AUTOMOBIL ÉS TUNING SHOW 2022. május 27-29. Budapest, Hungexpo
Csalódás volt a futam
Janikáék a második szakasz után nem tudták folytatni a veszprémi versenyt
2015-07-21
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
601899351
Napi oldal:
79981
Jelenleg:
758
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
az 2.futam után
1.
Suborits Péter
420
2. Martin Márkó
372
3. Martinák Balázs
334
4. Gál Krisztián
331
5. Szücs Benedek
317
6. Liktor Balázs
293
7. Tim Gábor
285
8. Balázs Benedek
265
9. Markó Zoltán
260
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
a 3. futam,
a Croatia Rally után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
76
2. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
47
3. Craig Breen
Ford Puma Rally1
30
4. Sebastian Loeb
Ford Puma Rally1
27
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
27
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
26
7. Gus Greensmith
Ford Puma Rally1
20
8. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
17
teljes táblázat
European Rally Championship
a 2. futam,
az Azores Rally után
1. Armindo Araujo
SKODA Fabia R5 Evo
45
2. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
42
3. Nils Solans
Volkswagen Polo GTi R5
32
4. Bruno Magalhaes
Hyundai i20 R5
30
5. Alberto Battistolli
SKODA Fabia R5 Evo
29
6. Ricardo Moura
SKODA Fabia R5 Evo
19
7. Simon Wagner
SKODA Fabia R5 Evo
23
8. Simone Tempestini
SKODA Fabia R5 Evo
23
9. Georg Linnamae
Volkswagen Polo GTi R5
22
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2022
a második futam,
a Boldogkő Rally után
1.
Mads Østberg
Citroen C3 Rally2
74,8
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
61,8
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
51,8
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
37
5. Német Gábor
Skoda Fabia R5
33,8
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
27
7.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
22
8. Ifj.Fekete László
Skoda Fabia R5
20,3
9. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
20
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2022
a második futam,
a Boldogkő Rally után
1. Bertalan Marci
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
62,6
2. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
50,4
3. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
45
4. Karsai Zsolt
Lada 2107
37,8
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
37
6. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
34
7. Szőllősi Roland
BMW
25,4
8. Ráti Gergely
Ford Escort MkII
25,2
9.
Határ Attila
Peugeot 306
22,6
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az első futam,
a Salgó Rally után
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
15
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
8
3.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
8
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
6
5. Vida Péter
Peugeot 208 Rally4
4
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
3
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a második futam,
az Eger Rally után
1. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
2. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
51
3. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
46
4. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
43
5. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
34
6. Goller Ákos
Citroën C2R2 max
23
7. Baksai László
Lada VFTS
19
8. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
18
9. Géringer Zoltán
Honda Civic FN2
17
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a második futam,
az Eger Rally után
1. Zákányi János
Lada 2105
62,6
2. Takács István
BMW E36
52,2
3. Geng Bence
Honda Civic
50,6
4. Békési Richárd
BMW 320
47,2
5. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
30,6
6. Técely Tamás
Honda Civic
22,8
7. Guzi János
Honda Civic
22
8. Géczi László
Lada 2107
19
9. Magyar Péter
Lada 21011
18,0
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
165
2. Benyó Máté
Ford Focus
143
3. Luigi
Ford Fiesta
121
4. Vass Zoltán
Audi A1
121
5. Mózer Márk
Peugeot 208
92
6. Koncseg Zoltán
Audi A1
84
7. Vass Csaba
Skoda Fabia
76
8. Antal István
Mitsubishi Evo X
74
9. Harsányi Zoltán
Mitsubishi Lancer Evo X
72
teljes táblázat
Veszprém Rallye
oldalanként | növekvő
összesen: 557 hozzászólás • 28 oldal
497. • 2013-07-27 22:03:25
Azt kell mondjam Roninak teljesen igazat kell adjunk.
496. • 2013-07-27 21:51:47
Mielőtt valaki megfogja a lényeget természetesen cm3-re godoltam.
495. • 2013-07-27 21:45:28
Valóban komoly problémát okoz az RTE jelen szerkezetében!!
Az eredeti szándék az volt annak idején, hogy az utánpótlás szervezett autósportoltatására létre kell hozni egy alacsony költségvetésű sorozatot, akkoriban a rendezők el voltak kényeztetve az ORB I. II.-ben indult 150 autó
versenyenként, a rendezők pezsegtek, volt szponzor, nem akartak foglalkozni a "harmadik" vonallal, így azt az RSB és az MNASZ szépen lepasszolta.
Jó ötlet volt, hogy bontó szökevényekből ügyes srácok, olcsó sportolásra alkalmas verdákat szögeljenek össze, de ez kontroll nélkül nem kívánt eredményt hozott, felügyelet nélkül elburjánzott, kis túlzással mindennel lehet menni aminek négy kereke van, WRC-től a több ezer köbcentis,
förmedvényekig. Jelenleg az a gyakorlat, ha nincs eredmény nincs mivel csajozni a discoban, akkor faragunk bé egy nagyobb motort vagy bérelünk akár egy WRC-t, hol itt a fokozatosság, hol a vezetői tudás ismérve, minek alapján válaszuk ki a tehetségeket, tehát hol a sportszakma.

