Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
highand2
Butkai Cs. Zoltán
2016-01-22 20:18:52
utolsó bejelentkezése
highand2

121 hozzászólás
nincsenek kedvencei és őt még senki nem jelölte kedvencnek
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
684296377
Napi oldal:
59166
Jelenleg:
1245
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
highand2 hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 121 hozzászólás • 7 oldal
2013-11-26 21:40:04
A jogszabály, amit beidéztem egyértelműen leírja, hogy SP rendszám feltétele az ideiglenes forgalomban tartási engedély.

Ha az MNASZ szabály úgy szólna, hogy:

A versenyen azok a járművek vehetnek részt, amelyek állandó ( 1 éves érvényességű) forgalmival rendelkeznek, akkor lenne Gyurmának igaza.

Azonban a szabály csak arról szól, hogy érvényes forgalmi kell. Az SP rendszámhoz J Á R az érvényes forgalmi, még akkor is ha az csak ideiglenes és az indítási napló szerint van van érvényessége.


Ezen annyira felesleges vitatkozni....
2013-11-26 21:03:01
Gyurma!

Nem értek teljesen egyet. Az SP ( "sport" próbarendszám) kiadásának feltétele az ideiglenes forgalomban tartási engedély megléte. Tehát akinek SP rendszáma van, annak van érvényes forgalmija is, automatikusan, csakhogy ez ideiglenes jellegű, mint a régi P rendszám esetén.

A konkrét esetben nem foglalok állást, mert én nem láttam a papírokat.

326/2011. Korm. rend.
(5) Az SP betûjelû ideiglenes rendszámtáblával ellátott jármû vezetõje a közúti közlekedés során köteles igazolni
az ideiglenes forgalomban tartási engedéllyel és az indítási naplóval a rendszámtábla használatának
jogszerûségét, valamint a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás fennállását.


5/1990 Köhém rendelet
11/A. §124 (1) A versenyjármű ideiglenes forgalomban tartásának engedélyezése a közlekedési hatóság által végzett versenyjármű szemlén, az országos autóverseny rendszert működtető, országos sportági szövetség által a járműre kiállított gépkönyv és szakvélemény alapján történik.
(2) A versenyjármű szemle során ellenőrizni kell, hogy a versenyjármű megfelel-e az MR.-ben foglalt feltételeknek.
(3) Ha a versenyjármű megfelel az MR.-ben foglalt feltételeknek, a közlekedési hatóság kiállítja az ideiglenes forgalomban tartási engedély kiadásához szükséges „Műszaki Adatlap”-ot, amelynek időbeli hatályát egy évben határozza meg.
2013-11-21 18:43:56
Az a jó hírem van, hogy jelen pillanatban EGYETLEN olyan magyarországi cég létezik, amelyik hitelesen tudja megmérni egy motor teljesítményét és ez az Autóipari Kutató és Fejlesztő Zrt. ami pillanatnyilag nem működik, mert éppen kalapács alatt van.

De még ha működne is, akkor is vajon hogyan akarták volna megméretni velük az évente versenyautónak vizsgáztatott mintegy 700 autó motorját 3 hónap alatt??

Valaki itt nem normális, de nem én vagyok az.

Felkérem az RSB-ben ülő 3 aktív autóversenyzőt, hogy kérjenek erre választ és azt tegyék fel nyilvánosan.

Mivel a szabály az általuk versenyen használt autótokat is érinti!

2013-11-21 18:24:21
A jogszabályba minimálisan annyit bele kellett volna venni, hogy:

" 30 napnál nem régebbi mérési eredmény a versenygépjármű kereken mért teljesítményéről"

Ezzel is jó nagy adót be lehetne vasalni a ladásokról, de legalább nem lehetetlenítené el a ABC-123 rendszámosokat.

Ki fogja kivenni a motort és ölben elvinni az autótechnikai Intézetbe, hogy leközött vízpumpával megmérjék a főtengely teljesítményét???

