LCH Tavaszi LADA találkozó
Amikor a hetedik az első
Jordán Rally 2011 - 5.élménybeszámoló
2011-04-16
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685132818
Napi oldal:
96971
Jelenleg:
1008
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Milyen az, amikor a hetedik gyorsaságival indul egy verseny?
Hát olyan, mint a 2011-es Jordan Rally! :)
Ilyenkor el tudja mondani egy versenyző, hogy ez volt az első gyorsaságija az új autóval?

Nem terhellek tovább kérdésekkel, Kedves Olvasó!
Arra akartam kilyukadni, hogy Turán Friciék első szakaszuknak vághattak neki pénteken reggel 9 óra után a Ford Fiesta S2000-es autójukkal. Reggel még megnéztük a fiúkat, csak általános kedv és hangulatelemzésre. Nyugalom! Sem vérnyomás mérés, sem komolyabb CT vizsgálat nem volt, egyszerűen biztatóan oldalba csapkodtuk őket. Mondjuk Tóth Imi oldalba csapkodásától mentsmeguramminket… A hangulat pompás volt, az autó csinos, a szervizparkban már állt minden, aminek állnia kell…

amikor_a_hetedik_az_elso_12

Az akkreditációnál kaptunk Media Guide-ot - helyi pályaajánló médiásoknak - , térképek, időtervek, részletes térképek. Ismerős nekem ez… :) Ha majd nem tudom eladni a 11 éve prosperáló ITINER-emet (tényleg, most nincs eladva… Nem tud rá valaki névadó támogatót??), szóval ha nem jelentkezik senki, akkor lehet eljövök ide és csinálok nekik valami hasonlót. Minden rendben van az ittenivel is, a gyorsasági térképe mellett ajánlott fotós pontok, részletes leírás, a pont GPS koordinátája… Csak egy apróság hiányzik a térképről: hogy a fényképes ajánló hol található a szakaszon… Ilyen az, amikor jó érzés lenne, ha az ember kapna 1-est, 2-est, 3-ast… Nem az ellenőrzőbe, hanem a részletes térképre. Ha nem járkáltunk volna előtte pár nap etapot, fogalmunk nem lenne a segítő füzettel a kezünkben sem, hogy merre az arra.

Az ingyenesen osztogatott nézői térképről elég, ha csak annyit mondok, hogy amikor hűsöltünk két gyors között az etapon és látták, hogy médiás mellényben vagyunk, akkor több autó is megállt megkérdezni, hogy merre találják a gyorsasági szakaszt… A magyar ember pedig elmondta az arabnak, hogy merre találja meg a Jordan Rally pályáit. Ez azért szép nem?!

Terv szerint a mai 6 szakaszból 4et tudtunk megnézni a teljes mezőnnyel és a szervizparkokba is be tudtunk menni.

amikor_a_hetedik_az_elso_13

Első gyors - vagy hetedik, vagy a franc sem tudja már… Szóval ami szombaton a Power Stage nevet kapja és a legjobban szereplők pedig plusz pontokat a bajnoki tabellán, tehát ez a gyors volt ma az első, csak ellenkező irányba. Egy katlanhoz mentünk, ahol reményeink szerint sokat is lehet látni az autóból (kell a TV-s anyagra is gondolni) és talán fotós szempontból is megfelelő.
Azt gondolom nem hibáztunk, sok néző volt, nagy por, jó tempó. Kimi majdnem eldobta nem messze tőlünk (a szemünknek nem messze, a fényképezőgépnek messze…)
Hogy ki, hogy ment? Az eredményekből látszik. Az eleje nagyon komolyan közlekedik és Petter is úgy nyomja, mint akinek gyári támogatása van… Tényleg? Miért nincs?

