A Citroen a top kategóriában tér vissza
Új csapat jött létre! A Citroen Rally Team Hungary
2019-03-20
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
485523946
Napi oldal:
60773
Jelenleg:
557
Regisztrált:
3
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
E-maki webáruház
AutoDekor

World Rally Championship 2019
a hetedik futam,
a Portugal Rally után
1. Sebastian Ogier
Citroen C3 WRC
142
2. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
140
3.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
132
4. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
65
5. Kris Meeke
Toyota Yaris WRC
56
6. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC '17
44
7. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
39
8. J.M. Latvala
Toyota Yaris WRC
38
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
36
teljes táblázat
European Rally Championship
a harmadik futam,
a Rally Liepaja után
1.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
71
2. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
70
3. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
44
4. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
5. J.M. Lopez
Citroen C3 R5
35
6. Ricardo Moura
Skoda Fabia R5
28
7. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
26
8. Martins Sesks
SKODA Fabia R5
25
9.
Bruno Magalhaes
Hyundai i20 R5
18
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a negyedik futam,
Anglia után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
88
2. Kevin Hansen
Peugeot 208
84
3. A. Bakkerud
Audi S1
77
4. Janis Baumanis
Ford Fiesta
62
5. T.Timerzyanov
Hyundai i20
61
6. Liam Doran
Audi S1
60
7. Anton Marklund
Renault Megane RS
52
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
52
9. Szabó Krisztián
Audi S1
50
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
a harmadik futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
111
2.
Balogh János
Skoda Fabia R5
57
3.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
55
4. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
52
5.
Hadik András
Ford Fiesta R5
35
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
28
7.
Bodolai László
Ford Fiesta R5
20
8. Trencsényi József
Skoda Fabia R5
19
9.
Osváth Péter
Skoda Fabia R5
10
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
a harmadik futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
66
2.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
60
3.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
59
4.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
51
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
40
6. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
36
7.
Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
20
8. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
19
9. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a harmadik futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
45
2.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
3.
Márta János
Peugeot 208 R2
18
4.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
13
5.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
12
6.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
10
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
9
8.
Hibján József
Peugeot 208 R2
8
3.
László Martin
Peugeot 208 R2
3
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
a harmadik futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
2. Lendvai István
Citroen C2 R2
49
3. Tim Gábor
Opel Adam R2
44
4. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
38
5. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
36
6. Trencsényi Vince
Skoda Felicia
34
7. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
26
8.
Baksai László
Lada 2107
14
9. Csikó Péter
Lada 2107
12
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
a második futam,
a Miskolc Rallye után
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
32
2. Spindler Jenő
Opel Corsa
22
3.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
13
4. Gyenes András
Lada 2101
14
5. Orosházi Szabolcs
Suzuki Swift GTi
9,5
6.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
9
7.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
8
8. Komjáti Ákos
Lada 2105
4
9. Rácz Tibor
Lada 21011
2
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
a második futam,
a 19.DragRacing Kupa után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
49
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
44
3.
Söjtöri András
Toyota MR2
41
4.
Simon István
Fiat X1/9
39
5.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic VTI 1.8
27
6.
Pintér Máté
BMW
18
7.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
16
8.
Pintér László
BMW
14
9.
Czang György
Lada 21074
11
teljes táblázat

Tizenöt év után újra Citroën Racing támogatással láthatunk a száz éves márkát képviselő piros autót a hazai rali versenyeken. A TRT Europe által biztosított C3 R5 versenyautóval a Velenczei Ádám – Zsiros Gábor páros fog versenyezni az országos rali bajnokság futamain. A Citroën Rally Team Hungary csapata - félgyári támogatással a háta mögött - nem titkoltan év végén a dobogóra szeretne állni.

