gyurma
Nattán György
2016-01-20 17:54:54
utolsó bejelentkezése
gyurma

143 hozzászólás
nincsenek kedvencei és 1 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
686957331
Napi oldal:
109608
Jelenleg:
1068
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
gyurma hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 143 hozzászólás • 8 oldal
2013-10-22 19:47:28
Kedves Holczer Dani!

Örömömre szolgál, hogy nem csak álneveken jelensz meg végre a fórumokon, hanem arccal is!

A megbeszélés nem tartozik a tárgyhoz, ahogy az sem, hogy miért csak a "semmiről" beszélünk, ha te jelen vagy, nyilván megdolgoztál érte.

Kicsit olyan, mintha arra utalnál,hogy mi próbálunk helyezkedni, ezt gyorsan meg is cáfolnám, az általad említett emberek közül senki nem szeretne más tisztséget, mint ami most van neki, ez pl. Ernő, Balázs és az én esetemben konkrétan a semmit jelenti! Az, hogy segítünk, ha tudunk, és megkérnek, az bármilyen furcsa, nem valamiféle hatalomvágy nálunk (és nálad?).

Na mindegy, nem is ezért írtam, hanem pár dolog azért legyen tiszta: nem attól lesz "fehér" az autósport, ha mindenkit sportrendszámba és MNASZ gépkönyvbe kényszerítesz. Nem attól lesz kevesebb baleset, ha meggondolatlan szabályokat hoznak inkompetens emberek. Remélem, hogy számon fogják kérni, hogy hogyan lehetett például a mai napig nem létező P-csoport szabályra hivatkoznod a beadványban, mintha hatályos lenne!

Megszólaltál, de inkább csak rontottál vele a helyzeten, nem hiszem, hogy a sport érdekeit szolgálják a nézeteid.

"Nyilván nem az 1600cm3-től lesz kisebb a potenciális veszély, de ettől a moratóriumtól kezelhető lehet a versenyzői létszám"

Ez komoly? Akkor meg miért nem csak a páros alvzszámúak mehetnek, attól is kezelhetőbb lenne a létszám! Egyszerűen nem tudod mit beszélsz, ami nem lenne baj, de jelen pillanatban ezekre alapozva van hatályban egy elnökségi határozat! Tényleg az gondolod, hogy a létszám a probléma? Ha ez így van, akkor miért nem azt akarod korlátozni?

Idekevered a hétvégi balesetet (is), de tisztában vagy a hátterével?

Biztos, hogy te vagy a megfelelő megmondóember?

2013-10-08 22:03:31
A zárt ex-RSB facebook csoportban már leírtam reggel, de tessék, nevekkel ide is:

Nem kell megijedni!

Hát nem sikerült... Pedig megfogadtam, hogy nem szólok...

Tegnap, amikor leülepedett a Budapest Rallye-n történt számos igen durva esemény, akkor írtam egy oldalt itt, de a végén gyozött a korábbi elhatározás: kitöröltem. Nem szólok. Pedig lett volna miért, két MAFC versenyzot rángattak meg úgy, hogy az már szinte büntetojogi kategória. Foleg szegény Landherr Zoliéknál, mert oket egyáltalán nem engedték elrajtolni, pedig minden eszement eljárást megpróbáltak végigcsinálni, amit az ATB eloírt, elturték, hogy félrevezetik, illetve meg sem hallgatják oket, fel sem veszik a telefont. Végül nem sikerült - részben az ATB hibájából - vizsgát szerezni a versenyig, szereztek tehát egy ideiglenes 3 napos engedélyt, ami minden jog- és sportszabálynak megfelel, de Feind Gábor, Guba István, és Csepela Tamás nyomására a felügyelok úgy döntöttek, hogy nem indulhatnak, és nem is indultak.

Ez viszont apróság ahhoz képest, ami ma felkerült a szövetség honlapjára!

Az elozménye ennek, hogy az elnökség Holczer Dánielt bízta meg a korábbi baleset kivizsgálásával. Meglepo volt a döntés, mert nem szoktak ilyesmit szaktudás nélküli emberre bízni, és sajnos az eredmény is ennek megfelelo lett.. Dani utoljára akkor kapott ekkora szerepet, amikor a másodosztály szponzora a MATADOR lett, ez a 9 pont összemérheto azzal, mert vannak benne olyan elemek, amik védhetoek, ugyanakkor aki átlátja, az tudja, hogy mindkét eset a kizárólagosságról, és ezen keresztül a pénzbehajtásról szól. Semmi köze a biztonsági dolgokhoz, teljesen szembe megy a tapasztalatokkal, és a helyes iránnyal.

Egy nap gondolkodás után ki merem jelenteni, hogy az elnökség legalább annyira félre lett vezetve S***** Miklós által ebben az esetben is, mint a Budapest Rallye törlése kapcsán, itt volna az ideje, hogy az MNASZ elnöksége korrekt információk alapján hozzon döntéseket, és nem megkérdojelezheto kompetenciájú, és ellenérdekelt, sértett emberek félrevezetése nyomán!

Nem gondolom, hogy minden jól van úgy, ahogy most van. De talán mielott másokat kényszerítünk a "helyes útra", azelott illene végignézni magunkon... Milyen tisztségviseloink, milyen szabályrendszerünk, milyen jövoképünk, és nem utolsó sorban milyen ügyfélkezelésünk van? Ez a 9 pont elfogadhatatlan, és az egyetlen megnyugtató dolog, hogy annyira képtelen, hogy nem kell aggódni, hogy megvalósul.. Miért? Nézzük végig:

'1. 2014. évtol a magyarországi összes Rallye verseny és versenysorozat kiírását, a Sporttörvény eloírásainak megfeleloen, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség ellenorzi, azok lebonyolítását csak az érvényes és vonatkozó sportszabályok figyelembevétele mellett engedélyezi.'

Ez még úgy ahogy elmegy, jogszabályi lehetoség adott, és ha megfeleloen alkalmaznák ezt a hatalmat, akkor elonyös is lehetNE. Szerintem viszont ezzel óriási, és felesleges felelosséget vállal fel az MNASZ, amellett, hogy felesleges munkát is a nyakába vesz.

'2. Az ORB, Historic és Rallye2 Bajnokságok mellett megrendezésre kerülo valamennyi egyéb hazai szervezésu rallye versenyen illetve versenysorozatban, a 2014. évtol, egységesen kell alkalmazni a biztonsági, technikai és lebonyolítási szabályokat.'

