiváncsi vagyok, hogy mi lesz a reakció, mármint a hangzatos ígéreteken túl, mert azok jönnek majd biztosan.
2015-09-25 10:26:59
Isten éltessen, DuEn!

Köszönjük a munkádat!
2015-08-07 22:45:44
Nagyon nem mindegy, hogy előre leírt helyezettet vittek vizsgálni, vagy Ollét jelölték ki.

Nagyon nem mindegy, hogy löket-mérést írtak elő, vagy hengerűrtartalom-mérést.

Nagyon nem mindegy, hogy az ATB képviselő mit adott elő a helyszínen.

Pozitív példa? A te helyeden ülve én is ezt az oldalt erősíteném, de azért ne legyen már kiemelkedő pozitív példa, ha kivételesen nem mindenki rúgja fel a szabályokat...

Amúgy sok mindent nem tudok erről az ügyről (sem), és ha ennél is kevesebbet tudnék, akkor valószínűleg még inkább a pozitív oldalát látnám, de ezt az ügyet már nem lehet nem összefüggésbe hozni a korábbi óriás baklövésekkel, ahol CsT egy alapvetően hibás módszerrel mért nem megfelelő értéket jónak minősített, amit a versenyző el is fogadott.

Lehet most pozitívumokat keresni, de még mindig ugyanaz az a sorozatos hibákat vétő ember van ugyanabban a pozícióban képesítés nélkül szabálytalanul, ez talán nem a pozitív oldalt erősíti.

Ráadásul (nagyrészt) ő írja az RVSzt rosszul, majd ATB ellenőrként, gépátvétel vezetőként, technikai felügyelőként a rosszat másképp értelmezi, mint ahogy le van írva, és ha az egészből ügy van, akkor Technikai Bizottsági tagként eljár, mint másodfok, ennél rosszabb nehezen lehetne a helyzet ebből a szempontból, de fejeljük még meg azzal, hogy bizonyos csapathoz is anyagi érdekek fűzik.

Szóval nem, nem látom a pozitív oldalt, még ha az elnök minden héten meg is köszöni a Hungaroringnek, hogy ennyit segítenek, és sosem volt még ilyen jó.
2015-08-02 17:33:52
Sok sebből vérzik..

Már régóta megfordult a szemlélet, és mivel évek óta nem volt tisztességes bontás, ezért a versenyzők nem készülnek rá. Emellett anno pl. a WRC-ket nem nagyon kérdőjelezte meg senki, más top autó kevés volt, így nem voltak ekkora felmerülő költségek.

Nem gondolom, hogy egy hibátlan motorról levenni a hengerfejet ennyibe kerülne, de tegyük fel, hogy igen.

Akkor még mindig nem világos, hogy miért nem lehetett ott helyben kikapni a motort (ha tényleg nem fér el a mérőeszköz a tűzfaltól), és utána megmérni a löketet? Ennek anyagi vonzata maximum a szerelők órabére, nincs megbontva a motor, és mindenki megnyugodhat.

Az is furcsa, hogy ha nem fér be a pálca a tűzfaltól, akkor nyilván a hengerfejet sem lehet levenni, csak a motor kivétele után, ha pedig ki van véve, akkor minek levenni?

Szóval ez a történet egy állatorvosi ló, szerepelnek benne Felügyelők, akik tartanak a versenyzőktől, ATB, aki (finoman szólva) nincs a helyzet magaslatán, és versenyző, aki kiszúrásnak éli meg, ha bontásra viszik.

Ha lett volna az elmúlt években következetes, elfogulatlan, szabálytisztelő Felügyelő Testület, versenyigazgató, aki nem fél 30 büntetést kiosztani, rendező, aki nem kedvez a haveroknak, és ehhez lett volna elfogulatlan, hozzáértő ATB, akkor a versenyzők zokszó nélkül állnának egy ilyen bontáson.

De nem ez a helyzet, már régen, és nem is lesz, mert nem érdeke senkinek, csak annak a néhány kivételnek, akik pedig erős kisebbségben vannak, és egyre fogynak...

Nagy összegben merek fogadni, hogy ebben az esetben is el lesz maszatolva, vagy a pontokat adják vissza, vagy mégis visszavonják (esetleg felfüggesztik) az eltiltást, de szerinten nem lesz szabály szerinti következménye annak, hogy megtagadták az ellenőrzést. Márpedig ez tény, mindegy, hogy a többiek mennyire hibásak a kizárás, és az eltiltás jogos (lenne).

2015-07-09 12:09:38
Szia Misi,

Én sajnos láttam egy hitelesnek tűnő verziót ami megegyezett azzal, ami kikerült. Mivel névtelenül kaptam (gondolom attól, aki szintén névtelenül fel is tette a másik fórumra), ezért kértem egy hivatalos verziót is az MNASz-től. Ha (!) megkapom, akkor kiteszem azonnal.

