LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Shake Baby, shake!
Jordán Rally 2011 - 4.élménybeszámoló
2011-04-14
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770135437
Napi oldal:
82828
Jelenleg:
1163
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Shake, baby! Shake!
Vééégre! Motorhangok, por, repülő kövek… Igen, lehet ennek is örülni. És kifejezetten örültünk, hogy elkezdődött ez a nap.

Igaz, megint 'elfelejtettünk' aludni. Imi kiküldött tudósítóként hajnali 3-kor ért vissza a szállodába, én pedig néhány perccel előtte fejeztem be az élménybeszámoló írását a tréning két napjáról.

shake_baby_shake_1

Felfogadott fotósom a késői (korai) időpont ellenére fel volt nagyon spannolva, mesélt a három rendőrautóról és arról, ahogy a konvoj megérkezett hajnalban a szervizparkba. Elvitte a fényképezőgépet, már kellett, hogy lásd a képeket! (ugye nem kell egyesével feketepontot osztogatni azoknak, akik nem? :)

Reggel két autóval vágott neki a 6 tagú csapat a szervizpark ismerős útjának. 50 kilométer, csak lefelé, egyenesen a Holt Tenger partjához, a Toyotát sikerült leadnunk, helyette a hajóról lekerült kamionból megszereztük a tréningautót.

Már az indulásnál rájöttünk, kitérőt kell tennünk egy gumishoz. Az ismert Belga számot rosszul idézve elmondhattuk: Hé gyerek 'lapos' a jobbhátsó! Szerencsére tudtuk, hogy pár kilométerre van egy gumis, csak remélni tudtuk, hogy már nyitva van ilyenkor… Mikor bementünk a kapun belülre rájöttünk, nemhogy nyitva van, hanem gőzerővel üzemel az ammani Autószöv. Legalább 8 álláson mostak autót és a gumis helyen azonnal fogadtak. Még szerencse, hogy nem kellett bejelentkezni, viszonylag rosszul értjük és ha lehet mondani annál is rosszabbul írjuk az arab nyelvet. 
A szaki azonnal megállapította, hogy lyukas a kerék, megmutatta a szöget. Aztán mutatott még egyet. És még egyet. Mielőtt félreértené az Olvasó: nem sündisznókon autóztunk az előző este, hanem mostanra fáradt el bérautó gumija, mert mind a három szögön látszott, nem tegnap került be a 'rendszerbe'. Megállapítottuk, hogy amikor az étteremből hazafelé jövet a jól lakott napközisekkel telezsúfolt autóban Frici kicsit bátrabban húzta meg a kézit az utolsó körforgalomban, valószinűleg akkorr jelezte a gumi, hogy három szöggel ezt már nem akarja tovább csinálni és elengedte a levegőt.
Szerencsére a gumis emberünk nagyon értette a dolgát, mert még azelőtt végzett, mielőtt a csapat masszőre (Ki más? TóTimi…) nem szorongatta volna meg mindannyiunk vállát 8 napon túl gyógyuló sebesüléseket okozva.
A gumis salesmanagere mondta, hogy 3 JD (ejtsd in inglis: DzsiDí, ejtsd in hangérien: Jordán Dínár) a javítás. Aztán mikor azonnal rábólintottunk, érezte, hogy van még ebben a projektben és mondta (mutatta), hogy egy darab szög annyi, de nekünk három volt. Ekkor már mi is próbáltuk felvenni a helyi szokásokat és 6 helyi pénzt hagytunk ott nekik. Viszont jól dolgoztak a srácok, hiszen ma gyorsan leteszteltük a tesztpályára menet és jól vizsgázott a gumisműhely, tele volt a gumi levegővel…
A szervizbe érve végre olyan kép fogadott bennünket, amit már két napja kellene látnunk. Kamionok a helyükön, versenyautók a sátrak alatt.

shake_baby_shake_2

Az MM Motorsportnál is minden a helyén. Mindenki végzi a dolgát. Markko például az új székeket csomagolja és egyszer csak előkerül a kamion mélyéről a csapatvíz. Nem, nem írtam el! Nem csapvizet akartam írni (amit ugye itt az arab világban nem illik meginni és nem azért mert megsérted a helyieket, hanem azért mert megsérted a saját gyomorműködésed…). Szóval az észt brigádnak saját vize van. Mondhatnám, hogy észtvesztő, de ezt a poént később akartam elsütni.

shake_baby_shake_3

Érdekesség még, hogy a Pirelli Star Driver egyik gyöngyszeme, az M-Sporttal 5 éves szerződést aláírt Ott Tanak, aki ugye elvileg csak azért van itt, hogy éljen azzal a lehetőséggel, hogy letréningezze a pályákat és nem indul, szóvak ez a kissrác előlépett szerelővé (remélem, ez a mondat melengeti minden szerelő Olvasó szívét!) és szerelt az istennadta. De nem immelámmal, rendesen. Jó ezt látni!

