Most, a Mecsek előtt:
"...hiszen az utóbbi két év technikai gondjai után végre egy olyan autóval tudunk elindulni egy magyar OB futamon, amivel EDDIG SEMMI gondunk nem volt, és amivel tényleg versenyképesek tudunk lenni."
Kicsit korábban, a Barum után:
"...„Van egy alkatrész az autóban, amit 600 kilométerenként ki kell cserélni. Ezt a futam előtt a csehek kicserélték, amikor felújításon esett át a motor, váltó és difi. Sajnos egy gyári hibás alkatrész került beépítésre a differenciálműbe..."
"...„Azon múlik, hogy addigra elkészül e a váltónk, amit a Barum után haza sem hoztunk, kint hagytunk a cseheknél."
Most, a Mecsek előtt:
"...Most, a futam hetében teszteltünk. A difi adta meg magát, így a teszt tökéletesre sikerült, hisz inkább ott, mint élesben menjen tönkre valami."
Én örülök, hogy végre egy versenyképes autótok van, és sikert értetek el Horvátországban. Gratulálok hozzá.
A sikeres autócsere után, a fenti idézetek tükrében, itt lenne az ideje a marketingesetek (kommunikációs tanácsadótok) lecserélésének is. Amit most nyomtok, az már régen lejárt stílus és lemez. Váltani kellene ezen a fronton is...
Kérdezni szeretnék.
Ha valóban a rally sava-borsa az improvizáció -ahogy Te állítod- akkor vajon mi a csudának járnak ezek a srácok pályát felírni? Miért nem "élvezik" a rögtönzés összes szépségét verseny közben?
Véleményed szerint, a fölsorolt versenyzők is csak a pillanatnyi helyzetmegoldó készségüknek köszönhetik a Magyar Bajnok-címet?
Tévedsz a rallye szépségét illetően. A rallye-ban pont az a szép, hogy mindenki megtalálhatja benne a maga számára szépet. Az improvizáció csak egy a sok közül.
Definíciója (ne a Wikiben keresd):
Rögtönzés, előzetes felkészülés nélküli előadás.
Szóval az improvizáció csak egy a sok közül és nem is a legeredményesebb (a szabályt erősítő kivétel: Colin McRae). Ami minden sportágban eredményes, az a tervszerűség és a pontosság. Ha ez meglenne Friciben, még eredményes is lehetne. Kazár, Herczig, Bútor, Botka, Janika, Asi, Benik, Ranga L. és főleg Ferjáncz A. mind megbízhatóbb, ezáltal eredményesebb versenyzők is voltak, ami nem jelenti azt, hogy Ők sosem hibáztak. Ha kételkedsz, számold össze egyenként az említettek bajnoki címeit és Friciéit.
Nem fogom elemezgetni minden élmenő bukását, maradjunk még egy kicsit Fricinél. Előhalásztam a 2002-es toyotás esetét, no nem Tóth Marival, hanem a mecseki fákkal, és láss csodát az akkori toyotás crash lett most lekopírozva a hétvégén. A különbség annyi, hogy a Toyotával a kanyar végén, a pezsóval meg a kanyar elején történt ami történt: Kitört a hátulja és az ellenkormányzással be az erdőbe. Ez mindkét videón jól látható. Szóval azt is mondhatjuk, hogy nyomtalanul ment el Frici felett a 12 év...
Én eredetileg csak azt állítottam, hogy egy kanyarra nem lehet mondani egyszerre, hogy "szigorú", és "tempó". A többi az a Te kedvedért született.
Egyébként a belinkelt átszabott Focus is (Frici korábbi nyilatkozata szerint) rossz felírás miatt (itiner) készült.
A kanyar előttre beírtak egy egyenest, ami a WRC-vel nem volt egyenes, a tempó miatt eltűnt. Az eset videóján is látszott, hogy egyenesben érezték magukat, mert még befordulni sem nagyon próbáltak, ahogy jöttek, úgy mentek a szakadékba.
Szóval ideje lenne az improvizációt lecserélni pontosságra, tervszerűségre és akkor még bajnokok is lehetnének.
De ez csak az én magánvéleményem, nem várom el, hogy bárki is egyetértsen velem.
Tudod mi a rally igazi szépsége és egyben a legnagyobb kockázat benne? Én is lassan írom. Az improvizálció. Én nem wikipédiázom ide a jelentését. Elemeznéd Turi, Spici, Benik, Kazár, Herczig korábbi hibáit és eséseit is?
