LCH Tavaszi LADA találkozó
Fussunk neki 2005 - Dr.Kiss Elemér
Dr.Kiss Elemér
2005-03-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
685041861
Napi oldal:
6014
Jelenleg:
507
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Dr.Kiss Elemér
A nevét talán még sokan nem ismerik, viszont a gyönyörű kék Mitsubishi Evo VII-es talán már többeknek ismerős

Milyen doktor vagy?
Általános orvosként végeztem. A honvédség ideje alatt praktizáltam, egyébként idegsebész lettem volna, ha maradtam volna a pályán.

Helyette más pályán utazol…
Igen. A Compuworx informatikai cégnél vagyok többségi tulajdonos.
Biztos láttad már feltűnni a logót versenyautókon, kupasorozatokon. Támogatunk tehetséges versenyzőket, pilótákot. A gyorsasági bajnokságban pedig a Clio kupát segítjük.

Te is aktívan versenyzel, mégis támogatsz másokat is, azt gondolom, hogy ez mindenképp becsülendő dolog.
Honnan, mikor számítod Magad licenszes versenyzőnek?
2003-ban kezdtem a versenyzést az Astra kupában.
Egy év múlva már a Túraautó kategóriában versengtem egy N csoportos BMW M3-as autóval, amivel az első hungaroringi versenyt sikerült is megnyernem.
Ez felbátorított, hogy induljak egy Európa-bajnoki futamon is Ausztriában, ahol hetedik időt tudtam autózni.
Az évad feléig vezettem a magyar bajnokság A csoportját egy gruppe N-es autóval, mivel akkor nem volt N csoport, így csak az erősebb autók között tudtam vele harcolni.
Elkezdtük A csoportossá építeni az autót, de ez sok technikai hibát hozott magával, így a várt eredmények elmaradtak, negyediknek sikerült befejeznem a bajnokságot..

Közben természetesen a rally is nagyon vonzott. Vettem egy N-es Evo VII-est, amivel Rallytúrában indultam.
Az autó mindig bevitt az első háromba, viszont nagyon rövidek voltak a versenytávok, szerettem volna minél többet versenyezni, minél több gyakorlatot szerezni, de a túrában nagyon jó hangulatúak a versenyek, de nagyon rövidek a versenytávok.
Kértem licenszet az első osztályba, amit meg is kaptam és így az utolsó három OB futamon, a Budapest, a Mecsek és a Zemplén Rallye-n el tudtam indulni az autóval.

Budapesten nem sokat tudtatok autózni…
Sajnos a második gyorson egy murvás részen a Hankó Laci által kiütött betontuskóra estünk, ami a mi első futóművünket is kiverte és nem tudtuk befejezni a versenyt.

A gyorsasági versenyek után nem volt zavaró,
hogy ül a melletted valaki?
Igen, kicsit zavart is, hogy valamit beszél hozzám egy pali (Nemrava Ferenc), miközben én küzdök a kormánnyal, az autóval.
Igazából az lenne a fontos, hogy elhiggyem amit mond és ebben van még nagyon sok fejlődési lehetőségem, úgy gondolom.
A pályaversenyzésben az ember hozzászokik ahhoz, ha valami van az úton, akkor mindjárt integetnek mindenféle zászlókkal. A rallyban az íveket sem tudja az ember kitalálni, hiszen lehet hogy pont oda szórják a korábban indulók azt a sok kavicsot, drazsét, ami aztán galibát okozhat. Mindenképpen más kávéház a rally…

De érdekes és szép!
Persze! Mind a két versenyzésnek megvan a maga előnye, szépsége.
Mindkettőn szeretnék indulni.
Pályán ugyanezzel az M3-as autóval, idén Cserkúti Öcsiék műhelyében készítik fel, komplett A-s futóművet és motort kapott.
Rallyban pedig marad az Evo VII-es.

...ezt a saját műhelyetekben készítitek fel.
Miért épít valaki saját műhelyt? Jobb látni minden nap az autót? :)
Azt gondolom, hogy ha valaki hosszabb távon gondolkozik, akkor jobb az, ha saját autóval, saját felkészítés mellett tud versenyezni. Teljesen máshogy kezelik a pilóták a bérelt autókat, mint a sajátot. Ugyanez vonatkozik a csapatra is.

Pintér Lacival létrehoztuk a Top Speed Racing műhelyt.
Itt rugalmasabban tudjuk megoldani a feladatokat az autóval.
Mind a ketten hosszabb távon gondolkozunk és egyikünk sem az autóversenyzésből él és nem is ez a fő mozgatórugónk. Szeretjük az autókat, szeretjük megméretni magunkat, szeretünk versenyezni.

Hétvégén Neked két versenyen is sikerült elindulnod, mentél a ringen mindkét nap.
Első nap szép eredményeket értetek el.
Talán előnyöm volt, hogy ismerem a ringnek a széles részét, talán jobban megtaláltam az íveket, mint azok a sporttársak, akik még nem mentek rajta. Minél nagyobb a tempó, annál fontosabb az ív helyessége. A szűk részek nekem is szűkek voltak…

Sikerült közel lennünk Botka Dávid A8-as autójához, mind a két körben 4-4 másodperccel volt csak rosszabb az időnk. Külön örülök, hogy Tóth Tibiék autóját mind a kétszer leelőztük.

A Junior Rallye M csoportjában is indultatok…
Igen. Ott is jól indult a dolog, aztán a harmadik gyorson megpróbáltuk a tribün alatti kanyart kicsit nagyobb gázzal abszolválni. Ennek az lett az eredménye, hogy keresztben érkeztünk a kanyar végén lévő rögzítetlen fém csatornafedelekre, az első kerék ledobta a fedlapot, a hátsó kerekek pedig a már nyitott csatornanyíláson megcsúsztak. A kapun még sikerült betalálnunk, de a kerítésben állt meg az autó.

De az autónak nincs komoly baja, ugye?
Csak fénysérülések, Egerben ott leszünk!

Ez a hír most jelenik meg 20980. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k