|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Shake, baby! Shake! Igaz, megint 'elfelejtettünk' aludni. Imi kiküldött tudósítóként hajnali 3-kor ért vissza a szállodába, én pedig néhány perccel előtte fejeztem be az élménybeszámoló írását a tréning két napjáról. Felfogadott fotósom a késői (korai) időpont ellenére fel volt nagyon spannolva, mesélt a három rendőrautóról és arról, ahogy a konvoj megérkezett hajnalban a szervizparkba. Elvitte a fényképezőgépet, már kellett, hogy lásd a képeket! (ugye nem kell egyesével feketepontot osztogatni azoknak, akik nem? :) Reggel két autóval vágott neki a 6 tagú csapat a szervizpark ismerős útjának. 50 kilométer, csak lefelé, egyenesen a Holt Tenger partjához, a Toyotát sikerült leadnunk, helyette a hajóról lekerült kamionból megszereztük a tréningautót. Már az indulásnál rájöttünk, kitérőt kell tennünk egy gumishoz. Az ismert Belga számot rosszul idézve elmondhattuk: Hé gyerek 'lapos' a jobbhátsó! Szerencsére tudtuk, hogy pár kilométerre van egy gumis, csak remélni tudtuk, hogy már nyitva van ilyenkor… Mikor bementünk a kapun belülre rájöttünk, nemhogy nyitva van, hanem gőzerővel üzemel az ammani Autószöv. Legalább 8 álláson mostak autót és a gumis helyen azonnal fogadtak. Még szerencse, hogy nem kellett bejelentkezni, viszonylag rosszul értjük és ha lehet mondani annál is rosszabbul írjuk az arab nyelvet. Az MM Motorsportnál is minden a helyén. Mindenki végzi a dolgát. Markko például az új székeket csomagolja és egyszer csak előkerül a kamion mélyéről a csapatvíz. Nem, nem írtam el! Nem csapvizet akartam írni (amit ugye itt az arab világban nem illik meginni és nem azért mert megsérted a helyieket, hanem azért mert megsérted a saját gyomorműködésed…). Szóval az észt brigádnak saját vize van. Mondhatnám, hogy észtvesztő, de ezt a poént később akartam elsütni. Érdekesség még, hogy a Pirelli Star Driver egyik gyöngyszeme, az M-Sporttal 5 éves szerződést aláírt Ott Tanak, aki ugye elvileg csak azért van itt, hogy éljen azzal a lehetőséggel, hogy letréningezze a pályákat és nem indul, szóvak ez a kissrác előlépett szerelővé (remélem, ez a mondat melengeti minden szerelő Olvasó szívét!) és szerelt az istennadta. De nem immelámmal, rendesen. Jó ezt látni! Én is szereltem. Az onboard kamerát a csövek közé. Most találkoztam először a Ford Fiesta belsejével és elmondhatom: így becsövezve nem nagy hely van benne. Persze arra épp elég, hogy elférjen a két pótkerék és a sisakok, de hosszúhétvégére már nem mennék el egy S2000-es versenyautóval piknikezni. Persze versenyezni, az más! Amiatt jöttek most páran Jordániába erre a hétvégére. És akik jöttek, azok délben shakedownra mentek. Mire odaértünk már elvileg kellett volna mennie a WRC mezőnynek, az SWRC-sek csak fél kettőtől jöhettek. Jöttek is. Nasser meggyőzően, látszik, hogy elemében van ezen az útfelületen. Idén már kocsizott hasonló vagy éppen teljesen más utakon és láss csodát, még a Dakart is megnyerte. Kemény dió lesz felvenni vele a versenyt, de hát mindenki nyerni jött, nem? :) Jött Frici is, elsőre kicsit még bólogatva (ne felejtsük el, ezek voltak az első kilométerei az autóval murván!), másodikra viszont már sokkal határozottabban. A többiek is jól mozogtak, de az látszik: a turbós kisebb motorok sokkal kakasabbak, mint a Super2000-es versenyautók. Aki azt gondolja, hogy sikerült őket egy szintre hozni, az nagyon téved. Volt egy kis riadalom a shakedown végén, már Fricit vártuk a harmadik felfutásra, mikor jött a hír, hogy nem indul az autó és jön segítségre a szerviz. Nem mondom, hogy nem futott át az agyunkon egy pillanatra, hogy mennyi idő van a rajtceremóniára indulásig és vajon addig meg tudják e javítani a hibát. A szervizbe érve hamar rájöttünk, hogy nem lehet nagy a baj, az autó szélvédőjét mosogatták a srácok és mint számunkra kiderült, csak szoftverhiba okozta a riadalmat, egyszerűen annyi történt, hogy a sok ácsorgás után lepadlózva kell indítani az autót, hogy a tankból kikerüljön a felesleges levegőt. Mivel ez a jelenség a kinti teszten nem jelentkezett mínusz 29 fokban, így egy rövid oktatás után (Frici update) már minden ment tovább a saját medrében. Annyira, hogy azonnal indulni is kellett a 90 kilométerre lévő Jerash településre, ahol pár napja még gladiátorok 'harcoltak' a romok között. Nem irigyeltük Friciéket, amiért a versenyautóval a jordán főváros délutáni forgatagában kellett végigkocsizniuk. Szerencsére Ők is, mi is időben odaértünk. Szép környezetben, rengeteg csadoros VIP ember és még több ujjongó kiskatona és helyi emberke előtt vonultak végig a rajtdobogón a párosok. Nem tudom, nekem nem tetszett a romok között felállított könnyűszerkezetes rajtdobogó. A környezet gyönyörű volt, lehetett volna valami jobban ideillőt összeácsolni. Markó Tibiék hangulatosabbat faragnak Komlón a sprinten, de hát biztos csak hazahúz már a szívem. Annyi ember nem volt, mint Egerben, de helyi TV szerintem élőben nyomhatta , mert a kamerákra nagyon ügyeltek. A srácainknak pedig nagyon nagy dolog ez, nem tudom volt e korábban már magyar indulója ennek a versenynek. Átjöttek, örültek, örültünk, eljöttünk. Ez a hír most jelenik meg 4886. alkalommal
Jordan Rally 2011 • élménybeszámoló
2011-04-14
Jordan Rally 2011 • élménybeszámoló
2011-04-12
Jordan Rally 2011 • élménybeszámoló
2011-04-09
2011.04.15-17.
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.04.19-24.
részletes infóink 2024.04.28.
részletes infóink 2024.04.28.
részletes infóink 2024.05.01.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |