Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Első méterek, első érzések
46. Catalunya Rally
2010-10-23
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684265328
Napi oldal:
28117
Jelenleg:
889
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Vegyes nap, vegyes érzelmek.

Még mielőtt elkezdeném: Továbbra is a lobbyból írok, annyi csak a különbség, hogy Failed connection, ezt írja ki a recepciósnál a wifi kódosztó kis kütyü és a nagyon fekete (direkt nem írtam, hogy sötét…) srác azt mondja: onli fjú minits. Egy órája is elhittem neki, hogy működni fog. Megint fél egy és megint csak most tudom elkezdeni a beszámolót. Ráadásul lehet, hogy fel sem tudom rakni… Jó így írni…

Na, fussunk neki a mai napnak, ahogy reggel nekifutottunk…
Kimentünk az 1-es gyors rajtjába. Voltunk már rallyversenyen, örök szabály, hogy az első szakaszra menj, ha tudsz.
Ott voltunk. Néző kevés volt. Ez nagyon meglepett. És irdatlan nagy köd volt. Ez pedig nagyon elszomorított.

Elso_meterek,_elso_erzesek_1

Ez az a rész, amit már pályabejáráskor kinéztem magamnak, szép porolós kanyar, háttérben a faluval és a csinos kis templommal. A templomot felzabálta a köd, csak akusztikus jelekkel adta negyed óránként a tudtunkra, hogy ő igenis ott van, még ha nem is látszik.
Frici jól rajtolt, 50 métert láttunk belőle, az jó volt. Jobb, mint Hirvonen, aki belefulladt a rajtprogramba.

Elso_meterek,_elso_erzesek_3


Átmentünk a harmadik szakaszra, a híres sziklához. Szerencsére itt már napsütés és millió ember fogadott. Tökéletes statiszták egy jó képhez. A sok ott lévő fotósból biztos többen csináltak jó képeket, én csak kattogtattam, mint egy jó munkásember :) A hangulat pedig… De erről később.

Elso_meterek,_elso_erzesek_2


Visszamentünk az első szakaszra, de volt rengeteg időnk, így egy elágazásban büféztünk, pólókat vettünk a helyi Csatos Plazaban. Sok ember, sok autó, jól szervezett parkoltatás, hatásos média matrica. Mindenki tudja, végzi a dolgát és mindenki hagyja dolgozni a másikat.

Elso_meterek,_elso_erzesek_4


Bementünk a pályához, itt is millió ember. A hangulatfelelősök valószínűleg valamelyik focimeccs bérletesei. Hullámzott a nép, egyik oldalról a másikra be-be kiabáltak egymásnak. Eltöltötték az időt. És jól érezték magukat.

Elso_meterek,_elso_erzesek_5


Ehhez hozzájárul az is, hogy egy nagy szívás ez az egész Katalán vidék… :)
Nyíltan csavarják a spanglikat, mindenfelől érzed azt a szagot, amire egyszer egy tanult barátom mondta és az emlékeimből ezt próbáltam felidézni és innen tudom: vicces cigit szívnak, ezerrel. Mindenki, mindenhol.
De a szemfüleseknek nem is kell költeni erre az élvezetre. Elég, ha beállsz egy nagyobb tömegbe, biztos, hogy valahonnan megkapod a saját adagod, a levegőből.

Elso_meterek,_elso_erzesek_6


Az utolsó szakaszon nem akartunk kockáztatni, a jól bevált és könnyen megközelíthető szikla és a hozzá tartozó rengeteg ember lett újra a célpont. A nap még mindig gyönyörűen süt, az emberek is fent állnak a szikla tetején, a kifordulásnál már annyira fellazult a murva, hogy repkednek a kövek mindenfelé.

Elso_meterek,_elso_erzesek_7


És a hangulat továbbra is frenetikus. Olyan eszközökkel képesek hangokat generálni, hogy  ha nem látod (és nem fotóztam volna le), nem is hinnéd el. Már a rajtnál is találtunk egy brigádot, akik valami fűnyíró motort próbáltak beindítani. Ott az akkor nem sikerült nekik, pedig nagyon kíváncsiak lettünk volna, hogy mi a funkciója. A srácok egyfolytában azt hajtogatták: ha működne, a fejük fölé tudnák emelni… De miért kell a fűnyírómotort a fejünk fölé emelni? Érted Te ezt??  - Mi sem…