Tehát az RTE-ben maximálni kell a motor űrtartalmát 2000cm-ben, turbóval 1600cm-ben, hajtás 2WD, ki kell írni egy junior kupát max. 1600cm szívó motoros autókra "kereklámpás" műszaki változtatások lehetőségeivel. Az RTE-ben csak normál kereskedelemben (benzinkúton) kapható
üzemanyagot és széria utcai gumit lehessen használni. Akinek van pénze 4WD autóra vagy nagy motoros szörnyre az menjen az ORB-be.

Kérdem van e egyáltalán szerződés az MNASZ és az RTE együttműködéséről és az mit tartalmaz ?
A szerződésben rögzíteni kell a szabályzókat, melyeknek szervesen illeszkedi az MNASZ sportszakmai stratégiába és az utánpótlás nevelési tervezetébe, ha van ilyen. De ha nincs el kell készíteni amúgy is a szövetség feladatai közé tartozik.

Ha az RTE nem vállalja fel az annak idején vállalt, feladatok ellátást, akkor nem kell engedélyezni a sorozatot mert felborítja a sportszakmai rendszert, erre van jogi lehetőség, persze nem ez a cél, az RTE-nek hely e van a hazai autósportban, de ott kell kezelni.

Az ORB-ben vissza kell térni az FIA kompatibilis rendszerbe, a 2WD bajnokságban résztvevőket, bonusz pontrendszerrel helyzetbe kell hozni az abszolút bajnokságban. Ki Kell írni egy Junior kupát, felső korhatár 24-év, 1600cm3 szívó motor egyéb paramétereket lásd az RTE-nél. A WRC-k és az E-85
menjenek a P-be, ki kell írni egy Nemzeti Prototípus kupát (WRC-k, lejárt homológ autók és a „P” csoportba homológ autók ).

Minden szakágban van költséghatékony junior bajnokság vagy kupa, csak nálunk szabályozatlan!
Gondoljatok bele, lenne ma egy Michelisz Norbink ha nincsenek márka kupák (Suzuki,Renault, Seat).
A mai piaci helyzetben nehéz létrehozni egy márkakupát, de limitált LE/cm2 határokkal létre lehetne hozni egy Junior Kupát és talán az importőröket is megmozgatná a lehetőség.

Visszatérve a külföldi kis-srácok eredményére, az eredményük azt bizonyítja, hogy az ORB mezőnyének 50 százaléka tudást meghaladó autóban ül, mert ez a rajos.
494. • 2013-07-27 15:36:51
Érzékeny ponthoz ért "figyelo" kolléga.
Olyan szabályszegésért, amiért az Orb-ben súlyos pénzeket kell fizetni, vagy nagyon lassan ketyegő büntető-másodperceket kell ledolgozni, az pl. az rte-ben némi csokoládéval megoldható, vagy megvásárolható.

