LCH Tavaszi LADA találkozó
highand2
Butkai Cs. Zoltán
2016-01-22 20:18:52
utolsó bejelentkezése
highand2

121 hozzászólás
nincsenek kedvencei és őt még senki nem jelölte kedvencnek
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
685052448
Napi oldal:
16601
Jelenleg:
1312
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
highand2 hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 121 hozzászólás • 7 oldal
2013-10-26 12:41:39
Balli!

A bukócső szabályokra nézve én egy nagyon egyszerű rövid leírást tudnék mondani:

FIA ( egy csak a FIA-hoz csatlakozott hazai szövetségek versenyein indulókra kötelező)

- gyári homológizációjú egyéb anyagú ( magnézium ötvözetű, vékonyfalú) csövekből kialakított ketrec
- MNASZ által bevizsgáltatott, MNASZ homológizációjú egyéb anyagú és kialakítású ketrec ( ilyenről nem tudok, de nem kizárt, hogy van olyan gyártó, aki ezt végigcsinálta, min 2milla)
- FIA technikai szabályban leírt anyagú és kialakítású ketrec


FIA-hoz nem csatlakozott szövetségek alá tartozó szövetségek versenyein
- bármiből, bármi ketrec, amit ők elfogadnak ( felelősség!!!)

Hobbiversenyken:

- bármiből bármilyen ketrec, amit ők elfogadnak ( felelősség!!!)


Normális ember megnézi a 10 évvel ezelőtti FIA minimum ketrecet és ennél kevesebbet nem fogad el.

Változtak a FIA szabályok, végre, kevesebb halott lesz.

A gyilkos háromszög és csontdaráló ajtó X, már nem kötelező eleme a ketrecnek!!!

A főívet "merevítő" X hez továbbra is ragaszkodnak, de bízom a mérnöki tudásban ( és a Mohr diagrammban), hogy ez is változni fog.

Érdemes megnézni a minimumketreceket a jelenlegi érvényes előírásaik szerint. Már nem csőtemető...
2013-10-25 14:23:38
Brumi!

Már többször leírtam, hogy a jogi érvelésnek -szvsz- a bíró előtt van a helye.

Ez az idő is el fog jönni...

Tudod, a SPORT vadász nem lő az alvó oroszlánra. Előbb felébreszti, ahogyan illik, és amikor annak már felépült a teljes támadó képessége, csak akkor adja le a halálosnak szánt lövést...
2013-10-25 13:37:21
Tudom, hogy többségnek fárasztó ezeket olvasni, ezért egy kicsit más szemszögből fogom megközelíteni.

Ti nem úgy látjátok, hogy a pár hetes vita a "szőke nő"-k vitájára hasonlít?

A buta nők ( csak a butákra vonatkozik) azok, akik mindig az ellenfél legutolsó érvét akarják lerombolni, miközben elfelejtkeznek arról, hogy az ehhez felhasznált érveiket, a vita korábbi szakaszában már elhasználták...

Na mindegy, egyelőre én még egyetlen erős érvemet sem használtam el, és az MNASZ már hová visszahátrált az eredeti közleményéhez képest. ( most vigyorogtok, látom)

Inkább arra nyilatkozzon az RSB, hogy:

- tényleg rendszámozni óhajtja-e közúton nem haladó autókat?
- tényleg szabályozni és gépkönyvezni akarja-e egy hozzá nem tartozó sportág autóit?
- tényleg vizsgáztatni akarja-e versenyvezetésből a sportolókat, tantárgy, tananyag, tanárok, taneszköz, vizsgaszabályzat nélkül?
- tényleg akkor engedi-e, hogy összkerekes autóval induljanak egy nem hozzá tartozó sportágban, ha a sportolók az ő sportágában is 3 versenyen elindulnak?
- tényleg elfogadják-e egy verseny biztonsági tervét anélkül, hogy ők, mint "engedélyező" egyszer sem járták végig a pálya nyomvonalát? ( az a rohadt padka, remélem a bácsi jobban van)
- tényleg úgy gondolják-e, hogy egy ilyen "engedélyezett" versenyen történt baleset kapcsán ők semmi felelősséggel nem tartoznak?
- mikor indítja be, a törvényben előírt edzői képzést és továbbképzést?
- mikor láthatunk végre egy a törvényben kötelezően előírt edzési lehetőséget?
- mikor lesz meg végre a törvényben előírt képesítése az MNASZ vezetőknek ( alig 30 éve húzódik...)
2013-10-25 12:54:01
Nyugalom,

a sport törvény ide vágó változtatása nem érinti azt, hogy a sport törvény szerinti sport rendezvények résztvevőit a törvény és a minisztériumi állásfoglalás is leszűkíti a szövetség versenyrendszerében rendszeresen résztvevő sportolókra.