Nem akarom elhinni, hogy igaz. Mármint az, hogy Bútor Robi ilyet kért, és azt sem, hogy ezt van, aki ezt engedélyezi, vagy akár megfontolja...
2015-06-26 19:21:05
Szia,

Az RVSz mellékletében ott van, hogy 5 évig homológ, és plusz 5 évig használhatod mint lejárt homológ. Alul, az apró betáben a táblázat alatt.
2015-06-25 22:05:30
És még egy javítás:
http://mnasz.hu/letoltes/RVSZ%2020150416_valtozaskovetessel.pdf

178.oldal
2015-06-25 22:03:57
Illetve pontosítok: van időkorlát, az RVSz 170.oldalán van a táblázat itt:
http://www.mnasz.hu/letoltes/L27_Homolog%20ruhazatok%20listaja.pdf

Eléggé lementek az árak, megfontolandó, hogy újat vegyél, mégiscsak a biztonságodról van szó!
2015-06-25 22:00:18
Szia,

Kicsit keverednek a dolgok.

Van pl az ülés, ami 5 évig homológ. Amikor lejár, akkor lesz lejárt homológ, én úgy tudom, hogy ennek nincs időkorlátja (pedig az üvegszál ugye öregszik erősen, tehát ha lehet, akkor ebből ne használj régit).

A ruháknál, öveknél az a helyzet, hogy ha a homologizációs jelzése megtalálható a homológ-listában, akkor homológ, ha nincs rajta ezen a listán, de tiltva sincs a használata, akkor pedig lejárt homológ. Néhány homologizációt visszavontak, ezeket tilos használni.

Itt a homológ ruhák listája például:
http://www.mnasz.hu/letoltes/L27_Homolog%20ruhazatok%20listaja.pdf

A másik kérdésre a válasz:
Szerintem itt is keveredés van, én ezt így nem írtam szerintem. Ami igaz ebből, hogy ha sportrendszámot váltasz, akkor nem kell regisztrációs adót, és a súlyadót váltó teljesítményadót fizetned. Cserébe viszont kell érvényes gépkönyv, és maximum 90 nap mehetsz ki a sporteszközzel az utcára, naplót kell vezetni, és soha többet nem lehet hagyományos rendszáma a járműnek.

Ha egy sima átírás, és amúgy rendben van minden a versenyautó papírjaival (tehát benne van a forgalmiban már a sportcélú átalakítás), akkor a hagyományos átírás olcsóbb szerintem.
2015-05-28 22:46:32
Zsolt,

Miért nem mersz a saját neveden írni?

Tavaly én egy bizottságnak voltam a tagja, adtam hozzá a nevem, nem úgy, mint te a mostani RSB-hez, hogy hátulról terelgetsz, de közben bújkálsz.

Nem tudom, hogy mennyire volt s*** a tavalyi ST működés, de az MNASZ sportszakmai szempontból naprakész, és szabályos volt, most pedig ha csak a rallye-t nézem, akkor RSB határozatok születnek úgy, hogy nem tudnak róla az RSB tagok, hónapokkal később(sem) jelennek meg a határozatok, nincs ARVSz, az RVsz visszamenőleg módosul, Az elrajtoló autók 40%-a szabálytalan az RVSZ szerint, 8 általánossal lehet valaki technikai felügyelő a szabályoknak teljesen ellentmondva, a verseny közben versenyző versenyigazgató pedig "büntetésül" már nem csak MARB rendezbvényen lehet versenyigazgató, hanem bármilyen Rallye versenyen a lista szerint.

Biztos volt tavaly, amit nbem jól csináltunk, de konkrét kritikát még nem kaptam, esetleg írhatnál egy listát a tavalyi rossz döntésekből! Aztán azok közül válasszuk ki, hogy mennyi volt nem csak rossz, de szabálytalan is.

Aztán ott az a vicc, amit mindenhol hallottunk, hogy túl erős az ST az alapszabály szerint :) aztán mikor az ellenzék ült be a Sporttanácsba, akkor már mégsem volt erős :)

Szidták az alapszabályt, majd senki nem vette a fáradságot, hogy másikat csináljon.

Ami pedig a partvonalt illeti, sajnos, nem vagyok eléggé a szélén, mert ha ott lennék, akkor egyrészt nem kellene naponta szembekerülnöm az anomáliákkal.

Nálatok a kormány, senki nem tesz keresztbe, sőt, nagyon sok segítséget kaptatok, mégsem kezdődött még el a munka a közgyűlés óta!

Erről is mi tehetünk? Meddig?

