LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Latvala zsenije ezúttal győzelmet ért
Wales Rally GB 2011 – Összefoglaló
2011-11-13
információ • Magyar Bence
h i r d e t é s
Összes oldal:
770145857
Napi oldal:
93248
Jelenleg:
1029
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A záró nap szenzációja Sebastian Loeb balesete volt. Az immár nyolcszoros világbajnok francia etapon(!) karambolozott és feladni kényszerült a 2011-es világbajnokság záró futamát.

latvala_zsenije_ezuttal_gyozelmet_ert_2
fotó : wrc.com

A vasárnapi első gyorsasági szakaszon hangyányival lassabbak voltak Latvaláéknál, de nyilatkozata szerint jól érezte magát az autóban. A következő gyorsasági szakaszra vezető útszakaszon azonban egyszer csak egy jármű bukkant fel az út rossz oldalán és elkerülhetetlen volt a frontális ütközés. A baleset egyetlen résztvevője sem sérült meg komolyabban, a DS3 WRC azonban alkalmatlanná vált a további küzdelemre, a Citroen csapat tréleren szállította a szervízparkba, hogy Loeb ott lehessen a cardiffi céldobogón. Nagy kérdés, hogy vajon Hirvonen mit gondolhat az esetről, hiszen, ha még versenyben van, akkor… Mindegy, ez körülbelül a „ha a nagymamámnak áramszedője lenne, akkor ő lenne a villamos”, de valószínűleg Loeb is már valamelyik walesi rendőrőrs fogdájában csücsülne súlyos testi sértés alapos gyanúja okán, a szemből érkező jármű vezetője pedig javában lábadozna a nyolc napon túl gyógyuló sérüléseiből.

latvala_zsenije_ezuttal_gyozelmet_ert_1
fotó : Petr Elias - eWRC.cz

És akkor a záró nap eseményei. Latvala parádésan kezdett, az eddigi napoktól eltérően ezúttal már délelőtt is villogott, az első két gyorsot megnyerte, a harmadikon két tizeddel lemaradt Ogier mögött. Felesleges lett volna kockáztatnia, mert Loeb kiesése után fényévekkel vezette a ralit, minimális elvárás volt felé, hogy megszerezze pályafutása ötödik világbajnoki futamgyőzelmét. A finn egyre érettebben ralizik, nyoma sincs már olyan könnyelmű pillanatoknak nála, mint azon a bizonyos lengyel világbajnoki fordulón, ahol az utolsó szuperspeciálon csapta oda az autóját, elrontva egy Ford egy-kettőt és elvéve ezzel legalább öt évet a már pezsgővel a kezében álldogáló Malcolm Wilson életéből. Az M-Sport mindenható urát egyébként minden tisztelet megilleti, hogy még ekkor sem rúgta ki Latvalát, pedig az ifjú finn többször is rászolgált erre. Latvala jövője biztosnak tűnik, ha az M-Sport és a Ford hosszabbít a 2012-es szezonra, akkor továbbra is a kék oválosok pilótája marad, azt már csak halkan teszem hozzá, hogy sokkal alkalmasabb világbajnok-alapanyagnak tartom, mint Mikko Hirvonent.

Mads Östberg szombat óta motorgondokkal küszködött, a csapat mérnökei arra utasították, hogy csak a szervizparkban ne állítsa le autójának motorját, mert egyáltalán nem tudják garantálni, hogy sikerül újra beindítania. Az ifjú norvég pilóta idei svédországi eredményét ismételte meg walesben és behozta a Fiestát a második helyre. Östberg az új generáció azon tagjai közé sorolandó, akikről még sokat fogunk hallani, de más ifjoncokhoz hasonlóan neki is szüksége lenne egy vagy több tehetős szponzorra.

A Power Stage-re maradt a döntés Kris Meeke és Henning Solberg között a walesi futam harmadik helyéről. Utóbbinak folyamatosan apadt az előnye a záró napon, az utolsó gyorsnak mindössze 1,8 másodperc előnnyel kellett nekivágnia és nem túl sok jóra számíthatott, mert Meeke végig gyorsabb volt nála, ráadásul az angol nyerte a katalán versenyen megrendezett Power Stage-et is. Kettőjük közül Meeke rajtolt előbb az utolsó gyorson és az első komolyabb kanyarban majdnem megforgott, tolatnia is kellett ott felejtve ezzel több másodpercet is, ezt pedig egy ilyen rövig gyorson nagyon nehéz ledolgozni. Henning természetesen még a rajtja előtt értesült az eseményekről és biztonságit autózva letudta a Power Stage-et és megszerezte a harmadik helyet. Az idősebbik Solberg fivér legutóbb a 2009-es lengyel versenyen állhatott dobogón, Meeke pedig jövőre újra próbálkozhat.

Matt Wilson szép csendesen becsordogált az abszolút ötödik helyre, kalandmentesen, biztonságosan autózott és méltóképpen búcsúztatta a Stobart Fordot. Már hetekkel ezelőtt biztossá vált, hogy a Stobart kiszáll a ralivilágbajnokságból, ezzel magára hagyva Matt Wilsont. Wilsonban egyébként ezzel kapcsolatban nincs – és nem is lehet – keserűség, hiszen annak idején a Stobarttal öt évre szerződtek, amihez a szállítmányozással foglalkozó cég végül még egyet hozzátett, így hat évig támogatta az angolt. Kérdéses, hogy Wilson ott lesz-e jövőre a világbajnokságon és ha igen, akkor milyen autóban láthatjuk.

latvala_zsenije_ezuttal_gyozelmet_ert_3
fotó : Petr Elias - eWRC.cz

Ott Tanak esetében hasonlóak miatt nem kell aggódnunk, hiszen öt éves szerződés köti a Fordhoz, sokkal inkább azt nem tudni, hogy 2012-ben is marad az SWRC-ben avagy feljebb lép a nagy kategóriába. Most teljesítette első vb-futamát a WRC-vel és ha ez alapján kell dönteni, akkor nem is kérdés, hogy helye van a legjobbak között. Végül a hatodik helyen zárt, ami figyelembe véve, hogy két percet bent töltött az egyik gyorson és egy gyakorlatilag ismeretlen gyártó gumijait használta, parádés teljesítménynek nevezhető.

 A Wales Rally GB végeredménye:

1.    Latvala
2.    Östberg +3:42,9
3.    H. Solberg +7:05,1
4.    Meeke +7:12,3
5.    Wilson +8:47,3
6.    Tanak +9:27,1
7.    Novikov +9:47,7
8.    Kuipers +10:12,8
9.    Block +16:01,2
10.    Araujo +17:01,6

A 2011-es Rali Világbajnokság első hat helyezettje:

1.    Loeb 222 pont
2.    Hirvonen 214 pont
3.    Ogier 196 pont
4.    Latvala 172 pont
5.    P. Solberg 110 pont
6.    Östberg 88 pont

Ez a hír most jelenik meg 5522. alkalommal
címkék: Magyar Bence, WRC, Wales
Share |
2011.11.11-13.
World Rally Championship 2011
Wales Rally GB 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k