Fussunk neki 2005 - Dr.Kiss Elemér
Dr.Kiss Elemér
2005-03-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765956442
Napi oldal:
37375
Jelenleg:
934
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Dr.Kiss Elemér
A nevét talán még sokan nem ismerik, viszont a gyönyörű kék Mitsubishi Evo VII-es talán már többeknek ismerős

Milyen doktor vagy?
Általános orvosként végeztem. A honvédség ideje alatt praktizáltam, egyébként idegsebész lettem volna, ha maradtam volna a pályán.

Helyette más pályán utazol…
Igen. A Compuworx informatikai cégnél vagyok többségi tulajdonos.
Biztos láttad már feltűnni a logót versenyautókon, kupasorozatokon. Támogatunk tehetséges versenyzőket, pilótákot. A gyorsasági bajnokságban pedig a Clio kupát segítjük.

Te is aktívan versenyzel, mégis támogatsz másokat is, azt gondolom, hogy ez mindenképp becsülendő dolog.
Honnan, mikor számítod Magad licenszes versenyzőnek?
2003-ban kezdtem a versenyzést az Astra kupában.
Egy év múlva már a Túraautó kategóriában versengtem egy N csoportos BMW M3-as autóval, amivel az első hungaroringi versenyt sikerült is megnyernem.
Ez felbátorított, hogy induljak egy Európa-bajnoki futamon is Ausztriában, ahol hetedik időt tudtam autózni.
Az évad feléig vezettem a magyar bajnokság A csoportját egy gruppe N-es autóval, mivel akkor nem volt N csoport, így csak az erősebb autók között tudtam vele harcolni.
Elkezdtük A csoportossá építeni az autót, de ez sok technikai hibát hozott magával, így a várt eredmények elmaradtak, negyediknek sikerült befejeznem a bajnokságot..

Közben természetesen a rally is nagyon vonzott. Vettem egy N-es Evo VII-est, amivel Rallytúrában indultam.
Az autó mindig bevitt az első háromba, viszont nagyon rövidek voltak a versenytávok, szerettem volna minél többet versenyezni, minél több gyakorlatot szerezni, de a túrában nagyon jó hangulatúak a versenyek, de nagyon rövidek a versenytávok.
Kértem licenszet az első osztályba, amit meg is kaptam és így az utolsó három OB futamon, a Budapest, a Mecsek és a Zemplén Rallye-n el tudtam indulni az autóval.

Budapesten nem sokat tudtatok autózni…
Sajnos a második gyorson egy murvás részen a Hankó Laci által kiütött betontuskóra estünk, ami a mi első futóművünket is kiverte és nem tudtuk befejezni a versenyt.

A gyorsasági versenyek után nem volt zavaró,
hogy ül a melletted valaki?
Igen, kicsit zavart is, hogy valamit beszél hozzám egy pali (Nemrava Ferenc), miközben én küzdök a kormánnyal, az autóval.
Igazából az lenne a fontos, hogy elhiggyem amit mond és ebben van még nagyon sok fejlődési lehetőségem, úgy gondolom.
A pályaversenyzésben az ember hozzászokik ahhoz, ha valami van az úton, akkor mindjárt integetnek mindenféle zászlókkal. A rallyban az íveket sem tudja az ember kitalálni, hiszen lehet hogy pont oda szórják a korábban indulók azt a sok kavicsot, drazsét, ami aztán galibát okozhat. Mindenképpen más kávéház a rally…

De érdekes és szép!
Persze! Mind a két versenyzésnek megvan a maga előnye, szépsége.
Mindkettőn szeretnék indulni.
Pályán ugyanezzel az M3-as autóval, idén Cserkúti Öcsiék műhelyében készítik fel, komplett A-s futóművet és motort kapott.
Rallyban pedig marad az Evo VII-es.

...ezt a saját műhelyetekben készítitek fel.
Miért épít valaki saját műhelyt? Jobb látni minden nap az autót? :)
Azt gondolom, hogy ha valaki hosszabb távon gondolkozik, akkor jobb az, ha saját autóval, saját felkészítés mellett tud versenyezni. Teljesen máshogy kezelik a pilóták a bérelt autókat, mint a sajátot. Ugyanez vonatkozik a csapatra is.

Pintér Lacival létrehoztuk a Top Speed Racing műhelyt.
Itt rugalmasabban tudjuk megoldani a feladatokat az autóval.
Mind a ketten hosszabb távon gondolkozunk és egyikünk sem az autóversenyzésből él és nem is ez a fő mozgatórugónk. Szeretjük az autókat, szeretjük megméretni magunkat, szeretünk versenyezni.

Hétvégén Neked két versenyen is sikerült elindulnod, mentél a ringen mindkét nap.
Első nap szép eredményeket értetek el.
Talán előnyöm volt, hogy ismerem a ringnek a széles részét, talán jobban megtaláltam az íveket, mint azok a sporttársak, akik még nem mentek rajta. Minél nagyobb a tempó, annál fontosabb az ív helyessége. A szűk részek nekem is szűkek voltak…

Sikerült közel lennünk Botka Dávid A8-as autójához, mind a két körben 4-4 másodperccel volt csak rosszabb az időnk. Külön örülök, hogy Tóth Tibiék autóját mind a kétszer leelőztük.

A Junior Rallye M csoportjában is indultatok…
Igen. Ott is jól indult a dolog, aztán a harmadik gyorson megpróbáltuk a tribün alatti kanyart kicsit nagyobb gázzal abszolválni. Ennek az lett az eredménye, hogy keresztben érkeztünk a kanyar végén lévő rögzítetlen fém csatornafedelekre, az első kerék ledobta a fedlapot, a hátsó kerekek pedig a már nyitott csatornanyíláson megcsúsztak. A kapun még sikerült betalálnunk, de a kerítésben állt meg az autó.

De az autónak nincs komoly baja, ugye?
Csak fénysérülések, Egerben ott leszünk!

Ez a hír most jelenik meg 23363. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k