Első méterek, első érzések
46. Catalunya Rally
2010-10-23
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763316730
Napi oldal:
54187
Jelenleg:
988
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Vegyes nap, vegyes érzelmek.

Még mielőtt elkezdeném: Továbbra is a lobbyból írok, annyi csak a különbség, hogy Failed connection, ezt írja ki a recepciósnál a wifi kódosztó kis kütyü és a nagyon fekete (direkt nem írtam, hogy sötét…) srác azt mondja: onli fjú minits. Egy órája is elhittem neki, hogy működni fog. Megint fél egy és megint csak most tudom elkezdeni a beszámolót. Ráadásul lehet, hogy fel sem tudom rakni… Jó így írni…

Na, fussunk neki a mai napnak, ahogy reggel nekifutottunk…
Kimentünk az 1-es gyors rajtjába. Voltunk már rallyversenyen, örök szabály, hogy az első szakaszra menj, ha tudsz.
Ott voltunk. Néző kevés volt. Ez nagyon meglepett. És irdatlan nagy köd volt. Ez pedig nagyon elszomorított.

Elso_meterek,_elso_erzesek_1

Ez az a rész, amit már pályabejáráskor kinéztem magamnak, szép porolós kanyar, háttérben a faluval és a csinos kis templommal. A templomot felzabálta a köd, csak akusztikus jelekkel adta negyed óránként a tudtunkra, hogy ő igenis ott van, még ha nem is látszik.
Frici jól rajtolt, 50 métert láttunk belőle, az jó volt. Jobb, mint Hirvonen, aki belefulladt a rajtprogramba.

Elso_meterek,_elso_erzesek_3


Átmentünk a harmadik szakaszra, a híres sziklához. Szerencsére itt már napsütés és millió ember fogadott. Tökéletes statiszták egy jó képhez. A sok ott lévő fotósból biztos többen csináltak jó képeket, én csak kattogtattam, mint egy jó munkásember :) A hangulat pedig… De erről később.

Elso_meterek,_elso_erzesek_2


Visszamentünk az első szakaszra, de volt rengeteg időnk, így egy elágazásban büféztünk, pólókat vettünk a helyi Csatos Plazaban. Sok ember, sok autó, jól szervezett parkoltatás, hatásos média matrica. Mindenki tudja, végzi a dolgát és mindenki hagyja dolgozni a másikat.

Elso_meterek,_elso_erzesek_4


Bementünk a pályához, itt is millió ember. A hangulatfelelősök valószínűleg valamelyik focimeccs bérletesei. Hullámzott a nép, egyik oldalról a másikra be-be kiabáltak egymásnak. Eltöltötték az időt. És jól érezték magukat.

Elso_meterek,_elso_erzesek_5


Ehhez hozzájárul az is, hogy egy nagy szívás ez az egész Katalán vidék… :)
Nyíltan csavarják a spanglikat, mindenfelől érzed azt a szagot, amire egyszer egy tanult barátom mondta és az emlékeimből ezt próbáltam felidézni és innen tudom: vicces cigit szívnak, ezerrel. Mindenki, mindenhol.
De a szemfüleseknek nem is kell költeni erre az élvezetre. Elég, ha beállsz egy nagyobb tömegbe, biztos, hogy valahonnan megkapod a saját adagod, a levegőből.

Elso_meterek,_elso_erzesek_6


Az utolsó szakaszon nem akartunk kockáztatni, a jól bevált és könnyen megközelíthető szikla és a hozzá tartozó rengeteg ember lett újra a célpont. A nap még mindig gyönyörűen süt, az emberek is fent állnak a szikla tetején, a kifordulásnál már annyira fellazult a murva, hogy repkednek a kövek mindenfelé.

Elso_meterek,_elso_erzesek_7


És a hangulat továbbra is frenetikus. Olyan eszközökkel képesek hangokat generálni, hogy  ha nem látod (és nem fotóztam volna le), nem is hinnéd el. Már a rajtnál is találtunk egy brigádot, akik valami fűnyíró motort próbáltak beindítani. Ott az akkor nem sikerült nekik, pedig nagyon kíváncsiak lettünk volna, hogy mi a funkciója. A srácok egyfolytában azt hajtogatták: ha működne, a fejük fölé tudnák emelni… De miért kell a fűnyírómotort a fejünk fölé emelni? Érted Te ezt??  - Mi sem…