Ez az elso hiba. Egyszeruen nem lehet egy kalap alá venni ezeket az eseményeket, nem lehet egységes feltételrendszert kiterjeszteni rájuk! Persze vannak dolgok, amikben nem szabad engedni, fontos a megfelelo biztonsági színvonal, de ez így önmagában nem eloremutató szabály.

'3. Bármely hazai rallye versenyen használt versenygépjármunek MNASZ gépkönyvvel kell rendelkeznie.'

Egyszeru adó, bevételnövelo tényezo, nem történt az elmúlt években olyan baleset, amit a jármu biztonsági színvonalának alacsony szintje okozott. Értem ez alatt, hogy nem az autók biztonsági szintje okozta a sérülést, illetve nagy általánosságban hasonló sérülések keletkeztek volna egy MNASZ eloírásoknak mindenben megfelelo autóban is. Emellett természetesen fontos a biztonsági szint emelése, ám ehhez nem kell kizárólag MNASZ gépkönyv eloírása.

'4.Az MNASZ ORB, Historic és Rallye2 versenyeken kívül más, hazai rallye versenyen, a továbbiakban maximum 1.600 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú, feltöltés nélküli motorokkal szerelt, kétkerék hajtású versenygépjármuvek használhatóak, beleértve a meghívásos kategóriákat is.'

Ez már agyrém. Aki egy kicsit is jártas ebben, az tudja, hogy ha 1.6 literes határt akarok húzni, akkor azt nem pont 1600-nál húzom meg, mert kiesnek a határ felett 1-3 ccm-el lévo autók. Miért 1600? Mi a baj egy 2000 ccm-es autóval, ami mondjuk 20 éves? Ez csak arra jó, hogy átkényszerítse a versenyzoket egy másik bajnokságba, ám szerintem a piaci alapú eloszlásnál sokkal kártékonyabb a kényszerítés. Ez a pont mutatja, hogy S***** Miklós az egyik ötletelo. Sokszor hallani ezt tole, és szócsöveitol (Katona, Csepela, Feind, stb). Mindenféle alapot nélkülöz, eljárt felette az ido. Lehet, hogy Miklós fénykorában még jogos is lehetett ez a határvonal, de mára teljesen átrendezodött a mezony, kifejezetten ártana egy ilyen szabály bevezetése, nem hozná az elvárt eredményt.

'5. Az ORB, Historic és Rallye2 versenyeken kívül, az egyéb rallye versenyek tekintetében nem tervezheto olyan gyorsasági szakasz, ahol az elérheto átlagsebesség meghaladja a 100 km/h sebességet.'

Ez sokaknak ijeszto, de annyira mégsem durva. Azt tudni kell, hogy korábban az FIA is alkalmazta (nem ilyen határral). A magyar viszonyok eltéroek, itt igen gyorsak a pályák (lásd a hétvégi szakaszt pl.). Az átlagsebesség maximalizálása célszeruen gyors pályákra (olykor átgondolatlanul) kirakott lassítókat jelent, ami nem csökkenti, hanem növeli a veszélyhelyzetek számát.
Ettol függetlenül a leírt határ nem annyira kevés, a 100-as átlagsebességhez tartozhatnak 50 alatti, és olykor 150 km/ó feletti értékek is. Nagyon nem mindegy, hogy az 1.6 alá kényszerített amator átlagsebességét nézzük, vagy a teszt céllal (külön engedéllyel!) résztvevo WRC-t. Tehát ez egy gumiszabály, a megfogalmazás pontatlan, kidolgozatlan, sokkal komolyabb hatást lehet kiváltani egyéb paraméterek szabályozásával. (Például véleményem szerint a verseny és a gyorsasági szakaszok össztávja sokkal inkább biztonsági kérdés, mint az átlagsebesség, pl. egy 18 méter széles aszfalton ez utóbbi más értelmet kap, mint a fák között egy ösvényen...)

'6. 2014. évtol, bármely rallye sorozatra érvényes új licenc kiadása csak gyakorlati és elméleti képzés és vizsga teljesítése után lehetséges.'

Ez a kedvencem! Új licenc... Minden évben, mindenki új licencet kap, tehát ez MINDENKIT azonnal érint, aki Magyarországon rallyeversenyen tervez részt venni januártól... Ha nem tudnám, hogy ehhez pl G***** Zsoltnak semmi köze, akkor azt mondanám, hogy emelni kell a Hungaroring kihasználtságát... Viszont itt is csak arról van szó, hogy ezeken a jogcímeken is pénzt lehet szedni, mert egész egyszeruen nem lehet ezt elfogadható színvonalon kivitelezni.
Nem nagyon tudok olyan megkérdojelezhetetlen szakember-gárdát mondani, aki ezt megfelelo színvonalon tudná ilyen mennyiségben csinálni. Annak pedig nem sok értelmét látom, hogy a javaslat szerzojéhez hasonló kvalitású 'szakemberek' tegyék ezt meg, kicsit hiteltelen lenne a dolog, bár kétségtelenül jövedelmezo bizonyos csoportoknak.

'7. ORB, Historic és Rallye2 licences versenyzok az egyéb típusú hazai rallye versenyeken csak külön engedéllyel, értékelésen kívül, teszt jelleggel vehetnek részt.'

Másik kedvenc. Az elso pontból következik, hogy minden rendezvényt az MNASZ felügyel. Ennek tükrében furcsa, hogy a saját versenyzoinek megtiltja a saját felügyeletu rendezvényein történo indulást. Kilóg a lóláb, ahogy mondják, itt nyilvánvaló, hogy mesterségesen próbálják terelni a versenyzoket, mint a birkákat a nekik megfeleloen jövedelmezo irányba!

OFF
Apropó birkák! Nem megbántani akarlak, kedves olvasó, de ha érdekel annyira ez a történet, hogy idáig elolvastad ezt az irományt, akkor miért nem veszed fel a telefont, és változtatsz a saját helyzeteden?! Miért lehet téged is birkának nézni, aki szó nélkül turi, a sérelmére elkövetett sorozatos, durva hibákat?! Ez egy SZÖVETSÉG! Ennél fogva az történik, amit a TAGOK AKARNAK! A Tagokat pedig ti alkotjátok! Ti ezt akarjátok? NEM? Akkor tegyetek ellene!!!
ON

'8. Az Elnökség felkéri a Rallye Szakági Bizottságot, hogy 2013. december 1. napjáig dolgozza ki és terjessze az Intézo Bizottság elé a fent jelölt módosításokat is tartalmazó 2014. évre vonatkozó Rallye Versenyek Szabályait.'