Magyarul a rendelkezés ezen pontja sem vonatkozik a hobbiból sportolókra. Ahhoz hogy vonatkozzon, a törvény első szakaszát kellene változtatni, ami a sportolók jogállására vonatkozik. Ez fehér feketén kiderül a minisztériumi állásfoglalásból.

De ez nem valószínű, hogy az MNASZ könyörgésére változni fog, mert akkor az iskolai futóversenyt is csak előzetes atlétikai szövetségi engedély birtokában lehet majd megrendezni.

Ahhoz pedig, hogy bármiféle kikönyörgött olyan változás történjen a sport törvényben, ami az MNASZ-t kiemelné, ahhoz az autóversenyt, mint olyat ki kellene emelni a többi sport közül és kizárólagos jelleggel az MNASZ nevéhez kellene az új törvény szövegben kötni.

Sajnos erről az MNASZ már lemaradt, mert ilyen az MNASZ-t kizárólagos feljogosító szövegmódosítás például ellehetetleníteni a Giltner féle és egyéb, már működő, az autósportban tevékenykedő szövetségeket.

Arról nem beszélve, hogy alkotmányos alapjoggal ütközne, a nemzetközi Sport Charta-val ütközne, továbbá igen veszélyes fegyverré válna a választások előtt az ellenzék kezében, figyelemmel a nagyfokú törvénytelenségére.

Most a választások előtt butaság lenne ezt meglépni, figyelemmel az MNASZ-nél tevékenykedő politikusokra.

Nyugi.

2013-10-25 10:58:29
Nem óhajtok vitázni.
2013-10-25 10:08:21
A sporttörvény a miniszteri állásfoglalás kiadása óta pontosan 19 esetben módosult. Azonban egyik módosítás sem érinti azokat a miniszteri állásfoglalás alapját adó pontokat és definíciókat, amiből a minisztérium az állásfoglalását levezette.

Én csak pusztán tájékoztatás céljából adtam itt közre, abból a célból, hogy bárki olvashassa, hogyan vélekedik a minisztérium egy veszélyes üzem alá tartozó sport gyakorlásáról, abban az esetben, ha ezt a sportot a szövetségi versenyrendszer keretein kívül gyakorolják.

Tehát úgy kell olvasni, hogy abban az íjászat szót ki kell cserélni az autóverseny kifejezésre, csak gondolatban persze.

Szépen levezeti a minisztérium is azt, hogy a szövetségi versenyrendszeren kívül rendezett sporteseményen indulók nem versenyzők és azt is, hogy ezért számukra nem kell sportorvosi és azt, hogy rájuk nem alkalmazhatóak a sporttörvényben egyébként a versenyzőkre megfogalmazott kötelezettségek.

Vitázni továbbra sem szándékozom jogról.
2013-10-25 10:08:21
A sporttörvény a miniszteri állásfoglalás kiadása óta pontosan 19 esetben módosult. Azonban egyik módosítás sem érinti azokat a miniszteri állásfoglalás alapját adó pontokat és definíciókat, amiből a minisztérium az állásfoglalását levezette.

Én csak pusztán tájékoztatás céljából adtam itt közre, abból a célból, hogy bárki olvashassa, hogyan vélekedik a minisztérium egy veszélyes üzem alá tartozó sport gyakorlásáról, abban az esetben, ha ezt a sportot a szövetségi versenyrendszer keretein kívül gyakorolják.

Tehát úgy kell olvasni, hogy abban az íjászat szót ki kell cserélni az autóverseny kifejezésre, csak gondolatban persze.

Szépen levezeti a minisztérium is azt, hogy a szövetségi versenyrendszeren kívül rendezett sporteseményen indulók nem versenyzők és azt is, hogy ezért számukra nem kell sportorvosi és azt, hogy rájuk nem alkalmazhatóak a sporttörvényben egyébként a versenyzőkre megfogalmazott kötelezettségek.

Vitázni továbbra sem szándékozom jogról.
2013-10-25 00:17:09
2013-10-25 00:17:09
2013-10-24 20:00:38
Na most akkor valamit tisztázni kellene. Az "RSB megbeszélés emlékeztetője" című írást ki és kinek a nevében jelentette meg?