Egyikünk sem akar semmi mást, csak elfogadható működést. Ha lenne, egy szót nem szólnánk, sehol nem kerülnénk elő, a nevünket is elfelejthetnétek. De nem, nincs működés, viszont hetente le akar valaki ülni beszélgetni a "másik oldalról". Miről beszélgessünk? Hogy mikor lesz szabályos RVSz? Vagy hogy ki tudja megcsinálni?

Nem kenegetni kellene a s***t másokra, hanem elolvasni a szabályokat, megkeresni a hibákat, kijavítani, és utána betartani. Ehhez semmi nem kellene, nem kell üldözni senkit, kirúgni se, csak tennie mindenkinek azt, amit vállalt a tisztségével.

Ma ez nem működik, az RSB tagok nem ismerik az RVSzt, a Sporttanács nem tudja, hogy mi lenne a feladata, egymást csapják be nap mint nap, az elnökség azon küzd, hogy határozatképes legyen, mert nem jönnek össze négyen egyszerre, és akkor is csak egymással vívnak, ha mégis.

Egyetlen rendesen működő bizottság az SBB, meg talán az off-road!

Dolgozni kellene, nem kifogást, meg bűnbakot keresni.




2015-05-27 22:36:33
Nem lehet eredmény, ha szabály sincs.. Még ma, május végén is módosították VISSZAMENŐLEG a szabályt.

Sem az RSB, sem az ST, sem az Elnökség nem látja el a feladatát.

Nincs olyan határozat, ami szabályos volna.
2015-05-03 12:41:30
Nézd,

1. nem tudom kit értesz "ti" alatt, szerintem az a kör, amire te gondolsz, az kb másfél éve nem létezik. Legalábbis pl Imivel én legalább másfél éve nem beszéltem autósportról.

2. Valóban részese vagyok hatalmi harcnak, de nem azért, mert hatalmat szeretnék magamnak, hanem azért, mert azt szeretném, ha a hatalmon lévők elvégeznék tisztességesen a munkájukat. Ezért valóban harcolok.

3. Fogalmam sincs, hogy mekkora motor volt vagy van Sasa kocsijában. Ő azért nem lehet ártatlan áldozat, mert -ha igaz -szabálytalanul elvitte az autót. Ettől függetlenül a felügyelők, és az ATB is mulasztott.

A tény az, hogy egy csapat minden szabályt betartva kért egy egyszerű löketmérést, amit nem kapott meg a szabályok adta keretek között. Ebből azt levezetni, hogy ez az egész csak Tóth Imi fondorlatos ármánykodása, elég furcsa, mert ez azt jelentené, hogy a felügyelők, és az ATB is előre tudhatóan hibák sorozatát véti. Ha pedig ezt tudni lehet, akkor nagy baj, ha ők dolgoznak, nem?

Ha pedig a másik igaz, hogy tudható, hogy valaki 25%-al nagyobb motorral megy a szabályosnál, az is elég problémás... Ehhez képest az általad vázolt elmélet jelentősége eltörpül.

2015-05-03 10:32:25
Ráadásul felesleges kört futottunk!

Az óvás a hírek szerint kizárólag a motor lökethosszára vonatkozott.



2015-05-03 10:25:36
Bocsánat az elütésekért!
2015-05-03 10:20:59
Azért azt is vegyük számításba, hogy van kommunikáció felek között, tudott volt, hogy az óvás annak megállapítására irányul, hogy 2, vagy 2.5. Ennek fényében, és megerősítve, hogy igaz amit írsz, nem gondolom, hogy ne lett volna megnyugtató az óvást benyújtó ez a két pontatlan előzetes vizsgálat.

Hogy "mi" jobban csináltuk volna-e, azt nem tudom, de ha az ATB nem ad engedélyt szabályosan a versenyautónaka helyszín elagyására, akkor ha az én feladatomba vizsgálat, akkor egy íróasztalnál otthon leírom, hogy az autó szabályosan nm volt vizagálható, így az óvó fél javára KELL dönteni.

Ha alami oknál fogva lemegyek, akkor pedig biztosan nem mérek meg egy kiszerelt motort.

Egyébként nagyon furcsa az ügy, elfelejtjük, hogy hetekkel korábban megjelent egy dokumentum a gépátvétrl vezetőjének aláírásával, aki a mérést végezte, amiből em volt kiolvasható az, amit dátum szerint kettő nappal a mérés után az ATB vezető leír.

Miért volt nyilvános az első dokumentum, és miért csk hetek múlva került elő a másik?

És legfőképpen: miért nem volt valós tervezett technikai ellenőrzés az idei bajnoki futamokon? Hogy mehetett át a végellenőrzésen olyan autó, ami nem felelt meg az épp hatályos RVSznek?

Szóval azért van kérdés ATB oldalon is, nem csak a felügyelőknél, akik szintén érthetetlen dolgokat tettek...
gyurma hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 143 hozzászólás • 8 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k