493. • 2013-07-26 22:03:04
Az R007 által felvázolt verzió súlyos gyenge pontja, hogy van egy RTE, ahol tulajdonképpen mindent lehet. Tehát, ha a kezdő szabályok közé lenne szorítva az MNASZ bajnokságban, a kezdő Mitsuval menni akaró odamenne, mint ahogy most is, mert még így is lazábbak a szabályok.
492. • 2013-07-26 19:48:55
R007!
Mesterien elvitorláztál a "külföldi fiatal tehetség" méltatásának irányába, amit megspékeltél a "kereklámpás pilóták" legendájával. Ebben az a jó, hogy az ilyenre mindig van vevő, ebbe nem lehet -vagy legalábbis nem illik- belekötni, továbbá az eredeti témától jó messzire el lehet távolodni.
Rendben, ezt a békát is lenyeltük. forgatom a szemem
491. • 2013-07-26 13:58:54
Alapjaiban kellene újra építeni itthon a rallyt...igaz ez csak egy álom és szinte biztos,hogy lehetetlen de az ember még reménykedik...

Hol jó az,hogy valaki elkezd versenyezni,mert tök jó móka és egyből beül egy EVO-ba...az oké,hogy meg van rá a büdzsé,de miért nem áll mögé valaki,hogy nem biztos,hogy így kellene elkezdeni...járjuk ki az iskolát, menjünk gyengébb, "butább" autóval tanuljuk meg tekerni a kormányt, a fizikát és utána üljünk 300+ LE-be...De nem,most nem ez megy itthon, sokan 200LE alatt úgy gondolják,hogy nincsen versenyautó.

Tök jól átalakít mindent a vezetőség,hogy a tehetősebbek, kiélhessék a vágyaikat...miért nincs tényleg tehetségkutatás? Miért nem találunk ki valami olyasmit,mint a Swift kupa, a régi Astra kupa a rallyba is? Így ki fog halni itthon a rally. Senkit nem akarok megsérteni és az is biztos,hogy ez nem egy olcsó sport,de egyre inkább az a képlet,hogy vannak ilyen pénzes emberkék akik versenyeznek,de egyáltalán nem nevezném őket autóversenyzőnek....

Már olyan professzionális szinten "szidja" mindenki a technikát,a gumikat minden más egyebet,hogy az már hihetetlen....

Nincs fiatal a mezőnyben szinte...Lukács Csucsu amit csinál az nagyon szép,de több kellene...

Én úgy látom,hogy nincs koncepció, sz.rjunk bele mindenbe majd lesz valahogy, de ezzel tényleg olyan semmilyen lesz a honi rally, pedig régen nem így volt ez. Ha valaki jobb akkor mindjárt megy az ujjal mutogatás vagy éppen vajon hol csalhatott...nem jó ez semmire.

Az orrfújásról amit Büki Ernő írt,egyet kell értsek....

Leépülés van,nem fejlődés....
490. • 2013-07-26 13:47:31
Teljesen mindegy ki vert meg kit; az emberekkel van a baj(om).

Az egyik odadörgöli sokak orra alá, hogy na tessék itt egy kisgyerek és megvert benneteket.

A másik meg magyarázkodni kezd, hogy az nem is úgy vót' és akkor is én vagyok itt a leggyorsabb, ha a fene fenét eszik.

Mi szükség erre a negatív nyálazásra?


Miért nem lehet ezt úgy kezelni, hogy:

1, a kisgyerek nagyon tehetséges és minden összeállt neki azon a gyorsaságin. Építkezzen ebből tovább, mert sokra viheti.

2, jött valaki aki 1 picit magasabbra tette a lécet, így most azon törpölünk, miként tudnánk mi is olyan gyorsan menni ott a fotocellától-fotocelláig, és akkor mi is sokra vihetjük.
489. • 2013-07-26 12:22:02
R007,

Olyan szinten a szívemből szóltál,hogy az hihetetlen...

Ez így ennyi és nem több!

Ezt kellene látni! Nincsennek itt már lépcsőfokok,csak egyből bele a technikába és alapok nincsennek.