Mert amennyiben ez egy hivatalos MNASZ közlemény, akkor azt illene feltüntetni, továbbá azt is, hogy az MNASZ-en belül melyik RSB vezető írta ezt alá.

Ugyanis az ebben feltüntetett, mint a megjelentek közötti egyeztetés eredményeként sugallt pontok között olyanok is vannak, amelyek a megbeszélésen megemlítésre sem kerültek.

Így ekképpen ezt az írást csak úgy lehet értékelni, mint a földre dőlt, több sebből vérző Sir Galahad utolsó megegyezési ajánlatát.

Ami simán lehet hadicsel is, lévén, hogy senki MNASZ-es döntéshozó azt alá nem írta, így bármikor visszaszívható, azonban a sprintesek és az RTE-sek megvezetésére kiválóan alkalmas.
2013-10-24 20:00:38
Na most akkor valamit tisztázni kellene. Az "RSB megbeszélés emlékeztetője" című írást ki és kinek a nevében jelentette meg?



Mert amennyiben ez egy hivatalos MNASZ közlemény, akkor azt illene feltüntetni, továbbá azt is, hogy az MNASZ-en belül melyik RSB vezető írta ezt alá.

Ugyanis az ebben feltüntetett, mint a megjelentek közötti egyeztetés eredményeként sugallt pontok között olyanok is vannak, amelyek a megbeszélésen megemlítésre sem kerültek.

Így ekképpen ezt az írást csak úgy lehet értékelni, mint a földre dőlt, több sebből vérző Sir Galahad utolsó megegyezési ajánlatát.

Ami simán lehet hadicsel is, lévén, hogy senki MNASZ-es döntéshozó azt alá nem írta, így bármikor visszaszívható, azonban a sprintesek és az RTE-sek megvezetésére kiválóan alkalmas.
2013-10-16 16:13:54
"Eddig nem tapsztaltam hogy nagyszerű elképzeléseid szárba szökkentek volna"


Kőházy Karcsival egyszer valaki eldöntötte, hogy legyen drift Magyarországon. Valaki lebeszélte ezt Szvetlana-val és megrendezte a legelső ilyen edzést az Euroringen, ahol mindjárt alá is íratta a megjelentekkel a drift szövetség megalakítását. ( a papír a mai napig megvan) Azután valaki elment az első tényleges közgyűlésükre és elmondta mennyire a fontos az MNASZ-től való függetlenség és azt, hogyan lehet ezt jogilag elérni, bár a javaslat az volt, hogy csinálják az első évet az RTE-n belül. Akkor azt mondták, hogy tudják ők azt RTE nélkül is és meg is mutatták, hogy tudják. A lényeg: ma függetlenek. ( Winkler majd elmondja ha akarja, ő is ott volt)

Valaki kitalálta, hogy a tököli reptér nagy aszfalt kockája mellette lévő betonkockával a legideálisabb hely gyakorlásra edzésre, oktatásra. Sok százan gyakoroltak ott, mielőtt az első versenyt odaszervezték volna.

Valaki felírta netre, hogyan lehet a fékutat feltekerni azaz a felére harmadára rövidíteni, ha nagy a baj. Valaki felhívta a figyelmet, hogy az az átkozott háromszög a főívnél még sok versenyző halálát fogja okozni ( legutóbb két hete)

Azután valaki újra élesztette a Suzuki Kupát a kezdők miatt. Valaki megmutatta, hogy igenis lehet a verseny előtt minden egyes autó lényeges műszaki alkatrészeit egyenként ellenőrizni 2 óra alatt, bontás nélkül. Volt hogy 10 autót ellenőriztek a versenyzők, mert egymás kocsijait ellenőrizték. Eredménye az lett, hogy egy helyen szálltak meg, közös szervízpontokat alakítottak ki, a navigátorok este egymás itinerét tökéletesítették.

Egy 140Le-s Lada motorért volt arca némely motorépítőnek 2.000.000-t elkérni. Gál Pali bácsi, Havassy mester és Szebellédy tanár úr segítségével, valamint a néhai zseni Török segítségével és egy remek autószerelő mester ( de méltatlan barát) segítségével sikerült valakinek kidolgozni a módszert, amivel 330.000 Ft-ból bárki képes volt a 140 Le-t elérni. A módszer felkerült a netre, sok százan megcsinálták. Azóta a módszer és alkatrészek beszerzési címei közkinccsé váltak.