A rali világbajnokságon nyolcszor is konstruktőri bajnoki címet szerző Citroën itthon is újra komoly energiákat fektet az egyik legnépszerűbb technikai sportágba. Anno még 2004-ben versenyzett magyar csapat ilyen háttérrel, mint ahogy az újonnan megújult egység teheti ezt meg. Balkányi György, a Citroën magyarországi képviseletének, a C Automobil Import Kft.-nek a vezetője büszke arra, hogy 15 évvel ezelőtt a kétkerék-hajtású kategóriában többször is bajnoki címet szerzett csapat után újra részt vehet egy ilyen félgyári támogatású egység felállításában.

a_citroen_a_top_kategoriaban_ter_vissza_7

 „Nagyon örülök, hogy a top mezőnybe vissza tudott térni a Citroën.” – mondta Balkányi úr, aki egyben a csapat egyik vezetője is Tagai Tamás mellett. „Arra pedig kifejezetten büszke vagyok, hogy egy fiatal, tehetséges pilótával, egy tapasztalt navigátorral és profi háttérrel, a TRT Europe-al térünk vissza a hazai rali vérkeringésébe. A múltra való tekintettel nagyon jó kapcsolatot ápolok én is és Tagai Tamás is a Citroën Racing vezetőivel. 2017 végén, egy külföldi versenyen, ahol még csak előfutóként tesztelték a C3 R5-öt, ott kezdtünk el beszélgetni arról, hogy milyen komoly csapata volt régen Magyarországon a Citroënnek és ezt a fonalat újra fel kellene venni. Egy évre rá kaptuk a felkérést arra, hogy szeretnék, ha egy ilyen top autó elindulna a magyar bajnokságban és ehhez megkapnánk a megfelelő támogatást is. Előtte találkoztam Zsiros Gáborral, aki elmondta, hogy szeretne újra visszatérni az élmezőnybe. Próbáltunk egy olyan csapatot felállítani, ahol egy fiatal pilóta ül majd a kormány mögött.”

a_citroen_a_top_kategoriaban_ter_vissza_3

 

Nem volt nehéz megtalálni az egyik legtapasztaltabb navigátorral azt a tehetséges pilótát, akire lehet alapozni a jövőt. A huszonhét éves Velenczei Ádám versenyzett már korábban is ilyen kategóriájú autókkal, bizonyította már tehetségét és most készen áll arra, hogy képviselje a márkát a nagyon nívós magyar rali bajnokságban.
„Nagy lehetőség előtt állok! Nem volt még ilyen a pályafutásom során. Versenyeztünk már korábban is hasonló kategóriájú autókkal, de ez lesz a legprofibb szezonunk.” – adta első nyilatkozatát citroënes overállban Ádám az első hivatalos tesztet követően. „Pár kilométer után már minden kézre állt az autóban. Nagyon jó a váltója, szenzációs a féke, a motorerő tekintetében sokkal autózhatóbb, nagyobb tartományban lehet használni, mint a korábbi versenyautóimat.”

a_citroen_a_top_kategoriaban_ter_vissza_4

A tavaly abszolút ötödik helyen végzett pilóta nem titkolt célja: idén év végén felállni a dobogóra. „Az egri futammal kezdjük a szezont. Az óra fogja majd megmutatni, hogy a teszteken való jó érzés hova lesz elég a többiekhez képest. Bízok benne, hogy sikeres évünk lesz! Nagyon jól érzem magam a csapatban! Szeretném megköszönni a lehetőséget és a bizalmat mind Balkányi Györgynek, mind Tagai Tamásnak!”
Ahogy az autóval, így az új navigátorral is az első métereket tette meg Ádám, de egyértelmű volt, jól érzi magát ebben az új közegben. „Zsiros Gábor Magyarországon az egyik legjobb navigátor. Hatalmas tapasztalata van európa- és világbajnoki futamokon is. Már első métereken jó volt az összhang, megbízom benne és azt gondolom ez a legfontosabb!”