Van fogalmuk az uraknak arról, hogy ez mennyibe fog kerülni? Évente!!!!
2013-11-21 18:07:02
Itt az a legnagyobb baj, thogy az MNASZ lassan két 2 éve nem válaszol az általuk kilobbyzott versenyautókra vonatkozó rendelet változásokkal kapcsolatos kérdésekre.

Vegyük példának a 6/1990-es Köhém rendeletben leírt 1 éves forgalmi érvényességének feltételeként meghatározott gépkönyv kötelező tartalmát.

Ebben ugye szerepel a 30 napnál nem régebbi motorteljesítmény mérési eredmény. Csakhogy erre a célra nem fog megfelelni a megszokott meghajtott keréken mért és tengelyre visszaszámított mérés eredménye.

A törvény ugyanis arról rendelkezik, hogy a joghatással együttjáró méréshez hitelesített mérőeszköz szükséges.

Sajnos ugyanez a rendelet később a motorteljesítményre vonatkozó méréseket részletesen szabályozza, amiből kiderül, hogy ehhez a méréshez kivett motor szükséges és még egy pár borzasztó feltétel, ugyanis a jogszabály alapvetően az új, eddig nem gyártott járművek megvizsgálási szabályait szeretné keretbe foglalni.

Gratulálok az MNASZ lobby tevékenységéhez, amivel sikerült a gépkönyv kiadásaként egy olyan feltételt támasztott, amit normális ember nem tud produkálni, csak egy cég, autóipari óriás.

Illetve most feltartom a mutató ujjam a levegőbe és megjósolom, hogy a Hungaroringen üzembe lesz állítva egy hiteles mérőpad, ahol a hitelesítés lehetővé fogja tenni csak az MNASZ számára, csak versenyautók számára, hogy hiteles mérést lehessen végezni mégis a kerekekről, a motor kivétele nélkül..

Jó sok zsetonért tudományosan hamis mérés.

Ne legyen igazam.
2013-11-19 15:11:28
Pár napon belül megjelenik a közlönyben az új törvényszöveg, ott majd láthatod a változást.

Sajnos.
2013-11-19 10:19:53
A tárgyévet követő 5. év dec 31.-én évül el. Ez tehát 6 év. Szvsz, de ez részlet kérdés. Itt az a lényeg, hogy előírták a jelentési kötelezettséget a hatóság számára. mindazok tehát, akik anno az átalakítási engedély kérelmükbe nem írták bele a kibocsátás növekedését, de a hatóság ezt a vizsgán észleli, valamint az átalakítás jellege miatt vélelmezhető, hogy ez a megnövekedett kibocsátás már korábban is fennállt, azoknak a regadó különbséget visszamenőleg be kell fizetni. ( egyszeri befizetés) Azonban a helyi gk, adó mértéke is függ a kibocsátástól és a vélelem ezzel kapcsolatban is beáll, de ezt már évente visszamenőleg kell majd befizetni.

Az MNASZ-nek lobbiznia kellett volna azért, hogy a rendelkezés a versenycélú gk-ra ne legyen igaz.
2013-11-18 22:24:36
Megkérdezem az MNASZ illetékeseitől, hogy ez ellen a ma elfogadott törvényjavaslat ellen miért nem lobbiztak a politikus drukkereken keresztül? Van arról fogalma az MNASZ vezetésének, hogy 6 évre visszamenően ez mekkora adóteher utólagos befizetését terheli a versenyzőkre?