Én is szereltem. Az onboard kamerát a csövek közé. Most találkoztam először a Ford Fiesta belsejével és elmondhatom: így becsövezve nem nagy hely van benne. Persze arra épp elég, hogy elférjen a két pótkerék és a sisakok, de hosszúhétvégére már nem mennék el egy S2000-es versenyautóval piknikezni. Persze versenyezni, az más! Amiatt jöttek most páran Jordániába erre a hétvégére.

shake_baby_shake_5

És akik jöttek, azok délben shakedownra mentek.
A szervizparkhoz közel volt a rövid, szerintem maximum két, két és fél kilométeres pálya. Semmilyen matrica, nyakbavaló nem kellett ahhoz, hogy bemenjünk a szakasz közepére azon az úton, amit láthattál ellenkező irányban az Al-Attiyah tesztvideón.

shake_baby_shake_4

Mire odaértünk már elvileg kellett volna mennie a WRC mezőnynek, az SWRC-sek csak fél kettőtől jöhettek. Jöttek is. Nasser meggyőzően, látszik, hogy elemében van ezen az útfelületen. Idén már kocsizott hasonló vagy éppen teljesen más utakon és láss csodát, még a Dakart is megnyerte. Kemény dió lesz felvenni vele a versenyt, de hát mindenki nyerni jött, nem? :)

shake_baby_shake_6

Jött Frici is, elsőre kicsit még bólogatva (ne felejtsük el, ezek voltak az első kilométerei az autóval murván!), másodikra viszont már sokkal határozottabban. A többiek is jól mozogtak, de az látszik: a turbós kisebb motorok sokkal kakasabbak, mint a Super2000-es versenyautók. Aki azt gondolja, hogy sikerült őket egy szintre hozni, az nagyon téved.

shake_baby_shake_7

Volt egy kis riadalom a shakedown végén, már Fricit vártuk a harmadik felfutásra, mikor jött a hír, hogy nem indul az autó és jön segítségre a szerviz. Nem mondom, hogy nem futott át az agyunkon egy pillanatra, hogy mennyi idő van a rajtceremóniára indulásig és vajon addig meg tudják e javítani a hibát.

shake_baby_shake_8

A szervizbe érve hamar rájöttünk, hogy nem lehet nagy a baj, az autó szélvédőjét mosogatták a srácok és mint számunkra kiderült, csak szoftverhiba okozta a riadalmat, egyszerűen annyi történt, hogy a sok ácsorgás után lepadlózva kell indítani az autót, hogy a tankból kikerüljön a felesleges levegőt. Mivel ez a jelenség a kinti teszten nem jelentkezett mínusz 29 fokban, így egy rövid oktatás után (Frici update) már minden ment tovább a saját medrében. Annyira, hogy azonnal indulni is kellett a 90 kilométerre lévő Jerash településre, ahol pár napja még gladiátorok 'harcoltak' a romok között.

shake_baby_shake_9

Nem irigyeltük Friciéket, amiért a versenyautóval a jordán főváros délutáni forgatagában kellett végigkocsizniuk. Szerencsére Ők is, mi is időben odaértünk.

Szép környezetben, rengeteg csadoros VIP ember és még több ujjongó kiskatona és helyi emberke előtt vonultak végig a rajtdobogón a párosok. Nem tudom, nekem nem tetszett a romok között felállított könnyűszerkezetes rajtdobogó. A környezet gyönyörű volt, lehetett volna valami jobban ideillőt összeácsolni. Markó Tibiék hangulatosabbat faragnak Komlón a sprinten, de hát biztos csak hazahúz már a szívem. Annyi ember nem volt, mint Egerben, de helyi TV szerintem élőben nyomhatta , mert a kamerákra nagyon ügyeltek. A srácainknak pedig nagyon nagy dolog ez, nem tudom volt e korábban már magyar indulója ennek a versenynek.

shake_baby_shake_10

Átjöttek, örültek, örültünk, eljöttünk.
Holnap (ááá, már megint ma) a 'rendes' pénteki programnak megfelelően a 7. gyorsasági szakasszal kezdődik a verseny. 6 gyorsasági szakaszon kell a lehető leggyorsabban áthaladni és ebből 2 a hosszú, korábban már részletezett 40 kilométeres gyors. Nehéz lesz. Szurkoljatok!

Ez a hír most jelenik meg 5018. alkalommal
címkék: DuEn, Jordánia
Share |
2011.04.15-17.
World Rally Championship 2011
Jordan Rally 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k