Ahogy a pilóta is elmondta: Zsiros Gábor profi navigátor. Ráadásul több száll fűzi a Citroën Rally Team Hungary egyik vezetőjéhez, Tagai Tamáshoz. Indult már TRT Europe által szervizelt versenyautóval, sőt navigált bajnoki futamokon Tamás mellett. „Amikor megtudtam, hogy a csapat vásárolt egy ilyen autót, akkor felcsillant a szemem!” – mesélte Gábor az elindulást. „Biztos vagyok benne, hogy jól választottunk. Velenczei Ádám fiatal kora ellenére nagyon alázatos versenyző, aki azon túl, hogy ügyes pilóta még az autó beállításaihoz is nagyon jól ért.”

a_citroen_a_top_kategoriaban_ter_vissza_8

A Citroën C3 R5 versenyautók már egy szezonon keresztül bizonyították, ott a helyük a nemzeti bajnokságok élmezőnyében. Az Európa bajnokság regnáló bajnoka, Alexey Lukyanuk is idén erre az autótípusra váltott. A Citroën Rally Team Hungary csapata egy új, nulla-kilométeres autóval indul, melyre a PIRELLI biztosítja az abroncsokat az aszfalt és a murva futamokra egyaránt.

a_citroen_a_top_kategoriaban_ter_vissza_6



A hazai szezon a március 29-31. között megrendezésre kerülő Eger Rallye-val kezdődik, de már előtte is találkozhatnak az érdeklődők a csapattal most hétvégén a Hungexpo-n, az AutoMobil és Tuning Show-n, a Citroën standján, ahol a száz éves múltat idéző kiállítás mellett a versenyautó bemutatásra kerül. A végleges díszében pompázó Citroën C3 R5 mellett szombaton 15 órakor közönségtalálkozó tart Velenczei Ádám és Zsiros Gábor.
Citroën Rally Team Hungary

Csapatvezető:
Balkányi György – C Automobil Import Kft., Tagai Tamás – TRT Europe Kft.

Pilóta:
Velenczei Ádám - 1992.09.18, Szécsény
13 évesen indult először szlalom versenyen, két év múlva már rallyesprint futamon nyert kategóriájában, egy évre rá már abszolút győzelmet szerzett. 2010-ben megnyerte a váci szlalom bajnokságot, majd a következő évben a túra bajnokságban indult. 2014-ben debütált az Országos Rallye Bajnokságban, 2016-ban tudta első teljes szezonját futni, amikor év végén a hatodik helyen végzett. Tavaly az abszolút ötödik helyen zárta a bajnokságot.

Navigátor:
Zsiros Gábor - 1975.10.18. Bonyhád
1997-ben kezdett el versenyezni. 2002-ben Rallye2-ben navigált, 2004-től WRC autókban az ORB-ben. Tagai Tamással 2006-ban ment 4 futamot. 2009-től többször szerepelt Európa- és világbajnoki futamokon, Vizin László és Turán Frigyes mellett.

Versenyautó:
Citroën C3 R5
R5 besorolás - A nemzeti bajnokságokban a top kategória.
Motor: 1.6 literes (1598ccm) turbófeltöltős motor, 32mm szűkítővel.
Maximális teljesítmény: 282 LE, nyomaték: 420 Nm.
Hajtás, váltó: Négy-kerék hajtás, 5 fokozatú SADEV szekvenciális váltó
Kerék, gumi: Aszfalton 18”, murván 15” – PIRELLI versenyabroncsok.

Partnerek:
C Automobil Import Kft., TOTAL
Betonútépítő, SIVA Group, EuroAszfalt, Közmű Alagút, STRAVIA, FORVETT, One Hungary, Confidenza, Tiszta Víz Üzletház, Lead Design, Szirt BAU Kft., EFTECH Kft., BIG Push Rally Team.
TAGAI TACING TECHNOLOGY, PIRELLI
 
Ez a hír most jelenik meg 2679. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
03 04 05 06 070809
1011 12 13141516
17 18 19 20 212223
24 25 26 27 282930
01 02 03 04 050607
2019.06.15.

facebook esemény

2019.06.14-16.

hivatalos honlap

2019.06.15-16.

részletes infóink

2019.06.16.

hivatalos honlap

2019.06.22-23.

hivatalos honlap

2019.07.06-07.

részletes infóink

2019.07.13.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k