8. A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény módosítása
44. § A regisztrációs adóról szóló 2003. évi CX. törvény (a továbbiakban: Rega tv.) 9. §
(4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Ha az adókötelezettség átalakítás miatt keletkezik, az adó alanya köteles a területileg
illetékes közlekedési hatósághoz benyújtott előzetes engedély iránti kérelmet benyújtani. A
közlekedési hatóság haladéktalanul értesíti a vámhatóságot az adóalany átalakítási szándékáról,
közölve minden, az e törvény szerinti adókötelezettség megállapításához szükséges adatot (az
eredeti és az átalakított gépjármű motortérfogatának és környezetvédelmi kategóriába tartozásának,
valamint az e törvény szerinti adó alanyának beazonosításához szükséges adatokat).”
45. § A Rega tv. 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Ha a 8. § (2) bekezdése szerinti esetben a különbözet előjele negatív, a gépjármű átalakítása
előtti forgalomba helyezéskor megfizetett és az átalakítást követő forgalomba helyezéskor számított
adó különbözetét az adóalany a vámhatósághoz benyújtott kérelemmel visszaigényelheti, ha az
átalakítást követő forgalomba helyezéskor a gépjármű környezetvédelmi osztályba sorolása jobb,
mint az átalakítás előtti forgalomba helyezéskori környezetvédelmi osztályba sorolása.”
2013-11-14 13:11:06
Herczeg Áron!

"Nem merték felválallni a konfrotációt az RTE irányítóival, mert valamikor egy tálból ettek"

Pontosan mire gondolsz? Milyen konfrontációt kellett volna még felvállalni azon kívül, hogy kisajátították az egy hétvégés verseny ötletét ( Iván szellemi terméke), kisajátították a homológizáción kívüli autók indításának ötletét ( Iván szellemi terméke), ki akarták sajátítani egy valótlanul állított kizárólagos sporthatóság látszatát keltve az RTE mezőnyében induló nagy autók indítását ( Iván sportszakmai munkájának eredménye), ugyanerre hivatkozva "engedélyeket" osztottak - pénzért.

Mit kellett volna még tenniük más munkájának eredményeit kisajátítva?

Annyira kíváncsi vagyok, milyen konfrontációt kellett volna még felvállalni!

Butkai Cs. Zoltán
2013-11-13 23:50:33
"November 18-án, 18 órakor a Sportok Házában a versenyabroncsokra vonatkozó ajánlatokról és a jövő évi szabályokról lesz szó!"


Idézet Verdák 1, .....Kipufogófűrdő városának gumisa Luigi mondja Villám McQueen versenyzőnek:

- Gyere boltomba, Luigi lesz neked hálás, akkor is ha nem vagy Ferrari. Te veszes négy gumi és én adni vadiúj pótgumi!
- Nézd, nekem adják a gumikat ingyen!
.......Óhohohó...........
- Luigi vezet elő új ajánlat! ( nov 18)

Luigi vezet elő új ajánlat!
2013-11-01 20:52:42
Véleményem az S1600-as ügyről:

- amennyiben akár csak részben is igaz, akkor köztörvényes bűncselekmény, több elkövetővel. Mivel az ügyészség felügyeli az MNAST-t, így az ő kikerülhetetlen feladatuk ebben az esetben eljárni.

- amennyiben nem igaz az ide felírt történet, akkor pedig nagy nyilvánosság előtt elkövetett rágalmazás, ami szintén bűncselekmény.


Akár így, akár úgy, NEM ERRE A FÓRUMRA VALÓ!!!
2013-11-01 18:07:28
Tisztelt Mezey Tamás úr!

Van-e akadálya annak, hogy az Ön cége Hancook versenyabroncsokat importáljon és forgalmazzon az Ön által mondott áron?

Mert amennyiben ennek nincsen akadálya, az Ön kezében ott a helyzet egy lehetséges megoldása.

Ön felajánlhatja, hogy beszerzési áron ad Hancook 18"-os versenyabroncsokat azoknak a versenyzőknek, akik versenyautójukon a Pirelli márkanevet tüntetik fel a dominánsabb hirdetési felületeken.

Tudom, hogy szokatlan megoldást javaslok, de a helyzetet megoldhatja. Az MNASZ bármiféle direktórikus határozatot hoz is a gumi használat ügyében, azt nem írhatja elő, hogy az esetleges Hancook kupa esetén, csakis egyetlen helyen vásárolt gumikkal lehessen indulni.

