Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Latvala zsenije ezúttal győzelmet ért
Wales Rally GB 2011 – Összefoglaló
2011-11-13
információ • Magyar Bence
h i r d e t é s
Összes oldal:
684324164
Napi oldal:
86953
Jelenleg:
911
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A záró nap szenzációja Sebastian Loeb balesete volt. Az immár nyolcszoros világbajnok francia etapon(!) karambolozott és feladni kényszerült a 2011-es világbajnokság záró futamát.

latvala_zsenije_ezuttal_gyozelmet_ert_2
fotó : wrc.com

A vasárnapi első gyorsasági szakaszon hangyányival lassabbak voltak Latvaláéknál, de nyilatkozata szerint jól érezte magát az autóban. A következő gyorsasági szakaszra vezető útszakaszon azonban egyszer csak egy jármű bukkant fel az út rossz oldalán és elkerülhetetlen volt a frontális ütközés. A baleset egyetlen résztvevője sem sérült meg komolyabban, a DS3 WRC azonban alkalmatlanná vált a további küzdelemre, a Citroen csapat tréleren szállította a szervízparkba, hogy Loeb ott lehessen a cardiffi céldobogón. Nagy kérdés, hogy vajon Hirvonen mit gondolhat az esetről, hiszen, ha még versenyben van, akkor… Mindegy, ez körülbelül a „ha a nagymamámnak áramszedője lenne, akkor ő lenne a villamos”, de valószínűleg Loeb is már valamelyik walesi rendőrőrs fogdájában csücsülne súlyos testi sértés alapos gyanúja okán, a szemből érkező jármű vezetője pedig javában lábadozna a nyolc napon túl gyógyuló sérüléseiből.

latvala_zsenije_ezuttal_gyozelmet_ert_1
fotó : Petr Elias - eWRC.cz

És akkor a záró nap eseményei. Latvala parádésan kezdett, az eddigi napoktól eltérően ezúttal már délelőtt is villogott, az első két gyorsot megnyerte, a harmadikon két tizeddel lemaradt Ogier mögött. Felesleges lett volna kockáztatnia, mert Loeb kiesése után fényévekkel vezette a ralit, minimális elvárás volt felé, hogy megszerezze pályafutása ötödik világbajnoki futamgyőzelmét. A finn egyre érettebben ralizik, nyoma sincs már olyan könnyelmű pillanatoknak nála, mint azon a bizonyos lengyel világbajnoki fordulón, ahol az utolsó szuperspeciálon csapta oda az autóját, elrontva egy Ford egy-kettőt és elvéve ezzel legalább öt évet a már pezsgővel a kezében álldogáló Malcolm Wilson életéből. Az M-Sport mindenható urát egyébként minden tisztelet megilleti, hogy még ekkor sem rúgta ki Latvalát, pedig az ifjú finn többször is rászolgált erre. Latvala jövője biztosnak tűnik, ha az M-Sport és a Ford hosszabbít a 2012-es szezonra, akkor továbbra is a kék oválosok pilótája marad, azt már csak halkan teszem hozzá, hogy sokkal alkalmasabb világbajnok-alapanyagnak tartom, mint Mikko Hirvonent.

Mads Östberg szombat óta motorgondokkal küszködött, a csapat mérnökei arra utasították, hogy csak a szervizparkban ne állítsa le autójának motorját, mert egyáltalán nem tudják garantálni, hogy sikerül újra beindítania. Az ifjú norvég pilóta idei svédországi eredményét ismételte meg walesben és behozta a Fiestát a második helyre. Östberg az új generáció azon tagjai közé sorolandó, akikről még sokat fogunk hallani, de más ifjoncokhoz hasonlóan neki is szüksége lenne egy vagy több tehetős szponzorra.

A Power Stage-re maradt a döntés Kris Meeke és Henning Solberg között a walesi futam harmadik helyéről. Utóbbinak folyamatosan apadt az előnye a záró napon, az utolsó gyorsnak mindössze 1,8 másodperc előnnyel kellett nekivágnia és nem túl sok jóra számíthatott, mert Meeke végig gyorsabb volt nála, ráadásul az angol nyerte a katalán versenyen megrendezett Power Stage-et is. Kettőjük közül Meeke rajtolt előbb az utolsó gyorson és az első komolyabb kanyarban majdnem megforgott, tolatnia is kellett ott felejtve ezzel több másodpercet is, ezt pedig egy ilyen rövig gyorson nagyon nehéz ledolgozni. Henning természetesen még a rajtja előtt értesült az eseményekről és biztonságit autózva letudta a Power Stage-et és megszerezte a harmadik helyet. Az idősebbik Solberg fivér legutóbb a 2009-es lengyel versenyen állhatott dobogón, Meeke pedig jövőre újra próbálkozhat.

Matt Wilson szép csendesen becsordogált az abszolút ötödik helyre, kalandmentesen, biztonságosan autózott és méltóképpen búcsúztatta a Stobart Fordot. Már hetekkel ezelőtt biztossá vált, hogy a Stobart kiszáll a ralivilágbajnokságból, ezzel magára hagyva Matt Wilsont. Wilsonban egyébként ezzel kapcsolatban nincs – és nem is lehet – keserűség, hiszen annak idején a Stobarttal öt évre szerződtek, amihez a szállítmányozással foglalkozó cég végül még egyet hozzátett, így hat évig támogatta az angolt. Kérdéses, hogy Wilson ott lesz-e jövőre a világbajnokságon és ha igen, akkor milyen autóban láthatjuk.

latvala_zsenije_ezuttal_gyozelmet_ert_3
fotó : Petr Elias - eWRC.cz

Ott Tanak esetében hasonlóak miatt nem kell aggódnunk, hiszen öt éves szerződés köti a Fordhoz, sokkal inkább azt nem tudni, hogy 2012-ben is marad az SWRC-ben avagy feljebb lép a nagy kategóriába. Most teljesítette első vb-futamát a WRC-vel és ha ez alapján kell dönteni, akkor nem is kérdés, hogy helye van a legjobbak között. Végül a hatodik helyen zárt, ami figyelembe véve, hogy két percet bent töltött az egyik gyorson és egy gyakorlatilag ismeretlen gyártó gumijait használta, parádés teljesítménynek nevezhető.

 A Wales Rally GB végeredménye:

1.    Latvala
2.    Östberg +3:42,9
3.    H. Solberg +7:05,1
4.    Meeke +7:12,3
5.    Wilson +8:47,3
6.    Tanak +9:27,1
7.    Novikov +9:47,7
8.    Kuipers +10:12,8
9.    Block +16:01,2
10.    Araujo +17:01,6

A 2011-es Rali Világbajnokság első hat helyezettje:

1.    Loeb 222 pont
2.    Hirvonen 214 pont
3.    Ogier 196 pont
4.    Latvala 172 pont
5.    P. Solberg 110 pont
6.    Östberg 88 pont

Ez a hír most jelenik meg 5424. alkalommal
címkék: Magyar Bence, WRC, Wales
Share |
2011.11.11-13.
World Rally Championship 2011
Wales Rally GB 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k