Értem... Tehát van pontosan 53 nap megemészteni ezt a 9 pontot, és kialakítani egy megfelelo szabályozást. Persze. Az FIA december végén megjeleno útmutatásai meg senkit nem érdekelnek (amúgy tényleg nem, de eddig mást mondtatok!). Ez a pont már-már kötekedés, ha az Elnökség venné a fáradságot, hogy utána néz, hogy mit adnak a szájába, akkor nem írna ilyeneket. Egy ilyen szintu változást hosszú hónapok egyeztetése kellene, hogy megelozzön, nem pedig egy 50 napos ultimátum!

'9. Az elnökség felkéri dr. Szél Attilát a Rallye Biztonsági Bizottság megalakítására, mely bizottság feladata az IB mellett a továbbiakban a rallye versenyeken való elozetes ellenorzés (inspekció), verseny közbeni ellenorzés és közremuködés is.'

Ez szerintem nem szerepel az alapszabályban , mint az elnökség hatásköre... Persze ha ez csak szintén egy elkapkodott mondat, és igazából munkabizottságot szeretnének létrehozni, akkor rendben, csak nem ez van leírva... Egyébként azt gondolom, hogy túl van ez is lihegve. Attila eddig is sokat dolgozott ebben az ügyben, és nem gondolom, hogy ne lett volna megfelelo mozgástere. Számomra nem értelmezheto továbbá a 'rallye versenyeken való elozetes' kifejezés, vagy elozetes, vagy ottani, a ketto ;#8211;nálam- kizárja egymást, de ne menjünk bele, mert ilyenbol rengeteg van ebben az irományban...

Tisztelt MNASZ Elnökség!

Önöket ismét félrevezette Miklós, és az általa elotérbe helyezett emberek! Ez a 9 pont az Önök idei munkájának megcsúfolása. Emlékezzenek, a programjukba azt írták, hogy nem kívánnak beleavatkozni a sportszakmába! Ez a legdurvább beleavatkozás, ami létezik, és egyes emberek anyagi haszonszerzése, vagy sértettsége motiválja, ebben a formában nincs sportszakmai létjogosultsága!

Kedves S***** Miklós!

Nem tudom, hogy vette-e bárki a bátorságot a környezetedben arra, hogy kimondja: elég! Komolyan azt gondolom, hogy segítségre van szükséged! Volt egy idoszak, amikor rengeteget tettél a Magyar Autósportért, de az utóbbi években ezek már a homályba vesznek a kicsinyes, sértett rombolásod miatt. Kérlek, hogy fontold meg az azonnali visszavonulást, mert ez csak egyre rosszabb lesz!

Kedves Olvasó!

Még egyszer szeretném felhívni a figyelmedet, hogy a felelos TE VAGY, ha ezt hagyod. Az MNASZ elnöksége prominens személyiségekbol álló csoport, akik nem foglalkoznak érdemben az autósporttal (tisztelet a kivételnek). Ez nem baj, nem ez a dolguk. A dolgukat nagyrészt jól végzik, rég nem látott eredmények születtek idén ezen a téren. Egy dolgot csinálnak nagyon rosszul, hagyják magukat félrevezetni! Akik ezt teszik, azok nyugodtan tehetik, hiszen TE nem nyitod ki a szádat. Nem jössz el a közgyulésre, nem szavazod le azt, ami nyilvánvalóan rossz neked, nem nézel a dolgok mögé, hanem azt hiszed el, amit a legtöbbet hallasz. Ne higgy azoknak az embereknek, akik duruzsolnak a füledbe. Higgy a szemednek, és ha látod ezt a rombolást, akkor emeld fel a szavad ellene!

Nattán Gy.
2013-10-08 22:03:31
A zárt ex-RSB facebook csoportban már leírtam reggel, de tessék, nevekkel ide is:

Nem kell megijedni!

Hát nem sikerült... Pedig megfogadtam, hogy nem szólok...

Tegnap, amikor leülepedett a Budapest Rallye-n történt számos igen durva esemény, akkor írtam egy oldalt itt, de a végén gyozött a korábbi elhatározás: kitöröltem. Nem szólok. Pedig lett volna miért, két MAFC versenyzot rángattak meg úgy, hogy az már szinte büntetojogi kategória. Foleg szegény Landherr Zoliéknál, mert oket egyáltalán nem engedték elrajtolni, pedig minden eszement eljárást megpróbáltak végigcsinálni, amit az ATB eloírt, elturték, hogy félrevezetik, illetve meg sem hallgatják oket, fel sem veszik a telefont. Végül nem sikerült - részben az ATB hibájából - vizsgát szerezni a versenyig, szereztek tehát egy ideiglenes 3 napos engedélyt, ami minden jog- és sportszabálynak megfelel, de Feind Gábor, Guba István, és Csepela Tamás nyomására a felügyelok úgy döntöttek, hogy nem indulhatnak, és nem is indultak.

Ez viszont apróság ahhoz képest, ami ma felkerült a szövetség honlapjára!

Az elozménye ennek, hogy az elnökség Holczer Dánielt bízta meg a korábbi baleset kivizsgálásával. Meglepo volt a döntés, mert nem szoktak ilyesmit szaktudás nélküli emberre bízni, és sajnos az eredmény is ennek megfelelo lett.. Dani utoljára akkor kapott ekkora szerepet, amikor a másodosztály szponzora a MATADOR lett, ez a 9 pont összemérheto azzal, mert vannak benne olyan elemek, amik védhetoek, ugyanakkor aki átlátja, az tudja, hogy mindkét eset a kizárólagosságról, és ezen keresztül a pénzbehajtásról szól. Semmi köze a biztonsági dolgokhoz, teljesen szembe megy a tapasztalatokkal, és a helyes iránnyal.

