Amíg van Zsiguli...
...addig Balázs Öcsi nevét is szeretnénk összekötni ezzel a tipussal
2012-11-16
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
763297992
Napi oldal:
35449
Jelenleg:
974
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

amig_van_zsiguli_1

Azt mondják, hogy a biciklizést nem lehet elfelejteni. De vajon mi újság a zsigulizással? A Baranya Kupa All Stars kategóriájának keretében megnézhettük, vajon hogyan terelgetik a hátsókerekes járműveket a „régi” nagy legendák, Balázs Öcsi pedig ezúttal arról nyilatkozik, ő hogyan látta belülről ezt az egészet, tudta-e úgy tekergetni a kormányt, mint régen.

Hogyan jött ez a lehetőség, hogy a Baranya Kupán egy új kategóriában „léphessetek fel”?
Markó Tibiék találták ki ezt, és én vele még a Veszprém Rallye alatt beszélgettem erről. Tetszett az ötlet, és rögtön mondtam is, hogyha ez valóban megvalósul, akkor én szeretnék ebben részt venni. Később szólt, hogy itt a lehetőség, lesz ilyen kategória, én pedig megpróbáltam autót szerezni a produkcióhoz, de sajnos ez nem jött össze.
Más megoldást kellett találnunk, ami egy igazi koprodukció volt! Nagyon-nagyon sok mindenkitől származott az autó, amivel a versenyen rajthoz tudtam állni. Szigeti Lackóé volt a karosszéria, Németh Lackótól béreltem a motort (abból az autóból, amit ő előtte pár héttel a Vác Rallye-n tört össze, így voltak is problémák, karburátort kellett cserélni, de ezt Bodnár doktorúr orvosolta). Molnár Patriktól kaptuk a hátsó hidat, az egyik barátomtól a váltót, Bardóczi Ádám adta kölcsön a lengéscsillapítókat, Szaniszló Dávid Csipesz a kormányt, a felniket és a váltókart. Bodnár Attilától kaptam még egy ülést és egy váltótartóbakot, bratyó (Pogonyi Tamás) pedig csinált még bele pár alkatrészt, hogy valamennyire működőképes legyen ez az autó, ami a végére már nagyjából sikerült is, bár nem volt azért 100 %-os, a lényeg,  hogy lehetett vele menni. A Lackótól kapott autót teljesen szét kellett szedni, és ezeket mind beleépíteni, így Lackónak, Csipesznek és a többieknek is nagyon köszönöm, hogy el tudtam indulni!

amig_van_zsiguli_7

És honnét szereztél navigátort?
Pataki Lászlót (Szunyit) már nagyon-nagyon régóta ismerem, ő egy régi rajongó, így ismerkedtünk meg, és barátok lettünk. Nagyon sokat segített nekünk mindig a pécsi versenyeken, ott aludtunk náluk, etettek-itattak, mindenben segítettek és ez a mai napig így van. Pont a verseny előtt pár héttel beszélgettünk, akkor mondogatta, hogy ő úgy navigálna már egyet valakinek valami versenyen, és ekkor jött az ötlet, hogy én meg lehet indulni fogok, mondtam neki, hogy akkor menjünk együtt, így jött létre most ez a párosítás.

amig_van_zsiguli_6

Markó Tibi mit kért tőletek a verseny előtt?
Semmi különöset, csak annyit mondott, hogy úgy autózzunk, hogy jól érezzük magunkat közben!

Sikerült?
Nekem nem igazán úgy, ahogyan én azt szerettem volna. Nagyon szúrta a hátamat a kormány, még a második nap elején is! :-) A kocsival is voltak problémák, állandóan behebegett a sok féktáv után és a kanyarokban is, de ezt a szervizparkban próbálták orvosolni a fiúk, és már nem sok híja volt a jóhoz, de még a végére sem lett az igazi. A fékkel voltak problémáim, olyan hosszú fékutakat hagytam, mint a vonatfütty! :-) A régi autózásomhoz képest most még az 50 %-ot sem értem el szerintem. Nem mondom, a vége felé egy-két kanyart már sikerült lefűzni, de a régi versenyzésemhez képest nagyon távol volt ez!

amig_van_zsiguli_2

Izgultál?
Izgulni egyáltalán nem izgultam, talán csak az elején egy kicsit. Sokkal jobban nyomasztott az, hogy nem tudok úgy menni, ahogyan szeretnék!

Volt egy kisebb kalandotok is az „ötös üzemnél”. Mi történt?

5. sebességi fokozatban érkeztünk, nagyon letettem tőre, kidobott az út és már jöttek szembe a fák! Komolyan megijedtem, mert már én is kiabáltam! :-) Aztán szerencsére a jóisten visszatett az útra, pedig én már tényleg kinéztem a fámat, hogy melyiknek fogok nekimenni… de aztán mégis elkanyarodott…

Belejöttél a végére, jól láttuk?
Igen, a vége már jobb volt, körről körre javult az autó is, és én is kezdtem bele-belelendülni, a végén már tudtunk egy-két jobb kanyarvételt produkálni, az már nekem is tetszett!

Lesz ennek folytatása?
Biztos! Amíg lesz Zsiguli, addig biztos lesz folytatás is! Csak az a kérdés, hogy vajon mikor? :-)

amig_van_zsiguli_5

Ha nem zsigulizol, a szervizparkban szoktunk látni Balogh Jani autója körül. Most a versenyzésed mellett jutott időd Janiékra is?
Amikor mi az időellenőrzőhöz értünk a szervizpark előtt, akkor Jancsiék már benn voltak a szervizben, így én ahogyan odaértünk, már szaladtam is hozzájuk, hogy mi a helyzet velük. Még be sem léptem az időellenőrző állomásra, már benn voltam a szervizben! :-)

Megérte bevállalni ezt a programot?
Persze, hiszen jó volt ez az egész, jó volt újra Zsiguliban ülni, újra menni, versenyezni. Nagyon jó volt látni, hogy sok néző állt a pályák mellett, és sokan vártak minket szerencsére!

amig_van_zsiguli_4

Milyen volt a visszhangja ennek az egésznek? Láttam a célban már a Facebookon számolgattad a lájkokat! :-)
Sokan odajöttek hozzánk a helyszínen is, hogy jó volt újra látni minket, de én azt sajnálom nagyon, hogy nem úgy jött össze a dolog, ahogy szerettem volna, hogy nem tudtam úgy menni a Zsigulival, ahogyan azt elvártam volna magamtól… hogy nem úgy mentem, mint régen!

Végezetül?

Ez a projekt nem jöhetett volna létre Szigeti Lackó, Szaniszló Dávid (Csipesz), Bodnár Attila, Németh Lackó, Pogonyi Tamás, Bardóczi Ádám nélkül, mindenkinek nagyon köszönöm a munkáját, mint ahogyan Szaniszló Attilának is, aki most is úgy állt mellettünk, mint a régi időkben, Annának pedig köszönjük a türelmét!

Ez a hír most jelenik meg 9218. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k