Gyanítom, nem teszed, mert rájönnél, hogy beszélsz a nagy semmiről... de végülis ezzel is telik az idő...
Az esés nem betervezett esemény egy verseny során, hanem valamilyen ok miatt bekövetkezik. Úgy hívják baleset.
A baleset definíciója:
"A baleset olyan szokatlan, váratlan és nem szándékos esemény, amely adott helyen és időben úgy történik, hogy annak nem volt se nyilvánvaló, se tervezett oka. Általában negatív kimenetellel rendelkezik, amit bekövetkezése előtti, megfelelő időben történt észleléssel el lehetett volna kerülni."
Leírom neked még egyszer, most lassabban...
A tervezés fizikai megjelenése az itiner. Ezt úgy kell(ene) lediktálni, hogy annak alapján ne legyen esés, ha betartják a versenyzők. Ebben benne van az is, hogy a span se ötleteljen, hanem azt, és úgy adja vissza, ahogy a pilóta a pályabejáráson lediktálta. Ha nem ez történik, akkor az balfa.zság!
Ha mindketten betartják az itinerben leírtakat, nem jön közbe nem várt körülmény (pl.sárfelhordás) és mégis esés lesz belőle, az a rossz tervezés, a rossz itiner következménye. Ergo, ha úgy tetszik ez is balfa.zság.
Ha minden a tervek szerint zajlik, de a végrehajtás során nem várt körülmény lép fel (pl. sárfelhordás), és ennek esés a vége, az nem balfa.zság, ez benne van a rallye-ban.
Leegyszerűsítve ez a helyzet.
Frici a bakit magára vállalta, ő ismerte el a film vége felé kb. 5:58-tól. Elnézést kért fűtől, fától.
Kettőnél sokkal több lehetőség nincs, hogy balf.sz volt e, mert nem az itiner szerint ment, vagy az itiner szerint ment, de rossz volt az itiner. Esetleg még lehetett sárfelhordás, levelek, stb. és úgy látszik, hogy a nyílt részen az út száraz volt, viszont az ominózus J2 mintha nedves lenne. Akkor viszont nem hibázott, ahogy mondta, csak nem tudta kivédeni a váratlan helyzetet (mert sok volt, "tempó" volt, és nem "szigorú").
Az itinerhez:
A J –azt jelenti, hogy az út jobbra fordul, a 2 –hogy mennyire, a "szigorú" –hogy erősebb a kanyar, nagyobb figyelmet érdemel mint egy normál J2, illetve olyan helyen van ahol nagy a tempó (pl. hosszú egyenes végén), "tempó" –hogy lehet nyomni a gázt, mert elfér (pl. egy B5 után a kigyorsítási szakaszban).
Ha a "szigorú" és a "tempó" egy kanyarra van bemondva, az ellentmondásos. A kérdőjelet meg be szokták mondani, mert a hangsúlyozás nem mindig érthető az autóban.
Itt nem mondott a navigátor kérdőjelet.
A hagyományos itiner íráson ívül több kanyarjelölési módszer is van. Igazad van, az a lényeg, hogy a pilóta tisztában legyen azzal, hogy mire, mit íratott fel. Itt szerintem nem ez történt. Hangsúlyozom a látszat, és a hallottak alapján!
Mit nem lehet ezen érteni? Van aki ugy irja, hogy J2 tempó kérdőjel. J1nél erősebb, de még nem 2. Egyébként tök mindegy, ha tudja, hogy mit iratott fel. Ki ne találd, hogy itiner hiba... :)
Kinek a pap. . ., de nekem ez a "szigorú" meg a "tempó" egy kanyaron belül nem akar összejönni.
Lehet, hogy azért annyira gyors a Frici, mert ilyen itinert ír?
Péntek dél körüli Bp-i indulással kiadó 2 hely Árpádtetőre,másnap még nem tudni hova,tán Nyárás.
Vasárnap átugrunk a Bakonyba,majd este vissza Bp.
A többit privátban.
racsi69@freemail.hu
A Mecsek Rallye-n készítettünk interjút a Ranga tesókkal!
"A Ranga név nem ismeretlen a rallye szerelmesei számára, végképp nem mondható annak Pécsen, a néhai Ranga László városában, ahol most már fiai, László és Péter viszik tovább a nevet ebben a benzingőzös világban."