Sőt, amennyiben Ön ezt nem zárja ki, egészen biztosan nem lesz MNASZ-Hancook megállapodás. Nem kell magyaráznom miért, nyilvánvaló.

A magyarországi piaci versenyszabályok nem tiltanak egy ilyen lépést ( szvsz), ezt megnéztem gyorsan.
2013-10-30 23:42:25
" A legjobb premium versenyabroncs ár. Ez azt jelenti, hogy a két legnagyobb konkurensünk áraihoz képest a Versenyzők 25-35%-kal kapnák olcsóbban az abroncsokat. Ez egy garnitúra áránál elérheti az €500 megtakarítást!"


Kettőnk közül egyikünk valamit félreérthet szerintem. Amennyiben 35% megtakarítás ( vegyük a jobbik esetet) = 500 Euro, akkor ez azt jelenti, hogy egy garnitúra ( 4 db??) gumi ára = 1400 Euro, azaz 406.000 Ft!!!

Ez lenne az a kedvezményes ár, amiért a versenyzőknek tódulni kellene??? Mert nem ingyen gumiznak a versenyen, hanem csak a szerelés lenne ingyen...
2013-10-30 21:15:12
A szervnek nincsen erre hatásköre, így vétójoga sem. Csak és kizárólag a Közútkezelő, illetve a zöldhatóság hozzájárulása kell, ha védett természeti területet érint a special szakasz útvonala.

A rendezők ezt mindenkinél jobban tudják.
2013-10-30 20:52:14
Rendőrségi engedély pillanatnyilag sem kell, ez valami tévedés lehet. A közútkezelő vizsgálhatja, hogy fennállnak-e a rendezés törvényi feltételei, mielőtt a közút ideiglenes kizárólagos használatához hozzájárul.

Hu0olb jól látja, már csak törvényen kívüli eszközökkel akadályozható az RTE. Én nem hiszem, hogy ebben partner lesz a Közútkezelő. Miért kellene eleve feltételezni köztisztviselőkről, hogy bűnözők, befolyásolhatóak vagy megvesztegethetőek?

A vak is látja, hogy a rally szakággal baj van, lásd gumis cégek nyílt levelét.

Itt az a kérdés, hogy az MNASZ többi szakága hagyja-e, hogy az egyik szakág fejetlen kapkodása rájuk is árnyékot vetítsen.

Szerintem nem fogja hagyni, a többi szakágban régóta áldozatos munka folyik.
2013-10-30 15:46:39
Ez itt OFF lesz, de érdemes elolvasni, mert tanulságos.

Mutatok példát is arra, hogy az MNASZ messze nem legyőzhetetlen.

Példának okáért itt a Magyar Drift Szövetség, amit az MNASZ nevével fémjeleztek, mint szakhatóság. Íme a honlapjuk:
http://www.driftszovetseg.hu/?p=5

Meggyőző? Az igen, aki olvassa csak ide nevez. Csakhogy Magyar Drift Szövetség nem létezett soha... volt egy ilyen nevű EGYESÜLET minden szövetségi jog nélkül. Azután valaki írt valahová egy levelet...íme az eredménye:

http://civil.info.hu/civil-szervezetek?p_auth=1qrvfZHY&p_p_id=NGOPortlet_WAR_bizeveritkimcipportalwebapp&p_p_lifecycle=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-2&p_p_col_count=2&p_p_col_pos=1&_NGOPortlet_WAR_bizeveritkimcipportalwebapp__facesViewIdRender=%2Fpages%2Fngo%2Fsearch.xhtml

Szegény Egyed-en csattant, pedig nem rajta múlt.

A valódi szövetségi jogok itt vannak:

http://mgysz.hu/htmek/sportagak/drift/leiras.htm
http://drifted.postr.hu/cimke/Belapatfalva
Izgalmas, hogy megkapták a közutat nem??

