
Dr.Kiss Elemér
A nevét talán még sokan nem ismerik, viszont a gyönyörű kék Mitsubishi Evo VII-es talán már többeknek ismerős
Milyen doktor vagy?
Általános orvosként végeztem. A honvédség ideje alatt praktizáltam, egyébként idegsebész lettem volna, ha maradtam volna a pályán.
Helyette más pályán utazol…
Igen. A Compuworx informatikai cégnél vagyok többségi tulajdonos.
Biztos láttad már feltűnni a logót versenyautókon, kupasorozatokon. Támogatunk tehetséges versenyzőket, pilótákot. A gyorsasági bajnokságban pedig a Clio kupát segítjük.
Te is aktívan versenyzel, mégis támogatsz másokat is, azt gondolom, hogy ez mindenképp becsülendő dolog.
Honnan, mikor számítod Magad licenszes versenyzőnek?
2003-ban kezdtem a versenyzést az Astra kupában.
Egy év múlva már a Túraautó kategóriában versengtem egy N csoportos BMW M3-as autóval, amivel az első hungaroringi versenyt sikerült is megnyernem.
Ez felbátorított, hogy induljak egy Európa-bajnoki futamon is Ausztriában, ahol hetedik időt tudtam autózni.
Az évad feléig vezettem a magyar bajnokság A csoportját egy gruppe N-es autóval, mivel akkor nem volt N csoport, így csak az erősebb autók között tudtam vele harcolni.
Elkezdtük A csoportossá építeni az autót, de ez sok technikai hibát hozott magával, így a várt eredmények elmaradtak, negyediknek sikerült befejeznem a bajnokságot..
Közben természetesen a rally is nagyon vonzott. Vettem egy N-es Evo VII-est, amivel Rallytúrában indultam.
Az autó mindig bevitt az első háromba, viszont nagyon rövidek voltak a versenytávok, szerettem volna minél többet versenyezni, minél több gyakorlatot szerezni, de a túrában nagyon jó hangulatúak a versenyek, de nagyon rövidek a versenytávok.
Kértem licenszet az első osztályba, amit meg is kaptam és így az utolsó három OB futamon, a Budapest, a Mecsek és a Zemplén Rallye-n el tudtam indulni az autóval.
Budapesten nem sokat tudtatok autózni…
Sajnos a második gyorson egy murvás részen a Hankó Laci által kiütött betontuskóra estünk, ami a mi első futóművünket is kiverte és nem tudtuk befejezni a versenyt.
A gyorsasági versenyek után nem volt zavaró,
hogy ül a melletted valaki?
Igen, kicsit zavart is, hogy valamit beszél hozzám egy pali (Nemrava Ferenc), miközben én küzdök a kormánnyal, az autóval.
Igazából az lenne a fontos, hogy elhiggyem amit mond és ebben van még nagyon sok fejlődési lehetőségem, úgy gondolom.
A pályaversenyzésben az ember hozzászokik ahhoz, ha valami van az úton, akkor mindjárt integetnek mindenféle zászlókkal. A rallyban az íveket sem tudja az ember kitalálni, hiszen lehet hogy pont oda szórják a korábban indulók azt a sok kavicsot, drazsét, ami aztán galibát okozhat. Mindenképpen más kávéház a rally…
De érdekes és szép!
Persze! Mind a két versenyzésnek megvan a maga előnye, szépsége.
Mindkettőn szeretnék indulni.
Pályán ugyanezzel az M3-as autóval, idén Cserkúti Öcsiék műhelyében készítik fel, komplett A-s futóművet és motort kapott.
Rallyban pedig marad az Evo VII-es.
...ezt a saját műhelyetekben készítitek fel.
Miért épít valaki saját műhelyt? Jobb látni minden nap az autót? :)
Azt gondolom, hogy ha valaki hosszabb távon gondolkozik, akkor jobb az, ha saját autóval, saját felkészítés mellett tud versenyezni. Teljesen máshogy kezelik a pilóták a bérelt autókat, mint a sajátot. Ugyanez vonatkozik a csapatra is.
Pintér Lacival létrehoztuk a Top Speed Racing műhelyt.
Itt rugalmasabban tudjuk megoldani a feladatokat az autóval.
Mind a ketten hosszabb távon gondolkozunk és egyikünk sem az autóversenyzésből él és nem is ez a fő mozgatórugónk. Szeretjük az autókat, szeretjük megméretni magunkat, szeretünk versenyezni.
Hétvégén Neked két versenyen is sikerült elindulnod, mentél a ringen mindkét nap.
Első nap szép eredményeket értetek el.
Talán előnyöm volt, hogy ismerem a ringnek a széles részét, talán jobban megtaláltam az íveket, mint azok a sporttársak, akik még nem mentek rajta. Minél nagyobb a tempó, annál fontosabb az ív helyessége. A szűk részek nekem is szűkek voltak…
Sikerült közel lennünk Botka Dávid A8-as autójához, mind a két körben 4-4 másodperccel volt csak rosszabb az időnk. Külön örülök, hogy Tóth Tibiék autóját mind a kétszer leelőztük.
A Junior Rallye M csoportjában is indultatok…
Igen. Ott is jól indult a dolog, aztán a harmadik gyorson megpróbáltuk a tribün alatti kanyart kicsit nagyobb gázzal abszolválni. Ennek az lett az eredménye, hogy keresztben érkeztünk a kanyar végén lévő rögzítetlen fém csatornafedelekre, az első kerék ledobta a fedlapot, a hátsó kerekek pedig a már nyitott csatornanyíláson megcsúsztak. A kapun még sikerült betalálnunk, de a kerítésben állt meg az autó.
De az autónak nincs komoly baja, ugye?
Csak fénysérülések, Egerben ott leszünk!