Egy nap gondolkodás után ki merem jelenteni, hogy az elnökség legalább annyira félre lett vezetve S***** Miklós által ebben az esetben is, mint a Budapest Rallye törlése kapcsán, itt volna az ideje, hogy az MNASZ elnöksége korrekt információk alapján hozzon döntéseket, és nem megkérdojelezheto kompetenciájú, és ellenérdekelt, sértett emberek félrevezetése nyomán!

Nem gondolom, hogy minden jól van úgy, ahogy most van. De talán mielott másokat kényszerítünk a "helyes útra", azelott illene végignézni magunkon... Milyen tisztségviseloink, milyen szabályrendszerünk, milyen jövoképünk, és nem utolsó sorban milyen ügyfélkezelésünk van? Ez a 9 pont elfogadhatatlan, és az egyetlen megnyugtató dolog, hogy annyira képtelen, hogy nem kell aggódni, hogy megvalósul.. Miért? Nézzük végig:

'1. 2014. évtol a magyarországi összes Rallye verseny és versenysorozat kiírását, a Sporttörvény eloírásainak megfeleloen, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség ellenorzi, azok lebonyolítását csak az érvényes és vonatkozó sportszabályok figyelembevétele mellett engedélyezi.'

Ez még úgy ahogy elmegy, jogszabályi lehetoség adott, és ha megfeleloen alkalmaznák ezt a hatalmat, akkor elonyös is lehetNE. Szerintem viszont ezzel óriási, és felesleges felelosséget vállal fel az MNASZ, amellett, hogy felesleges munkát is a nyakába vesz.

'2. Az ORB, Historic és Rallye2 Bajnokságok mellett megrendezésre kerülo valamennyi egyéb hazai szervezésu rallye versenyen illetve versenysorozatban, a 2014. évtol, egységesen kell alkalmazni a biztonsági, technikai és lebonyolítási szabályokat.'

Ez az elso hiba. Egyszeruen nem lehet egy kalap alá venni ezeket az eseményeket, nem lehet egységes feltételrendszert kiterjeszteni rájuk! Persze vannak dolgok, amikben nem szabad engedni, fontos a megfelelo biztonsági színvonal, de ez így önmagában nem eloremutató szabály.

'3. Bármely hazai rallye versenyen használt versenygépjármunek MNASZ gépkönyvvel kell rendelkeznie.'

Egyszeru adó, bevételnövelo tényezo, nem történt az elmúlt években olyan baleset, amit a jármu biztonsági színvonalának alacsony szintje okozott. Értem ez alatt, hogy nem az autók biztonsági szintje okozta a sérülést, illetve nagy általánosságban hasonló sérülések keletkeztek volna egy MNASZ eloírásoknak mindenben megfelelo autóban is. Emellett természetesen fontos a biztonsági szint emelése, ám ehhez nem kell kizárólag MNASZ gépkönyv eloírása.

'4.Az MNASZ ORB, Historic és Rallye2 versenyeken kívül más, hazai rallye versenyen, a továbbiakban maximum 1.600 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú, feltöltés nélküli motorokkal szerelt, kétkerék hajtású versenygépjármuvek használhatóak, beleértve a meghívásos kategóriákat is.'

Ez már agyrém. Aki egy kicsit is jártas ebben, az tudja, hogy ha 1.6 literes határt akarok húzni, akkor azt nem pont 1600-nál húzom meg, mert kiesnek a határ felett 1-3 ccm-el lévo autók. Miért 1600? Mi a baj egy 2000 ccm-es autóval, ami mondjuk 20 éves? Ez csak arra jó, hogy átkényszerítse a versenyzoket egy másik bajnokságba, ám szerintem a piaci alapú eloszlásnál sokkal kártékonyabb a kényszerítés. Ez a pont mutatja, hogy S***** Miklós az egyik ötletelo. Sokszor hallani ezt tole, és szócsöveitol (Katona, Csepela, Feind, stb). Mindenféle alapot nélkülöz, eljárt felette az ido. Lehet, hogy Miklós fénykorában még jogos is lehetett ez a határvonal, de mára teljesen átrendezodött a mezony, kifejezetten ártana egy ilyen szabály bevezetése, nem hozná az elvárt eredményt.

'5. Az ORB, Historic és Rallye2 versenyeken kívül, az egyéb rallye versenyek tekintetében nem tervezheto olyan gyorsasági szakasz, ahol az elérheto átlagsebesség meghaladja a 100 km/h sebességet.'

Ez sokaknak ijeszto, de annyira mégsem durva. Azt tudni kell, hogy korábban az FIA is alkalmazta (nem ilyen határral). A magyar viszonyok eltéroek, itt igen gyorsak a pályák (lásd a hétvégi szakaszt pl.). Az átlagsebesség maximalizálása célszeruen gyors pályákra (olykor átgondolatlanul) kirakott lassítókat jelent, ami nem csökkenti, hanem növeli a veszélyhelyzetek számát.
Ettol függetlenül a leírt határ nem annyira kevés, a 100-as átlagsebességhez tartozhatnak 50 alatti, és olykor 150 km/ó feletti értékek is. Nagyon nem mindegy, hogy az 1.6 alá kényszerített amator átlagsebességét nézzük, vagy a teszt céllal (külön engedéllyel!) résztvevo WRC-t. Tehát ez egy gumiszabály, a megfogalmazás pontatlan, kidolgozatlan, sokkal komolyabb hatást lehet kiváltani egyéb paraméterek szabályozásával. (Például véleményem szerint a verseny és a gyorsasági szakaszok össztávja sokkal inkább biztonsági kérdés, mint az átlagsebesség, pl. egy 18 méter széles aszfalton ez utóbbi más értelmet kap, mint a fák között egy ösvényen...)

'6. 2014. évtol, bármely rallye sorozatra érvényes új licenc kiadása csak gyakorlati és elméleti képzés és vizsga teljesítése után lehetséges.'

Ez a kedvencem! Új licenc... Minden évben, mindenki új licencet kap, tehát ez MINDENKIT azonnal érint, aki Magyarországon rallyeversenyen tervez részt venni januártól... Ha nem tudnám, hogy ehhez pl G***** Zsoltnak semmi köze, akkor azt mondanám, hogy emelni kell a Hungaroring kihasználtságát... Viszont itt is csak arról van szó, hogy ezeken a jogcímeken is pénzt lehet szedni, mert egész egyszeruen nem lehet ezt elfogadható színvonalon kivitelezni.
Nem nagyon tudok olyan megkérdojelezhetetlen szakember-gárdát mondani, aki ezt megfelelo színvonalon tudná ilyen mennyiségben csinálni. Annak pedig nem sok értelmét látom, hogy a javaslat szerzojéhez hasonló kvalitású 'szakemberek' tegyék ezt meg, kicsit hiteltelen lenne a dolog, bár kétségtelenül jövedelmezo bizonyos csoportoknak.

