Első méterek, első érzések
46. Catalunya Rally
2010-10-23
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
773136728
Napi oldal:
12690
Jelenleg:
1003
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Vegyes nap, vegyes érzelmek.

Még mielőtt elkezdeném: Továbbra is a lobbyból írok, annyi csak a különbség, hogy Failed connection, ezt írja ki a recepciósnál a wifi kódosztó kis kütyü és a nagyon fekete (direkt nem írtam, hogy sötét…) srác azt mondja: onli fjú minits. Egy órája is elhittem neki, hogy működni fog. Megint fél egy és megint csak most tudom elkezdeni a beszámolót. Ráadásul lehet, hogy fel sem tudom rakni… Jó így írni…

Na, fussunk neki a mai napnak, ahogy reggel nekifutottunk…
Kimentünk az 1-es gyors rajtjába. Voltunk már rallyversenyen, örök szabály, hogy az első szakaszra menj, ha tudsz.
Ott voltunk. Néző kevés volt. Ez nagyon meglepett. És irdatlan nagy köd volt. Ez pedig nagyon elszomorított.

Elso_meterek,_elso_erzesek_1

Ez az a rész, amit már pályabejáráskor kinéztem magamnak, szép porolós kanyar, háttérben a faluval és a csinos kis templommal. A templomot felzabálta a köd, csak akusztikus jelekkel adta negyed óránként a tudtunkra, hogy ő igenis ott van, még ha nem is látszik.
Frici jól rajtolt, 50 métert láttunk belőle, az jó volt. Jobb, mint Hirvonen, aki belefulladt a rajtprogramba.

Elso_meterek,_elso_erzesek_3


Átmentünk a harmadik szakaszra, a híres sziklához. Szerencsére itt már napsütés és millió ember fogadott. Tökéletes statiszták egy jó képhez. A sok ott lévő fotósból biztos többen csináltak jó képeket, én csak kattogtattam, mint egy jó munkásember :) A hangulat pedig… De erről később.

Elso_meterek,_elso_erzesek_2


Visszamentünk az első szakaszra, de volt rengeteg időnk, így egy elágazásban büféztünk, pólókat vettünk a helyi Csatos Plazaban. Sok ember, sok autó, jól szervezett parkoltatás, hatásos média matrica. Mindenki tudja, végzi a dolgát és mindenki hagyja dolgozni a másikat.

Elso_meterek,_elso_erzesek_4


Bementünk a pályához, itt is millió ember. A hangulatfelelősök valószínűleg valamelyik focimeccs bérletesei. Hullámzott a nép, egyik oldalról a másikra be-be kiabáltak egymásnak. Eltöltötték az időt. És jól érezték magukat.

Elso_meterek,_elso_erzesek_5


Ehhez hozzájárul az is, hogy egy nagy szívás ez az egész Katalán vidék… :)
Nyíltan csavarják a spanglikat, mindenfelől érzed azt a szagot, amire egyszer egy tanult barátom mondta és az emlékeimből ezt próbáltam felidézni és innen tudom: vicces cigit szívnak, ezerrel. Mindenki, mindenhol.
De a szemfüleseknek nem is kell költeni erre az élvezetre. Elég, ha beállsz egy nagyobb tömegbe, biztos, hogy valahonnan megkapod a saját adagod, a levegőből.

Elso_meterek,_elso_erzesek_6


Az utolsó szakaszon nem akartunk kockáztatni, a jól bevált és könnyen megközelíthető szikla és a hozzá tartozó rengeteg ember lett újra a célpont. A nap még mindig gyönyörűen süt, az emberek is fent állnak a szikla tetején, a kifordulásnál már annyira fellazult a murva, hogy repkednek a kövek mindenfelé.

Elso_meterek,_elso_erzesek_7


És a hangulat továbbra is frenetikus. Olyan eszközökkel képesek hangokat generálni, hogy  ha nem látod (és nem fotóztam volna le), nem is hinnéd el. Már a rajtnál is találtunk egy brigádot, akik valami fűnyíró motort próbáltak beindítani. Ott az akkor nem sikerült nekik, pedig nagyon kíváncsiak lettünk volna, hogy mi a funkciója. A srácok egyfolytában azt hajtogatták: ha működne, a fejük fölé tudnák emelni… De miért kell a fűnyírómotort a fejünk fölé emelni? Érted Te ezt??  - Mi sem…