Valaki megtette ugyanezt a 8 szelepes Suzuki motor átépítésével kapcsolatban, amire maga Havassy mondta anno, hogy reménytelen a felhúzása. Azután a régi, a Suzuki gyár által sugallt műszaki szabály alapos átolvasása után kiderült a nagy titok, ami szintén felkerült a netre. Ma már ezt is bárki meg tudja csinálni.

Valaki bevitte az endoszkópot elsőként ebben az országban a verseny utáni műszaki ellenőrzésre. ( utólag is köszönet érte annak, aki önzetlenül kölcsönadta erre a célra és a legrosszabbat annak a motorépítőnek, akinek az embere szántszándékkal eltörte benne az üvegszálat). Bebizonyosodott, hogy egyetlen átalakított gyújtógyertyával igenis lehet köbölni a motort. Kiderült, hogy 3.000Ft-os műszerrel 1 perc alatt lehet váltó áttételt ellenőrizni bontás nélkül. Megjelent egy szabályban a kompresszió viszony mérésének gyakorlati módja.

Végre a versenyeken a szervízparkban kötelező lett a női mobil WC. A lassítók messzebb kerültek a kanyaroktól. Megszűnt a lassító rombolás miatti állandó vita.

Több MNASZ-es műszaki szabály megváltozott. A versenyautónak átalakított autók nem csak MNASZ papírral vizsgázhattak.
2013-10-16 13:19:58
Az MNASZ nem felettes sportszerve a sprintnek.

Ahogyan az Ökölvívó Szövetség sem felettes szerve a kickbox-nak.

Ha elmentek erre a meghívásra, azzal alapot adtok annak, mintha az Ökölvívó Szövetség leszabályozná a kickbox versenyszabályait, majd kompromisszumkötésre elhívná a kickbox sportolókat. KÖZÜK NINCSEN HOZZÁ!

Ha most elmentek és kompromisszumokkal elfogadják az MNASZ-t felelttes sportszervnek, akkor jövőre, amikor ugyanerre az 1600cm3 és kétkerékre, meg még sportorvosira, meg biztosításra, meg homológ tűzoltó rendszerre, meg az Isten tudja még mire visszatérnek ( ez holtbiztos szerintem), akkor már nem lesz hátraarc.

Várjátok meg az MNASZ rendkívüli közgyűlését ( ezt muszáj lesz összehívniuk, ha nem mentek el) és ott majd a gyorsasági szakág és többi szakág helyre teszi a rally vezetőséget.

Amennyiben nem hívják össze a rendkívüli közgyűlést, akkor csak januárban lesz és addigra már feláll a pertársaság. Itt most nem a sprint rendezők lesznek az ellenfeleik, hanem az ország legjobb ügyvédjei, amire a rally szakágnak nincsen egy forintja sem.
2013-10-16 13:19:58
Az MNASZ nem felettes sportszerve a sprintnek.

Ahogyan az Ökölvívó Szövetség sem felettes szerve a kickbox-nak.

Ha elmentek erre a meghívásra, azzal alapot adtok annak, mintha az Ökölvívó Szövetség leszabályozná a kickbox versenyszabályait, majd kompromisszumkötésre elhívná a kickbox sportolókat. KÖZÜK NINCSEN HOZZÁ!

Ha most elmentek és kompromisszumokkal elfogadják az MNASZ-t felelttes sportszervnek, akkor jövőre, amikor ugyanerre az 1600cm3 és kétkerékre, meg még sportorvosira, meg biztosításra, meg homológ tűzoltó rendszerre, meg az Isten tudja még mire visszatérnek ( ez holtbiztos szerintem), akkor már nem lesz hátraarc.

Várjátok meg az MNASZ rendkívüli közgyűlését ( ezt muszáj lesz összehívniuk, ha nem mentek el) és ott majd a gyorsasági szakág és többi szakág helyre teszi a rally vezetőséget.

Amennyiben nem hívják össze a rendkívüli közgyűlést, akkor csak januárban lesz és addigra már feláll a pertársaság. Itt most nem a sprint rendezők lesznek az ellenfeleik, hanem az ország legjobb ügyvédjei, amire a rally szakágnak nincsen egy forintja sem.
2013-10-16 13:19:58
Az MNASZ nem felettes sportszerve a sprintnek.

Ahogyan az Ökölvívó Szövetség sem felettes szerve a kickbox-nak.

Ha elmentek erre a meghívásra, azzal alapot adtok annak, mintha az Ökölvívó Szövetség leszabályozná a kickbox versenyszabályait, majd kompromisszumkötésre elhívná a kickbox sportolókat. KÖZÜK NINCSEN HOZZÁ!