'7. ORB, Historic és Rallye2 licences versenyzok az egyéb típusú hazai rallye versenyeken csak külön engedéllyel, értékelésen kívül, teszt jelleggel vehetnek részt.'

Másik kedvenc. Az elso pontból következik, hogy minden rendezvényt az MNASZ felügyel. Ennek tükrében furcsa, hogy a saját versenyzoinek megtiltja a saját felügyeletu rendezvényein történo indulást. Kilóg a lóláb, ahogy mondják, itt nyilvánvaló, hogy mesterségesen próbálják terelni a versenyzoket, mint a birkákat a nekik megfeleloen jövedelmezo irányba!

OFF
Apropó birkák! Nem megbántani akarlak, kedves olvasó, de ha érdekel annyira ez a történet, hogy idáig elolvastad ezt az irományt, akkor miért nem veszed fel a telefont, és változtatsz a saját helyzeteden?! Miért lehet téged is birkának nézni, aki szó nélkül turi, a sérelmére elkövetett sorozatos, durva hibákat?! Ez egy SZÖVETSÉG! Ennél fogva az történik, amit a TAGOK AKARNAK! A Tagokat pedig ti alkotjátok! Ti ezt akarjátok? NEM? Akkor tegyetek ellene!!!
ON

'8. Az Elnökség felkéri a Rallye Szakági Bizottságot, hogy 2013. december 1. napjáig dolgozza ki és terjessze az Intézo Bizottság elé a fent jelölt módosításokat is tartalmazó 2014. évre vonatkozó Rallye Versenyek Szabályait.'

Értem... Tehát van pontosan 53 nap megemészteni ezt a 9 pontot, és kialakítani egy megfelelo szabályozást. Persze. Az FIA december végén megjeleno útmutatásai meg senkit nem érdekelnek (amúgy tényleg nem, de eddig mást mondtatok!). Ez a pont már-már kötekedés, ha az Elnökség venné a fáradságot, hogy utána néz, hogy mit adnak a szájába, akkor nem írna ilyeneket. Egy ilyen szintu változást hosszú hónapok egyeztetése kellene, hogy megelozzön, nem pedig egy 50 napos ultimátum!

'9. Az elnökség felkéri dr. Szél Attilát a Rallye Biztonsági Bizottság megalakítására, mely bizottság feladata az IB mellett a továbbiakban a rallye versenyeken való elozetes ellenorzés (inspekció), verseny közbeni ellenorzés és közremuködés is.'

Ez szerintem nem szerepel az alapszabályban , mint az elnökség hatásköre... Persze ha ez csak szintén egy elkapkodott mondat, és igazából munkabizottságot szeretnének létrehozni, akkor rendben, csak nem ez van leírva... Egyébként azt gondolom, hogy túl van ez is lihegve. Attila eddig is sokat dolgozott ebben az ügyben, és nem gondolom, hogy ne lett volna megfelelo mozgástere. Számomra nem értelmezheto továbbá a 'rallye versenyeken való elozetes' kifejezés, vagy elozetes, vagy ottani, a ketto ;#8211;nálam- kizárja egymást, de ne menjünk bele, mert ilyenbol rengeteg van ebben az irományban...

Tisztelt MNASZ Elnökség!

Önöket ismét félrevezette Miklós, és az általa elotérbe helyezett emberek! Ez a 9 pont az Önök idei munkájának megcsúfolása. Emlékezzenek, a programjukba azt írták, hogy nem kívánnak beleavatkozni a sportszakmába! Ez a legdurvább beleavatkozás, ami létezik, és egyes emberek anyagi haszonszerzése, vagy sértettsége motiválja, ebben a formában nincs sportszakmai létjogosultsága!

Kedves S***** Miklós!

Nem tudom, hogy vette-e bárki a bátorságot a környezetedben arra, hogy kimondja: elég! Komolyan azt gondolom, hogy segítségre van szükséged! Volt egy idoszak, amikor rengeteget tettél a Magyar Autósportért, de az utóbbi években ezek már a homályba vesznek a kicsinyes, sértett rombolásod miatt. Kérlek, hogy fontold meg az azonnali visszavonulást, mert ez csak egyre rosszabb lesz!

Kedves Olvasó!

Még egyszer szeretném felhívni a figyelmedet, hogy a felelos TE VAGY, ha ezt hagyod. Az MNASZ elnöksége prominens személyiségekbol álló csoport, akik nem foglalkoznak érdemben az autósporttal (tisztelet a kivételnek). Ez nem baj, nem ez a dolguk. A dolgukat nagyrészt jól végzik, rég nem látott eredmények születtek idén ezen a téren. Egy dolgot csinálnak nagyon rosszul, hagyják magukat félrevezetni! Akik ezt teszik, azok nyugodtan tehetik, hiszen TE nem nyitod ki a szádat. Nem jössz el a közgyulésre, nem szavazod le azt, ami nyilvánvalóan rossz neked, nem nézel a dolgok mögé, hanem azt hiszed el, amit a legtöbbet hallasz. Ne higgy azoknak az embereknek, akik duruzsolnak a füledbe. Higgy a szemednek, és ha látod ezt a rombolást, akkor emeld fel a szavad ellene!

Nattán Gy.
2013-10-08 20:27:42
Kár készpénzenek venni ezt a közleményt. Páran simán félrevezették az elnökséget, pont mint a Budapest Rallyeval kapcsolatban...

Aki látja belülről a rendszert, az tudja, hogy kizárt, hogy ez megvalósuljon!

2013-04-18 10:47:14
Sziasztok!

Kellene nekünk vasárnap korán reggel egy tréler (lehetőleg darus), amivel el tudjuk tenni a XI. kerület Műegyetem rakpartról a pályán szabálytalanul parkoló autókat.

Lesz rendőri felügyelet, és engedély is hozzá, csak eszközünk nincs.

Kérlek, ha van ötletetek, akkor írjatok a mafc@mafc.hu-ra!