Elso_meterek,_elso_erzesek_8


Aztán ma egy komolyabb eszköz láttán és működése közben rájöttünk a titkok nyitjára. A mai cucc egy bevásárlókocsiba volt beszerelve: négyhengeres, Honda V-motor, hűtővel, műszeregységgel, de kerekek nélkül. Nem értettük még most sem, mindaddig, míg be nem üzemelték. Kitaláltad? - Igen, az! HANGKELTŐ!
Semmi extra, de megőrülnek érte a népek (és őrültek azok is, akik ezt kitalálták). Beindítják, és fél percig üvegen járatják, ezzel olyan hangot keltve, amit egy komplett motocross-os brigád nem tudna felülmúlni. És persze mindezt akkor, ha valami történik a pályán. Már az is nagy esemény, ha Bálint Ricsi a Kedvesével átvonul az egyik oldalról a másikra. Beindítják, üvegelik, örülnek neki, leállítják, tapsolnak. Ennyire egyszerű népek ezek :)

Elso_meterek,_elso_erzesek_9


Visszamentünk a szervizbe. Le a kalappal az utasaim előtt. Frici médiaügynöke és az RTL Fókuszának szerkesztője állta a sarat és nem tette ki a taccsot. Pedig belefért volna. Az utak ugyanazok, amiken én szerdán majdnem… A fiúk is bírták :)

A szerviz este flexi szervizként működik, ami annyit tesz, hogy a versenyzők beteszik egy elzárt helyre az autót és a szervizesek akkor hozzák ki onnan, amikor akarják, a szervizidőn belül leszervizelik (amennyi idő meg van adva rá, annyi idő alatt) és visszateszik. Jó dolog, a versenyzők tudnak pihenni, a nagyobb csapatoknak pedig nem kell egy időben több autóra összpontosítaniuk. Hátránya az, hogy nincs az esti szervizekben az a méhkas, ami ad egy kis hangulatot, kavalkádot.

Frici:
Csak az esti szervizben sikerült beszélnem vele hosszabban. Abszolút 11. helyen áll. Azt mondta, hogy az első kört elrontotta, a futómű nem volt a megfelelő, nagyon mozgott a feneke az autónak, ezen állítottak az első szervizben. Az első gyorson elmelegedett a fék (talán pont azért, mert fékkel próbálta stabilizálni az autót). A második szakasz nagyon közel volt az elsőhöz, pumpálva kellett végig fékeznie. A szerviz után kezelhetőbb volt az autó. Jobban érezte, talán kicsit jobban is színezte, mint kellett volna.  Az utolsó gyors már jól sikerült.

Elso_meterek,_elso_erzesek_11


Henning előtte van, de a szervizparkban megnyugtatta a norvég, hogy ne aggódjon, ő is így gondolta, hogy előtte lesz, mert szerinte az S2000-nek nagyon feküdtek ezek a pályák. A WRC nehezebb, a fékek, hajtás ugyanaz és most új kipufogót kapott a Fiesta, Henning szerint nagyon harap a kis méregzsák. Az idősebb Solberg elmondta még Fricinek, hogy ezeken a pályákon sokkal nehezebb vezetni a Focust, sokkal agresszívabb. Tényleg jó fej a napközben kikönyökölt adidas melegítőben flangáló Solberg báttyus.
Frici elmondta még, hogy teljesen máshogy kell vezetni ezt az autót, mint a Peugeot 307 WRC-t kellett. Sokkal jobban kell forgatni, máshogy kell a fékkel bánni, a kanyarokba jobban be kell dobni az autót. Érzi, hogy hol vannak a bentmaradt másodpercek, amiket bízik benne, hogy egy kis rutinnal ki tud majd még csiholni az autóból. Nagyon várja a holnapot és mi is nagyon várjuk.

Én pedig azt, hogy recepciónál ülő majom, aki Hofi viccében: beszéééél, végre azt mondja: internet OK!
Most még nem az… remélem reggelre az lesz. Érdekelnek a képek, ugye? Hamarabb felkelek miattad….

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Felkeltem... reggel sem volt net. Miért is legyen egy négycsillagos szállodában.
Szívás! Azt hiszem ma még többet leszek a rasztahajúak között, hogy próbáljam elfelejteni, hogy feleslegesen dolgoztam...

Ez a hír most jelenik meg 6226. alkalommal
címkék: DuEn, Catalunya
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k