h i r d e t é s
Összes oldal:
743210119
Napi oldal:
13511
Jelenleg:
1903
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
996 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
960 |
3. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
5. |
Végh Krisz |
|
818 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
805 |
7. |
Osztás Ábel |
|
800 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
780 |
9. |
Balogh Richárd |
|
737 |
1. |
Thierry Neuville |
|
225 |
2. |
Ott Tanak |
|
200 |
3. |
Elfyn Ewans |
|
185 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
166 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
146 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
114 |
7. |
T. Katsuma |
|
102 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Sami Pajari |
|
41 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
A záró nap szenzációja Sebastian Loeb balesete volt. Az immár nyolcszoros világbajnok francia etapon(!) karambolozott és feladni kényszerült a 2011-es világbajnokság záró futamát.
fotó : wrc.com
A vasárnapi első gyorsasági szakaszon hangyányival lassabbak voltak Latvaláéknál, de nyilatkozata szerint jól érezte magát az autóban. A következő gyorsasági szakaszra vezető útszakaszon azonban egyszer csak egy jármű bukkant fel az út rossz oldalán és elkerülhetetlen volt a frontális ütközés. A baleset egyetlen résztvevője sem sérült meg komolyabban, a DS3 WRC azonban alkalmatlanná vált a további küzdelemre, a Citroen csapat tréleren szállította a szervízparkba, hogy Loeb ott lehessen a cardiffi céldobogón. Nagy kérdés, hogy vajon Hirvonen mit gondolhat az esetről, hiszen, ha még versenyben van, akkor… Mindegy, ez körülbelül a „ha a nagymamámnak áramszedője lenne, akkor ő lenne a villamos”, de valószínűleg Loeb is már valamelyik walesi rendőrőrs fogdájában csücsülne súlyos testi sértés alapos gyanúja okán, a szemből érkező jármű vezetője pedig javában lábadozna a nyolc napon túl gyógyuló sérüléseiből.
fotó : Petr Elias - eWRC.cz
És akkor a záró nap eseményei. Latvala parádésan kezdett, az eddigi napoktól eltérően ezúttal már délelőtt is villogott, az első két gyorsot megnyerte, a harmadikon két tizeddel lemaradt Ogier mögött. Felesleges lett volna kockáztatnia, mert Loeb kiesése után fényévekkel vezette a ralit, minimális elvárás volt felé, hogy megszerezze pályafutása ötödik világbajnoki futamgyőzelmét. A finn egyre érettebben ralizik, nyoma sincs már olyan könnyelmű pillanatoknak nála, mint azon a bizonyos lengyel világbajnoki fordulón, ahol az utolsó szuperspeciálon csapta oda az autóját, elrontva egy Ford egy-kettőt és elvéve ezzel legalább öt évet a már pezsgővel a kezében álldogáló Malcolm Wilson életéből. Az M-Sport mindenható urát egyébként minden tisztelet megilleti, hogy még ekkor sem rúgta ki Latvalát, pedig az ifjú finn többször is rászolgált erre. Latvala jövője biztosnak tűnik, ha az M-Sport és a Ford hosszabbít a 2012-es szezonra, akkor továbbra is a kék oválosok pilótája marad, azt már csak halkan teszem hozzá, hogy sokkal alkalmasabb világbajnok-alapanyagnak tartom, mint Mikko Hirvonent.
Mads Östberg szombat óta motorgondokkal küszködött, a csapat mérnökei arra utasították, hogy csak a szervizparkban ne állítsa le autójának motorját, mert egyáltalán nem tudják garantálni, hogy sikerül újra beindítania. Az ifjú norvég pilóta idei svédországi eredményét ismételte meg walesben és behozta a Fiestát a második helyre. Östberg az új generáció azon tagjai közé sorolandó, akikről még sokat fogunk hallani, de más ifjoncokhoz hasonlóan neki is szüksége lenne egy vagy több tehetős szponzorra.
A Power Stage-re maradt a döntés Kris Meeke és Henning Solberg között a walesi futam harmadik helyéről. Utóbbinak folyamatosan apadt az előnye a záró napon, az utolsó gyorsnak mindössze 1,8 másodperc előnnyel kellett nekivágnia és nem túl sok jóra számíthatott, mert Meeke végig gyorsabb volt nála, ráadásul az angol nyerte a katalán versenyen megrendezett Power Stage-et is. Kettőjük közül Meeke rajtolt előbb az utolsó gyorson és az első komolyabb kanyarban majdnem megforgott, tolatnia is kellett ott felejtve ezzel több másodpercet is, ezt pedig egy ilyen rövig gyorson nagyon nehéz ledolgozni. Henning természetesen még a rajtja előtt értesült az eseményekről és biztonságit autózva letudta a Power Stage-et és megszerezte a harmadik helyet. Az idősebbik Solberg fivér legutóbb a 2009-es lengyel versenyen állhatott dobogón, Meeke pedig jövőre újra próbálkozhat.
Matt Wilson szép csendesen becsordogált az abszolút ötödik helyre, kalandmentesen, biztonságosan autózott és méltóképpen búcsúztatta a Stobart Fordot. Már hetekkel ezelőtt biztossá vált, hogy a Stobart kiszáll a ralivilágbajnokságból, ezzel magára hagyva Matt Wilsont. Wilsonban egyébként ezzel kapcsolatban nincs – és nem is lehet – keserűség, hiszen annak idején a Stobarttal öt évre szerződtek, amihez a szállítmányozással foglalkozó cég végül még egyet hozzátett, így hat évig támogatta az angolt. Kérdéses, hogy Wilson ott lesz-e jövőre a világbajnokságon és ha igen, akkor milyen autóban láthatjuk.
fotó : Petr Elias - eWRC.cz
Ott Tanak esetében hasonlóak miatt nem kell aggódnunk, hiszen öt éves szerződés köti a Fordhoz, sokkal inkább azt nem tudni, hogy 2012-ben is marad az SWRC-ben avagy feljebb lép a nagy kategóriába. Most teljesítette első vb-futamát a WRC-vel és ha ez alapján kell dönteni, akkor nem is kérdés, hogy helye van a legjobbak között. Végül a hatodik helyen zárt, ami figyelembe véve, hogy két percet bent töltött az egyik gyorson és egy gyakorlatilag ismeretlen gyártó gumijait használta, parádés teljesítménynek nevezhető.
A Wales Rally GB végeredménye:
1. Latvala
2. Östberg +3:42,9
3. H. Solberg +7:05,1
4. Meeke +7:12,3
5. Wilson +8:47,3
6. Tanak +9:27,1
7. Novikov +9:47,7
8. Kuipers +10:12,8
9. Block +16:01,2
10. Araujo +17:01,6
A 2011-es Rali Világbajnokság első hat helyezettje:
1. Loeb 222 pont
2. Hirvonen 214 pont
3. Ogier 196 pont
4. Latvala 172 pont
5. P. Solberg 110 pont
6. Östberg 88 pont
Ez a hír most jelenik meg 5481. alkalommal
World Rally Championship 2011
hírek • fórumok
|