Köszönjük szépen!
2013-04-10 11:42:21
Szia Hofi!

Mi rendezzük, és várunk szeretettel!
2013-04-10 11:42:21
Szia Hofi!

Mi rendezzük, és várunk szeretettel!
2013-03-22 08:49:38
Nem lehet, hogy a Xsara volt az utolsó 3 aktív diffis Citroen WRC?
2013-03-22 08:49:38
Nem lehet, hogy a Xsara volt az utolsó 3 aktív diffis Citroen WRC?
2013-03-22 08:49:38
Nem lehet, hogy a Xsara volt az utolsó 3 aktív diffis Citroen WRC?
2013-03-20 18:07:26
Robcsi!

Erre az alábbi levelet írtam ma a főtitkárnak:

''Tisztelt Főtitkár úr!

Kérek szépen tájékoztatást, hogy az alábbi IB közlemény mely szabály(ok) alapján írja elő a homolgozációs dokumentumok meglétét!

Kérek tájékoztatást, hogy létezett-e az IB határozat megszületésének időpontjában ilyen szabály, ha igen, akkor pontosan hol található, és hogy szól?

Mennyiben tér el a rallye és a tereprallye szakág ebben a kérdésben? Miért nem vonatkozik a határozat mindkét szabályra?

Amennyiben nem létezett homologizációt kötelezően előíró szabály a határozat meghozatalának időpontjában, akkor Ön szerint helyénvaló-e ez a határozat?

Előre is köszönöm a gyors válaszát, amennyiben bármelyik kérdésben nem érzi magát kompetensnek, akkor kérem szerezze be az illetékes válaszát az adott kérdésben!


Nattán György
MAFC ügyvezető igazgató''

Tudomásom szerint nincs ilyen szabály, nincs ilyen igény NKH oldalról, persze lehet, hogy majd azért elérik, hogy az NKH kérje, de ezt Csepela Tamás és Feind Gábor találta ki (persze S zamos Miklós egyetértésével), és úgy látszik nem nyugszanak, amíg mindenkinek nem kell erre feleslegesen pénzt meg időt pazarolnia. Meglátjuk milyen szabályi hátteret sikerül addig -visszamenőleg persze- tákolniuk.

Az külön felháborító, hogy S zamos úgy beszél Cselényi Balázsról, ami elfogadhatatlan, letörlik jogszerűtlenül a Technikai Felügyelői listáról, gyakorlatilag kizárták az ATB-ből, majd ezek után hoznak egy határozatot, hogy Cselényi Balázs is tagja annak a bizottságnak, ami a P-csoportos tákolmányt hivatott valami használható formára gyúrni. Komolyan mondom, egy-két embernek komoly bajok lehetnek a fejében, ha azt hiszik, hogy Balázs ezek után pl Guba Istvánnal le fog ülni dolgozni...
2013-03-20 14:44:40
Szerintem egyszerű. A "rossz kinézetű hegesztés" helyett ha azt írja, hogy "szemrevételezés alapján nem megfelelő minőségű hegesztés", akkor érzi mindenki, hogy van szakmai háttere a dolognak. Egy laikus számára talán tűnhet hasonlónak a két megfogalmazás, de aki járt műszaki iskolába, és dobták vissza n-szer a műszaki rajzát olyan hibák miatt, amit nagyítóval is nehéz észrevenni, az tudja, hogy valamirevaló gépészmérnök ember ilyet nem ír le, mert jó esetben megtanították valamiféle műszaki szemléletre.
Márpedig szerintem elvárható, hogy ha az egyik oldalon sok-sok milliót tesznek a csapatok ebbe a játékba, akkor ne egy 4. általános iskolás fogalmazás szinten legyen egy ATB közlemény, amit ráadásul Technikai körlevél formájában volna szabályos kiadni.

Engem személy szerint nagyon aggaszt, hogy mi lesz a versenyeken. Őszintén mondom, hogy az a legnagyobb szerencse, hogy Guba úr igazából semmit nem csinál, hanem csak vezényelni próbál, és Szittya Tamás, és még jónéhány általam nagyra becsült kollégiumi tag reményeim szerint azért átvészeli valahogy azt a reméljük rövid időt, amíg leváltják.

2013-03-18 20:46:13
Réthey úr!

Ez a mai gyöngyszem:
http://mnasz.hu/letoltes/ATB%20Kozlemeny%2006_2013.pdf

Elolvastad? Szerinted ez elfogadható?

Tekintsünk el a stilisztikai, nyelvtani és helyesírási hibáktól, (több, mint 30 van benne, egyetlen mondata sem helyes).

Tekintsünk el attól, hogy nincs aláírva.

De pl. attól nehéz eltekinteni, hogy bejön mint szakmai fogalom a "rossz kinézetű hegesztés". Ilyeneket Csepela barátod szokott írni, nem ő volt?

"Azok a biztonsági bukóketrecek, amelyeknek a gyártó nem tudja pótolni a cső certifikátját: a gyártó leellenőrzi a ketrecet és egy felelősségvállalási nyilatkozatot kitölt, amit a certifikáthoz kell csatolni."
Hogy tessék?! Ha nincs certifikát, akkor a nyilatkozatot kell a nemlétező certifikáthoz csatolni?!

"csőcerifikát formában kitöltött papírban tudjuk elfogadni."

2013, hivatalos, MNASZ oldalon megjelent közlemény. Gratulálok.
2013-03-18 10:15:26
Csuri,

Köszönöm, nyilván nem én tudnám a legtöbbet tenni, de azt gondolom, hogy legalább nem ellene tettem sosem.

Réthey úr találkozott valakivel, aki kikérte a véleményét, sőt ígért neki sok szépet amit ő elhitt. Ugyan az az ember nyilván szemben áll velem valamiért, és mivel Réthey úr velem soha egyetlen szót sem váltott személyesen leszámítva egy-két korai ajánlatkérést, nyilván inkább annak hisz, aki neki kedvezőbb dolgokat ígért, vagy csak meghallgatta, és tényként kezeli, hogy én egy rosszindulatú ártó ember vagyok, anélkül, hogy a tényeket figyelembe venné.

Én nem hibáztatom őt, még az is lehet, hogy pont így viselkednék a helyébe eleinte. Az már kevésbé magyarázható, hogy amikor az ember konkrét tényeket ír, ami cáfolja az ő tévhitét, akkor ezt hogyan hagyhatja teljesen figyelmen kívül. Ismerünk ilyet sokat, nehéz velük mit kezdeni...