Elso_meterek,_elso_erzesek_8


Aztán ma egy komolyabb eszköz láttán és működése közben rájöttünk a titkok nyitjára. A mai cucc egy bevásárlókocsiba volt beszerelve: négyhengeres, Honda V-motor, hűtővel, műszeregységgel, de kerekek nélkül. Nem értettük még most sem, mindaddig, míg be nem üzemelték. Kitaláltad? - Igen, az! HANGKELTŐ!
Semmi extra, de megőrülnek érte a népek (és őrültek azok is, akik ezt kitalálták). Beindítják, és fél percig üvegen járatják, ezzel olyan hangot keltve, amit egy komplett motocross-os brigád nem tudna felülmúlni. És persze mindezt akkor, ha valami történik a pályán. Már az is nagy esemény, ha Bálint Ricsi a Kedvesével átvonul az egyik oldalról a másikra. Beindítják, üvegelik, örülnek neki, leállítják, tapsolnak. Ennyire egyszerű népek ezek :)

Elso_meterek,_elso_erzesek_9


Visszamentünk a szervizbe. Le a kalappal az utasaim előtt. Frici médiaügynöke és az RTL Fókuszának szerkesztője állta a sarat és nem tette ki a taccsot. Pedig belefért volna. Az utak ugyanazok, amiken én szerdán majdnem… A fiúk is bírták :)

A szerviz este flexi szervizként működik, ami annyit tesz, hogy a versenyzők beteszik egy elzárt helyre az autót és a szervizesek akkor hozzák ki onnan, amikor akarják, a szervizidőn belül leszervizelik (amennyi idő meg van adva rá, annyi idő alatt) és visszateszik. Jó dolog, a versenyzők tudnak pihenni, a nagyobb csapatoknak pedig nem kell egy időben több autóra összpontosítaniuk. Hátránya az, hogy nincs az esti szervizekben az a méhkas, ami ad egy kis hangulatot, kavalkádot.

Frici:
Csak az esti szervizben sikerült beszélnem vele hosszabban. Abszolút 11. helyen áll. Azt mondta, hogy az első kört elrontotta, a futómű nem volt a megfelelő, nagyon mozgott a feneke az autónak, ezen állítottak az első szervizben. Az első gyorson elmelegedett a fék (talán pont azért, mert fékkel próbálta stabilizálni az autót). A második szakasz nagyon közel volt az elsőhöz, pumpálva kellett végig fékeznie. A szerviz után kezelhetőbb volt az autó. Jobban érezte, talán kicsit jobban is színezte, mint kellett volna.  Az utolsó gyors már jól sikerült.

Elso_meterek,_elso_erzesek_11


Henning előtte van, de a szervizparkban megnyugtatta a norvég, hogy ne aggódjon, ő is így gondolta, hogy előtte lesz, mert szerinte az S2000-nek nagyon feküdtek ezek a pályák. A WRC nehezebb, a fékek, hajtás ugyanaz és most új kipufogót kapott a Fiesta, Henning szerint nagyon harap a kis méregzsák. Az idősebb Solberg elmondta még Fricinek, hogy ezeken a pályákon sokkal nehezebb vezetni a Focust, sokkal agresszívabb. Tényleg jó fej a napközben kikönyökölt adidas melegítőben flangáló Solberg báttyus.
Frici elmondta még, hogy teljesen máshogy kell vezetni ezt az autót, mint a Peugeot 307 WRC-t kellett. Sokkal jobban kell forgatni, máshogy kell a fékkel bánni, a kanyarokba jobban be kell dobni az autót. Érzi, hogy hol vannak a bentmaradt másodpercek, amiket bízik benne, hogy egy kis rutinnal ki tud majd még csiholni az autóból. Nagyon várja a holnapot és mi is nagyon várjuk.

Én pedig azt, hogy recepciónál ülő majom, aki Hofi viccében: beszéééél, végre azt mondja: internet OK!
Most még nem az… remélem reggelre az lesz. Érdekelnek a képek, ugye? Hamarabb felkelek miattad….

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Felkeltem... reggel sem volt net. Miért is legyen egy négycsillagos szállodában.
Szívás! Azt hiszem ma még többet leszek a rasztahajúak között, hogy próbáljam elfelejteni, hogy feleslegesen dolgoztam...

Ez a hír most jelenik meg 6202. alkalommal
címkék: DuEn, Catalunya
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k