Amíg van Zsiguli...
...addig Balázs Öcsi nevét is szeretnénk összekötni ezzel a tipussal
2012-11-16
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
785669375
Napi oldal:
142940
Jelenleg:
1755
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

amig_van_zsiguli_1

Azt mondják, hogy a biciklizést nem lehet elfelejteni. De vajon mi újság a zsigulizással? A Baranya Kupa All Stars kategóriájának keretében megnézhettük, vajon hogyan terelgetik a hátsókerekes járműveket a „régi” nagy legendák, Balázs Öcsi pedig ezúttal arról nyilatkozik, ő hogyan látta belülről ezt az egészet, tudta-e úgy tekergetni a kormányt, mint régen.

Hogyan jött ez a lehetőség, hogy a Baranya Kupán egy új kategóriában „léphessetek fel”?
Markó Tibiék találták ki ezt, és én vele még a Veszprém Rallye alatt beszélgettem erről. Tetszett az ötlet, és rögtön mondtam is, hogyha ez valóban megvalósul, akkor én szeretnék ebben részt venni. Később szólt, hogy itt a lehetőség, lesz ilyen kategória, én pedig megpróbáltam autót szerezni a produkcióhoz, de sajnos ez nem jött össze.
Más megoldást kellett találnunk, ami egy igazi koprodukció volt! Nagyon-nagyon sok mindenkitől származott az autó, amivel a versenyen rajthoz tudtam állni. Szigeti Lackóé volt a karosszéria, Németh Lackótól béreltem a motort (abból az autóból, amit ő előtte pár héttel a Vác Rallye-n tört össze, így voltak is problémák, karburátort kellett cserélni, de ezt Bodnár doktorúr orvosolta). Molnár Patriktól kaptuk a hátsó hidat, az egyik barátomtól a váltót, Bardóczi Ádám adta kölcsön a lengéscsillapítókat, Szaniszló Dávid Csipesz a kormányt, a felniket és a váltókart. Bodnár Attilától kaptam még egy ülést és egy váltótartóbakot, bratyó (Pogonyi Tamás) pedig csinált még bele pár alkatrészt, hogy valamennyire működőképes legyen ez az autó, ami a végére már nagyjából sikerült is, bár nem volt azért 100 %-os, a lényeg,  hogy lehetett vele menni. A Lackótól kapott autót teljesen szét kellett szedni, és ezeket mind beleépíteni, így Lackónak, Csipesznek és a többieknek is nagyon köszönöm, hogy el tudtam indulni!

amig_van_zsiguli_7

És honnét szereztél navigátort?
Pataki Lászlót (Szunyit) már nagyon-nagyon régóta ismerem, ő egy régi rajongó, így ismerkedtünk meg, és barátok lettünk. Nagyon sokat segített nekünk mindig a pécsi versenyeken, ott aludtunk náluk, etettek-itattak, mindenben segítettek és ez a mai napig így van. Pont a verseny előtt pár héttel beszélgettünk, akkor mondogatta, hogy ő úgy navigálna már egyet valakinek valami versenyen, és ekkor jött az ötlet, hogy én meg lehet indulni fogok, mondtam neki, hogy akkor menjünk együtt, így jött létre most ez a párosítás.

amig_van_zsiguli_6

Markó Tibi mit kért tőletek a verseny előtt?
Semmi különöset, csak annyit mondott, hogy úgy autózzunk, hogy jól érezzük magunkat közben!

Sikerült?
Nekem nem igazán úgy, ahogyan én azt szerettem volna. Nagyon szúrta a hátamat a kormány, még a második nap elején is! :-) A kocsival is voltak problémák, állandóan behebegett a sok féktáv után és a kanyarokban is, de ezt a szervizparkban próbálták orvosolni a fiúk, és már nem sok híja volt a jóhoz, de még a végére sem lett az igazi. A fékkel voltak problémáim, olyan hosszú fékutakat hagytam, mint a vonatfütty! :-) A régi autózásomhoz képest most még az 50 %-ot sem értem el szerintem. Nem mondom, a vége felé egy-két kanyart már sikerült lefűzni, de a régi versenyzésemhez képest nagyon távol volt ez!

amig_van_zsiguli_2

Izgultál?
Izgulni egyáltalán nem izgultam, talán csak az elején egy kicsit. Sokkal jobban nyomasztott az, hogy nem tudok úgy menni, ahogyan szeretnék!

Volt egy kisebb kalandotok is az „ötös üzemnél”. Mi történt?

5. sebességi fokozatban érkeztünk, nagyon letettem tőre, kidobott az út és már jöttek szembe a fák! Komolyan megijedtem, mert már én is kiabáltam! :-) Aztán szerencsére a jóisten visszatett az útra, pedig én már tényleg kinéztem a fámat, hogy melyiknek fogok nekimenni… de aztán mégis elkanyarodott…

Belejöttél a végére, jól láttuk?
Igen, a vége már jobb volt, körről körre javult az autó is, és én is kezdtem bele-belelendülni, a végén már tudtunk egy-két jobb kanyarvételt produkálni, az már nekem is tetszett!

Lesz ennek folytatása?
Biztos! Amíg lesz Zsiguli, addig biztos lesz folytatás is! Csak az a kérdés, hogy vajon mikor? :-)

amig_van_zsiguli_5

Ha nem zsigulizol, a szervizparkban szoktunk látni Balogh Jani autója körül. Most a versenyzésed mellett jutott időd Janiékra is?
Amikor mi az időellenőrzőhöz értünk a szervizpark előtt, akkor Jancsiék már benn voltak a szervizben, így én ahogyan odaértünk, már szaladtam is hozzájuk, hogy mi a helyzet velük. Még be sem léptem az időellenőrző állomásra, már benn voltam a szervizben! :-)

Megérte bevállalni ezt a programot?
Persze, hiszen jó volt ez az egész, jó volt újra Zsiguliban ülni, újra menni, versenyezni. Nagyon jó volt látni, hogy sok néző állt a pályák mellett, és sokan vártak minket szerencsére!

amig_van_zsiguli_4

Milyen volt a visszhangja ennek az egésznek? Láttam a célban már a Facebookon számolgattad a lájkokat! :-)
Sokan odajöttek hozzánk a helyszínen is, hogy jó volt újra látni minket, de én azt sajnálom nagyon, hogy nem úgy jött össze a dolog, ahogy szerettem volna, hogy nem tudtam úgy menni a Zsigulival, ahogyan azt elvártam volna magamtól… hogy nem úgy mentem, mint régen!

Végezetül?

Ez a projekt nem jöhetett volna létre Szigeti Lackó, Szaniszló Dávid (Csipesz), Bodnár Attila, Németh Lackó, Pogonyi Tamás, Bardóczi Ádám nélkül, mindenkinek nagyon köszönöm a munkáját, mint ahogyan Szaniszló Attilának is, aki most is úgy állt mellettünk, mint a régi időkben, Annának pedig köszönjük a türelmét!

Ez a hír most jelenik meg 9274. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k