Kedves Réthey úr!

A 2-3szoros ár nem hazugság, konkrét, személyes tapasztalat. Persze nem állítom, hogy ugyanarról a termékről beszélünk, de azt igen, hogy mindkettő minden hatályos szabálynak megfelelt akkor, amikor kaptam az ajánlatot. Autót sem egyformát vesz mindenki, ezen gyerekes dolog megsértődni.

Ez mellékes, csak azért amellett, hogy szinte minden tényt figyelmen kívül hagysz, amit írtam (pl: Feind, és Guba szabálytalan ATB vezetése, szakmaiatlan, megalapozatlan, és jogszerűtlen szerződés-tervezet, rossz, félrevezető tájékoztatás Feind, Guba, Csepela, Katona, S zamos részéről, rosszindulat, fenyegető magatartás, és boszorkányüldözés az ATB-ben, és még sorolhatnám.) Viszont hazugnak, és ártónak próbálsz beállítani, amire egyetlen fegyvered, hogy a stílusomat, és most már a helyesírásomat is kritizálod. Ez kb annyira releváns, mintha azt mondanám, hogy te rossz csöveket csinálsz, mert nem szép a színe annak, amit láttam.

Sajnálom, hogy te is olyan ember vagy, akit a véleményformálásban nem nagyon segítenek a tények...

Ostobának nevezel, amiért azt mondom, hogy nem tudok olyan balesetről, ahol a hatályos előírásokat teljesítő bukócső bármilyen személyi sérülést okozott? Vagy azt állítod, hogy az ATB által átvett csövek nem teljesítik ezeket? Azt hiszem egyik eset sem az én ostobaságomat jelzi...

Azt gondolom, hogy amíg ennyire szűk résen át kémleled a valóságot, addig jobb, ha nem állsz neki nyilvánosan kiosztani senkit, mert egész egyszerűen nem vagy képben.

További jó munkát, koncentrálj arra szerintem.
2013-03-17 14:50:58
Bocs, de ennyi időm nekem sincs, hogy ezt végigolvassam, igyekeztem felfogni a lényeget azért átfutva.

A tisztségeket hagyjuk, ahogy utaltam rá, közgyűlésen, 2/3 feletti többséggel sok minden lehetséges...

Nem vitatkoznék már tényleg, mert irtózatosan elfogult vagy valamiért. Persze lehet, hogy ez tényleg abból a meggyőződésből jön, hogy aki kritikával illet valamit, az sarat dobál. Szerintem azért a dolognak a valóságalapját is illik megnézni, mielőtt ezt kijelented, bár lehet, hogy a stílus mindentől függetlenül elfogadhatatlan néhányak számára. Sajnos pl a sportszakmai alelnök úr arroganciáját, és stílusát még így sem közelítem, vagy mondhatnék még példákat, ami persze nem mentség.

Készséggel elfogadom, hogy van létjogosultsága a két-háromszoros áron adott bukócsőnek, amit te képviselsz, és valóban, a legszebb munkák között van itthon. Ettől még nem hülye az, aki harmadáron csináltat elfogadható színvonalú csövet, van igény erre is, meg arra is.

Szerencsére bukócső miatt nem is tudom mikor volt utoljára sérülés, így ez azért nem annyira életbevágó kérdés, az FIa szabályok egész jól rögzítik a minimumot.

A baj pl. azzal van, hogy olyat akar előírni az ATB, amihez nincs joga, hiszen ő nem szabályalkotó, hanem kizárólag végrehajtó szervezet, még ha ezt nehezen is értik meg a vezetői!

Húznék egy párhuzamot a sportrendszámmal, ott is nemes volt a cél, támogatható, és pont a hozzá nem értés vitte el abba az irányba, ahol - számomra - vállalhatatlan lett a végeredmény, és ki merem jelenteni, hogy amit kaptunk, az nem jó. Ugyanettől tartok ebben az esetben is, elő lesz írva valami, amivel a végén már sem a csőgyártók, sem a versenyzők, sem senki nem ért egyet, és senkinek nem jó ez eredmény.

Majd kiderül. Attól az ATB vezetőtől, aki jegyzőkönyvezett ülésen megkérdezi, hogy "meddig homológ egy lejárt homológ alkatrész?" attól én nem várok sokat továbbra sem. De gyártott Guba csövet is, kérlek nézd meg ha teheted, és mondd el a véleményedet róla!

Nap mint nap bizonyítja alkalmatlanságát, és gerinctelenségét is sajnos, pont mint Feind. És ez nem sárdobálás, ez tényekre alapozott erősen negatív vélemény.

Zárjuk le, legközelebb azért nézd meg, hogy ki mondja amit hallasz, és ne higgy el mindent, amit hallasz :)

További szép vasárnapot!
2013-03-16 15:09:49
"Ha nem sértett vagy, akkor rosszindulatú :( nem tudom ez mennyivel jobb. Tény, hogy néhány társaddal együtt láthatóan nem tesztek mást, csupán ótvarozzátok azokat, akik jelenleg bitorolják a pozíciókat, melyeket - ki tudja milyen indíttatásból- Ti szeretnétek betölteni. "

Sajnos nem tudok mást mondani, mint hogy nem vagy képben. Ahogy alább ís írtam, kevés olyan tisztség van az MNASZ-ben, amit ne tudnék betölteni, ha nagyon akartam volna... Sőt, amit betöltöttem, azt sem igazán akartam, leszámítva a VÖK funkciót.

Az, hogy néhány társammal nem teszünk mást, csak ótvarozzuk a funkcióban lévőket, az sok szempontból nem igaz. Ezek helyett az emberek helyett évek óta dolgozunk, hogy ne dőljön rájuk az ól. Ez úgy gondolom, hogy feljogosít némi kritikára, sőt, még akár paraszt módon is megmondhatom a véleményemet, maximum neked nem lesz szimpatikus, vagy elfogadható.

Hogy nekem mihez van közöm? Pl. ahhoz az egyesülethez, amit vezetek, és ami ha jól tudom az egyik legnagyobb (volt 6-8 évig) a licenc- számokat tekintve. Persze most épp nem nagyon beszélek rá senkit, mert ami itt megy, ahhoz nehezen adom a nevem még csapatvezetőként is.