Divat lett már a rally itthon és nyugodtan lehet szidni engem mint a bokrot:)
488. • 2013-07-26 12:16:25
Végre kezd pezsegni a fórum:D juhéjjjj:D
487. • 2013-07-26 11:32:51
Ortodx & 530d Nem Fogalmaztam pontosan kis-hazánkon kívül nem találkoztam hasonló esettel. Ez a Henk gyerek nem egyet villant, hanem konstans ott volt az elejében, olyan pályákon ahol ahol a hazai mezőny becsukot szemmel eltalál (absz.: 10, 9, 4, 1, 9, 4, 2). A Chriss Brugger élete első vagy második versenyén friss jogsival (15, 13, 15, 13, 14, 12, 7, 14, 7, 5) időt ment! Írtam, hogy vannak hál-istennek szabályt erősítő kivételek de el kell fogadni, hogy a hazai élmezőny belterjes és lemaradt a nemzetközi szinttől. Minek mankó (WRC) egy hazai bajnokságba, miért nincs olcsó 1600 junior kupa ahol nem a lóerő, nem a technika dominál, hanem a tudás. Nézzétek meg a kerek lámpás Zsiguli időszakból nevelődőt ki a hazai rallysport meghatározó generációja - Ranga Laci, Hideg Jani, Kis Koko, Gál Baba, Szuhanyik Laci, Simor Gyuszi - elnézést ha kihagytam valakit. A nézők megnézték az elejét- Ferdi, Tóth Jani, Gál Baba, Antalffy Gyuri, Borka aztán várták az örülteket a Zsigulikkal. A nézők imádták mert volt mit összehasonlítani, az autók között volt max. 5-10LE különbség, utcai gumikkal hatoltak agyament módon és legjobb és legbátrabb nyert. Ma ha nem ér el eredményt akkor farag egy nagyobb motort az autóba (RTE) v. feljebb megy egy kategóriát, ha az is kevés bérel egy S 2000-t vagy egy WRC-t, minek? És ehhez az idei szabály módosítások teret adnak, ettől nem lesz új nemzetközileg ütőképes generáció! Nézzétek meg honnan jött egy Loeb vagy egy Ogier, a Citroen kupából. Még egyszer vannak üdítő kivételek de, ma ott tartunk, hogy ha valaki rallystának áll minimum egy N-es Mitsuban gondolkodik. Közben gondjai vannak az alapokkal is.
486. • 2013-07-26 09:13:54
Kedves Maximmun Racing Team!!

Hát azt ne felejtsük el hogy ti egy Xsara WRC - vel mentek ,ő S2000 Skoda,
Ne felejtsük el hogy ő 1ször megy itt , ti nem!!
Ne felejtsük el hogy a Powers Stagen- is Megvert titeket és az egész mezőnyt (Kivéve Herczig)!!
Hát azért Ernőnek Igaza van az orrfúlyással kapcsolatban!!
485. • 2013-07-26 07:47:17
Azért ez szerintem ez durva. Nem lehet ennyire elitélni az egész magyar rallimezőnyt. Ez egy technikai sport, ahol minden megeshet és meg is esik. A dél afrikai srác villant eggyet és kész. Ügyes volt. A mezőny egyik legjobb autójával, valószinüleg nagyon sok tesztkilóméterrel a háta mögött csinálta ezt és nincs kizárva hogy éppen a következő Loebet láthattuk éppen vagyis tehetségben sincs hiány. De nem mondhatjuk azt, hogy az összes magyar versenyző kutyaütő. Mert egyrészt ez nem igaz(voltak és vannak sikerek nemzetközi porondon is) másrészt nem illik sértegetni azt(az egész magyar mezőnyt), aki a mostani helyzetben pénzt és időt öl kedvenc sportágunkba. Persze vannak itt is mindenféle emberek de nem mindenki "olyan". Szerintem ez már népbetegség nálunk, hogy mindent fikázunk. Félreértés ne essék ha valaki hibázik azt nem szabad elhallgatni de nem lehet mindig és mindenkit elítélni.
Épp most néztem a Sibiu-i IRC-n romániában Botka az EVO 9-el negyedik az időmérőn. Előtte Kopecky, Bouffyer és a jó öreg Delecour. Ez persze nem végeredmény, de jelent ez is valamit talán és az első 10 ből három magyar. Puska persze sehol. Talán ez is jelent valamit.
484. • 2013-07-25 19:13:00
R007!
Nem kell 35 évet visszanézni, elég csak négyet. 2009 Miskolc rally első nap, Encs. Ugyan ez a versenyző, hasonló nagyságrendű -ha nem nagyobb- tévedéssel hívta föl magára a figyelmet.
A különbség annyi, hogy ott nem a rendezőt marasztalták el, hanem az itiner készítőjét. megdöbbent
483. • 2013-07-25 17:08:28
Kedves Mindenki!