Ezen kívül még van egy oldal, amelyeken szemérmesen hallgatnak arról, hogy az MNASZ alá tartoznának, de azért ki lehet találni melyik ismeri el az MNASZ-t, mivel az eredménylista azonos az MNASZ drift szakág eredmény listájával:
http://www.drifter.hu/esemenynaptar

No de ez hová tartozik? Ez is egy 2013-as bajnoki eredmény:
http://drifting.hu/2013-prostreet

A legszebb pedig ez, az MNASZ drag bajnokságának idei végeredménye, jól reprezentálja, hová vezet az erőpolitika és a jogi dilettantizmus:
http://mnasz.hu/letoltes/MNASZ%20_Drag%20pontver_2013_NEM%20HIV.pdf


Ezen bajnokságok mindegyikében az MNASZ dedikálta azt, hogy ő lenne a "hatóság". Az eredmények pedig magukért beszélnek, lásd MNASZ bajnokság 2 ( kettő) értékelt versenyzővel....


Úgyhogy csak rajta, építsen aki akar MNASZ alá versenyautót....
2013-10-30 14:42:06
Hagyni kell a mester trollokat, mert a saját pályájukon legyőzhetetlenek.

Az MNASZ frontnak, most nem marad más, mint kétkedést ébreszteni. Ugyanis, ha az RTE mezőnye kitart Iván mellett, akkor sem ORB, sem R2 nem lesz. Lakatos üzletember, 80 nevezőre nem fog versenyt rendezni, mert az ORB szinten csak veszteséges lehet.

Az MNASZ-t felügyelő ügyészségnek pedig egyszer csak felhívja valaki a figyelmét, hogy a szövetség rally szakága folyamatosan nem tesz eleget a sport törvényben előírt kötelezettségeinek.

Hogy mást ne mondjak, a versenyek megrendezéséhez hozzájárulásért nem szedhetnek pénzt, mivel ez törvényi kötelezettségük. A törvényi kötelezettségek díjait pedig az illeték törvény állapítja meg, amiben erről egy szó sem esik.

A licencekért is csak azért szedhetnek díjat, mert a törvény kifejezetten feljogosítja őket rá. Azonban a nevezési díjak már szolgáltatási díjak, ezek esetében tehát a PTK az irányadó, itt is vannak torvénytelenségek.

Az RTE-nél ez mind rendben van, támadhatatlan. Az MNASZ rally szakága mindent a politikus drukkerekre alapoz.

2013-10-29 23:03:58
motto: " a rallyban csak az biztos, ami elmúlt"

Fordításra nem vállalkozom, de leírom a véleményem.

Az elmúlt csaknem 20 év alapján Ivánnal kapcsolatban két dolog biztos:

-nem ígérget
-nem fenyegetőzik

Iván óvatossága közismert, csak arról nyilatkozik, ami már múltidő. A tegnapi nyilatkozatából pár dolog kiderül:

1. Az RTE rendezvényeinek engedélyeztetése, többé nem függ az MNASZ-től. ( szerintem eddig sem függött, de ez magánvélemény)

2. Az RTE bajnokságban ugyanazokkal az autókkal lehet indulni 2014-ben is, amikkel 2013-ban is lehetett.

3. Lesznek változások a bajnokságban ( 7 lépésben), de ezek nem érintik a köbcentiket.


Mi lehet az, ami nem világos??


2013-10-26 15:52:57
Huh, 4 éve volt, valamelyik Lada klub fórumon link-ként. Nem én csináltam a weblapot sem, amire a link mutatott, valamelyik fan.


Szerintem ma bármelyik Lada-s versenyszerelő tudja már, ami ott össze volt szedve. Lényegében az alkatrészek netes rendelési helyének gyűjteménye volt, hol mi a legolcsóbb.

Nem szeretném újból végigcsinálni.
highand2 hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 121 hozzászólás • 7 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k