Olvasd el azt a 24 oldalt, amit csak februárban adtunk be hárman. Lábbal tipornak minden szabályt, és lehet, hogy most úgy tűnik a te szempontodból, hogy jót akarnak, egyrészt nem így van, mert cső szempontból is csak a pénzszerzés a cél, másrészt pedig ha nemes a cél, akkor sem lehet szabályt szegni érte, főleg, ha adott a lehetőség a szabályok módosítására is, tehát csak oda kellene figyelni!

Hidd el, sok zöld könyvet olvastam anno, amíg volt, mert másom sem volt, csak szabálykönyvem. Furcsa nézet, hogy szerinted nem kell frissíteni a kódexet, gondolom arra utalsz, hogy a tartalma nem évül el évente. Akkor segítek: ki kell cserélni az évszámot a címben, és máris legitim az ATB, ez sem sikerült... (Nem mellesleg pedig igen komoly problémák vannak vele az évszőmon kívül, de tény, hogy ezeket lehetne kezelni, ha valami el lenne legalább fogadva - mint ahogy nincs!)

Mindegy, elbeszélünk egymás mellett, mert te elhitted valakinek amit mondott, és én meg hiába is írnék oldalakat, az úgyis csak magyarázkodás a szemedben. Ahogy mondtam, térjünk vissza rá majd, hogy érdemes volt-e kiállnod mellettük...

Szóval maradjunk abban, hogy én egy hatalomvágyó, rosszindulatú jómodort nem ismerő, ártó ember vagyok, ok nélkül ekézem szegény sportszakmai alelnököt, főtitkárt, ATB vezetőt, pusztán azért, mert irígy vagyok az állásukra! :) Erre utalt az is, amikor a közgyűlésen a szvazatok 70-80 százaléka volt egy kézben (és nem az ő oldalukon), és nem lett felborítva minden egy perc alatt....

További jó munkát kívánok neked, én meg ártok tovább :)
2013-03-16 14:18:39
Figyelő!

Szerintem a mondandómtól kár elvonatkoztatni. Indulatos meg mostanában kicsit sem vagyok, az már elmúlt. Ami pedig a kimaradásomat illeti, teljesen tudatos, pont annyit vállaltam, amennyit szerettem volna, pedig lett volna sok lehetőség, hidd el.

Ami a fröcsögést illeti, lehet, hoyg ez annyak számít, addig fog tartani, amíg a célszemélyek el nem tűnnek a vezetésből. Nincs már messze.

De te igazából ezt pontosan tudod, inkább csak a pontosítás kedvéért írom :)
2013-03-15 12:16:59
De egyszerűsítsünk.

Feind Gábor és Guba István összesen mióta ATB vezetők?

Hogy hívják most az ATB munkájának rendjét kimondó legfrissebb dokumentumot?

Segítek, mert nyilván ezt sem tudod: Technikai ellenőrök működési kódexe 2011!!!

Szerinted felelős vezetők azok, akik immár második éve szabálytalan működésbe kényszerítik az összes ellenőrt, mert nem frissítik a legalapvetőbb dokumentumot?!

Tudod ez egy technikai sport, tehát az ATB elég fontos, hogy szabályosan működjön. Ettől fényévekre vagyunk.

De nyilván az a fontos, hogy téged megkerestek olyan ígéretekkel, amik teljesen megalapozatlanok, ha végig nézed a szabálykörnyezetet.

2013-03-15 09:47:36
Ha nem az éterben van a probléma, akkor sajnos nem tudok segíteni.

Nem vagyok sértett, és továbbra sem látom az okot, ami miatt öncélúan írhatnék.

Viszont láttam előbb alkalmatlan Feind, most meg alkalmatlan Guba vergődését. Leírod, hogy nem ismered az alapszabályt, nem ismered sem Feind, Guba tevékenységét, akkor milyen alapon formálsz véleményt?

Honnan tudod, hogy mennyit próbáltunk a szabályok, a jómodor, és a konstruktivitás keretei között előre jutni velük? Ki merem jelenteni, hogy semmilyen előremutató dolgot nem vittek véghez saját kútfőből, minden, amit jól csináltak, azt más csinálta helyettük. Amennyiben ez a próbálkozás hosszú évek után is sikertelen (leginkább az érintettek szakmai felkészültsége, és jelleme miatt), akkor jogot formálok arra, hogy akár ilyen stílusban is megnyilvánuljak, mert semmi más nem vezet célra sajnos.

Szíves elmondom neked, hogy hány szabályt vettek semmibe az elmúlt időszakban, hány millió forint kárt okoztak, és hány versenyzőt üldöztek el az MNASz környékéről. Megértem, hogy neked most úgy tűnik, hogy a malmodra hajtja a vizet ez a megállapodás, majd térjünk vissza rá 1-2 év múlva, amikor te is becsapottnak érzed magad, mint már annyian, akiket S zamos, Csepela, Katona, Feind, Guba átvert.

Addig sikeres kampányolást kívánok, és javaslom, hogy ismerd meg a hátterét annak, amiben véleményt nyilvánítasz. Persze, ha

Köszönöm előre is.
2013-03-13 20:07:28
Kedves Nabster999

Attól, hogy meggyőződéssel állítasz dolgokat, még nem lesznek valósággá...

Akár vissza is kérdezhetnék, az alábbi idézetben mi olyan érthetetlen?!

"S csoport (Nemzeti gépkocsik)
S11 géposztály:
Lejárt homológ gépkocsik hengerűrtartalom korlátozás nélkül, melyek megfelelnek
homológizációs lapjuknak, a lejáratkor csoportjukra érvényes előírásoknak, valamint a
mindenkori biztonsági előírásoknak.
Valamint részt vehetnek homológ és lejárt homológ WRC-k (2000 ccm-is) amennyiben
rendelkeznek FIA Technical Passporttal, megfelelnek homológizációs lapjuknak, valamint a
mindenkori biztonsági előírásoknak.
Ezen autóknak az A csoportra vonatkozó minimális tömeg, kerékszélesség és
turbószűkítőre vonatkozó előírásokat be kell tartani. "

Indulhat, célba érhet, pontot szerezhet, és bajnokságot is nyerhet 2013-ban Magyarországon 1.6-os WRC.
gyurma hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 143 hozzászólás • 8 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k