Elso_meterek,_elso_erzesek_8


Aztán ma egy komolyabb eszköz láttán és működése közben rájöttünk a titkok nyitjára. A mai cucc egy bevásárlókocsiba volt beszerelve: négyhengeres, Honda V-motor, hűtővel, műszeregységgel, de kerekek nélkül. Nem értettük még most sem, mindaddig, míg be nem üzemelték. Kitaláltad? - Igen, az! HANGKELTŐ!
Semmi extra, de megőrülnek érte a népek (és őrültek azok is, akik ezt kitalálták). Beindítják, és fél percig üvegen járatják, ezzel olyan hangot keltve, amit egy komplett motocross-os brigád nem tudna felülmúlni. És persze mindezt akkor, ha valami történik a pályán. Már az is nagy esemény, ha Bálint Ricsi a Kedvesével átvonul az egyik oldalról a másikra. Beindítják, üvegelik, örülnek neki, leállítják, tapsolnak. Ennyire egyszerű népek ezek :)

Elso_meterek,_elso_erzesek_9


Visszamentünk a szervizbe. Le a kalappal az utasaim előtt. Frici médiaügynöke és az RTL Fókuszának szerkesztője állta a sarat és nem tette ki a taccsot. Pedig belefért volna. Az utak ugyanazok, amiken én szerdán majdnem… A fiúk is bírták :)

A szerviz este flexi szervizként működik, ami annyit tesz, hogy a versenyzők beteszik egy elzárt helyre az autót és a szervizesek akkor hozzák ki onnan, amikor akarják, a szervizidőn belül leszervizelik (amennyi idő meg van adva rá, annyi idő alatt) és visszateszik. Jó dolog, a versenyzők tudnak pihenni, a nagyobb csapatoknak pedig nem kell egy időben több autóra összpontosítaniuk. Hátránya az, hogy nincs az esti szervizekben az a méhkas, ami ad egy kis hangulatot, kavalkádot.

Frici:
Csak az esti szervizben sikerült beszélnem vele hosszabban. Abszolút 11. helyen áll. Azt mondta, hogy az első kört elrontotta, a futómű nem volt a megfelelő, nagyon mozgott a feneke az autónak, ezen állítottak az első szervizben. Az első gyorson elmelegedett a fék (talán pont azért, mert fékkel próbálta stabilizálni az autót). A második szakasz nagyon közel volt az elsőhöz, pumpálva kellett végig fékeznie. A szerviz után kezelhetőbb volt az autó. Jobban érezte, talán kicsit jobban is színezte, mint kellett volna.  Az utolsó gyors már jól sikerült.

Elso_meterek,_elso_erzesek_11


Henning előtte van, de a szervizparkban megnyugtatta a norvég, hogy ne aggódjon, ő is így gondolta, hogy előtte lesz, mert szerinte az S2000-nek nagyon feküdtek ezek a pályák. A WRC nehezebb, a fékek, hajtás ugyanaz és most új kipufogót kapott a Fiesta, Henning szerint nagyon harap a kis méregzsák. Az idősebb Solberg elmondta még Fricinek, hogy ezeken a pályákon sokkal nehezebb vezetni a Focust, sokkal agresszívabb. Tényleg jó fej a napközben kikönyökölt adidas melegítőben flangáló Solberg báttyus.
Frici elmondta még, hogy teljesen máshogy kell vezetni ezt az autót, mint a Peugeot 307 WRC-t kellett. Sokkal jobban kell forgatni, máshogy kell a fékkel bánni, a kanyarokba jobban be kell dobni az autót. Érzi, hogy hol vannak a bentmaradt másodpercek, amiket bízik benne, hogy egy kis rutinnal ki tud majd még csiholni az autóból. Nagyon várja a holnapot és mi is nagyon várjuk.

Én pedig azt, hogy recepciónál ülő majom, aki Hofi viccében: beszéééél, végre azt mondja: internet OK!
Most még nem az… remélem reggelre az lesz. Érdekelnek a képek, ugye? Hamarabb felkelek miattad….

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Felkeltem... reggel sem volt net. Miért is legyen egy négycsillagos szállodában.
Szívás! Azt hiszem ma még többet leszek a rasztahajúak között, hogy próbáljam elfelejteni, hogy feleslegesen dolgoztam...

Ez a hír most jelenik meg 6056. alkalommal
címkék: DuEn, Catalunya
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k