Az időellenőrzővel kapcsolatban már mindenki elmondta amit akart, az lenne király ha mindenkire egyformán, ugyanazon szabályok vonatkoznának. Azonban 35-éves autósportos múltamban nem nagyon emlékszem, hogy a rendezőt meszelték volna el hasonló esetben.
De nem ez a fő gond, hanem:
Jelen állás szerint nálunk az nyer akinek a legtöbb pénze van, jó ez nem kirívó eset a technikai sportokban de ez inkább a F1, WRC, WTCC szinten gyakori. A nemzeti autósportolásban ezt próbálják elkerülni normális országokban. Tényleg el kellene gondolkodni, hogy minek kell nekünk WRC, miért nem találjuk meg a kis kategóriák helyzetbe hozásának a megoldását, szerintem lenne rá mód.

Tényleg elgondolkodtató, hogy idejön a világ másik feléről egy 19 éves "kölyök" élete második versenyén megy itinerből, tök idegen pályákon, valamint ide jön a sógoréktól egy friss jogosítvánnyal rendelkező talán élete első versenyét teljesítő kinder ( jó ment ezer teszt kilométert), és benne vannak a tízben!!! A "Dél-afrikai srác" pediglen konstans ott van az elejében, gyorsaságit nyer!!!!!!!!!!!!!! Lehet ezt jó gumiválasztással magyarázni, de ez csak önámítás, elment a Magyar élmezőny mellet a világ, szerencsére vannak szabályt erősítő kivételek mint ez a Lukács Csúcsú "gyerek", mert amit Korzikán csinált az párját ritkítja, én megnéztem volna a titánjainkat egyenlő körülmények (tréning, teszt lehetőségek és technika) közepette lett volna egy két érdekes meglepi! Urak nem attól gyors és gépkocsi versenyző valaki, hogy ő ül a legdrágább technikában.
482. • 2013-07-24 21:52:45
óóóóó hát persze......,
481. • 2013-07-24 18:09:26
Pár kép a versenyről ITT
480. • 2013-07-20 21:44:32
Szerintem csak egyszerűen élvezzük a versenyeket, és ne azzal foglalkozzunk, hogy mik mennek a háttérben! Azokon a dolgokon úgy sem tud senki sem változtatni, akármennyire is akar vagy nem akar, nincs mérvadó beleszólásunk például a vezetőség ügyeibe! Akkor meg minek idegesítsük magunkat rajta?! Szerintem nem rossz a bajnokságunk, jobban meg kellene becsülni a versenyzőinket, örülhetünk, hogy vannak még, akik itthon mennek! Nem kell a vezetőség és a versenyzők egyéb dolgaival törődni, és stresszelni rajta, csak nézzük, ahogy mennek, és töltsük nyugodtan, kellemesen az időnket ezzel a sporttal! :)
479. • 2013-07-19 14:29:00
Szombathely rally. Kopezki vereség. Igen, a végén megverték, na nem agyon, de kapott. Nem magyarázkodás, csak a száraz tények. Gumit jött tesztelni, le volt ragasztva a gumin a márkajelzés,. Az első nap kuka idéket ment, majd másnap feltették a GUMIKAT, és azonnal ütött mindenkit. Régen, mikor ez téma volt, utánanéztem, most nem keresem meg az eredmény listát. Akinek van ideje, megkeresheti. Mellesleg, soha nem láttam még élőben senkit sem annyira szépen autózni, mint jan-t, akkor, és ott, murván. na jó, egyszer a Nagy Matyit az esztergomi murvás túrán :-)
Ez a miénk, ez nem bajnokság, ez egy nagy trágyadomb. Kizárás helyett mehetsz tovább? Mit várnak el a vezetők? Ez majd segiti a bajnokság megerősitését?
Sibera barátom azért emlegett az "európa legerősebb bajnokságát", mert a Másik fórumban, ezzel hülyitik az embereket. helyeslek
478. • 2013-07-15 19:59:15
Pár képem a szombati napról....
Képek
Veszprém Rallye
oldalanként | növekvő
összesen: 557 hozzászólás • 28 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
1617 18 19202122
23 24 25 26 272829
30 31 01 02030405
0607 08 09101112
13 14 15 16171819
2022.05.19-22.

részletes infóink

2022.05.21-22.

részletes infóink

2022.05.27-29.

részletes infóink

2022.05.27-29.

részletes infóink

2022.06.11-12.

részletes infóink

2022. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k