amikor_a_hetedik_az_elso_7

És akiről már az elején látszott, hogy nemnormális, az a Dakar győztes Al-Attiyah. Az egyértelmű, hogy Ő ezeken a pályákon már nem először és szerintem nem is ötödször indult, de ahogy jött és ahogy ment mindenhol ahol láttuk, az kemény… A határon autózik Nasser, kérdés, hogy az Ő határai és a pálya széle mikor egyezik. A négy kanyarból, amit ma láttunk tőle, kétszer a margón közlekedett, ahogy azt Szajky Pisti barátunk mondaná. Egyszer visszarakta az útra a vízvezetékcső, egyszer meg csak a nézőket terítette be olyan mennyiségű porral, hogy Veszprémbe összesen nem tudnánk egy helyre hordani azt a pormennyiséget, amit most egy dózisban megkaptak itt a nézők a kedvencüktől… Örültek neki, tapsoltak. Szeretik ezt az arab gyereket…
Még mindig előre köszön, mi is szeretjük! :)

amikor_a_hetedik_az_elso_8

Friciék jöttek. Pontosan, nem szétforgatva az autót. Aztán kiderült az első szervizparkos látogatáskor, hogy Markko Martinéktől meg is kapta miatta a dorgálást… Még mindig hamarabb vált el, mint ahogy kellene. Azt mondják az észtek, hogy inkább menjen leszabályzáson 50 métert, minthogy leszabályzás előtt váltsa el. De ez vonatkozik az etapra is! Azt mondják, ez az autó azt szeretik, ha ütik-vágják…
A kis perverz állat… Hrrr… :)

Különben lehet benne valami, mert hogy valószínűleg tényleg így van és a többiek is dadogásig használnak egy-egy sebesség-fokozatot.

Sajnos nem sokat tudtunk az eredményekről, mert itt nincs rendes rallylive.hu, vagy ha van, akkor azt a brutál roaming díjak mellett most inkább kihagyjuk. Annyi infónk volt, hogy az első két szakasz után Friciék a negyedikek és közel vannak Kruudához. (Tényleg, ha valaki ráér az itthoniak közül és tudja a telefonszámomat, néha küldhetne szakasz eredményeket… Előre is köszönöm!)

amikor_a_hetedik_az_elso_10

Friciék haladnak, az első kör végén hasonló maradt állás. A verseny leghosszabb gyorsaságiján a pálmafaligethez mentünk. Érdekes, ez is nézői pontnak van feltüntetve, csak épp magához a ligethez nem engednek be, mert a korábban említett 'otthagyomapuskámat' kiskatona védte. Sajnos a tegnapi sztori óta váltás volt, ennek az új srácnak is próbáltuk elmagyarázni, hogy mi csak fotóznánk párat és hogy a kapun belül megy a rally. Nem tudom már hogyan, de bejutottunk, annyira nem voltak felkészülve arra, hogy erre a pontra jön néző, hogy konkrétan semmilyen kordon nem jelezte, hogy honnan van a pálya. Mivel mi képben voltunk, megálltunk és a rendező kérte, álljunk keresztbe az autóval, hogy ne menjen be senki a pályára… Szerves részévé váltunk a rendezvénynek :)
Szép pálmák, féktáv, egy kis aszfalt, még nagyobb por, mint a katlanban.
Jöttek szépen, mindenki.

amikor_a_hetedik_az_elso_9

A csapattal a szervizparkban találkoztunk újra. Minden rendben, az autón semmi műszaki probléma és semmi alaktani elváltozás. A Ford szervizében járva láttuk, ahogy Otsberg csodájára jár a kis Wilson egyik ugratásának, aminek következtében a navigátor ülése eltört…
Brynildsen már nincs versenyben, holnap valószínűleg superrallyzik, hiszen a pontok jól jönnek ott a végén is. És a brazil Magalhaes Minijének sem volt már eredménye a második szakasztól.