Ha most elmentek és kompromisszumokkal elfogadják az MNASZ-t felelttes sportszervnek, akkor jövőre, amikor ugyanerre az 1600cm3 és kétkerékre, meg még sportorvosira, meg biztosításra, meg homológ tűzoltó rendszerre, meg az Isten tudja még mire visszatérnek ( ez holtbiztos szerintem), akkor már nem lesz hátraarc.

Várjátok meg az MNASZ rendkívüli közgyűlését ( ezt muszáj lesz összehívniuk, ha nem mentek el) és ott majd a gyorsasági szakág és többi szakág helyre teszi a rally vezetőséget.

Amennyiben nem hívják össze a rendkívüli közgyűlést, akkor csak januárban lesz és addigra már feláll a pertársaság. Itt most nem a sprint rendezők lesznek az ellenfeleik, hanem az ország legjobb ügyvédjei, amire a rally szakágnak nincsen egy forintja sem.
2013-10-16 13:19:58
Az MNASZ nem felettes sportszerve a sprintnek.

Ahogyan az Ökölvívó Szövetség sem felettes szerve a kickbox-nak.

Ha elmentek erre a meghívásra, azzal alapot adtok annak, mintha az Ökölvívó Szövetség leszabályozná a kickbox versenyszabályait, majd kompromisszumkötésre elhívná a kickbox sportolókat. KÖZÜK NINCSEN HOZZÁ!

Ha most elmentek és kompromisszumokkal elfogadják az MNASZ-t felelttes sportszervnek, akkor jövőre, amikor ugyanerre az 1600cm3 és kétkerékre, meg még sportorvosira, meg biztosításra, meg homológ tűzoltó rendszerre, meg az Isten tudja még mire visszatérnek ( ez holtbiztos szerintem), akkor már nem lesz hátraarc.

Várjátok meg az MNASZ rendkívüli közgyűlését ( ezt muszáj lesz összehívniuk, ha nem mentek el) és ott majd a gyorsasági szakág és többi szakág helyre teszi a rally vezetőséget.

Amennyiben nem hívják össze a rendkívüli közgyűlést, akkor csak januárban lesz és addigra már feláll a pertársaság. Itt most nem a sprint rendezők lesznek az ellenfeleik, hanem az ország legjobb ügyvédjei, amire a rally szakágnak nincsen egy forintja sem.
2013-10-10 20:45:41


Tudható volt, hogy az MNASZ nem pusztán a rally szakágból áll. Nyilvánvaló volt, hogy a többi szakág nem fogja tétlenül bevárni azt, hogy egy esetleges hullám (amit nem ők okoztak) őket is veszélyezteti.

Asztalhoz kellene ülni. Rendkívüli közgyűlésre gondolok.

2013-10-09 14:11:30
Tegyük még hozzá, hogy a hírek szerint Üveges pert nyert ellenük első fokon - nagyon hasonló jogi vitában.

Tegyük hozzá, hogy ha már balesetről beszélünk, íme - hírek szerint - az MNASZ utolsó ORB futamán ütközött frontálisan becsövezett versenyautó, mégpedig hivatalosan nem lezárt útszakaszon.

Nekem ez az egész Sir Galahad történetére hasonlít, akinek olyan rettenetes vitéz híre volt, hogy egész életében senki nem mert ellene kiállni, egészen addig, amíg az erdőben lovon, páncélban szembe nem találkozott egy normann paraszttal, aki soha életében nem hallott még róla, következésképpen bénára verte a lovagot.
2013-10-09 14:11:30
Tegyük még hozzá, hogy a hírek szerint Üveges pert nyert ellenük első fokon - nagyon hasonló jogi vitában.

Tegyük hozzá, hogy ha már balesetről beszélünk, íme - hírek szerint - az MNASZ utolsó ORB futamán ütközött frontálisan becsövezett versenyautó, mégpedig hivatalosan nem lezárt útszakaszon.

Nekem ez az egész Sir Galahad történetére hasonlít, akinek olyan rettenetes vitéz híre volt, hogy egész életében senki nem mert ellene kiállni, egészen addig, amíg az erdőben lovon, páncélban szembe nem találkozott egy normann paraszttal, aki soha életében nem hallott még róla, következésképpen bénára verte a lovagot.
2013-10-09 13:40:19
Na csak óvatosan azzal a többes számmal...
highand2 hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 121 hozzászólás • 7 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k