amikor_a_hetedik_az_elso_11

Friciék mentek, mi is mentünk vissza a jól megszokott katlanba. Még több ember, még nagyobb meleg, még több por. A visszafordítós rész teljesen kijárva, aki észrevette, az kívül fordult és hozzájárult a nézők hajszínének és ruházatának egyszínűvé tételéhez. Ilyenkor legjobb a belső íven állni és valahogy jó érzés azt látni, hogy vannak olyanok, akiknek nem csak a melegből jut ki ezen a délutánon, hanem a porból is, és ezek most nem mi vagyunk…

amikor_a_hetedik_az_elso_1

Vissza a pálmák közé, a helyben volt még annyi, hogy más szemszögből is le tudjuk fotózni.
Sűrűn váltják a kiskatonákat, ezért újra meg kellett vívnunk a harcunkat a kapunál… Újra bejutottunk. Megint csak páran, gondoltam a pálmák közül csinálok képeket, találtam a fotós cuccaim között egy magyar zászlót, spontán felhelyeztük és csak reméltem, hogy egy autó sem jut el a zászló bal alsó sarkáig, ugyanis ott a kocsi kulcsunk és a helyi telefonunk lógott duenhu nyakbavalón.

amikor_a_hetedik_az_elso_14

Vicces az, amikor egy fényképezőgéppel a nyakában szaladgáló megtervezi, hogy majd milyen képet szeretne csinálni, és az élet máshogy tervez… (Figyelted? Nem írtam, hogy fotós… Mondtam már, nem vagyok az!) Az előbbi gyorson én vigyorogtam azon, hogy a szemben lévők poradagja sokszorosa volt az enyémnek, most sikerült ezt megfordítania a szélnek. Pontosabban annak, hogy a szél is sziesztázott és a fák között olyan szinten megállt a por, hogy a kétpercenkénti indítás kevésnek bizonyult arra, hogy olyan kép készüljön a magyar legénységről, mint amilyen még a mezőny elején Ogier-ről.

amikor_a_hetedik_az_elso_2

Talán csak az vigasztalt, hogy itt nem röhögtek rajtam annyian, mint amennyien az előző gyorson nevettünk mi a porral befújt ellentáboron… A kis dolgoknak is örülni kell.

amikor_a_hetedik_az_elso_3

Újdonsült operatőr kollégám, Tóth Imi viszont nem örült annak, hogy Petter Solberg megjegyezte az első körben, hogy ezt a kanyart elrontotta és most annyira bent fordult, amennyire Imi már nem számított rá. A verseny után összerakok egy kis videót, szerintem abban szerepelni fog ez a jelenet, a hozzá kapcsolt megnyilvánulással együtt…

Elment a mezőny, Frici sokkal bátrabban fordult, mint az első körben. Jó lesz ez, nem kell azonnal hammbekaplak, és ahogy Brynildsen is okosan újraindul holnap, úgy szerintem a magyar csapat is okosan végig versenyzi ezt a futamot és akkor mindenki elégedett lehet.

 amikor_a_hetedik_az_elso_6

A nap végén flexiszerviz volt. Ami annyit tesz, hogy nem kell az adott időtervnek megfelelően percre pontosan beállni az autóval, hanem a több autós csapatoknak kedvezve csak akkor hozzák ki a versenyautókat a gyűjtőből, amikor a csapat számára a legideálisabb. Természetesen a szervizidő onnan indul el, amikor az autót kihozták és a rendelkezésre álló időn belül kell visszavinni. Ezáltal egy kicsit nyugodtabb az esti szerviz, nincs minden sátor alatt autó.

A Markko Martin Motorsport által felkészített Fiestával egész nap semmi gond nem volt, az esti szervizben is csak a kötelező, a megtett 144 gyorsasági kilométer utáni szükséges feladatokat kellett elvégezni a csapatnak.

amikor_a_hetedik_az_elso_5

Utána egy kis vacsi a Ford sátrában az ide tartozó nyakbavaló segítségével, bandázás az ismert és ismeretlen emberkékkel és újra szálláson vagyunk. Ja, Ogier vezet, Loeb, Latvala és Petter Solberg harcol egymással a második helyért.

Megint hajnali három óra és szombaton még korábban indul a verseny.
8 gyorsasági szakasz vár a srácainkra és remélhetőleg a szurkolásotok!
Gondoljatok ránk!!

Ez a hír most jelenik meg 5548. alkalommal
Share |
2011.04.15-17.
World Rally Championship 2011
Jordan Rally 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k